Diskuze

Stát křísí plány na tunel Praha - Beroun, stará trať se rozpadá

Přestože se v Česku investovaly miliardy do modernizace lokálních železničních tratí, hlavní tah do Německa z Prahy přes Beroun zůstává velkých vylepšení jaksi ušetřen. Jen na trase Praha - Beroun loni došlo ke dvěma stovkám poruch na zabezpečovacích zařízení, často tudy vlaky musí jezdit omezenou rychlostí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Zvláštní, že většina autorů článků se neobtěžuje s přesnými informacemi.

Obce kolem berounky se podle dostupných informací nebrání modernizaci, ale výstavbě stupidní, nebezpečné, ohyzdné a nic neřešící dvoumetrové protihlukové zdi v podstatě v celé délce trati do Berouna. Takže obce budou rozděleny a cestou do práce uz nebudete koukat na udoli Berounky a do zdi. A to všechno kvůli několika fanatickým hygienikům placených betonovou loby.

Lidé kolem tratí bydlí 150let a vlaky jsou čím dál tišší, betonová koryta jsou o to stupdnější, že většina hluku na žaleznici vyniká do 1m nad temenem koleje.

3 0
možnosti
RK

Obce protestují i proti pouhé modernizaci trati. Například v Černošicích existuje slabomyslná iniciativa, prohlašující, že jejich předkové si postavili trať pro své potřeby a nikoliv pro nákladní vlaky do Německa. Přitom Česká západní dráha byla v roce 1862 postavena právě proto. Z Bavorska přes Domažlice na Smíchov. Vozilo se po ní i mnoho uhlí z tehdy prosperujích pánví na Plzeňsku. 99% dnešních staveb kolem trati tehdy nestálo a Černošice nikoho nezajímaly.

Obce by měly lobovat jak za tunel pro dálkové osobní i nákladní vlaky, tak za rekonstrukci trati na příměstský provoz typu S bahn. Pro nejblížší roky jich nákladních vlaků nikdo nezbaví. Navíc na nerekonstruované trati jezdí kvůli malé propustnosti hlavně v noci.

2 0
možnosti
ŠD

Tak jsme si nechali utéct dvě nejtučnější období operáků, kdy se nám tunel mohl z Cca 80% zaplatit z evropských a budeme opět dělat jakési studie proveditelnosti a vyhlídky nejasné

8 0
možnosti

Zajtra dvojdenka na Beroun a voľno žiadne :-(

Jedine, že by spadly dráty...

1 0
možnosti
PK

P88e59t56r 25K12o17r70b37e51l

26. 3. 2017 22:04

Stopnutí toho tunelu považuji za jednu z největších minel na české železnici. Ta trať podél Berounky přepravuje obrovská kvanta lidí, rekonstrukci potřebuje a ta bez odlifrování alespoň dálkové a nákladní dopravy někam jinam nepůjde.

6 0
možnosti
RJ

Ano, navíc by to byl impulz pro dopravu mezi Prahou a Plzní (největším českým městem po Praze).

A kdyby to viděli Němci, možná by přehodnotili svůj postoj ke stavbě pořádné trati z Bavorska do Čech. Protože když vidí, jak to u nás vypadá, tak se nedivím, že se jim nechce nic dělat.

4 0
možnosti
PK

Že by tam jezdily rychlíky do Písku a ČB:-). Z Berouna do Protivína je to lokálková trať. Dnes do Písku po silnici 100, po kolejích přes 130.

0 0
možnosti
VN

Tyto rychlíky už x let jezdí.Ani tak nejde o cestující z Prahy do Písku či Budějovic , ale o frekvenci na trase..

0 0
možnosti
JK

Malá poznámka k vysokým rychlostem: Spousta lidí si myslí, že vlak pojede už u peronu a 300 na konci nádraží. Není pravda.

Souprava s moderní 6MW lokomotivou a 7 vagony se rozjede na 200 km/h po 4,5 kilometrech. A pokud nechceme zybetčně žhavit brzdové kotouče, tak 4,5 kilometru je taky brzdná dráha. Z toho je vidět, že pro zastávky bližší než 10 kmh/h je cokoliv nad 200 km/h nesmysl.

Teoreticky by se ta samá souprava rozjela na 250 km/h po osmi až devíti kilometrech. Tudíž je nesmysl jezdit nad 250 km/h, pokud vše zastavuje už po 20 km. Nebo po 20 km musí zbrzdit na 100 km/h a méně.

Stavebně lze takový tunel natrasovat*, aby poloměr oblouku vyhovoval pro vyšší rychlosti, klidně 350 km/h. Ale jak se ukazuje ve Švýcarsku, tak u opravdu dlouhých tunelů je problém to, že vlak se chová jako píst v potrubí.

*) smyčkové tunely přes Gotthard jsou jiný případ s jiným zadáním.

1 1
možnosti
JK

Ech,v ypadlo mi: že vlak pojede 160 km/h už u peronu

0 0
možnosti
VF

V podstatě pořád stejná písnička u nás.

Aby to bylo zadarmo, jezdilo to nejmíň 300, ale ne kolem mojeho, ale kolem sousedova.

4 0
možnosti
JS

Vzhledem k povolenému stoupání tratě lze postavit tunel z Hlubočep, který vyústí už za Holyní (4,5 km), pak lze stavět v povrchově v zářezu či s odhlučněním až k Tachlovicím. Dalším tunelem do Loděnice (4 km) a nakonec poslední tunel do Berouna přímo naproti nádraží (5 km) + most přes Berounku. Finančně naprosto snesitelné - násobně levnější než 25 km tunel v kuse.... Lze postavit na 200 nebo 250 km/h. Tak do toho!

1 0
možnosti

P33e52t51r 92Š71i53m23r41a30l

26. 3. 2017 14:24

Nelze. Z údolí Berounky je taktéž potřeba odvést přibližně 100 nákladních vlaků denně. A to by se vám dopravci poděkovali, kdyby na jejich vozbu v úseku Praha - Beroun potřebovali tři lokomotivy místo jedné.

3 0
možnosti
PB

P68e44t34r 31B38r72o90ž

26. 3. 2017 13:27

Je úžasné, jaké má SŽDC pořád plány, ale skutek utek... Ne, že by za všechno mohli oni, ale třeba pitomých 20-30km Praha - Kladno se řeší už asi 20 let...

2 0
možnosti
JK

Tak do toho leze Pé šest s chováním umanutého děcka, pro které není nic dost dobré.

1 0
možnosti
PR

Nač to dělat jednoduše, když to jde složitě. Tunel už měl dávno být.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat

28. března 2024  12:31

Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...

Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově

28. března 2024  12:17

Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...

Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman

28. března 2024  11:32

Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...

Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů

28. března 2024  10:58

Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!