Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Studenti jezdí radši se soukromníky než s ČD, stát doplácí čtvrt miliardy

Stát platí za žáky a studenty dopravcům čím dál vyšší částku. Doplácí jim totiž rozdíl mezi zlevněným jízdným a plnou cenou. Největší kompenzace získávají firmy Radima Jančury. Ministerstvo dopravy chystá další kontroly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L98u27d77ě43k 75Š90i18š14á77k 3887358209244

Proč má stát co doplácet? To je mrhání prostředky daňových poplatníků!!

+1/0
20.3.2017 12:48

J78a17n 20K65o91b11ě56r56s50k55ý 1540556531483

Protože si to tak nařídil ;-)

+4/0
20.3.2017 12:49

R26o13m67a94n 41S39t52o56n45e75k 1669373939881

to se zeptejte odpovědných osob proč nařizuji dopravcům aby poskytovaly slevy studentům

+1/0
20.3.2017 13:28

P47e89t54r 44N85o10v31ý 9241603968

Chápejte to tak, že stát má zájem na vzdělanosti obyvatel. Sleva na jízdném je pro studenty tedy určité zvýhodnění. A dle mého názoru i rozumné.

+1/0
20.3.2017 13:32

J35a92n 82K32o57b70ě33r86s32k51ý 1910106201923

S nadpisem článku nesouhlasím. Pokud bychom chtěli zjistit s kým studenti jezdí více tak bychom museli započítat i linky Ex2, R18, R19 kterými se studenti také mohou v části trasy svést, ale jelikož ty nejezdí komerčně tak se do toho nepočítají. Takže toto srovnání považuji za neobjektivní.

+3/0
20.3.2017 12:12
Foto

J92a79n 71V31a71l43a97l64í17k 6666189600116

slevy jsou kompenzovány pouze na výkonech, kterédopravci realizují mimo závazek veřejné služby (tedy objednávku veřejné dopravyze strany státu, krajů nebo obcí) – tzn. na „komerčních spojích“.

+1/0
20.3.2017 12:35

R20a68d52e26k 11J52a70n68a48t56a 9295976734522

Však to Jan Koběrský zjevně ví. Jemu se nelíbí titulek "Studenti jezdí radši se soukromníky než s ČD", protože to z objemu kompenzací nijak nevyplývá (byť to může bt i pravda, ale muselo by se to zjišťovat jinak, např. nějakým průzkumem).

+3/0
20.3.2017 12:38
Foto

J79a15n 51V96a46l79a61l51í16k 6386989520266

jo a jinak by se měla sleva dávat jen na "obyčejné" jízdné tudíž jestli RJ ji poskytuje i v relax a i standart tak podvádí nově by to mělo být pouze za low cost

0/0
20.3.2017 12:42

J97a70n 85K25o23b96ě69r22s27k78ý 1350896561493

To já vím, ale jelikož studenti jezdí i těmito spoji a např. Pardubice-Olomouc lze jet i linkou R19 a Ex2 tak lze jen těžko usuzovat s kým studenti jezdí více, když v těchto linkách se jakoby nepočítají.

+1/0
20.3.2017 12:39

J33a53n 33S51ů32r96a 4905283583642

Ano,R19, to byl loni sen každého cestujícího.

0/0
20.3.2017 17:58

J69a70n 79S49ů68r62a 4245263583362

RJ + LE 75 milionů, ČD 25 milionů. Fakt si myslíte, že těch pár vlaků Ex2, R18 a R19 doženě tento rozdíl?

0/0
20.3.2017 16:43

J71i97ř62í 40B16í11l13i39k 6619361261163

Proč se na studentskou slevu kompenzuje vlastně třída Relax RegioJetu ? Dyť je to vyšší třída, stát by ji dotovat neměl. Defakto, když to vemu z gruntu, by měla být kompenzace poskytnuta jen za nejnižší třídu, tudíž u nich nově "Low cost"... LE taky nikdo neproplatí Business cestující... A vůbec za období kdy stát proplácel i Business Regiojetu (což zavání podvodem) by měl chtít ty peníze od dopravce zpět. Minimálně to zavání obcházení pravidel. (Je hezké že měl má do teď u business a relaxu napsanou třídu 2, realně to tak ale není) Je to jakoby ČD chtely dotovat studenty ve first třídě railjetu, protože mají Business a ta je nejvyšší.

