Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Vlaky z České Lípy jezdí na západě, u ČD mají smůlu

V českém železničním průmyslu není jiná firma, která by byla tak orientovaná na západní trhy. Závodu Bombardier v České Lípě ani nic jiného nezbývá: tuzemské zakázky na osobní vlaky pro České dráhy jsou pro něj zapovězeny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T61o89m69á45š 72K57l98í14m98a 4364397213773

Treba se pochlapi LEO ci RegioJet kdyz nechcou CD :D

je zajimave ze Nemci ci Frantici si vybereou ale nae vyberove rizeni ma asi vyssi standardy :D

0/0
13.3.2017 10:28

T35o39m46á51š 49K51l22í59m91a 4734917353103

Sak se treba pochlapi LEO ciRegioJet kdyz nechcou CD :D

0/0
13.3.2017 10:27

J66a72n 22H79a40v17r19d18a 2678736291238

A my dál budeme jezdit ve "vychvalovaných" rekonstruovaných prehistorických hrůzách, co nám tu jezdí třeba na trase Liberec-Turnov (Pardubice). O hlučných hajtrách Regionova ani nemluvě.

0/−1
13.3.2017 8:48

J42a67n 87H64a41v13r12d38a 2508456871988

hele, nějaký slepý a hluchý šotouš mě zamínusoval ;-D;-D;-D

0/0
13.3.2017 14:55

L31u96c50i60a30n 69P26a76p20a72z90i36a91n 5294947321115

Smutné, že nic z toho se na českých železnicích nevidí, místo toho si objednáváme šunty v cizině.

0/−1
12.3.2017 22:11

M68i67c64h27a38e17l 82S33t94a59n69o89v96s58k30ý 6837235578434

Holt je Škodovka vetsi kamaračoft. Navic Bombardier si se Skodou konkuruje, hodne dlouho jim drzel (mozna stale) v zajeti testovaci lomomotivu... Třeba po právu potrestat!!! Ze to ma za nasledek, ze Češi nebudou mit "nemeckou" kvalitu vlaku nikoho nebolí. Predevsim to neboli naše ČD.

+1/−1
12.3.2017 12:34

J65o58s87e97f 57Z51a13h68á76l61k72a 4223179788366

V kavárně u stolu vzpomínají čtyři ruští imigranti na staré časy: Já, povídá první, býval hrabětem. Da,da, pokývá hlavou druhý. Já býval gardovým poručíkem. A já býval gubernátorem, zavzdychal třetí. Čtvrtý ukázal na malého psa. Vidíte toho jezevčíka, pánové? Tak ten býval za cara chrtem.

A propo - České dráhy si těžko objednají svařenec z České Lípy. Aktuálně hledají elektrické a motorové jednotky. A také vagóny pro osobní dopravu. To Česká Lípa těžko může nabídnout. Leda centrála ve Frankfurtu.

+3/0
12.3.2017 9:47

T80o77m32a81s 92A88u66g36u35s19t55y86n 6237236691510

Nepřihlásili se do žádného výběrka a pan Sůra z nich dělá chudinky, které nemohou vyhrát.

Ale co, taky jsem mohl být mistr světa v boxu, jen jsem se prostě nepřihlásil do soutěže. Jinak bych určitě suverénně vyhrával ;-D

+4/0
12.3.2017 9:39

J77a71n 60S65ů52r79a 4685163743352

Na v boxu podléhá zákonu o veřejných zakázkách?

0/0
12.3.2017 10:08

T47o16m71a31s 47A62u20g69u76s52t61y40n 6637536981320

Opravdu jste takto primitivní příměr nepochopil? Krom toho, že vaše věta nedává jaksi smysl...

Prostě když se do něčeho nepřihlásím, tak si nemůžu stěžovat, že jsem to nevyhrál .

0/0
12.3.2017 21:00

J62a87n 12S64ů89r54a 4165193933492

Nedává, protože jsem to psal z mobilu a změnilo mi to. Nicméně s tím, že to nechápete, nehodlám nic dělat, stejně jako s vašimi názory. Hezký zbytek života.

