Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Provoz na tuzemských dálnicích roste, nejvytíženější je Pražský okruh

Doprava na tuzemských dopravních tepnách vzrostla za posledních šest let v průměru o víc než třetinu, na některých úsecích se téměř zdvojnásobila. Ukazují to první výsledky sčítání dopravy, které provádělo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po šestileté pauze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e52t76r 46M39i74c60h68a27l 2920134821392

Paráda. Dálnice se staví tam, kde je nízká intenzita provozu. Ale aby se dodělala D35 z Hradce do Mohelnice, která by převzala část východozápadního tranzitu a odlehčila přetížené D1 mezi Prahou a Brnem, nebo D49 od D1 na Slovensko, která by odlehčila "padesátce" od D1 na Uh. Hradiště, to ne.

+2/0
19.3.2017 18:55

J86i96ř48í 77E52r34b42e28n 1533734636237

To víte, demokracie, stavební zákon, územní řízení a pravomoc všech do všeho kecat... ;-)

+1/0
19.3.2017 20:46

P98e64t55r 68M62i30c37h26a89l 2270634801112

To jo. Ale kdyby se chtělo ... Mimochodem, ta D35 je v plánu už pěkných pár let a nic se neděje. Přitom by to byla hodně významná pomoc pro D1. Pamatuju, když jsem jel (pravda, v pátek odpoledne) z Chodova k Mirošovicím skoro hodinu. Děs a hrůza.

0/0
19.3.2017 21:00

P61a69v19e78l 70J58e89ř84á11b30e40k 7361452294347

Copak města a jejich okolí, ale děs je i na vesnicích a samotách.

Bývaly doby, když jsem kozla uvázal na kus provazu za rohy a šel se s ním podívat na kozy paní F. Měla je pěkný a chlubila se s nimi a tak jsme jako mladíci rádi zašli.

Dnes kozla si ani netroufám dovést k hlavní silnici. Okolo půl osmé tam jeden tolik aut, že skoro přes auta nevidíme druhou stranu silnice.

Ale pravda je, že paní F. se už kozami nechlubí, tak nemáme kam s kozlem vyrážet.

+1/0
19.3.2017 17:14
Foto

Z69d97e29n34k32a 71J74a60v61ů13r71k34o50v61á 6110707165309

Čtvrtokruh

0/0
18.3.2017 22:24

R23a70d32e80k 57F44a94k91t64o18r 7794537481317

Už když čtu ten titulek, tak si říkám: "Má cenu to číst a opět se rozčilovat?" .

+1/0
18.3.2017 18:01

K93a91r95e65l 57W64i61n76t38e96r 2436285199

V nadpise je chyba, správně je " Pražský půlokruh", půlka jest dostavba pro další generaci;-D

+4/0
18.3.2017 16:50

D54a28v59i60d 67V38r65k38o97č 1202980748486

Co jsem psal výše byl přiklad ohýbání skutečnosti.

Ze svítání víme, ze ten usek D3, který stoji a vede od nikud nikam je "nevyužitý". Takže jen čekám, kdy zase někdo přehodnotí priority, D3 znovu odsune na vedlejší kolej a Budějce si znovu počkaj. Když se dobře interpretuje správná část dat, vypadá to i logicky.

0/0
18.3.2017 16:43

P75e87t76r 82B94á53č32a 8275846285675

Kdyby jenom provoz jako takovej , problem je, ze se hlavne zvysil pocet tech co by meli sedet maximalne ve vlaku jako cestujici.

0/0
18.3.2017 15:15

B19l73a50ž72e57j 18M55o51t60y11č76k82a 8197887305920

počet cestujících ve vlaku se taky zvýšil. Ve všech vesnicích okolo Prahy se vesele staví, ale ne infrastruktura;-)

+2/0
18.3.2017 19:56

P80a92v37e62l 96J54e58ř89á23b11e49k 7301602324657

Tak, tak.

Dokonce někteří co patří do vlaku ne za volant na sebe poukáží.

