Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané odškodné dostanou, proč ne my? Čtyři Češi žádají peníze po VW

První čtyři Češi podali žalobu na automobilky Škoda Auto a Volkswagen kvůli problému s motory obcházejícími měření emisí. Požadují po nich dohromady odškodnění 510 000 korun za to, že jim firmy do aut namontovaly software falšující laboratorní výsledky měření zplodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H83a41n10a 41A60u84g36u86s81t68a 9458625752

Dobrý den

chtěla bych zde podělit o svou osobní zkušenost s Dieselgate.Sama jsem majitelkou vozu,kterého se tato aféra dotkla.Během běžné opravy ve značkovém servisu mi bylo provedeno přehrání "podvodného" software.Bohužel,krátce po tomto zásahu jsem zjistila,že se mi extrémně zvýšila spotřeba nafty a to z průměrných 6,5 l/100 km na 10l/100 km a více!!Celou záležitost jsem reklamovala u servisu, který aktualizaci software provedl.Stížnost mi neuznali, prý vyšší spotřebu v žádném případě nemohla způsobit aktualizace softwaru,na voze provedli komletní diagnostiku se závěrem,že auto je zcela bez závad a reklamaci mi neuznali!Příčinu,proč má vůz tak ohromnou spotřebu, odmítli hledat a řešit.Obrátila jsem se proto na výhradního dovozce mého vozu do ČR,aby se celou záležitostí začal zabýva.V Porsche Praha mi však oznámili,že aktualizovaný software je certifikovaný a tudíž je má stížnost nezajímá a řešit jí dále nehodlaji....Domnívám se tedy,že celá aféra bude mít ještě mnohem komplikovanější dohru..Pokud i Vás potkalo něco podobného, prosím,dejte vědět!!!!

Děkuji

0/0
18.3.2017 11:40

P90e43t21r 61Č65e68r19m69á38k 9638625369810

Myslím že zde ani jinde moc pomoci nenajdete. Samotnou aktualizací sw opravdu mohlo dojít k tak velkému nárustu spotřeby jen velmi těžko, resp. ta změna se týkala jen velmi úzkého režimu užíváni a že by ten tvořil tak dominantní část ve způsobu používání auta je skutečně dost těžko představitelné.

Nejsnadnější resp. jediné řešení je nechat si tam nahrát tu původní verzi.

+1/0
18.3.2017 14:12

V43a55c92l90a44v 31S21n49a49j35d82r 4690186541516

Komisarka Jourova to uz dvakrate davala v EU na pretres

0/0
15.3.2017 18:36

P48a72u31l 85J67a48r57o47s 2273608970

Jednoduche.proc..V USA maji prisnejsi zakony na emisi.

0/0
15.3.2017 17:51

R69a75i80n72e79r 43E71l51l24e96d33e28r 2413623289306

Tyto predpisy plati jen pro importy !!!

0/0
16.3.2017 18:21

P96a52u75l 40J54a29r68o44s 2553938540

Pro vsechny auta.Vzdyt jsem tam 30 let zil,tak to asi musim vedet.;-)

0/0
17.3.2017 7:49

M81a40r93e81k 70P14o75s82p62í12š31i74l 2845985421

GM potřebovalo sejmout konkurenci a to se jí povedlo. Nyní obětují Opel a udělají restart v Evropě se značkou Chevrolet.

+1/0
15.3.2017 10:39

P72a78u68l 38J58a44r53o50s 2343288840

Marek

GMC urcite v VW nemaji.konkurenci jako v Japonskych vozech,..Nevim,navic,proc pises neco o sejmuti konkurence,kdyz ten podvod VW v USA delal a priznal to.Tak ze pises blbost.

0/0
15.3.2017 17:55

P96e78t48r 77Č38e95r48m88á52k 9818795519390

GMC má ve VW konkurenci naprosto stejnou jako v Toyotě, jsou to 3 koncerny co se přetahují o pozici světové jedničky R^

0/0
15.3.2017 22:47

M73i59l32o34s47l35a47v 10K57n91o27p 9474696693933

Domníval jsem se, že jako vyspělý národ si nebudeme brát příklad z národa, kde se soudí o to, že se opařili kávou, protože na kelímku nebylo napsáno, že může být horká. Nebo s výrobcem automatických praček, protože v návodu nebylo napsáno, že se nesmí používat k očistě živých koček. Nebo s výrobcem mikrovlných troub, protože do návodu nenapsali nic o tom, že se v ní nesmí živé kočky sušit.

