Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stovky kilometrů mýtného navíc jsou nesmysl, varuje dopravní expert

Politici chtějí rozšířit silnice, na nichž se v Česku platí mýto, o dalších 900 kilometrů. „Analýzy společnosti Deloitte objednané ministerstvem dopravy ukázaly vhodnost rozšíření maximálně o 500 kilometrů,“ upozorňuje v rozhovoru pro MF DNES šéf společnosti Inoxive Ondřej Zaoral, který se silničním mýtem zabývá přes deset let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33e50t49r 35K11o67l35o38u57š45e68k 6509848823584

100% zaujatý expert. Vyhodit!

0/0
17.3.2017 10:29

M90i31c90h97a37l 17Ř13e31z52n71í39č53e47k 1411978427900

jak se vlastně u nás člověk stane expertem na cokoliv? Asi tak, že se sám za experta prohlásí. Podle vzdělání a praxe rozhodně dopravní expert není.

0/0
17.3.2017 10:37

D25u43š75a15n 20D13i31t55r29i66c87h 3418216523519

Dopravní expert je očividně placen Kapsh. Netvrdím že satelit je lepší, ale takto jednostranný názor jsem již dlouho nečetl.

+1/0
16.3.2017 23:57

M82a90r66t56i80n 81S26e75d29o29n95a 2625716246869

Nesouhlasim. Argument ze se ma hledat reseni pro stat nejvyhodnejsi je logicky. A Kapsh neni jediny na svete kdo umi reseni pres mikrovlny. Je skutecnosti ze satelit je mene efektivni ohledne vyberu a ma vyssi naklady. Pro stat je dulezity max. zisk.

0/0
17.3.2017 7:03
Foto

I95m58r13i77c35h 50S17u52c80h28a68r52s18k49ý 8246883415291

Stovky kilometrů mýtného navíc jsou nesmysl, varuje dopravní expert ....???

Zvýšit daně zaměstnancům a nebo cenu dálniční známky pro osobní auta bude určitě v pořádku. Tito experti totiž vždy kopou za lobby spedičních firem....:-PRvRvRv

+1/0
16.3.2017 18:49

M86i69r55e73k 50G60a19j97e66r 5561856239490

"silničním mýtem se zabývá přes deset let" - A kde jsou nejake vysledky jeho prace? 10 let a nic?

+2/0
16.3.2017 16:43

J59i41r41i 69A39n38d43e27r10l75e 8482850387

Zpoplatníme i polní cesty? A všechny, nejen náklaďáky. A dopravce/majitel vozidla to zaplatí. Co na tom, že si to pak naúčtuje k ceně nákladu a že o to podraží vezené zboží, on už to ten kupující nějak zacvakne.

+1/0
16.3.2017 12:46

M22a38r17t35i14n 39S64e43d83o53n40a 2315186516689

Tak to je politicke rozhodnuti, kazdy vi ze zvysene naklady na prepravu zbozi se nekde projevi. Na druhou stranu poplatkou politikou lze ovlivnit vozovy park dopravcu (podle emisi, naprav atd) a omezit zatez na okoli silnice a dopravu samotnou.

0/0
17.3.2017 7:10

A37n82n60a 65V66e77s18e21l76á 3799840601970

Vždy poznám, když překročím státní hranice . Naše silnice jsou bezkonkurenčně nejhorší v Evropě . Předčí nás pouze udusané silnice v Albánii . I komunisti dělali silnice lépe.

+2/−6
16.3.2017 11:25

J12a86k93u17b 87K22a48m79e89n41i51c55k58ý 4169742867106

byl jsem v bosne a hercegovine, chorvatsku, rozsirte si pojem, ze existuje vic zemi nez albanie, hlavne ta bosna, silnice celkem tragedie

+4/0
16.3.2017 11:30

M47i30l85e73n88a 26N25o81v28a59n13s27k40a 4552297789659

Ani nemusí na Balkán. Norsko, Finsko - po zimě je jedno staveniště, kde se jezdí po šotolině a někde před Vámi jede asfaltovací stroj....

Rumunsko, Litva, Lotyšsko - kilometry a kilometry silnic bez asfaltového povrchu.

+3/0
16.3.2017 11:59

V41á96c59l33a42v 95P13o87u47s51t18k20a 3180711432

To spíš vypadá, že jste nikdy nevytáhla paty z domu. ;-D

+2/0
16.3.2017 13:16

D33u76š41a63n 73D33i22t69r77i35c69h 3618446613589

Silnice kolem Neapole jsou výrazně horší než v ČR. V Polsku už jsem dlouho nebyl, ale bývala to tragédie.

0/0
16.3.2017 23:55

M84a31r76t91i73n 77S37e76d14o34n82a 2855516736169

Tak to moc nejezdite. Kdyz jsem prejizdel z Poska do CR tak ten rozdil byl velmi citelny. Hlavni tahy jsou v CR na dobre urovni.Tragiedie je asi cely Stredocesky kraj.

