Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapsch „ujídá“ z mýta nejméně v historii, ukazují čísla za únor

Stát má z každé vybrané koruny od dopravců na mýtě 84 haléřů, což je zatím nejlepší výsledek za více než deset let provozu tuzemského mýtného systému. Ukazují to data z výsledků provozu mýtného systému za první dva měsíce letošního roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M77i83c62h66a60l 38G34r60e37g68o58r 8926684500472

Zvednutím jiné daně by měl 1 kč/ 1kč.

0/0
13.3.2017 19:21

B80o23h50u95m63i93l 11S22t84e63j48s79k25a67l 5593794391323

"Stát by z mýta mohl mít ale i více, čím dál více je ve statistikách vidět rostoucí podíl aut s nejpřísnější emisní třídou Euro 6. Ty platí nejmenší mýtné sazby, podíl těchto vozidel na zaplaceném mýtném dosáhl téměř polovinu."

Tuto větu nechápu, jak by stát mohl mít více za rostoucí automobily které platí méně?

0/0
13.3.2017 16:19

J19a50n 80S88ů28r97a 4865403953142

Že stále zbytečně zvýhodňuje svoji sazbou auta s Euro6. Původně to byla motivace pro dopravce, aby si koupili nová auta s lepšími emisemi. Teď už je to přežitek, protože pokud dopravci kupují nové vozy, stejně koupí už jen Euro6

0/0
13.3.2017 16:54
Foto

M37a32r13t51i65n 82P84i66š19t25o71r33a 8658978976289

Akceptoval bych jednotky procent, ne desítky. Do doby, než se technologie natolik zlevní, se s tím mělo počkat.

0/0
13.3.2017 16:15

P79a22v65e10l 57Ř38a36p82e27k 7682576619245

Do toho už jsou započítány i veškeré ztráty, škody a dopady způsobené masivním objížděním zpoplatněných úseků? ;-)

0/0
13.3.2017 16:13

T62o65m66a88s 73P88o80p 5220812966404

16 % je porad dobra marze na to, ze tohle podnikani nese minimalni riziko. Nevim, jake muzou byt nakalady na udrzbu systemu, ale procentualne to moc nebude. Takze odhadem ma Kapsch v CR asi 100-200 zamestnacu a vic nez miliarda rocne putuje do Vidne - at si kazdy prebere sam, jestli to je primereny zisk...

0/0
13.3.2017 16:02

J11a49n 63S67ů97r53a 4515823703482

Lepší, než odhad, je pohled do výroční zprávy Kapsche. Za loňský rok dividendy 378 milionů korun.

+2/0
13.3.2017 16:15
Foto

H85o30n39z47a 75T11r49u85s82i18n31a 9690130530576

Kapsch "ujídá" z mýta. Skvělý způsob jak dát do titulku smluvní provizi. Očividně tady zadarmo hrabe úplně každému.R^

0/0
13.3.2017 15:30

M81i59c76h26a85l 45T82o81m64i59n92s70k37ý 9391745847864

Čísla nejsou úplná (možná manipulativní ?)

36 milionů denně * 356 = 13 miliard Kč

Jetli počítám dobře, tak Kapsch vydělává přes 2 miliardy Kč ročně.

A nemusí nic investovat. Jen systém udžovat.

0/−1
13.3.2017 15:20

P22e38t42r 35H28o23r71s48k94ý 9385733758696

356? :)

+1/0
13.3.2017 15:24

M97i95c16h84a47l 75T34o95m34i65n14s65k79ý 9541155727204

365 dní v roce... čísla se přehodila, ale výsledek to moc neovlivní :-)

0/0
13.3.2017 15:31

M20i96c30h18a40l 69T28o38m68i87n37s31k56ý 9711165217654

samozřejmě, když se miliardy vyjádří v poměru ke koruně na halíře, tak to veřejnost spíše spolkne.

Podle mě je to manipulativní článek ministerstva ANO.

