Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lidl chce otřást trhem se stravenkami. Restauracím nabídne lepší provizi

Na český trh se stravenkami vstupuje nový hráč, společnost Lidl stravenky. Oproti třem hlavním stravenkovým firmám v Česku nabídne nižší poplatek pro spřízněné restaurace. Německý diskont začátkem roku představil vlastní poukazy Naše stravenka pro své zaměstnance. Nyní chce konkurovat třem velkým firmám na českém trhu s jídelními poukazy. Zaměstnavatelům je nabídne na jaře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31i45ř74í 26R15o73d 7814278910910

Není čas stravenky zrušit? Vždyť je to jako potravinové lístky v době nedostatku všeho....

0/0
27.3.2017 12:01

L44u70k90á79š 71M44a52r77e52d66a 6391764547708

"nabídne nižší poplatek pro spřízněné restaurace"

Tak to je krasne, za to ze se do restaurace nahrne host obohacen o stravenky a restaurace prijme tuto pseudomenu, se kterou ma dalsi starosti, tak za to vsechno bude mit platit mensi poplatek...

0/0
24.3.2017 7:55

R82a44d16i74m 56P90o27l45á55š28e27k 9896143509149

JJ, dokud bude stát chtít kecat do toho, aby lidi přednostně obědvali teplou stravu v hospodách a neodbývali se v práci namazanými chleby nebo dokonce nejedli vůbec, aby tak ušetřili tak 10 - 30 % svého čistého platu, tak do té doby budou stravenky.

Druhá alternativa je, že by se všem zvýšily platy tak čtyřikrát, zatímco ceny potravin zůstaly stejné. Potom by lidi neměli důvod šetřit na obědech a odbývat se těmi chleby, protože za kupované obědy v hospodách a jídelnách by dali ze svého platu pakatel.

+3/−2
23.3.2017 8:53

B75o90h92u52m70í15r 90E88l74i38á92š 1721438114822

jako varianta zvýšení platu cca 4X je nádherná,leč v nejbližší době myslím nereálná

a tak vezmeme zavděk stravenkou a nadlábnem se za ní v hospodě,bufetu,restauraci..a někteří šetřílkové za ní pořídí sobotní nákup

0/0
23.3.2017 10:16

K38a15r39e11l 43N86o80v89á81k 7311104648980

Si děláte srandu. Kde jste to viděl? "...že by se všem zvýšily platy tak čtyřikrát, zatímco ceny potravin zůstaly stejné" ;-D;-D;-D;-D Počítejte tak s 2-3 násobným zvýšením cen a s úsporami v prudeli.Rv

0/0
23.3.2017 14:02

R56a37d92e90k 84J47a75n21a68t93a 9205636184862

Pokud by mzdy vrostly 4x, zatímco ceny potravin ne, tak se stane to, že ceny jídla v restauracích vzrostou, protože v tom je vyšší podíl lidské práce, než při prodeji potravin v supermarketu. Tj. bude to mís spíš efekt takový, že lidi do resturace budou chodit méně.

0/0
24.3.2017 23:55

J25i56ř20í 45Z98á27ř64e23c76k85ý 5384588214335

Nikde není psáno, že se musí používat stravenky jenom těch tří firem. Zaměstnavatel může vydávat stravenky svoje a jejich akceptaci dohodnout v nejbližší restauraci a obchodě. Zaměstnavatel se taky může dohodnout s nejbližší restaurací a obědy platit fakturou. Taky by stálo za zvážení k tomuto používat platební kartu.

Alternativních možností je docela dost.

Pravda je, že od doby kdy Emil Wurst prodal svůj systém, zmizela z trhu konkurence a stravenkové firmy se chovají jako mobilní operátoři.

+1/0
23.3.2017 2:36

A30n86t60o80n39í62n 95S12v93o91b88o14d95a 3524373709512

Když zaměstnavatel zaplatí zaměstnanci v superhrubé mzdě o 1 000 Kč víc ( hrubá 25 000 Kč - super hrubá 33 500 a po zvýšení superhrubá mzda 34 500), tak klidně z těch peněz dostane k výplatě cca 500 Kč, zbytek je pojistně a daně, když to dá třeba z fondu FKSP, tak ze zisku před zdaněním 1000 Kč může dostat zaměstnanec 810 Kč, to je celé kouzlo, firmu to stojí stejně a zaměstnanec dostane víc

0/0
22.3.2017 21:58

J29u53l14i59u89s 27P32u52f37l15e65r 9514550249

Stravenky už měly být 20 let zrušeny. Nechápu proč mají být dvoje peníze a z jedněch muset někomu dávat provizi. Každý se musí najíst. Jestli za stravenky nebo za peníze Rohlík je rohlík a guláš stále guláš. Neznám nikoho kdo nejí. Každý zaměstnavatel může přidat zaměstnanci normálními penězi a né poukázkami na jídlo ze kterého mu musí nějaká agentůra kus ukousnout. Je to nesystémové a strašná blbost.

