Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Bitcoin dražší než zlato. Virtuální platidlo mění systém plateb

Jeden bitcoin stojí přes dvanáct set dolarů. A tahle virtuální měna může mít ještě světlejší budoucnost. Tedy spíš rychlý a decentralizovaný způsob platby, který využívá, píše v komentáři pro MF DNES ekonom a externí poradce ministra financí Aleš Michl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M41i98c53h36a35l 77J29a70r30o81š 7914940302175

Že já hlupák váhal nakoupit, když byl za dva dolary.

0/0
19.3.2017 8:10

S97t55a35n55i34s80l94a81v 54S97r41b14a 4985864488714

zdá se, že sen se nenaplnil. americký regulátor řekl jasně, že bitcoin může být předmětem manipulace a típnul pokus dostat na burzu derivát na bitcoin etf.

0/0
13.3.2017 12:45

S50t26a31n32i53s76l97a57v 11S47r49b20a 4675254858244

PS ikdyž je to takový začarovaný kruh, protože jedn z důvodů odmítnutí je, že obchodování s bitcoiny není regulované

0/0
13.3.2017 12:50

M42i54c85h32a51l 19P60u27p51c17s28i58k 8543803794877

Jestli je konečný počet vytěžitelných bitcoinů 21 milionů, tak při současném kurzu je hodnota všech bitcoinů (včetně budoucích) 25 miliard dolarů. Čistě teoreticky si všechny bitcoiny může koupit jediný miliardář. To je na měnu budoucnosti dost ubohé...;-)

0/−2
11.3.2017 15:02

R66a30d93e52k 32J79a89n75a33t81a 9775366324932

Píšete správně, "čistě teoreticky". Za prvé, je to včetně budoucích bitcoinů. Ty nelze koupti jednoduše proto, že ještě nezvnikly. Za druhé, většina bitocinů není na prodej, lidi je mají doma, ve svých peněženkách, nikoliv na burze. Za třetí, kdyby se kdokoliv, ať už jeden člověk, nebo více lidí, rozhodl bitcoiny "skoupit", tak cena adekvátně tomu poroste, takže ať bude mít peněz sebevíc, všechny je nikdy neskoupí.

+1/0
11.3.2017 17:49

L43u14d86v72í87k 23G71a16j27d63o93š78í23k 2925593554502

Jen by mě zajímalo, jak autor přišel na to, že Bitcoin je dražší než zlato, vzhledem k tomu, že je virtuální a nelze tedy kvantifikovat jeho množství za uvedenou hodnotu.

.

Jinak bych moc optimizmem nehýřil. Ještě chvilku bude stoupat popularita této pseudoměny, až bude prohlášena za nelegální a její hodnota se rozplyne jak pára nad hrncem.

+2/0
10.3.2017 18:48

R81a88d94e39k 87J37a29n93a47t11a 9625516614422

Porovnali základní užívanou jednotku. To je celé. Význam je pouze psychologický.

Třeba číslo 27, coby kurs koruny a eura taky nemá žádný význam, protože velikost základní jednotky měny je rovněž určena dohodou (a mění se např. při redenominaci, jako v Turecku v roce 2005, dopad na ekonomiku je skoro nulový).

0/0
10.3.2017 21:55

Z37b45y73n79ě94k 63O20š75m92e25r78a 2175324468

No nadpis měl být "Bitcoin je dražší než unce zlata.."

0/0
21.3.2017 15:57

P15e26t95r 96M19e88j27z79l80í21k 8548194571840

Jeden z důvodů "stoupající obliby" a tím i ceny bitcoinu je ten, že v bitcoinech musí platit oběti ransomware a podobných virů vyděračům, přestože by je jinak ani nenapadlo si je pořizovat.

+1/0
10.3.2017 9:32

R59a93d76e67k 26J11a51n27a80t64a 9235816694852

To si nemyslím. Abyste měl pravdu, tak by si ti vyděračí museli výkupné nechat v bitcoinech a držet. Ale oni ho "vyperou", aby se zametla stopa a vymění zpět za peníze, protože jachty, děvky apod. se stále ještě lépe kupují za dolary :-)

Ceny bitconu zvyšuje spekulace na růst, lidi, co ho drží v peněženkách a čekají, že to půjde nahoru. Částečně taky lidi, co ho drží v peněženkách proto, aby si za něj něco koupili na darkmarketech nebo proto, že jejich měna padá k zemi nebo čelí omezením (Venezuela, Indie).

+1/0
10.3.2017 21:59

P34a83v62e94l 22K50u86n25c 9632579358648

"Dnes věříme centrální bance, případně vládě, že papírků nenatiskne moc,"

Věř a budeš podveden. Je to tak, pánové Singere a Rusnoku?

