Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američané odškodné dostanou, proč ne my? Čtyři Češi žádají peníze po VW

První čtyři Češi podali žalobu na automobilky Škoda Auto a Volkswagen kvůli problému s motory obcházejícími měření emisí. Požadují po nich dohromady odškodnění 510 000 korun za to, že jim firmy do aut namontovaly software falšující laboratorní výsledky měření zplodin.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H83a50n17a 35A25u51g25u47s35t40a 9708765472

Dobrý den

chtěla bych zde podělit o svou osobní zkušenost s Dieselgate.Sama jsem majitelkou vozu,kterého se tato aféra dotkla.Během běžné opravy ve značkovém servisu mi bylo provedeno přehrání "podvodného" software.Bohužel,krátce po tomto zásahu jsem zjistila,že se mi extrémně zvýšila spotřeba nafty a to z průměrných 6,5 l/100 km na 10l/100 km a více!!Celou záležitost jsem reklamovala u servisu, který aktualizaci software provedl.Stížnost mi neuznali, prý vyšší spotřebu v žádném případě nemohla způsobit aktualizace softwaru,na voze provedli komletní diagnostiku se závěrem,že auto je zcela bez závad a reklamaci mi neuznali!Příčinu,proč má vůz tak ohromnou spotřebu, odmítli hledat a řešit.Obrátila jsem se proto na výhradního dovozce mého vozu do ČR,aby se celou záležitostí začal zabýva.V Porsche Praha mi však oznámili,že aktualizovaný software je certifikovaný a tudíž je má stížnost nezajímá a řešit jí dále nehodlaji....Domnívám se tedy,že celá aféra bude mít ještě mnohem komplikovanější dohru..Pokud i Vás potkalo něco podobného, prosím,dejte vědět!!!!

Děkuji

0/0
18.3.2017 11:40

P11e56t48r 36Č15e21r32m11á34k 9898405419670

Myslím že zde ani jinde moc pomoci nenajdete. Samotnou aktualizací sw opravdu mohlo dojít k tak velkému nárustu spotřeby jen velmi těžko, resp. ta změna se týkala jen velmi úzkého režimu užíváni a že by ten tvořil tak dominantní část ve způsobu používání auta je skutečně dost těžko představitelné.

Nejsnadnější resp. jediné řešení je nechat si tam nahrát tu původní verzi.

+1/0
18.3.2017 14:12

V11a36c27l30a50v 71S38n26a34j66d13r 4730846281706

Komisarka Jourova to uz dvakrate davala v EU na pretres

0/0
15.3.2017 18:36

P26a79u73l 81J49a72r14o25s 2833448210

Jednoduche.proc..V USA maji prisnejsi zakony na emisi.

0/0
15.3.2017 17:51

R45a89i24n58e60r 75E93l56l50e88d30e15r 2883973489316

Tyto predpisy plati jen pro importy !!!

0/0
16.3.2017 18:21

P75a89u45l 62J30a92r60o83s 2543258570

Pro vsechny auta.Vzdyt jsem tam 30 let zil,tak to asi musim vedet.;-)

0/0
17.3.2017 7:49

M90a94r95e20k 43P84o39s35p48í12š74i16l 2365785371

GM potřebovalo sejmout konkurenci a to se jí povedlo. Nyní obětují Opel a udělají restart v Evropě se značkou Chevrolet.

+1/0
15.3.2017 10:39

P77a81u95l 73J83a82r11o51s 2383348470

Marek

GMC urcite v VW nemaji.konkurenci jako v Japonskych vozech,..Nevim,navic,proc pises neco o sejmuti konkurence,kdyz ten podvod VW v USA delal a priznal to.Tak ze pises blbost.

0/0
15.3.2017 17:55

P81e89t52r 38Č39e14r44m28á12k 9618535779850

GMC má ve VW konkurenci naprosto stejnou jako v Toyotě, jsou to 3 koncerny co se přetahují o pozici světové jedničky R^

0/0
15.3.2017 22:47

M30i59l72o98s28l10a83v 18K82n92o25p 9774876793403

Domníval jsem se, že jako vyspělý národ si nebudeme brát příklad z národa, kde se soudí o to, že se opařili kávou, protože na kelímku nebylo napsáno, že může být horká. Nebo s výrobcem automatických praček, protože v návodu nebylo napsáno, že se nesmí používat k očistě živých koček. Nebo s výrobcem mikrovlných troub, protože do návodu nenapsali nic o tom, že se v ní nesmí živé kočky sušit.

