Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: Pošta novátorem za každou cenu? Čas elektromobilů ještě nenastal

Česká pošta se chystá inovovat svůj vozový park. A to docela zásadně. Své dodávky s pohonem na naftu či stlačený zemní plyn (CNG ) bude měnit za elektromobily. Čas elektromobilů nevyhnutelně přijde, ale ten okamžik zatím ještě nenastal, píše v komentáři výkonný ředitel Českého plynárenského svazu Jan Ruml.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V45a16š92e83k 84Ř94í88h39a 2753493818292

Krok to je dobrý a to že jej kritizuje zejména řiditel společnosti, která byla na poštu přisátá a která tím přijde o zisky, to celkem potvrzuje.

0/0
26.3.2017 16:34

V24í77t89ě41z82s66l55a51v 15K92l46o27z11í86k 3301559934817

Az na dno v novinarine

+1/0
24.3.2017 5:26
Foto

M73a76r82t59i38n 17P67i13š76t79o79r40a 8338988186219

Cena půjde dolů, když se zvýší výroba. Byť i násilím, jako u fotovoltaiky. Což se tímto děje a je to dobře.

0/0
23.3.2017 17:11

M46a11r48t47i48n 65T87e38l61č55e64r 7759276906221

To že se zlobí lidé v komentářích, celkem chápu. To že komentář je jednostranně zaměřen, a to od člověka, který by měl znát rozdíl mezi dotací a úhradou prokazatelné ztráty, to už moc nechápu. Chtělo by to třeba reakci ČP.

+2/0
23.3.2017 11:56

M94i19k57u30l15á66š 28L94é80v27y 5172125484151

Ty námitky jsou logické a tudíž i správné. Ale je trochu komické že to říká zrovna výkonný ředitel Českého plynárenského svazu. Trochu mi to přijde jako že každý hospodář svého koně chválí, i když ty argumenty na 100% obstojí.

0/0
23.3.2017 11:28

J17a64n 54P32r54o38k13o69p 5241807736127

Podobné pochybovačné hlasy se ozývaly, když před lety pošta začala používat auta na CNG. Byl to krok správným směrem, stejně tak i dnes je správný další krok elektromobilita. Držím v tom poště palce a fandím ji. A snad se i zlepší kvalita doručování. Taky bych poště přál lepšího ministra, než toho nevychovance, pod kterého spadá nyní.

+3/−5
23.3.2017 9:04

J17o12s11e83f 81B97r61o32ž30e59k 7133135162901

Toto tvrzení není pravda. Cena vozidel na CNG byla jen o něco málo vyšší, než auta na bezín a za dobu životnosti se zaplatila. To u EM určitě nehrozí - tedy je to černá díra na peníze - na peníze daňových poplatníků, kterých se ovšem nikdo neptá a jen vesele se jim berou peníze.

+4/−1
23.3.2017 10:07

L78u92d19v45í95k 73G56a87j53d56o72š26í16k 2395603434852

Notabene elektromobily čistě na baterky určitě nejsou krok správným směrem, ale slepá ulička vývoje automobilů.

Krom toho hrozí poště i logistický problém, protože mají krátký dojez, a dlohé nabíjení vyřazující vozy každý den na nějaký čas z provozu.

+2/−2
23.3.2017 10:38

P36e69t11r 62V22o13s12t34r96ý 3658520403606

A na to jste přišel jak? Velká většina pošťáků najede do 100 km denně. Nabíjení není žádný problém a o vaší komické první větě nemá cenu diskutovat....

+4/0
23.3.2017 14:29

K75a11r75e80l 21F95a40j62t 5478862751463

V podstatě souhlas ... už jsem i přemýšlel jak to bude pošta logisticky zvládat se servisy, které rozhodně nebudou kvůli pár autům v každém místě využití )byť to mají být velká města) nebo při nutnosti převozu na jinou centrálu. Ono když má někdo jedno auto, tak nad tím tak nepřemýšlí jako ve chvíli, kdy provozuje specifickou flotilu. On i ten přejezd stylem "po cestě dobijeme" je jiný s jedním autem a několika, nehledě na to, že i tak u veřejných stanic potkávám auta napíchnutá několik hodin s řidičem bůhvíkde.

