Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapsch „ujídá“ z mýta nejméně v historii, ukazují čísla za únor

Stát má z každé vybrané koruny od dopravců na mýtě 84 haléřů, což je zatím nejlepší výsledek za více než deset let provozu tuzemského mýtného systému. Ukazují to data z výsledků provozu mýtného systému za první dva měsíce letošního roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11i42c81h29a41l 36G82r48e73g53o78r 8196734480652

Zvednutím jiné daně by měl 1 kč/ 1kč.

0/0
13.3.2017 19:21

B48o37h10u63m74i91l 74S44t59e52j59s53k10a66l 5463844531493

"Stát by z mýta mohl mít ale i více, čím dál více je ve statistikách vidět rostoucí podíl aut s nejpřísnější emisní třídou Euro 6. Ty platí nejmenší mýtné sazby, podíl těchto vozidel na zaplaceném mýtném dosáhl téměř polovinu."

Tuto větu nechápu, jak by stát mohl mít více za rostoucí automobily které platí méně?

0/0
13.3.2017 16:19

J87a22n 35S75ů25r71a 4585203543822

Že stále zbytečně zvýhodňuje svoji sazbou auta s Euro6. Původně to byla motivace pro dopravce, aby si koupili nová auta s lepšími emisemi. Teď už je to přežitek, protože pokud dopravci kupují nové vozy, stejně koupí už jen Euro6

0/0
13.3.2017 16:54
Foto

M73a62r39t89i20n 73P25i48š45t32o96r35a 8968318766819

Akceptoval bych jednotky procent, ne desítky. Do doby, než se technologie natolik zlevní, se s tím mělo počkat.

0/0
13.3.2017 16:15

P82a81v80e36l 67Ř35a69p93e59k 7522236619845

Do toho už jsou započítány i veškeré ztráty, škody a dopady způsobené masivním objížděním zpoplatněných úseků? ;-)

0/0
13.3.2017 16:13

T91o25m81a29s 60P85o88p 5300632896924

16 % je porad dobra marze na to, ze tohle podnikani nese minimalni riziko. Nevim, jake muzou byt nakalady na udrzbu systemu, ale procentualne to moc nebude. Takze odhadem ma Kapsch v CR asi 100-200 zamestnacu a vic nez miliarda rocne putuje do Vidne - at si kazdy prebere sam, jestli to je primereny zisk...

0/0
13.3.2017 16:02

J31a46n 17S26ů82r61a 4255143973432

Lepší, než odhad, je pohled do výroční zprávy Kapsche. Za loňský rok dividendy 378 milionů korun.

+2/0
13.3.2017 16:15
Foto

H87o76n38z27a 25T48r92u45s39i67n60a 9620620530176

Kapsch "ujídá" z mýta. Skvělý způsob jak dát do titulku smluvní provizi. Očividně tady zadarmo hrabe úplně každému.R^

0/0
13.3.2017 15:30

M25i15c46h45a87l 61T29o91m87i15n30s27k53ý 9211965377194

Čísla nejsou úplná (možná manipulativní ?)

36 milionů denně * 356 = 13 miliard Kč

Jetli počítám dobře, tak Kapsch vydělává přes 2 miliardy Kč ročně.

A nemusí nic investovat. Jen systém udžovat.

0/−1
13.3.2017 15:20

P62e50t13r 48H52o11r44s47k94ý 9835333318416

356? :)

+1/0
13.3.2017 15:24

M67i82c63h18a67l 55T77o67m20i81n68s83k50ý 9221945307494

365 dní v roce... čísla se přehodila, ale výsledek to moc neovlivní :-)

0/0
13.3.2017 15:31

M34i42c39h51a98l 21T49o68m71i14n11s97k91ý 9761945697554

samozřejmě, když se miliardy vyjádří v poměru ke koruně na halíře, tak to veřejnost spíše spolkne.

Podle mě je to manipulativní článek ministerstva ANO.

