Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát hledá specialisty. Mohou dostat víc peněz, ale jen ti vyvolení

Přesvědčit kvalifikované specialisty, například právníky, auditory, účetní či odborníky na IT, aby pracovali pro stát, je čím dál těžší. Problém chce vyřešit vláda tím, že jim zaplatí až dvojnásobek oproti tabulkovým mzdám. Má to však háček. Podmínky by splnili nejspíš jen vyvolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L60u67c67i54e 85J13i60ř59í28k14o54v65á 4129723222333

Při pohledu na web ministerstva pro místní rozvoj lze zjistit, že mají cca 15 volných pracovních míst..... Stovka to rozhodně není.... Tak jak to je?

+1/0
24.3.2017 16:58

J39i56ř17í 82K95o18c47u34r49e15k 6825304945418

Účetnictví firmy.

Jeden úředník kontroluje mzdy. Druhý úředník kontroluje služební cesty. Třetí úředník kontroluje odpisy. Čtvrtý úředník kontroluje tržby v CZK. Pátý úředník kontroluje tržby v €. Proč? Protože není v lidských silách to zvládnout.

Teda až na to, že všem pěti úředníkům se musí "zavděčit" jedna a ta samá účetní.

0/−1
24.3.2017 14:49

V29a72š24e71k 30Ř75í17h67a 2563663308762

Ekonomů je jako sta..., otázkou je kolik jich je skutečně odborníky a kolik si jich na ekonomy jenom hraje. Já bych ten poměr viděl tak 1:10. A protože těch 90% musí někde pracovat zřizují se úřady a překupnické agentury.

+1/0
24.3.2017 13:29

L96u23k63á89š 88B45r28a26n44d61e13j52s 2963525301421

Svého času jsem pro stát na odborné, leč stále jen řadové pozici, pracoval.... Když jsem po 4 letech odcházel (v r.2008), měl jsem, coby VŠ, se všemi příplatky a osobním ohodnocením 19.180,- Kč hrubého.

V soukromém sektoru mi nabídli po zkušebce přesně 2x tolik - nebylo co řešit. Dlužno podotknout, že 90% kolegů, které jsem považoval za schopné, tam již také není.

Dlužno podotknout2 - má zkušenost je taková, že kdyby se cca 1/3 lidí vyházela, tak jejich pracovní výkon byl v souhrnu takový, že by to ty zbylé 2/3 zvládli spolu se svou prací. A mohli by mít o 30% vyšší plat. Ale k tomuto řešení se nikdy nikdo nedohrabe....

+5/0
24.3.2017 12:35

J15a79r30o40s63l86a84v 80D50u40n51d46a 1263712986500

Vidite, presne potvrzujete muj nazor.

0/0
24.3.2017 12:40

B62o28h21u33m70í58r 26M46r11á77k95a 6675688717734

To neznáte, že vzdělání není záruka inteligence ;-D ?

A zákon o státní službě tomu dal korunu. Blbec odejde ještě z velkým odstupným a důchodce budou vynášet nohama napřed, protože platu v nejvyšším tarifním stupni a k tomu důchod nejde odolat :-/.

+1/0
24.3.2017 12:30

M77a54r74i61á75n 45B89e22d20n38á82r48i58k 9921811100728

No státní správa je zkostnatělá a plná neschopných lidí. Všeobecně je známo, že 1/3 pracuje na plné obrátky, 1/3 he tam do počtu a jinak jsou nezaměstnatelní. Pak jsou náměstci a ministři a tlačenky co nic neumí a nebo jim jde jen o koryta.

Stát by měl být řízený jako firma. Když se podíváme na naše ministerstva, kde náměstek chlastá a sám si nepřečte ani email, děs a hrůza. Státní správa by měla mít medový systém dle průměru ba trhu. Statistiky mají dostupné. Nekoukat na tituly, ale na schopnosti a praxi. Nejlepší manažery co jsem poznal, ani jeden nemá titul, obvykle nedokončili školu, protože u toho pracovali a praxe jim dala víc. Tituloválných blbců jsem potkal také hodně, škoda mluvit.

