Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za sto eur do USA. Vlastník British Airways zakládá levné aerolinky

Do byznysu dálkových nízkonákladových letů vstupuje v Evropě nový velký hráč. Společnost IAG, pod kterou patří British Airways či Iberia, v pátek oznámila vznik nového dopravce Level pro dálkové lety z Evropy do Severní i Jižní Ameriky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94i37ř59í 45K65r11u35t75i63l 8548723785191

Za třicet euro do USA na křídle, za 45 euro u motoru, je tam teplo.

0/0
19.3.2017 16:12

A32n64t81o24n65í70n 44B15a10b81á57č32e80k 3222168245791

připlatíte za zavazadlo, jídlo, pití, budete sedět s koleny pod bradou, nudit se bez filmu...a ušetříte nakonec pár stovek...letěl jsem do NY za 8 tisíc zpáteční, vše v ceně

+3/0
17.3.2017 21:30

J82a73n 61M53a18r14t69i42n 6132130279

on je sakra rozdiel NYC a zapadne pobrezie. Ale to asi vam ako svetobeznikovi netreba vysvetlovat. Ludia ktori chcu do LA / SF sa asi neuspokoja s cestou do NYC. To akoby ste povedali, ze predsta nebudete cestovat z Brna do Prahy za 200kc, ked do Jihlavy je to za 75kc

0/0
19.3.2017 1:51

M86i19c10h16a13l 83M13i22l86l77e23r 9856222169942

ne tak docela.

Dalkovy let je dalkovy let a ve sve podstate uz nehraje tak velkou roli zda se leti radove 8 hodin LHR - JFK, zpet JFK- LHR 7 hodin,

nebo radove 11 hodin LHR - LAX, zpet LAX - LHR 10 1/2 hodiny

Je nutne pri kazdem dlouhem letu se nekolikrat zvednout a jit projit/ protahnout/zacvicit. Akorat pri delsim letu je tech prochazek vic.

-

PS. Nevim jaky je duvod nekoho posmesne nazyvat svetobeznikem jen proto, ze napsal, ze letel do NY a mel vsechny sluzby v cene. To obvykle pochazi od lidi, kteri ve vzdalenejsich destinacich sami nebyli a vadi jim, kdyz se nekdo zmini o svych cestovnich zkusenostech.

0/0
19.3.2017 3:32

M54i12c22h83a88l 29M60i83l71l98e27r 9646232609212

dobra poznamka k veci

Schvalne jsem se podival kolik sedadel dostane do A 330-300 jedna z hlavnich aerolinek jako treba Qantas (269economy + 28) a porovnal s nizkonakladovkou Level (293 + 21).

Qantas leta s A330 hlavne do Asie, tedy lety v prumeru 8 -10 hodin letu, coz priblizne odpovida letum z Londyna do NY a dal.

Rozdil v rozestupu sedadel=letovem pohodli a ve sluzbach zapocitanych v letence (30 kg check-in plus 7 kg do kabiny do Asie, nebo 2x23kg check-in plus 7kg do kabiny na Havaj) v economy Qantasu, nekolik jidel a obcerstveni vcetne alko napoju cestou, vyborny zabavni program ...kdo chce pohodli, tomu se vyplati vyhnout se nizkonakladovkam a spartanskemu cestovani.

0/0
19.3.2017 4:27

V80a61c67l26a27v 89V81a50v29r96a 3187924375117

Létám nejraději s Boeingy. A létám s americkými společnostmi.Vyhýbám se přesedání v NY. To je můj standard. Švýcarský Edelweis je horror, France druhý, Snad jedině Lufthansa ze zahraničních.. Mezipřistání v Paříži další horror. Z Prahy doslova všechno směrem na západní Evropu je zpožděné a to radikálně. Denně! V době kdy má být letoun na cestě se z něho na letišti ještě hledají a vyndávají zavazadla která tam nemají být..a podobné lahůdky. Přistávání přímo do bouřky na Ruzyní je česká specialita.

