Diskuze

Sdružení: Příliš levné firemní tarify operátorů poškozují spotřebitele

Spotřebitelské sdružení Telefonující.cz vyzve v podnětu Úřad pro ochranu hospodářské soutěže a Evropskou komisi, aby prošetřily možné zneužití dominantního postavení českých operátorů vůči spotřebitelům. Podle sdružení totiž poškozují koncové uživatele, kteří musí doplácet na podnákladové ceny pro firemní zákazníky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M79a88r79e66k 17H39r54u83b64y

18. 3. 2017 14:43

A co teprve až si někdo všimne jak je dělané financování energetiky ;-)

0 0
možnosti

Každý se může přihlásit do skupiny, u které se soutěží volání hromadně. Založte si spolek, sežeňte si 20 lidí a pak jděte za operátorem. Nebo se můžete stát třeba skauty a využívat skautskou síť.

1 0
možnosti

To, že firmy - ať státní, tak soukromé napojí na firmu širou obec příbuzných a známých je prostě fakt. Źe ve svém okolí ZNÁM TAKOVÝCH PŘÍPADŮ AŽ DOST. Co s tím? Odškrtat zaměstnance a faktury za mobilní služby. Kdo by to z majitelů udělal ? Nikdo, přeci se nepřizná, že podvádí.

0 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
1 2
možnosti

Gregore poraď, jak si sehnat firemní tarif bez rodinného nebo známého majitele firmy a tak potom se zařadit mezi ty, kteří podvádí. Vám by to nevadilo ? Asi ne, jste možné jeden z těch, který takto šetří vlastní kapsu.

0 0
možnosti

Jedná se jednoznačně o korupci. Příjmem se podle zákona o dani z příjmů rozumí příjem peněžní i nepeněžní dosažený i směnou. Úředníci a jejich rodinní příslušníci, kteří využívají tyto superlevné tarify (nezřídka i zcela zdarma k tíži úřadu) jistě z těchto nepeněžních příjmů žádné daně neplatí.

4 0
možnosti

J94a65n 78U65l54r96i13c22h

15. 3. 2017 19:57

Vidím, že absurdní hysterie kolem cen služeb mobilních operátorů pokračuje.

Je to umělé téma. I velmi omezené tržní prostředí v zásadě funguje. Ceny služeb jsou poměrně uspokojivé a nehrají v našich životech takovou roli, aby se kolem nich rozpoutávala taková kampaň.

0 8
možnosti
Foto

Takze asi takhle uz nekolikrat bylo vysvetlovany proc jsou ceny pro firmy nizsi (je jedno jestli soukrome nebo statni). Vetsinou ma firma jednoho Account managera, ktery je obhospodaruje a uvnitr firmy sedi oddeleni (IT nebo nejaky clovek), ktery ma telefony na starosti a zadava pozadavky, "resi reklamace uzivatelu" atd, to znamena ze operator nemusi takovemu zakaznikovi poskytovat tak velky post prodejni servis, coz sluzbu hodne zlevni. Navic velci zakaznici znamenaji velky objem karet tzn, bud velky objem mesicnich plateb za tarify nebo velky objem uctovatelnych hovoru. Navic velky zakaznik si vezme i dalsi infrastrukturu (zelena telefonni cisla, call center system atd) a to mu nauctujou ve velkych palkach, takze suma sumarum to vychazi tak ze tarify pro mobilni uzivatele muzou dumpovat. dal pocitejte ke kazde karte pristroj, lifecycle pristroju atd...

Takze na tomto trhu je skutecne soutez a operatori se predhani kdo ziska nejvic enterprise zakazniku, at malych tak velkych.

Zatimco na poli soho klientely de-facto existuje kartelova dohoda (ona je nepsana), ale vsimnete si, ze kdyz jeden operator (bavime se o velkych hracich) udela nejaky tah tak ho ostatni brzy zkopiruji pripadne pridaji nejakou svoji pridanou hodnotu, aby to nebylo uplne jako pres kopirak.

Ovsem za tu cenu kazdy zakaznik dostava plny post prodejni servis, operatori budou call centra, kde pracovnici resi problemy lidi 24x7 atd...

To by na uvod stacilo, tim neomlouvam to jaky je rozdil mezi cenami operatoru v cechach a v zahranici. Samozrejme, ze by tady mel byt tlak na to, aby se ceny tlacili dolu, coz ale na druhou stranu nedokaze nikdo jiny nez 4 plnohodnotny operator idealne velky globalni hrac.

Virtualni operatori nemaji moc sanci jak rozvirit vody, jelikoz jsou sami limitovani pro ne mnohdy smlouvou "vyhodnou na hranici ziskovosti".

jedine co by do budoucna mohlo velke trojce zkomplikovat zivot je rozsirovani IP telefonie.

0 1
možnosti

P37e53t38r 84T37y73č43k81a

15. 3. 2017 19:37

Já žádný servis od operátora nepotřebuji. Stačí mi předplacenka a samoobsluha. Momentálně používám virtuála který má jedinou podporu na facebooku. Takže tvůj argument tím padá.

2 0
možnosti

Mnohem horší je, že na velmi nízké ceny dosáhnou většinou státní a obecní firmy, kde se to dá brát jako forma korupce - my vám nyní dáme dumpingové ceny na volání a internet a až se bude budovat nějaká IT infrastruktura, tak si na to vzpomeňte...

4 1
možnosti

M66a64r58e11k 33H82r92u35b29y

18. 3. 2017 14:44

Jistě, třeba hasiči hasí přednostně u svých dodavatelů :-D

0 0
možnosti

P12e33t34r 19T45y93č68k74a

15. 3. 2017 17:16

Bylo by minimálně zajimavé kdyby se do toho vložila evropská komise a požadovala po TM a Vodafonu vysvětlení proč mají tak velké rozdíly v cenách. Zvláště u TM je to velmi podivuhodné když si porovná ceníky Rakousko, Německo, Česko a Polsko.

2 0
možnosti

Jasně. Firmy to mají moc levné, státe zasáhni, ať se jim to zdraží. Já už nemůžu, fakt ne. Samozřejmě, že operátorům retenční nabídky vadí, protože jde o jeden z mála pozůstatků konkurenčního chování na jinak zdeformovaném trhu. Až na výjimky operátoři pod skutečné náklady samozřejmě nejdou a firemní tarify jsou konkurenceschopné s těmi zahraničními. Že tomu tak není v segmentu koncových spotřebitelů je otázka na regulátora a řešením nemá být odstranění alespoň posledních zbytků konkurence na trhu s mobilním hlasem a daty, který panuje ve firemním sektoru, ale zásah regulátora. Ostatně když se malá vesnice spojí a udělá hromadně jménem několika desítek nebo set občanů "tendr", podobných cen dosáhne také. Jenom to nesmí udělat jak to udělali v Brně....

3 0
možnosti

Přesně tak. Antimonopolní úřad jsem na podobnou věc upozorňoval již před dvěma - třemi lety písemně a označil stav za kartelovou dohodu. Začal to vyšetřovat až v těchto dnech či se na to chystá.

0 0
možnosti