0/0
10.3.2017 9:23

K45a27r56e55l 10F24i51e65d65l44e39r 6281227549789

při troše snahy si lze o blockchain přečíst více zde:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Blockchain

0/0
10.3.2017 8:34

P88a25v54e78l 38S33o13b97o20t35k29a 5340934

je úžasné čekat na zaplacení v hypermarketu necelou minutu ;-D

Bitcoin má v tomhle zásadní technologickou slabinu, která ho diskvalifikuje z běžných plateb.

A že roste - no, nedivte se, momentálně je bitcoin používán pro vyvádění peněz z Číny, což je jinak velký problém.

+1/−2
10.3.2017 0:41

R89a47d53e89k 52J61a53n26a62t44a 9475666354692

Při placení v hypermarketu není třeba na nic čekat. Provést doublespend útok je poměrně obtížné a při tak nízkých částkách se nevyplatí.

0/0
10.3.2017 8:35

L71u82b28o96m59í81r 31K73r69ů84t67a 4206192655874

Unce Bitcoinu je drazsi nez unce zlata? :)

0/0
9.3.2017 23:51

J33a51n 11Š13e26s45t41á50k 3498799689634

je to jistě skvělý letadlo ten bitcoin, ale raději zůstanu na zemi a pořídím si kus pozemku;-D

+2/0
9.3.2017 23:47

V35á36c71l38a25v 92K84r46a72j50č62a 5466159969394

:) Letadlo podléhající EET

0/0
10.3.2017 7:12

T65o31m26á81š 76H84r16d53ý 9778580439821

Je fakt, že to, co fyzicky nemáte, vám nemůže nikdo vzít. Tyhle "prachy" jsou podle mne kryty důvěrou a existencí internetu. :-P

0/0
9.3.2017 23:33

R67a68d65a81n 64B18e41m 1515148150586

nic Vam nebrani poridit si fyzicke bitcoiny a dat si je do trezoru

0/0
10.3.2017 5:21

M47a80r50e93k 47T15e38t61u63r 9989354536

To jste napsal pěkný nesmysl - co myslíte, že je inflace (a koho okrádá)?

0/0
10.3.2017 7:46
Foto

J19i24ř47í 47K52r58á86k31o71r24a 9369123

Hlavně není zdaleka jen bitcoin. Těch měn je velká spousta a až jednou vlády zaříznou hotovost tak nějak definitivně, bude decentralizovaná elektronická měna a barter to jediné, co nás bude dělit od fašismu. Jen si říkám, co tímto článkem sleduje Babišův pejsek Michl.

0/0
9.3.2017 23:26

M88a81r93t79i32n 41P31e33c78i21n75a 4271523

Barter vesele jede už teď.

0/0
10.3.2017 8:22

J71a37n 64T95a76r39a16b12a 4826396649319

Fašismus bohužel taky

0/0
10.3.2017 9:00

M37a66r67t16a 81D60o58u78b78r21a13v48o79v69á 4280124215877

Ach jo... Koupila jsem si asi před 4 lety 10 btc, že si je uložím na důchod (doufala jsem, že jejich cena stoupne do té doby aspoň 100x) - tehdy mě přišly na 20.000 Kč.

Nechávala jsem si je já hloupá na té japonské burze, myslím, že se jmenovala MTGox? No a jednoho dne jsem se tam nemohla přihlásit a naběhla na mě hláška,že burza je uzavřená. Byly tam nějaké podvody a burza zkrachovala.

A to jen proto, že jsem byla líná si stáhnout prográmek na stažení btc do svého PC a pořád jsem to odkládala!

Dneska už bych za ně měla kolik? cca 300.000- Kč? To jednoho naštve.

Takže radím každému - nenechávat si to na burzovních účtech. Tehdy ta japonská byla obří a těšila se velké důvěře lidí na celém světě. Nenapadlo mě, že se dá v btc podvádět. Dnes už to vím, pozdě. :(

+6/0
9.3.2017 23:08

R89a67d36e75k 41J43a63n98a86t70a 9165226524862

Jestli jste na to, že se z MtGoxu stal podvod, přišla až když jste se nemohal přihlásait, tak to jste věru situaci moc nesledovala. Už měsíce předem bylo jasné, že tam není něco v pořádku. Jinak samozřejmě nemá smysl držet bitcoiny dlouhodobě na burze, pokud tam s nimi neobchodujete.

