Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z hlavní trati Čechy - Morava je jednokolejka, začínají velká zpoždění

Cestující ve vlacích na hlavní spojnici mezi Čechami a Moravou z Prahy do České Třebové čeká od pondělí velké omezení. Dopravci kvůli tomu museli na dva týdny změnit jízdní řády. Některé vlaky jedou jinudy, jiné nahradí autobusy, dají se čekat zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V94í23t75ě64z75s93l12a87v 55K38l50o54z72í14k 3471909954487

Jel jsem nedavno pindou z Ziliny do Svinova a bylo narváno, takže moc nechápu, a nebyla neděle....

0/0
8.3.2017 21:14

Z80d72e34n51e77k 89Š69i46t48i97n18a 2533778730935

V článku je uvedena výměna jedné traťové koleje a totální kolaps na dráze.

Na stránkách ČD je uvedena výluka jen v pracovní dny. Článek je zřejmě zdramatizován.

Právě koukám na tabuli v Pardubicích a zpoždění 5 minut má jen LE 1367 z Prahy do Karviné a České Třebové RJ 1019 směr Návsí..

0/0
7.3.2017 21:05

J88a89n 33J51o92r19d78a30n 5861627539

Zvláštní, že vlaky Českých drah jezdí skrz výluku a zpoždění nemají, ale vlaky RegioJet musí jet jinudy a mají zpoždění 45 minut!!

Náhoda?

0/0
7.3.2017 13:29

R45a38d39e24k 60J44a26n80a98t47a 9535446854932

A ČD zase musí desítky svých osobních vlaků zcela zrušit a najmout autobusy. Tyto náklady jim nikdo neuhradí.

+2/0
7.3.2017 14:09

J39a54n 13J78o12r60d76a60n 5831247249

Ne, nemusí. Normálně jezdili po trati!!

0/0
4.4.2017 12:44

P49a12v39e12l 52M46a88t34o36u33š17e18k 5830567188604

Možná, že kdyby byl grafikon sestaven rovnoměrně, jako je tomu v některých okolních zemích, kde doprava příkladně funguje, a ne stylem 3 vlaky těsně za sobou - pauza - další 3 vlaky těsně za sebou - pauza atd. skoro po celý den, vešly by se na trať i při výluce, byť s obtížemi, všechny vlaky a jinudy by nemuselo jezdit nic. Pokud se soukromníci musí cpát do nejlukrativnějších časů a pokud možno oba (nebo všichni) naráz, a nikdo jim v tom nezabrání, pak jsou problémy. Ale za ty si mohou v první řadě soukromníci sami (teprve ve druhé řadě ten, kdo jim v tom nezabránil).

+1/−3
7.3.2017 14:16

R91a93d51e45k 87J64a98n78a33t26a 9175596924852

Vedení vlaků ve svazcích naopak kapacitu šetří. Pokud byste expresní vlaky Praha-Třebová rozložil rovmoměrně, už by se na trať nevešly osobáky.

+1/0
7.3.2017 19:31

R84i54c25h10a21r41d 85M77i55c10h63a20l58o70w32s45k29i 1321929985836

A to chtějí komedianti stavět vrt.

0/−3
7.3.2017 12:21

R65a42d77e35k 83J13a60n77a35t39a 9385416504482

Stavba VRT má na provoz menší vliv než údržba předělávání staré tratě. Je to stavba na zelené louce a závěrečné napojení na stávající síť je práce v řádu dnů.

+3/−1
7.3.2017 12:34

J61i92r82k45a 75D73v24o48ř50á81k 4775160373568

Spíš naopak právě proto je potřebná další trať.

+2/0
8.3.2017 16:29

J86i95ř84í 66H92o11v28o22r46k74a 8377386352985

Včera jsem dotčený úsekem projížděl - zpoždění 3 minuty. A pracovalo se i v 19:40

+1/0
7.3.2017 11:19

P29a69v34e77l 18K31u69n52c 9462869278358

"Výluka postihne i soukromé dopravce." Tak tohle se Vám povedlo, pane Sůro - chudák Jančura nemohl vysoutěžit jiné koleje.

+1/−1
7.3.2017 7:52

P69a27v90e95l 56M76a74t14o90u39š53e71k 5480487308484

Ale samozřejmě se dá provoz řídit tak, aby byly dopady na soukromníky minimální, samozřejmě na úkor státního dopravce. Nic nového pod sluncem.

