Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za sto eur do USA. Vlastník British Airways zakládá levné aerolinky

Do byznysu dálkových nízkonákladových letů vstupuje v Evropě nový velký hráč. Společnost IAG, pod kterou patří British Airways či Iberia, v pátek oznámila vznik nového dopravce Level pro dálkové lety z Evropy do Severní i Jižní Ameriky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J66i83ř55í 40K51r51u15t43i12l 8648793915361

Za třicet euro do USA na křídle, za 45 euro u motoru, je tam teplo.

0/0
19.3.2017 16:12

A16n33t30o21n59í50n 97B82a68b54á25č64e17k 3472458865151

připlatíte za zavazadlo, jídlo, pití, budete sedět s koleny pod bradou, nudit se bez filmu...a ušetříte nakonec pár stovek...letěl jsem do NY za 8 tisíc zpáteční, vše v ceně

+3/0
17.3.2017 21:30

J72a68n 76M61a45r83t63i38n 6492290439

on je sakra rozdiel NYC a zapadne pobrezie. Ale to asi vam ako svetobeznikovi netreba vysvetlovat. Ludia ktori chcu do LA / SF sa asi neuspokoja s cestou do NYC. To akoby ste povedali, ze predsta nebudete cestovat z Brna do Prahy za 200kc, ked do Jihlavy je to za 75kc

0/0
19.3.2017 1:51

M13i55c44h29a20l 95M52i32l47l91e94r 9436582629962

ne tak docela.

Dalkovy let je dalkovy let a ve sve podstate uz nehraje tak velkou roli zda se leti radove 8 hodin LHR - JFK, zpet JFK- LHR 7 hodin,

nebo radove 11 hodin LHR - LAX, zpet LAX - LHR 10 1/2 hodiny

Je nutne pri kazdem dlouhem letu se nekolikrat zvednout a jit projit/ protahnout/zacvicit. Akorat pri delsim letu je tech prochazek vic.

-

PS. Nevim jaky je duvod nekoho posmesne nazyvat svetobeznikem jen proto, ze napsal, ze letel do NY a mel vsechny sluzby v cene. To obvykle pochazi od lidi, kteri ve vzdalenejsich destinacich sami nebyli a vadi jim, kdyz se nekdo zmini o svych cestovnich zkusenostech.

0/0
19.3.2017 3:32

M39i39c75h43a13l 68M55i96l90l21e25r 9746692489652

dobra poznamka k veci

Schvalne jsem se podival kolik sedadel dostane do A 330-300 jedna z hlavnich aerolinek jako treba Qantas (269economy + 28) a porovnal s nizkonakladovkou Level (293 + 21).

Qantas leta s A330 hlavne do Asie, tedy lety v prumeru 8 -10 hodin letu, coz priblizne odpovida letum z Londyna do NY a dal.

Rozdil v rozestupu sedadel=letovem pohodli a ve sluzbach zapocitanych v letence (30 kg check-in plus 7 kg do kabiny do Asie, nebo 2x23kg check-in plus 7kg do kabiny na Havaj) v economy Qantasu, nekolik jidel a obcerstveni vcetne alko napoju cestou, vyborny zabavni program ...kdo chce pohodli, tomu se vyplati vyhnout se nizkonakladovkam a spartanskemu cestovani.

0/0
19.3.2017 4:27

V81a19c31l63a78v 22V20a95v53r21a 3947234495227

Létám nejraději s Boeingy. A létám s americkými společnostmi.Vyhýbám se přesedání v NY. To je můj standard. Švýcarský Edelweis je horror, France druhý, Snad jedině Lufthansa ze zahraničních.. Mezipřistání v Paříži další horror. Z Prahy doslova všechno směrem na západní Evropu je zpožděné a to radikálně. Denně! V době kdy má být letoun na cestě se z něho na letišti ještě hledají a vyndávají zavazadla která tam nemají být..a podobné lahůdky. Přistávání přímo do bouřky na Ruzyní je česká specialita.