+5/−1
15.3.2017 8:09

J74i89ř52í 67E85r94b12e49n 1823194726697

"Američané odškodné dostanou, proč ne my?" - asi proto, že vám žádná škoda nevznikla. Vaše auto pořád splňuje homologační předpisy platné v době jeho uvedení na trh, a za pokles ceny ojetiny může mediální kampaň, nikoliv výrobce.

+4/0
15.3.2017 8:07

B70o18h75d74a33n 14M20a53r34e20k 5115326377504

Škoda na životním prostředí škodou je :-P

0/0
15.3.2017 13:52

P39e98t96r 36Č60e50r34m13á53k 9228195849910

Není, žádná škoda na životním prostředí není, plní to zákonné limity R^

+2/0
15.3.2017 15:18

J89i27ř20í 88E89r55b39e22n 1983164276907

Jak bylo plnenim homologacnich predpisu s emisnim limitem Euro 5 poskozeno prostredi?

0/0
15.3.2017 21:28

R73o77b35e15r63t 87S29t40r45n65a13d51e55l 5588319459665

K odškodnění není důvod, tak proč v USA je?

0/0
15.3.2017 7:39

P64e63t65r 48Č21e29r36m24á31k 9208765969370

Protože tam je jiná legislativa než v EU.R^

0/0
15.3.2017 10:37

R39a91i78n45e85r 72E98l96l88e33d88e54r 2553343249676

Jedna se jednoznacne o hospodarskou valku. Protoze jsou Nemci po.....ve, nebrani se vubec, naopak se jeste trestaji navic. To je na vecne casy trvajici trpeni, nemecky - ewige Wiedergutmachung. Jak rekl Ben Gurion, prezident Izraele kdysi - tisic let budete trpet.

0/0
16.3.2017 18:28

J42e41n33d93a 54B43e52n60d52a 6611582984909

Zásadní rozdíl je v tom, že v USA VW prezentoval TDI jako CleanDiesel a založil na tom celou kampaň, která se snažila přesvědčit zákazníky, že je TDI čistější než benzínové vozy. Ekologie je např. v Kalifornii silné téma, jako první stát přišel s normou LEV a U-LEV a takový podíl hybridních Priusů a elektromobilů Tesla jako tam nikde jinde není. Takže VW v US nemátl jen úřady, které striktní normy posuzují, ale především zákazníky, kdežto v Evropě je povědomí o dieslech poměrně široké, kde prioritu hraje spotřeba a žádnou podobnou kampaň VW v Evropě nevedl ani u modelů Bluemotion, kde taktéž akcentuje především nízkou spotřebu.

+2/0
14.3.2017 23:09

M41i76r51e42k 17G35a20j72e20r 5711576469690

Ten podíl hybridních Priusů a elektromobilů Tesla ma v Kalifornii i jine duvody.

- zimy jsou tam tak mirne, ze vlastne ani nejsou (nepocitam v horach), takze si nemusi v aute topit (a v chladnem letnim San Francisku ani chladit klimatizaci)

- stat vraci lidem slusnou castku z nakupu techto aut; v soucasnosti 1500 USD za nakup plug-in hybridu a 2500USD za elektrike auto.

- na drahou Teslu tam hodne lidi muze usetrit za rok ci dva.

0/0
15.3.2017 0:49

M75a39r76t92i65n 93J21a56n88e78š52í13k 4819944495280

Stalo Vám to za to kvůli rozdílu ve spotrebe 0,2l/100km. To nejste tak vyspělá firma nebo si jen neverite?

+2/0
14.3.2017 21:19

M92a33r24e98k 16K56e56r46n22e47r 9971130942328

Podvod je podvod ať si skopčáci řikají co chtějí.

+4/−1
14.3.2017 21:00

P68e74t57r 84Č67e22r83m58á95k 9638865439520

Podvod je podvod pouze tehdy když se tak cítí ten kdo má být podveden. Žádná z odpovídajících Evropských institucí tento dojem nemá R^

+1/−1
15.3.2017 1:26

J97i97ř38í 35E39r70b54e26n 1483434466627

Kdo koho podvedl přesným dodržováním litery zákona a norem?

+2/0
15.3.2017 8:07

V28l82a39d80a 27S94i18m61o65n20i77k 3559963363365

a) Auto splnilo předepsanou přesně definocvanou a uznávanou zkoušku a má platnou homologaci

b) Jezdí bez problémů, žádná závada se neprojevuje

c) Spotřeba v souladu s údajem v manuálu ( moje vlatsní tříletá zkušenost)

d) Pokles prodejní ceny na ojetině neznamenán ( podpořeno mojí vlastní zkušeností z listopadu 2016)

e) Vyhodnocení doporučených úprav ( úpravy a sání a SW) stylem jeden říkal ... žádná vypovídací hodnota

d) Problém není - na rozdíl od japonských airbagů Takata - životu nebezpečný

Jakou kdo utrpěl škodu ?