+6/−2
22.3.2017 21:33

B78o81h11u14m84í32r 48E61l75i78á56š 1921798854492

ale je to možnost a má oporu v zákoně..

0/0
23.3.2017 10:11

K78a84r28e74l 14N38o33v72á48k 7561964848370

Asi nic nevíte o daních a odvodech na pojištění, že?

+1/0
23.3.2017 14:05

M67i13c22h88a94l 46C76h34a10l18u27p46a 6698620869363

No ale má pravdu, že je to v podstatě zbytečnost, stačilo by zvýšit třeba slevu na poplatníka u tu tisícovku, co dneska člověk dostane "navíc" ve stravenkách a vyšlo by to nastejno. Ty peníze za jídlo člověk prostě musí dát tak jako tak.

0/0
23.3.2017 20:01

M26a86r84t59i50n 78K76a42r70á73s95e77k 9648333558688

Uprimne nechapu jak nekdo kdo ma mozek v hlave muze jeste ve svem volnem case hajit existenci stravenkove masinerie, vzdyt proti tomu vypada :petice vyrobcu svicek" jako rozumne pohled na svet http://bastiat.cz/petice-vyrobcu-svicek/

+4/−1
22.3.2017 20:58

A15n82d98r69e52a 11N11o31v13á 8794881516415

to je stejné, jako když zaměstnanci, kteří zjevně nemají tušení o nákladech a účetnictví firmy hájí zrušení stravenek a mají pocit, že si polepší.

+5/−4
22.3.2017 21:00

M25a96r20t59i14n 66K46a16r82á17s17e12k 9468923198718

Tak zkusme opacny priklad - zamestnavatel dnes plati zamestnacum formou nedanenych penez, kdyz jdou na pracovni cestu - podle vasi logiky by pro vsechny bylo mnohem vyhodnejsi, kdyby zamestnavatel musel zamestnaci misto rekneme diety 150 korun, dat dve stravenky po 75 kc, v cem by byla ta vyhoda? Zamestnavatel by musel platit penize navic stravenkove firme, zamestnanec by mel penezeknu plnou papirku s omezenym pouzitim, a hospodky by dostal stravenky se kterymi na spoustu administrativy a jeste aplati nemale penize. Vam to fakt dava smysl? Uprimne je to presne to same jako dnes se stravenkami - melo by byt uplne jedno jestli zrusite podminku nedanoveho prispevku na stravku formou stravenky, nebo zavedete povinne stravenky i u jineho "prispevku na stravu - tj u diet pri praconi ceste"

+1/0
22.3.2017 21:11

A32n94d28r71e69a 44N40o96v67á 8304961316415

vy to trošku motáte, u služebních cest mi stát nařizuje, kolik a jak musím zaměstnanci dát. To mi v případě stravenek nikdo nenařizuje. Navíc - stát na tom tratí, protože to je oblíbené vyvádění čistých peněz.

+1/−1
22.3.2017 21:20

M61a47r10t74i66n 35K56a44r81á13s60e72k 9488643468408

No to jestli je ta vise prispevku povinna nebo dobrovolna snad nemuze nic zmenit na te vyhodnosti ne? Stejne jako je zamestnanci jedno jestli ma mzdu 11 000 proto, ze se na ni dohodl se zamestnavatelem, nebo proto ze je to minimalni mzda a nizsi but nemuze....

Vy rikate ze nedanovy prispevek formou stravenky je vyhodnejsi nez prostrednictvim penez, logicky by tak i ty diety mely byt vyodnejsi prostrendictvim stravenky ne? (je to samozrejme totalni nesmysl stejne jako stravenka sama o sobe).

0/0
22.3.2017 21:23

A54n62t81o29n52í13n 16S47v61o32b65o92d52a 3224963839382

Nastudujte si účetnictví, cesťák je daňově uznatelný náklad firmy, takže z těchto peněz neplatí firma žádné daně :-), firmu to stojí třeba 1000 Kč a zaměstnanec dostane na ruku 1000 Kč

0/−1
22.3.2017 22:55

M98a79r70t24i91n 73K69a23r53á59s35e82k 9408713768208

No ano, to ja samozrejme vim a nidke netvrdim opak, tak moc nechapu co tim chcete rict.

