Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přímým vlakům přes Krkonoše hrozí konec, Poláci vypověděli ČD smlouvu

Rok a čtvrt po zavedení přímého železničního spojení Liberce s polskou Sklarzskou Porebou hrozí vlakům konec provozu a návrat k přestupování. České dráhy s polským dopravcem vyjednávají o další spolupráci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36o92s67e12f 46B59l12a61ž76e87j 3661874814182

Opětneúplný článek. Je potřeba objasnit, jak situace opravdu vypadana této trase. CD je ten, kdo blokuje zlepšení a prodlouženítéto trasy. Do roku 2015 byla situace taková, že do Harrachovajezdil starý motorák CD, z Harrachova dále do Polska moderní PesaSA134. Od konce roku 2015 jezdí celou trat modernizovaný osobák CDaž do Sklarske Poreby, pokud není nahrazen starým motorákem, jakje běžné. Odtud pokračuje dále do Vratislavi Newag Impus. Důvodneshod je fakt, že polský dopravce chce spojit Vratislav s Libercembez přestupů. Toto není možné provést s vlaky CD, protoženemají signalizaci pro Polsko, pouze po Sklarskou Porebu. A jinýdopravce nemůže na trat vstoupit kvůli monopolu CD v Liberci.Polsky dopravce nabízí vlaky Newag Impuls 31we, s většíkapacitou, wi-fi a koženými sedačkami pro celou trat Liberec -Vratislav protože má českou i polskou signalizaci. Toto sesamozrejme CD nelibi. Takže to tak pro rejply co neznají fakta. Jense podívejte jaké vlaky používají CD v Trutnově, a jaké polštídopravci....

+2/0
14.3.2017 6:52

P21e19t33r 25M89u86n44z44a22r 1805471239466

"celou trat modernizovaný osobák CD" jezdí nový osobák Stadler RegioShuttle. Já jen že většina lidí si pod pojmem "modernizovaný osobák" představí tu hrůzu Regionovu.

"nahrazen starým motorákem, jakje běžné. " aha, na to jste přišel jak? Jako nerozporuji, že případě potřeby může být nasazen starší vlak, ale rozhodně to není běžné, protože v takovém případě dostanou ČD od kraje pokutu.

"wi-fi" jo to je dobrá věc (bez ironie), ale bohužel v ČR nebude fungovat.

0/0
14.3.2017 8:16

L97u70k60á77š 60V94e80v59e62r44k28a 1807876700

Já nevím teda jestli to má být od Vás trolling, nebo jste jen tak hodně mimo..Před rokem 2015 tam už dlouho PesaSa134 nejezdila, jezdil tam ten "odsuzovanej" starej českej motorák 810, z české strany do Harrachova už pár let jezdí nové štádlery a od 2015 je protáhli až do Poreby, ale ani předtím na české straně nejezdili tak staré vlaky, před zavedením 840, jezdila většina vlaků v provedení 843+943, případně 854, a 810/010 se na trati objevovalo už jen sporadicky, od jara 2012 už jezdí výhradně nové stadlery a není ani moc jiného co by tam mohlo jezdit, protože regionova, která dělá v lbc zálohu se nahoru těžko vyhrabe, takže na zubačku vyjela za celou dobu existence párkrát a většinou se pak v Tanvaldě řeší přestup a regionova se otočí zpátky na Liberec a 810 už tu žádná jako záložní ani není, k tomu že polský dopravce chce přímé vlaky Liberec - Vratislav se nemá cenu ani vyjadřovat, hlavně to navrhované vozidlo je pro tuto trať velice vhodné, docela by mě zajímalo jak by se jezdil úsek Poreba-Liberec když tam jaksi chybí dráty...