+8/−2
14.3.2017 20:57

V43á44c36l60a21v 71M14a57l47ý 3824228674419

Utrpěl, ten kdo si takové auto koupil a najednou se dozví, že to auto není v pořádku, on si ale nechtěl koupit něco co není v pořádku, třeba by se rozhodl, pro jiné auto.

+2/0
14.3.2017 21:17

V50l15a30d41a 20S31i49m39o54n76i78k 3679783813855

Fajn - jak budete takovou škodu prokazovat na tvrdých číslech?

0/0
14.3.2017 21:28

V87á30c82l37a13v 44M20a81l21ý 3824348894249

Nejspíš nebudu, protože jsem jedním z postižených, auta jsem se raději zbavil, protože mi nikdo nezaručí, že za rok to nebude jiné, ztratil jsem důvěru ve značku, ač jsem si myslel, že německá firma je záruka důvěry.

+2/0
14.3.2017 21:39

M34a90r97t14i37n 76Š21i60m89e45k 4440744868955

To jsem měl vědět, hned bych si ten podvod tuze rád koupil, pokud má dobrou servisní historii

+1/−1
14.3.2017 21:58

V87á66c57l91a42v 89M27a69l26ý 3984838644959

Dal jsem ho na protiúčet, prostě jsem už to auto nechtěl, byl jsem zklamaný. Kdo ví, co ještě jiného by mě čekalo. Potřebuji auto na práci, často jezdím do Německa, za čas tam bude s dieselem problém.

0/0
14.3.2017 22:07

V39l33a18d58a 85S40i35m15o63n78i74k 3409123703355

Já jsem to auto měl na operativní leasing tři roky, maximální spokojenost. Prodej z leasingu okamžiku, ani náznak nějakého snížení ceny.

0/0
14.3.2017 22:11

V96á84c47l62a25v 48M32a24l63ý 3894908104959

Neříkám, že jsem byl nespokojený, ale zklamaný a nejistý, jak ta kauza bude pokračovat dál. Když jsem auto kupoval, moc se do dieselu nechtělo, protože vím, že v Německu, nemá dobrý zvuk ( a daně) Ale nakonec jsem si ho koupil, ale kdyby kauza vypukla dřív, tak bych ho nechtěl.

+1/0
14.3.2017 22:27

P63e73t97r 29Č71e79r81m37á80k 9868585439600

Neutrpěl, auta jsou v EU naprosto v pořádku.

+1/0
15.3.2017 1:24

J90a34n 87S82k61á40l29a 8902711414605

Po odstranění nelegálního softwaru se zvýšila spotřeba až o 2 desetiny litru.

Tak to jó, to bych byl fakt nas.ranej. To se musí žalovat.

0/−2
14.3.2017 20:48

M31i48r57e17k 18G54a67j93e40r 5381506889790

Tak jen na 100 tisicich km to dela zhruba 1000x0,2x35 = 7000 Kc. Kbyby vam treba pri nakupu televize jen proto, ze se nebudete branit, nauctoval prodejce o 7000 Kc vic, tak byste nas..anej urcite byl. Tady nejste, protoze asi nejde o vase penize.

0/0
15.3.2017 0:56

P54e67t31r 87Č97e26r97m88á29k 9638565969350

Bylo by s podivem že by se při české nátuře někdo nechytnul a nezkusil to... Naděje na úspěch sice žádná není neb v EU nic porušeno nebylo a všechny soudy to nakonec vždy potvrdí, ale co kdyby že jo...

+3/−4
14.3.2017 20:41

J80i38ř60í 80Š15v90a41g46r 3978320315746

Ano, jediní Češi žalují VW. Fuj na tu českou pakáž. A dokonce jsou 4. Bože. Tohle mele někdo se jménem Čermák...

0/−1
14.3.2017 21:35

P28e36t28r 64Č13e32r49m44á18k 9378925189400

No právě že bylo divné že když to zkouší i v relativně civizilovaných státech tak čecháčci by to nezkusili R^

0/0
15.3.2017 1:28

J92o55s43e71f 11V84a10l19a 9810733393423

zajimalo by mne, na cem je vyse jmenovana zaloba postavena. EU homologace na vsechna auta koncernu VW je stale platna, legalni a nezpochybnena. Evropsky zakaznik nebyl ani poskozen ani podveden. Ojeta auta s potrefenymi motory se prodavaji letos zhruba za cenu o nekolik procent vyssi nez odpovidajici auto pred 2 roky. Kupoval jsem ojetou octavii pred 2 roky a letos a mam prehled, kolik stala/stoji na nemeckem trhu

+9/−1
14.3.2017 20:26

O58n33d58ř57e42j 56M45u98s23i79l 9887785346254

No, asi tak. Jedině mě napadá, že by se nějak podařilo napadnout obdržení homologace, kterou koncern získal podvodem. O nějakém poklesu ceny nemůže být řeč, takže tady šance není. Takže asi jako pokus zajímavé, ale pokud se nepodaří prokázat, že úpravou sw došlo průkazně ke zhoršení nějakých parametrů, asi vcelku bez šance. VW totiž tvrdí, že veškeré vlastnosti motoru zůstanou stejné jako před úpravou.