To je jak bych vam jako reakci na tento prispevek napsal at si nastudujete matematiku a laskave si uvedomite ze 2+2=4 - je to sice pravda, ale nedava v kontextu diskuze zadny smysl...

0/0
22.3.2017 23:01

A98n46t87o45n82í41n 86S79v73o27b31o53d52a 3834183639942

Z 1000 Kč,co vydá firma, dostane zaměstnanec o mnoho víc než by dostal do mzdy a o tom to je. I když si stravenková firma vezme třeba 60 Kč, stále restaurace dostanou víc peněz, zaměstnanci u nich utratí víc. Takto jsou řešeny všechny benefit od firem

+1/−1
23.3.2017 7:49

M35a18r20t83i57n 34K19a77r23á14s51e82k 9818673788528

No precti si jen nejposlednejsi stranku diskuze, nidko nikde netvrdi, ze ma firma prestat vydavat stravenky a misto toho navysi o trsoku mzdy, vesme lidem jde o to, aby se zrusila podminka vydani stravenky pro danove zvyhodneny prispevek na stravu (tj ze by firma dala lidem penize za stejnych podminek jako tu stravenku).

0/0
23.3.2017 8:31

A94n67t82o97n13í67n 83S87v95o53b78o30d20a 3874693289622

Stravenky jsou jedním z mnoha firemních benefitů, takže chcete zrušit všechny benefity?

0/−1
23.3.2017 14:41

M16a30r72t39i31n 63K62a56r57á13s67e68k 9588293748478

Umite cist? Ja prave zadne benefity rusit nechci...

0/0
23.3.2017 15:36

A44n87t87o81n55í83n 51S60e85b73e78r21a 7143368390329

Mne stahnou z vyplaty 800 a dalsich 800 mi doplati zamestnavatel. Navic mam stravenkovou elektronickou platebni kartu. Tedy muzu utratit castku jakou chci. Od 1 kc do 500 kc denne. Prakticky to znamena ze si muzu koupit satecky na svacinu a jeste mi polovinu zaplati zamestnavatel. V cem to je pro mne jako zamestanace nevyhodne? Nechapu....

+2/−1
22.3.2017 19:39

M82a14r38t72i21n 69K95a64r24á23s25e71k 9408193748428

No a v cem je pro vas lepsi to, ze vam to zamestnavatel nahraje na kartu oproti tomu kdyby vam to dal v penezich ve vyplate (po cemz tu v diskuzi vsichni volaji?)

+3/−2
22.3.2017 20:46

A89n60d91r35e62a 96N89o75v98á 8184761746155

protože ve výplatě by vám takovou částku rozhodně nedal.

+3/−3
22.3.2017 20:52

M59a87r88t53i47n 93K20a84r85á59s61e42k 9138403938978

Proc ne? Proc vam je da ve stravenkach a ne ve vyplate? Kdyby stat dal stjnou danovou vyhodu na penize jako dava ted na nesmyslne stravenky tak vam to 100% zamestnavatelu da radeji v penezich nez stravenkach (zamestnanec bude radsi a zamestnavatel usetri kopec penez)...

Jediny duvod existence stravene je ten, ze stat td podminuje pripsevek na stravu vydanim stravenky, bez toho omezeni je stravenka totalni blbost kterou bude chtit jen mentalne nedosttecny jedinec...

+3/−1
22.3.2017 20:54

A77n80d73r68e52a 80N80o53v35á 8934201916685

kdyby mi dal stát stejnou výhodu na peníze, jako na stravenky - tzn. stejné peníze bych mohla uplatnit jako daňově uznatelný náklad a já vám je dala do mzdy, tak byste z toho platil daně a odvody a možná byste byl ještě v záporu. Kdyby stát přihodil výhodu, že tyto peníze se nedaní a neodvádí se z nich, tak vám je do mzdy nedám 1:1 - seberu vám adekvátní část mzdy, spočtu to tak, abyste s výplatou zůstal na svém nebo si lehce polepšil, ale rozhodně to budu kalkulovat tak, abych já na tom vydělala - tzn. rozhodně nedostanete částku, kterou dostáváte dneska ve formě stravenky.

+2/−4
22.3.2017 20:59

M75a56r54t81i48n 52K82a16r95á96s28e24k 9508633968938

No jo, jenze vy jste, s promintin, diskuzni troll, ne zamestnavatel. Uvaha "jsem zamestnavatel a ted mi stat umoznuje prispet ti max 50 kc formou stravenky, coz je zajimave a proto to vyuzivam a prispivam ti 50 kc, i kdyz me to stoji 5 kc na poplatku stravenkove firme a dalsich 5 kc na nakladech na cloveka co delat agentu stravenek, ale kdyby mi stat umozni ti dat tech 50 kc v penezich s naklady 0kc na stravenkovou firmu a 0,1 kc na upravu mzdoveho softu, tak ti tech 50 kc nedam" je tak absurdni ze nechapu ze se tim nekdo dobrolna ma potrebu ztrapnovat v diskuzi...

