Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda se prohry v Dieselgate bát nemusí. Případné pokuty zaplatí VW

Automobilka Škoda Auto nezaplatí ze svého zřejmě ani korunu v případě, že prohraje nějaký soudní spor kvůli aféře Dieselgate. Vyplývá to z výroční zprávy firmy. Firma zatím neprohrála jediný spor kvůli naftovým motorům, které v sobě měly software upravující výsledky při měření emisí v laboratoři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V20i18k92t50o92r 50N79á50r96o70ž45n23ý 3869142608

No tak jasně. ŠKODA je v pozici poškozeného...

0/0
24.3.2017 17:06

J10a69r71o85s48l80a90v 81B69i82r60n12e96r 4858585312388

Kam na ty nadpisy chodí ???? Napište rovnou -VW může zkrachovat,Škodu to neohrozí ))))))))

0/0
24.3.2017 15:31

P33a92v72e21l 57S20e90d12l75á12k 3900446188721

Svatá prostoto. Takže když dostane ránu VW, Škody se to vůbec nedotkne?

Mimochodem, neměli bychom zažalovat fyzikální zákony? Když stála nafta skoro 40 kč za litr, tak skutečné emise škodlivin skoro nikoho nezajímaly, VW dal důraz na CO2 tj. na spotřebu. Splnit současně emise CO2 a NOx nebylo tehdy možné, na zkratu VW má lví podíl evropská legislativa. Co se týče aut vyvezených např. do USA, tam je to jednoznačně chyba VW, protože místní systém se více zajímá o skutečné prokazatelné škodlivny.

+3/0
24.3.2017 11:00

J52a28n 55H41r48u28z54a 8444198349697

To je překvapení VW, který je vlastníkem své české filiálky zaplatí i pokutu. Kdy by to čekal?

+2/0
24.3.2017 11:15

J21o58s20e80f 95Č89e94r72v58e63n64i75c37k16ý 9969594371373

Sice je vlastníkem, ale jsou to samostatné právní subjekty. Když by něco "nevyšlo" vyloženě vlivem toho, že se to neudělalo dobře v Boleslavi, tak VW by asi těžko něco platil. Tady bude platit, protože motory dodával, ne proto že je vlastníkem.

A jen tak mimochodem. Vlastníkem Škody není německý VW jako takový, ale VW Finance se sídlem v Lucembursku.

0/0
24.3.2017 13:57

J88a88r15o66s91l26a92v 33B42i40r75n96e83r 4748275752478

No to je tedy úplně jiná situace )))))

0/0
24.3.2017 15:32

M85i31c89h26a91l 20Š48e28v77č79í68k 8903766724

Ano je. Uvnitř koncernu se šéfové dohodli, že Škoda nebude přispívat na pokuty a soudní výdaje a nebude muset omezovat žádné budoucí investice. VW může získat penîze ze Škody jako dividendu, ale zaplatí za to daně. Kdyby Škoda platila pokuty, omezí miliardové investice a stát přijde o dañ.

0/0
24.3.2017 19:33

L89u48k47á59š 95K41o32h69o14u23t 7148734112499

No ono hlavně je třeba říci že několikanásobně vyšší emise NOx produkují všechny naftové motory na trhu... jen VW se přiznal a je za to pranýřován. Ti ostatní co přes všechny důkazy stále tvrdí že oni nic... kolem nich se chodí opatrně... Je třeba už narovinu říct že Dieselgate se netýká VW ale jde napříč celým odvětvím a toto je třeba vyhodnotit a zjednat nápravu. Kdyby se soudruzi z Bruselu opravdu starali o naše zdraví, dávno podpořili třeba výzkum a vývoj v oblasti elektroaut.

Takto je to spíše snaha poškodit jedničku na trhu a omezit její aktivity. I z USA mi to přijde jako snaha zastavit rozmach zahraniční konkurence a tzv. vrátit produkci do USA... USA chce tlačit své výrobky nám, ne si kupovat ty naše.

Za vším hledej nějakou lobby...

