Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy budou brát naftu dál od Unipetrolu, cena mírně stoupla

Kolem padesáti milionů litrů nafty ročně bude Českým drahám až do roku 2020 dodávat společnost Unipetrol RPA. Stejná firma dodává naftu státnímu dopravci už nyní. Hodnota kontraktu je 4,4 miliardy korun bez DPH.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P96e68t42r 29M46a75l10ý 7502327568457

Přeneseně vzato, tuto nafu asi později zakoupí i ostatní dopravci, kteří zbrojí u čerpaček v depech ČD, není-liž pravda?

+2/0
7.3.2017 18:20

Z71d42e65n89ě52k 16K94o44r24f 8836578957483

A co na to Vinař? By plivnul na ČD jedovatou slinu

+2/0
7.3.2017 16:19

A49d85a37m 13F48i15s93e51r 9633467394

Nesedí mi ceny. Vysoutěženo je za 4,4 mld Kč a ČEPRO bylo o 466mil Kč. To jako shoz v aukci byl nastaven na 500 mil? ;-D

0/0
7.3.2017 15:17

J20a11n 10S76ů48r66a 4195773533692

To je celková cena, v které má hlavni podíl cena podle vzorce. Marže Cepra mela byt cca na dvojnásobku Unipetrolu

+1/0
7.3.2017 18:35

V91o41j74t64ě93c62h 10H68a15n26á95k 8685641791794

A) lokomotiva na ilustračním obrázku je 750.346

B) lokomotiva 750.346 je již sešrotovaná - chtělo by to aktualizaci

C) moderní motoráky moc úsporné nejsou. Pesa ČD_844 bere kolem 150l/100km a má kapacitu zhruba 120 míst. Pro představu řada 754 + 4 rychlíkové vozy s klimatizací a kapacitou zhruba 250 míst si vezme kolem 200l/100km. Jen tak k té úspoře. Pokud nemá odběr topení, tak je spotřeba kolem 150l/100km se stejnou soupravou.

+1/0
7.3.2017 15:04

J66i32ř95í 62K64o14c95u77r71e36k 6515474895288

754 + 4 rychlíkové vozy

Má zákonitě spotřebu nižší, jelikož nezastavuje á 5 km jako osobní vlak vedený Žralokem.

0/−1
7.3.2017 15:08

V28o25j91t25ě68c82h 63H41a49n83á10k 8965731901204

Od fírů co s tím jezdí osobní vlaky se 3 osobními vozy u Ostravy vím, že jezdí za zhruba 170l/100km, v zimě něco kolem 210l/100km., ale k sezení mají zhruba 240 míst. Pořád na jedno místo, je ta spotřeba nižší u motoru, který je vývojově z 60.let.

0/0
7.3.2017 17:36

J86i71ř21í 80K57o33c74u92r19e70k 6165604905908

Něco mi tu teda nesedí. Ten motorák má 85 tun, zatímco Brejlovec se třema je skoro 190-200 tun dle typu vagonu.

Opravdu porovnáváte dvě vozidla na stejném typu vlaku, že na těch 100 km jízdy mají stejný počet zastávek?

0/0
7.3.2017 20:24

V63o95j88t18ě57c27h 53H84a86n16á55k 8155721231354

U kolejových vozidel, v případě brejlaka, s elektrickým přínosem výkonu, záleží pouze na době, jak dlouho se motor točí ve vyšších otáčkách než volnoběžných. A těch 40 tun takový rozdíl neudělá. Ale nemusíte mi věřit, můžete věřit mluvkovi.

0/0
8.3.2017 6:43

Ř55e13h23o15ř 23V74l46a43s88á71k 2744434371846

Jako že se tam někde ta elektrická energie kumuluje pro použití při rozjezdu? Nebo je vznětový motor naddimenzován a většinu času ve vyšších otáčkách končí energie v odpornících?

Ptám se upřímně, fakt netuším, jak se to dělá.

0/0
8.3.2017 10:23

F69r62a19n50t16i92š79e85k 91P59l25á72š52e82k 1489162247957

Vykon Brejlovce i se 4 v pohode staci, aby lokomotiva jela na nizsi stupne. Stroj je dimenzovany na i 2x delsi a tezsi vlaky, ktere v minulosti jezdily. Nechodi tedy tak casto do vyssich vykonovych stupu. Zralok ma samostatny motor pro kazdou sekci a oba musi byt neustale nastartovane pro klimatizaci, dobijeni, apod..

0/0
10.3.2017 6:40

M88a33r55e60k 65Š53i96m20o76n 2144397918848

Proč není ještě v Liberci elektrifikovaná trať? Spojení mezi krajskými městy (nebo aspoň s Prahou) by mělo být minimálně na úrovni dnešních koridorů (160 Kmph nebo víc).

0/0
7.3.2017 14:55

J74i70ř45í 79K91o59c25u49r66e73k 6895584265948

Jak správně píšete: Elektrifikovat současnou stopu kolejí je nesmysl.

+3/0
7.3.2017 15:01
Foto

L46u70k17á50š 14N96o14v97o56t92n19ý 6476697828418

To jako vysoutěžili cenu 20,- Kč za litr? Kruci, jenom spotřební daň z litru nafty je 11,- Kč... Za kolik nakupují ten litr nafty od výrobce?

0/0
7.3.2017 14:47

M13a30r69t95i23n 54K64a12r77á51s12e25k 9488953248188

Tak cena na bezince je od cca 24 kc se vsim servisem a naklady okolo pro male odbery do vaseho osobaku.... (ceny jsou samo bez DPH)

+2/0
7.3.2017 15:13

J90a82n 22S92ů88r17a 4175253473292

včetně spotřební daně,bez dph

0/0
7.3.2017 15:16

L71u91b92o77s 75K21o29p35e58c82k17y 3467321155387

to je rovnou vyrobce, stejne jako cepro - ti to pak prodavaji dalsim spolecnostem provozujici site cerpacich stanic, pripadne zemedelcum jako zelenou naftu, CD apod

+1/0
7.3.2017 16:28

F62r91a13n84t34i21š15e78k 26P97l27á44š33e58k 1949832467907

Cepro neni vyrobce ale prekupnik. Nakupuje od vyrobcu (mimo jine i od RPA) a prodava dal cizim i svym (Eurooil) a drzi zasoby pro stat (spolu se SSHR).

0/0
10.3.2017 6:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.