Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odborům došla trpělivost, kvůli nízkým mzdám řidičů vyzvaly ke stávce

Vedení dopravních odborů ve středu vyzvalo ke stávce kvůli mzdám řidičů linkových autobusů. Řidiči v některých krajích zatím nedostali přidáno podle schváleného nařízení vlády. Rozsah stávky a přesné datum oznámí odbory s třídenním předstihem. Po jednání předsednictva Odborového svazu dopravy to novinářům řekl jeho předseda Luboš Pomajbík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R33i32c73h35a51r42d 41K94r81u35p70i27č87k60a 5154845517679

Dokud se v Čechách nebude stávkovat a nejen u autobusu budou se nám furd smát do obličeje;-€Němci a atd... maj viší platy ale tam stávkujou furd a hlavně drží při sobě česká povaha je děs za 500kč .Hodně jedincu skočí zmostu;-€;-€;-€

0/0
17.3.2017 15:05

T55o59m39á36š 39D62o71b80r29o96v70o74l98n69ý 5646516444491

Je to jednoduché, firmy vysoutěžily ceny, díky zásahu vyšší moci (změna vyhlášky) je nejsou schopny plnit, smlouva se tedy musí ukončit a udělat novou soutěž. Že to stát udělal takhle hloupě je taky smutné.

0/0
16.3.2017 13:31

P76e63t92r 95V80o82n29d36r54a89c81e47k 7215731903480

Jen pro zajímavost - podle českých zákonů je stávka prakticky neuskutečnitelná - jde o seznamy stávkujících , náhrady škody, procentní účast , oznámení stávky zaměstnavateli atd atd .... to jen na vysvětlenou .......

Jde o to, že cílená propaganda vymyla lidem mozky a dnešní omladina má spojené odbory = ROH = komunisti - jo ahá - ROH pověsili Horákovou .......Rv

+3/0
16.3.2017 5:37

F93r92a95n43t72i78š61e22k 96K20r59á71t57k32ý 9192707445738

Už je to k smíchu, pořád nějaké vyhrožování stávkou, ale odvahu na to nemají

0/−1
15.3.2017 19:54

E30m26i29l 70F32a26t93k27a 1340253120131

platy řidičů autobusů jsou dostačující, k platu by měla náležet provize za každého převezeného cestujícího....tak jako to mají makléři a poradci provize.....

0/−7
15.3.2017 16:22

J55a74r64o91s40l44a52v 34K46o61m70o74ň 1470614584631

jakou formou může řidič ovlivnit to, kolik lidí pojede??? To dělá kraj/obce JŘ

+5/0
15.3.2017 19:10

J36a35r23o30s87l91a82v 41K46o38m82o86ň 1180334724221

jakou formou mohou řidiči ovlivnit kolik lidí pojede?? To dělá kraj/obec JŘ

+2/0
15.3.2017 19:11

V43á56c96l60a55v 41P13o18l21á38š94e82k 9646580941837

Proč by hodina čekání měla být placená stejně jako hodina jízdy? Pokud říkají, jak je toto zaměstnání náročné, tak to přece může platit jen pro jízdu, ale pro čekání určitě ne. Dle mého názoru tímto požadavkem všechny své ostatní požadavky znevažují.

+4/−4
15.3.2017 14:24

J64i44ř62í 96S89v87o81b67o81d80a 3609937166

To oni nechtějí, je to rozdílně placeno, oni chtějí, ať se jim to počítá do opracovaných hodin, tedy fondu pracovní doby.

0/0
15.3.2017 14:26

V69á46c38l37a97v 62P13o14l61á13š80e92k 9206210761637

Děkuji za vysvětlení. Takhle mi to přijde rozumné, ale nemám dost informací.

+1/0
15.3.2017 14:32

O86t57t81o 79P86o13s53p88í19š25i53l 4674245927728

Pokud se vyjde tomuto vstříc, bude to mít dva přímé důsledky:

1. Řidiči vydělají méně peněz. (Pokud nedojde k dalšímu skokovému nárůstu min. zaručené mzdy, ale na to už kraje opravdu mít nebudou...)

2. Cca 1/3 dopravních výkonů budou muset objednatelé zrušit, protože řidiči budou mít vyčerpaný pracovní fond a ono už dnes jich je nedostatek a mávnutím kouzelného proutku tady noví nebudou.

Opravdu nevím, proč je potřeba měnit stávající systém. Podle mého názoru bohatě stačí řidičům "přitlačit" na penězích (za výkon), aby tu nevděčnou a zároveň odpovědnou práci někdo chtěl dělat.

Dále by mělo být jednáno s dopravci, ale i s městy (obcemi) o podmínkách pracovního prostředí, aby na autobusáku měli kde důstojně čekat (ne na zavšivených pohovkách z dob komunismu) a na vesnicích, aby měli kde dojít "s pískem"...

+1/0
16.3.2017 6:15

P51e24t14r 68D58r54a36p59a41l 3795598823595

je to hodina strávená v práci, ten řidič se nemůže sebrat a jít domů, naopak čeká někde na konečné v autobuse, bez záchodu, bez možnosti se umít.

