Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tatrovka slaví úspěch, dodá podvozky k houfnicím pro dánskou armádu

Česká automobilka Tatra bude dodávat podvozky k samohybným houfnicím ráže 155 milimetrů typ Caesar 8x8. Ty francouzská společnost Nexter Systems vyrobí pro dánskou armádu. Dánské ministerstvo obrany oznámilo, že je vybralo ve výběrovém řízení. Objednávka dánské armády je na 15 kusů houfnic s opcí na dalších šest. Česká společnost to v pondělí sdělila v tiskové zprávě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J35i92ř46í 80B29a50b54i18n67s30k39ý 7127549228301

zajímalo by mne čím taková houfnice přespěje k rozvoji lidstva ? kolik chudých dětí nakrmí a naučí číst a psát ? nějak semi nezdá že by zbrojní výroba přispívala ke světovému míru ? ale to mi vepřová konzerva přijde užitečnější , pokud se budeme pořád jen ohánět ekonomikou a ziskem kdy dojdeme na konec cesty ,cesty kdy dělo bude dostupnější než pytel brambor ? kdy regály budou plné samopalů a masti proti ozáření budou dostupnější než kus chleba ? každá mince má dvě strany !

0/0
18.4.2017 10:18

A67n12t82o98n50i39n 51K50a91d21l69c24e28k 9542499981666

Moravská automobilka!!!

0/0
21.3.2017 23:23

M64i81c25h35a79e63l 79C79h21a83r75v37á70t 9379958643432

15 Tahačů a 6 opic. Tak to asi bude zakázka století, kdoví jestli ne milenia.:-/

0/0
21.3.2017 12:08

J96i43ř90í 76E46r18b43e81n 1753654116947

Dokonalá ilustrace toho, jak ten zlolajný Havel dokázal zničit zbrojní průmysl po celém světě, když i dánská armáda kupuje jen jednou za čas jednadvacet houfnic ;-D

0/0
22.3.2017 21:01

M14i19r11e65k 57S86l29a42v66í87k 1327701241748

Já tyhle příběhy miluju! Z potápějící lodi se stala úspěšná firma. Unikátní nápady a řešení, které nezapadly a nyní profitují. Jen tak dál a hodně úspěchů!! R^

+3/0
21.3.2017 8:10

R12a80d23i94m 56P35o26l83á63š72e61k 9576313109489

Úspěšná firma to není.

Akorát firma, která se , aspoň předpokládám, zbavila dluhů a nyní začíná běžně fungovat.

Úspěšná firma to bude, až bude takhle fungovat tak 10 let ( v oblasti automobilů, třeba v IT oblasti stačí 2 - 4 roky) a bude mít vydělán finanční polštář na aspoň 2 - 4 roky případných neúspěchů.

Jako měla Tatrovka po roce 1989 svým způsobem ekonomický polštář na 5 - 10 let neúspěchů, který vyčerpala až v letech 2005 - 2010.

0/0
21.3.2017 16:46

P68e77t67r 74M69a20t28ě28j50ů 5518941385761

Vždy mě bavilo stát za DANou a dívat se jak letí kulka...

0/0
20.3.2017 21:34

P21a36v29e26l 74C65h94a47m34r49á49d 4267400419575

15 kusů teď, 150 kusů třeba pak, jen tak dál.

+3/0
20.3.2017 19:13
Foto

J52i43ř56í 47F59e63i98x 2229613600946

15 ks, to je teda kšeft jak Brno ? Pracoval jsem tam kdysi na montáži vojenských podvozků, dělalo se za směnu 6 kusů , i 6 ks VP13 se dalo stihnout, a to bylo nějakých trubek ve vzduchotecnice...

+1/−2
20.3.2017 14:39
Foto

I55m60r39i28c66h 78S23u89c64h47a97r94s62k83ý 8746973295611

To víte havel zavelel, že zbrojovky musí omezit (tenkrát jsme mu skoro všichni věřili) a výsledek je do dnes všude vidět. Jinak vám rozumí, že spohledu vašeho se jedná o minimum.

