Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přímým vlakům přes Krkonoše hrozí konec, Poláci vypověděli ČD smlouvu

Rok a čtvrt po zavedení přímého železničního spojení Liberce s polskou Sklarzskou Porebou hrozí vlakům konec provozu a návrat k přestupování. České dráhy s polským dopravcem vyjednávají o další spolupráci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43o71s26e86f 37B39l18a21ž11e97j 3531274634502

Opětneúplný článek. Je potřeba objasnit, jak situace opravdu vypadana této trase. CD je ten, kdo blokuje zlepšení a prodlouženítéto trasy. Do roku 2015 byla situace taková, že do Harrachovajezdil starý motorák CD, z Harrachova dále do Polska moderní PesaSA134. Od konce roku 2015 jezdí celou trat modernizovaný osobák CDaž do Sklarske Poreby, pokud není nahrazen starým motorákem, jakje běžné. Odtud pokračuje dále do Vratislavi Newag Impus. Důvodneshod je fakt, že polský dopravce chce spojit Vratislav s Libercembez přestupů. Toto není možné provést s vlaky CD, protoženemají signalizaci pro Polsko, pouze po Sklarskou Porebu. A jinýdopravce nemůže na trat vstoupit kvůli monopolu CD v Liberci.Polsky dopravce nabízí vlaky Newag Impuls 31we, s většíkapacitou, wi-fi a koženými sedačkami pro celou trat Liberec -Vratislav protože má českou i polskou signalizaci. Toto sesamozrejme CD nelibi. Takže to tak pro rejply co neznají fakta. Jense podívejte jaké vlaky používají CD v Trutnově, a jaké polštídopravci....

+2/0
14.3.2017 6:52

P98e55t57r 67M55u77n11z96a19r 1475751619906

"celou trat modernizovaný osobák CD" jezdí nový osobák Stadler RegioShuttle. Já jen že většina lidí si pod pojmem "modernizovaný osobák" představí tu hrůzu Regionovu.

"nahrazen starým motorákem, jakje běžné. " aha, na to jste přišel jak? Jako nerozporuji, že případě potřeby může být nasazen starší vlak, ale rozhodně to není běžné, protože v takovém případě dostanou ČD od kraje pokutu.

"wi-fi" jo to je dobrá věc (bez ironie), ale bohužel v ČR nebude fungovat.

0/0
14.3.2017 8:16

L15u85k57á77š 68V76e68v51e12r61k30a 1167376780

Já nevím teda jestli to má být od Vás trolling, nebo jste jen tak hodně mimo..Před rokem 2015 tam už dlouho PesaSa134 nejezdila, jezdil tam ten "odsuzovanej" starej českej motorák 810, z české strany do Harrachova už pár let jezdí nové štádlery a od 2015 je protáhli až do Poreby, ale ani předtím na české straně nejezdili tak staré vlaky, před zavedením 840, jezdila většina vlaků v provedení 843+943, případně 854, a 810/010 se na trati objevovalo už jen sporadicky, od jara 2012 už jezdí výhradně nové stadlery a není ani moc jiného co by tam mohlo jezdit, protože regionova, která dělá v lbc zálohu se nahoru těžko vyhrabe, takže na zubačku vyjela za celou dobu existence párkrát a většinou se pak v Tanvaldě řeší přestup a regionova se otočí zpátky na Liberec a 810 už tu žádná jako záložní ani není, k tomu že polský dopravce chce přímé vlaky Liberec - Vratislav se nemá cenu ani vyjadřovat, hlavně to navrhované vozidlo je pro tuto trať velice vhodné, docela by mě zajímalo jak by se jezdil úsek Poreba-Liberec když tam jaksi chybí dráty...