+2/−1
22.3.2017 21:05

A45n86d97r80e98a 33N12o27v85á 8264151506945

já svým lidem stravenky neposkytuji - ta agenda mi za to nestojí. Kdyby mi ovšem stát umožnil legálně vyvést jakékoliv čisté peníze formou nějakého peněžního plnění, ze kterého se neodvádí a nedaní a ještě si to budu moci dát do nákladů, tak to rozhodně zavedu. Ale vydělám na tom především já, jako zaměstnavatel.

+1/0
22.3.2017 21:10

J43u62l17i60u32s 52P55u31f47l14e61r 9234330189

Představte si že jste OSVČ a vezmete peníze, které máte na oběd koupite si stravenky a dáte si je. Tím odevzdáte stravenkové firmě perocenta a ještě ztratíte spoustu času lítáním kolem stravenek. Jaký je rozdíl mezi OSVČ s průměrnými příjmy a zaměstanancem s průměrným příjmem? Úvaha že by mě mělo mrzet že se mě netýká možnost pořídit si stravenky je na blázinec.

+1/0
22.3.2017 21:44

J38a92k86u97b 55Č86i43š42e35c43k45ý 2233921177119

Nejenom ztrapnovat, ale i zamestnavat lidi. Ona by radsi snizila zamestnacum mzdy o tu castku, tak aby "nic nepoznali" a jen oznamila... "jo mate smulu, stravenky zkoncili". Zrejme zamestnava nejaky tupce, kteri si neumi spocitat 1+1.

0/0
22.3.2017 21:47

B42o55h84u86m81í56r 64E27l56i28á20š 1941638864732

Koukam ze ti co stravenky nedostavaji jsou tu dnes v presile

Zavist je velika...mocna..

+1/−5
22.3.2017 19:19
Foto

M78i80c47h85a22l 45V30o70t86r86u82b39e64c 3140101145

Dostávám je, 80/den, ale raději bych dostal ještě navíc to, co zaplatím, za tu stravenku té firmě, co je vydává. Takže prr.. :-)

+2/0
22.3.2017 19:32

A50n68d34r79e53a 84N40o30v39á 8464101646235

a jak byste si to představoval, že byste dostal víc?

0/−1
22.3.2017 19:39
Foto

M60i98c95h21a50l 38V22o92t73r55u23b55e73c 3380321635

Už jsem to psal níže: To je jako spojené nádoby. Stát se snaží hospodařit s vyrovnaným rozpočtem, tedy když někde trochu odpustím, musím to vybrat jinde. A obráceně, když už nebude někde odpouštět (vyberu víc), může odpustit jinde. Stát přece nepotřebuje zisk. Kdyby nebylo daňové zvýhodnění na stravenky, zaměstnavatel dá raději peníze než mít admninistrativu navíc. Daňové zvýhodnění, to je to odpustím, tak si vezmu jinde. Takže zisk stravenkových firem jde z našich mezd.

+2/0
22.3.2017 20:13

A98n45d16r60e63a 32N31o84v16á 8364921686125

jasně. A když díky zrušení stravenek krachne x podniků, tzn. snížený výběr DPH a dalších daní, tak to doplatí kdo? Ten zisk těch firem není jen z "našich mezd", o ten se přeci dělí stát, zaměstnavatel a hospodský.

+1/−1
22.3.2017 20:16
Foto

M64i50c57h43a87l 57V32o77t38r59u62b41e79c 3690241485

Proč krachnou? I ta hospoda musí počítat s tím, že jí to meníčko zaplatí 90 % lidí stravenkou, tzn. že z utržených peněz bude mít měnší zisk, protože za poplatek ty stravenky promění na peníze, někdo někam musí dojít, nebo ta výměna nekoik dní trvá a má v tom značnou část zisku - de facto zmraženou.

.. z našich mezd:

- Stát má jen to, co vybere na daních, takže naše mzdy :)

- Zaměstnavatel to zaplatí z toho, co my mu vyděláme, zase naše mzdy :)

- Hospodský s tím musí počítat, takže máme ten oběd dražší, a platíme naší mzdou :)

+2/−1
22.3.2017 20:24

A49n33d54r93e29a 73N33o48v65á 8274491576665

protože hodně lidí prostě "ze svého" stovku za jídlo z peněženky nevytáhne. Ta stravenka prostě má svůj psychologický efekt - to jídlo vypadá levnější. Můžete se tomu smát, ono to také k smíchu je, ale lidé to prostě "keš" platit nebudou.