0/0
12.3.2017 21:01

T55o23m83a11s 19A26u17g67u50s59t63y13n 6717926751520

Trpíte samomluvou? Ten kdo nepochopil jste vy ;-)

0/0
12.3.2017 23:16

R45a27d89k46o 17K16ř65i30v26á79n13e19k 7440913105620

Bývalá vagonka Čeká Lípa je jenom výrobcem komponentů vozidel pro skupinu Bombardier, která jí vlastní, proto produkce logicky směřuje do zadraničí. Žádné hotové vlaky k dodání nevyrábí. Je to o tom, zda u ČD vyhraje kanadská či kyperská firma. Bohužel, ta kyperská má lepší politické krytí a klesající kvalitu produkce.

Nevidím důvod, proč by u ČD neměla jezdit vozidla Bombardier, ale pohádka o českých mašinkách z České Lípy je píárko + hra na city.

+12/−4
11.3.2017 22:51

R36a96d16e96k 85J75a43n44a33t94a 9125496674592

Škoda je česká firma. Na Kypru sedí tak možná jeden právník, možná i méně než jeden (protože jeho firma vyřízuje sídlo více takovým firmám).

+2/−3
12.3.2017 0:23

O26n19d87ř46e19j 87Š29i57m41e48k 5563632837388

Skoda neni ceska firma! Smirte se s tim.

+1/−2
12.3.2017 8:51

M22a96r32t58i59n 11K75a73r85á78s66e69k 9838543238228

No fakt by me zajimal myslenkovy konstrukt jak jste k tomu dosel :-D

+2/0
12.3.2017 9:05

J14o26s61e66f 63Z93a30h97á82l21k43a 4783659668496

To máte pravdu. Jednodušše chytrá Skoda je německá. Plzeňskou Škodu vlastní (zatím) a řídí Češi.

+2/−1
12.3.2017 9:54

P31a90v14e32l 35S72t53a89v66j82a51n32í18k 6788485147731

"Vlaky jezdí po kamionech". Tak to bych chtěl vidět na fotce. Neumím si to vůbec představit. Jsou na těch kamionech i koleje?

+1/0
11.3.2017 21:56

J43o29s44e39f 11Z27a73h27á76l34k74a 4473669958186

Tak na podvalnících z ČL vozí hrubé stavby a ty koleje nepotřebují. Jinak koleje na podvalníku vyloučené nejsou. Na takových spec. podvalnících vozí např. ze Škody tramvajové soupravy do světa.

Článek jinak překrucuje řadu fakt a fabuluje.

+2/0
12.3.2017 7:56

R29o39m44a77n 78P32o86l48á59č36e93k 5826229715

Tolik lží v jednom článku...

Proč tedy v barvách ČD lze potkat vlaky od Pesy a Stadleru?

Otočné podvozky vzhledem ke klikatosti tratí taky nevidím jako extra problém... Šířka dveří je taky logická... Prostě máme jiné požadavky...

Navíc zakázka za 1 mld. CZK už není úplně nezajímavá...

+2/−3
11.3.2017 21:13

J21a29n 44S17ů69r44a 4455313203302

Protože Škoda Transportation nedělá dieselové vlaky. Určitě není nezajímavá, zvláště, když někdo ví, že postupně se touto salámovou metodou nakonec protočí taková miliardová zakázka nejméně pětkrát. Ale vždy je přeci efektivnější soutěžit po pár kouscích, aby se nikdo nepřihlásil a případné zpoždění pak odpustit a ještě poslat miliardu navrch v projeté arbitráži.

+5/−1
11.3.2017 21:19

R73o40m14a58n 48P78o51l10á85č42e12k 5786439705

Ještě začněte se státní půjčovnou vlaků a sranda bude dokonalá...

Když se koukám na fotky vlaků co dodávají do Francie a Belgie, tak mi "Sloni" přijdou jako konkurence schopní...

Je možné někde najít cenu té jednotky pro Francii a nebo Belgii aby bylo porovnání?:-)

+2/−2
11.3.2017 21:25

J34a50n 56S79ů84r13a 4165433603552

Tak že je tam Škoda nedodává. Jistě je cenu možné najít, zkuste google. Až vyjde Elefant dražší na sedačku, jistě najdete 100+1 důvodů, proč je to tak správně.