0/0
19.3.2017 10:14

V70á38c23l40a65v 25J48í85r37a 5132457802185

Stručně a jasně. Úsek trati byl financován z dotací EU a pak by snad měla platit dohodnutá pravidla. Třeba jízdní řád 2016/2017. Všechno ostatní je pokus o šlendrián. Je patrné, že "bratr" Lech vidí spolupráci podle toho, jak mu to momentálně vyhovuje. Stejně tak sliby Polské velvyslankyně řešení úseku trati Hrádek - Zittau na Polském území po 20 letech jednání ve výhledu dalších 3 až 5 let přinejmenším komickým výsměchem. Jsem zvědav, jak se d tím ČD i Liberecký kraj popasuji.

0/0
14.3.2017 2:08

V51l25a17d74i87m80í80r 50J64i33r96o55š 6188264746

Když něco funguje, je to třeba bezpodmínečně zrušit. Typičtí Poláci.

+1/−1
13.3.2017 18:35

Z47d64e51n80ě97k 10H41l30u49š95t72í10k 9705985584779

U Poláků člověk nikdy neví, jestli na tom chtějí něco vyvařit, nebo jestli je to pouhý šlendrián. Jejich neschopnost za 20 let opravit, byť i za cizí peníze, 4 km železniční tratě mezi Libercem a Žitavou přes jejich výběžek, který kompletně zdevastovali těžbou uhlí, je už legendární.

+8/−2
12.3.2017 12:22

V16á39c62l37a85v 85J22í43r78a 5342437882305

Nevim, proč ty minusy

0/0
14.3.2017 2:17

M71i24c57h50a60e14l 55S61t79a57n21o95v17s90k10ý 6507265398684

Jasne ze jde o prachy. Polaci chteji jednak dosahnout na dotace, a potom proniknout na nas trh, jako se vice/spis mene snazi Nemci. Kdyz budou jezdit z Liberce do Sklarsky Poreby misto CD, tak to bude skvela reference.

+2/−2
12.3.2017 12:17

M66i33c65h34a67e30l 12C47h92a52r32v29á92t 9119678213192

Takže prvomájový alegorický vlak nebude?8-o

+2/0
12.3.2017 8:39

P85e86t36r 29F34i44a27l19a 9893236373453

Vážený pane novináři, můžete sdělit, co bylo závadného na příspěvku, který jste mi vymazal?

Povšiml jste si, že jsem výraz "sr***y" dal do uvozovek, protože jsem ho opsal od jiného diskutéra, na jehož příspěvek jsem reagoval? Jemu jste totiž příspěvek ponechal.

Anebo se nesmí napsat pravda, že české zemědělství má nižší dotace než Polsko, Německo, Francie? Nesmí se napsat pravda, že Pospíšil je komunistický synáček?

Nevšiml jsem si, že by byly někdy mazány příspěvky, kdy se diskutéři vyjadřují o jiných politicích úplně nechutně, ať je to Kalousek, Zeman, váš Babiš i další. Pánové Špidla a Pospíšil jsou proti nim něco extra?

+4/−1
11.3.2017 18:51

M61i39l33a71n 62V41i19k 1757175663503

Také mi cenzor maže to, co o pár řádků dál nechá. Asi podle momentální nálady. A teď mne za to, cenzore, smaž!

+3/0
13.3.2017 17:41

P19e86t26r 92F23i33a55l70a 9493706973133

Přesně, napíše, že je to mimo téma.:-) A mně také.

+1/0
13.3.2017 18:29

S32t85a46n 46N39o63v66á55k 5207255595664

Je to jen člověk. Stará mu nedá... a jste pryč! ;-D

0/0
13.3.2017 22:31

R32e96g84i75n91e 76M97a81r49t35i95n 6952628810858

:-) Proč tak daleko. Pamatuji si jak pendleři do práce denně museli na trase z Pardubic do Prahy přestupovat v Kolíně, protože úředníci si neuměli mezi kraji přesípávat státní peníze.[>-]Rv

+2/0
11.3.2017 18:46

R98a24d15e69k 94J51a51n17a77t48a 9175636144662

To si nepamatuju. Respektive pamatuju si, že byla Os ramena v Kolině rozdělěna a to jsou i dnes. Ale nepamatuju si, že by od zrušení rychlíkových příplatků po revoluci někdo jezdil z Pardubic do Prahy osobákem. Proč by to dělal?

