Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet zdražil vlaky ve špičce, ceny se liší až o 230 procent

Soukromý železniční dopravce RegioJet začíná čím dál více v cenách jízdenek rozlišovat, který den a ve kterou hodinu jedete vlakem. Zatímco mimo špičku zlevnil na trase z Ostravy do Prahy jízdenky až na 94 korun, v nejvytíženější časy už ceny přesahují 500 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O38n61d51r63a 22P20a68ř90í58z24e38k 7941369185262

Prý dluží SŽDC peníze.

0/0
17.3.2017 13:53

R44o58m96a71n 69N82o91v91a57k 6749491522916

lowcost je super trida - sedet na ctyrce, kde neni zadny misto na nohy pro me, natoz pro cloveka, ktery sedi naproti me, se vyplati

+2/0
16.3.2017 8:49

J71a62n 61N72o55v46á60k 7355924778147

proto je to low cost.

+5/0
16.3.2017 9:07

R65a89d46e25k 69J80a22n66a41t75a 9905446734342

Ovšem ta čtyřka (nejlépe s velkým stolu) je zase ideální místo pro rodinu nebo skupinu cestujících. Každý si vybere, co mu vyhovuje.

+1/0
17.3.2017 9:10

P66a68v46e69l 93M88a72t67o75u28š95e62k 5640497888564

To víte, že vás studentík nebude donekonečna vozit za korunu! Chtěli jste "šikovného soukromníka", máte ho!

+10/−1
16.3.2017 7:40

P89a50v79e91l 16R79e45z75n31i75c61e81k 3205254804272

ja jsem pro.. ceny se odviji od poptavky. to mate jako v realitach.. spousta velkych mest dnes nema schvalene uzemni zasady a tedy je stopka na vystavbu velkych projektu. .tedy nejsou byty... ale zajem je velky ted ty byty co k prodeji jsou jdou cenou nahoru... vite neco o trzni ekonomice? tohle je totiz presne ono... poptavka, nabidka, cena

+1/−1
16.3.2017 11:24
Foto

J86a48n 87V77a24l65a97l88í40k 6976239280296

no reality a doprava je něco jak hrušky a jablka....

+1/0
16.3.2017 12:26

A17l25a72n 76Ř84e85p49k64a 4815286

Zdražuje, a to se mu konkurenci zlikvidovat díky bohu nepodařilo ;-)

+5/0
16.3.2017 7:10

Š86t33e69f48a27n 36F90r56i60č46a 7772758263606

Trochu je mi záhadou, co má tento článek znamenat. Ceny v dopravě se v tržním prostředí mění. Tedy nejen u jednoho dopravce, ale u všech dopravců. V tomto ohledu je uvedená informace firmy RegioJet v podstatě jasným reklamním sdělením, a měla by být jako reklamní sdělení řádně označena. Obecně pak, ceny se vlivem tržního prostředí denně (nebo i častěji) mění nejen v odvětví dopravy, ale ve všech odvětvích napříč celým hospodářstvím.

+1/−4
16.3.2017 1:11

K21a41r34e52l 90N60e17d65o27p56i23l 7598886149344

Proc tolik lidi jede do Ostravy? Je tam neco k videni? Netrolim, ale udelal bych si tam za 90 Kc vylet.

+1/−3
15.3.2017 22:19
Foto

J39a41k62u15b 29Z 11P53r54a27h80y 8612495505629

V uterý v 5 ráno? A co tam v 9 ráno? Snídaně? :))) ;-D

+1/0
15.3.2017 23:06

P80a50v41e98l 21Š65e53d61l96b72a30u20e30r 7158231342675

Je, Dolní oblast Vitkovic s Velkým a Malým světem techniky, vyhlídka Bolt Cafe tamtéž, věž Nové Radnice, hodně dobrá ZOO, Hasičské muzeum, Landek- Hornické muzeum, místo, kde už praveci lide topili uhlim, Dul Michal, zustalo to tam, jako po poslední sichte, Polanecké rybniky-spousta ptáků, Komenského sady v centru, je tam kurt, kde zacinal Lendl, dreveny kostelík v OV-Hrabove, replika, v roce 02 bohužel vyhorel, halda Ema, co uvnitř stale hori, je tam vyhlidka, Vítkovice s cihlovými stavbami od Rotschilda,..... Je to tak na 4 dny, pokud pořádně..