+4/0
20.3.2017 11:58
Foto

J89a40n 37V96a82l85a76l54í35k 6796219300556

protože RJ podvádí...

0/0
20.3.2017 12:50

P51e27t30r 53N64o64v18ý 9401303768

Protože RJ na tom ve výsledku utrží víc.

0/0
20.3.2017 13:33
Foto

J35a90n 92V45a31l93a60l65í32k 6476629800496

sleva ma být z "obyčejného" jízdného...

0/0
20.3.2017 14:16

M21i70c79h37a49l 14M10e90s85i41c83e63k 4833824856958

CD maji maji jednu velkou vyhodu a to je to,ze clovek muze jet jakymkoliv spojem a neni vazany na konkretni spoj.Jinak Regiojet jsem vyuzil z Prahy do Brna a vlak byl poloprazdny,nefunkcni WC a jizdenka drazsi nez CD,takze priste opet s CD

+5/0
20.3.2017 11:32

I70v18e75t69a 62S12o15c88h49o54r60o73v24a 6870824925704

ČD , to je nepřehledný pytel slev , zabere to spoustu času orientovat , zřejmě zaměstnávají spoustu užitečných úředníků , státní podnik (alias A.S.) se nezapře .

+1/−15
20.3.2017 10:07

R77a19d81e84k 36J67a36n29a85t48a 9595186814472

nemusíte znát slevy. e-shop vám ukáže cenu a tu koupíte.

+6/−2
20.3.2017 10:40

M21a74r68t60i39n 86M21a85i18k65s89n87a93r 3534363768962

e-shop neumí úplně všechny kombinace a nastavení. Např. já cestuji Praha - Hradec Králové - Hořice s 3 pesanami. Jelikož mají akční jízdenku na Praha - Hradec králové, tak mam 3 jízdenky (Praha - HK akční, HK - hočice normální, Praha - Hořice přes HK pesani). A tohle e-shop neumí. Kdybych ty pesany rozdělil taky na 2, tak už zaplatím více...

+1/−2
20.3.2017 11:24
Foto

J57a90n 92V15a72l13a21l44í49k 6486499750636

no to je tím že mate cenu z bodu A do bodu B

takhle jedete z A do B pak další cesta z B do C a z C do D

+1/0
20.3.2017 11:51

P55e80t67r 17M48a98r54š37á53l16e58k 9905102264949

Má Regiojet jídelní vůz?

0/0
20.3.2017 10:00

R48o72m82a92n 19S50t11o27n87e41k 1479713579261

měl po problému v Bratislavě je přestal nasazovat

+2/0
20.3.2017 10:20
Foto

J88a47n 70V19a54l19a18l29í86k 6146379310696

no nemá nikde...

0/0
20.3.2017 10:30

V14o84j43t24ě71c85h 26H95a75n65á56k 8665221541624

Vlastní je, ale po vykolejení v Bratislavě nejezdí ani jeden.

0/0
20.3.2017 10:37

M78a75r11t36i96n 20M64a67i86k81s55n17a85r 3284853788642

Ten jsem v životě nevyužil.

0/0
20.3.2017 11:24

M86a80r95t42i53n 27H74a84n40z29a22l 8818249529425

Ale ušetřilo se, to je hlavní, ne?

+10/0
20.3.2017 9:59

M63i54c49h21a12l 10P34a58s49t26o56r42e26k 4784400778898

No to nevím. ČD chtěly za trať Ostrava Praha před nástupem RJ 2 miliony ročně za kompenzace. Teď tam jen RJ bere 50 milionu. Takže bych řekl, že se neušetřilo.

+10/0
20.3.2017 10:08

P85a90v78e41l 57K30r35á57l 5350519654908

Hádám, že u pana Hanzala šlo o ironii ;-)

+3/0
20.3.2017 10:10

R51a85d72e39k 23J52a40n77a74t75a 9645626314562

Ne 2 miliony, ale asi 7. Ale pořád je toi méně než suma kompenzací.