+11/−15
20.3.2017 14:43

J36i43ř21í 67N84e70k12u90l40a 3399648584745

Vy jste ale antihavlista, nejste z Novinek?

+2/−7
20.3.2017 14:46

M33a69r23t36i76n 80K55o35l58a60c92e42k 6625889594810

K tomu snad nemusím být z novinek. To že Havlova politika byla antiekonomická a najivní, k tomu mi postačí zdravý rozum

+14/−4
20.3.2017 14:53

P48e40t12r 71B77a50l91c20a84r 2586471867364

Jestli si myslíte, že Havel ty fabriky řídil, tak jste spíš naivní vy.

+7/−4
20.3.2017 14:57

M24i64c24h41a76l 84F67r85ý12d29a 1712699103432

Ne, on má jen najivní spohledy

0/0
20.3.2017 15:39

M10a58r77t35i88n 62K59o37l67a85c18e82k 6235839634880

V případě Tatrovky tomu tak fakt bylo. Totiž Havel měl hodně nohslehů, kteří mu udělali co mu na očích viděli. A když se řeklo, že se nebude vyvážet do zemí "prý s porušováním lidských práv" tak to udělali. Celá Havlova éra byla antiekonomická a naivní

+2/0
21.3.2017 11:00

R88a54d40i70m 43P29o25l57á93š13e56k 9626763699129

No, v případě Tatrovky bylo podstatné, že Československá a později Česká armáda postupně přestala odebírat vojenské Tatrovky. Už toto znamenalo pokles roční výroby o několik tisíc vozů. Následovala ztráta sibiřského odbytiště, ročně cca 5 - 7 tisíc vozů, protože se tam nahrnuli prodejci západních náklaďáků a oblbli Rusy lepším provedení kabiny a lepším komfortem pro řidiče. Navíc se tam začal cpát ruský Kamaz. Až o hodně let později se na Sibiř Tatrovka díky výhodám tatrováckého podvozku začala vracet ale nikdy to už na původní tisicovky vozů ročně nedošlo.

Ale jinak mimo Česko a Slovensko tehdy pro vojáky moc Tatrovek nešlo, proto Tatrovku na rozdíl od čistých zbrojovek Havel osobně moc nepoškodil.

Pokud se nepočítá LIWA pro araby, tam ale byly všechny zakázky realizovány. To nebylo v khaki barvě, ale v pískové a proběhlo to později, kdy už bylo jasné, že odklon českých a slovenských zbrojovek od zbrojní výroby je fatální, takže havlovci už nepřekáželi.

Hlavní průšvih tatry ale byly ztráty odbytišť pro civilní náklaďáky.

+1/0
21.3.2017 16:42

J38a76n 91B24l84a95n95a 3866585684

jak to souvisí s tím, že prezident Havel byl nápomcen likvidace zbrojního průmyslu? V roce 1992 mu Poláci připíjeli na zdraví, že díky němu mají jejich zbrojaři více kšeftů.

+3/0
20.3.2017 14:55
Foto

M38i55c41h28a91l 30G78r95e57š88l11i36k 9791276522636

Havel tie zbrojovky neriadil. Zlikvidoval ich pád Varšavskej zmluvy.

+13/−4
20.3.2017 15:38

M73a77r35t85i89n 35Ž39e18l26i68n37s87k67ý 9118399859112

No, budu radeji verit lidem z branze nez diskuterum na iDnes...;-)

Český zbrojní průmysl v 90. letech prošel skutečným peklem. Začátkem 90. let se prosazovala politika, že nebudeme exportovat zbraně. Zbrojovky měly přecházet z těžké zbrojní výroby na lehkou, ale byl v tom i kus naivity. Měli jsme sice proti Slovensku štěstí, že se tu koncentrovala spíš lehčí výroba, ale i tak byl dopad na tuzemský průmysl obrovský. Země zbytečně vyklidila trhy, které okamžitě obsadili konkurenti.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ceske-zbrojovky-bojuji-s-islamskym-statem-fjt-/ekonomika.aspx?c=A170308_2310724_ekonomika_rts

+6/−1
20.3.2017 17:09
Foto

M25i12c11h32a36l 25G16r98e73š74l43i31k 9201346372496

Najväčším odberateľom boli štáty Varšavskej zmluvy. Pozrite sa, kto odobral napr. L-29 Delfín, alebo L-39 Albatros... drvivú väčšinu ZSSR. Myslíte, že za zrušenie objednávok mohol Havel?

