Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a52r56o75s91l20a88v 62B79e74d40r61n58a 3866911481547

Máme jednu z nejhustších sítí železnice na světě, ale za to vděčíme jen začátku minulého století. Nedokážu si představit, že se rychlovlaků ještě někdy dožiji, když vidím, kam se posunul koridor Praha-Ostrava, za posledních 25 let.

+27/0
doporučit
10.3.2017 9:25

O86n60d58ř80e61j 11V14a16r25o97š80č71á38k 9101340807237

Ministerstvo VRT nechce, protoze jejich kamosi by jim z toho nemohli nic prihrat domu. Zadna stavebni firma tady nema se stavbou VRT zkusenosti, zadny projektant, Skodovka taky rychlovlaky nestavi... Pro uredniky a "ceske" firmy je vyhodnejsi konzervace soucasneho stavu, kdy se zdlouhave a za predrazene ceny stavi trate na 160, po nichz se mohou prohanet "ceske" jednotky...

+29/−1
doporučit
10.3.2017 9:44

J71i88ř86í 16H96o14r26á90k 8506572740

To je neuvěřitelné. Máme příšerně zanedbanou infrastrukturua my si v tom ještě budeme libovat. Ve Francii jsem jel 1 hod 29 minut TGV350KM a část tratě nebyla VRT. Na trati TGV jel vlak 315 km/hod. Lístek stál20-25 Euro (koupený několik týdnů dopředu). Takže už teď se uvažuje v ČR orychlosti, která je překonaná (a co bude za 10 let ?). Ono by ti totiž změnilohodně věcí, protože se pak přestane uvažovat o vzdálenosti dojezdu, ale o čase.Bude někomu vadit jezdit do práce 100 km, když to zvládne vlakem za 30 min?Nebude problém zajet na otočku na jednání mezi Brnem, Prahou a Ostravou,protože člověk se zvládne vrátiti a ještě něco udělat, teď je to trasa na celýden. Apod.

+30/−2
doporučit
10.3.2017 10:18

P75a56v54e41l 49J23a53r63o18š 5475907516523

MD neváhá, MD na to hází bobek. Jak psal někdo dole, Ťokovi kámoši ze Skansky a spol. VRT neumí, takže z toho nejsou kšefty. Ano, bude líp. Rv

+16/0
doporučit
10.3.2017 10:11

J68a76n 21D18u90d50e74k 2150792447243

Jako zde po dlouhé době je třeba dát za pravdu poslancům. Držím jim palce.

+16/−1
doporučit
10.3.2017 11:48

R13a61d48i88m 56K42ř88i21v53á39n39e67k 4532494311251

Na to, že naše silnice i železnice jsou zoufale zastaralé nepotřebujeme žádné další studie. Potřebujeme to postavit...

+11/0
doporučit
10.3.2017 10:28

J55i70ř71í 75K80o47c44u47r30e91k 6175984985828

Brno - Přerov hlavně potřebuje vyřešit příměstkou železnici v úseku Brno - Vyškov. Současná jednokolejka pro S-linky nemá kapacitu a nikdy mít nebude. Ikdyby zmizely všechny rchlíky zastavující ve Vyškově (22.000 obyvatel, pro srovnání: Česká Třebová má 14.000).

Dnes je příměstká dorpava realizována v podobě autobusu á 10 minu, ucpané dálnice a ucpané silnice a to jen proto, že se osobní vlaky nevejdou a jízdní doba případného Os vlaku 50-55 minut (45 km) moc lidí nepřitáhne.

Zároveň je nemožné mít na VRT zastávkový osobák, co by stavěl á 5-10 km. Totálně to zabije kapacitu trati. Pro srovnání: Představte si kombajn na D1 jedoucí 30 km/h.