+2/0
20.3.2017 10:40

M26a96r83t57i15n 10K51a32r94á32s72e10k 9168343248628

No ale zas cestujici usetrili ranec oproti cenam za ktere se drive jezdilo s CD...

0/0
20.3.2017 14:25

R75a57d67e67k 96J39a82n13a13t36a 9105986244192

To je časý blud. Průměrné ceny zase tolik neklesly. Typická cena byla kolem 320 Kč (téměř všichni totiž měli inkartu) a platila i ve špičce. A existovala spousta, především skupinových, slev, které dnes už nejsou, ČD zde přizpůsobily model Jančurovi.

+1/0
20.3.2017 15:33

M36a25r20t11i14n 37K73a77r46á64s48e29k 9908503658228

Nevim kde jste prisel na ten blud, ze "temer vsichni meli inkartu" - pravidelni cestujici ji mozna ve velkem meli, ale do "temer vsichni" to ma extremne daleko.

Kdyz se podivam dneska na ceny treba v patek (top spicka), tak v zavoslosti na case jsou ceny 170 - 320 kc (tj i ten nejdrazsi listek v zakladni tride v nejvetsi spicce stoji tolik co pred lety CD s inkartou) mimo tuto nejvetsi spicku se jezdi bezne za ceny kolem 200 (bez nutnosti nakupu jakekoli slevove karty)

0/0
20.3.2017 16:00

R46a15d62e21k 10J16a93n62a58t85a 9245806544772

Ale většina lidí jsou cestující pravidelní. Inkarta byla levnější než dnes takže se vyplatila při jediné (!) cestě z Prahy do Ostravy ročně - pro ji mělo tolik lidí. Existoval tzv. "junior pas", ten si mohl za stovku koupit každý student a sleva byla zhruba 50% - a to kamkoliv, nejen do školy, a i ve špičce. Skupinová sleva byla tak vysoká, že dva lidi zaplatili jako jeden. Existovala jízdenka ČDnet pro 5 lidí na celý den za 900 Kč (180 kč na jednoho). Nebo kilometrická banka, kde kilometr vycházel na 60 haléřů. To všechno už dneska není.

Takže celkové zlevnění není zdaleka tak výrazné a dojem vznikl spíš mediální masáží "ČD jezdí za 450 Kč". To byla přitom cena, kterou skoro nikdo neplatil.

+2/0
20.3.2017 17:24

M10a51r17t84i94n 56K89a14r29á86s88e97k 9218133298778

No junior psa stal 600 rocne, ale byl to celkem dobry deal (na druhou stranu pokud clovek jezdil jen do skoly tak byl zbytecny).

Jinak porad jsme u toho, ze CD ceny se slevovou kartou (placenou) byly na urovni dnesni spickovych cen.

0/0
20.3.2017 17:37

P47a41v46e90l 89P93r45o12k19o30p 6318562515280

Nejspíš nikoli, těžko si představit, že se počet studentů na trati zvýšil 10x. Ale měl by to někdo znalý vysvětlit. Já usuzuji, že v dobách státní objednávky stát uhradil prokázanou ztrátu, tedy kompenzace za studenty takřka pokryl vygenerovaný zisk. Ten ovšem po liberalizaci tratě v bilanci chybí.

Problém je, že když nejmenovaný dopravce vykřikne "Já budu jezdit bez dotací!", nikdo již nepoloží otázku: "A kolik to bude stát veřejné rozpočty navíc?"

+1/0
20.3.2017 11:06

P23e91t32r 67N64i95v21n16i55c18k31ý 3412854755327

Ale to už je na politické garnituře (volené voliči!), jestli se rozhodne dotovat studentské slevy.

+1/0
20.3.2017 11:35

M11o93n90i42k80a 47K81o43n63e86c16n16a 7143741731354

Ale vzdyt je to jedno, kdyby ti studenti jeli vlaky Cd, tak ten rozdil musi stat doplatit CD, takze spis tady zacina dalsi utok na podnikatele, pokud budete studenti ejzdit statni drahou, a budeme doplacet statu, je to OK, ale budete-li podporovat soukromniky, to se nam uz nelibi.

+8/−4
20.3.2017 9:52

J42i62ř11í 72S95e74d52l48á32č66e41k 9856376681589

Ta lokomotiva RJ - to je hrozná krabice. Kam se poděla aerodynamika?