0/−3
13.3.2017 15:33

J46a46n 62S44ů52r50a 4585503523682

Zde vývoj mýta po měsících

http://www.mytocz.eu/files/files/press/2017/20170128_TZ-MYTO_CZ.pdf

Fakt si myslíte, že se každý měsíc jezdí stejně?

0/0
13.3.2017 16:08

L44u63c12i88a49n 26P55a59p90a91z89i67a70n 5244497941515

Takto to mělo být nastaveno od samého počátku. Ale za vlády ODS to holt nešlo, protož jsme museli přežít zvyšující se DPH a další daně pod vedením dalšího experta, pana Kalouska z topky nula 9. Ještě fajn, že dnes jsou tyto temné síly na nule a za námi.

+2/−2
13.3.2017 14:41

F75r69a27n14t72i23š93e74k 57N66o15v80o90t80n10ý 7562529150

Kecy hlupáků

+2/−1
13.3.2017 15:20
Foto

T14o68m25á61š 80D46v26o14ř77á64k 7785756487931

Zřejmě už se dost naKapschovali...

0/0
13.3.2017 14:08

L57u97b82o79m35í63r 70K49a17m23e91n59s50k78ý 3100218883216

Česko má jen dva zdroje bohatství, práci lidí a dopravně významnou polohu. Zatím se pořád těží prostřednictvím zdanění ten první zdroj a ve vytěžení toho druhého jsou obrovské rezervy.

+7/−1
13.3.2017 14:02

D28a18v45i35d 36R24y88c80h87e68t45s39k95ý 9816271200320

Provize 16Kč/100Kč je v tom objemu zlodějina děsivých rozměrů. Ty prachy utíkají a po anonymizaci přes 10 daňových rájů končí u tetičky bratra někoho z ČR. Někoho, kdo raději tančí okolo horké kaše, "zapomíná" a vymlouvá se, než aby po těch letech domluvil na mýto někoho jiného.

+2/−6
13.3.2017 13:45

L91u96k30á30š 87B43r63a61n11d69e30j94s 2473145661741

16% v daném segmentu???? Vy vůbec nevíte, o čem mluvíte...

Např. Skytall na Slovači si bere plných 50%, průměr v EU je cca 22-24%. Takže 16% je velmi, ale opravdu velmi slušných. A to říkám s tím, že osobně bych preferoval satelit a ne brány - už kvůli pružnosti a možnosti zpoplatnění i více silnic I. třídy, aby to nemohli tolik objíždět.

+8/−1
13.3.2017 13:52

P66e56t39r 57D31v71o68ř89á53k 9754127142770

To není špatné. Bývalo to mnohem horší.

------------

Podle NKÚ, který porovnal náklady systému výběru mýtného v České republice s náklady satelitní technologie použité v Německu a nákladovostí mikrovlnné technologie použité v Rakousku vychází, že provozování mýtného systému v ČR je dražší než v obou porovnávaných zemích. Zatímco v Německu spotřebuje příprava a realizace výběru mýta zhruba 20 - 25 % z příjmů, a v Rakousku jen 11 - 13 % v České republice dosahuje průměr z let 2007 - 2010 26,5 %, v roce 2009 to bylo plných 34 %.

http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vyber-myta-v-cesku-je-drazi-nez-v-nemecku-a-rakousku-zjistil-nku

+1/0
13.3.2017 14:20
Foto

J26a20k41u39b 55S17o23b68o89t39k74a 6814738347536

2009 byl hlavní rok krize, hádám že tehdy velmi poklesla kamionová doprava a tedy ty náklady nebylo možné tak rozpočítat, jako dříve.

+1/0
13.3.2017 14:41

J67a84n 49S63ů78r63a 4385343873622

ty prachy utíkají přímo do kapsche do rakouska, například. jaké daňové ráje máte konkrétně na mysli?

0/0
13.3.2017 16:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.