0/0
9.3.2017 23:11

M77a49r11t65a 12D51o53u18b21r69a16v22o58v84á 4840734895357

No, máte pravdu, nesledovala. Věřila jsem jim a nechala tam ty btc jen tak ležet, že si je ..někdy ... převedu k sobě. Dobře mi tak. ;-D

+1/0
9.3.2017 23:14

V41i63k37t53o43r 46S98v40o39b50o27d94a 8782918492956

Jo jo, dejte si bitcoiny k sobě do počítače. Samozřejmě jen v případě, že jste tak dobří ajťáci, abyste si dokázali zabezpečit stroj lépe, než servery veřejných burz a úložišť. Což se většiny lidí netýká - těm spíš nějaký virus zašifruje disk s fotkama a oni budou ještě platit výkupné. V bitcoinech ;-)

0/−2
10.3.2017 1:43

R37a81d50e61k 19J31a87n25a81t67a 9295726564852

Máte pravdu, že Windows jsou k uložení Bitcoinů nevhodná. Ale už takový smartphone s Androidem nebo iOS je pro částky, jaké mívá běžný občan na účtě, bezpečný dost.

A pro skladování větších částek tu jsou hardwarové peněženky, či jednoduše klíč zapsaný na papíře.

0/0
10.3.2017 8:32

J38a85n 31K47u61b60a45l85e73k 4229680143546

Tento pan je pro mě nedůvěryhodný. Opravdu nemám zájem číst jeho slataniny....

0/0
9.3.2017 23:05

A76n80t29o88n27í78n 91Z44e76l63e97n59ý 2224753431216

„Bitcoin poprvé v historii překonal cenu zlata.“

Co to je za nesmysl?

Stejně dobře je možné napsat, mexické peso překonalo cenu niklu.

Informační hodnota je stejná, blízká nule.

+12/−4
9.3.2017 22:34

P58a82v57e71l 30Ř53a47p91e63k 7622746879745

Informační hodnota toho blábolu je přímo záporná.

+1/0
9.3.2017 22:51

R30a14d75e45k 19J29a21n37a89t47a 9535676674582

I když to nemá valný význam, je to určitá psychologická hranice.

Když nastane parita eura s dolarem, také se o tom píše, přestože velikost základní jednotky je u měny reálně nedúležitá.

+2/0
9.3.2017 23:07

J92o85z70e97f62a 85N72o97v78a56k54o71v29a 7196975450794

Jo jasne, uz vidim, jak obchodnik s bitcoinem chce od statu dostavat duchod taky v bitcoinech..

Tady to proste dopadne tak, ze stat jednoho dne rekne dost, a nasadi na bitcoin stejnou dan jako na cigarety... a bude po kouzlu..

+3/−7
9.3.2017 22:28

T85o38m81á11š 74Š32a38p18o98v96a12l39o71v 2304804819101

A jak asi? Je vidět, že nemáte o btc ponětí. Hlavní výhodou je právě to, že stát nemá jak přímo btc ovlivňovat. ;-)

+3/−1
9.3.2017 22:44

P79a34v14e69l 88Ř26a76p67e28k 7122476399715

Prostě jej zakáže.

+1/−4
9.3.2017 22:51

R65a65d70e38k 54J32a87n72a63t14a 9685326394572

To jistě může. Ale bude to mít asi takový efekt, jako kdyby zakázal porno.

Abych vybral něco, co se šíří hlavně po internetu :-)

+5/0
9.3.2017 23:09

M64a97r81t54i25n 98K97o38č25í 7458986616345

se musim smat ten chytrym komentarum o matrixu, experimentatorech a nesmyslech...

a pritom tihle chytraci zmoulaji doma papirky ktere jim znehodnocuje centralni banka a stat svoji hospodarskou nepolitikou...

uz se tesim az bude bitcoin stat pres deset tisc USD ;)

+16/−2
9.3.2017 21:35

R21o22m57a55n 69H89o96r58k71ý 9676160643201

Bitcion je obchod s iluzí. Bitcion není ani ten papírek. Je to pohádka za kterou lidé platí. Nic proti pohádkám��

0/0
14.3.2017 23:45

P53a54v57e45l 41H15o84r57á53k 8381693475492

Těžko říct, drobnou zlatou mincí z doby císaře Josefa II. zaplatí vnuci oběd jistě i za sto let, eury možná ne už za rok za dva, jak to bude s těmito "čísílky" na druhý den, nebude nikdy jisté.

+3/−5
9.3.2017 21:12

P57e26t50r 65S71c10h38ö85n 7873206382913

Když o tu minci bude mít někdo zájem.