Příkladem jsou 2 kolegové z bývalé prace. Oba 26 let, jeden s titulem, ale nikdy nepracoval, jen studoval a pak půl roku se válel v zahraničí. Druhý měl maturitu a 10 let dopravováno a také 6 měsíců v zahraničí. Morálka, přístup a i výkon někde jinde. Titulovaný blbec skončil po měsíci, ten druhý už 2x povýšil. Ten blbec šel do státní správy

+3/−1
24.3.2017 12:05

D61a62n89i78e41l 95K71r55a63u83s 4381853892274

A absolutně nejabsurdnějším požadavkem je na mnoha místech požadavek na dosažený titul bez ohledu na odbornost. Tak se do státních služeb nemůže dostat na místo např. šéfa např. investičního oddělení člověk, který v oboru díky své předchozí praxi je odborníkem, ale šéfovat mu může mladíček s titulem bc. v oboru cestovní ruch. Nebo vyházeli městské policajty bez maturity, ale s perfektní znalostí místa i práce po dvacetileté praxi, aby jejich místa obsadili s maturitou ze zahradnického učiliště.

Ještě kdyby tak chtěli po postup nebo obsazení míst ve státní správě odborné vzdělání, to by se pochopit dalo, ale pouhý požadavek tu na maturitu, tu na rádobyvysokoškolské vzdělání ovšem bez ohledu na absolvovaný obor, to je mimo zdravý rozum.

+2/0
24.3.2017 11:12

M21a78r66t73i90n 50S19e32d14o71n15a 2115946866209

Rozhodne nesouhlasim. Pokud si straznik za 10 let neumel udelat maturitu tak to hodne vypovida o jeho dusevnich schopnostech. A u strazniku by nejaka minimalni hranice IQ byt mela, pracuji s lidmi.

0/0
26.3.2017 9:46

P67a52v29e77l 33O15b16d80r93ž46á57l12e16k 6226614618362

Klást si vysoké požadavky na vzdělání, praxi, úřednickou zkoušku (kterou si uchazeč platí sám), jazykové certifikáty ... to si může zaměstnavatel dovolit, pokud nabízí něco hodně zajímavého. Buď práci, prostředí, benefity, nebo přímo peníze.

Erár nic z toho nebídnout neumí a proto je už z principu nemožné, aby ti opravdu dobří šli pracovat pro stát.

Pak to dopadá tak, že na přestupkových odborech sedí lidi s maturitou, případně DiS., které advokátní koncipient s přehledem přetlačí.

+11/0
24.3.2017 10:44

R29a20d70i68m 90J29a89n58o63t38a 5574271722400

Amen a do puntíku ;-)R^

+1/0
24.3.2017 10:55

J10a83n 44S94t40e18h17l66i21k 9155967716371

To zas bude šmelina pro vyvolené ;-D . A všichni budou dřít jak Nečasová - jak KUŇ

+5/0
24.3.2017 10:28

K42a48r12e19l 52S20v77o80b83o26d50a 9759324383286

Pro stát jsem pracoval. Díky, už ne. Hlavním úkolem je hodit práci na někoho jiného, zásluhy si přičítat sám. Lidé na úrovni referentů opravdu přepláceni nejsou (v Praze Vám nabídnou mocných 22 tisíc hrubého), i když musí umět dva jazyky a já nevím co (mluvím o ministerstvech). Není divu, že se do kombinace půtek a hádek o nesmysly a minimálního platu ti schopní neženou. A zůstávají jen ti, kdo vlastně na nic lepšího nemají...

+8/0
24.3.2017 10:22

P68e75t58r 63J31a15r56o28š 2704271305527

Statni sfera ma uplne jiny problem. Bez konexi se tam nedostanete. Lukrativni mistecka jsou rezervovana pro zname a pribuzne. Takhle se tam nikdy zadni odbornici samozrejme dostat nemuzou.

+6/0
24.3.2017 10:19
Foto

R28o62m97a65n 71K29o91z57e20l 4617286153164

Ale na rozdíl od soukromé sféry tam musí být ze zákona výběrové řízení, samozřejmě může být jen naoko.