+10/0
doporučit
10.3.2017 13:07

M68a95r22e40k 38M87a74r63t17i74n 8579794966220

Tohle už doslova zavání opravdu malou domů pro určité typy firem. Není přece možné počítat s odhady cestujících tak, že by jich přibylo málo nebo dokonce že někde ubyli... to je pak jasný, že ta slavná ekonomická efektivnost, na kterou se často odvolávají, nevychází. :-/

+7/0
doporučit
10.3.2017 14:12

K38a18r67e68l 69N35o28v44o17t68n43y 4647264112682

VRT postavit v trojúhelníku Praha - Ostrava- Brno, pak bude návaznost na Berlín, Mnichov či z Brna na Vídeň a Blavu a z Ostravy na Polsko. Čím dřív tím lépe, ti ministerští panáci co to takto nechtějí tam nemají co dělat!!

Obdobné dohady byly ve všech zemích a jak to dopadá? A ́t mi nikdo netvrdí že tranzit Berlín- Vídeň či Wwa - Vídeň by nebyl smysluplný! Kolik VRT má Čína? Za kolik let je vybudovala? Teď i náklady jsou tam takto dopravovány, ano možná jim vázne údržba ,ale na to taky přijdou:-)

+7/0
doporučit
10.3.2017 9:50

K64a34r88e21l 69S70t43r55ž22a20n42o49v91s63k95ý 1278105495

V Jižní Africe dodnes jezdí parní vlaky a jejich fanoušci tam jezdí jen kvůli tomu. Nechal bych to u nás taky tak, jak to je. A za dalších sto let sem můžeme zvát turisty na jedinou zachovalou C.K. říšskou dráhu. :-)

+7/0
doporučit
10.3.2017 9:39

J31i18ř21í 33P48r39a72ž64á34k 9870522961722

Stačí poslat asociální demokraty a TOP 00 & spol. do historie, mít 5 let vyrovnané rozpočty (tj např. nepodporovat nepřizpůsobivé, práce se štítící skupiny,...) a na "investice za nejméně 500 miliard korun" bude hned.

Nebude vysokorychlostní železnice lepší, než rozdávat z cizího, jak to plánuje Marxová a Sobotka?

+7/0
doporučit
10.3.2017 9:35

J70a73n 94S51k50ř67i67v37á51n94e62k 3546576376

Hlavně zase nezapomeňte zanadávat na EU, kde by bylo Španělsko bez EU?

+9/−2
doporučit
10.3.2017 9:57

K85a36r79e20l 51N42o24v94o91t56n40y 2851595479150

Aha, takze zaba na prameni se bere Luděk Sosna. Jakto, ze jeste nebyl vyhozen, a obvinen z korupce?? Tohle jsou tak jednoznacne nesmysly, co tvrdi v te studii, ze za to musel dostat opravdu dobre zaplaceno...

+6/0
doporučit
10.3.2017 16:42

P45e54t12r 25Š47i70m75e95k 2219557586428

Všechna krajská města by měla být napojena pomocí VRT klidně ve stávajícím profilu, nebo novém, podle toho jak to bude výhodnější (myslím, že Němci to udělali stejně), s napojením na okolní státy. Všechna krajská města by měla mít okruhy dálničního typu s napojením na dálniční síť v ČR a zahraničí. Věřím, že při rychlosti 300 km/h by valná většina obchodních zástupců apod, ráda přesedla do vlaku. Pokud by se u nádraží dala jednoduše půjčit auta, není řešit.

+5/0
doporučit
10.3.2017 17:46

M22a79r23t57i78n 90R12u86z38i53c76k11a 1632578756807

Neni pravdou, ze naklady na vystavbu a provoz VRT jsou drahe, EU proplaci cca 80% nakladu na vystavbu a i kdyby ne, tak je cena zhruba srovnatelna s vystavbou dalnice, nemluvim o zaboru prostoru, ktery je u dalnice (4 pruhy vs. 2 koleje) mnohem vetsi a hluk z dalnice je kontinualni oproti obcasnemu prujezdu vlaku na moderni trati.