+5/−1
15.3.2017 8:09

J21i19ř60í 35E52r21b69e32n 1413374826457

"Američané odškodné dostanou, proč ne my?" - asi proto, že vám žádná škoda nevznikla. Vaše auto pořád splňuje homologační předpisy platné v době jeho uvedení na trh, a za pokles ceny ojetiny může mediální kampaň, nikoliv výrobce.

+4/0
15.3.2017 8:07

B76o15h60d63a43n 82M29a49r16e62k 5725986947544

Škoda na životním prostředí škodou je :-P

0/0
15.3.2017 13:52

P35e73t54r 10Č51e89r95m90á96k 9358435199800

Není, žádná škoda na životním prostředí není, plní to zákonné limity R^

+2/0
15.3.2017 15:18

J45i61ř50í 71E97r94b23e77n 1763264636437

Jak bylo plnenim homologacnich predpisu s emisnim limitem Euro 5 poskozeno prostredi?

0/0
15.3.2017 21:28

R12o91b63e43r57t 74S76t15r13n15a16d59e42l 5428379209135

K odškodnění není důvod, tak proč v USA je?

0/0
15.3.2017 7:39

P60e59t22r 53Č86e38r52m79á28k 9638275599920

Protože tam je jiná legislativa než v EU.R^

0/0
15.3.2017 10:37

R83a11i55n15e37r 22E28l74l43e90d41e26r 2273113149756

Jedna se jednoznacne o hospodarskou valku. Protoze jsou Nemci po.....ve, nebrani se vubec, naopak se jeste trestaji navic. To je na vecne casy trvajici trpeni, nemecky - ewige Wiedergutmachung. Jak rekl Ben Gurion, prezident Izraele kdysi - tisic let budete trpet.

0/0
16.3.2017 18:28

J93e92n90d18a 70B27e82n30d15a 6911882134839

Zásadní rozdíl je v tom, že v USA VW prezentoval TDI jako CleanDiesel a založil na tom celou kampaň, která se snažila přesvědčit zákazníky, že je TDI čistější než benzínové vozy. Ekologie je např. v Kalifornii silné téma, jako první stát přišel s normou LEV a U-LEV a takový podíl hybridních Priusů a elektromobilů Tesla jako tam nikde jinde není. Takže VW v US nemátl jen úřady, které striktní normy posuzují, ale především zákazníky, kdežto v Evropě je povědomí o dieslech poměrně široké, kde prioritu hraje spotřeba a žádnou podobnou kampaň VW v Evropě nevedl ani u modelů Bluemotion, kde taktéž akcentuje především nízkou spotřebu.

+2/0
14.3.2017 23:09

M44i31r89e75k 60G34a86j94e24r 5821446359110

Ten podíl hybridních Priusů a elektromobilů Tesla ma v Kalifornii i jine duvody.

- zimy jsou tam tak mirne, ze vlastne ani nejsou (nepocitam v horach), takze si nemusi v aute topit (a v chladnem letnim San Francisku ani chladit klimatizaci)

- stat vraci lidem slusnou castku z nakupu techto aut; v soucasnosti 1500 USD za nakup plug-in hybridu a 2500USD za elektrike auto.

- na drahou Teslu tam hodne lidi muze usetrit za rok ci dva.

0/0
15.3.2017 0:49

M15a53r83t40i67n 63J19a87n86e46š10í57k 4879174165610

Stalo Vám to za to kvůli rozdílu ve spotrebe 0,2l/100km. To nejste tak vyspělá firma nebo si jen neverite?

+2/0
14.3.2017 21:19

M24a29r50e11k 90K22e85r48n37e23r 9271680542148

Podvod je podvod ať si skopčáci řikají co chtějí.

+4/−1
14.3.2017 21:00

P26e40t82r 82Č31e68r47m70á65k 9868975399590

Podvod je podvod pouze tehdy když se tak cítí ten kdo má být podveden. Žádná z odpovídajících Evropských institucí tento dojem nemá R^

+1/−1
15.3.2017 1:26

J89i31ř22í 51E45r10b58e24n 1353554276937

Kdo koho podvedl přesným dodržováním litery zákona a norem?

+2/0
15.3.2017 8:07

V52l38a64d89a 66S72i95m12o47n18i85k 3399293623125

a) Auto splnilo předepsanou přesně definocvanou a uznávanou zkoušku a má platnou homologaci

b) Jezdí bez problémů, žádná závada se neprojevuje

c) Spotřeba v souladu s údajem v manuálu ( moje vlatsní tříletá zkušenost)

d) Pokles prodejní ceny na ojetině neznamenán ( podpořeno mojí vlastní zkušeností z listopadu 2016)

e) Vyhodnocení doporučených úprav ( úpravy a sání a SW) stylem jeden říkal ... žádná vypovídací hodnota

d) Problém není - na rozdíl od japonských airbagů Takata - životu nebezpečný

Jakou kdo utrpěl škodu ?