+3/0
7.3.2017 8:04

P56a18v17e47l 48M24a28t79o56u98š97e16k 5850447598974

Zatím se žádná velká zpoždění nekonají. Leckdy to bývá daleko horší.

+2/0
7.3.2017 7:43

V48l67a41s10t31i50m28i59l 62K31o18c89u26r62e39k 4686113300954

Mohl by někdo popsat o o do vlastně jde ?? To se ještě dostavuje tento koridor, měl se tam stavět dlouhý tunel za Ústím n, O. ?? Díky.

+1/0
6.3.2017 21:57

R37a78d78e85k 54J98a20n49a56t78a 9685276554782

Nic se nestaví. Jen se tak dlouho otálí s modernizací posledního mezistaničního úseku I. koridoru, že už se to začalo rozpadat. Předpokládám, že plán byl, že dnes už se mělo jedit těmi tunely.

+7/0
6.3.2017 22:48

R54a32d80e16k 29J27a15n89a57t84a 9275156374632

Vlastně ještě jeden úsek chybí. Na tunely u Nelahozevse se taky nesáhlo.

0/0
6.3.2017 22:49

P92a68v38e15l 64M48a31t29o69u80š86e11k 5210107708794

Vždyť se tam někdy po roce 1995 dělala tzv. optimalizace.

+2/−1
7.3.2017 7:45

P93e13t62r 21N70o39v58o62t80n13y 1891470301

Na ten úsek se nesáhlo. Nebo maximálně tak jako se sáhne teď.

+1/0
7.3.2017 8:21

P93a67v49e70l 55M55a86t49o62u61š17e56k 5350627988294

To by teď vypadal jinak, asi daleko hůř než Úvaly a okolí před nedávnou opravou. Nechci se přít, je to už docela dost dávno, ale pokud vím, tak se tomu tehdy "optimalizace" říkalo.

+1/−1
7.3.2017 8:57

P27e15t15r 28N76o90v24o52t26n91y 1631190751

"Optimalizace" se podle mě říká tomu, co se zatím tomu úseku vyhnulo(protože tam plánují přeložky). http://www.zelpage.cz/news_n/04.jpg to je fotka z roku 2009, staré uchycení(nepružné), staré sloupy "D"(jeden nahnutý, pokud to nedělá zkreslení objektivu). Prostě jak to udělali za socíku. A dělaly se tam akorát(asi už několikrát) ty věci, co jsou na fotce, dosypání(možná vyčištění) štěrku, podbití a výměny kolejnicových pásů.

+2/0
7.3.2017 10:04

P33a60v57e82l 97M74a23t46o39u64š54e83k 5400407508544

Musel bych se podívat do dobové literatury, možná se tomu optimalizace říkalo a chápalo se to v jiném rozsahu úprav než dnes. Každopádně se tehdy (cca 1995) v souvislosti s tímto úsekem o optimalizaci psalo (v odborném tisku) a pak k ní možná v plném rozsahu nedošlo. Fakt už nevím, zase tak do detailů mne to nezajímalo. Fakt ale je, že před tím byl ten úsek (stejně jako celý tzv. hlavní tah) v daleko horším stavu. Tím samozřejmě netvrdím, že je dnešní stav bůhvíjaký.

0/0
7.3.2017 10:25

P63e45t76r 59N42o62v97o84t29n52y 1131530951

Tak to těžko říct. kam sahá moje paměť, tak byla u Bezpráví výhybna(okolo roku 2000) a dělaly se mosty mezi Brandýsem a Bezprávím. Jestli nějak výrazně sahali i na trať dál k Ústí nevím. Ale nijak optimalizovaně to tam nevypadalo. Našel jsem třeba fotku(asi 2006) ještě s nějakým starým ruským PZZ v Bezpráví u zastávky..

