Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Odborům došla trpělivost, kvůli nízkým mzdám řidičů vyzvaly ke stávce

Vedení dopravních odborů ve středu vyzvalo ke stávce kvůli mzdám řidičů linkových autobusů. Řidiči v některých krajích zatím nedostali přidáno podle schváleného nařízení vlády. Rozsah stávky a přesné datum oznámí odbory s třídenním předstihem. Po jednání předsednictva Odborového svazu dopravy to novinářům řekl jeho předseda Luboš Pomajbík.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R34i58c64h21a76r75d 86K93r97u73p87i45č43k24a 5664915147599

Dokud se v Čechách nebude stávkovat a nejen u autobusu budou se nám furd smát do obličeje;-€Němci a atd... maj viší platy ale tam stávkujou furd a hlavně drží při sobě česká povaha je děs za 500kč .Hodně jedincu skočí zmostu;-€;-€;-€

0/0
17.3.2017 15:05

T63o38m51á85š 59D60o67b34r87o82v35o57l50n40ý 5796286824931

Je to jednoduché, firmy vysoutěžily ceny, díky zásahu vyšší moci (změna vyhlášky) je nejsou schopny plnit, smlouva se tedy musí ukončit a udělat novou soutěž. Že to stát udělal takhle hloupě je taky smutné.

0/0
16.3.2017 13:31

P55e61t80r 29V39o98n68d86r94a15c89e56k 7855981373530

Jen pro zajímavost - podle českých zákonů je stávka prakticky neuskutečnitelná - jde o seznamy stávkujících , náhrady škody, procentní účast , oznámení stávky zaměstnavateli atd atd .... to jen na vysvětlenou .......

Jde o to, že cílená propaganda vymyla lidem mozky a dnešní omladina má spojené odbory = ROH = komunisti - jo ahá - ROH pověsili Horákovou .......Rv

+3/0
16.3.2017 5:37

F78r33a55n47t98i14š53e52k 87K14r68á50t33k56ý 9652257415718

Už je to k smíchu, pořád nějaké vyhrožování stávkou, ale odvahu na to nemají

0/−1
15.3.2017 19:54

E46m52i77l 43F98a51t26k71a 1640613430401

platy řidičů autobusů jsou dostačující, k platu by měla náležet provize za každého převezeného cestujícího....tak jako to mají makléři a poradci provize.....

0/−7
15.3.2017 16:22

J95a35r29o95s60l55a72v 44K94o51m18o38ň 1410354404281

jakou formou může řidič ovlivnit to, kolik lidí pojede??? To dělá kraj/obce JŘ

+5/0
15.3.2017 19:10

J63a47r49o74s25l23a62v 84K75o45m34o13ň 1300364484901

jakou formou mohou řidiči ovlivnit kolik lidí pojede?? To dělá kraj/obec JŘ

+2/0
15.3.2017 19:11

V18á56c17l43a30v 37P95o19l52á95š76e94k 9446490121727

Proč by hodina čekání měla být placená stejně jako hodina jízdy? Pokud říkají, jak je toto zaměstnání náročné, tak to přece může platit jen pro jízdu, ale pro čekání určitě ne. Dle mého názoru tímto požadavkem všechny své ostatní požadavky znevažují.

+4/−4
15.3.2017 14:24

J20i97ř17í 27S21v68o24b81o71d44a 3309257306

To oni nechtějí, je to rozdílně placeno, oni chtějí, ať se jim to počítá do opracovaných hodin, tedy fondu pracovní doby.

0/0
15.3.2017 14:26

V68á23c67l12a26v 29P83o27l96á97š36e51k 9396310281467

Děkuji za vysvětlení. Takhle mi to přijde rozumné, ale nemám dost informací.

+1/0
15.3.2017 14:32

O67t50t35o 42P61o91s32p28í31š78i49l 4414345707848

Pokud se vyjde tomuto vstříc, bude to mít dva přímé důsledky:

1. Řidiči vydělají méně peněz. (Pokud nedojde k dalšímu skokovému nárůstu min. zaručené mzdy, ale na to už kraje opravdu mít nebudou...)

2. Cca 1/3 dopravních výkonů budou muset objednatelé zrušit, protože řidiči budou mít vyčerpaný pracovní fond a ono už dnes jich je nedostatek a mávnutím kouzelného proutku tady noví nebudou.

Opravdu nevím, proč je potřeba měnit stávající systém. Podle mého názoru bohatě stačí řidičům "přitlačit" na penězích (za výkon), aby tu nevděčnou a zároveň odpovědnou práci někdo chtěl dělat.

Dále by mělo být jednáno s dopravci, ale i s městy (obcemi) o podmínkách pracovního prostředí, aby na autobusáku měli kde důstojně čekat (ne na zavšivených pohovkách z dob komunismu) a na vesnicích, aby měli kde dojít "s pískem"...

+1/0
16.3.2017 6:15

P16e80t87r 83D82r19a91p27a29l 3285548233985

je to hodina strávená v práci, ten řidič se nemůže sebrat a jít domů, naopak čeká někde na konečné v autobuse, bez záchodu, bez možnosti se umít.