0/0
17.3.2017 7:13

T70o20m87a69s 93P63a23v64l15a42t29a 4379804960728

Kdyby ty peníze co se vyberou byly aspoň někde vidět... Pak bych s tím asi problém neměl...

+1/0
16.3.2017 11:17

P43a67v36e87l 66K85u43n25c 9962649948988

"Expert" kope za Kapsch. Doufám, že autor článku zkontaktuje i nějakého experta nekapschovce.

+14/0
16.3.2017 10:54
Foto

M36i39c89h47a69l 94V70o63t59r72u74b67e94c 3700661715

Protože je zastáncem technologie (mýtné brány), kterou již máme?

+3/0
16.3.2017 11:02

Z59b54y49n55ě79k 41O89š25m59e63r17a 2295374938

Protože striktně odmítá i jen zamyšlení nad tím zkusit další technologii. Ono totiž někdy je prostě zahodit starou věc a použít novou hold může být výhodnější. Vždyť z toho může vyjít, že žádné řešení nepřinese víc peněž a zůstat, tak jak je teď je nejvýhodnější. Ale dokud se nad tím nezamyslíme, tak přeci nevíme a to je pak jasně nejvýhodnější pro stávajího dodavatele..

+4/−1
16.3.2017 11:48

V90á14c97l63a86v 34P24o93u58s42t20k42a 3230701912

Ale vždyť od ji vyloženě neodmítá, jen říká že stávající mikrovlnný systém je ekonomicky výhodnější, což je patrně pravda.

0/0
16.3.2017 13:31
Foto

M91i94c29h70a65l 51V24o49t29r94u48b74e87c 3160861505

Nedomítal, zamyslel se a přišlo mu to v naší kotlině zbytečné.. To zase budeme dělat nějaké pokusy jako Babiš s EET. Jestliže by bylo možné mýtné brány a kamery na nich využít např. ke sledování přetížených vozidel, SPZ a hledaných vozidel, úsekové měření rychlosti. Tak k čemu satelit?

0/0
16.3.2017 14:27

J35a64k81u70b 69K41a83m41e57n64i95c17k45ý 4469272297326

bydlim v miste, kde si kamiony zkracuji cestu mezi D1 a D2, pral bych panu expertovi videt kvalitu silnic, jaka tu diky nim je tim, ze objizdi mytny system...

+15/0
16.3.2017 10:44

J90o70s22e10f 66D38o48h88n57a43l 6903857482161

Vono je to celý nesmysl. Mýtné za I. třídu - náklaďáky tedy budou platit dvakrát. Silniční daň a mýto. !!

+3/0
16.3.2017 10:41

M51i54l68o17s57l87a31v 96K60n21o86p 9234106553173

Díky mikrovlné technologii má řidič za oknem 4-6 různých přijímačů, za jízdy musí kontrolovat jejich správnou činnost. Pokud dojde k tomu,že ,,krabička" nepípne po projetí pod branou, musí na nejbližším místě opustit dálnici a ,,neprodleně" doplatit mýto, jinak se vystavuje pokutě od Celní správy. To, že je porouchaná brána, úřady vůbec nepřipouštějí.

0/−2
16.3.2017 10:40

P14e82t76r 29D51v95o45ř74á49k 9684357422800

Čísla o nákladech na mýtné se neskutečně rozcházejí.

---------------------

Podle NKÚ, který porovnal náklady systému výběru mýtného v České republice s náklady satelitní technologie použité v Německu a nákladovostí mikrovlnné technologie použité v Rakousku vychází, že provozování mýtného systému v ČR je dražší než v obou porovnávaných zemích. Zatímco v Německu spotřebuje příprava a realizace výběru mýta zhruba 20 - 25 % z příjmů, a v Rakousku jen 11 - 13 % v České republice dosahuje průměr z let 2007 - 2010 26,5 %, v roce 2009 to bylo plných 34 %.

http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vyber-myta-v-cesku-je-drazi-nez-v-nemecku-a-rakousku-zjistil-nku

-----

V letech 2007 až 2011 se na mýtném vybralo 31,3 miliardy korun, ale náklady na jeho výběr dosáhly 15,6 miliardy. Výběr mýtného sice svůj účel splnil, ale stalo se tak za cenu vysokých nákladů a významného zvýšení ceny za užívání zpoplatněných komunikací, napsal NKÚ. Náklady na jeho výběr dosáhly téměř 50 procent vybrané částky, zatímco u časových kuponů to bylo jen 7,4 procenta, upozornil úřad.

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/nku-naklady-odcerpaly-50-myta-driv-to-stalo-75/r~i:article:779421/?redirected=1489656873

+7/0
16.3.2017 10:39

M96a91r55t18i57n 54S62e75d39o69n40a 2115926196109

Vase cisla nesedi, v CR naklady tvori cca 20% z vyberu.Co zcela opomijite je efetivnost vyberu. U mikrovln je nad 90%, u satelitu byla pred par lety pod 60% (dnes to uz muze byt lepsi). Tj. jedinym paramatrem ma byt majimalni zisk pro stat, nikoliv naklady.