Tu máte odkazy aj na rozhovory s vedúcimi najväčšej slovenskej zbrojovky. Vašu teóriu o Havlovi rozmetali na kusy:

"Ale už začiatkom 80. rokov sa jednoznačne potvrdzovalo, že koncepcia, ako bola postavená, je už prežitá, preto sme už v tom období hľadali cestu, aby dosah prudkého obmedzenia zbrojnej výroby nebol príliš dramatický."

http://spravy.pravda.sk/domace/clanok/171711-ako-prekovat-mece-na-pluhy-a-neprist-o-pracu/

http://www.rozhlas.cz/zpravy/evropa/_zprava/slovensky-mytus-padl-vaclav-havel-tamni-zbrojovku-nezrusil--994329

https://domov.sme.sk/c/6188532/havel-nebol-zodpovedny-za-kolaps-zbrojoviek.html

http://dennik.hnonline.sk/servisne-prilohy/241348-konverzia-sa-zacala-pred-havlom

+5/−1
20.3.2017 19:03

M16a69r19t96i32n 38Ž29e38l72i89n14s62k77ý 9668719869842

Jedna vec je rozpadajici se trhy a druha, odmitnuti zustat tam, kde byl zajem a mit zajem o nove kontrakty. Ja zase cetl vic clanku nez je tento, jak jsme opustili trhy se zbranemi.

L-29 maji take Egypt, Ghana, Guinea, Indonesie, Irak, Libye, Nigerie, Syrie, Uganda, Vietnam

L-39 Afganistan, Alzirsko, Banglades, Egypt, Rovnikova Guinea, Ghana, Irak, Libyue, Mozambik, Nigerie, Sudan, Syrie, Thajsko, Uganda, Jemen

... takze teorie o ukonceni zajmu ve vyvazeni zbrani rozmetana na kusy... :-P

+1/0
20.3.2017 20:55
Foto

M34i78c93h25a48l 67G77r61e20š56l14i28k 9831876292316

Pozrite si počty a takisto by ste si mohlin zistiť, že dodávky takému Talibanu asi veľmi neprichádzali do úvahy. :-)

0/0
21.3.2017 8:37

J28i57ř13í 16E56r81b85e38n 1203284736477

A ti lidé z branže snad tvrdí, že v 90. letech někdo ve světě stál o stovky zastaralých československých tanků a transportérů? 8-o

+5/0
20.3.2017 20:30

R49a37d85i88m 18P51o26l18á88š81e37k 9176973509289

Pokud vím, spousta tanků byla prodána do všelijakých rozvojových států.

Transportérů ne, protože jsme jich měli málo a v mizerném technickém stavu.

0/0
21.3.2017 16:49

M20a45r50t53i67n 85K14o73l59a25c14e98k 6945679754510

Tatra nebyla jen zbrojovka. Měla jeden problém její technický koncept se hodil do zemí, se kterými chtěl Havel zkoncovat.Pád sovjetu Indický trh nezrušil. Rusko také mohlo dále kupovat.

0/0
21.3.2017 11:03
Foto

M11i27c50h74a30l 47G62r11e75š98l46i92k 9201586622876

Bavíme sa o zbrojnom priemysle všeobecne.