+1/0
19.3.2017 17:04

L31a10d73i41s98l28a90v 87K35a61l89o29u95s 7245866981980

Mě připadá, že ŘSD chybuje příliš často. Už když se začal stavět Pražský okruh,tak mě nebylo jasné,proč to stavějí jako 4 proudovou,navíc velmi úzkých pruhů,měla být 6 proudová. Nebo proč stavěli dálnici na nestabilním podloží,když to mohli vést jinudy.Mýtný systém je kapitola sama pro sebe.Ale horší je,že za mizerný výkon královské odměny.

0/0
18.3.2017 14:45

M85a63r12e34k 14H34r40u55b75y 6947232671948

A chytráci z ŘSD dál staví a plánují Pražský okruh jen ve 4 pruzích, přestože dnešku by odpovídal dvojnásobek...

Ta organizace je zralá na zrušení.

0/0
18.3.2017 14:24

T54o11m40á50š 54Z27e86m88a55n 3605818734455

Plánované úseky mají mít 6 pruhů, ale jaksi se nestaví..

0/0
18.3.2017 17:34
Foto

I74v70a92n 67K69o26p85t62a 5307602451127

Moje rec. Dostavět do Chomutova, dostavět čtyři pruhy do Klášterce pak uz čtyřpruh je a KV jsou komfortně napojeny na dálniční sit. Na Prahu i smer polsko a dal pres D8/A17. Výhledově dostavět D6. Myslím ze i z hlediska rozmístění prumyslu by to davalo vetsi smysl.

0/0
18.3.2017 14:19

P29e75t69r 16B67á72č25a 8925226925945

A je vubec potreba propojovat KV? Myslim, ze tu mame mnohem dulezitejsi silnicni tahy nez ne zrovna vyznamne tranzitni misto v podobe KV.

0/0
18.3.2017 15:16
Foto

I73v94a83n 46K54o80p97t73a 5567722321607

Myslím ze spojeni si zaslouží. Jen ten hvezdicovy systém, primo směr Praha, mi nedává smysl. Dostavbou Klášterec-Chomutov by byla prakticky kompletní i tzv. Podkrušnohorská dálnice KV-TP-UnL.

+1/0
18.3.2017 15:28

P94a80t14r11i55k 96E77g67e48r 2208880189251

Trasa linky 125 Smíchov - Jižní Město je perfektní, ale když je dopravní špička tak se na úseku Lihovar - Chodovec dokáže autobus zpozdit i o 20 minut. MČ Praha 11 požadovala vedení 125 přes zst. Benkova - Donovalská - Šperlova - Modrá škola a nové linky 126 přes zst. Dědinova - U Kunratického lesa - Ke Kateřinkám - Háje, linku 154 chce totiž vést přes zst. Dědinova - Roztyly - Blažimská - Městský archiv - Knovízská - Chodovská tvrz - Litochlebské náměstí - Bachova - Mikulova - Hněvkovského. Chystají se změny také u linek 188, 193, 215.

0/0
18.3.2017 13:04

P67a22v85e53l 23N11o30v81á58k 2985717942312

Tak hlavně že ilustrační snímek s auty na dálnici z Německa :-D iDNES.cz opravdu válí... Rv

0/0
18.3.2017 12:02

P12a26v74e78l 47Ř37a71p12e46k 7552726919205

Silniční doprava se tolik rozmáhá proto, protože umožňuje v obrovské míře přenášet náklady a negativní vlivy na okolí. Ačkoli jako celek je silniční doprava extrémně drahá (každého z nás v konečném součtu připravuje asi o 1/4 života, kterou věnujeme výstavbě a údržbě infrastruktury, výrobě popelnic, sezení v nich a všem věcem s tím spojeným), pro jednotlivce se vlivem socializace ztrát jeví jako levná a je tudíž mohutně nadužívána. Silniční doprava v současném pojetí je extrémním příkladem socialismu. Neexistuje žádné jiné vysvětlení pro to absurdní dění, které kolem sebe pozorujeme, kdy se v protisměru např. míjí vozidla se stejným nákladem a z měst se stala smetiště automobilů plná smradu a kraválu. Lidé už natolik zdegenerovali, že ani netuší, že tašku s nákupem mohou těch 1000 metrů donést pěšky a bez stání v koloně to možná zvládnou i rychleji atd. Socialistický automobilismus zformoval naši civilizaci do jakési nedůstojné parodie.