0/−3
23.3.2017 8:55

J11i47ř70í 77H95r37b34e64k 5174717517390

Kdyby na místo těchto pí..in radši přemýšleli jak to udělat, aby fungovalo správně a včas doručování zásilek a běžné pošty a zároveň byly v plusu (na rozdíl od soukromích doručovacích firem) a nevysávali taky státní rozpočet.

Za poslední rok se jim nepodařilo správně doručit 90% doporučených zásilek a balíků, co jsme nakonec obdrželi.

+1/−1
23.3.2017 7:45

R89a12d22e96k 49J65a20n18a10t77a 9195716784442

V tom, co dělají soukromé firmy (tj. balíky z e-shopů a doručování hromadných zásilek ve městech), je zisková i Česká pošta a drží si podíl na trhu.

Ztrátové je univerzální služba, která musí existovat ze zákona a znamená doručovat po celé ČR za regulovanou cenu (které je nižší než tržní).

+2/0
23.3.2017 9:16

J61o64s15e60f 71B62r38o21ž82e23k 7983215102261

U soukromé firmy se mi ještě nikdy nestalo, aby balík "do ruky" nedoručili - u ČP je to naopak, téměř nikdy není doručen. A rozhodně tato služba není u ČP levnější. Jen si bohužel někdy nemůžu vybrat, jak mi ten balík odesílatel pošle.

0/0
23.3.2017 10:09

V86a30š51e75k 32Ř65í18h42a 2603783978412

A co dopisy ?

0/0
26.3.2017 16:37

M36i13k83u71l35á87š 64L95é25v34y 5472295514981

No, já si stěžovat na doručování Českou poštou nemohu. Čas od času nakupuji přes internet a doručuje mi to pokaždé Česká pošta. Nemám s ní jedinou špatnou zkušenost. Že by taková náhoda?

0/0
23.3.2017 11:26

J62o67s45e13f 64B87r85o21ž76e73k 7733355102521

Ale ne, je to o lidech na konkrétní pobočce, jestli se na doručení vykašlou i přes avizo přes SMS, nebo ne.

0/0
24.3.2017 11:01

O56n95d67ř89e36j 34K42r85y21š30t55o62f 6183441

V Německu to na specifických trasách funguje a kombinace s CNG vozítky,která nyní vycházejí provozně levněji je určitě cesta do budoucna.Současná cena baterií bohužel dělá z elektrovozítek drahou záležitost,kterou nesmázne ani ,,levné tankování",které je jen o málo ni ̈žší než CNG - nezbývá než věřit,že Nikola T.nechal něco v ,,šiplíku".:-)

0/0
23.3.2017 7:41
Foto

V38l10a18d74i12m57í40r 18Š88ť14a81s40t50n10ý 1781506845243

60 dodávek za 30mega? Ho, ho. Přihoďte ještě tak jednu nulu, protože s vybudováním infrastruktury pro nabíjení to o moc levnější nebude.

+1/−1
23.3.2017 7:24

M66i19c43h17a89l 19K29o43l34á59ř 9190151940

Tipnul bych, že vozítka budou mít základy u větších pošt, odkud budou rozvážet poštu. Větší pošty mívají obvykle oplocené zázemí, kam mohou najíždět náklaďáky s poštou. Jistě tam najdou i zásuvku.

+6/0
23.3.2017 7:28

M83a14r80t35i72n 94K84a25r37á88s86e33k 9828453248238

Jako ze kdyz budou 1-2 elektro dodavky na depu, ktere se budou nabijet v noci klidne z obyc zasuvky nebo trifazove zasuvky (oboji na depech je ve velkem mnozstvi) tak s tim budou mit naklady 270 milionu? I kdyby staveli specialne zauvky pro kazde auto, tak 5 milionu za zasuvku a kabel je trochu dost prestrelene nemyslite?

+3/0
23.3.2017 9:21
Foto

J52a85n 69V45a57l22č69í53k 7945378495380

Přilo by mi možná rozumnější pořídit poště menší elektrovozítka, třeba jako používá švýcarská pošta. Pošťáci by se nemuseli tahat s taškami, byli by rychlejší a víc se na vozítko dá naložit...