Z Česka se snad ani už do USA nelétá nebo možná jen do NY. Kde jsou ty časy když ČSA měly destinace po celém i exotickém světě?

+1/−1
17.3.2017 16:29

R69e86n48e 47S23t58o66š29e29k 2249970356354

Ceska Republika alias Cechia neni jen Praha, ale i Morava, takze se muze litat i do Polska, predevsim do Krakowa, kde jsou letenky nizke, vsechno na urovni, lita tam Air Berlin, Lot (to radsi ne, polaci moho "dristat po cely let neni tam moc klid" a jeste tedy Lufthansa. Jak jsem naznacil letos neuveritelne ceny s Lufthansou na leto. Tedy pozor Moravak ma jine moznosti.

0/0
17.3.2017 16:53

M38i16c84h28a88l 61B74e95n60e28š 6949878142726

Zejména Moravák, který to má blízko do Vídně ;-)

0/0
17.3.2017 22:43

A60n92t85o79n35i32n 82K11a22d77l26c10e11k 9532619421526

Morava neni Cechia a nikdy nebude. I kdyby cert na kozi rajtoval. To, ze si to nekdo nekde nechal odklepnout neznamena, ze je to moralni a spravne. To od nas opravdu nechtejte.

S temi moznostmi mate pravdu. Na Ruzyni jsem nikdy nebyl, ale ze Schwechatu letam furt. Tento tyden jsem letel Chicago-Viden a zpet za $470. Kdybych letel nizkonakladovkou plus poplatky za vse, je to sul nul.

0/0
17.3.2017 23:42

J28o90s64e52f 44R43i77c29h41t62e14r 9186675527593

"Létám nejraději s Boeingy" = zaručenej způsob jak poznat svátečního letce :D :D

+2/0
17.3.2017 23:44

M19a84r15t36i42n 43S71e13d51o36n92a 2165116886599

1) letam nejradeji Boeingem = naznam jine letadla a mam rad maly prostor pro nohy

2) letam US spoelcnostmi = nepotrpim si na kvalitu servisu a platim draze pivo nizke kvality. Zadna US spolecnost nema dnes kvalitu spolecnosti v Evrope.

3) S PRG vse na Zapad je zpozdene - mozna plati pro low-cost lety, u klasickych aerolinek to je vyjimka

S USA byl primy let do CR pouze z NY, dnes je provozuje pouzde Delta (a jeste v sezone).

0/0
18.3.2017 17:51

M30i44c27h75a76l 95M48i30l26l58e17r 9596922689772

Castecny nesouhlas s "1) letam nejradeji Boeingem = naznam jine letadla a mam rad maly prostor pro nohy"

Jina letadla Vavra skutecne asi nezna, ale tve prohlaseni o prostoru pro nohy se NEZAKLADA na faktech.

Osobni prostor zalezi UPLNE na kazde jednotlive aerolince, jakou si nechala udela konfiguraci sedadel, kdyz objednala letadlo od vyrobce.

Napr. Air Canada ma na svych A330-300 (v1) v economy rozestup sedadel (tzv. Pitch) 31 az 31 palcu, ve v2 ma 31 palcu,

zatimco v B767-300ER ma rozestup 31 az 33 palcu, v B767-300ER rouge (specialni lety do turistickych destinaci Evropy) maji 30 az 35 palcu.

British Airways maji pro Airbus i Boeing v economy standardni rozestup 31 palcu,

Qantas ma na vsech typech Airbusu 31 palcu, stejne tak na B747, ale na novem B787 ma 32 palcu.

Koho zajima porovnani mezi jednotlivymi aerolinkami / dalkova spojeni / economy a premium economy

https://www.seatguru.com/charts/longhaul_economy.php

0/0
19.3.2017 3:12

R92e54n35e 66S89t25o47š34e10k 2189550876224

Jsem zveavy co z toho bude.