+2/−1
24.3.2017 12:14

B25o33h88d77a53n 40M78a82r89e50k 5675986887744

Nepochopil jste causu dieselgate :-/

0/0
25.3.2017 16:44

P80e77t74r 54Č62e70r83m30á20k 9848785389870

Souhlas až na poslední větu - nejde ani tak o zájem o škodliviny jako ekonomický boj. To "slavné" zjištění EPA proběhlo více jak rok předtím než ta pseudokauza začala, celou tu dobu mezitím se jednak hledalo na co to formálně navlíknout (nakonec to je nesrovnalost v homologační dokumentaci, o nějakých skutečný škodlivinách ani slovo), a především kdy to pustit do medií - zcela účelová a načasovaná záležitost.

+1/0
24.3.2017 15:12
Foto

M89i88c67h56a86e95l 44L54ö76f40f52e66l87m93a45n17n 7678758157900

Případné pokuty zaplatí VŽDY koncový zákazník. Vždy a všude.

+1/0
24.3.2017 10:56

J63i69ř25í 48K32o94n36d93r62á62t 4145571428

A co je mi do zákazníků wv?

0/0
24.3.2017 11:49

K55a10t54e12ř60i77n41a 41V86ý84b43o29r77n32á 6270269429

To je podobně odzbrojující logika, jako bych tvrdila, že mě nezajímají rostoucí ceny benzínu, protože ten platí vždy manžel... :-)

+6/−1
24.3.2017 10:52

T25o48m70á69š 21K83u97c13h85a70ř 3577211588491

Při aféře takovéhoto rozsahu bych v právním státě očekával, že nejvyšší soudy jednotlivých států, popřípadě Nejvyšší soud EU, s pomocí znalců a odborníků vydají závazné rozhodnutí, k jakému porušení zákona a jestli vůbec došlo a na co má případně kdo nárok. Je tu 8 milionů vozů s podezřelým SW a zpochybněnou homolagací. Nedává smysl, aby se každý případ z těch 8 milionů (a každý vyžaduje velmi drahé odborné expertízy) řešily samostatně. Soudy by tedy měly vydat závazné rozhodnutí někde mezi tím, že nikdo nemá nárok na nic až tím, že vozy nesmějí na silnici a VW musí všechny odškodnit.

+1/0
24.3.2017 10:44

P45e89t14r 82Č46e13r61m67á31k 9138395859380

To je poněkud problematické. V tom obecném smyslu co píšete ten precedens nemůže vzniknout protože vlastně žádný problém neexistuje - podle eu legislativy to je všechno v pořádku, homologace jsou také potvrzené a platné. A ti jednotlivé žaloby to zkouší na jiné bázi a pokaždé jinak, často dle národních legislativ... Tzn. v podstatě každá z těch variant by musela dojít až k EU soudu a tam být zamítnuta.

0/0
24.3.2017 10:59

L83u60k47á61š 16K25o39h45o86u24t 7268174382839

není to o VW... je to o 53% vozů v EU. Všechny diesely všech značek...

+1/0
24.3.2017 12:17

T89o75m78á37š 54K26u37c31h70a37ř 3867361228581

Ale VW se k tomu veřejně přiznal a k problému se vyjadřovali i naši vládní činitelé, tedy objektivně existuje.

0/0
24.3.2017 14:02

P78e45t19r 12Č89e80r68m26á56k 9868955739950

VW akorát potvrdil že takový sw existuje a je instalován v takovém množství aut, "přiznání" z toho dělají media, šlo o konstatování skutečností. A že se k něčemu vyjadřují vládní činitelé nic neznamená, ten problém neexistuje ani na celoevropské úrovni, natož na národní....

0/0
24.3.2017 15:15

J43a29n 59C67e94p31e85k 1544386460

To jsou ale zavádějící informace. Když VW prohraje a zaplatí, tak bude chtít z ostatních svých firem případné prachy o to více vycucat. Jistě na tom nebudou tratit akcionáři VW, ti raději zmenší investice než aby se připravili o dividendy.

0/0
24.3.2017 10:43

K22a62r17e11l 38N44o20v40o44t86n52y 4187744652472

Pokud vše zaplatí VW, tak by měly soudy začít ihned, ne jen pro 4 podvedené. Mělo by Škodu zažalovat Ministerstvo ŽP!Co dělá strana zelených lídr Stropnický, Kolínská? Ti by nejraději motoristy zakázali, ale najednou ticho po pěšině, to jim ty zplodiny opravdu najednou nevadí?8-o

0/0
24.3.2017 10:43

J71i29ř81í 10K94o20n21d97r38á40t 4575741938

Co dělá strana zelených nevím, ale motorismus měl být zregulován již dávno.