0/0
7.3.2017 12:06

P54a62v90e76l 73M39a10t58o72u36š86e85k 5810877498594

Docela podrobně je o tom psáno zde: http://www.szdc.cz/soubory/konference-a-seminare/zdc-2010/08sb.pdf

Ke skutečné optimalizaci z dnešního pohledu v úseku Brandýs n/O. - Ústí n/O. skutečně nedošlo (i když prací se tam provedlo dost), ačkoli se o ní kolem roku 1995 psalo. Možná se již tehdy začalo uvažovat o napřímení celého úseku, podobně jako k tomu později došlo mezi Českou Třebovou a Zábřehem na Moravě. Těch různých změn a úprav bylo, i z laického pohledu, dost. Kdo si např. dnes vzpomene, že byl dodatečně, už po tzv. "koridorizaci", napřímen oblouk před Přeloučí ze směru od Kolína! Nebo že někde kolem Zámrsku byla již jednou zrekonstruovaná kolej po nedlouhé době znovu snesena a přestavěna.

0/0
7.3.2017 13:12

J44i46r59k72a 96D61v56o86ř59á42k 4705620723638

Kdysi se mluvilo o výměně rozpadajícího se kolejového svršku za nový a zároveň robustnější, aby se odstranily snížené rychlosi a i ta normální se trochu zvýšila, i když ne nějak revolučně. Možná je to ono.

0/0
8.3.2017 16:33

J55o71s68e50f 83T12r62ö16g65l 8119492956896

I když se stát stále nerozhoupal / nerozhodnul k modernizaci tratě, mohla se vybudovat alespoň u Bezpráví výhybna, která by umožnila podobné výluky zrealizovat s daleko menšími následky. Je to otázka 4 výhybek. Podobně byla vybudována provizorní výhybna Žalov při rekonstrukci tratě Praha-Kralupy (úsek Roztoky-Libčice).

+1/0
6.3.2017 19:45

A18n88t73o60n74i57n 34N83e16m52e79c 7978923161140

Stat SE r nerozhoupal 27 roku a nikomu to Nevadi

0/−1
6.3.2017 21:28

J27i40ř68í 47E84r19b80e24n 1263414136477

27? To hodne pridejte, na tu trat sahli naposledy v 70. letech...

+2/0
7.3.2017 0:10

J95i37r79k58a 32D11v70o47ř96á85k 4815940153488

Tady ale nejde o rozhoupání. Úsek je vzhledem k prudkým obloukům přetížen. Najdete dost lidí co vám řeknou, že jediný rozumný způsob modernizace téhle trati je zrušit ji a postavit jinde a jinak.

+1/0
8.3.2017 17:05

J78o48s29e87f 51T90r95ö57g88l 8359422126206

To máte samozřejmě pravdu. Ale postavi přeložku, navíc v CHKO a pravděpodobně s dlouhým tunelem, je na docela dlouho. I proto asi ještě nestojí. Přidat čtyři výhybky je práce na jeden víkend a zpoždění budou podstatně eliminována.

+1/0
8.3.2017 19:10

F80i37l74i56p 29S70m19o37l55a 9357928571967

Z Chocne jsme odjizdeli s petiminutovym zpozdenim, v Brandyse jsme nezastavovali a do Usti jsme prijeli se zpozdenim osm minut. Zadne velke zpozdeni se nekona, ale mozna jsme vyjimka. Rx 871 Punkva.

+4/−1
6.3.2017 17:48

F31i67l17i41p 58S72m41o46l39a 9417948371887

... a ve Skalici nad Svitavou uz bez zpozdeni.

0/0
6.3.2017 18:37

J22a51n 48V48a54l26o30u89c89h 6202327388620

On není problém v rychlosti průjezdu, problém je se do toho úseku dostat. To znamená, že pokud se v té oblasti máte míjet se třemi vlaky a ony se na jednokolejku dostanou dřív, musíte počkat než všechny projedou. Případně se vytvářejí před jednokolejkou "svazky" více vlaků, které pak jedou za sebou, jak jen to zabezpečovací zařízení dovolí, a pokud jste v tom prvním vlaku svazku, čekáte dlouho, poslední může projet skoro bez zdržení.

+3/0
7.3.2017 6:08

P34e95t20r 32V22o35l40á54k 6689370502575

Už začal brečet Jančura, že mu stát hází klacky pod nohy a že jeho vlaky budou mít zpoždění? A chystá žalobu?

+9/−5
6.3.2017 17:31

O75n69d70r73a 50P95a78ř28í39z57e67k 7881179805752

SŽDC - služba žlutému dopravci...

0/0
6.3.2017 19:46

P37e16t40r 57N84o12v95o47t45n35y 1161280691

Už se dávno mohlo jezdit jinudy.