0/0
19.3.2017 10:14

V64á66c13l93a37v 14J47í42r88a 5162337542785

Stručně a jasně. Úsek trati byl financován z dotací EU a pak by snad měla platit dohodnutá pravidla. Třeba jízdní řád 2016/2017. Všechno ostatní je pokus o šlendrián. Je patrné, že "bratr" Lech vidí spolupráci podle toho, jak mu to momentálně vyhovuje. Stejně tak sliby Polské velvyslankyně řešení úseku trati Hrádek - Zittau na Polském území po 20 letech jednání ve výhledu dalších 3 až 5 let přinejmenším komickým výsměchem. Jsem zvědav, jak se d tím ČD i Liberecký kraj popasuji.

0/0
14.3.2017 2:08

V79l24a22d30i87m10í61r 40J10i97r37o71š 6168324546

Když něco funguje, je to třeba bezpodmínečně zrušit. Typičtí Poláci.

+1/−1
13.3.2017 18:35

Z75d90e52n37ě28k 31H76l40u28š53t43í75k 9145185634379

U Poláků člověk nikdy neví, jestli na tom chtějí něco vyvařit, nebo jestli je to pouhý šlendrián. Jejich neschopnost za 20 let opravit, byť i za cizí peníze, 4 km železniční tratě mezi Libercem a Žitavou přes jejich výběžek, který kompletně zdevastovali těžbou uhlí, je už legendární.

+8/−2
12.3.2017 12:22

V32á80c25l66a47v 42J56í28r29a 5562707652395

Nevim, proč ty minusy

0/0
14.3.2017 2:17

M41i86c14h59a70e51l 46S77t14a32n12o48v94s68k85ý 6227945528764

Jasne ze jde o prachy. Polaci chteji jednak dosahnout na dotace, a potom proniknout na nas trh, jako se vice/spis mene snazi Nemci. Kdyz budou jezdit z Liberce do Sklarsky Poreby misto CD, tak to bude skvela reference.

+2/−2
12.3.2017 12:17

M71i74c55h56a49e84l 21C29h71a32r80v57á65t 9469988403482

Takže prvomájový alegorický vlak nebude?8-o

+2/0
12.3.2017 8:39

P83e14t62r 71F84i33a10l78a 9753706783553

Vážený pane novináři, můžete sdělit, co bylo závadného na příspěvku, který jste mi vymazal?

Povšiml jste si, že jsem výraz "sr***y" dal do uvozovek, protože jsem ho opsal od jiného diskutéra, na jehož příspěvek jsem reagoval? Jemu jste totiž příspěvek ponechal.

Anebo se nesmí napsat pravda, že české zemědělství má nižší dotace než Polsko, Německo, Francie? Nesmí se napsat pravda, že Pospíšil je komunistický synáček?

Nevšiml jsem si, že by byly někdy mazány příspěvky, kdy se diskutéři vyjadřují o jiných politicích úplně nechutně, ať je to Kalousek, Zeman, váš Babiš i další. Pánové Špidla a Pospíšil jsou proti nim něco extra?

+4/−1
11.3.2017 18:51

M43i32l75a79n 97V90i83k 1837465293473

Také mi cenzor maže to, co o pár řádků dál nechá. Asi podle momentální nálady. A teď mne za to, cenzore, smaž!

+3/0
13.3.2017 17:41

P50e78t23r 96F55i66a64l49a 9643296123173

Přesně, napíše, že je to mimo téma.:-) A mně také.

+1/0
13.3.2017 18:29

S42t80a90n 47N74o75v80á78k 5167645845484

Je to jen člověk. Stará mu nedá... a jste pryč! ;-D

0/0
13.3.2017 22:31

R55e11g58i73n62e 24M93a29r45t63i82n 6572878760428

:-) Proč tak daleko. Pamatuji si jak pendleři do práce denně museli na trase z Pardubic do Prahy přestupovat v Kolíně, protože úředníci si neuměli mezi kraji přesípávat státní peníze.[>-]Rv

+2/0
11.3.2017 18:46

R23a35d16e58k 53J36a89n94a88t60a 9265176134672

To si nepamatuju. Respektive pamatuju si, že byla Os ramena v Kolině rozdělěna a to jsou i dnes. Ale nepamatuju si, že by od zrušení rychlíkových příplatků po revoluci někdo jezdil z Pardubic do Prahy osobákem. Proč by to dělal?