+1/0
12.3.2017 13:28

P95e51t16r 64N39e55c76h92a90n14i93c59k81ý 7523646638480

tipuji,že na trase nemyslí přímo z Pardubic, ale stejně se vyplatí jet z Kolína rychlíkem. Možná jezdili Os protože byl integrovaný nebo stavěl někde jako Kyje, Běchovice

+1/0
12.3.2017 19:45

V61i63k70t88o56r 37N74á33r70o35ž44n12ý 3889912618

Vážení diskutující , přečetl jsem si zde všechny příspěvky s je mi z nich trochu šoufl. Kdo něco z vás o tom něco ví ? Kdo z vás je obeznámen se všemi smlouvami , kdo četl záznamy ze všech jednání atd ? Jak vlastně vůbec probíhá placení za dopravní cestu na českém i polském úseku , jak probíhá rozúčtování jízdného , kdo a jakým dílem se podílí na krytí ztráty , která je zde generována ?

Prostě je nějaká spolupráce , nějaký dohodnutý stav a jeden z partnerů tuto spolupráci chce ukončit . Buď se spolu partneři domluví a bude se jezdit tak jak dnes a nebo se nedomluví a jezdit se nebude a nebo se bude jezdit jiným systémem.

+5/−1
11.3.2017 16:10

M92i21r54o83s54l88a83v 42G77r45o19s48s73m52a44n86n 8762329714

Budu rád, když mi o tom něco řeknete. Pokud si vzpomenu, jaké komplikace z polské strany provázely už samotné zavedení přeshraniční dopravy, mám pocit, že se u našich sousedů zapomíná na to, že jde v první řadě o veřejnou službu, která je z části financována z veřejných rozpočtů. Pro úspěšnost podobných projektů je lepší seriózní přístup a oboustranná podpora, než hraní si na vlastním písečku. I železniční dopravci musí pochopit, že jejich konkurencí není železniční partner na druhé straně hranic, ale především ostatní druhy dopravy a vlastní blbost. Pokud mají obě strany pud sebezáchovy (a tím si nejsem jist), uvědomí si, že roztržením spojů přijdou o část příjmů z jízdného. Vůbec bych přitom neměl nic proti tomu, aby polský dopravce s nějakým spojem zajížděl na české území třeba až do Liberce, v rámci vyrovnávky výkonů.

+6/0
11.3.2017 20:34

P23e71t10r 72F45i69a62l98a 9753176243393

Pane Grossmanne, můžete prosím konkrétně říct, z jakého důvodu jste mi dal mínus?

Domníváte se, že naši zástupci v EU jsou skvělí a vyjednali pro naše zemědělce správné dotace?

0/−1
12.3.2017 10:24

P30e24t46r 32S16c29h93w37a13r58z 7748789363631

Ok, ale proč je dohoda, ať už s PKP nebo s regionálními polskými dopravci *vždy* téměř nemožná.

+5/0
11.3.2017 22:09

M26i30r49o26s45l60a68v 20Z56i52k53m47u11n48d 6668222617708

S Poláky jsou jen a jen problémy (nejenom v EU) ... podívejte se jaké problémy dělají na traťovém úseku vedoucím přes Polsko mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou - to by bylo opravené při jedné nepřetržité výluce za týden není opravené několik desetiletí jen proto, že TO Poláky nezajímá. Vlaky nejsou jejich. Stejné problémy jsou mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku (přes Glucholazy) ... Poláci v podstatě chtějí ze všeho vyrazit jen a jen peníze ...