+3/0
9.3.2017 21:58

M55i74l82a86n 73B10r32o82ž 9563927435274

Přesně, když bude zájem a i v době krize budete potřebovat vodu a jídlo, ne zlato...tím určitě nakrmíte rodinu.

0/0
10.3.2017 0:01

R71a89d51e26k 92J16a37n10a12t41a 9295586184242

Za zlato to jídlo ale v době krize koupíte. Podívejte se třeba na Sýrii. Myslíte, že se tam jídlo nedá sehnat? Ale jistě, že dá, jen je dražší a zlatník vaše zlato rád koupít. Nemovitosti jsou zase o dost levnější a tak i tam jsou spekulanti, co se těčí, že je po válce prodají.

0/0
10.3.2017 16:18

R50a65d97a47n 53B25e70m 1565308750926

tak si poridte fyzicke bitcoiny a mate vystarano

0/0
10.3.2017 5:25

Z11b77y54n82ě72k 48O34š43m92e71r38a 2815664958

O tom že tu euro nebude za rok či dva už se mluví asi 10 let.. :D

0/0
21.3.2017 16:01

S46t93a45n84i28s73l79a54v 54S50r24b67a 4155374448794

Pane Michl, bitcoin je jeden ze stovek prikladu. Nevim, proc zrovna tomuto delate reklamu. A ani nevim, proc nevite, ze behem dvou tri sekund zaplatite i dnes, a bez bitcoinu. Nicmene, urcite by bylo zajimave zacit pouzivat elektronicke bankovky a mince, tzv digitalni menu. Ktera podobne jako bitcoin bude mit v sobe udaj, komu patri. To je totiz to kouzlo digitalni meny. Ostatni je jen provoz, napriklad onen distributed ledger...Co je ale podstatne, to je pravni ukotveni. Bude se na digitalni menu nahlizet jako na penize, tj. u koho lezi, tomu patri, nebo jako na napriklad cenny papir, ktery sice lezi v bance, ale jeji krach se toho papiru netyka? Budete kupovat dum? Dnes date penize advokatovi, ten zkrachuje, penize vezme s sebou, protoze jsou na jeho uctu. Ale az bude digitalni koruna, tak u advokata na ucte budou penize a na nich bude napsano Michl. A to je parketa vlady. A vy jste tam poradce.

+2/−4
9.3.2017 21:02

V27á74c79l68a71v 39Š44u97b33r85t 9457853688887

Tak to jsem moc nepobral. Když někomu za něco zaplatíte, tak peníze jsou toho, kdo prodal. Peníze jsou vždy cenné papíry na majitele, ne na jméno. Tak jako dnes bude i potom muset být ošetřeno, v jakém okamžiku majitele změní.

+1/0
9.3.2017 21:08

S17t71a36n19i71s57l74a19v 35S40r17b81a 4145734378284

No problem vidim v tom, ze kdyz neco kupujete a potrebujete zaplatit, tak v tom retezci platby je nekolik prostredniku. U hotovosti problem odpada, ale u ni nemate nic jako PIN nebo heslo. U elektronickych penez zase mate ty prostredniky, napriklad banky, a ty ale vedou ucty sice vam, ale kdyz zkrachuji, tak penize jakoby patrily jim. Podobne advokat. Ale digitalni mena, ta se chova jako cenny papir na jmeno, je delitelna na treba setiny a da se ulozit do neco penezenky.

0/0
9.3.2017 21:26

R97a20d74e86k 44J92a12n49a30t65a 9345726544832

Digitální měna není na jméno. Teda alespoň žádná z kryptoměn.

Vlastníkem dané částky v bitcoinech je ten, kdo zná privátní klíč (něco jako heslo). Přičemž těchto osob může být i více (například lze nastavit, aby s danou částkou mohou nakládat 2 ze 3 osob)

+3/0
9.3.2017 22:17

S74t56a67n18i64s54l77a97v 64S18r69b55a 4275154588464

trochu nadhledu a shledáte, že je "na jméno". a nejen to, ona si s sebou nese historii o tom, kdo ji kdy vlastnil, tedy ve vašem slovníku, kdo kdy vlastníl ten privátní klíč.

+1/0
10.3.2017 7:33

R98a36d26e29k 22J18a67n70a78t41a 9845916254682

Lze dohledat akorát historii klíčů.

Ale spojit si klíče se jménem je netriviální. Policie to teoreticky může udělat, když se dotáže burz, ale ne zdaleka všechny burzy spolupracují.

Navíc existují techniky, jak stopu zamést, stačí to prohnat přes jednu či dvě altcoinové burzy, na které se připojíte přes Tor či proxy server a stopa je pryč.

0/0
10.3.2017 9:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.