+1/0
12.3.2017 13:28

P22e81t64r 39N66e95c95h92a11n35i70c10k66ý 7533596328120

tipuji,že na trase nemyslí přímo z Pardubic, ale stejně se vyplatí jet z Kolína rychlíkem. Možná jezdili Os protože byl integrovaný nebo stavěl někde jako Kyje, Běchovice

+1/0
12.3.2017 19:45

V69i41k61t54o72r 56N21á58r58o60ž21n97ý 3579552208

Vážení diskutující , přečetl jsem si zde všechny příspěvky s je mi z nich trochu šoufl. Kdo něco z vás o tom něco ví ? Kdo z vás je obeznámen se všemi smlouvami , kdo četl záznamy ze všech jednání atd ? Jak vlastně vůbec probíhá placení za dopravní cestu na českém i polském úseku , jak probíhá rozúčtování jízdného , kdo a jakým dílem se podílí na krytí ztráty , která je zde generována ?

Prostě je nějaká spolupráce , nějaký dohodnutý stav a jeden z partnerů tuto spolupráci chce ukončit . Buď se spolu partneři domluví a bude se jezdit tak jak dnes a nebo se nedomluví a jezdit se nebude a nebo se bude jezdit jiným systémem.

+5/−1
11.3.2017 16:10

M35i16r62o97s52l89a91v 80G49r21o98s45s57m86a82n39n 8722859894

Budu rád, když mi o tom něco řeknete. Pokud si vzpomenu, jaké komplikace z polské strany provázely už samotné zavedení přeshraniční dopravy, mám pocit, že se u našich sousedů zapomíná na to, že jde v první řadě o veřejnou službu, která je z části financována z veřejných rozpočtů. Pro úspěšnost podobných projektů je lepší seriózní přístup a oboustranná podpora, než hraní si na vlastním písečku. I železniční dopravci musí pochopit, že jejich konkurencí není železniční partner na druhé straně hranic, ale především ostatní druhy dopravy a vlastní blbost. Pokud mají obě strany pud sebezáchovy (a tím si nejsem jist), uvědomí si, že roztržením spojů přijdou o část příjmů z jízdného. Vůbec bych přitom neměl nic proti tomu, aby polský dopravce s nějakým spojem zajížděl na české území třeba až do Liberce, v rámci vyrovnávky výkonů.

+6/0
11.3.2017 20:34

P83e54t58r 94F64i69a15l79a 9163836973443

Pane Grossmanne, můžete prosím konkrétně říct, z jakého důvodu jste mi dal mínus?

Domníváte se, že naši zástupci v EU jsou skvělí a vyjednali pro naše zemědělce správné dotace?

0/−1
12.3.2017 10:24

P55e25t44r 93S13c54h16w41a19r88z 7918509543361

Ok, ale proč je dohoda, ať už s PKP nebo s regionálními polskými dopravci *vždy* téměř nemožná.

+5/0
11.3.2017 22:09

M98i34r75o29s86l35a18v 72Z10i61k40m50u91n91d 6728832187818

S Poláky jsou jen a jen problémy (nejenom v EU) ... podívejte se jaké problémy dělají na traťovém úseku vedoucím přes Polsko mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou - to by bylo opravené při jedné nepřetržité výluce za týden není opravené několik desetiletí jen proto, že TO Poláky nezajímá. Vlaky nejsou jejich. Stejné problémy jsou mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku (přes Glucholazy) ... Poláci v podstatě chtějí ze všeho vyrazit jen a jen peníze ...