+5/−1
6.3.2017 17:23

V96á44c52l23a97v 90P77o56l58í26v49k24a 9528193321768

Makat se bude od 8 h. od rána do 18 h. do večera. Ptom se to vše sklidí, dělníci se půjdou vyspat a druhý den ráno opět. Vše za provozu, ve špičce. Nevadí že to zprudí milion lidí, hlavně když něco zbyde.

+9/0
6.3.2017 16:46

T37o30m25á41š 58M13o48r38a79v64č54í79k 3317346473435

8-18 by bylo super, to by predcilo to co vidim na D1

+7/0
6.3.2017 16:48

T76o19m31á94š 14T53a90t26í12č28e77k 5880902420418

D1, to je jak v Japonsku. Když opravovali 2015-16 přejezd s kruháčem přes D2 u Olympie, tak tam chlapi v oranžovým byli tak vzácný úkaz jako zelení mužíčci.

+1/0
6.3.2017 18:48

J92i72ř70í 17K14o90c86u20r92e94k 6245424425458

Hmm to máte 50h pracovní týden. Chybí druhá směna a tu by musel někdo zaplatit. A vyjednat ve stavebním povolení rachot i v noci.

+8/0
6.3.2017 16:49

P97e35t33r 78N15o46v43o87t36n71y 1831390981

To by teoreticky neměl být problém, protože takhle tu jednu směnu platíte 2x tak dlouho.

+2/0
6.3.2017 17:24

J38a39n 35J58e47m46e32l61k16a 1605270

Prostě podle mě je škoda, že tento úsek se nebude dělat úsek na 200, ale na bídných 110 (různě se všude uvádí naklápěcí souprava). Staré koleje nechat jako odbočku, min jednokolejku.

To radši ať to nechají tak ;-D. Minimálně tem první úsek za Chocní s krásným výhledem. Pak z toho bude betonové protihlukové monstrum. A zrychlení nic moc.

0/0
6.3.2017 16:41

J42i51ř88í 97K37o98c88u21r57e79k 6145924535208

Na 200 km/h z toho bude betonové monstrum taky. Většina trati bude v tunelu.

+7/0
6.3.2017 16:50

J84a95n 97J15e46m97e33l74k91a 1585790

Ale aspoň by to k něčemu bylo.

0/0
7.3.2017 10:06

P67e46t76r94a 19M83a90l73a16k45o63v57a 1448590360814

...a s důsledky komunismu včetně nulových smysluplných investic do infrastruktury se budeme potýkat ještě desítky let...

+13/−9
6.3.2017 16:20

J72i80ř28í 33E45r80b47e61n 1503344566697

Jak dlouho se jeste budeme muset vymluvat na bolsevika, po jehoz sirokych silnicich I. tridy jezdime dodneska, namisto abychom vybudovali demokraticke dalnice?

+2/−1
7.3.2017 0:13

J61i93r67k59a 40D28v68o62ř22á25k 4475940233298

Dokud se to po nich nepředělá.

+1/0
8.3.2017 17:08

J47i73ř30í 48B62r54a19d26a 5605928725345

V Japonsku se v současné době buduje nová trať mezi městy Tokyo a Osaka, kde je potřeba rozšířit kapacitu, kterou vlaky Shinkansen přestávají stačit pokrýt. Nová trať bude v první fázi mezi městy Tokyo a Nagoya, vzdálenost 286 km, 90% v tunelech, technologie maglev, čas jízdy 46 minut, dokončení 2027.

Vzhledem k tomu, jak je Česko zemí, kde má tunelování obrovskou tradici, něco podobného by se dalo zrealizovat taky. Nemusel by to být nutně maglev, stačily by klasické koleje, hlavně ale v tunelech!

+12/0
6.3.2017 16:16

J43i85ř97í 24K53o84c37u30r21e22k 6775134265268

Rozpočet: 50 miliard USD, 1250 miliard CZK. To překračuje celý státní rozpočet ČR.

0/0
6.3.2017 16:19

P90e73t69r56a 42M33a20l26a43k73o40v12a 1718110600454

asi byste to neměl brát doslovně, u nás byt stačilo dokázat i jen desetinu toho co mají japonco už od roku +-1960...

+5/0
6.3.2017 16:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.