0/0
20.3.2017 9:42

P18e68t79r 18N35o39v24o69t79n40y 1571680791

Komunisti ji nepotřebovali. :-)

0/−1
20.3.2017 9:47

K57a89r16e40l 80V82o88h77n83o13u36t 4358509520207

Nevím, jestli zrovna tenhle, ale Jančura kupoval ty Peršinky z Itálie. Takže kapitalisti ji nepotřebovali.

+5/0
20.3.2017 9:49

R24a15d95e16k 93J38a97n46a34t66a 9475956284912

Pořád je to česká výroba. A Italové si to neobjednali, odkoupili to už ojeté.

0/0
20.3.2017 9:52

P31e42t48r 16N72o89v42o59t11n14y 1541790791

Vyrobila to plzeňská Škodovka v 80. letech. Takže komunisti.

0/0
20.3.2017 9:52

R33a65d52e81k 84J86a14n55a73t43a 9515736514592

Kusy prodané do Itálie měly rok výroby 1992 (dle wikipedie). Takže kapitalisti, ale podle komunistického designu.

Ale hlavěn to není důležité. Aerodynamický tvar tehdy neměly skoro žádné lokomotivy ani na Západě. Protože při nižších rychlostech to není podstatné.

+2/0
20.3.2017 10:49

P52e81t73r 42N85o69v84o62t69n87y 1291770611

Jojo, taky jsem se díval. Č(S)D na ně neměly peníze, tak je vzali po úpravách Taliáni. Design bude už tak ze 70. let, první esa byly vyrobené 1980. Když se to srovná s něčím ze 60. let, tak je to hrůza.

0/0
20.3.2017 11:29

K76a63r14e91l 60V24o57h74n79o80u83t 4628189240457

To je Peršink.

0/0
20.3.2017 9:48

J56a97n 95J41e30m40e88l77k36a 1705670

Já si prostě myslím, že u studenské jízdenky přes 100km, kdy studen zaplatí 28 -33 Kč není cena s dotací 37 Kč resp 44 Kč. 0,35 Kč/km resp. 0,42 Kč/km. S veškerým servisem. A dotace netvoří 9 Kč a 11 Kč. Za to se prostě podle mě jezdit v ČR nedá.

0/0
20.3.2017 9:39

Ř19e94h69o95ř 64K62r16á34l36í91č68e51k 5907591929848

Na tratích kde jezdí RegioJet a Leo Express se mohou České dráhy kvůli zákazníkovi skoro přetrhnout, ale jinde je to děs. Nedávno jsem potřeboval někam jet a rozhodl jsem se nechat auto doma a jako za starých časů jet vlakem, no první spoj Kroměříž - Hulín ještě v pohodě, Hulín - Přerov zpoždění asi 20 min. kvůli čekání na přípoj a poslední spoj Přerov - Vsetín mi mezitím ujel, tak jsem musel skoro hodinu čekat na další přípoj a z původní skoro hodinové rezerv, kterou jsem měl, tak jsem musel volat a omlouvat se, že přijedu později. Takže z ježdění na čas s ČD jsem už na nějakou dobu vyléčený :-/.

+5/−6
20.3.2017 9:21

M72i10r89e79k 77Z54á48v16o71d90n86ý 7562317870858

A čím si myslíte, že bylo to zpoždění způsobené? :) Respektive. Soukromým společnostem se to nestává? :)

+6/0
20.3.2017 9:22

M77o30n91i14k62a 14K83o25n30e55c83n87a 7533861551154

Nechapu to, ale kazdy den chodim pres nadrazi a pokud ma soukroma linka zpozdeni, je to z duvodu napr. nejake poruchy na trati, havarie, ale jinak ty vlaky skutecne jezdi na minutu presne, kdyz jsem cekla na soujkromy vlak a sledovala rychliky CD, tak snad uplne vsechny meli zpozdeni a ne male. Tak tomu opravdu nerozumim.

+1/−9
20.3.2017 9:54

P81a37v54e26l 76K46r90á89l 5640559634348

A vy víte, proč mají zpoždění rychlíky ČD?

0/0
20.3.2017 10:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.