Po roce 1990 se obnovil provoz z Meziměstí do Polska, jezdily tam malé motoráčky řady 810, které jsou provozně levné a na danou frekvenci postačovaly. Pak někdo ve Varšavě přišel na to, že podle mezistátní smlouvy z roku "x" (do roku 1990 se tam osobní doprava neprovozovala) mají dopravu zajišťoval Poláci. Ti ovšem žádný motorák 810 nemají, tak tam začala jezdit velká motorová lokomotiva s jedním vozem, provozně "x" násobně dražší než M 810 a protože to bylo "drahé" tak se vlaky bez náhrady zrušily, protože nechat tam jezdit dopravce ČD bylo pod úroveň a na předělání smlouvy nebyl zájem ...

Zajímavé je mimo jiné i to, že podobné problémy nemají "na západ" od Šumavy a Krušných hor.

Švýcarský dopravce jezdí po Německu, německý po Švýcarsku, elektrické jednotky švýcarského dopravce jezdí s italským personálem po Itálii, německý dopravce jezdí do Holandska ... A to tam ještě existují "mezistátní" integrované tarifní systémy, kdy jedna jízdenka platí v Rakousku, Německu, Švýcarsku, Lichtenštejnsku, resp. Francie, Švýcarsko, Německo apod.

"Regionální" politické reprezentace by rády vlaky, ale co nejvíc za co nejmíň peněz (nejlépe, kdyby to bylo zadarmo) - snad každý si všiml toho, jaký problém dělá krajům nařízené navýšení mezd řidičům autobusů za žebrácké mzdy na ubohých 98 korun - tak málo berou zaměstnanci bezpečnostních agentur. Kraje najednou "nemají peníze" a chtějí aby "TO" navýšení zaplatit STÁT ...

+10/−1
12.3.2017 8:25

J14a64n 83H10a63v82r37d33a 2408766101918

Můžu souhlasit s mnoha věcmi, co jste napsal.

Ale co jste vyplodil na konci s regionální politickou reprezentací a navýšením mezd řidičům autobusů, to mi hlava nebere...

Je tak těžké pochopit, že kdybyste vy uzavřel smlouvu s nějakou společností, že vám něco udělá (může to být třeba vymalování pokojů u vás doma) a pak přišel někdo jiný, třeba "stát" a řekl, že jste povinen zaplatit řemeslníkům té společnosti vyšší mzdy, tedy že musíte zaplatit vyšší částku ze svého té firmě, tak byste se asi taky postavil na zadní, že? Obzvláště když ještě smluvní vztahy Krajů upravuje zákon, a ten jaksi celou věc ještě dost podstatně komplikuje.

Mohl byste víc přemýšlet, než něco vypustíte.

0/0
13.3.2017 14:37

V14á13c67l65a45v 39J60í28r58a 5882717552635

No to je sice hezky, ale pokud se dohodne jízdní řád 2026/2017 měl by platit v plném rozsahu. Ne si ho upravovat podle toho, že bych mohl na tom něco trhnout. Jiné vysvětlení není.

0/0
14.3.2017 2:44

P14a52v20e61l 43O57r11s16á86g 4845702353445

a nebo https://www.facebook.com/M%C3%A1me-r%C3%A1di-Pol%C3%A1ky-502378459923682/?fref=ts

+1/0
11.3.2017 13:29

M50a48r94e56k 57Š18i79m94o58n 2714837568628

Je to důsledek 2. války a nešetrné hranice na Odře/Nise. Nebýt Hitlera, mohlo to být Německo celé.

+3/−1
11.3.2017 13:27

J21i64ř59í 92E42r19b30e95n 1203724746897

A vite vubec, o jake oblasti je rec? A ze harrachovska cast trati (Harrachov byl ryze ceskou obci) byla do roku 1958 zahranicni, tj. polska, predtim nemecka/pruska? Hranice probihala stredem reky Jizery a soutokem s Mumlavou.