+6/0
15.3.2017 14:39

O25t96t77o 70P89o28s93p13í21š36i81l 4434835487888

Jsou případy, kdy (a dneska to tak je, např. dopolední sedlo) se řidič opravdu sebere a jde domů. A protože byl zrušen institut přerušené směny, tak i tento řidič (stejně jako ten, který se sebrat nemůže) bude brát 88 Kč/hod za to, že doma čumí na televizi... Taky Vám to přijde v pořádku?

0/0
16.3.2017 6:08

R46o59b46e46r19t 17B41a67l95a71b93á38n 9122553292

A proč se v tom vlastně má pořád angažovat stát ?

+1/−3
15.3.2017 14:22

V54á32c93l15a58v 98P56o88l53á13š54e66k 9486130771867

Protože kraje a obce ty peníze nemají. Pokud by ty peníze měli dát řidičům, tak by je museli sebrat někomu jinému. Nebo přestat opravovat silnice apod.

0/−1
15.3.2017 14:25

R25o70b86e70r94t 29B22a45l50a17b64á19n 9732273342

Jestli šoféři za těchhle podmínek jezdit nechtějí (a asi se tomu nikdo nediví), tak ať nejezdí. Ale přece jde o soukromé dopravní společnosti. Pokud si vysoutěžily provozování některých linek a berou na ně třeba i dotaci, tak je to jejich boj. Proč stát ?

+1/0
15.3.2017 14:32

P64e10t65r 16D36r20a88p42a39l 3475138563915

protože stát krajům přikázal, že musí soutěžit nabídky podle ceny

+1/0
15.3.2017 14:40

R16i62c74h29a92r93d 17K22r40u67p57i59č12k80a 5684175907909

A co třeba že by radní si své dovolená atd platily ze svého jako my musíme

0/0
16.3.2017 0:07

J79a78n 84T29u11r47o47ň 3701590150805

Stávkovat měli dávno. A nejen řidiči. Jinak se mzdy nezvednou pořádně nikdy. Češi jsou na toto bohužel slabí.

+9/−2
15.3.2017 13:43

J53i40r56k26a 64N53o44v53á88k 6892805335279

vyšší mzdy = dražší služby, poroste oboje, ale bude to ve finále k ničemu.

asi jako v itálii za dob liry, bankovky ve statisícových hodnotách a koupit se za to dalo furt to samý.

+2/−1
15.3.2017 13:47

M52a68r96i57a75n 17K18r73a32l 6554212764237

Drazsi domaci sluzby, dostupnejsi zahranicni sluzby a levnejsi zahranicni zbozi.

+4/−1
15.3.2017 13:50

R30i43c73h80a54r32d 56K17r59u24p26i12č84k25a 5254725467129

Služby viuzivam minimálně klidně ať rostou ��

+1/0
16.3.2017 0:08

V88á96c61l12a57v 77P49o22l83á96š72e79k 9186110151877

Snažím se domyslet, jak by to dopadlo, kdybychom začali stávkovat všichni a vymohli si zvýšení platů třeba na desetinásobek. Samozřejmě by ceny stouply též na desetinásobek. Ale asi by se pár chytráků na tom dokázalo pořádně nabalit, a to, co by na tom získali, by museli nějakým způsobem zaplatit ostatní.

0/−1
15.3.2017 14:29

P39e23t20r 24D18r35a10p69a44l 3195828413725

mzda není jediným nákladem, takže když stoupnou mzdy, nemusí ceny stoupnout a stejný počet %.

+1/0
15.3.2017 14:43

R31o91m57a59n 18S18t86o25n68e40k 1259133159201

zajímavé že v Německu mají 3 krát vyšší mzdy než u nás ale ceny jsou mnohdy stejné nebo nižší než u nás

+1/0
15.3.2017 15:03

P72e20t85r 43P17e11t79r 8371848588362

ceny by určitě nestouply na desetinásobek, lidi by začli kupovat zahraniční zboží, které je cenově již dnes cenově srovnatelné s tím naším a domácí výrobci pod tlakem konkurence by museli ceny nechat tak jak jsou dnes.

0/0
16.3.2017 8:12

J86i80r70k60a 41N23o68v66á80k 6202755805329

no pokud v praxi nejsou dodržovány obecně platné státní předpisy, tak je to spíš na upozornění kontrolního orgánu, který by měl zjednat nápravu. zdá se mi dost divné vymáhat dodržování platných pravidel stávkou.

jenže jak znám odboráře, tak ono to bude lehce jinak, tipl bych si, že ta pravidla dodržována jsou,ale jim je to málo.

+2/−4
15.3.2017 13:29

M58a91r95t10i24n 54K79a98r15á30s89e96k 9348323488338

No tak ono vymahani dodrzovani pravidel byval jeden z hlavnich ukolu odboru ne?

+2/0
15.3.2017 13:33

J70i51r63k71a 10N81o31v16á53k 6182975125439

to ano, ale čekal bych spíše nějakou právní cestu, když jde o dodržování legislativy.

+4/0
15.3.2017 13:34

P48e38t61r 43D15r21a58p19a82l 3365708143555

tak už konečně nekecejte a běžte do toho, stávkovat se mělo už 8. a stejně ste zase ustoupili

+14/0
15.3.2017 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.