Provoz vlaku neni o moc drazsi nez provoz klasickych souprav, dokonce i levnejsi a tedy i vyssi predpokladane cene jizdenky vydelecnejsi nez na stavajicich tratich, tedy cena jizdenek nemusi byt o moc drazsi nez je tu prezentovano. Pro porade srovnani s dalnici je napr. i udrzba trati nesrovnatelne levnejsi.

Mame zde nedostatecnou kapacitu dalnic, rozsiruje se o treti pruh D1 a v planu je D35, vlaky jezdi na Brno plne a kapacita soucasneho spojeni nestaci, VRT naopak pritahne cestujici, kteri si radeji dopreji pohodu a usetri cas, ulevi soucasne jak dalnici, tak zeleznici kde pomuze uvolnit kapacitu pro nakladni a regionalni osobni dopravu.

Dalsi takovou nepochopitelnou zalezitosti je tvrzeni, ze na VRT nemuzou jezdit pomalejsi vlaky a ze nemohou projizdet v plne rychlosti pres stanici? To jako proc ne, vzdyt je to bezne jinde ve svete, pokud budou na VRT rozumne zastavky, tak na odbocnych koleji muze zastavkovy nebo pomalejsi vlak zastavit a kolem projede rychlejsi/primy vlak, tim i odpada problem s prujezdem kolem nastupiste nebo jsou podel nastupiste bezpecnostni zony / zabradli...

Mam pocit, ze by studii a projekty meli byt zadany nekomu kdo tomu rozumi a ma s tim zkusenosti,...

PS: Nechapu jak muze byt VRT u Prerova zaustena primo do mesta, proc? Vzdyt trat muze vest primo a zastavka (kde asi nebusou vsechny vlaky stavet) muze byt bud na trati nebo zastavkovy vlak muze do Prerova zajizdet a primy vlak jet mimo mesto.

+4/0
doporučit
10.3.2017 19:38

P48a21v63e18l 29M31o15r49a60v39e20c 3652199392688

Silniční lobby, co k tomu psát víc..:-(RvRvRv

+4/0
doporučit
10.3.2017 14:48

J63i91ř98í 12K24o78c97u61r93e57k 6595764915768

K Přerovu: Pokud má ve stanici vlak zastovovat, tak 60 km/h vůbec nevadí, když se to děje na výhybce vzdálené 100-150 m od začátku peronu. Je nesmysl se k peronu přiřítit 160 km/h a zastavit až za ním, protože fyzika nedovolí dostatečně krátkou brzdnou dráhu. A když to "zapíchnete na magnety", tak popadají cestující, kteří se chystají vstupovat. To bude sakrů, zlomených hnátů a rozbitých obličejů.

Přerov je významný přestupní uzel, pokud by někdo chtěl nezastavovat, tak je nejlepší, aby se mu vyhnul a jel jinudy, třeba po železničním obchvatu, který se může dostavět později. Byl by nesmysl ho postavit pro jeden vlak za hodinu.

+4/0
doporučit
10.3.2017 13:14

R10a60d88e93k 93P57l98a91ň49a22n89s74k72ý 3966485809450

Rychlovlak...60km/h...hahaha, málem jsem upadl smíchy ;-DR^

+4/0
doporučit
10.3.2017 11:12

V77l97a83s22t19i63m55i61l 12F49i59a68l60a 1682541224

Pan Sůra po dlouhé době dobře!

+4/−1
doporučit
10.3.2017 12:41

P71a59v77e31l 71Ř24a81p69e71k 7512866219495

Celý tento stát je zkorumpovaný automobilovou a asfaltovou lobby, a aktivně se dělá vše pro to, abychom se raději dusili ve smradu, zavaleni zevlujícími plechovkami a nemohli ani přejít na protější stranu ulice. Je to šílené.

+4/−1
doporučit
10.3.2017 12:31

T15o11m22á23š 21K81r78á18l 3638908957429

No je smutne cist, jak samotne ministerstvo jde na ruku firmam, lobbistum, ... pro ktere je pochopitelne nejvynosnejsi jen "udrzovat" stavajici stav, protoze investice do vyvoje jsou nakladne....