+1/0
11.3.2017 20:10

P82e74t92r 15S29c41h41w31a93r90z 7658719103801

A píše p. Šimon něco jiného? ;-) Schreiberhau a Hirschberg byly na území Pruska - a jak "za Rakouska", tak za 1. republiky (a částečně i v době, kdy vše bylo na území Třetí Říše) trať fungovala naprosto normálně. Následkem 2. světové války došlo k posunu hranic, původně pruské území připadlo Polsku a SSSR jako válečnou kořist odvezla/zničila co mohla. A ačkoliv Polsko, "východní" Německo a Československo byly "spřátelené" země, přeshraniční styk byl na dlouhou dobu přerušen.

Neřešme, kdo za to může víc, prostě se historie regionem přehnala a dnes už asi jde o status quo.

+1/0
11.3.2017 22:24

J90i59ř15í 41E67r62b98e31n 1913514236537

Neřeším, kdo za to může. Ale se zahraničím byozničeno železničních spojení mnohem víc - a problémy s jeho obnovou nejsou jen do Polska, ale i do Německa či Rakouska. Jedna Železná Ruda to nevytrhla...

+2/0
11.3.2017 23:39

M75i50r39o33s77l72a15v 73P82a24č74e75s 8260397626622

Bylo to tak jak píšete,jen bych upřesnil, že Polsko-Československá hranice probíhajcí středem Jizery, končila přesně na soutoku Jizery s Mumlavou,který je jen pár metrů proti proudu,nad starým českým mostem na Mýtě.Od soutoku se pak hranice prudce stočila opět nahoru a vedla téměř přímo prudkým kopcem podél osady Tkacze,až ke kolejím za touto železniční stanicí...

0/0
13.3.2017 20:43

M71a55r92e58k 22Š51i58m25o63n 2524197758678

Paradox. Autobusovou linku můžu natáhnout z Talinu do Lisabonu a nepotřebuju k tomu jediný povolení. Pokud chci vlakem přejet čáru, musim se handrkovat se sebestřednýma Polákama. Evropské železnice by se měly nějak reorganizovat, aby ten přeshraniční provoz nebyl takhle komplikovaný.

+4/−5
11.3.2017 13:25

V89i32k78t61o53r 90N12á96r25o27ž59n97ý 3269652268

Co jste napsal je totální nesmyl. V každé zemi potřebujete pro autobusovou linku povolení , resp. koncesi...

+7/0
11.3.2017 16:01

A83l87a12n 15Ř10e36p75k98a 4915116

Tak jako zkusit to může každý provozovat bus linku bez povolení, ale dřív, nebo později mu to utnou a bude nemálo platit na pokutách ;-D

+3/0
11.3.2017 16:55

M12a26r35e74k 80Š68i95m47o82n 2594457238328

Ano, potřebujete koncesi na autobusovou linku, ale s tou snad nikde v EU nejsou problémy, nebo jo?

+3/0
11.3.2017 17:44

V35i36k64t46o53r 94N94á42r56o35ž73n36ý 3619462188

Někde menší , jinde větší.

Každopádně představa , že dnes koupím autobus , zítra se dohodnu s provozovateli autobusových stanovišť po trase a pozítří vyjedu je značně naivní. Zprovoznit autobusovou linku napříč Evropou , to je práce na léta...

+3/−2
11.3.2017 18:28

M48a90r90e40k 77Š59i36m65o37n 2264557308228

Nicméně zprovoznit vlakovou linku napříč Evrpou, to je práce pro Chucka Norise.

+1/0
12.3.2017 20:14

J24i66ř30í 12K61o62c74u49r63e81k 6805144595538

Zatím se to povedlo jenom s nákladním vlakem. Tristní je, že přjel z Číny přes Rusko a Polsko do Něměcka. Zkrz Francii to nejde.

0/0
12.3.2017 22:53

M75i51c97h22a43e60l 56S56t91a29n66o63v94s68k98ý 6487895328824

Potrebujes licenci na mezinarodni verejnou autobusovou dopravu. Jediny, co nepotrebujes, je handrkovani o tom, jestli te pusti na koleje, pardon na silnici. Staci zaplatit myto, v Nemecku dan, nekde dalnicni znamku, co ja vim... A moznost zajet na autobusak taky neni zadarmo. Kazdou zastavku (treba jen zmenu) musis u nas hlasit na magistrat, na RSD a buhvikam jinam a buhvi jak dlouho predem. Pochybuju, ze v jinych statech napric Evropou to bude jine. Ale tohle je na draze asi obdobne. Neda se jednoduse koupit autobus, sednout za volant a jezdit. Mozna tak v Kazachstanu.