Po roce 1990 se obnovil provoz z Meziměstí do Polska, jezdily tam malé motoráčky řady 810, které jsou provozně levné a na danou frekvenci postačovaly. Pak někdo ve Varšavě přišel na to, že podle mezistátní smlouvy z roku "x" (do roku 1990 se tam osobní doprava neprovozovala) mají dopravu zajišťoval Poláci. Ti ovšem žádný motorák 810 nemají, tak tam začala jezdit velká motorová lokomotiva s jedním vozem, provozně "x" násobně dražší než M 810 a protože to bylo "drahé" tak se vlaky bez náhrady zrušily, protože nechat tam jezdit dopravce ČD bylo pod úroveň a na předělání smlouvy nebyl zájem ...

Zajímavé je mimo jiné i to, že podobné problémy nemají "na západ" od Šumavy a Krušných hor.

Švýcarský dopravce jezdí po Německu, německý po Švýcarsku, elektrické jednotky švýcarského dopravce jezdí s italským personálem po Itálii, německý dopravce jezdí do Holandska ... A to tam ještě existují "mezistátní" integrované tarifní systémy, kdy jedna jízdenka platí v Rakousku, Německu, Švýcarsku, Lichtenštejnsku, resp. Francie, Švýcarsko, Německo apod.

"Regionální" politické reprezentace by rády vlaky, ale co nejvíc za co nejmíň peněz (nejlépe, kdyby to bylo zadarmo) - snad každý si všiml toho, jaký problém dělá krajům nařízené navýšení mezd řidičům autobusů za žebrácké mzdy na ubohých 98 korun - tak málo berou zaměstnanci bezpečnostních agentur. Kraje najednou "nemají peníze" a chtějí aby "TO" navýšení zaplatit STÁT ...

+10/−1
12.3.2017 8:25

J64a73n 19H74a37v82r80d86a 2118246561838

Můžu souhlasit s mnoha věcmi, co jste napsal.

Ale co jste vyplodil na konci s regionální politickou reprezentací a navýšením mezd řidičům autobusů, to mi hlava nebere...

Je tak těžké pochopit, že kdybyste vy uzavřel smlouvu s nějakou společností, že vám něco udělá (může to být třeba vymalování pokojů u vás doma) a pak přišel někdo jiný, třeba "stát" a řekl, že jste povinen zaplatit řemeslníkům té společnosti vyšší mzdy, tedy že musíte zaplatit vyšší částku ze svého té firmě, tak byste se asi taky postavil na zadní, že? Obzvláště když ještě smluvní vztahy Krajů upravuje zákon, a ten jaksi celou věc ještě dost podstatně komplikuje.

Mohl byste víc přemýšlet, než něco vypustíte.

0/0
13.3.2017 14:37

V51á84c35l23a62v 43J15í47r13a 5642637512875

No to je sice hezky, ale pokud se dohodne jízdní řád 2026/2017 měl by platit v plném rozsahu. Ne si ho upravovat podle toho, že bych mohl na tom něco trhnout. Jiné vysvětlení není.

0/0
14.3.2017 2:44

P82a16v85e78l 77O90r51s88á63g 4315832193775

a nebo https://www.facebook.com/M%C3%A1me-r%C3%A1di-Pol%C3%A1ky-502378459923682/?fref=ts

+1/0
11.3.2017 13:29

M29a10r58e33k 98Š97i55m81o42n 2774197278678

Je to důsledek 2. války a nešetrné hranice na Odře/Nise. Nebýt Hitlera, mohlo to být Německo celé.

+3/−1
11.3.2017 13:27

J79i20ř46í 23E80r31b33e49n 1243294476817

A vite vubec, o jake oblasti je rec? A ze harrachovska cast trati (Harrachov byl ryze ceskou obci) byla do roku 1958 zahranicni, tj. polska, predtim nemecka/pruska? Hranice probihala stredem reky Jizery a soutokem s Mumlavou.