+8/−2
14.3.2017 20:57

V45á82c45l66a79v 32M73a24l82ý 3494258874189

Utrpěl, ten kdo si takové auto koupil a najednou se dozví, že to auto není v pořádku, on si ale nechtěl koupit něco co není v pořádku, třeba by se rozhodl, pro jiné auto.

+2/0
14.3.2017 21:17

V64l82a14d88a 46S82i71m53o22n24i48k 3929543103945

Fajn - jak budete takovou škodu prokazovat na tvrdých číslech?

0/0
14.3.2017 21:28

V98á64c48l54a43v 61M49a38l94ý 3364648914179

Nejspíš nebudu, protože jsem jedním z postižených, auta jsem se raději zbavil, protože mi nikdo nezaručí, že za rok to nebude jiné, ztratil jsem důvěru ve značku, ač jsem si myslel, že německá firma je záruka důvěry.

+2/0
14.3.2017 21:39

M55a28r33t85i50n 32Š87i64m68e69k 4510204978285

To jsem měl vědět, hned bych si ten podvod tuze rád koupil, pokud má dobrou servisní historii

+1/−1
14.3.2017 21:58

V40á93c98l82a17v 77M61a10l44ý 3564698864239

Dal jsem ho na protiúčet, prostě jsem už to auto nechtěl, byl jsem zklamaný. Kdo ví, co ještě jiného by mě čekalo. Potřebuji auto na práci, často jezdím do Německa, za čas tam bude s dieselem problém.

0/0
14.3.2017 22:07

V64l28a64d44a 13S31i32m24o26n87i82k 3109473543755

Já jsem to auto měl na operativní leasing tři roky, maximální spokojenost. Prodej z leasingu okamžiku, ani náznak nějakého snížení ceny.

0/0
14.3.2017 22:11

V75á77c97l31a55v 95M80a68l53ý 3254658734759

Neříkám, že jsem byl nespokojený, ale zklamaný a nejistý, jak ta kauza bude pokračovat dál. Když jsem auto kupoval, moc se do dieselu nechtělo, protože vím, že v Německu, nemá dobrý zvuk ( a daně) Ale nakonec jsem si ho koupil, ale kdyby kauza vypukla dřív, tak bych ho nechtěl.

+1/0
14.3.2017 22:27

P60e29t49r 78Č71e69r87m30á21k 9988645969430

Neutrpěl, auta jsou v EU naprosto v pořádku.

+1/0
15.3.2017 1:24

J98a75n 59S95k60á84l62a 8442211604565

Po odstranění nelegálního softwaru se zvýšila spotřeba až o 2 desetiny litru.

Tak to jó, to bych byl fakt nas.ranej. To se musí žalovat.

0/−2
14.3.2017 20:48

M32i41r46e87k 50G65a22j57e35r 5501556729720

Tak jen na 100 tisicich km to dela zhruba 1000x0,2x35 = 7000 Kc. Kbyby vam treba pri nakupu televize jen proto, ze se nebudete branit, nauctoval prodejce o 7000 Kc vic, tak byste nas..anej urcite byl. Tady nejste, protoze asi nejde o vase penize.

0/0
15.3.2017 0:56

P27e36t71r 93Č55e35r98m36á60k 9668745689680

Bylo by s podivem že by se při české nátuře někdo nechytnul a nezkusil to... Naděje na úspěch sice žádná není neb v EU nic porušeno nebylo a všechny soudy to nakonec vždy potvrdí, ale co kdyby že jo...

+3/−4
14.3.2017 20:41

J88i28ř32í 73Š10v10a33g87r 3928180355756

Ano, jediní Češi žalují VW. Fuj na tu českou pakáž. A dokonce jsou 4. Bože. Tohle mele někdo se jménem Čermák...

0/−1
14.3.2017 21:35

P69e64t76r 32Č59e54r58m19á47k 9478355439170

No právě že bylo divné že když to zkouší i v relativně civizilovaných státech tak čecháčci by to nezkusili R^

0/0
15.3.2017 1:28

J71o48s42e29f 59V46a89l62a 9500393603893

zajimalo by mne, na cem je vyse jmenovana zaloba postavena. EU homologace na vsechna auta koncernu VW je stale platna, legalni a nezpochybnena. Evropsky zakaznik nebyl ani poskozen ani podveden. Ojeta auta s potrefenymi motory se prodavaji letos zhruba za cenu o nekolik procent vyssi nez odpovidajici auto pred 2 roky. Kupoval jsem ojetou octavii pred 2 roky a letos a mam prehled, kolik stala/stoji na nemeckem trhu

+9/−1
14.3.2017 20:26

O60n81d85ř82e53j 94M62u71s92i32l 9467155276354

No, asi tak. Jedině mě napadá, že by se nějak podařilo napadnout obdržení homologace, kterou koncern získal podvodem. O nějakém poklesu ceny nemůže být řeč, takže tady šance není. Takže asi jako pokus zajímavé, ale pokud se nepodaří prokázat, že úpravou sw došlo průkazně ke zhoršení nějakých parametrů, asi vcelku bez šance. VW totiž tvrdí, že veškeré vlastnosti motoru zůstanou stejné jako před úpravou.