0/0
21.3.2017 11:16

M45a46r45t84i51n 42K69o72l89a21c81e89k 6235829504660

Jenže za pádem Tatrovky bylo celkové vyklizení "nepřátelských trhů"

To je také důvod, proč z fungující firmy a náklaďáky zbyl pouze podvozek

0/0
21.3.2017 11:57

J87i63ř85í 41E77r12b64e18n 1693504166747

Ona totiž Tatra je auto do těžkého terénu, jenomže dneska máte solidní zpevněné vozovky i na staveništích, v lomech a v lesích, takže spousta zákazníků si raději koupí jiný (levnější) velkosériový vůz se žebřinovým rámem od renomovaného výrobce se širokou dealerskou sítí.

0/0
22.3.2017 20:59

M74a54r20t70i78n 67K63o19l26a42c80e37k 6365399924400

Kdyby jen Poláci celý západní svobodný svět se vrhnul na východní trhy , které měla Tatrovka

0/0
21.3.2017 11:01

R34o79m60a18n 21S82t16o78n80e59k 1339363769931

kolikrát se tento nesmyl bude ještě opakovat?

+8/−1
20.3.2017 15:15

M78a76r67t24i61n 29Ž41e23l36i13n66s17k84ý 9598379569472

Český zbrojní průmysl v 90. letech prošel skutečným peklem. Začátkem 90. let se prosazovala politika, že nebudeme exportovat zbraně. Zbrojovky měly přecházet z těžké zbrojní výroby na lehkou, ale byl v tom i kus naivity. Měli jsme sice proti Slovensku štěstí, že se tu koncentrovala spíš lehčí výroba, ale i tak byl dopad na tuzemský průmysl obrovský. Země zbytečně vyklidila trhy, které okamžitě obsadili konkurenti.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ceske-zbrojovky-bojuji-s-islamskym-statem-fjt-/ekonomika.aspx?c=A170308_2310724_ekonomika_rts

+1/−1
20.3.2017 17:09
Foto

M47i77c84h56a60l 39G33r67e94š72l59i46k 9521906682406

Začiatkom 90. rokov prišla predovšetkým situácia, že zbrane nebolo kam exportovať. Možno ste si nevšimli, ale najväčší odberateľ sa rozpadol a štáty Varšavskej zmluvy zbrane skôr likvidovali a trhy boli nimi zaplavené.

+5/−1
20.3.2017 19:15

J48i74ř66í 74E16r96b78e13n 1303224536337

Zvláštní - kteří že to západní konkurenti začali v roce 1990 najednou dodávat tisíce vysokoprůchodivých nákladních automobilů, obrněných transportérů a tanků pro ruskou, ukrajinskou, československou, polskou, iráckou či kubánskou armádu namísto Tatry a ZŤSky? ;-D

+2/0
20.3.2017 20:34

J60i54ř59í 40E43r81b47e78n 1253644556197

Jo, jenže to bylo v době, kdy Varšavská smlouva potřebovala ročně tisíce nových vozidel. Po roce 1990 ta potřeba klesla na desetinu, nemluvě o předimenzovaných armádních skladech se stovkami až tisícovkami uloženek.

+3/0
20.3.2017 20:29
Foto

I71m51r11i81c88h 32S67u71c27h41a28r83s30k59ý 8676433565711

Tato zpráva potěší všechny lidi, kteří věděli, že Tatra není na odpis a más tále co nabídnout i bez amerických manažerů.........;-)

Akorát nepotěší zástance sluníček a havlistů, kteří se snažily celý zbrojní průmysl zničit. :-PRv

+9/−13
20.3.2017 14:36

J13i36n77d77ř18i64c39h 77Š97k72o74p14e84k 4395131240725

a takhle zpráva potěší o to více, že víceméně pouze na armádních speciálech je to ještě Tatra. V civilu je to celosvětová skládačka s logem Tatry

+1/0
20.3.2017 14:38

P34e17t56r 45B58a94l21c15a75r 2346101727984

To by se dalo napsat o kde jakém vozidlu, protože každá automobilka má hromadu subdodavatelů dodávajících do montážního závodu.

