Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Provoz na tuzemských dálnicích roste, nejvytíženější je Pražský okruh

Doprava na tuzemských dopravních tepnách vzrostla za posledních šest let v průměru o víc než třetinu, na některých úsecích se téměř zdvojnásobila. Ukazují to první výsledky sčítání dopravy, které provádělo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) po šestileté pauze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P94e57t25r 30M93i26c37h18a95l 2590584581922

Paráda. Dálnice se staví tam, kde je nízká intenzita provozu. Ale aby se dodělala D35 z Hradce do Mohelnice, která by převzala část východozápadního tranzitu a odlehčila přetížené D1 mezi Prahou a Brnem, nebo D49 od D1 na Slovensko, která by odlehčila "padesátce" od D1 na Uh. Hradiště, to ne.

+2/0
19.3.2017 18:55

J24i81ř39í 34E96r10b34e40n 1333574906567

To víte, demokracie, stavební zákon, územní řízení a pravomoc všech do všeho kecat... ;-)

+1/0
19.3.2017 20:46

P79e21t76r 14M86i59c82h10a80l 2170134271442

To jo. Ale kdyby se chtělo ... Mimochodem, ta D35 je v plánu už pěkných pár let a nic se neděje. Přitom by to byla hodně významná pomoc pro D1. Pamatuju, když jsem jel (pravda, v pátek odpoledne) z Chodova k Mirošovicím skoro hodinu. Děs a hrůza.

0/0
19.3.2017 21:00

P30a94v84e60l 98J78e22ř15á53b83e93k 7501132224657

Copak města a jejich okolí, ale děs je i na vesnicích a samotách.

Bývaly doby, když jsem kozla uvázal na kus provazu za rohy a šel se s ním podívat na kozy paní F. Měla je pěkný a chlubila se s nimi a tak jsme jako mladíci rádi zašli.

Dnes kozla si ani netroufám dovést k hlavní silnici. Okolo půl osmé tam jeden tolik aut, že skoro přes auta nevidíme druhou stranu silnice.

Ale pravda je, že paní F. se už kozami nechlubí, tak nemáme kam s kozlem vyrážet.

+1/0
19.3.2017 17:14
Foto

Z83d65e70n10k33a 72J24a14v60ů13r18k98o74v57á 6220177775219

Čtvrtokruh

0/0
18.3.2017 22:24

R88a75d15e48k 79F33a78k78t50o36r 7364827631827

Už když čtu ten titulek, tak si říkám: "Má cenu to číst a opět se rozčilovat?" .

+1/0
18.3.2017 18:01

K46a26r25e25l 45W13i92n71t15e89r 2346565909

V nadpise je chyba, správně je " Pražský půlokruh", půlka jest dostavba pro další generaci;-D

+4/0
18.3.2017 16:50

D78a46v56i40d 76V25r38k24o46č 1602440858466

Co jsem psal výše byl přiklad ohýbání skutečnosti.

Ze svítání víme, ze ten usek D3, který stoji a vede od nikud nikam je "nevyužitý". Takže jen čekám, kdy zase někdo přehodnotí priority, D3 znovu odsune na vedlejší kolej a Budějce si znovu počkaj. Když se dobře interpretuje správná část dat, vypadá to i logicky.

0/0
18.3.2017 16:43

P30e54t31r 87B77á76č49a 8345616585425

Kdyby jenom provoz jako takovej , problem je, ze se hlavne zvysil pocet tech co by meli sedet maximalne ve vlaku jako cestujici.

0/0
18.3.2017 15:15

B96l70a74ž27e27j 70M25o23t32y42č98k41a 8937947595660

počet cestujících ve vlaku se taky zvýšil. Ve všech vesnicích okolo Prahy se vesele staví, ale ne infrastruktura;-)

+2/0
18.3.2017 19:56

P34a68v10e65l 80J39e98ř81á48b49e27k 7211572174657

Tak, tak.

Dokonce někteří co patří do vlaku ne za volant na sebe poukáží.