0/−3
13.3.2017 15:33

J63a85n 84S88ů62r49a 4885613563342

Zde vývoj mýta po měsících

http://www.mytocz.eu/files/files/press/2017/20170128_TZ-MYTO_CZ.pdf

Fakt si myslíte, že se každý měsíc jezdí stejně?

0/0
13.3.2017 16:08

L75u55c73i18a97n 38P84a41p52a67z38i37a77n 5774267591485

Takto to mělo být nastaveno od samého počátku. Ale za vlády ODS to holt nešlo, protož jsme museli přežít zvyšující se DPH a další daně pod vedením dalšího experta, pana Kalouska z topky nula 9. Ještě fajn, že dnes jsou tyto temné síly na nule a za námi.

+2/−2
13.3.2017 14:41

F13r49a62n58t92i98š25e67k 29N83o56v69o18t68n60ý 7162929710

Kecy hlupáků

+2/−1
13.3.2017 15:20
Foto

T63o59m88á98š 46D25v29o48ř81á38k 7855186687391

Zřejmě už se dost naKapschovali...

0/0
13.3.2017 14:08

L24u46b49o97m96í41r 76K39a15m87e24n80s24k33ý 3830168323436

Česko má jen dva zdroje bohatství, práci lidí a dopravně významnou polohu. Zatím se pořád těží prostřednictvím zdanění ten první zdroj a ve vytěžení toho druhého jsou obrovské rezervy.

+7/−1
13.3.2017 14:02

D15a23v65i69d 49R66y33c43h20e20t70s39k59ý 9606531420330

Provize 16Kč/100Kč je v tom objemu zlodějina děsivých rozměrů. Ty prachy utíkají a po anonymizaci přes 10 daňových rájů končí u tetičky bratra někoho z ČR. Někoho, kdo raději tančí okolo horké kaše, "zapomíná" a vymlouvá se, než aby po těch letech domluvil na mýto někoho jiného.

+2/−6
13.3.2017 13:45

L68u69k62á74š 26B41r58a70n74d27e31j91s 2443415591931

16% v daném segmentu???? Vy vůbec nevíte, o čem mluvíte...

Např. Skytall na Slovači si bere plných 50%, průměr v EU je cca 22-24%. Takže 16% je velmi, ale opravdu velmi slušných. A to říkám s tím, že osobně bych preferoval satelit a ne brány - už kvůli pružnosti a možnosti zpoplatnění i více silnic I. třídy, aby to nemohli tolik objíždět.

+8/−1
13.3.2017 13:52

P79e93t12r 68D74v79o25ř64á86k 9304167102540

To není špatné. Bývalo to mnohem horší.

------------

Podle NKÚ, který porovnal náklady systému výběru mýtného v České republice s náklady satelitní technologie použité v Německu a nákladovostí mikrovlnné technologie použité v Rakousku vychází, že provozování mýtného systému v ČR je dražší než v obou porovnávaných zemích. Zatímco v Německu spotřebuje příprava a realizace výběru mýta zhruba 20 - 25 % z příjmů, a v Rakousku jen 11 - 13 % v České republice dosahuje průměr z let 2007 - 2010 26,5 %, v roce 2009 to bylo plných 34 %.

http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vyber-myta-v-cesku-je-drazi-nez-v-nemecku-a-rakousku-zjistil-nku

+1/0
13.3.2017 14:20
Foto

J37a69k48u90b 63S23o52b56o27t72k64a 6934948317446

2009 byl hlavní rok krize, hádám že tehdy velmi poklesla kamionová doprava a tedy ty náklady nebylo možné tak rozpočítat, jako dříve.

+1/0
13.3.2017 14:41

J41a97n 78S60ů75r58a 4655573843672

ty prachy utíkají přímo do kapsche do rakouska, například. jaké daňové ráje máte konkrétně na mysli?

0/0
13.3.2017 16:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.