+1/0
17.3.2017 7:29

P47a85v31e31l 14Š24e69d95l58b66a86u16e70r 7388211662125

Jo a na Landeku nasli pravekou Venusi, která je kočka i na dnešní poměry,nikoliv rozkydla, jako Věstonická, zdejší lide měli vkus už v praveku...;-)

0/0
17.3.2017 7:31

P45a15v80e60l 76Š48e80d77l44b89a83u19e79r 7488401912235

Dum umeni.... Atd....

+1/0
17.3.2017 7:33

P24a62v28e40l 75Š36e70d12l61b97a65u54e35r 7448191532275

Miniuni-svět miniatur...

0/0
17.3.2017 7:35

R69a18d52e16k 69J47a50n53a69t34a 9855866774282

"Proc tolik lidi jede do Ostravy?"

Lidi jezdí všude. Ostrava se od ostatních tras v ČR liší tím, že je zde oproti silnici relativně dobrá trať, takže vyšší část lidí jede vlakem, než jinde.

0/0
17.3.2017 9:11

V55l24a57d24i57m47í71r 68Š77t20ě57r24b50a 2242321192547

A teď si představte, že by si vybrečeli monopol...;-);-)

+18/0
15.3.2017 20:13

J74a64n 61J77e32m48e16l53k25a 1775860

No to je otázka, jestli je to víc cíl dopravců nebo politiků - protože stát z toho pak má větší "vývar", když se nestanovuje cena jízdenky ve smlouvě.

0/0
15.3.2017 23:12
Foto

J16a11n 84V24a83l78a20l39í76k 6296619150556

no hlavně že RJ bude jezdit levněji...

+11/−1
15.3.2017 20:09

P10a39v42e57l 55R96e35z30n59i78c20e31k 3255494324742

jezdi levneji... ale ne vzdy... otazka nabidky a poptavky..

+1/0
16.3.2017 11:25
Foto

J51a70n 41V68a83l62a76l35í43k 6406709140926

neustále plkal že bude jezdit levněji než ČD... no tak třeba mu v exponovanou dobu ubudou cestující a pojedou levněji s ČD

+2/0
16.3.2017 12:24

P41a35v23e59l 15R76e92z16n57i97c28e52k 3665554324732

a to je naprosto v poradku a on jako obchodnik na to muze opet zareagovat korekci ceny...

+1/0
17.3.2017 10:28

M91i67l38a86n 64V34o58l29e46k 5719473626179

Při současné tvorbě cen jízdenek, by se už neměla uvádět čistá jízdní doba vlaků, ale průměrná doba od rozhodnutí cestovat, do doby dojezdu prvního vlaku za přijatelnou cenu. Co vám budou platné rychlovlaky s jízdní dobou 2 hodiny, když akceptovatelná cena jízdenky pro vás bude jen za noční vlaky a zakoupená měsíc dopředu?

+4/−9
15.3.2017 19:18

J24a24n 35N30o37v27á53k 7965714198727

Pokud mábýt rychlovlak ziskový tak i s velkou dotací budou nejlevnější jízdenky několikanásobkem ceny dnešních vlaků.

+1/0
15.3.2017 21:02

M39i68l93a72n 23V25o27l16e53k 5609503726419

Já vím, příkladem je i Concorde. Jenom se to dnes nesmí říkat.

+1/−1
16.3.2017 7:57

J27a37n 17J75e93m22e43l39k40a 1985420

Třeba budeme vzpomínat na prioritizované Pendolíno za 430, před nástupem konkurence. S IN 50 za 320?

Komerční železnice má trochu jiné zvyky než státní. A u letenek do Asie to při nutnosti na poslední chvíli jsou částky značně astronomické. Vánoce už ani nepředstavuju.

+8/0
15.3.2017 19:09

M82a91r32t39i37n 77K76a30r57á65s57e95k 9408853168318

Nebo bezny rychlik nebo IC bez slevy za temer 500 korun kdykoli a najendou se lidi vztekaji, ze v par spickovych casech budou poslednich par mist za cenu, za kteoru se drive jezdilo standardne...

+1/0
16.3.2017 13:24

R54a41d18e55k 73J51a93n13a98t20a 9765126594752

Běžná cena byla 320 Kč kdykoliv. S Inkartou, kterou měli v podstatě všichni.