Z Česka se snad ani už do USA nelétá nebo možná jen do NY. Kde jsou ty časy když ČSA měly destinace po celém i exotickém světě?

+1/−1
17.3.2017 16:29

R77e34n28e 97S47t54o34š62e16k 2259740566584

Ceska Republika alias Cechia neni jen Praha, ale i Morava, takze se muze litat i do Polska, predevsim do Krakowa, kde jsou letenky nizke, vsechno na urovni, lita tam Air Berlin, Lot (to radsi ne, polaci moho "dristat po cely let neni tam moc klid" a jeste tedy Lufthansa. Jak jsem naznacil letos neuveritelne ceny s Lufthansou na leto. Tedy pozor Moravak ma jine moznosti.

0/0
17.3.2017 16:53

M52i17c94h30a81l 82B80e20n85e22š 6939828842286

Zejména Moravák, který to má blízko do Vídně ;-)

0/0
17.3.2017 22:43

A43n31t32o18n54i16n 83K23a86d95l75c32e93k 9412299121156

Morava neni Cechia a nikdy nebude. I kdyby cert na kozi rajtoval. To, ze si to nekdo nekde nechal odklepnout neznamena, ze je to moralni a spravne. To od nas opravdu nechtejte.

S temi moznostmi mate pravdu. Na Ruzyni jsem nikdy nebyl, ale ze Schwechatu letam furt. Tento tyden jsem letel Chicago-Viden a zpet za $470. Kdybych letel nizkonakladovkou plus poplatky za vse, je to sul nul.

0/0
17.3.2017 23:42

J88o32s62e67f 88R58i89c23h39t67e12r 9916215347253

"Létám nejraději s Boeingy" = zaručenej způsob jak poznat svátečního letce :D :D

+2/0
17.3.2017 23:44

M62a36r89t40i83n 17S29e50d73o38n29a 2975536596889

1) letam nejradeji Boeingem = naznam jine letadla a mam rad maly prostor pro nohy

2) letam US spoelcnostmi = nepotrpim si na kvalitu servisu a platim draze pivo nizke kvality. Zadna US spolecnost nema dnes kvalitu spolecnosti v Evrope.

3) S PRG vse na Zapad je zpozdene - mozna plati pro low-cost lety, u klasickych aerolinek to je vyjimka

S USA byl primy let do CR pouze z NY, dnes je provozuje pouzde Delta (a jeste v sezone).

0/0
18.3.2017 17:51

M49i89c82h17a14l 60M31i60l54l72e41r 9946242479812

Castecny nesouhlas s "1) letam nejradeji Boeingem = naznam jine letadla a mam rad maly prostor pro nohy"

Jina letadla Vavra skutecne asi nezna, ale tve prohlaseni o prostoru pro nohy se NEZAKLADA na faktech.

Osobni prostor zalezi UPLNE na kazde jednotlive aerolince, jakou si nechala udela konfiguraci sedadel, kdyz objednala letadlo od vyrobce.

Napr. Air Canada ma na svych A330-300 (v1) v economy rozestup sedadel (tzv. Pitch) 31 az 31 palcu, ve v2 ma 31 palcu,

zatimco v B767-300ER ma rozestup 31 az 33 palcu, v B767-300ER rouge (specialni lety do turistickych destinaci Evropy) maji 30 az 35 palcu.

British Airways maji pro Airbus i Boeing v economy standardni rozestup 31 palcu,

Qantas ma na vsech typech Airbusu 31 palcu, stejne tak na B747, ale na novem B787 ma 32 palcu.

Koho zajima porovnani mezi jednotlivymi aerolinkami / dalkova spojeni / economy a premium economy

www.seatguru.com

0/0
19.3.2017 3:12

R31e75n71e 60S68t66o50š87e28k 2979690816884

Jsem zveavy co z toho bude.

