Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kapsch „ujídá“ z mýta nejméně v historii, ukazují čísla za únor

Stát má z každé vybrané koruny od dopravců na mýtě 84 haléřů, což je zatím nejlepší výsledek za více než deset let provozu tuzemského mýtného systému. Ukazují to data z výsledků provozu mýtného systému za první dva měsíce letošního roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M11i82c16h44a87l 37G79r92e38g75o72r 8466604130782

Zvednutím jiné daně by měl 1 kč/ 1kč.

0/0
13.3.2017 19:21

B12o70h47u11m23i18l 33S63t38e79j66s95k13a13l 5673824881563

"Stát by z mýta mohl mít ale i více, čím dál více je ve statistikách vidět rostoucí podíl aut s nejpřísnější emisní třídou Euro 6. Ty platí nejmenší mýtné sazby, podíl těchto vozidel na zaplaceném mýtném dosáhl téměř polovinu."

Tuto větu nechápu, jak by stát mohl mít více za rostoucí automobily které platí méně?

0/0
13.3.2017 16:19

J18a78n 66S37ů55r46a 4415543443902

Že stále zbytečně zvýhodňuje svoji sazbou auta s Euro6. Původně to byla motivace pro dopravce, aby si koupili nová auta s lepšími emisemi. Teď už je to přežitek, protože pokud dopravci kupují nové vozy, stejně koupí už jen Euro6

0/0
13.3.2017 16:54
Foto

M40a55r68t35i80n 74P98i34š56t26o87r73a 8828808586569

Akceptoval bych jednotky procent, ne desítky. Do doby, než se technologie natolik zlevní, se s tím mělo počkat.

0/0
13.3.2017 16:15

P22a95v34e72l 14Ř63a71p55e69k 7952596739255

Do toho už jsou započítány i veškeré ztráty, škody a dopady způsobené masivním objížděním zpoplatněných úseků? ;-)

0/0
13.3.2017 16:13

T10o69m68a72s 42P32o82p 5200402256384

16 % je porad dobra marze na to, ze tohle podnikani nese minimalni riziko. Nevim, jake muzou byt nakalady na udrzbu systemu, ale procentualne to moc nebude. Takze odhadem ma Kapsch v CR asi 100-200 zamestnacu a vic nez miliarda rocne putuje do Vidne - at si kazdy prebere sam, jestli to je primereny zisk...

0/0
13.3.2017 16:02

J13a43n 36S71ů68r44a 4945853773972

Lepší, než odhad, je pohled do výroční zprávy Kapsche. Za loňský rok dividendy 378 milionů korun.

+2/0
13.3.2017 16:15
Foto

H44o29n71z85a 76T83r22u64s84i25n34a 9190550560296

Kapsch "ujídá" z mýta. Skvělý způsob jak dát do titulku smluvní provizi. Očividně tady zadarmo hrabe úplně každému.R^

0/0
13.3.2017 15:30

M11i49c57h75a45l 80T80o95m68i70n37s98k86ý 9351105727944

Čísla nejsou úplná (možná manipulativní ?)

36 milionů denně * 356 = 13 miliard Kč

Jetli počítám dobře, tak Kapsch vydělává přes 2 miliardy Kč ročně.

A nemusí nic investovat. Jen systém udžovat.

0/−1
13.3.2017 15:20

P26e75t35r 48H11o56r55s98k97ý 9745403228786

356? :)

+1/0
13.3.2017 15:24

M33i79c25h49a43l 55T38o12m61i52n63s33k12ý 9241495837354

365 dní v roce... čísla se přehodila, ale výsledek to moc neovlivní :-)

0/0
13.3.2017 15:31

M39i83c51h38a92l 78T30o79m98i92n11s75k47ý 9161505827894

samozřejmě, když se miliardy vyjádří v poměru ke koruně na halíře, tak to veřejnost spíše spolkne.

Podle mě je to manipulativní článek ministerstva ANO.

