Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy budou brát naftu dál od Unipetrolu, cena mírně stoupla

Kolem padesáti milionů litrů nafty ročně bude Českým drahám až do roku 2020 dodávat společnost Unipetrol RPA. Stejná firma dodává naftu státnímu dopravci už nyní. Hodnota kontraktu je 4,4 miliardy korun bez DPH.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78e78t90r 16M37a76l95ý 7322457238957

Přeneseně vzato, tuto nafu asi později zakoupí i ostatní dopravci, kteří zbrojí u čerpaček v depech ČD, není-liž pravda?

+2/0
7.3.2017 18:20

Z50d20e86n29ě84k 97K89o53r94f 8416518107593

A co na to Vinař? By plivnul na ČD jedovatou slinu

+2/0
7.3.2017 16:19

A69d16a27m 18F78i83s64e75r 9293127694

Nesedí mi ceny. Vysoutěženo je za 4,4 mld Kč a ČEPRO bylo o 466mil Kč. To jako shoz v aukci byl nastaven na 500 mil? ;-D

0/0
7.3.2017 15:17

J72a29n 55S58ů29r12a 4945583623422

To je celková cena, v které má hlavni podíl cena podle vzorce. Marže Cepra mela byt cca na dvojnásobku Unipetrolu

+1/0
7.3.2017 18:35

V64o59j60t68ě23c54h 70H23a31n25á61k 8705211311714

A) lokomotiva na ilustračním obrázku je 750.346

B) lokomotiva 750.346 je již sešrotovaná - chtělo by to aktualizaci

C) moderní motoráky moc úsporné nejsou. Pesa ČD_844 bere kolem 150l/100km a má kapacitu zhruba 120 míst. Pro představu řada 754 + 4 rychlíkové vozy s klimatizací a kapacitou zhruba 250 míst si vezme kolem 200l/100km. Jen tak k té úspoře. Pokud nemá odběr topení, tak je spotřeba kolem 150l/100km se stejnou soupravou.

+1/0
7.3.2017 15:04

J11i75ř29í 74K49o76c94u60r66e26k 6895494365208

754 + 4 rychlíkové vozy

Má zákonitě spotřebu nižší, jelikož nezastavuje á 5 km jako osobní vlak vedený Žralokem.

0/−1
7.3.2017 15:08

V40o80j89t41ě46c25h 45H13a86n63á31k 8935631961404

Od fírů co s tím jezdí osobní vlaky se 3 osobními vozy u Ostravy vím, že jezdí za zhruba 170l/100km, v zimě něco kolem 210l/100km., ale k sezení mají zhruba 240 míst. Pořád na jedno místo, je ta spotřeba nižší u motoru, který je vývojově z 60.let.

0/0
7.3.2017 17:36

J68i96ř98í 79K18o52c17u44r90e45k 6525244325498

Něco mi tu teda nesedí. Ten motorák má 85 tun, zatímco Brejlovec se třema je skoro 190-200 tun dle typu vagonu.

Opravdu porovnáváte dvě vozidla na stejném typu vlaku, že na těch 100 km jízdy mají stejný počet zastávek?

0/0
7.3.2017 20:24

V37o41j63t39ě76c16h 79H57a82n56á10k 8775461771884

U kolejových vozidel, v případě brejlaka, s elektrickým přínosem výkonu, záleží pouze na době, jak dlouho se motor točí ve vyšších otáčkách než volnoběžných. A těch 40 tun takový rozdíl neudělá. Ale nemusíte mi věřit, můžete věřit mluvkovi.

0/0
8.3.2017 6:43

Ř16e52h76o24ř 51V24l19a55s57á90k 2664254581506

Jako že se tam někde ta elektrická energie kumuluje pro použití při rozjezdu? Nebo je vznětový motor naddimenzován a většinu času ve vyšších otáčkách končí energie v odpornících?

Ptám se upřímně, fakt netuším, jak se to dělá.

0/0
8.3.2017 10:23

F13r14a60n16t36i80š83e73k 20P16l96á61š31e29k 1209722657757

Vykon Brejlovce i se 4 v pohode staci, aby lokomotiva jela na nizsi stupne. Stroj je dimenzovany na i 2x delsi a tezsi vlaky, ktere v minulosti jezdily. Nechodi tedy tak casto do vyssich vykonovych stupu. Zralok ma samostatny motor pro kazdou sekci a oba musi byt neustale nastartovane pro klimatizaci, dobijeni, apod..

0/0
10.3.2017 6:40

M92a91r76e36k 96Š65i41m81o22n 2824237358718

Proč není ještě v Liberci elektrifikovaná trať? Spojení mezi krajskými městy (nebo aspoň s Prahou) by mělo být minimálně na úrovni dnešních koridorů (160 Kmph nebo víc).

0/0
7.3.2017 14:55

J54i73ř31í 12K72o36c66u39r79e36k 6845334655508

Jak správně píšete: Elektrifikovat současnou stopu kolejí je nesmysl.

+3/0
7.3.2017 15:01
Foto

L85u47k26á62š 80N63o69v58o26t67n90ý 6316467798638

To jako vysoutěžili cenu 20,- Kč za litr? Kruci, jenom spotřební daň z litru nafty je 11,- Kč... Za kolik nakupují ten litr nafty od výrobce?

0/0
7.3.2017 14:47

M35a20r51t17i43n 70K94a91r48á83s87e42k 9198513168388

Tak cena na bezince je od cca 24 kc se vsim servisem a naklady okolo pro male odbery do vaseho osobaku.... (ceny jsou samo bez DPH)

+2/0
7.3.2017 15:13

J20a43n 84S76ů22r62a 4655553443502

včetně spotřební daně,bez dph

0/0
7.3.2017 15:16

L17u92b66o76s 62K83o58p95e19c40k91y 3837811615537

to je rovnou vyrobce, stejne jako cepro - ti to pak prodavaji dalsim spolecnostem provozujici site cerpacich stanic, pripadne zemedelcum jako zelenou naftu, CD apod

+1/0
7.3.2017 16:28

F38r73a56n51t53i35š73e49k 54P37l65á90š44e23k 1289262847407

Cepro neni vyrobce ale prekupnik. Nakupuje od vyrobcu (mimo jine i od RPA) a prodava dal cizim i svym (Eurooil) a drzi zasoby pro stat (spolu se SSHR).

0/0
10.3.2017 6:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.