Letim s vzdy s nejlevnejsi cenou, kdo ji ma. Co se tyka preletu na severni Moravu, letos ma Lufthansa neuveritelne ceny i na leto, Air Berlin byl o tretinu drazsi. 5 listku a dohromady za $3400. Nevim jestli maji porad ty slevy i ted. Kupoval jsem je pred tydnem. Chicago-Krakow pres Frankfurt. Takze Moravaci nevahejte. Ty ceny se zvedaji jak postupne vyprodavaji ty letadla nebo to maji jen jako nabidku. Jedna cesta je Boing 747 a zpatky Airbus 330 tusim. Z letiste v Krakowe pak sednete na nejaky shuttle, ja pouzivam Tiger Express, ten jede do Ostravy za $20. Pokud je nas vic, tak samozrejme si pro nas nekdo prijede.

Letenky do Prahy jsou silene. Ostravsky managment ztuhnul v praveku nebo holt nemaji dotace jako Praha, Viden take pripada v uvahu , ale letenky jsou vzdy mnohem levnejsi do Krakowa. Polaci proste vytizi mnoho letadel, tak tam maji slevy.

0/0
17.3.2017 16:28

V38a68c59l45a62v 50V27a21v19r14a 3297644405747

takže "čípák" no to je většina Čechů. Létat co nejlevněji se dá ale ty služby..co mají říkat lidi co létají v byznysové části letounu ?

OK pro dvou nebo hodinový let.. Ale třeba do Assie, nebo vaši českou destinaci do Thai, to chce pořádnou společnost kde se i najíš a máš přísun pití.

0/0
17.3.2017 16:35

R45e67n51e 21S14t12o90š17e53k 2369920896314

Uz jsem reagoval na Vas dole, pokud mate mnohoclennouu rodinu a litate za pribuznymi velice casto tak sakra chcece levnou letenku. Svet se netoci jen kolem zajmu Vasich a Vasem priklade, rozumite?

0/0
17.3.2017 16:38

R98e12n63e 18S43t77o42š32e84k 2239940416734

Navic letos to je Lufthansa, Vase bozska linak.

0/0
17.3.2017 16:39

L30u70k21a70s 51K95o38t91r14c 4304750852653

Ja ziji v USA jako vy a letam do cech pravidelne. Posledni let tou takzvanou nizko nakladovkou. Norwegian ze Stockholmu do NYC za 300$ vse v cene (jidlo, piti, entertainment) a letelo se Dreamliner 787. Cestoval jsem pres Paris s Deltou, take absolutne bez problemu. Pres London take ok. Ale nejpohldnejsi let byl prave s Norweigian.

0/0
17.3.2017 20:10

J78i96ř30í 24H32r52a72d28e28c 2184542941856

Ja to delam podobne, ale obcas mi vyjde lepe Viden. Ted v dubnu je o neco levnejsi, ale hlavne je mezi FRA a VIE mnohem vice spoju. Takze zatimco na let do Krakova bych cekal 4 hodiny, do Vidne jen hodinu a pul. A i kdyz je to Austrian, baggage mi stejne odbavi az do vidne. Prestoze mam separatni let s Lufthansou jen do Frankfurtu, do Vidne jsem to koupil extra. Jinak ale Lufthansa v economy ma nejmensi prostor mezi sedackami. Alespon v 747. Z meho mesta ale prakticky nic jineho nelita, bohuzel. A protoze nejsem zase tak velky, radeji ozelim prostor nez abych prestupoval.

0/0
17.3.2017 17:14

L85u97k52á59š 54H55l78o39u80c30a94l 6812840961614

ten Norwegian bude létat z malých letišť na ostrovech, ne? o BCN jsem nic nečetl

+2/0
17.3.2017 16:26
Foto

J39i93r81i 86B32i76l98i44n11a 5708890527

Z Gatwicku leta za slusne penize i kanadsky Westjet. Se starymi Boeingy 767 a bez jidla, ale soft drinks jsou zadarmo a filmy (na vlastnim tabletu) rovnez.

0/0
17.3.2017 15:55

M68i54r12e61k 66G75a64j19e39r 5481536759300

Podstatne je, za kolik budou uctovat vodu a pouziti zachodu.

