Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Vlaky z České Lípy jezdí na západě, u ČD mají smůlu

V českém železničním průmyslu není jiná firma, která by byla tak orientovaná na západní trhy. Závodu Bombardier v České Lípě ani nic jiného nezbývá: tuzemské zakázky na osobní vlaky pro České dráhy jsou pro něj zapovězeny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T89o27m86á87š 93K64l74í76m60a 4444837943363

Treba se pochlapi LEO ci RegioJet kdyz nechcou CD :D

je zajimave ze Nemci ci Frantici si vybereou ale nae vyberove rizeni ma asi vyssi standardy :D

0/0
13.3.2017 10:28

T24o20m63á33š 56K92l69í25m82a 4674467773883

Sak se treba pochlapi LEO ciRegioJet kdyz nechcou CD :D

0/0
13.3.2017 10:27

J63a27n 82H70a95v74r97d22a 2608786731938

A my dál budeme jezdit ve "vychvalovaných" rekonstruovaných prehistorických hrůzách, co nám tu jezdí třeba na trase Liberec-Turnov (Pardubice). O hlučných hajtrách Regionova ani nemluvě.

0/−1
13.3.2017 8:48

J49a51n 17H95a67v54r92d50a 2568106841908

hele, nějaký slepý a hluchý šotouš mě zamínusoval ;-D;-D;-D

0/0
13.3.2017 14:55

L67u67c79i17a47n 16P58a49p19a15z11i57a92n 5884477191965

Smutné, že nic z toho se na českých železnicích nevidí, místo toho si objednáváme šunty v cizině.

0/−1
12.3.2017 22:11

M24i63c40h89a39e16l 51S61t28a24n23o53v36s41k62ý 6417915138384

Holt je Škodovka vetsi kamaračoft. Navic Bombardier si se Skodou konkuruje, hodne dlouho jim drzel (mozna stale) v zajeti testovaci lomomotivu... Třeba po právu potrestat!!! Ze to ma za nasledek, ze Češi nebudou mit "nemeckou" kvalitu vlaku nikoho nebolí. Predevsim to neboli naše ČD.

+1/−1
12.3.2017 12:34

J93o89s73e53f 29Z34a83h44á49l58k12a 4783169828536

V kavárně u stolu vzpomínají čtyři ruští imigranti na staré časy: Já, povídá první, býval hrabětem. Da,da, pokývá hlavou druhý. Já býval gardovým poručíkem. A já býval gubernátorem, zavzdychal třetí. Čtvrtý ukázal na malého psa. Vidíte toho jezevčíka, pánové? Tak ten býval za cara chrtem.

A propo - České dráhy si těžko objednají svařenec z České Lípy. Aktuálně hledají elektrické a motorové jednotky. A také vagóny pro osobní dopravu. To Česká Lípa těžko může nabídnout. Leda centrála ve Frankfurtu.

+3/0
12.3.2017 9:47

T42o46m54a11s 38A60u38g54u28s91t45y94n 6817726471260

Nepřihlásili se do žádného výběrka a pan Sůra z nich dělá chudinky, které nemohou vyhrát.

Ale co, taky jsem mohl být mistr světa v boxu, jen jsem se prostě nepřihlásil do soutěže. Jinak bych určitě suverénně vyhrával ;-D

+4/0
12.3.2017 9:39

J11a84n 19S24ů16r49a 4195203653542

Na v boxu podléhá zákonu o veřejných zakázkách?

0/0
12.3.2017 10:08

T71o11m12a25s 45A16u69g82u97s26t85y89n 6747776651440

Opravdu jste takto primitivní příměr nepochopil? Krom toho, že vaše věta nedává jaksi smysl...

Prostě když se do něčeho nepřihlásím, tak si nemůžu stěžovat, že jsem to nevyhrál .

0/0
12.3.2017 21:00

J55a61n 83S38ů11r70a 4125423113922

Nedává, protože jsem to psal z mobilu a změnilo mi to. Nicméně s tím, že to nechápete, nehodlám nic dělat, stejně jako s vašimi názory. Hezký zbytek života.