+5/0
23.3.2017 7:12

J62a54n 91B61u24r93i16a67n 2633639364410

Ztrátová státní firma bude vyhazovat peníze za předražené věci, které jsou na počátku technologického vývoje.

Jo, to se to podniká a rozhoduje, když to stát zatáhne, že?

+9/−1
23.3.2017 6:52

J37a96r72o84m93í30r 64K33r16á83l 4310559594129

Jako rodinné auto elektromobil výhodu nemá, ale pro poštu, kde jezdí denně a téměř maximální dojezd na jedno nabití je to výhoda. A navíc klasický motor nejvíc smrdí právě při popojíždění od domu k domu. Nadivím se, že dodavateli plynu se to moc nelíbí.

+4/−3
23.3.2017 6:19

L23u69d20ě73k 66C19h40r57á82s10t91e24k 5474874252596

Poštovní auto najede za den určitě víc, než je kapacita komerčně dostupných elektromobilů :)

+1/−2
23.3.2017 6:57
Foto

L88i46b12o48r 89A96n20s55o83r84g62e 8813280311967

O tom pochybuji. Nebavím se o dopravě z města do města, ale rozvážce po městech, kdy jede balíkář z ulice do ulice a za město se nedostane.

+3/0
23.3.2017 7:00

L19u60d31ě78k 67C78h47r14á46s94t35e58k 5824874832736

Tak o tom nepochybujte ;) Balíkář toho za den po městě najezdí víc, než vy po dálnici za týden :)

+1/−6
23.3.2017 7:55

R48a52d12e12k 34T62o91m61š47ů 3405153872711

Zkuste si o tom něco zjistit, i řidičinapříklad PPL potvrzují, že nenajedou většinou za den více než 100-120 km.

0/0
25.3.2017 6:32

L36u20d86ě73k 43C41h59r14á51s78t50e92k 5984454642446

Ale mlho, vždyť o tom už dobrou čtvrthodinu hovoříme... :) Ano, 100-120km, což je tak maximální hranice současných uzitkových elektromobilů za ideálních podmínek bez topení a klimatizace. Takže řidič se koncem směny bude nervovat, jestli se vůbec zvládne vrátit do depa a ještě ho to bude nutit netopit a neklimatizovat. Nemluvě o tom, že celkové náklady za životnost vozu jsou mnohem vyšší. Takže je to jen předražená propagace, kterou zaplatíme všichni v daních...

0/0
25.3.2017 17:31

J27a92r45o53m56í93r 56K94r85á31l 4860869464189

V Pardubicích cca 80-100 km za den. A se spotřebou okolo 10 litrů.

+1/0
23.3.2017 7:22

M74a95r34t95i11n 35T22e27l52č66e79r 7449946946171

No nevím, dle to co je mi známo se s dojezdem do 100-150 km již dá počítat a cng vozidla ti pádem mohou být na meziměstské a delší trasy.

0/0
23.3.2017 11:50

L55u38d75ě70k 74C60h92r96á22s75t11e24k 5854474302246

To je ovšem někde kolem hranice dojezdu běžných užitkových elektromobilů za dobrých podmínek, tedy bez topení a klimatizace. Takže řidič se bude klepat, aby se po práci ještě zvládnul vrátit do depa :)

0/0
23.3.2017 15:38

M16a46r70t43i55n 97S91t88r36n67a56d 8289841597596

Tak já bych zrovna při neustálém vystupování a nastupování moc netopil ani neklimatizoval.

+2/0
23.3.2017 17:30

L81u80d92ě71k 45C48h66r32á11s37t35e89k 5504134432336

Budete celý den mrznout? To jste uvědomělý zaměstnanec :)

0/0
24.3.2017 13:05

J90a83r20o61m59í44r 45K35r74á44l 4140349364929

Řidič je současně doručovatel, takže je dobře oblečen. Tudíž nepotřebuje mít v autě saunu. :-)