Letim s vzdy s nejlevnejsi cenou, kdo ji ma. Co se tyka preletu na severni Moravu, letos ma Lufthansa neuveritelne ceny i na leto, Air Berlin byl o tretinu drazsi. 5 listku a dohromady za $3400. Nevim jestli maji porad ty slevy i ted. Kupoval jsem je pred tydnem. Chicago-Krakow pres Frankfurt. Takze Moravaci nevahejte. Ty ceny se zvedaji jak postupne vyprodavaji ty letadla nebo to maji jen jako nabidku. Jedna cesta je Boing 747 a zpatky Airbus 330 tusim. Z letiste v Krakowe pak sednete na nejaky shuttle, ja pouzivam Tiger Express, ten jede do Ostravy za $20. Pokud je nas vic, tak samozrejme si pro nas nekdo prijede.

Letenky do Prahy jsou silene. Ostravsky managment ztuhnul v praveku nebo holt nemaji dotace jako Praha, Viden take pripada v uvahu , ale letenky jsou vzdy mnohem levnejsi do Krakowa. Polaci proste vytizi mnoho letadel, tak tam maji slevy.

0/0
17.3.2017 16:28

V25a50c36l75a39v 81V41a69v89r91a 3757634695647

takže "čípák" no to je většina Čechů. Létat co nejlevněji se dá ale ty služby..co mají říkat lidi co létají v byznysové části letounu ?

OK pro dvou nebo hodinový let.. Ale třeba do Assie, nebo vaši českou destinaci do Thai, to chce pořádnou společnost kde se i najíš a máš přísun pití.

0/0
17.3.2017 16:35

R88e76n34e 83S78t43o73š43e48k 2809440976434

Uz jsem reagoval na Vas dole, pokud mate mnohoclennouu rodinu a litate za pribuznymi velice casto tak sakra chcece levnou letenku. Svet se netoci jen kolem zajmu Vasich a Vasem priklade, rozumite?

0/0
17.3.2017 16:38

R81e19n27e 66S31t17o36š14e75k 2329400306214

Navic letos to je Lufthansa, Vase bozska linak.

0/0
17.3.2017 16:39

L36u18k12a62s 58K13o30t60r58c 4574750342763

Ja ziji v USA jako vy a letam do cech pravidelne. Posledni let tou takzvanou nizko nakladovkou. Norwegian ze Stockholmu do NYC za 300$ vse v cene (jidlo, piti, entertainment) a letelo se Dreamliner 787. Cestoval jsem pres Paris s Deltou, take absolutne bez problemu. Pres London take ok. Ale nejpohldnejsi let byl prave s Norweigian.

0/0
17.3.2017 20:10

J53i48ř81í 12H54r41a40d47e58c 2594722351546

Ja to delam podobne, ale obcas mi vyjde lepe Viden. Ted v dubnu je o neco levnejsi, ale hlavne je mezi FRA a VIE mnohem vice spoju. Takze zatimco na let do Krakova bych cekal 4 hodiny, do Vidne jen hodinu a pul. A i kdyz je to Austrian, baggage mi stejne odbavi az do vidne. Prestoze mam separatni let s Lufthansou jen do Frankfurtu, do Vidne jsem to koupil extra. Jinak ale Lufthansa v economy ma nejmensi prostor mezi sedackami. Alespon v 747. Z meho mesta ale prakticky nic jineho nelita, bohuzel. A protoze nejsem zase tak velky, radeji ozelim prostor nez abych prestupoval.

0/0
17.3.2017 17:14

L55u43k59á22š 54H92l62o66u16c64a40l 6842310411774

ten Norwegian bude létat z malých letišť na ostrovech, ne? o BCN jsem nic nečetl

+2/0
17.3.2017 16:26
Foto

J81i33r61i 51B41i53l63i86n32a 5738760987

Z Gatwicku leta za slusne penize i kanadsky Westjet. Se starymi Boeingy 767 a bez jidla, ale soft drinks jsou zadarmo a filmy (na vlastnim tabletu) rovnez.

0/0
17.3.2017 15:55

M88i72r77e58k 39G37a14j56e86r 5101456139810

Podstatne je, za kolik budou uctovat vodu a pouziti zachodu.