0/0
17.3.2017 15:50

V16a36c96l75a34v 42V47a54v20r88a 3337364665727

Na ceně mi nezáleží jako na dobré aerolince (Delta a spol, Lufthansa může být ostatní nebrat.

Létat na čas beru jako samozřejmost. Odlety z Prahy směrem na Západ jsou vesměs denně zpožděny a mnohdy i o hodinu. Pokud nestihnete spoj do USA, Musí mi Lufthansa poskytnout zdarma Hotel, večeři a ráno snídani. Odvoz i Přívoz. Náhradní spoje přes Tramtarárii neberu. Času dost. O den později nebo dřív být doma v Americe....

0/−2
17.3.2017 15:44

R18e86n62e 51S88t63o12š20e83k 2789680386164

Pokud jezdite sam nebo maximalne ve dvou tak cenu treba prekousnete, pokud by jste plati viceclennou rodinu 4 nebo 5 listku, tak by se Vam zaclo prohybat portfolio tedy dost., dival by jste se na to jinak.

0/0
17.3.2017 16:35

M29i86c31h89a50l 16M66i25l50l11e67r 9756382519972

kdo che letat s dobrou aerolinkou a ma na vyber, nezvoli americke aerolinky, ktere az na JetBlue a Virgin America (obe se 4 hvezdickami) maji vesmes jen 3 hvezdicky.

Vetsina americkych aerolinek je dnes zalozena na masove letani a ma notoricky snizenou kvalitu sluzeb.

www.airlinequality.com

0/0
19.3.2017 4:36

V57a65c77l34a98v 13V56a32v75r96a 3637214275957

Kolik času jim dáme, než se ceny letenek zvednou?

Notabene po celé Americe se počítá cena letenky obousměrná !!!! Ty fígle za jednu cestu používají jen někteří vyčůránci.

K cestě patří slušné jídlo, přes oceán několikeré a pití z dostatečného výběru. Včetně alkoholu který se dá přikoupit.

Ovšem to je řeč o oravdových aerolinkách.

0/0
17.3.2017 15:39

M51i28c17h95a35l 28M67i88l98l81e30r 9106562679852

americke aerolinky, (krome JetBlue a Virgin America) maji jen 3 hvezdickove hodnoceni sluzeb. Ruzne evropske, asijske, arabske, australske atd je v kvalite sluzeb predci zcela lehce.

www.airlinequality.com

0/0
19.3.2017 4:40

L94u74k60á21š 14K62m28e10n43t 5389127714640

No lákavé, jak kam. Třeba Lufth. už teď lítá pravidelně do New Yorku za přibližně 5800Kč. A máte to běžnou linku z Mnichova. V ceně je přelet Praha Mnichov. A máte tam naprosto vše ve standardu. Ano je to místo, kde pouze základních 31 palců mezi sedadly. Ale dostanete jídlo, neomezeně pití, máte entertainment systém, standardně kufr a příruční zavazadlo a lítá to na čas. A lítá to Airbus A340 nebo A380.

+6/−1
17.3.2017 15:07

M54i91r85e93k 49G29a97j81e59r 5791126329400

Dejte sem odkaz na takovou letenku. Neverim vam.

+1/0
17.3.2017 15:52

B68o66r95e14k 98J55a87n45e80c32e13k 4980222432330

Rekl bych, ze 5800 je polovina ceny zpatecni letenky. V clanku taky pisou, ze 99 je za jednosmerny let. Rozdil je ale v tom, ze o low costu se skutecne da koupit jednosmerna letenka za takovou cenu, zatimco u klasickych spolecnosti stoji jednosmerna skoro stejne, co zpatecni, casto i mnohem vic.

+1/0
17.3.2017 16:12

P27e73t66r 33D55l12o43u16h95ý 5357599374684

Kdo by si kupoval jednosměrnou letenku, která stojí víc než obousměrná? Jedině když se člověk zjistí na poslední chvíli, že potřebuje letět, pak se to často prodraží. Ovšem stejně vyjde jednosměrná levněji než obousměrná v tom daném čase. Tím se samozřejmě nevylučuje, že někdo koupil obousměrnou levněji.