+1/0
11.3.2017 20:10

P63e20t90r 29S10c96h52w17a76r64z 7368559613751

A píše p. Šimon něco jiného? ;-) Schreiberhau a Hirschberg byly na území Pruska - a jak "za Rakouska", tak za 1. republiky (a částečně i v době, kdy vše bylo na území Třetí Říše) trať fungovala naprosto normálně. Následkem 2. světové války došlo k posunu hranic, původně pruské území připadlo Polsku a SSSR jako válečnou kořist odvezla/zničila co mohla. A ačkoliv Polsko, "východní" Německo a Československo byly "spřátelené" země, přeshraniční styk byl na dlouhou dobu přerušen.

Neřešme, kdo za to může víc, prostě se historie regionem přehnala a dnes už asi jde o status quo.

+1/0
11.3.2017 22:24

J10i29ř13í 72E37r65b77e29n 1673524906187

Neřeším, kdo za to může. Ale se zahraničím byozničeno železničních spojení mnohem víc - a problémy s jeho obnovou nejsou jen do Polska, ale i do Německa či Rakouska. Jedna Železná Ruda to nevytrhla...

+2/0
11.3.2017 23:39

M49i50r40o67s11l42a77v 23P61a83č74e60s 8190387946962

Bylo to tak jak píšete,jen bych upřesnil, že Polsko-Československá hranice probíhajcí středem Jizery, končila přesně na soutoku Jizery s Mumlavou,který je jen pár metrů proti proudu,nad starým českým mostem na Mýtě.Od soutoku se pak hranice prudce stočila opět nahoru a vedla téměř přímo prudkým kopcem podél osady Tkacze,až ke kolejím za touto železniční stanicí...

0/0
13.3.2017 20:43

M29a96r55e35k 32Š60i31m35o96n 2164527828548

Paradox. Autobusovou linku můžu natáhnout z Talinu do Lisabonu a nepotřebuju k tomu jediný povolení. Pokud chci vlakem přejet čáru, musim se handrkovat se sebestřednýma Polákama. Evropské železnice by se měly nějak reorganizovat, aby ten přeshraniční provoz nebyl takhle komplikovaný.

+4/−5
11.3.2017 13:25

V18i58k25t28o80r 93N78á78r20o85ž17n87ý 3189832918

Co jste napsal je totální nesmyl. V každé zemi potřebujete pro autobusovou linku povolení , resp. koncesi...

+7/0
11.3.2017 16:01

A79l61a41n 69Ř64e45p50k53a 4895166

Tak jako zkusit to může každý provozovat bus linku bez povolení, ale dřív, nebo později mu to utnou a bude nemálo platit na pokutách ;-D

+3/0
11.3.2017 16:55

M42a87r41e12k 71Š13i22m79o66n 2364617238388

Ano, potřebujete koncesi na autobusovou linku, ale s tou snad nikde v EU nejsou problémy, nebo jo?

+3/0
11.3.2017 17:44

V82i41k87t54o46r 52N47á76r16o42ž50n41ý 3279372418

Někde menší , jinde větší.

Každopádně představa , že dnes koupím autobus , zítra se dohodnu s provozovateli autobusových stanovišť po trase a pozítří vyjedu je značně naivní. Zprovoznit autobusovou linku napříč Evropou , to je práce na léta...

+3/−2
11.3.2017 18:28

M95a47r29e49k 41Š36i11m41o46n 2194547498658

Nicméně zprovoznit vlakovou linku napříč Evrpou, to je práce pro Chucka Norise.

+1/0
12.3.2017 20:14

J43i28ř76í 58K90o30c39u96r61e32k 6695854635548

Zatím se to povedlo jenom s nákladním vlakem. Tristní je, že přjel z Číny přes Rusko a Polsko do Něměcka. Zkrz Francii to nejde.

0/0
12.3.2017 22:53

M29i59c57h70a83e57l 74S37t28a58n55o80v87s51k23ý 6607225498144

Potrebujes licenci na mezinarodni verejnou autobusovou dopravu. Jediny, co nepotrebujes, je handrkovani o tom, jestli te pusti na koleje, pardon na silnici. Staci zaplatit myto, v Nemecku dan, nekde dalnicni znamku, co ja vim... A moznost zajet na autobusak taky neni zadarmo. Kazdou zastavku (treba jen zmenu) musis u nas hlasit na magistrat, na RSD a buhvikam jinam a buhvi jak dlouho predem. Pochybuju, ze v jinych statech napric Evropou to bude jine. Ale tohle je na draze asi obdobne. Neda se jednoduse koupit autobus, sednout za volant a jezdit. Mozna tak v Kazachstanu.