Je třeba tomu učinit konec. Nikoli zákazem automobilů, ale ukončením jakékoli státní výstavby automobilismu. Žádná parkovací místa na erárním pozemku, žádné vyvlatňování kvůli automobilkám a dalším silnicím. Konec. Dále zavést satelitní mýto namísto té nesmyslné obludy od Kapsche a nákladní dopravu pořádně zpoplatnit.

+5/−10
18.3.2017 10:53

M90i65l94o26s16l56a73v 57P46r65o40c60h70a29z18k58a 7734978556128

A já myslím že vysvětlení existuje, zkus odborného lékaře )))

+4/−3
18.3.2017 11:03

R82o12b56e65r31t 44K19o70c86i94á20n 5489967506197

Vám podobně smýšlející lidé mají dva hlavní problémy. Tím prvním je, že nežijí v KLDR nebo podobné zemi, kde by si chrochtali blahem, že mohou zakazovat, přikazovat a považovat svůj názor za jediný správný.

A druhý, že nedokážou pochopit, že auta byla, jsou a budou součástí 21. století, ať se vám to líbí nebo ne. Můžete vztekle bušit pěstičkami do svého bicyklu, usilovně volat měšťáky na každé špatně zaparkované auto a cítit se pak jako vítěz, když mu dají lísteček, ale to je tak vše, co s tím můžete dělat.

Prioritou by už vzhledem k tomu, že stát z poplatků a daní motoristů z velké části žije, nemělo být motoristům život ztrpčovat, ale snažit se řešit skutečný problém, a sice špatnou infrastrukturu, dostavět okruh, stavět záchytná parkoviště atd. Pokud chce někdo jezdit autem na nákup 200 metrů, je to čiště jeho věc (a také si jí řádně zaplatí), vám je do toho putna.

Jediná věc, která ve vašem absurdním příspěvku dává smysl,je hloupost vozit něco jedním směrem a to samé druhým. Jenže musíte pochopit, že to jaksi není problém automobilové dopravy, ale smýšlení společnosti a jejího přehnaného konzumismu.

+3/−3
18.3.2017 11:29

R19o89b91e13r55t 88K74o38c68i38á23n 5179757116827

Nemluvě o tom, že kdyby se vám splnil sen a všichni by povinně jezdili MHD (o kole jako plnohodnotném dopravním prostředku v Praze kvůli její kopcovitosti snad nemůžete uvažovat ani vy), tak by mě opravdu zajímalo, jak byste tam ty lidi narval, když už teď jezdí nejvytíženější spoje po pár minutách a stejně jsou nacpané...

+1/−2
18.3.2017 11:32

P37a95v97e92l 63Ř87a82p92e69k 7492346399475

;-D Rozhodně je jednodušší narvat všechny lidi z aut do MHD než všechny lidi z MHD do aut.

+2/−2
18.3.2017 11:39

R74o77b44e50r31t 31K67o49c63i18á62n 5989377226817

Dobrá, zkusím to napsat tak, aby to pochopila i vaše, zjevně poněkud prostší duše. Pro město je důležité, aby mezi lidmi cestujícími MHD a lidmi cestujícími auty byla nějaká rovnováha, protože když dojde k jednomu extrému (a je jedno jakému), tak je to špatné. Lepší?

Mimochodem, já jezdím autem a MHD tak 50na50, takže mám nezaujatý pohled, jen mě iritují omezenci, co umí křičet jen auta jsou zlo, zakažte je.

+2/−1
18.3.2017 12:00

P37a62v15e94l 63Ř21a93p37e20k 7112516259545

Já auta nechci zakazovat. Ale stát by je měl přestat jakkoli podporovat, např. vyvlastňováním nebo výstavbou parkovišť pro odkládání soukromého majetku. Tohle není role státu. Tím dochází k obrovské deformaci dopravy a snižování její efektivity. Stát nechť pouze vymáhá právo, dohlíží na pořádek, nekompromisně trestá parkování mimo vyhrazená místa, dohlíží na dodržování limitů hluku a znečištění, umožní zpoplatnění problematických úseků obcemi skrze satelitní mýto atd. O samotnou výstavbu nechť se postará ryze soukromý sektor. Pak se cena za individuální přepravu bude více blížit tržní ceně, bude samozřejmě vyšší než dnes, ale na tom bude kromě pár sobců profitovat celá společnost.