+1/0
19.3.2017 17:04

L26a87d24i43s15l50a20v 96K75a44l30o62u14s 7315226371920

Mě připadá, že ŘSD chybuje příliš často. Už když se začal stavět Pražský okruh,tak mě nebylo jasné,proč to stavějí jako 4 proudovou,navíc velmi úzkých pruhů,měla být 6 proudová. Nebo proč stavěli dálnici na nestabilním podloží,když to mohli vést jinudy.Mýtný systém je kapitola sama pro sebe.Ale horší je,že za mizerný výkon královské odměny.

0/0
18.3.2017 14:45

M28a20r25e65k 61H91r61u66b71y 6917782771528

A chytráci z ŘSD dál staví a plánují Pražský okruh jen ve 4 pruzích, přestože dnešku by odpovídal dvojnásobek...

Ta organizace je zralá na zrušení.

0/0
18.3.2017 14:24

T14o65m25á76š 82Z53e79m60a53n 3255238714345

Plánované úseky mají mít 6 pruhů, ale jaksi se nestaví..

0/0
18.3.2017 17:34
Foto

I30v59a75n 94K60o35p21t34a 5917462901987

Moje rec. Dostavět do Chomutova, dostavět čtyři pruhy do Klášterce pak uz čtyřpruh je a KV jsou komfortně napojeny na dálniční sit. Na Prahu i smer polsko a dal pres D8/A17. Výhledově dostavět D6. Myslím ze i z hlediska rozmístění prumyslu by to davalo vetsi smysl.

0/0
18.3.2017 14:19

P64e94t62r 75B43á58č40a 8285326405635

A je vubec potreba propojovat KV? Myslim, ze tu mame mnohem dulezitejsi silnicni tahy nez ne zrovna vyznamne tranzitni misto v podobe KV.

0/0
18.3.2017 15:16
Foto

I47v36a47n 67K57o41p74t94a 5117932361717

Myslím ze spojeni si zaslouží. Jen ten hvezdicovy systém, primo směr Praha, mi nedává smysl. Dostavbou Klášterec-Chomutov by byla prakticky kompletní i tzv. Podkrušnohorská dálnice KV-TP-UnL.

+1/0
18.3.2017 15:28

P11a90t76r40i53k 65E28g21e29r 2338760279581

Trasa linky 125 Smíchov - Jižní Město je perfektní, ale když je dopravní špička tak se na úseku Lihovar - Chodovec dokáže autobus zpozdit i o 20 minut. MČ Praha 11 požadovala vedení 125 přes zst. Benkova - Donovalská - Šperlova - Modrá škola a nové linky 126 přes zst. Dědinova - U Kunratického lesa - Ke Kateřinkám - Háje, linku 154 chce totiž vést přes zst. Dědinova - Roztyly - Blažimská - Městský archiv - Knovízská - Chodovská tvrz - Litochlebské náměstí - Bachova - Mikulova - Hněvkovského. Chystají se změny také u linek 188, 193, 215.

0/0
18.3.2017 13:04

P26a83v19e65l 81N52o12v88á94k 2375677222662

Tak hlavně že ilustrační snímek s auty na dálnici z Německa :-D iDNES.cz opravdu válí... Rv

0/0
18.3.2017 12:02

P63a92v27e51l 89Ř15a38p32e60k 7842666289865

Silniční doprava se tolik rozmáhá proto, protože umožňuje v obrovské míře přenášet náklady a negativní vlivy na okolí. Ačkoli jako celek je silniční doprava extrémně drahá (každého z nás v konečném součtu připravuje asi o 1/4 života, kterou věnujeme výstavbě a údržbě infrastruktury, výrobě popelnic, sezení v nich a všem věcem s tím spojeným), pro jednotlivce se vlivem socializace ztrát jeví jako levná a je tudíž mohutně nadužívána. Silniční doprava v současném pojetí je extrémním příkladem socialismu. Neexistuje žádné jiné vysvětlení pro to absurdní dění, které kolem sebe pozorujeme, kdy se v protisměru např. míjí vozidla se stejným nákladem a z měst se stala smetiště automobilů plná smradu a kraválu. Lidé už natolik zdegenerovali, že ani netuší, že tašku s nákupem mohou těch 1000 metrů donést pěšky a bez stání v koloně to možná zvládnou i rychleji atd. Socialistický automobilismus zformoval naši civilizaci do jakési nedůstojné parodie.