Presne takto nejak si predstavuju fungovani Ceska bez EU. Pomala degenerace a rozkradani temer vseho a vsude. EU a dotacni system neni zadne terno, ale predstava, ze by z EU prisel bianco sek....., tak by zde nestala ani ta hloupa cyklostezka od nikam do nikam, ale lezela by jen na papire

+3/0
doporučit
10.3.2017 10:03

V42l91a18s48t32i88m52i45l 61F10i47a70l59a 1732621264

Ve státě, kde lidichtějí luxusní železnici s rychlostí přes 200 km/h, ale pokud možno zadara bez veřejných peněz, bych nechal jezdit to co je na kolejích nyní.

Za ty drobný co stát do toho dává je to napohodu.

Jiné státy do toho investují miliardy eur, proto to tam tak vypadá.

U nás? Mají -li se koupit nové vagony tak je řev, že dráhu radši zrušit.

Hlavně ať to nic nestojí.

Na druhou stranu zase nadávají, že jezdí v koženkách, ale koupit nové vagony jim vadí.

Trochu schíza

+2/0
doporučit
10.3.2017 16:28

P24e50t66r 76H43a21n96á47k 2478554496863

Problém je v tom, že současná tratˇ Brno-Přerov je jednokolejný "had", na kterém nelze provozovat osobní dopravu. Proto se roky připravuje modernizace trati, která je nutná zároveň i pro rychlíky spojující menší, ale i krajská města.

Pokud chcete současnou trať zrychlit a zdvoukolejnit, je nutné vybudovat přeložky a jak se zjistilo a co se dlouho ví je, že modernizovat trať "mírněji" např. pro 120 km/h, pro 160 km/h nebo pro 200 km/h jsou téměř a stále TY SAMÉ varianty stojící PODOBNÉ PENÍZE! Neexistuje žádná varianta modernizace "mírněji", která by ušetřila peníze. Proto nejvýhodněji vyšla varianta pro 200 km/h.

Navíc v nejvytíženějším úseku Brno-Blažovice má stávající dvoukolejka zůstat pro pomalejší vlaky a přistavit se nová dvoukolejka pro v = 200 km/h. Pak už osobákům budou zbývat jen zastávky Holubice, Rousínov, Luleč a konečná Vyškov. To už trať zvládne, když uvážím, že většina rychlých vlaků ve Vyškově stejně zastaví. Podle mě zvolená varianta řeší obstojně nejvíce problémů a je nejrozumněji navržená a navíc v územních plánech zůstává územní rezerva pro případnou vysokorychlostní trať, pokud by se v budoucnu muselo přidávat extrémní množství vlaků. Do té doby bude skvěle sloužit modernizovaná trať.

Na krátkém úseku z Brna do Přerova bude vlak jedoucí 200 km/h jen o cca 2-3 minuty pomalejší než jedoucí 300 km/h (než z Brněnského uzlu zrychlí, ujedou oba spoustu km souběžně)

Nedokážu si představit, že by někdo těmito aktivitami velmi potřebnou modernizaci zastavil!

+2/−1
doporučit
10.3.2017 23:21

J75o14s18e67f 80B87r38o32ž73e30k 7493625442751

Jenomže dálnice se přesně takhle stavěla a ne že ne. Dva pruhy místo tří, na rychlost 110, zatímco v Německu už od 30tých let minulého století na rychlost 180.

+2/−1
doporučit
10.3.2017 10:36

J87i14ř63í 50P63r46a29ž62á92k 9230342291982

Neznámých proměnných je více. Např. cena jízdenky. V Itálii se vlakem z Říma do Neapole (cca 200 km) můžete dostat za cca 10 € (obyčejný "rychlík"), nebo za cca 130 € VRT. Tak si vyberte, když je rozdíl cca hodina.

+3/−4
doporučit
10.3.2017 10:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.