0/0
23.3.2017 19:45

L70u95d84ě50k 20C72h82r13á96s33t31e36k 5184834202626

Saunu asi ne, ale asi nebude chtít mít zamrzlá okna i zevnitř a ledový volant. Schválně si někdy v zimě zkuste jezdit s vypnutým topením. I když budete mít venkovní oblečení, tak dlouho nevydržíte. Bude vám to připadat silně nekomfortní, protože ve svém autě jste zvyklý mít teplo, protože to se spalovacím motorem nežere o nic víc. Toto je opravdu velmi stupidní argument, ne pošťáci fakt nebudou jezdit bez topení :) A pošta jim to těžko zakáže, to by zase měli na krku odbory. Mimochodem, já když mám nějaké popojíždění autem po městě, tak to dělám spíš naopak, mám lehčí oblečení a tu chvíli venku to vydržím, v autě se pak ohřeju. Ovšem u nedořešených elektromobilů bych pořád řešil, jestli si můžu trochu zatopit a nezůstanu kvůli tomu někde viset :) Prostě je to pitomost jak hrom a stát by měl prostě zatrhnout takové drahé experimenty. Věřte, že kdyby to bylo jen nepatrně výhodné, tak všechny nestátní doručovatelské služby už dávno jezdí v elektromobilech. Jenže u české pošty je to jedno, tam to zatáhnou daňoví poplatníci, tak co už...

0/0
24.3.2017 13:13
Foto

M65a24r90e63k 31B90a90š88i62s95t40a 7823972623440

Ústav Pošta by měla jít hodně do sebe,uvědomit si pro jaký účel tu je. A začít pracovat.

+2/0
23.3.2017 6:06

L68i98b78o11r 26M16a39l50í77č18e10k 6308875706672

Narozdíl od CNG osobních aut mají plynové dodávky mnohem vyšší náklady na údržbu.

0/−1
23.3.2017 4:25

R55a81d38e44k 61J16a71n90a33t71a 9275826334142

"Česká pošta, dlouhodobě ztrátový podnik štědře dotovaný z kapes daňových poplatníků"

Pošta se do ztráty dostala až v posledních letech a to nikoliv vlastní vinou. Technický vývoj způsobil, že si lidi ty dopisy posílat přestávavají. Neposílali by si je, ani kdyby byly zadarmo, je to prostě out. Přitom náklady na provoz jsou víceméně fixní. Logickou reakcí je omezit fixní náklady - zrušit malé pobočky a orientovat se na ziskovou část poštovních služeb, což jsou dnes zásilky z e-shopů a masové doručování složenek a bankovních výpisů a reklam ve velkým městech.

Jenže pošta ze zákona tu univerzální poštovní službu musí poskytovat na celém území ČR. A proti rušení poboček, resp. jejich převod na franšízy, což by pošta ráda udělala, se politici s oblibou staví, nachytají pár hlasů na vesnicích, vypadají jako lidumilové a nic je to nestojí. Dlouhou dobu se tato ztráta hradila tím, že pošta měla na doručování dopisů monopol a tak mohly marže z doručování ve velkých městech hradit ztrátu vznikající na venkově.

Jenže v posledních letech platí liberalizace, firmy si doručení složenek, výpisů a reklam mohou objednat u konkurence. Ta to ve velkých městech, kde se jí to vyplatí, doručí sama a zbytek předá české poště. Je asi jasné, jaký to má vliv na hospodářský výsledek.

Dúležité je, aby si politici uvědomili, že zatímco se dosud zákonná povinnost doručovat po celé ČR zařídila tak nějak "sama a zadarmo", tak dnes už to nejde. Měli by se zamyslet, zda má stále taková povinnost v 21. stoleté své místo, a pokud ano, tak se smířit s tím, že to bude něco stát - a objednávat si to ve výběrovém řízení.

+6/−2
23.3.2017 0:57

L43a41d35a 87N33o11v47a47k 4262643797

V české poště si můžou dělat co chtějí, protože to vždycky stát zacáluje... Až zjistěj, že elektronesmysly jsou ztrátové.., stát je podrbe za ušima, manageři dostanou mimořádné odměny za úsilí o novátorství a pojede se dál...

+6/−1
23.3.2017 0:34

M36a79r38t57i59n 10T66e27l45č23e16r 7779636306181

Tyto vozy jsou plánovány do velkých měst. Tedy tam kde se budou motat. Na minimální vzdálenosti dům od domu. Pokud někde mají elektromobily smysl tak právě zde. O sice sporném ale přesto existujícím příspěvků k ekologii a snížení i hlučnosti..Vůbec netřeba mluvit. A než začnete mlít nesmysly o cálování státu, tak si laskavě přečtěte ten článek. To není o tom, že stát něco dotuje, ale o tom že stát nutí poštu chovat se v některých oblastech nerentabilně (mít pobočku tak kde se to nevyplatí), a pošta tudíž za to chce uhradit nutné náklady.