0/0
25.3.2017 10:57

M93a58r25t67i93n 29K17r78u88t97ý 1448561439495

Stát má zaměstnanců totální přebytek. Že není schopen si vychovat a udržet odborníky je jenom dokladem jeho neefektivity i personální zoufalosti. Zahušťovat to prostředí ještě dalšími novými, tentokrát dokonce přeplacenými, byrokraty je úplně zbytečné.

+8/−2
24.3.2017 10:12

M31a84r30t40i91n 31H66a59n28z85a60l 8788559409805

Tak určitě...!

0/0
24.3.2017 10:03

Š18t17e57f53a56n 36F56r40i60č76a 7972228733396

Je to nesystémové. Pár vyvolených odborníků nic nevytrhne, i oni jsou jen lidé z masa a kostí. V Česku se po roce 1989 jen utahovaly mzdy. Mezitím nám okolní země se mzdami utekly, jiné, co byly za námi, nás dohnaly. Důsledek je zde, zejména mladí lidé na začátku životní dráhy utíkají pracovat ven. Za lidi odcházející do penze není téměř žádná náhrada.

+2/0
24.3.2017 10:00

J64a62n 19S37t78e69h71l89i30k 9355827486441

A nejde jen o státní sféru , je to vidět všude

0/0
24.3.2017 10:29

J40a39r16o24s72l76a96v 80D89u86n12d85a 1233742536690

Stát v období 2014-17 navýší počet státních zaměstnanců o 28000. Většina jich už je na svých pozicích.

Někteří jsou u Policie, jiní u Hasičů a armády nebo jde o učitele a podobné profese. Ale u toho zbytku (zejména úředníci apod) se ptám - co prospěšného přinášejí společnosti? Čím přispívají ke kvalitě našeho života?

Problém růstu počtu úředníků má totiž hned několik rovin:

1. je nutné je financovat z daní komerčního sektoru a zaměstnanců

2. nevytváří hodnotu, takže na tvorbu HDP je k dispozici méně lidí

3. jejich odsátím z trhu práce je omezený rozvoj komerčního sektoru a důsledkem je omezení rozvojového potenciálu ekonomiky

4. každý úředník má časem tendenci dělat vše proto, aby ospravedlnil existenci své pozice a případně ještě rozšířil své "království" aby jeho práce získala na významu.

+12/−1
24.3.2017 9:38

Š63t93e18f92a29n 63F32r51i50č75a 7692198273866

Lidí na různých podporách je pořád dost. Jde jen o to vychovat si je a slušně zaplatit.

0/−4
24.3.2017 10:01

J31i69ř18í 91R25a11š53k61a 5343454750588

Lidi na podporách nikdo nevychová. To je utopie.

Podobně jako úřednice na Úřadu práce nikomu nepomůžou sehnat práci, jen sedí, zkontrolují povinný příchod, odškrtnou a neudělají nic. Nezaměstnaný, který práci chce, si ji nakonec sežene sám, kdo nechce, tak stejně nebude dělat. Jde o to, že se na ÚP utopí spousta peněz v platech úřednic, které jsou z 90 absolutně neefektivní.

+2/0
24.3.2017 10:34

M73a75r16i51á65n 94B27e30d65n41á73r55i25k 9761171640738

Není pravda, občas někoho někam pošlou, nicméně dlouhodobě nezaměstnaní jsou jen ti co nemají morálku, tedy je blbej aby dělal hlavou a nebo složitější práci a pak línej dělat tu jednoduchou.

Hlavním problémem úřadu práce je nepropojenost. Úřady jsou lokální, nemají centrální systém a netlačí na migraci lidí. Takže práce je, ale lidi za ní nejdou. Někteří se nepřesahují. Tady chybí páka úřadu. Těm by měl mít nástroj na to. Já se přestěhoval už 3x a co. V tomhle jsme dost pozadu. Lidi se naučili za totáče, ze práci dostanou, dnes tito lidé neumí zbalit si saky-paky a jít za prací jinam. Tady by měl úřad práce právě zapracovat, třeba s možností sehnat bydlení a nebo pomoct i s nemovitostí atd. UP by měl mít celostátní působnost, ne jen na okrese, jak to dělá teď.

0/−1
24.3.2017 12:27

J95a16r87o62s13l65a42v 77D30u58n52d25a 1113682726260

Hmm. To asi ne. Jsou profese, kde je na podpore jen ten, kdo sam chce. A ty nabira i stat.