0/−3
13.3.2017 15:33

J47a56n 82S47ů91r54a 4445923643332

Zde vývoj mýta po měsících

http://www.mytocz.eu/files/files/press/2017/20170128_TZ-MYTO_CZ.pdf

Fakt si myslíte, že se každý měsíc jezdí stejně?

0/0
13.3.2017 16:08

L70u25c97i42a15n 24P72a45p55a70z49i40a10n 5934687431625

Takto to mělo být nastaveno od samého počátku. Ale za vlády ODS to holt nešlo, protož jsme museli přežít zvyšující se DPH a další daně pod vedením dalšího experta, pana Kalouska z topky nula 9. Ještě fajn, že dnes jsou tyto temné síly na nule a za námi.

+2/−2
13.3.2017 14:41

F35r24a45n23t49i22š75e92k 10N86o46v39o17t45n37ý 7552599640

Kecy hlupáků

+2/−1
13.3.2017 15:20
Foto

T59o95m60á74š 69D93v22o49ř17á55k 7885776587901

Zřejmě už se dost naKapschovali...

0/0
13.3.2017 14:08

L17u66b50o86m57í74r 84K65a22m24e84n97s25k62ý 3130128543446

Česko má jen dva zdroje bohatství, práci lidí a dopravně významnou polohu. Zatím se pořád těží prostřednictvím zdanění ten první zdroj a ve vytěžení toho druhého jsou obrovské rezervy.

+7/−1
13.3.2017 14:02

D13a41v12i40d 73R48y75c28h36e71t68s46k21ý 9186871470980

Provize 16Kč/100Kč je v tom objemu zlodějina děsivých rozměrů. Ty prachy utíkají a po anonymizaci přes 10 daňových rájů končí u tetičky bratra někoho z ČR. Někoho, kdo raději tančí okolo horké kaše, "zapomíná" a vymlouvá se, než aby po těch letech domluvil na mýto někoho jiného.

+2/−6
13.3.2017 13:45

L78u86k67á11š 88B25r93a82n46d88e71j78s 2583465151111

16% v daném segmentu???? Vy vůbec nevíte, o čem mluvíte...

Např. Skytall na Slovači si bere plných 50%, průměr v EU je cca 22-24%. Takže 16% je velmi, ale opravdu velmi slušných. A to říkám s tím, že osobně bych preferoval satelit a ne brány - už kvůli pružnosti a možnosti zpoplatnění i více silnic I. třídy, aby to nemohli tolik objíždět.

+8/−1
13.3.2017 13:52

P53e74t26r 88D76v91o11ř21á39k 9484237962750

To není špatné. Bývalo to mnohem horší.

------------

Podle NKÚ, který porovnal náklady systému výběru mýtného v České republice s náklady satelitní technologie použité v Německu a nákladovostí mikrovlnné technologie použité v Rakousku vychází, že provozování mýtného systému v ČR je dražší než v obou porovnávaných zemích. Zatímco v Německu spotřebuje příprava a realizace výběru mýta zhruba 20 - 25 % z příjmů, a v Rakousku jen 11 - 13 % v České republice dosahuje průměr z let 2007 - 2010 26,5 %, v roce 2009 to bylo plných 34 %.

http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vyber-myta-v-cesku-je-drazi-nez-v-nemecku-a-rakousku-zjistil-nku

+1/0
13.3.2017 14:20
Foto

J13a75k20u76b 62S34o24b86o42t23k26a 6184568377596

2009 byl hlavní rok krize, hádám že tehdy velmi poklesla kamionová doprava a tedy ty náklady nebylo možné tak rozpočítat, jako dříve.

+1/0
13.3.2017 14:41

J14a49n 76S35ů62r45a 4665433713582

ty prachy utíkají přímo do kapsche do rakouska, například. jaké daňové ráje máte konkrétně na mysli?

0/0
13.3.2017 16:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.