+6/0
15.3.2017 14:39

O80t74t81o 46P95o45s13p93í93š81i68l 4754895487808

Jsou případy, kdy (a dneska to tak je, např. dopolední sedlo) se řidič opravdu sebere a jde domů. A protože byl zrušen institut přerušené směny, tak i tento řidič (stejně jako ten, který se sebrat nemůže) bude brát 88 Kč/hod za to, že doma čumí na televizi... Taky Vám to přijde v pořádku?

0/0
16.3.2017 6:08

R46o79b51e92r35t 22B29a69l51a47b45á36n 9752323162

A proč se v tom vlastně má pořád angažovat stát ?

+1/−3
15.3.2017 14:22

V24á16c78l32a47v 55P96o13l45á88š67e90k 9226980281187

Protože kraje a obce ty peníze nemají. Pokud by ty peníze měli dát řidičům, tak by je museli sebrat někomu jinému. Nebo přestat opravovat silnice apod.

0/−1
15.3.2017 14:25

R92o70b20e79r49t 75B61a86l86a60b15á40n 9972593182

Jestli šoféři za těchhle podmínek jezdit nechtějí (a asi se tomu nikdo nediví), tak ať nejezdí. Ale přece jde o soukromé dopravní společnosti. Pokud si vysoutěžily provozování některých linek a berou na ně třeba i dotaci, tak je to jejich boj. Proč stát ?

+1/0
15.3.2017 14:32

P36e70t87r 66D62r95a66p10a35l 3485758153145

protože stát krajům přikázal, že musí soutěžit nabídky podle ceny

+1/0
15.3.2017 14:40

R67i30c17h70a32r39d 52K65r65u51p65i48č53k91a 5454855507669

A co třeba že by radní si své dovolená atd platily ze svého jako my musíme

0/0
16.3.2017 0:07

J14a84n 79T40u29r34o42ň 3651210350695

Stávkovat měli dávno. A nejen řidiči. Jinak se mzdy nezvednou pořádně nikdy. Češi jsou na toto bohužel slabí.

+9/−2
15.3.2017 13:43

J84i40r72k69a 57N29o65v53á43k 6172685175519

vyšší mzdy = dražší služby, poroste oboje, ale bude to ve finále k ničemu.

asi jako v itálii za dob liry, bankovky ve statisícových hodnotách a koupit se za to dalo furt to samý.

+2/−1
15.3.2017 13:47

M70a29r31i28a18n 14K31r24a84l 6804712304337

Drazsi domaci sluzby, dostupnejsi zahranicni sluzby a levnejsi zahranicni zbozi.

+4/−1
15.3.2017 13:50

R36i11c82h38a65r27d 26K95r80u20p92i77č95k72a 5784415167589

Služby viuzivam minimálně klidně ať rostou ��

+1/0
16.3.2017 0:08

V44á76c37l68a10v 12P23o56l17á13š54e10k 9586100491347

Snažím se domyslet, jak by to dopadlo, kdybychom začali stávkovat všichni a vymohli si zvýšení platů třeba na desetinásobek. Samozřejmě by ceny stouply též na desetinásobek. Ale asi by se pár chytráků na tom dokázalo pořádně nabalit, a to, co by na tom získali, by museli nějakým způsobem zaplatit ostatní.

0/−1
15.3.2017 14:29

P91e64t70r 15D51r50a90p55a89l 3185388493225

mzda není jediným nákladem, takže když stoupnou mzdy, nemusí ceny stoupnout a stejný počet %.

+1/0
15.3.2017 14:43

R41o52m81a77n 32S37t52o95n66e10k 1799243189201

zajímavé že v Německu mají 3 krát vyšší mzdy než u nás ale ceny jsou mnohdy stejné nebo nižší než u nás

+1/0
15.3.2017 15:03

P23e50t79r 60P91e38t71r 9791235693109

ceny by určitě nestouply na desetinásobek, lidi by začli kupovat zahraniční zboží, které je cenově již dnes cenově srovnatelné s tím naším a domácí výrobci pod tlakem konkurence by museli ceny nechat tak jak jsou dnes.

0/0
16.3.2017 8:12

J17i92r85k81a 78N91o72v73á43k 6752605715319

no pokud v praxi nejsou dodržovány obecně platné státní předpisy, tak je to spíš na upozornění kontrolního orgánu, který by měl zjednat nápravu. zdá se mi dost divné vymáhat dodržování platných pravidel stávkou.

jenže jak znám odboráře, tak ono to bude lehce jinak, tipl bych si, že ta pravidla dodržována jsou,ale jim je to málo.

+2/−4
15.3.2017 13:29

M36a72r95t37i34n 63K89a90r42á40s76e14k 9198563468218

No tak ono vymahani dodrzovani pravidel byval jeden z hlavnich ukolu odboru ne?

+2/0
15.3.2017 13:33

J50i60r38k21a 76N24o43v65á23k 6872185175499

to ano, ale čekal bych spíše nějakou právní cestu, když jde o dodržování legislativy.

+4/0
15.3.2017 13:34

P74e44t62r 77D58r34a28p41a43l 3555588783195

tak už konečně nekecejte a běžte do toho, stávkovat se mělo už 8. a stejně ste zase ustoupili

+14/0
15.3.2017 13:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.