0/0
17.3.2017 16:31

L13u44k94á58š 88K73m92e60n14t 5389387554830

Bratr tam byl dva týdny zpátky. Mne zajímá spíše květen, je tam už lepší počasí a vše je zelené.

Když poletíte 3.5. s Lufthansou tam, tak to přes Frankfurt stojí 5998,- s A380 a když poletíte za týden zpátky 10.5. opět s Lufthansou, tak za to dáte 5251,-, opět přes Frankfurt a opět s A380. Spoj Frankfurt Praha je v A320 v obou případech. A je to normální linka Lufthansy. Krom toto lítají také přes Mnichov, tam lítají s A340 tuším a ceny se liší jen nepatrně.

Stačí zadat zde do vyhledávače přímo na stránkách Lufthansy: book.lufthansa.com

0/0
17.3.2017 21:17

J28i72r69i 82D93o37m85i74n64i84k 1221778761370

Létám do US poměrně často, ale raději si připlatím a poletím s Lufthansou, jako doposud. Zpáteční cestu z Prahy do NY pořídím do 24.000 s veškerými službami a vůbec mi to nevadí. :-)

+2/−1
17.3.2017 15:00

J34o59s98e77f 49K28a29r42f46í37k 7532205476490

24 nebo 10 to už spoustě lidí jedno není;-)

+8/0
17.3.2017 15:07

J71a22n 45S38e76m71i83k 4694467222409

"sluzby" jsou uplne k nicemu

jedine na cem zalezi je jaky ma aerolinka proktor na nohy- vsechno ostatni si muzete vzit s sebou (svacinu, obed, chlast, laptop/tablet na filmy)

+2/0
17.3.2017 15:08

L32u51k93á47š 58K82m79e21n46t 5689117144600

Prostor si nechají zaplatit. Economy s 31 palci mezi sedačkami vyjde na 5800Kč.Zkuste si ale chtít vyšší skupeň ekonomy s 38 palci mezi sedačkami a už to stojí tuším 16 tisíc a vše ostatní je stejné.

Kdo má 170cm, tak tomu je to celkem jedno. Kdo má 2 metry, ten už to řeší. :-(

+1/0
17.3.2017 15:12

J88a37n 64S84e36m41i38k 4834887462129

nejsme ve sporu..... ja jen psal ze "hodnota" je ve fyzickem pohodli, a ne v tom jaky ohraty blaf vam v alobalu daji.

A samozrejme, clovek co ma 170cm je OK vsude, ale i pro takoveho je proste vic prostoru=vic pohodli.

....ja jsem 198, takze urcite pochopite, ze pro me je par cm mezi sedackami otazka mezi mirnym utrpenim a mucenim.... a co mi k tomu daji za "chicken nebo beef" mi tak dulezite neprijde

+1/0
17.3.2017 15:16

L51u49k83á11š 14K53m64e23n85t 5469267764340

Jsem na tom stejně :-(

0/0
17.3.2017 21:27
Foto

A93l87b54e73r97t 10P79ě70n17i83č48k49a 2170978435147

24.000? To pěkně vyhazujete, když se dají sehnat zpáteční letenky i za $300-500. Víte, když letíte sám, tak je to něco jiného, jak když třeba co 3 měsíce letíte dva se dvěma dětmi. Tam už tan rozdíl je citelný. ;-)

0/0
17.3.2017 15:17

D83a56l42i15b91o95r 18B98u78r17š92í14k 1865273230715

Měl jsem tu "čest" letět Airbusem A330 v roce 2012 z Washingtonu do Paříže a už NIKDY VÍCE! Mám 194 cm a let jsem přežil jen díky nadstandartní péči personálu, který mne ze soucitu "zásoboval" po celých 8 hodin kapalnými utišujícími prostředky. Sedadla jsou v sestavě 2 + 5 + 2 a jsou tak blízko, že když si někdo před vámi sklopí opěrku na spaní (což je pro 8 hodin cesty naprosto samozřejmé) člověk mého vzrůstu nemá šanci! Nedovedu si představit přežití 8 hodinového letu v takových podmínkách a ještě bez servisu!