+1/0
17.3.2017 9:12

M43a97r68t60i88n 30K92a86r77á75s82e29k 9258743688418

No a dneska na drtivou casu koupite listek porad levnejsi, casto o podstatne levneji nez pred 10 lety se ne uplne levnou slevovou kartou...

O tom ze kultura cestovani je nekde uplne jinde (nejen u soukromniku ale i u CD) ani nemluve...

0/0
17.3.2017 9:21

R75a89d87e90k 88J96a32n52a68t40a 9965296394262

Pozor ale, že typická cesta se koná právě v té špičce (proto je to špička, protože jezdí nejvíc lidí) proto je s vysokými špičkovými cenami klidně možné, že v součtu nakonec zákazníci zaplatí víc.

+1/0
17.3.2017 20:15

P11a73v70e80l 32K59r36á78l 5950849374668

Je zajímavé sledovat, jak právě regiojet nejvíce ze všech železničních dopravců ustupuje od původních plánů a prohlášení, a to často o 180 stupňů. A teď nenarážím na již kultovní hlášky o 6 nebo 7 třídách, či zastaralosti konceptu lokomotiva + vagóny. Mám na mysli, že bude mít snadný a přehledný ceník (ne složitý systém jako u ČD), že nebude konkurovat cenou, ale radši nabídne lepší služby, byť za vyšší cenu, že má v každém vagonu servírku a všichni cestující dostanou servis, že u něj se nebude jezdit na stojáka... Pro mě osobně je to důkazem nezvládnutého obchodního modelu, který se ukázal jako zcela nefunkční, a také nezvládnutí emocí, protože řadu těch prohlášení uvedl Jančura jako konfrontační vůči ČD. Ani Leoš neprovedl takové změny, přitom neměl s dopravou zkušenosti v podstatě žádné.

+33/−4
15.3.2017 18:43
Foto

J62a42n 72H53o36r28á43č67e44k 7852246675868

tak ja si myslim, ze jak LE tak Regio jet samozrejme vzdalenost u ceny jizdenek zohlednuji a ten propastny rozdil ktery se ukazuje je zaroven sleva za vcasny nakup atd... Obecne je pro dopravce vzdycky lepsi kdyz veze plny vlak nez poloprazdny, ale to je jedno.

Ceske drahy maji sve "akcni ceny" pouze na urcitych tratich a na tratich, kde neni tak velka poptavka, nedejboze na zahranicnich jizdenkach (prihranici nasi sousede) (prosim neplest si s akcnimi cenami jizdenek mezi Prahou a hlavnimi mesty nasich sousedu, ty jsou doopravdy akcni a dumpovane) se cena splha do tisicu, zatimco u konkurence maximalne radove ve stovkach korun pri vcasnem nakupu samozrejme.

Navic i Ceske drahy rozlisuji nekolik trid a ceny mezi jednotlivymi tridami jsou velike, takze bych prosil srovnani na trase ve spicce.

2 trida CD, Economy trida LE a Economy trida RegioJet, pak to bude mit vypovidajici hodnotu. Momentalne clanek nedava smysl.

+5/−3
15.3.2017 18:42

P45a74v26e91l 58K32r72á57l 5600739184588

U zahraničních jízdenek netvoří cenu jen ČD, tam je cena často navýšená právě požadavky zahraničního dopravce.

+10/0
15.3.2017 18:44
Foto

J43a52n 19H14o95r93á12č62e31k 7432896785258

dost zalezi na tom kdo operuje ten vlak a zkuste porovnat ceny jizdenek treba do Budapesti a pak do nejakeho mensiho mesta.

na hlavnich tratich kde je konkurence CD hodne zlevnujou (aby se prosadili) a na ostatnich tratich ceny nadsazujou. Priklad za vsechny, standardni jizdenka Praha/Oswiecim je standardni cena CD bez slev Kc 1800 za zpatecni dospelou jizdenku. (ano da se sehnat nocni spoj za 600 jeden smer). Zatimco LE do Katovic stoji 400 v jednom smeru economy class + 10PLZ do Oswiecimi. Celkove jsme s cenou mnohem niz nez u CD