Nezlobte se, ale příjmy státu tvoří i jiné složky než "naše mzdy". Ten Váš konstrukt prostě takhle nefunguje.

+4/0
22.3.2017 20:28
Foto

M98i56c63h65a78l 28V81o84t33r19u38b85e56c 3480801835

Ano, psychologický efekt. Ale když nabídnu mzdu 20 000,- + 20x stravenku za 100,- nebo mzdu 23 000,- tak myslím, že volba jasná :) A budou platit keš a už je nebudou otravovat nějaký papírky atd..

Opět máte pravdu, stát má i jiné příjmy. Ale ty jsou v této rovnici nepodstatné, protože půjdou na jiné výdaje, jako teď.

+1/−2
22.3.2017 20:35

A39n78d25r93e90a 47N34o37v27á 8534301626985

rozdíl mezi těmi vašimi 20 000 a 23 000 hrubé mzdy je pro mne jako zaměstnavatele ale 4100,-. To je ovšem trošku rozdíl mezi stravenkami za 2000, z čehož si ještě cca 1160 uplatním jako daňový náklad.

+3/0
22.3.2017 20:47
Foto

M21i19c28h71a25l 96V78o91t26r41u30b90e92c 3550131805

To že to uplatníte jako daňový základ, Vám stát pak něco odpustí na daních. Ale je mu pak přece ty peníze budou chybět, tak to prozměnu vybere na jiných daních - třeba na tom rozdílu 4100. Nehledě na to, že ty stravenky musíte nakoupit (někam pro ně dojít), rozpočítat - prostě nějak administrovat. Pro firmu s cca 10 zaměstnanci docela vopruz. Pro jednoho zaměstnance pak práce min na půl dne v měsíci.

+1/−1
22.3.2017 21:10

A70n79d18r16e98a 17N59o49v10á 8134421766455

bože, proč bych měla zaměstnanci dobrovolně dávat 4.100 korun navíc, když z toho nebudu nic mít????

+2/−1
22.3.2017 21:12
Foto

M83i93c93h71a55l 46V61o89t14r72u18b11e67c 3440861775

Budete mít právě toho zaměstnance, protože jinak vám ho přetáhne konkurence, která bude místo stravenek dávat raději pořádnou mzdu. Samozřejmě, základní kámen je, aby stát přestal zvýhoďnovat stravenky a více tak naroval prostředí OSVČ/zaměstnanec.

+1/−1
22.3.2017 21:19

A69n63d29r79e17a 64N53o19v52á 8804481936315

Toho mám teď i bez stravenek a dalších nákladů navíc. Takže, to do toho nemotejte.

+1/0
22.3.2017 21:23

M92a32r80t47i71n 34K47a74r86á22s84e32k 9718633808118

Ano a ti lidi bydou ty usetrene penize splachovat do zachodu a proto bude snizeny vyber dph a budou krachovat firmy? nebo jak si to predstavujete?

0/0
22.3.2017 20:47

A55n58d16r55e16a 32N66o58v82á 8504221486565

rozhodně je nebudou splachovat, ale také je nebudou utrácet za obědy. Prostě si koupí rohlík s něčím. Je to poměrně jednoduché.

+1/−1
22.3.2017 20:48

M19a65r42t88i80n 12K14a73r24á88s74e33k 9588893568638

A jak to, ze penize utrati za neco jineho povede k poklesu vyberu dph?8-o jak to povede ke krachu firem ? (nanjevys tak zkrachujou ty, ktere exituji jen diky porkiveni trhu, ale zas budou prosperovat jine, kde ti lide ty penize utrati...

+3/0
22.3.2017 20:55

M35a96r22t72i69n 57K59a55r71á49s54e60k 9558103958478

Takze jediny benefit je to, ze kvuli psychologickemu efektu lidi radeji utraci za jidlo oproti necemu jinemu? Mozna jem fakt blb ale v cem je teda vyhoda za platime cca 10% hodnoty stravenky za to, ze to na nas psychologicke efekt abychom utraceli za neco jineho chceme?

To je jako kdyby jste chtel jet na dovolenou za 100 000 tisic, ale pak prisel s myslenkou ze zaplatite mne 10 000 abych vas presvedcil abyste penize radeji utratil za ojete auto nez dovolenou...

+1/−1
22.3.2017 20:52

A34n89d63r50e30a 51N70o18v32á 8934101516825

rozhodně je to benefit pro ty zaměstnance a hospodské.

+1/−3
22.3.2017 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.