+1/0
14.3.2017 20:43

P90e14t13r 91Č65e67r77m24á89k 9628845629580

Tak o homologaci jít nemůže, ta byla získána zcela v souladu s předepsanou metodikou a je platná. Aktualizace sw či úprava to také být nemůže - ani jedno není povinné a auta můžou jezdit legálně i bez toho, takže paradoxně zbývá jedině ta cena, a to se bude sakra težko prokazovat...

0/0
14.3.2017 20:51

O11n62d36ř37e45j 26M84u68s90i17l 9787855576744

No, oni vám přehrají SW podle mě automaticky při jakékoliv návštěvě značkového servisu, protože to budou mít u auta v "to do listu". Nejspíš bude nutné update výslovně odmítnout, nevím.

0/0
14.3.2017 20:57

P61e30t87r 93Č47e66r87m53á67k 9258455229340

Jo to ano, ale to je už zcela jiná rovina, jde o to že ne/provedení té úpravy nemá žádný vliv na homologaci nebo provozovatelnost vozu.

0/0
14.3.2017 20:58

O97n55d78ř93e27j 85M26u47s81i39l 9467835566254

Jo, souhlas. Úprava je u nás nepovinná.

+1/0
14.3.2017 21:01

P71e63t76r 67Č74e79r98m85á16k 9208765379860

Nepovinná je všude, neexistuje stát kdy by auto s původní verzí nesmělo do provozu, neplést si to s tím že někde ale mají právní aparát na to že svolávačky ze strany výrobce jsou povinné.

0/0
15.3.2017 1:33

M96i80c74h42a88l 77V38e41s11e75l71ý 1663619

I u nás jsou svolávací akce povinné. Dílenské nikoli. To je potřeba rozlišovat. V případě svolávací akce musí servis tuto akci provést aniž by musel zákazníka informovat. Svolávací akce se týkají bezpečnostně relevantních dílů.

0/0
22.3.2017 15:59

M58i28c81h36a70l 18K30u28d16l24á30č40e87k 9951614444

Homologaci má, ale získal ji podvodem, spousta aut nebyla na přehrání softwaru a nemá co dělat na silnici, automobilka podvedla stát a tomu je to jedno, je to přece velká firma která zaměstnává tisíce lidí,kdyby to nebyl němec VW tak to by se děli věci, povinné přehrání nebo zákaz provozu

0/−2
14.3.2017 21:51

P20e28t46r 85Č40e40r70m62á19k 9958585449960

Nikoliv, homologace je získaná zcela v pořádku, žádná z homologačních autorit ve funkci toho sw žádný podvod neshledává R^

Na silnici tedy můžou zcela bez problému jezdit všichni - samozřejmě pokud se bavíme o EU.

+3/0
15.3.2017 1:29

J31i86ř88í 46E48r97b19e44n 1533254776687

Píšete nesmysly. Zjevně vůbec nerozumíte legislativě ani technickým normám.

0/0
15.3.2017 8:10

L24a53d13i33s67l58a32v 27L79a45k82e69r 2983249495716

Prosťáčci ... Ať se tedy soudí.

Američtí zákazníci totiž nedostali od koncernu VW žádné "odškodné". Jak ti Češi - tak i autor článku - by si měli nastudovat jaký je skutečný právní stav.

Koncern VW od svých amerických zákazníků odkupuje DOBROVOLNĚ starší koncernová auta. To je vše. Nikdo tedy nemá nárok na nějaké odškodné. Ani v U.S.A., ani v Evropě.

VW si toto řešení dobrovolně sjednal s americkou prokuraturou, protože při homologačním řízení v U.S.A. koncern podváděl federální orgány.

V Evropě VW nic neporušil a k žádnému odkupu vozů se nezavázal.

+3/−2
14.3.2017 20:18

M31i89l87a44n 60W20e43l39s60e63r 5232908308801

To se tady snazim naznacit. Byly podvedeny statni instituce nikoliv jednotlivi majitee aut.

0/−1
14.3.2017 20:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.