+2/−1
11.3.2017 21:26

R64o14m39a39n 96P60o72l97á29č24e13k 5476289385

Já bych čekal novinařinu od Vás ;-).

Proč tam nedodává? Proč by se cpala na trh, kde jsou karty rozdané...

+3/−2
11.3.2017 21:37

J10a79n 83S93ů95r79a 4685413843732

Srovnání cen jsem dělal xkrát, nemohu za to, že ho neumíte najít. Proč se tedy cpala do Německa a uspěla? Že by to byly jen kecy, že tam jsou karty rozdané?

+6/−1
11.3.2017 21:39

R81o28m87a64n 45P16o23l40á78č57e92k 5436489225

Co k Vám tomu napsat...

Možná změnte přístup a pak Vás někdo bude brát za seriozního novináře.;-) Takhle jste akorát hlásná trouba proti ČD.

+3/−3
11.3.2017 21:41

J12a35n 68S14ů59r29a 4665853323282

Co vám k tomu napsat? počkejte s ostrovtipem dnes na 13:00

+1/0
12.3.2017 8:34

J78i15ř29í 22P46r80ů86š32a 7295652575789

Takže v České Lípě vyrobí maximálně skřín, to má do vlak velmi daleko. A do kolika výběrových řízení se Bombardier přihlásil? Když je tak skvělí proč po jejich vlacích nešáhl Leo expes nebo RegioJet?

+12/−4
11.3.2017 19:10

J72a17n 61S22ů10r72a 4685693443662

RegioJet s nimi jezdí na Slovensku. Nepřihlásil se do žádné, protože ČD dosud soutěží na míru Škodě Transportation. Už to zjistil i ÚOHS.

+4/−4
11.3.2017 19:14

P40e71t91r 70M21a63r81š65á16l94e94k 9685852404869

V čem konkrétně ČD soutěží na míru ŠT?

+3/−2
11.3.2017 19:16

J11i92n97d70ř70i23c82h 63Š33k61o61p52e47k 4285921270625

asi tím, že chtějí schválené vlaky a to ne za 50 let, ale za kratší dobu

+4/−3
11.3.2017 19:19

J83a22n 74S56ů30r75a 4695323503632

Např http://ekonomika.idnes.cz/ceske-drahy-vypsaly-soutez-na-vlaky-zakazka-vyhovuje-skode-transportation-17z-/eko-doprava.aspx?c=A120410_1761516_eko-doprava_js

+3/−1
11.3.2017 19:19

P59e61t82r 13M31a31r34š98á79l69e97k 9725532574179

Takže ničím, co by nemohli splnit ostatní výrobci, pokud by chtěli.

+2/−2
11.3.2017 19:21

J67a19n 58S21ů44r46a 4225763423842

Ano, kvůli pár jednotkám se jistě vyplatí předělat celý vlak.

+3/−1
11.3.2017 19:28

P73e64t39r 80M27a38r48š30á59l32e11k 9505572394309

To je ale jejich problém.

+5/−2
11.3.2017 19:33

J22a28n 23S57ů64r20a 4675263493612

To je problém ČD, že nehledá výrobek s nejlepším poměrem ceny a kvality.ostatne,v případě Interpanteru za to sklízí své ovoce

+4/−1
11.3.2017 19:40

P66e20t20r 16M26a46r84š49á27l56e65k 9935282614419

Jak přesně je definován ten poměr ceny a kvality? Že s nim tady tak sebejistě šermujete? Realita je taková, že všude ve světě se u veřejných zakázek technologických celků definují technické požadavky. Stejně tak je všude ve světě běžné, že firmy tyto technické požadavky vyjednávají se zadavatelem dopředu. Zúčastněte se někdy školení obchodníků nějaké nadnárodní společnosti, která se vývojem a vyrobou takových věcí zabývá a uvidíte sám. Ale pokud se to děje u nás a účastní se toho ŠT, tak je to hrozně špatně. Vy tohle ale pravděpodobně všechno vite. Potom se sotva můžete divit, že má spousta lidí pocit, že píšete na objednávku.