0/0
17.3.2017 7:21

P78e29t47r 32D55v50o85ř63á28k 9404157522100

To nejsou moje čísla. To jsou čísla prezentovaná z šetření NKÚ. Mým cílem nebylo srovnání satelitní a mikrovlnné technologie. Odstavec je nějak napsán a nechtěl jsem ho krátit. Problém vidím v zásadním rozdílu nákladů na provoz mýtného od NKÚ a ŘSD.

+1/0
17.3.2017 8:29

J17i54ř81í 81G46a84l91a37m25b17o17š 8778556163782

Vše co dělá současná vláda je nesmysl.

Vydržmw do voleb.!! Budeme mít možnost změnit vládu.[>-]R^

+4/−1
16.3.2017 10:11

K14a91r31e33l 16N51o27v27á50k 8504921140616

Kdypak jsme se koukali naposled na preference? :D

+7/0
16.3.2017 10:22

P70e80t61r 69N12i89v94n80i91c53k78ý 3222564705517

A co když bude nová vláda stejná jako ta stávající (je to docela reálně)? Pak máme čekat další 4 roky na zázrak? I kdyby přišla jiná vláda, co změní?

0/0
16.3.2017 11:21

Z38b69y20n65ě41k 68O77š63m69e23r78a 2185884368

Kdyby byla stejná, tak by to byl úspěch, téměř jistě bude horší..

0/−1
16.3.2017 11:51

L40u41k53á80š 39Š66m44a54h46e75l 2657214972224

Ano, stovky kilometrů navíc jsou nesmysl. Měly by to být tisíce, či spíše desetitisíce (= celá silniční síť).

+8/0
16.3.2017 10:03

V48í51t 21J59ů79z75a 8882796391378

Nejen silniční síť .... vyňaty ze systému by neměly být ani polňačky a louky, aby nebyly zneužívané.

+2/0
16.3.2017 10:27

F72r92a91n26t90i56s33e80k 16N53o60v22a34c40e26k 2135160828323

Presně tak. Poláci si pořídí off-road kamiony a vezmou lesem nelesem, polem nepolem. Tomu chce zamezit a dát na pole nejvyšší mýtnou sazbu hned za loukama.

+2/−1
16.3.2017 10:29

A44d10a30m 69Ž65í24d27e11k 8285382225473

Máte pravdu, jenom by mě v tu chvíli zajímalo kdy se zruší silniční daň, protože už teď absolutně nedává smysly když je doprava zpoplatněna i výkonově mýtem.

Má otázka zní: kdy zpoplatníme cyklostezky, jsou to komunikace budované pro část obyvatelstva placené z kapes všech. Narozdíl od silnic, ty využívají více či méně všichni

+2/0
16.3.2017 10:43

P60a11v25e18l 46P74r27o63k89o51p 6838142535600

Silnice byly pro všechny dříve, ale v dnešní době je plně obsadila motorová vozidla. Pohybovat se po nich mohou pouze chodci a cyklisté se sebevražednými sklony. Takže ta úvaha o financování cyklostezek není ani tak směšná, jako spíš smutná...

0/0
16.3.2017 11:18

Z36b26y79n43ě75k 68O15š56m94e37r51a 2325364118

No zásadní rozdíl je jestli je to pro komerční účely či pro soukromé.

+1/0
16.3.2017 11:53

P72a54v14e52l 92J15a10n20č19a32ř79í38k 2884291424916

A co zpoplatnit ještě prostor nad silnicí. Cca 4 metry. Ten kamiony také využívají. A vzduch co rozráží. A všechno by to ve finále měl zaplatit mudrlant jako jste Vy. Myslíte, že se to nezobrazí ve finální ceně převáženého produktu? Že to zcela zaplatí ten zlej dopravce? Kde to lidi žijete. Když má někdo šáhnout na peníze vám tak křičíte co si to kdo dovoluje. Ale jiným, to je v pohodě. Akorát že to stejně zaplatí spotřebitel, tzn. každý z vás......

+4/−2
16.3.2017 11:05

L25u25k25á14š 87Š10m30a84h61e53l 2427134152874

Nedávno byla ve zprávách reportáž, jak do nějakého logistického skladu jezdí kamiony objížďkou, kterou už naprosto zničily (zůstala tam kombinace děr, hlíny, kamínků a zbytků asfaltu), nicméně zástupce logistického skladu považoval za naprosto nehorázný požadavek, že by se podílel finančně na opravách. Přesně tyhle silnice by měly být zpoplatněny nejvíc, protože ty desítky milionů na jejich opravu se berou z peněz všech, ale přitom je poničila jen jedna firma či několik málo firem.

+4/0
16.3.2017 11:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.