+4/−3
18.3.2017 12:20

R12o19b19e84r48t 49K98o30c62i44á71n 5349787606687

Jakože stát bude inkasovat od řidičů desítky miliard, ale sám pro ně nic neudělá? Vtipné.

+3/−3
18.3.2017 12:32

P55a43v84e11l 88Ř54a80p86e22k 7712336529215

Vtipná je vaše představa, že řidiči jsou chudáci utiskovaní a oškubávaní. Když si místo auta a plné nádrže koupím cokoli jiného, třeba barák nebo basy piva, také zaplatím několik daní. Takže potud není žádný rozdíl.

Rozdíl je v tom, že za tyto daně si nenárokuji veřejný prostor a životní prostor někoho jiného.

+5/−3
18.3.2017 13:10

P65e49t23r 20Č30e26r34m18á15k 9528885519720

Nesmysl, takto to opravdu nefunguje, na jedné straně je příjem do systému a na druhé naopak vždy ten systém musí daňovým poplatníkům sloužit.

Po chodníku můžete chodit i když žádně daně neplatíte, naopak jako uživatel auta platíte nutně v jeho provozu dph, spotřební daň a nebo také silniční daň, z čehož tedy zcela jasně plyne že ten odpovídající servis ze strany veřejného aparátu tomu musí odpovídat. R^

+2/0
18.3.2017 17:05

T41o38m42á51š 59Z90e85m25a75n 3515548174405

Kdyby tomu tak bylo, už by osobní doprava neexistovala.

Hromadná funguje jen díky tomu, že se na některých trasách najde dost zákazníků. Ale to je jen zlomek tras možných a nutných.

0/0
18.3.2017 17:33

P53e22t64r 38H96o36r77á74k 1779503779324

Pravda. Přenášení nákladů v praxi probíhá tak, že Franta si chválí, jaký je ten jeho diesel (ponejvíc bez filtru nebo s filtrem odstraněným) držák a jak to málo žere, jak ušetřil, jak na to vyzrál, když tím jezdí do kauflandu. A ty náklady prostřednictvím pevných částic přenese na Lojzu, který se často zdržuje u silnice, nalétá mu to do plic, dostane rakovinu a ty náklady, které Franta ušetřil, tak jejich několikanásobek vynaloží Lojza a stát na jeho léčení. Jen abychom si to dokázali představit v praxi.

+4/0
18.3.2017 12:13

T21o67m40á52š 31Z34e78m58a98n 3125178554835

A nebo jinak:

Lojza už 20 let blokuje obchvat své vísky a tím ukrádá 20 minut 2x denně ze života 5000 lidí, kteří jeho vískou projíždějí.

+1/0
18.3.2017 17:38

K39a80r91e30l 79W33i46n68t74e18r 2926645919

A pro pana Řapka vybavit jeskyni někde v horách........

+1/0
18.3.2017 16:46

J87a60r53o46s62l62a63v 11Š80t67r74e57i45t 4973324810613

Tak proč zakazují Uber?

+1/0
18.3.2017 10:15

P94a22v61e30l 51Ř52a48p92e84k 7302976979745

Automobilová a asfaltová lobby má u nás obrovský vliv. Nejde jen o Uber, ale třeba i o mýtný systém, který dnes naprosto nesmyslně zpoplatňuje ty úseky, které jsou pro nákladní přepravu postaveny, zatímco úseky, kde nákladní doprava působí největší problémy, jsou zdarma. Je to dnes přesně opačně než by to mělo být.

+4/0
18.3.2017 10:58

J97a64r43o38s69l85a70v 48Š58t70r91e30i74t 4793204610143

A proč lidé nejezdí na kolech a skútrech či MHD? Právě jsme se vrátili z Amsterdamu, tak to nechápu :-D

0/0
18.3.2017 11:01

J75a10k70u51b 36K41o69r79e35c 6404120931243

Amsterdam na to ma infrastrukturu. Tady je problem udělat i chodník natož cyklostezku.