0/0
12.3.2017 12:25

M80i75c36h32a22e73l 86S95t54a65n20o86v79s33k82ý 6837665248814

Jo, na RSD se tk hlasi cca rok predem!

0/0
12.3.2017 12:26

J94i73ř65í 31K46o62c48u65r92e74k 6115724595968

Klidně bych jim vyšel vstříc, ale pod jednou závaznou podmínkou: Peáž z Žitavy do Hrádku na Nisou bude uvedna do normového stavu. buď to zajistí, nebo umožní zajistit třetí straně. A o investovanou částku budou sníženy poplatky za peáž.

+2/0
11.3.2017 13:19

J32a83r27o53s39l34a35v 47V16a90v45ř15í48n42e79k 8210120833657

Pša krev cholera.

0/−3
11.3.2017 12:38

R93o58b27e58r38t 72H82a56n79z21l94í80k 5164221632955

Jsou sami proti sobě. Já bych jim opačné řešení nepovolil vůbec. Jsou to poláci, kdo spoje více využívají a pokud chtějí tlačit na ČD a tedy na nás, poslal bych je znovu na start, ať se odnaučej vydírat a naučej se slušně chovat

+12/−3
11.3.2017 12:20

V16i39k54t42o88r 44N88á81r29o25ž97n30ý 3689542908

Máte nějaký přehled o tom , kolik použilo vlaky polských a kolik českých cestujících ? O tom , že Poláci vlaky více využívají pochybuji. Dle mého názoru je to fifty fifty.. I spousta Jablonečáků jede na kolovýlet tak , že se nechá vyvést do Jakuszyc a odtud jedou přes kopečky domů...

+3/−2
11.3.2017 16:03

P90e44t77r 10F79i73a55l54a 9693816533243

Asi přibude nezodpovědných polských řidičů v Krkonoších.

A Chovanec bude mít další starosti, kromě trestných činů a přestupků u polských řidičů kolem Hradce Králové a trestných činů Ukrajinců v Plzni, bude muset řešit i Krkonoše.

+1/−3
11.3.2017 11:59

P51a34v83e33l 51O52r36s50á65g 4695942313155

Budeme muset ke smlouvě přihodit další smlouvu. Na nákup kuřat, mléčných výrobků, slaných tyčinek bez soli, párky se silniční solí a další speciality.

+3/−8
11.3.2017 11:40

V75í97t43ě40z52s24l12a88v 30K59l12o16z41í89k 3501609684717

Domnivam se ze polakum jde jen o výkony, tedy o prachy.

+9/−2
11.3.2017 11:07

J87i73ř91í 63J97o94z72a 3548923270871

Poláci... víc asi není co dodat...

+13/−4
11.3.2017 10:55

T31o94m23á72š 33K81ř39í24ž11e55k 6793646937916

Co se dalo od podrazáckých Poláků čekat ?

+10/−4
11.3.2017 10:51

M31i77r91o61s12l74a81v 93G80r30o38s50s77m12a69n84n 8582959244

Vše pro cestující. Právě zrušení přestupu výrazně zatraktivnilo cestování na trati. ČD navíc využívají moderní dynamická vozidla. Co nabídne "spolehlivý" polský partner?

+20/0
11.3.2017 10:42

P67e34t45r 39S81c58h59w35a59r23z 7918339793981

Szukafony ;-D

+5/−2
11.3.2017 10:44

V41i30k13t21o52r 28N45á93r49o74ž83n31ý 3559792698

Jednokta PESA SA134 , která tam jezdila dříve nebyla také vůbec špatná...

+2/0
11.3.2017 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.