- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Musíte si uvědomit, že cokoliv na světě je z českého pohledu problém. V Norsku, Holandsku, USA a jinde elektromobily běžně jezdí a rostou. Lidi mají na střechách soláry a nyní i baterie zavěšené u garáže. My máme Fiata 500e a jezdí perfektně. Teď jsme byli v Kalifornii na horách a viděli jsme spoustu Tesel s lyžema na střeše. Moderní svět pomalu přechází na elektrická auta a my v Čechám nemáme ani pořádné dálnice. Pak se nemůžeme divit že jsme skeptičtí ke všemu novému. Pořád oslavujeme TDIčka a přitom se půl roku dusíme smogem. To je pak těžký.
No jakkoli jsem podporovatel elektroaut, tak je treba si povsimnout, ze elektroauta jezdi temer vyhradne tam, kde maji stedre podpory....
Mě by jen zajímalo, jak mají ošetřené ekonomiky na celém světě financování sebe sama, když naprostá většina je závislá na spotřební dani a to dost nemalým poměrem. Chystají i něco podobného zavést u elektřiny?
No "zavisle", napriklad v CR - na spotrebni dani z mineralnich oleju se v CR vybere cca 70 miliard Kc (asi 6% rozpoctu), z cehoz na osobaky pirpada s bidou polovina...
S ohledem na to, ze i pri hodne optimistickych odhadech by transfer na elektrifikovanou dopravu zabral tak 50 let, tak musite najit uspory postupne cca ve vysi 700 milionu rocne, coz neni takove terno.
Pak stoji za to zvazit, ze elektrina je domaci produkt, zatimco ropa je z importu, tj tim zasadne podporite domaci ekonomiku a zlepsite obchodni bilanci (coz se taky pozitivne projevi na danich), neco se usetri na snizeni respiracnich onemocneni apod.
Zkratka je to sice vyznamna polozka, ale nic na cem by narodni ropozcty neresitelne staly...
Bez podobných továren na baterie jakou nyní uvádí do provozu Tesla v Nevadě nebudou ani slušné elektromobily pro střední třídu. Razantně totiž snižují současné výrobní náklady na jednu kWh (jednotka kapacity baterie). Tesla uvádí, že už teď vyrábí v Gigatovárně baterky o 35% levněji.. Navíc jediná Tesla bude mít kapacitu továrny nastavenou na roční produkci 0,5 milionu elektromobilů už v roce 2018. Tohle všem ostatním automobilkám chybí (včetně VW) a bude to ještě dlouhá cesta, než se jim podaří něco podobného postavit...
No ono to s temi EV pro bezneho obstojne vydelavajiciho cecha nebude asi jeste hodne dlouho prilis zhave.... I kdyby se povedlo srazit cenu baterek na 100 dolaru/kWh, tak u obyc auta s 50 kWh baterkou (coz je takove minimum pokud chcete auto se kterym chcete obcas jet i dal nez do prace a zpet) to dela porad jen za baterku cca 100 000 (za tento jeden dil), coz je pro ilustraci cela vyrobni cena nejake zakladnejsi verze Fabie.... k tomu musite pricist samo vyrobni cenu zbytku auta a cena je proste porad hodne vysoko...
Tohle může projít jen ve Švédsku , zapoměli napsat že zaměstnaj místní Ahmedsony .
Ahmedi nepracují. Jsou traumatizováni valečnými útrapami, takže je živí Švédové.
Už i v Americe pochopili, že Švédsko je prostě stát na baterky.