Je třeba tomu učinit konec. Nikoli zákazem automobilů, ale ukončením jakékoli státní výstavby automobilismu. Žádná parkovací místa na erárním pozemku, žádné vyvlatňování kvůli automobilkám a dalším silnicím. Konec. Dále zavést satelitní mýto namísto té nesmyslné obludy od Kapsche a nákladní dopravu pořádně zpoplatnit.

+5/−10
18.3.2017 10:53

M62i14l29o44s24l59a30v 18P40r56o64c38h28a51z34k81a 7164628196278

A já myslím že vysvětlení existuje, zkus odborného lékaře )))

+4/−3
18.3.2017 11:03

R85o11b34e92r77t 42K70o88c35i65á98n 5529477946887

Vám podobně smýšlející lidé mají dva hlavní problémy. Tím prvním je, že nežijí v KLDR nebo podobné zemi, kde by si chrochtali blahem, že mohou zakazovat, přikazovat a považovat svůj názor za jediný správný.

A druhý, že nedokážou pochopit, že auta byla, jsou a budou součástí 21. století, ať se vám to líbí nebo ne. Můžete vztekle bušit pěstičkami do svého bicyklu, usilovně volat měšťáky na každé špatně zaparkované auto a cítit se pak jako vítěz, když mu dají lísteček, ale to je tak vše, co s tím můžete dělat.

Prioritou by už vzhledem k tomu, že stát z poplatků a daní motoristů z velké části žije, nemělo být motoristům život ztrpčovat, ale snažit se řešit skutečný problém, a sice špatnou infrastrukturu, dostavět okruh, stavět záchytná parkoviště atd. Pokud chce někdo jezdit autem na nákup 200 metrů, je to čiště jeho věc (a také si jí řádně zaplatí), vám je do toho putna.

Jediná věc, která ve vašem absurdním příspěvku dává smysl,je hloupost vozit něco jedním směrem a to samé druhým. Jenže musíte pochopit, že to jaksi není problém automobilové dopravy, ale smýšlení společnosti a jejího přehnaného konzumismu.

+3/−3
18.3.2017 11:29

R96o69b60e23r17t 91K57o33c45i61á22n 5709637136507

Nemluvě o tom, že kdyby se vám splnil sen a všichni by povinně jezdili MHD (o kole jako plnohodnotném dopravním prostředku v Praze kvůli její kopcovitosti snad nemůžete uvažovat ani vy), tak by mě opravdu zajímalo, jak byste tam ty lidi narval, když už teď jezdí nejvytíženější spoje po pár minutách a stejně jsou nacpané...

+1/−2
18.3.2017 11:32

P53a31v56e10l 11Ř60a78p35e65k 7802876419825

;-D Rozhodně je jednodušší narvat všechny lidi z aut do MHD než všechny lidi z MHD do aut.

+2/−2
18.3.2017 11:39

R73o56b21e89r33t 61K36o22c55i49á11n 5359377776887

Dobrá, zkusím to napsat tak, aby to pochopila i vaše, zjevně poněkud prostší duše. Pro město je důležité, aby mezi lidmi cestujícími MHD a lidmi cestujícími auty byla nějaká rovnováha, protože když dojde k jednomu extrému (a je jedno jakému), tak je to špatné. Lepší?

Mimochodem, já jezdím autem a MHD tak 50na50, takže mám nezaujatý pohled, jen mě iritují omezenci, co umí křičet jen auta jsou zlo, zakažte je.

+2/−1
18.3.2017 12:00

P40a65v71e17l 84Ř84a21p77e95k 7472936379285

Já auta nechci zakazovat. Ale stát by je měl přestat jakkoli podporovat, např. vyvlastňováním nebo výstavbou parkovišť pro odkládání soukromého majetku. Tohle není role státu. Tím dochází k obrovské deformaci dopravy a snižování její efektivity. Stát nechť pouze vymáhá právo, dohlíží na pořádek, nekompromisně trestá parkování mimo vyhrazená místa, dohlíží na dodržování limitů hluku a znečištění, umožní zpoplatnění problematických úseků obcemi skrze satelitní mýto atd. O samotnou výstavbu nechť se postará ryze soukromý sektor. Pak se cena za individuální přepravu bude více blížit tržní ceně, bude samozřejmě vyšší než dnes, ale na tom bude kromě pár sobců profitovat celá společnost.