0/0
12.3.2017 12:25

M28i36c74h16a49e98l 80S27t86a56n81o84v31s63k76ý 6207215178224

Jo, na RSD se tk hlasi cca rok predem!

0/0
12.3.2017 12:26

J92i26ř94í 56K64o32c39u40r71e67k 6225134575418

Klidně bych jim vyšel vstříc, ale pod jednou závaznou podmínkou: Peáž z Žitavy do Hrádku na Nisou bude uvedna do normového stavu. buď to zajistí, nebo umožní zajistit třetí straně. A o investovanou částku budou sníženy poplatky za peáž.

+2/0
11.3.2017 13:19

J67a14r97o48s71l15a56v 32V45a34v33ř10í31n79e74k 8470520423427

Pša krev cholera.

0/−3
11.3.2017 12:38

R35o92b31e42r15t 21H38a39n87z72l14í93k 5394851372665

Jsou sami proti sobě. Já bych jim opačné řešení nepovolil vůbec. Jsou to poláci, kdo spoje více využívají a pokud chtějí tlačit na ČD a tedy na nás, poslal bych je znovu na start, ať se odnaučej vydírat a naučej se slušně chovat

+12/−3
11.3.2017 12:20

V40i47k78t48o48r 98N88á68r62o88ž59n33ý 3899682668

Máte nějaký přehled o tom , kolik použilo vlaky polských a kolik českých cestujících ? O tom , že Poláci vlaky více využívají pochybuji. Dle mého názoru je to fifty fifty.. I spousta Jablonečáků jede na kolovýlet tak , že se nechá vyvést do Jakuszyc a odtud jedou přes kopečky domů...

+3/−2
11.3.2017 16:03

P88e67t32r 18F66i81a27l73a 9333626243893

Asi přibude nezodpovědných polských řidičů v Krkonoších.

A Chovanec bude mít další starosti, kromě trestných činů a přestupků u polských řidičů kolem Hradce Králové a trestných činů Ukrajinců v Plzni, bude muset řešit i Krkonoše.

+1/−3
11.3.2017 11:59

P20a41v11e67l 26O68r45s18á64g 4685372413625

Budeme muset ke smlouvě přihodit další smlouvu. Na nákup kuřat, mléčných výrobků, slaných tyčinek bez soli, párky se silniční solí a další speciality.

+3/−8
11.3.2017 11:40

V45í14t48ě79z90s59l48a34v 14K14l70o32z48í16k 3161569194817

Domnivam se ze polakum jde jen o výkony, tedy o prachy.

+9/−2
11.3.2017 11:07

J37i20ř31í 45J54o32z76a 3158263450141

Poláci... víc asi není co dodat...

+13/−4
11.3.2017 10:55

T98o57m90á16š 98K65ř57í38ž24e96k 6553616787776

Co se dalo od podrazáckých Poláků čekat ?

+10/−4
11.3.2017 10:51

M65i62r77o88s53l57a25v 43G32r36o91s22s65m41a72n44n 8502669954

Vše pro cestující. Právě zrušení přestupu výrazně zatraktivnilo cestování na trati. ČD navíc využívají moderní dynamická vozidla. Co nabídne "spolehlivý" polský partner?

+20/0
11.3.2017 10:42

P93e82t34r 77S26c39h10w39a73r77z 7418209723531

Szukafony ;-D

+5/−2
11.3.2017 10:44

V47i32k21t56o87r 30N16á49r47o78ž23n49ý 3459862688

Jednokta PESA SA134 , která tam jezdila dříve nebyla také vůbec špatná...

+2/0
11.3.2017 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.