0/0
12.3.2017 21:01

T96o68m47a92s 36A43u45g82u87s36t52y12n 6557386341980

Trpíte samomluvou? Ten kdo nepochopil jste vy ;-)

0/0
12.3.2017 23:16

R73a30d39k21o 20K40ř58i70v93á57n36e36k 7520103985690

Bývalá vagonka Čeká Lípa je jenom výrobcem komponentů vozidel pro skupinu Bombardier, která jí vlastní, proto produkce logicky směřuje do zadraničí. Žádné hotové vlaky k dodání nevyrábí. Je to o tom, zda u ČD vyhraje kanadská či kyperská firma. Bohužel, ta kyperská má lepší politické krytí a klesající kvalitu produkce.

Nevidím důvod, proč by u ČD neměla jezdit vozidla Bombardier, ale pohádka o českých mašinkách z České Lípy je píárko + hra na city.

+12/−4
11.3.2017 22:51

R24a52d19e11k 44J15a88n52a54t90a 9885386914522

Škoda je česká firma. Na Kypru sedí tak možná jeden právník, možná i méně než jeden (protože jeho firma vyřízuje sídlo více takovým firmám).

+2/−3
12.3.2017 0:23

O15n54d13ř12e96j 80Š12i89m81e65k 5203752987788

Skoda neni ceska firma! Smirte se s tim.

+1/−2
12.3.2017 8:51

M16a18r40t87i37n 81K87a13r29á33s63e68k 9408863658298

No fakt by me zajimal myslenkovy konstrukt jak jste k tomu dosel :-D

+2/0
12.3.2017 9:05

J51o29s77e50f 51Z80a33h50á13l27k66a 4343709528896

To máte pravdu. Jednodušše chytrá Skoda je německá. Plzeňskou Škodu vlastní (zatím) a řídí Češi.

+2/−1
12.3.2017 9:54

P68a15v20e45l 46S59t10a10v20j63a12n35í78k 6478375497251

"Vlaky jezdí po kamionech". Tak to bych chtěl vidět na fotce. Neumím si to vůbec představit. Jsou na těch kamionech i koleje?

+1/0
11.3.2017 21:56

J33o61s23e89f 97Z57a37h34á83l88k83a 4193259628416

Tak na podvalnících z ČL vozí hrubé stavby a ty koleje nepotřebují. Jinak koleje na podvalníku vyloučené nejsou. Na takových spec. podvalnících vozí např. ze Škody tramvajové soupravy do světa.

Článek jinak překrucuje řadu fakt a fabuluje.

+2/0
12.3.2017 7:56

R75o42m94a62n 30P50o28l69á50č28e67k 5856489555

Tolik lží v jednom článku...

Proč tedy v barvách ČD lze potkat vlaky od Pesy a Stadleru?

Otočné podvozky vzhledem ke klikatosti tratí taky nevidím jako extra problém... Šířka dveří je taky logická... Prostě máme jiné požadavky...

Navíc zakázka za 1 mld. CZK už není úplně nezajímavá...

+2/−3
11.3.2017 21:13

J53a13n 74S77ů50r10a 4195383103692

Protože Škoda Transportation nedělá dieselové vlaky. Určitě není nezajímavá, zvláště, když někdo ví, že postupně se touto salámovou metodou nakonec protočí taková miliardová zakázka nejméně pětkrát. Ale vždy je přeci efektivnější soutěžit po pár kouscích, aby se nikdo nepřihlásil a případné zpoždění pak odpustit a ještě poslat miliardu navrch v projeté arbitráži.

+5/−1
11.3.2017 21:19

R56o81m20a62n 70P25o90l93á11č69e58k 5456519735

Ještě začněte se státní půjčovnou vlaků a sranda bude dokonalá...

Když se koukám na fotky vlaků co dodávají do Francie a Belgie, tak mi "Sloni" přijdou jako konkurence schopní...

Je možné někde najít cenu té jednotky pro Francii a nebo Belgii aby bylo porovnání?:-)

+2/−2
11.3.2017 21:25

J29a74n 15S91ů72r71a 4395703873782

Tak že je tam Škoda nedodává. Jistě je cenu možné najít, zkuste google. Až vyjde Elefant dražší na sedačku, jistě najdete 100+1 důvodů, proč je to tak správně.