+1/0
20.3.2017 14:58

J34i75n75d87ř85i76c10h 17Š22k33o82p26e56k 4635861870385

souhlasím, ale je rozdíl mít subdodavatele v ČR na dlouhé roky a mít subdodavatele z ciziny, vždy na pár let, dokud se nenajde levnější. Pak trpí kvalita i když se pár korun ušetří

Z tohoto důvodu nikdy nebudou např. Tatry pro českou armádu jezdit tak dlouho jako staré 815,148

+1/0
21.3.2017 7:16

R13a21d95i51m 20P96o97l76á91š31e12k 9536173909399

Pořád je tady tatrovácký podvozek. Ostatní je skládačka z nakupovaných dílů, protože vyvinout nějaký zásadní díl se vyplatí až při produkci minimálně mnoha tisíců aut s tímto dílem ročně, ne 1500 aut dohromady.

U vojenských speciálů je jinak naštěstí výjimka z ekologických limitů, takže tatrováci mohou použít i svůj původní vzduchem chlazený motor. Ten už do civilních aut pro Evropu nedají.

+1/0
20.3.2017 16:41

J52i32ř96í 85E27r17b38e95n 1123494506907

Bohužel nedají. Přitom ten Tatra OnAir je vyšlechtěný zatím na Euro IV i bez použití elektronické regulace. To nikdo na světě nedokáže. Uměli by i Euro V, ale už neměli peníze na zavedení sériové výroby a homologaci.

+1/0
20.3.2017 20:36

R10a81d70i16m 82P11o64l38á57š61e12k 9366973829669

To je houby platné, když nyní potřebují do civilních náklaďáků už EURO6.

Navíc vzduchové chlazení motoru je momentálně konstrukčně vyčerpané, je tam mnohem větší tepelné zatěžování oleje v motoru než u motorů chlazených vodou, protože olej přebírá část té tepelné zátěže, větší kolísání pracovní teploty válců, což má vliv na účinnost, spotřebu i emise a v neposlední řadě dochází za provozu poměrně rychle k zanášení hliníkových žeber válců motoru, takže poslední válce motoru se přehřívají.

Minimálně by tyto motory potřebovaly pořádný facelift, důkladně ty tvary uvnitř motoru prozkoušet a na dnešních počítačových modelovacích programech propočítat a zoptimalizovat a potom doplnit případně elektronickými prvky.

Jenže to se při dnešním počtu vyráběných kusů nevyplatí

0/0
21.3.2017 16:59

R83a33d92i25m 81P79o60l28á69š45e78k 9586423109709

Vojenská Tatra 810 tatrovácký podvozek nemá.

Konstrukce je koupená licence tuším ROSS Rousínov.

0/0
21.3.2017 16:51

M59a20r25t36i69n 19S29v46o25b58o39d37a 7269337232295

Tahat sem tohle je ubohost.

+1/−2
20.3.2017 15:03

Š43t83ě45p80á29n 69D88o72l39e46ž91a57l 3492111928825

Teď se vám asi zhroutí svět, ale mě, Havlistu ta zpráva potěšila ;-)

0/0
20.3.2017 20:22

M97a50r85e98k 37P73o46s46p18í43š84i54l 2625365141

No vida! a jde to.

Přeji Tatře mnoho úspěchů a pokud bude platit pořádné mzdy,tak bude mít i dotatek mozků na inovace. A rozjede se na hodně velkou firmu.

+6/0
20.3.2017 14:26

E50m12i94l 23F60a80t11k65a 1860803780441

nojo levná korunka a levná pracovní síla opět promluvila.....

0/−1
20.3.2017 14:26

J22i68ř28í 52K42o60c88u50r27e95k 6485814955748

No jo, zas jeden salonní ekonom. To vadí, že mají firmy v ČR zakázky?

+4/0
20.3.2017 16:31

J12i94ř73í 16K62o67c87u43r95e43k 6885294915268

Speciální stavby? Ale jistě že ano! R^ TATRA [>-]

+1/0
20.3.2017 14:17

V21á68c17l64a24v 15K28o93r75y81t94á14ř 2456405650686

Paráda :-)[>-]R^

+5/0
20.3.2017 14:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.