+4/−3
18.3.2017 12:20

R43o93b42e28r60t 74K58o87c50i31á47n 5119767386977

Jakože stát bude inkasovat od řidičů desítky miliard, ale sám pro ně nic neudělá? Vtipné.

+3/−3
18.3.2017 12:32

P81a55v73e72l 82Ř89a93p10e19k 7802556969615

Vtipná je vaše představa, že řidiči jsou chudáci utiskovaní a oškubávaní. Když si místo auta a plné nádrže koupím cokoli jiného, třeba barák nebo basy piva, také zaplatím několik daní. Takže potud není žádný rozdíl.

Rozdíl je v tom, že za tyto daně si nenárokuji veřejný prostor a životní prostor někoho jiného.

+5/−3
18.3.2017 13:10

P78e25t52r 39Č33e18r77m60á17k 9828745619290

Nesmysl, takto to opravdu nefunguje, na jedné straně je příjem do systému a na druhé naopak vždy ten systém musí daňovým poplatníkům sloužit.

Po chodníku můžete chodit i když žádně daně neplatíte, naopak jako uživatel auta platíte nutně v jeho provozu dph, spotřební daň a nebo také silniční daň, z čehož tedy zcela jasně plyne že ten odpovídající servis ze strany veřejného aparátu tomu musí odpovídat. R^

+2/0
18.3.2017 17:05

T10o89m43á33š 15Z17e55m23a94n 3495728304545

Kdyby tomu tak bylo, už by osobní doprava neexistovala.

Hromadná funguje jen díky tomu, že se na některých trasách najde dost zákazníků. Ale to je jen zlomek tras možných a nutných.

0/0
18.3.2017 17:33

P37e49t92r 32H47o14r77á95k 1199343789184

Pravda. Přenášení nákladů v praxi probíhá tak, že Franta si chválí, jaký je ten jeho diesel (ponejvíc bez filtru nebo s filtrem odstraněným) držák a jak to málo žere, jak ušetřil, jak na to vyzrál, když tím jezdí do kauflandu. A ty náklady prostřednictvím pevných částic přenese na Lojzu, který se často zdržuje u silnice, nalétá mu to do plic, dostane rakovinu a ty náklady, které Franta ušetřil, tak jejich několikanásobek vynaloží Lojza a stát na jeho léčení. Jen abychom si to dokázali představit v praxi.

+4/0
18.3.2017 12:13

T76o68m60á47š 74Z71e98m20a62n 3895148664845

A nebo jinak:

Lojza už 20 let blokuje obchvat své vísky a tím ukrádá 20 minut 2x denně ze života 5000 lidí, kteří jeho vískou projíždějí.

+1/0
18.3.2017 17:38

K74a47r50e48l 83W74i78n18t77e79r 2376665839

A pro pana Řapka vybavit jeskyni někde v horách........

+1/0
18.3.2017 16:46

J44a70r83o32s90l64a64v 25Š37t48r94e75i30t 4763734200913

Tak proč zakazují Uber?

+1/0
18.3.2017 10:15

P47a44v36e47l 72Ř65a36p56e35k 7592986989985

Automobilová a asfaltová lobby má u nás obrovský vliv. Nejde jen o Uber, ale třeba i o mýtný systém, který dnes naprosto nesmyslně zpoplatňuje ty úseky, které jsou pro nákladní přepravu postaveny, zatímco úseky, kde nákladní doprava působí největší problémy, jsou zdarma. Je to dnes přesně opačně než by to mělo být.

+4/0
18.3.2017 10:58

J88a32r79o90s37l38a35v 39Š97t48r11e68i46t 4983544720623

A proč lidé nejezdí na kolech a skútrech či MHD? Právě jsme se vrátili z Amsterdamu, tak to nechápu :-D

0/0
18.3.2017 11:01

J96a15k96u85b 41K92o40r45e71c 6144570741653

Amsterdam na to ma infrastrukturu. Tady je problem udělat i chodník natož cyklostezku.