+2/−1
11.3.2017 21:26

R39o85m19a41n 73P62o32l47á42č35e15k 5476399655

Já bych čekal novinařinu od Vás ;-).

Proč tam nedodává? Proč by se cpala na trh, kde jsou karty rozdané...

+3/−2
11.3.2017 21:37

J97a34n 37S72ů84r78a 4955183613102

Srovnání cen jsem dělal xkrát, nemohu za to, že ho neumíte najít. Proč se tedy cpala do Německa a uspěla? Že by to byly jen kecy, že tam jsou karty rozdané?

+6/−1
11.3.2017 21:39

R57o74m94a26n 65P38o39l85á93č41e32k 5846169585

Co k Vám tomu napsat...

Možná změnte přístup a pak Vás někdo bude brát za seriozního novináře.;-) Takhle jste akorát hlásná trouba proti ČD.

+3/−3
11.3.2017 21:41

J29a47n 46S21ů13r26a 4685803453482

Co vám k tomu napsat? počkejte s ostrovtipem dnes na 13:00

+1/0
12.3.2017 8:34

J92i47ř43í 66P85r19ů81š31a 7335182825989

Takže v České Lípě vyrobí maximálně skřín, to má do vlak velmi daleko. A do kolika výběrových řízení se Bombardier přihlásil? Když je tak skvělí proč po jejich vlacích nešáhl Leo expes nebo RegioJet?

+12/−4
11.3.2017 19:10

J66a15n 80S14ů94r29a 4535973433232

RegioJet s nimi jezdí na Slovensku. Nepřihlásil se do žádné, protože ČD dosud soutěží na míru Škodě Transportation. Už to zjistil i ÚOHS.

+4/−4
11.3.2017 19:14

P28e78t52r 46M41a84r14š45á41l76e39k 9565332284939

V čem konkrétně ČD soutěží na míru ŠT?

+3/−2
11.3.2017 19:16

J98i84n58d10ř60i96c74h 30Š79k40o40p97e30k 4485371470145

asi tím, že chtějí schválené vlaky a to ne za 50 let, ale za kratší dobu

+4/−3
11.3.2017 19:19

J78a28n 63S23ů48r76a 4965263873762

Např http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-vypsaly-soutez-na-vlaky-zakazka-vyhovuje-skode-transportation-17z-/eko-doprava.aspx?c=A120410_1761516_eko-doprava_js

+3/−1
11.3.2017 19:19

P16e68t20r 81M61a19r31š29á67l48e42k 9625302144329

Takže ničím, co by nemohli splnit ostatní výrobci, pokud by chtěli.

+2/−2
11.3.2017 19:21

J65a10n 53S15ů24r92a 4495913513532

Ano, kvůli pár jednotkám se jistě vyplatí předělat celý vlak.

+3/−1
11.3.2017 19:28

P98e39t59r 60M17a60r82š71á30l67e61k 9695582774889

To je ale jejich problém.

+5/−2
11.3.2017 19:33

J98a28n 68S97ů71r26a 4975593903812

To je problém ČD, že nehledá výrobek s nejlepším poměrem ceny a kvality.ostatne,v případě Interpanteru za to sklízí své ovoce

+4/−1
11.3.2017 19:40

P76e52t21r 73M82a66r76š68á37l61e78k 9715682604869

Jak přesně je definován ten poměr ceny a kvality? Že s nim tady tak sebejistě šermujete? Realita je taková, že všude ve světě se u veřejných zakázek technologických celků definují technické požadavky. Stejně tak je všude ve světě běžné, že firmy tyto technické požadavky vyjednávají se zadavatelem dopředu. Zúčastněte se někdy školení obchodníků nějaké nadnárodní společnosti, která se vývojem a vyrobou takových věcí zabývá a uvidíte sám. Ale pokud se to děje u nás a účastní se toho ŠT, tak je to hrozně špatně. Vy tohle ale pravděpodobně všechno vite. Potom se sotva můžete divit, že má spousta lidí pocit, že píšete na objednávku.