0/0
24.3.2017 12:38

J70a88r55o45m98í20r 74K91r96á30l 4880959614769

Jo, z nějakého absolventa fakulty sociálních studií uděláte špičkového ajťáka rad dva ! ;-D;-D

0/0
24.3.2017 15:09

J48a92r87o87s38l39a87v 94D69u19n72d72a 1453452736140

Jak sníží Ministerstvo Financí počty svých úředníků v analytických a kontrolních rolích v souvislosti se zavedením nákladných finančních systémů typu Kontrolní hlášení a EET?

+6/0
24.3.2017 9:33

P64a71v11e38l 53M86o60r29a73v85e40c 3952659822758

Nijak. Naopak kvůli EET nabírali lidi a neměli žádné limity..

Babiš je ....

0/0
24.3.2017 12:21

L45u25c53i20a59n 37P23a40p42a38z74i29a46n 5714357731395

Nesystémový krok, podobá se to zmateným křečím. Je třeba zvýšit tarify tak, aby se vyplatilo pro stát pracovat dlouodobě a věem, protože i sebelepší specialista se neobejde od kolegů. Sám bude kůl v plotě.

+5/0
24.3.2017 9:32

K27a92r65e27l 94S33v32o61b41o67d23a 9529974913396

Přesně, mluvíte mi z duše.

0/0
24.3.2017 10:26

J86a42r36o57m90í35r 24K75r50á40l 4670109784679

Ale musíte říci i to "B". Tedy za každého specialistu propustit dva neumětely.

0/0
24.3.2017 15:11

R24o57m48a21n 11V77o72l27f 6580504912311

I kdyby to byl trojnasobek, stale je to malo... az k trojnasobku pridaji definitivu a ne jen na rok, ale nastalo a uvidime 

0/−3
24.3.2017 9:29

J58a27r68o98s87l44a45v 45D41u13n44d77a 1823132136260

Jako daňový poplatník říkám to rozhodně ne!

Je vždy něco za něco. Nemůžete dostat stejně peněz jako v komerční sféře + navíc pohodu a klid a ještě k tomu definitivu. To vám jako ten, kdo to platí, prostě nedám.

+2/0
24.3.2017 9:34

Š24t85e36f32a52n 93F27r20i74č40a 7962238663696

Říkejte ne, a nebude nikoho, kdo by Vám vyměřil jednoho dne důchod. Zadarmo to nikdo dělat nebude.

0/−1
24.3.2017 10:04

A83n85t64o69n75í95n 16Z50e52l33e63n43ý 2354203231706

Pokud nebude nyní nikdo kdo by mně bral peníze ze kterých si mohu ukládat na důchod, tak souhlasím.

+3/0
24.3.2017 10:12

D37a96n74i55e12l 71K24r68a77u64s 4101583342564

A kdo bude platit důchod vašim rodičům a prarodičům? Oni tu možnost spoření po většinu ekonomicky aktivního života neměli.

0/0
24.3.2017 11:15

J46a31r77o71m29í58r 22K23r36á16l 4190729434139

Počítač ? ;-)

+1/0
24.3.2017 10:59

J67a19r67o16s95l14a13v 98D48u20n66d21a 1703942916210

Vubec to nechapete. Ty veci musi byt v rovnovaze. Kdyz mam praci kde je pohoda a klid, nikdo na mne netlaci, nemuzu cekat kralovskou odmenu. A naopak - kdyz k praci patri tlak, stres, melo byt to byt ve mzde kompenzovano.

0/0
24.3.2017 12:46
Foto

P57a26v94e85l 42M64a63k89o64v57e24c 8698685461

Současný služební zákon ani neumožňuje přijetí skutečných odborníků do státních služeb...Jde o to aby si někteří současní "odborníci|" ve státní službách přilepšili...:-(

+5/0
24.3.2017 9:22

K39a38r20e11l 67U95r93b62a29n 2534474821679

Co to je zase za žblept? Ve státní správě jsou vyšší platy, než v soukromé sféře, přitom neprodukuje žádné reálné hodnoty pro společnost. Rv

+2/0
24.3.2017 9:14

M15a17r86e26k 31M25a21l61ý 1552478261350

Možná průměrně za celou sféru - státní vs. soukromá. Ale třeba slušný IT odborník bude mít v soukromí podstatně vyšší plat. A ostatní obory na tom budou podobně.