+1/0
14.3.2017 20:43

P41e17t62r 27Č52e44r51m50á21k 9458965749950

Tak o homologaci jít nemůže, ta byla získána zcela v souladu s předepsanou metodikou a je platná. Aktualizace sw či úprava to také být nemůže - ani jedno není povinné a auta můžou jezdit legálně i bez toho, takže paradoxně zbývá jedině ta cena, a to se bude sakra težko prokazovat...

0/0
14.3.2017 20:51

O47n31d64ř45e62j 87M31u53s97i89l 9867745806574

No, oni vám přehrají SW podle mě automaticky při jakékoliv návštěvě značkového servisu, protože to budou mít u auta v "to do listu". Nejspíš bude nutné update výslovně odmítnout, nevím.

0/0
14.3.2017 20:57

P19e26t23r 66Č64e47r84m52á92k 9568645309940

Jo to ano, ale to je už zcela jiná rovina, jde o to že ne/provedení té úpravy nemá žádný vliv na homologaci nebo provozovatelnost vozu.

0/0
14.3.2017 20:58

O90n18d21ř23e59j 67M59u96s77i58l 9437355896124

Jo, souhlas. Úprava je u nás nepovinná.

+1/0
14.3.2017 21:01

P71e42t26r 74Č51e71r86m42á34k 9968775429360

Nepovinná je všude, neexistuje stát kdy by auto s původní verzí nesmělo do provozu, neplést si to s tím že někde ale mají právní aparát na to že svolávačky ze strany výrobce jsou povinné.

0/0
15.3.2017 1:33

M20i93c37h18a79l 42V92e40s45e85l75ý 1373179

I u nás jsou svolávací akce povinné. Dílenské nikoli. To je potřeba rozlišovat. V případě svolávací akce musí servis tuto akci provést aniž by musel zákazníka informovat. Svolávací akce se týkají bezpečnostně relevantních dílů.

0/0
22.3.2017 15:59

M30i59c40h66a78l 40K73u44d23l20á75č80e22k 9581174574

Homologaci má, ale získal ji podvodem, spousta aut nebyla na přehrání softwaru a nemá co dělat na silnici, automobilka podvedla stát a tomu je to jedno, je to přece velká firma která zaměstnává tisíce lidí,kdyby to nebyl němec VW tak to by se děli věci, povinné přehrání nebo zákaz provozu

0/−2
14.3.2017 21:51

P83e24t44r 26Č40e49r13m49á50k 9628925969710

Nikoliv, homologace je získaná zcela v pořádku, žádná z homologačních autorit ve funkci toho sw žádný podvod neshledává R^

Na silnici tedy můžou zcela bez problému jezdit všichni - samozřejmě pokud se bavíme o EU.

+3/0
15.3.2017 1:29

J35i55ř49í 47E44r51b37e11n 1663284476687

Píšete nesmysly. Zjevně vůbec nerozumíte legislativě ani technickým normám.

0/0
15.3.2017 8:10

L90a95d83i61s36l67a82v 84L81a61k71e40r 2203759795566

Prosťáčci ... Ať se tedy soudí.

Američtí zákazníci totiž nedostali od koncernu VW žádné "odškodné". Jak ti Češi - tak i autor článku - by si měli nastudovat jaký je skutečný právní stav.

Koncern VW od svých amerických zákazníků odkupuje DOBROVOLNĚ starší koncernová auta. To je vše. Nikdo tedy nemá nárok na nějaké odškodné. Ani v U.S.A., ani v Evropě.

VW si toto řešení dobrovolně sjednal s americkou prokuraturou, protože při homologačním řízení v U.S.A. koncern podváděl federální orgány.

V Evropě VW nic neporušil a k žádnému odkupu vozů se nezavázal.

+3/−2
14.3.2017 20:18

M90i26l26a46n 75W72e87l63s36e43r 5772178798561

To se tady snazim naznacit. Byly podvedeny statni instituce nikoliv jednotlivi majitee aut.

0/−1
14.3.2017 20:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.