Diskuze

Exmanažer Tesly shání peníze na obří továrnu na baterie ve Švédsku

Peter Carlsson počítá s růstem poptávky po bateriích ze strany výrobců elektromobilů. Podle něj přechod na elektromobily vzbudí v Evropě dosud nevídanou poptávku po bateriích. Jeho firma Northvolt proto začíná shánět finance na stavbu největší továrny na baterie v Evropě, která by se velikostí vyrovnala rozestavěné Gigafactory firmy Tesla v Nevadské poušti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Musíte si uvědomit, že cokoliv na světě je z českého pohledu problém. V Norsku, Holandsku, USA a jinde elektromobily běžně jezdí a rostou. Lidi mají na střechách soláry a nyní i baterie zavěšené u garáže. My máme Fiata 500e a jezdí perfektně. Teď jsme byli v Kalifornii na horách a viděli jsme spoustu Tesel s lyžema na střeše. Moderní svět pomalu přechází na elektrická auta a my v Čechám nemáme ani pořádné dálnice. Pak se nemůžeme divit že jsme skeptičtí ke všemu novému. Pořád oslavujeme TDIčka a přitom se půl roku dusíme smogem. To je pak těžký.

3 0
možnosti

No jakkoli jsem podporovatel elektroaut, tak je treba si povsimnout, ze elektroauta jezdi temer vyhradne tam, kde maji stedre podpory....

0 0
možnosti

Mě by jen zajímalo, jak mají ošetřené ekonomiky na celém světě financování sebe sama, když naprostá většina je závislá na spotřební dani a to dost nemalým poměrem. Chystají i něco podobného zavést u elektřiny?

0 0
možnosti

No "zavisle", napriklad v CR - na spotrebni dani z mineralnich oleju se v CR vybere cca 70 miliard Kc (asi 6% rozpoctu), z cehoz na osobaky pirpada s bidou polovina...

S ohledem na to, ze i pri hodne optimistickych odhadech by transfer na elektrifikovanou dopravu zabral tak 50 let, tak musite najit uspory postupne cca ve vysi 700 milionu rocne, coz neni takove terno.

Pak stoji za to zvazit, ze elektrina je domaci produkt, zatimco ropa je z importu, tj tim zasadne podporite domaci ekonomiku a zlepsite obchodni bilanci (coz se taky pozitivne projevi na danich), neco se usetri na snizeni respiracnich onemocneni apod.

Zkratka je to sice vyznamna polozka, ale nic na cem by narodni ropozcty neresitelne staly...

2 0
možnosti

J22a83n 87K26o42t47a91s

8. 3. 2017 10:03

Bez podobných továren na baterie jakou nyní uvádí do provozu Tesla v Nevadě nebudou ani slušné elektromobily pro střední třídu. Razantně totiž snižují současné výrobní náklady na jednu kWh (jednotka kapacity baterie). Tesla uvádí, že už teď vyrábí v Gigatovárně baterky o 35% levněji.. Navíc jediná Tesla bude mít kapacitu továrny nastavenou na roční produkci 0,5 milionu elektromobilů už v roce 2018. Tohle všem ostatním automobilkám chybí (včetně VW) a bude to ještě dlouhá cesta, než se jim podaří něco podobného postavit...

0 0
možnosti

No ono to s temi EV pro bezneho obstojne vydelavajiciho cecha nebude asi jeste hodne dlouho prilis zhave.... I kdyby se povedlo srazit cenu baterek na 100 dolaru/kWh, tak u obyc auta s 50 kWh baterkou (coz je takove minimum pokud chcete auto se kterym chcete obcas jet i dal nez do prace a zpet) to dela porad jen za baterku cca 100 000 (za tento jeden dil), coz je pro ilustraci cela vyrobni cena nejake zakladnejsi verze Fabie.... k tomu musite pricist samo vyrobni cenu zbytku auta a cena je proste porad hodne vysoko...

0 0
možnosti

A to se vyplatí ;-D

1 0
možnosti

Tohle může projít jen ve Švédsku , zapoměli napsat že zaměstnaj místní Ahmedsony .

0 1
možnosti
Foto

Ahmedi nepracují. Jsou traumatizováni valečnými útrapami, takže je živí Švédové.

0 0
možnosti

To bude rana, až ten podvod praskne.

1 1
možnosti
Foto

Už i v Americe pochopili, že Švédsko je prostě stát na baterky.

7 0
možnosti