+2/0
24.3.2017 9:27

M54a14r25t41i55n 87S39e79d72o36n82a 2605936336259

Pisete nesmysl, v soukromem sektoru nikdo zadny plat nema. Maximalne mzdu.

+1/−4
24.3.2017 9:40

K11a93r96e51l 48S58v96o57b81o77d41a 9929544563846

opravdu jste vyhmátl to zásadní z diskuze...

+6/0
24.3.2017 10:26

M82a89r92e74k 23M90a77l30ý 1722658171130

Myslím, že průměrně inteligentní čtenář to pochopil :-)

+3/0
24.3.2017 10:38

J93a77r34o35s31l96a98v 19D66u58n95d77a 1753562556420

Hmm. Teď jste ho totálně znemožnil. Samozřejmě, z definice legislativy je ve státní sféře plat a jinde mzda. Pořád je to ale věcně to samé, jenom se to jinak jmenuje aby bylo možné v legislativě snadno odlišit např. závazná pravidla pro státní sféru a maximální limity pro ostatní oblasti.

V běžné diskuzi se často oba pojmy zaměňují bez dopadu na srozumitelnost.

+5/0
24.3.2017 9:43

R63a24d93e83k 32H87o53l92í66k 1288194330326

Tak jsem se dočetl, že stát řídí úředníci neodborníci - chce zaměstnat odborníky.....jak neodborník posoudí, kdo je odborník a kdo bude úkolovat odborníka, zadávat požadavky pro personální agenturu? Nějaký politicky uvědomělý neodborník? To je opět živná půda pro korupci....

+6/0
24.3.2017 9:04

P72e33t84r 40S55o13k79o57l 8512191957541

Popíšu vám jak to cca funguje. Udělá se výběrové řízení na projekt pro konzultantskou firmu. Ta ho zpracuje, proškolí zaměstnance, vyprodukuje dokumentaci a pravidla. Pak projekt skončí. Pak se bude dělat projekt a výběrové řízení na toho kdo to zavede do praxe. Mezi tím se vymění vláda a vedení úřadů. Ti proškolení si najdou lepší práci a pojede se na novo. :-P

+4/0
24.3.2017 9:10

A47l27e34š 92K25o98u66ř45i44l 2667583700330

Stačí redukovat počet zbytečných úředníků a z ušetřených peněz zaplatit odborníky.

0/0
24.3.2017 8:56

V80á15c34l40a68v 12J86ů75z85a 6921357206

Ano, to je logické a správné, ale bohužel to zákony neumožňují (i kdyby hypoteticky ušetřili, tomu odborníkovi smějí nabídnout jen podle tabulek).

A k té redukci úředníků musíte hlavně zrušit zákony, které jim vymýšlí práci (aneb pokud zákon požaduje, že na něco musíte mít nějaké nesmyslné povolení, tak když jen propustíte úředníky, tak se akorát prodlouží doba, po kterou budete na to povolení čekat).

0/0
24.3.2017 11:23

T46o30m53á74š 84B21a14l97v38í84n 3701282984511

Zcela výjimečně ČSSD za toto palec nahoru. Ne že by to bylo samospasitelné řešení ale konečně si někdo všiml jednoho ze zásadních problémů státní správy. Nízkých mezd pro odborníky.

Sice je zase kravina to tabulkovat a předem určovat které profese jsou důležité, ale pořád je to mírný posun k lepšímu.

+1/−1
24.3.2017 8:54

M29i52l87a87n 16V73o24l17e74k 5969553266829

Aby odborník mohl pobírat vysoký plat, musí splňovat vysoké papírové předpoklady. Projde-li tímto filtrem, bude muset někdo posuzovat jeho skutečné odborné znalosti. Kdo to udělá? Personální agentura nebo kolega se standardním platem? To je problém i u soukromých firem, tam se to jenom snáz okecá, protože do toho nešťourá nikdo zvenku.

+2/0
24.3.2017 8:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.