0/0
24.3.2017 12:27

O80l75g76a 62S78v89o74b69o50d38o70v72á 1384697107

Tak zrovna u Pošty to smysl rozhodně má. Auta jsou sice drahá, ale "tankování" baterií je ve srovnání s naftou podstatně levnější. Hádám, že ten rozdíl se jim vrátí do dvou let, pak už budou jen šetřit. Ale to střílím od boku.

Nicméně Elkán zas takovej magor není. Kdyby si to nenechal spočítat a nebylo to rentabilní, nepouštěl by se do toho. Ale jasně... Plynařovi jde o kšefty, ten to nikdy nepotvrdí.

+7/−3
23.3.2017 0:05

Z38d45e25n37ě82k 51Z50á81l52i95š 2495294537243

Do ceny "tankování elektromobilu" musíte nutně přičíst amortizaci baterie. (má omezenou životnost) Pokud se bude jednat o pronájem ta cena bude v částce pronájmu. Ekonomika provozu elektromobilu je v ten moment v háji a zjistíte, že jezdíte dráž než na benzín.

+5/−1
23.3.2017 6:32

J68a71n 84B59u61r38i18a76n 2253369434210

Přesně tak, ale hlavně, že pošta bude IN.

+1/0
23.3.2017 6:53

L51u54d16ě18k 27C24h31r95á92s62t63e94k 5584334312236

Potíž je, že většina propagátorů elektronesmyslů "zapomíná" do nákladů počítat přemrštěnou cenu elektromobilů a opotřebení baterie a počítá jen to "tankování", které opravdu vypadá finančně výhodněji. Ovšem po správném započtení všech nákladů, které prostě pošta zaplatit bude muset, jezdí současné elektromobily mnohem dráž, než běžné auto. A to ještě vůbec neexistuje trh s ojetými elektromobily, takže nikdo nemá představu, za kolik se případně bude dát po těch pěti letech auto prodat a aby ten pronajímatel neriskoval velkou ztrátu, bude muset do toho pětiletého pronájmu rozpustit celou cenu nového auta. Takže toto bude pro poštu nesmyslná a vysoká ztráta.

+1/0
23.3.2017 7:03

B48o54h12u74m47i35l 39S85t26e66j29s52k85a16l 5483324741283

Mam pocit ze vsichni zastanci elektrocehokoliv strili od boku, hlavne ze jim rentabilita vyjde...

0/0
23.3.2017 7:50

R55a91d57e31k 81H10o74d51a49ň 9306457541723

Mně je fuk čím pošťák jezdí. Štve mě že i po pěti letech stížností je šance že mi pošta dokáže doručit balík když jsem doma zhruba 20 %.

+2/0
22.3.2017 23:57

J45i70ř88í 34S38c29h94m88i76d35t 5590263684915

Kdyby tu byl na to téma komentář nezaujatého odborníka, tak bych to bral, takhle je to jen propagace svého produktu nic víc.

+11/−1
22.3.2017 22:38
Foto

H48o95n27z20a 24P74r22o78v57a76z77n65í76k 8458281407507

Ještě byste se mohli zeptat výrobce jízdních kol, co si obecně myslí o autech.

+22/−2
22.3.2017 22:38

M19a89r16t13i82n 93W67a52l15l63n14e80r 6785780734140

;-D

+1/0
22.3.2017 23:15

M32a19r73t13i11n 15K14a63r55á64s84e51k 9448613518838

Zitra ocekavam clanek od zastupce z unipetrolu o tom, jak by postla mela jezdi auty na naftu, pozitri od linde gas, ze vlastne jedine co dava smysl jsou auta na vodi, popozitri by to chtel nejake vyrobce skutru, ktery nam vysvetli, ze pro postu jsou nejlepsi cargo skutry, a zavrsit by to mohl vlastnik Kostka kolobka s komentarem venovanym budoucnosti postovni dopravy prostrednictvim nakladnich kolobezek....

+8/0
22.3.2017 22:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.