0/0
18.3.2017 11:17

J15a65n 26V38a59l72o94u39c49h 6442847618490

Třeba proto, že v Amsterodamu udělá pes na chodníku hromádku a je to třetí nejvyšší hora země...

+2/0
18.3.2017 20:24

M95a35r77t35i66n 80K83a71r61á92s11e22k 9568393498548

No v mhd jezdi a na kola a skutry jsiu v cr jdnak kopce a druhak podstatnou cast roku nepouzitelne pocasi....

0/0
18.3.2017 21:36

J64a33r77o63s42l43a45v 52Š17t48r81e76i33t 4563694220343

Kopec je problém? Pocházím z Valašska, takže nechápu... Počasí je jen také další výmluva. Spíše jsou Češi líní a zhýčkaní... A zjevně mají i dost peněz na vyhazování za blbosti

0/0
19.3.2017 9:04

M91a95r15t66i46n 47K75a90r92á52s71e24k 9268123438558

No ono je tak ale vicemene vsude v civilizovanych zemich - skutry a kola frci ve velkem jen tam kde je na to pocasi

+2/0
19.3.2017 9:25

J83a84r21o16s96l16a62v 88Š35t28r27e98i16t 4483144330883

U nás je dobré počasí :-D jde jezdit více než půl roku

0/0
19.3.2017 9:27

M87a64r42t44i87n 28K85a11r72á48s89e73k 9388903458488

No to je prave problem, kdyz uz stejne musite mit auta na skoro pulku roku (tim padem i na to dimenzovane cesty apod) tak proc si jeste navic porizovat skutr

0/0
19.3.2017 10:25

J30i48ř71í 58E15r36b84e43n 1253414276297

A zbylého půl roku budu sedět doma... :-)

0/0
19.3.2017 20:50

T76o83m54á48š 47K35u37c47h10a21ř 3957661348151

Je to trošku zavádějící, protože "nejvytíženější" lze spíš spíš chápat jako vztažený k maximální kapacitě (dáno počtem a šířkou průhů i celkovým řešením), tedy ten lidově řečeno "nejzsasekanější". Což než luxusní Pražský okruh bude mnohem pravděpodobněji např. D1 v okolí Brna.

0/0
18.3.2017 10:06

P33a66v71e24l 96Ř36a80p59e84k 7102426739825

Lidé tráví za volantem popelnic čím dál více času, spoustu času také tráví vyděláváním na popelnici a její provoz. U mnoha lidí to dělá až třetinu života. Jedná se o patologický jev, jehož důsledky pak vidíme dnes a denně. Ti lidé logicky nic nestíhají, takže předjíždějí na plné čáře, nedodržují povolenou rychlost, ohrožují ostatní tím, že za jízdy esemeskují atd.

Moje heslo je: na to, abych se denně zavíral do popelnice, nemám čas a jsem příliš pohodlný. V neposlední řadě nejsem asociál a proto nechci obtěžovat okolí tím, že si všude vozím zadek. Nadužívání automobilu dnes vnímám jako projev neschopnosti plánovat a uspořádat si život.

+2/−13
18.3.2017 10:01

M60i78l98o28s56l10a65v 34P88r93o51c35h12a62z97k47a 7194518156348

Ty ses prostě rozhodl otravovat lidem život jinak ))

+6/0
18.3.2017 10:07

V10a13c28l71a10v 43M89e48d26e97k 5541152725515

já trávím v "popelnici" cca. 45 minut denně. A to proto, abych nemusel trávit 130 minut v hromadné dopravě. Tu téměř 1,5 hodinu denně ušetřenou je lepší věnovat svým zájmům, své rodině atd.

Zdaleka ne každý to má do práce 10 minut metrem.

+10/0
18.3.2017 10:12

J76a67r11o91s49l65a67v 79Š44t72r29e87i93t 4733814210753

Cynism level 8.

+1/0
18.3.2017 10:16

R57o36b49e82r57t 60K36o27c22i19á27n 5179897496457

Vaše heslo spíše je, že jste idiot.

+6/0
18.3.2017 10:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.