0/0
17.3.2017 15:50

V71a19c46l83a50v 26V32a98v62r64a 3357964315927

Na ceně mi nezáleží jako na dobré aerolince (Delta a spol, Lufthansa může být ostatní nebrat.

Létat na čas beru jako samozřejmost. Odlety z Prahy směrem na Západ jsou vesměs denně zpožděny a mnohdy i o hodinu. Pokud nestihnete spoj do USA, Musí mi Lufthansa poskytnout zdarma Hotel, večeři a ráno snídani. Odvoz i Přívoz. Náhradní spoje přes Tramtarárii neberu. Času dost. O den později nebo dřív být doma v Americe....

0/−2
17.3.2017 15:44

R10e90n55e 37S48t76o92š73e92k 2389160116574

Pokud jezdite sam nebo maximalne ve dvou tak cenu treba prekousnete, pokud by jste plati viceclennou rodinu 4 nebo 5 listku, tak by se Vam zaclo prohybat portfolio tedy dost., dival by jste se na to jinak.

0/0
17.3.2017 16:35

M27i83c89h81a87l 58M68i69l43l26e13r 9816562549102

kdo che letat s dobrou aerolinkou a ma na vyber, nezvoli americke aerolinky, ktere az na JetBlue a Virgin America (obe se 4 hvezdickami) maji vesmes jen 3 hvezdicky.

Vetsina americkych aerolinek je dnes zalozena na masove letani a ma notoricky snizenou kvalitu sluzeb.

http://www.airlinequality.com/ratings/a-z-airline-rating/

0/0
19.3.2017 4:36

V35a17c51l61a17v 43V14a65v40r72a 3957354875967

Kolik času jim dáme, než se ceny letenek zvednou?

Notabene po celé Americe se počítá cena letenky obousměrná !!!! Ty fígle za jednu cestu používají jen někteří vyčůránci.

K cestě patří slušné jídlo, přes oceán několikeré a pití z dostatečného výběru. Včetně alkoholu který se dá přikoupit.

Ovšem to je řeč o oravdových aerolinkách.

0/0
17.3.2017 15:39

M25i17c76h48a68l 15M24i71l82l47e47r 9616332659732

americke aerolinky, (krome JetBlue a Virgin America) maji jen 3 hvezdickove hodnoceni sluzeb. Ruzne evropske, asijske, arabske, australske atd je v kvalite sluzeb predci zcela lehce.

http://www.airlinequality.com/ratings/a-z-airline-rating/

0/0
19.3.2017 4:40

L52u55k91á32š 92K47m85e85n53t 5929237224280

No lákavé, jak kam. Třeba Lufth. už teď lítá pravidelně do New Yorku za přibližně 5800Kč. A máte to běžnou linku z Mnichova. V ceně je přelet Praha Mnichov. A máte tam naprosto vše ve standardu. Ano je to místo, kde pouze základních 31 palců mezi sedadly. Ale dostanete jídlo, neomezeně pití, máte entertainment systém, standardně kufr a příruční zavazadlo a lítá to na čas. A lítá to Airbus A340 nebo A380.

+6/−1
17.3.2017 15:07

M58i19r90e32k 80G71a28j19e35r 5431876489840

Dejte sem odkaz na takovou letenku. Neverim vam.

+1/0
17.3.2017 15:52

B63o34r14e23k 55J20a48n90e87c27e14k 4130932592390

Rekl bych, ze 5800 je polovina ceny zpatecni letenky. V clanku taky pisou, ze 99 je za jednosmerny let. Rozdil je ale v tom, ze o low costu se skutecne da koupit jednosmerna letenka za takovou cenu, zatimco u klasickych spolecnosti stoji jednosmerna skoro stejne, co zpatecni, casto i mnohem vic.

+1/0
17.3.2017 16:12

P30e32t54r 54D92l95o22u73h55ý 5247809604474

Kdo by si kupoval jednosměrnou letenku, která stojí víc než obousměrná? Jedině když se člověk zjistí na poslední chvíli, že potřebuje letět, pak se to často prodraží. Ovšem stejně vyjde jednosměrná levněji než obousměrná v tom daném čase. Tím se samozřejmě nevylučuje, že někdo koupil obousměrnou levněji.