+3/−3
11.3.2017 19:53

J58a89n 98S45ů70r95a 4505753263252

Třeba tak, že třetina vlaků nejezdí a ještě se za ně vrací dotace.

+4/0
11.3.2017 20:01

P73e79t93r 78M37a11r79š68á78l40e17k 9715972464119

Ano, s Interpanterem jsou teď problémy a řeší se to s výrobcem. Jiní výrobci žádné problémy určitě nemají. Jako například jednotky metra M1 od Siemensu a jejich prasklé rámy podvozků, které dodával zde v článku opěvovaný Bombardier, pokud se nepletu.

+4/−2
11.3.2017 20:18

J83a10n 31S25ů19r36a 4595173203222

Ano. Nicméně tyto problémy nevedly k tomu, že by se musely nahrazovat nové soupravy starými.

+3/−2
11.3.2017 20:57

R36o97m24a29n 84P35o76l93á58č19e85k 5826889105

Protože jaksi DP Praha neměl / nemá tolik souprav, aby si to mohl dovolit, takže to musel vyřešit stůj co stůj...

+2/−2
11.3.2017 21:27

J60a98n 13S88ů29r79a 4855903623432

super argument. takže ČD souprav mají dost, tím pádem to ŠT řešit moc rychle nemusí? však v pohodě, rychlík vyšší kvality prostě bude zase koženka, hlavně když tečou peníze od objednatele.

+3/0
11.3.2017 21:31

R85o94m29a59n 16P87o24l71á82č65e10k 5136649485

A co tím chtěl básník říci?

0/−3
11.3.2017 21:40

M92a15r40t77i49n 37M24a11i21k31s64n20a33r 3694873408362

Ale ne všude ve světě zjišťují firmy, že zakázka nejde splnit, protože už předem počítá s tím, že váš vlak je schválen pro danou zemi, protože v rámci požadavků to nejde splnit. A málo jaká zahraniční firma bude vyvíjet vlak, který bude homologován pro danou zemi, aniž by měl zakázku jasnou.

0/0
11.3.2017 20:33

J44i44n79d43ř88i16c27h 87Š69k93o23p98e32k 4985571430645

pokud si šířku dveří dokáží zdůvodnit, proč ne.

0/0
11.3.2017 19:22

T94o24m49a18s 51A34u29g83u83s96t94y95n 6647536831520

Důkazem pro vaši pravdu je váš vlastní článek? To si podejde ruku s Ovčáčkem a běžte za Zemanem.

(V tom článku jen spekulujete, neopíráte se o rozhodnutí soudu či úřadu.

0/0
12.3.2017 9:38

J39a64n 67S84ů14r14a 4985223883782

Zkuste si ta rozhodnutí najit.existuji.

0/0
12.3.2017 10:07

T43o10m12a87s 32A17u75g68u74s72t90y27n 6927206601590

Já narážím na to, že jako důkaz vaší pravdy uvádíte vlastní článek bez jediné relevantní informace.

0/0
12.3.2017 23:21

B15l18a32ž91e15j 49M39o56t92y43č89k58a 8597907255360

má to kola na koleje a nejezdí to na kamionech:-)

0/0
12.3.2017 18:52

J29a71n 90H28a81v95r74d87a 2298946781218

Když čtu podobné komentáře, musím se smát.

Je škoda, že absolutně nejste s to si představit, jak se šijí výběrová řízení na míru daleko dopředu. Že jsou tam vypodmínkované takové detaily, že je dopředu může splnit jen ta jediná "chtěná" firma.

Dost se to u nás používalo i ve stavebnictví. Jestli se to používá i teď to neumím říct, už ve stavebnictví nepracuji. Ale zažil jsem to např. i u zakázek - tedy přesně řečeno vypsaných výběrových řízeních - na informační technologie. Hodíte tam podmínku, která vůbec nesouvisí s předmětem zakázky, ale která zcela diskvalifikuje jiné konkurenty.

A pan Sůra má pravdu v tom, že ÚHOS toto již mnohokrát potvrdil.

Jenže žijeme v zemi svinstva, které si tam doposud volíme sami.

0/0
13.3.2017 14:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.