Pravidelně létám s Ryanairem (Boeing 737-800) a i tu jsou pro mne rozměry na hraně (mimochodem, mezery mezi řadami sedadel NEJSOU V CELÉM LETADLE STEJNÉ ! (mimo řadu 15 a 16, kde jsou nouzové východy).

Závěr: s low-costem přec Atlantik NIKDY!:-)

+5/−2
17.3.2017 14:18

M60a39r90t48i86n 64N84e88p65l 4404442656448

Zapomněl jste, resp. spíše neznáte jeden detail - "osazení sedadel" si určitě dopravce, takže je nesmysl psát, že v letadlech A330 je málo místa.

+6/−1
17.3.2017 14:26

M60a95r54t30i18n 12N88e83p71l 4414972786558

* určuje

0/0
17.3.2017 14:31

P93e90t17r 75D83l88o70u75h87ý 5777179944264

Však taky nepíše, že by už nikdy neletěl A330, ale odmítá low-costy na dlouhé lety. A nízkonákladovky se opravdu obvykle snaží sedadla co nejvíc napěchovat a je to logické, čím víc lidí letí, tím může být levnější letenka.

0/−1
17.3.2017 14:32

M29a71r53t48i61n 61N52e63p27l 4204472826788

"Měl jsem tu "čest" letět Airbusem A330 v roce 2012 z Washingtonu do Paříže a už NIKDY VÍCE!"

Píše, že letěl v A330 s dobrým servisem (tedy ne low-cost) a že 8 hodin by bez servisu nedal. Asi jste četl jiný příspěvek.

+2/−1
17.3.2017 14:45

B25o33r87e88k 96J91a68n41e69c93e80k 4880562542930

Nehledě na tom, že konfigurace 2-5-2 je hodně nezvyklá. U A330 má pár leteckých společností 3-3-3, jinak je ale standardem 2-4-2.

0/0
17.3.2017 15:02

O67n72d28ř47e35j 90Z82d27e39r32a79d46i36č90k76a 6794685923158

A330 je nejlepší longhaul letadlo vůbec. Právě kvůli "dvojkám". Mimochodem kecáte, seating 2-5-2 žádná A330 nemá. Je to 2-4-2. A fakt nevím o letecký společnosti, co by měla míň místa, než Ryanair, zvlášť na dálkovce. 2-5-2 se používalo tak před patnácti lety.

+4/0
17.3.2017 14:59

J73o46s87e98f 79R24i35c84h58t76e71r 9596145177573

2-5-2 má tuším jen United v 777. Kdysi dávno to bývalo běžný i v Tristarech.

0/0
17.3.2017 23:48

M94i54c90h10a56l 86M42i15l57l65e26r 9556412509922

United ma nekolik verzi B777, vetsina je 3-3-3, ale maji take 3-4-3 a 2-5-2 (lety na Havaj)

0/0
19.3.2017 4:47

J23a22n 95S51e79m57i79k 4724487332109

jezisi marja....jak tam jsou usazeny sedacky a jak jsou daleko od sebe je veci aerolinky, to nema nic spolecneho s letadlem;-D

+1/0
17.3.2017 15:00

J16a33r50o67s72l74a39v 78D94o31s88t67a45l 2274411405399

Já jsem letěl s lowcostem Norwegian LA Kodaň a v pohodě. Byl to Boeing Dreamliner. Dokonce jsme dostali jídlo.

0/0
17.3.2017 15:24

J43o62s67e92f 44R65i63c59h63t62e36r 9986255817523

Žvaníš nesmysly. A330 je nejlepší a 2-5-2 nemá nikdy.

0/0
17.3.2017 23:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.