0/0
17.3.2017 16:31

L64u26k22á13š 82K18m83e60n81t 5409477134720

Bratr tam byl dva týdny zpátky. Mne zajímá spíše květen, je tam už lepší počasí a vše je zelené.

Když poletíte 3.5. s Lufthansou tam, tak to přes Frankfurt stojí 5998,- s A380 a když poletíte za týden zpátky 10.5. opět s Lufthansou, tak za to dáte 5251,-, opět přes Frankfurt a opět s A380. Spoj Frankfurt Praha je v A320 v obou případech. A je to normální linka Lufthansy. Krom toto lítají také přes Mnichov, tam lítají s A340 tuším a ceny se liší jen nepatrně.

Stačí zadat zde do vyhledávače přímo na stránkách Lufthansy: https://book.lufthansa.com/lh/dyn/air-lh/revenue/viewFlights

0/0
17.3.2017 21:17

J37i70r91i 86D29o85m22i87n87i12k 1871438551880

Létám do US poměrně často, ale raději si připlatím a poletím s Lufthansou, jako doposud. Zpáteční cestu z Prahy do NY pořídím do 24.000 s veškerými službami a vůbec mi to nevadí. :-)

+2/−1
17.3.2017 15:00

J50o60s57e97f 74K58a11r35f71í15k 7102305856750

24 nebo 10 to už spoustě lidí jedno není;-)

+8/0
17.3.2017 15:07

J78a48n 91S17e50m29i68k 4514817682949

"sluzby" jsou uplne k nicemu

jedine na cem zalezi je jaky ma aerolinka proktor na nohy- vsechno ostatni si muzete vzit s sebou (svacinu, obed, chlast, laptop/tablet na filmy)

+2/0
17.3.2017 15:08

L94u48k58á76š 23K33m69e37n29t 5439107344410

Prostor si nechají zaplatit. Economy s 31 palci mezi sedačkami vyjde na 5800Kč.Zkuste si ale chtít vyšší skupeň ekonomy s 38 palci mezi sedačkami a už to stojí tuším 16 tisíc a vše ostatní je stejné.

Kdo má 170cm, tak tomu je to celkem jedno. Kdo má 2 metry, ten už to řeší. :-(

+1/0
17.3.2017 15:12

J71a54n 71S11e98m86i85k 4974987462189

nejsme ve sporu..... ja jen psal ze "hodnota" je ve fyzickem pohodli, a ne v tom jaky ohraty blaf vam v alobalu daji.

A samozrejme, clovek co ma 170cm je OK vsude, ale i pro takoveho je proste vic prostoru=vic pohodli.

....ja jsem 198, takze urcite pochopite, ze pro me je par cm mezi sedackami otazka mezi mirnym utrpenim a mucenim.... a co mi k tomu daji za "chicken nebo beef" mi tak dulezite neprijde

+1/0
17.3.2017 15:16

L48u20k80á92š 36K30m97e78n87t 5139797194510

Jsem na tom stejně :-(

0/0
17.3.2017 21:27
Foto

A58l57b80e40r92t 66P41ě77n24i60č44k94a 2560668525947

24.000? To pěkně vyhazujete, když se dají sehnat zpáteční letenky i za $300-500. Víte, když letíte sám, tak je to něco jiného, jak když třeba co 3 měsíce letíte dva se dvěma dětmi. Tam už tan rozdíl je citelný. ;-)

0/0
17.3.2017 15:17

D81a95l94i12b50o37r 13B51u75r10š98í44k 1315453380915

Měl jsem tu "čest" letět Airbusem A330 v roce 2012 z Washingtonu do Paříže a už NIKDY VÍCE! Mám 194 cm a let jsem přežil jen díky nadstandartní péči personálu, který mne ze soucitu "zásoboval" po celých 8 hodin kapalnými utišujícími prostředky. Sedadla jsou v sestavě 2 + 5 + 2 a jsou tak blízko, že když si někdo před vámi sklopí opěrku na spaní (což je pro 8 hodin cesty naprosto samozřejmé) člověk mého vzrůstu nemá šanci! Nedovedu si představit přežití 8 hodinového letu v takových podmínkách a ještě bez servisu!