0/0
18.3.2017 11:17

J68a77n 79V81a69l10o58u79c63h 6932227748340

Třeba proto, že v Amsterodamu udělá pes na chodníku hromádku a je to třetí nejvyšší hora země...

+2/0
18.3.2017 20:24

M73a13r58t58i31n 73K23a74r67á93s31e73k 9378233178958

No v mhd jezdi a na kola a skutry jsiu v cr jdnak kopce a druhak podstatnou cast roku nepouzitelne pocasi....

0/0
18.3.2017 21:36

J10a16r44o18s56l76a77v 60Š95t98r37e91i14t 4273304160563

Kopec je problém? Pocházím z Valašska, takže nechápu... Počasí je jen také další výmluva. Spíše jsou Češi líní a zhýčkaní... A zjevně mají i dost peněz na vyhazování za blbosti

0/0
19.3.2017 9:04

M23a65r45t15i32n 81K52a71r49á55s13e22k 9878473358318

No ono je tak ale vicemene vsude v civilizovanych zemich - skutry a kola frci ve velkem jen tam kde je na to pocasi

+2/0
19.3.2017 9:25

J66a55r96o22s68l88a65v 56Š80t80r69e77i23t 4463744880143

U nás je dobré počasí :-D jde jezdit více než půl roku

0/0
19.3.2017 9:27

M52a30r65t92i39n 63K10a22r35á13s15e38k 9158923868488

No to je prave problem, kdyz uz stejne musite mit auta na skoro pulku roku (tim padem i na to dimenzovane cesty apod) tak proc si jeste navic porizovat skutr

0/0
19.3.2017 10:25

J54i77ř95í 63E60r58b11e96n 1553494756107

A zbylého půl roku budu sedět doma... :-)

0/0
19.3.2017 20:50

T70o12m71á41š 65K46u98c42h82a10ř 3107621678571

Je to trošku zavádějící, protože "nejvytíženější" lze spíš spíš chápat jako vztažený k maximální kapacitě (dáno počtem a šířkou průhů i celkovým řešením), tedy ten lidově řečeno "nejzsasekanější". Což než luxusní Pražský okruh bude mnohem pravděpodobněji např. D1 v okolí Brna.

0/0
18.3.2017 10:06

P67a76v39e52l 75Ř52a63p83e36k 7972306209185

Lidé tráví za volantem popelnic čím dál více času, spoustu času také tráví vyděláváním na popelnici a její provoz. U mnoha lidí to dělá až třetinu života. Jedná se o patologický jev, jehož důsledky pak vidíme dnes a denně. Ti lidé logicky nic nestíhají, takže předjíždějí na plné čáře, nedodržují povolenou rychlost, ohrožují ostatní tím, že za jízdy esemeskují atd.

Moje heslo je: na to, abych se denně zavíral do popelnice, nemám čas a jsem příliš pohodlný. V neposlední řadě nejsem asociál a proto nechci obtěžovat okolí tím, že si všude vozím zadek. Nadužívání automobilu dnes vnímám jako projev neschopnosti plánovat a uspořádat si život.

+2/−13
18.3.2017 10:01

M88i69l17o90s42l17a60v 46P35r41o12c65h72a36z49k49a 7214948946638

Ty ses prostě rozhodl otravovat lidem život jinak ))

+6/0
18.3.2017 10:07

V97a90c53l39a78v 20M32e34d28e47k 5861152665255

já trávím v "popelnici" cca. 45 minut denně. A to proto, abych nemusel trávit 130 minut v hromadné dopravě. Tu téměř 1,5 hodinu denně ušetřenou je lepší věnovat svým zájmům, své rodině atd.

Zdaleka ne každý to má do práce 10 minut metrem.

+10/0
18.3.2017 10:12

J88a34r92o40s92l70a34v 49Š17t39r13e20i72t 4853904570853

Cynism level 8.

+1/0
18.3.2017 10:16

R58o19b24e22r35t 71K25o47c13i38á49n 5239117236647

Vaše heslo spíše je, že jste idiot.

+6/0
18.3.2017 10:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.