+3/−3
11.3.2017 19:53

J58a52n 92S34ů15r27a 4605293893312

Třeba tak, že třetina vlaků nejezdí a ještě se za ně vrací dotace.

+4/0
11.3.2017 20:01

P27e97t29r 77M74a15r47š89á28l60e28k 9375242424859

Ano, s Interpanterem jsou teď problémy a řeší se to s výrobcem. Jiní výrobci žádné problémy určitě nemají. Jako například jednotky metra M1 od Siemensu a jejich prasklé rámy podvozků, které dodával zde v článku opěvovaný Bombardier, pokud se nepletu.

+4/−2
11.3.2017 20:18

J26a10n 39S81ů64r27a 4105613253152

Ano. Nicméně tyto problémy nevedly k tomu, že by se musely nahrazovat nové soupravy starými.

+3/−2
11.3.2017 20:57

R66o74m91a43n 44P15o90l29á83č98e47k 5646719525

Protože jaksi DP Praha neměl / nemá tolik souprav, aby si to mohl dovolit, takže to musel vyřešit stůj co stůj...

+2/−2
11.3.2017 21:27

J51a27n 14S98ů11r23a 4315383603472

super argument. takže ČD souprav mají dost, tím pádem to ŠT řešit moc rychle nemusí? však v pohodě, rychlík vyšší kvality prostě bude zase koženka, hlavně když tečou peníze od objednatele.

+3/0
11.3.2017 21:31

R87o26m30a46n 35P14o26l46á14č72e17k 5406559555

A co tím chtěl básník říci?

0/−3
11.3.2017 21:40

M83a54r37t17i39n 43M48a61i38k86s40n46a22r 3104593128832

Ale ne všude ve světě zjišťují firmy, že zakázka nejde splnit, protože už předem počítá s tím, že váš vlak je schválen pro danou zemi, protože v rámci požadavků to nejde splnit. A málo jaká zahraniční firma bude vyvíjet vlak, který bude homologován pro danou zemi, aniž by měl zakázku jasnou.

0/0
11.3.2017 20:33

J38i23n53d55ř28i84c53h 93Š79k81o10p60e97k 4455211710575

pokud si šířku dveří dokáží zdůvodnit, proč ne.

0/0
11.3.2017 19:22

T25o55m85a23s 98A27u98g35u86s42t16y88n 6907266851110

Důkazem pro vaši pravdu je váš vlastní článek? To si podejde ruku s Ovčáčkem a běžte za Zemanem.

(V tom článku jen spekulujete, neopíráte se o rozhodnutí soudu či úřadu.

0/0
12.3.2017 9:38

J88a78n 26S11ů10r65a 4685823233592

Zkuste si ta rozhodnutí najit.existuji.

0/0
12.3.2017 10:07

T60o47m11a39s 51A28u74g63u84s14t26y69n 6397956531290

Já narážím na to, že jako důkaz vaší pravdy uvádíte vlastní článek bez jediné relevantní informace.

0/0
12.3.2017 23:21

B40l51a47ž14e87j 65M24o58t19y65č94k69a 8577597855120

má to kola na koleje a nejezdí to na kamionech:-)

0/0
12.3.2017 18:52

J98a48n 65H61a34v56r90d86a 2238366401818

Když čtu podobné komentáře, musím se smát.

Je škoda, že absolutně nejste s to si představit, jak se šijí výběrová řízení na míru daleko dopředu. Že jsou tam vypodmínkované takové detaily, že je dopředu může splnit jen ta jediná "chtěná" firma.

Dost se to u nás používalo i ve stavebnictví. Jestli se to používá i teď to neumím říct, už ve stavebnictví nepracuji. Ale zažil jsem to např. i u zakázek - tedy přesně řečeno vypsaných výběrových řízeních - na informační technologie. Hodíte tam podmínku, která vůbec nesouvisí s předmětem zakázky, ale která zcela diskvalifikuje jiné konkurenty.

A pan Sůra má pravdu v tom, že ÚHOS toto již mnohokrát potvrdil.

Jenže žijeme v zemi svinstva, které si tam doposud volíme sami.

0/0
13.3.2017 14:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.