Pravidelně létám s Ryanairem (Boeing 737-800) a i tu jsou pro mne rozměry na hraně (mimochodem, mezery mezi řadami sedadel NEJSOU V CELÉM LETADLE STEJNÉ ! (mimo řadu 15 a 16, kde jsou nouzové východy).

Závěr: s low-costem přec Atlantik NIKDY!:-)

+5/−2
17.3.2017 14:18

M45a30r51t50i15n 55N15e41p14l 4404342586468

Zapomněl jste, resp. spíše neznáte jeden detail - "osazení sedadel" si určitě dopravce, takže je nesmysl psát, že v letadlech A330 je málo místa.

+6/−1
17.3.2017 14:26

M97a78r62t55i83n 16N16e83p16l 4114302536388

* určuje

0/0
17.3.2017 14:31

P63e91t67r 96D56l78o31u51h58ý 5367259114884

Však taky nepíše, že by už nikdy neletěl A330, ale odmítá low-costy na dlouhé lety. A nízkonákladovky se opravdu obvykle snaží sedadla co nejvíc napěchovat a je to logické, čím víc lidí letí, tím může být levnější letenka.

0/−1
17.3.2017 14:32

M36a90r62t97i19n 12N53e15p77l 4314452886478

"Měl jsem tu "čest" letět Airbusem A330 v roce 2012 z Washingtonu do Paříže a už NIKDY VÍCE!"

Píše, že letěl v A330 s dobrým servisem (tedy ne low-cost) a že 8 hodin by bez servisu nedal. Asi jste četl jiný příspěvek.

+2/−1
17.3.2017 14:45

B39o31r18e39k 28J30a96n75e91c23e73k 4160822552370

Nehledě na tom, že konfigurace 2-5-2 je hodně nezvyklá. U A330 má pár leteckých společností 3-3-3, jinak je ale standardem 2-4-2.

0/0
17.3.2017 15:02

O93n48d52ř47e53j 93Z78d25e30r17a90d28i98č33k84a 6694315183198

A330 je nejlepší longhaul letadlo vůbec. Právě kvůli "dvojkám". Mimochodem kecáte, seating 2-5-2 žádná A330 nemá. Je to 2-4-2. A fakt nevím o letecký společnosti, co by měla míň místa, než Ryanair, zvlášť na dálkovce. 2-5-2 se používalo tak před patnácti lety.

+4/0
17.3.2017 14:59

J49o98s43e29f 17R93i14c22h44t76e88r 9906365567263

2-5-2 má tuším jen United v 777. Kdysi dávno to bývalo běžný i v Tristarech.

0/0
17.3.2017 23:48

M20i39c78h97a44l 52M59i16l86l31e37r 9126962529162

United ma nekolik verzi B777, vetsina je 3-3-3, ale maji take 3-4-3 a 2-5-2 (lety na Havaj)

0/0
19.3.2017 4:47

J52a51n 97S73e16m37i60k 4294447522499

jezisi marja....jak tam jsou usazeny sedacky a jak jsou daleko od sebe je veci aerolinky, to nema nic spolecneho s letadlem;-D

+1/0
17.3.2017 15:00

J80a44r47o41s26l63a71v 81D22o55s90t32a72l 2654881925559

Já jsem letěl s lowcostem Norwegian LA Kodaň a v pohodě. Byl to Boeing Dreamliner. Dokonce jsme dostali jídlo.

0/0
17.3.2017 15:24

J96o78s90e16f 69R37i33c46h91t62e49r 9886595197433

Žvaníš nesmysly. A330 je nejlepší a 2-5-2 nemá nikdy.

0/0
17.3.2017 23:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.