0/−4
15.3.2017 19:08
Foto

J14a78n 84V71a81l25a59l12í93k 6866839190866

LE do katowic na pátek nejlevnější 509 přes bohumín přes ov svinov 839

ČD 662

+1/0
15.3.2017 19:58
Foto

J47a61n 63V19a12l67a63l93í92k 6756349620476

PS: u ČD do katowic i za 469 na pátek s přestupem v bohumíně

tak to zase s tou cenou nepřehánějte ;-)

+1/0
15.3.2017 20:06

K90a21r14e64l 11Ř84e46h75á53č53e87k 9852770581582

S ČD je Praha - Katowice v jednom směru 469,- což je dost podobná cena jako LE a navíc s ČD jedete přímým vlakem bez nutnosti přestoupit na autobus. Srovnávat s cenou do Osvětimi, kam jak ČD, tak LE nejezdí je z cesty.

+1/0
15.3.2017 20:04

V55a49c64l34a93v 18H56a50j97e22k 3416319259

ale tak to samozřejmě není. VJE do Budapešti je akční nabídka s výraznýmy slevami, ale v omezením počtu. Zbytek jsou jízdenky ve standardním mezinárodním tarifu. Výkonný opravce v tom nehraje roli.

0/0
16.3.2017 14:07

M30i21r12o60s18l44a33v 47Š97t38ů84r98a71l21a 1924174757325

Pánovi bych doporučoval si to nejdříve po sobě přečíst. Ten první odstavec znamená co?

0/0
15.3.2017 18:40

J33i19ř14í 47K53r20e98j67č38a 8444701166

Nikdo ale není nucen RegioJetem jezdit...je to jen jejich věc - říká se tomu volný trh a každý si může vybrat.

+19/−2
15.3.2017 18:20

M52i68l62a31n 55V42o51l37e76k 5439353216579

To je sporné, on ten trh není úplně volný. Podobně jako mobilní operátoři mají rozdělené frekvence, tak železniční dopravci mají rozdělenou dopravní kapacitu. A vyberte si (v Polsku).

+4/0
15.3.2017 19:20

P20a79t35r31i96k 63E43g32e88r 2188220209811

Jezdím 3x ročně na autobusové lince Praha ÚAN Florenc - Brno AN Grand Hotel za 165 korun 1 jízda a dále Brno hlavní nádraží - Hodonín nádraží za 85 korun 1 jízda. Zkusím se podívat za kolik bych se tam dostal vlakem teď jezdím autobusem RJ a vlakem ČD.

+1/0
15.3.2017 17:47

K67a90r61e49l 16Ř87e76h91á84č26e46k 9502640591652

Praha - Brno s ČD za necelých 200,- + 85,- Brno - Hodonín. Takže cena je dost podobná té, za jakou jezdíte vy. A jedete pohodlně vlakem celou cestu.

+2/0
15.3.2017 20:07

T48o54m89á83š 92N89a42v40r72á45t40i80l 9371823621607

Jančura už pana Sůru neplatí? A nebo je tohle skryté PR? Jsem nějak překvapen.

+4/−10
15.3.2017 17:37

J49a21n 72S74ů60r75a 4375363463442

Tak určitě. tento týden dorazil pravidelný milion měsíčně později.a někomu pro změnu nepřišly léky.

+16/0
15.3.2017 19:03

M65i34l63a88n 80V41o13l77e82k 5449283386279

A jak mám poznat, co z toho platí pro koho?

+1/−1
15.3.2017 19:21

K91a34r59e87l 13N74e17d49o18p32i64l 7958396919844

Pan Sura plati existenci RJ, aby mel o cem psat. Co je na tom nejasneho?

+3/0
15.3.2017 20:38

F15r72a27n62t46i57s33e17k 76M83r64z97e76n58a 3985285418219

Me uz ty utoky na autora prijdou vylozene trapne. Schvalne ty clanky sleduju a mam pocit ze jsou vyvazene a objektivni (a sam fandim modrym). Navic se neboji diskutovat, pripadne v diskusi dovysvetlit.

+8/0
15.3.2017 22:51

Z92d79e49n10ě86k 33K61o38r94f 8576128977913

Mne taky. Pan Sůra proste dela svou praci..

+2/0
16.3.2017 8:32

M51a49r27t71i20n 26W65a90l68l68n27e81r 6135480754390

"Jejich dráhy, jejich pravidla"

Zákazník má dvě možnosti: akceptovat nebo neakceptovat.

Za mne v pohodě.

+37/−2
15.3.2017 17:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.