0/0
24.3.2017 11:45
Foto

K66a75r53e62l 56M58a64l72ý 6526674150191

Mam jeden z tech motoru 2.0 125kw, prisel mi dopis do vlastnich rukou, ze se mam dostavit bla bla bla. Dopis letel do kose. Taky se citim podveden ;-) Auto bez uprav jede skvele, s lehkou nohou jedu i za 4,5 litru. A ted bych si tam mel nechat namontovat neco, o cem nikdo nevi, co to udela do budoucna. Ani nahodou. Otazka pri prodeji, jestli cela zalezitost nesnizi cenu auta?!

+2/0
24.3.2017 10:37

J55a58n 61H63r65u97z41a 8174588309657

Otázkou je, jestli to někdy později nebude důvod proč na STK auto neprojde. Stačí když se zdvihne podobná státní akce proti dýzlům jako třeba nyní ve Francii.

0/0
24.3.2017 11:17
Foto

K47a82r18e64l 21M67a95l88ý 6406154780821

Az neprojde, vratim auto VW a budu chtit penize zpet, protoze podvadeli a me uvedli v omyl.

0/0
24.3.2017 11:41

J69i92ř85í 42K30o12n90d22r64á18t 4575371158

Ale vy jste přece nápravu omylu odmítl, vaše myšlenkové pochody jsou zvláštní.

0/0
24.3.2017 11:43
Foto

K11a51r79e78l 92M19a94l34ý 6686934420891

A coz takhle se naucit cist? Znovu se ptam, kdo mi zaruci, ze se nesnizi vykon? Ze se nezvedne spotreba? Ze motor nepujde driv do kopru? Kdo si cinkle auto koupi? Dle meho nazoru se tim snizila jeho prodejni hodnota.

0/0
24.3.2017 11:47
Foto

K21a81r64e86l 55M47a22l65ý 6276554830811

Btw uz dneska staci, ze maji auta EGR ventily, ktere vyfukove plyny pousti zpatky do sani - to je jak dychat svoje prdy, nevim jak tobe, ale me by se to nelibilo ;-)

0/0
24.3.2017 11:52

J38i48ř31í 26K10o63n55d69r52á56t 4635401908

Ale wv má snahu situaci nějak řešit vy ne. Kdy vaše auto neprošlo technyckou tak je to váš problém.

0/0
24.3.2017 11:55
Foto

K87a88r35e10l 88M60a96l60ý 6726354690111

VW nema snahu situaci nejak resit

1) VW ji musi resit, byl k tomu donucen

2) potreti opakuju, ze mam obavy, ze ji VW resi na muj ukor, tj. ze auto jiz nebude mit takove parametry a zivotnost jako predtim. V USA bylo zakaznikum umozneno, aby auto vratili a je tam financni kompenzace. V Evrope a kor u nas leda tak nas.......

Napis mi prosim, co na tom nechapes?

0/0
24.3.2017 12:00

J11i82ř52í 70K80o67n87d84r61á32t 4195361668

Chápu, ideál by byl vrátrit auto, dostat zpět peníze.

0/0
24.3.2017 12:07
Foto

K85a47r77e41l 35M64a21l21ý 6396914170301

Ideal by bylo, aby vsichni zakaznici VW po celem svete meli stejne podminky. Coz asi neklapne. Takze ja si prozatim necham auto tak jak je ;-)

0/0
24.3.2017 12:16

P77e38t30r 83Č92e77r50m69á52k 9738935549680

1) VW ji řešit nemusí, v EU nabízí tu aktualizace kterou vyvinul primárně pro US trh víceméně na dobrovolně bázi, je to takovéto aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

2)Auto musí mít nadále parametry obdržené homologace, na tom se nemůže nic měnit, resp. proto to schvalovala i KBA a vracela to na přepracování.

Porovnání s US trhem je nesmyslné, tady nic neporušili tak logicky nebudou nabízet kompenzace...

0/0
24.3.2017 12:29

P69e13t92r 58Č33e98r13m72á76k 9798345409740

Tak výkon ani spotřeba se měnit ani nemohou (resp. ne více než je toleranční mez), to by to přestávalo plnit paramtery homologace. Jiná věc samozřejmě je že už vám nikdo nezaručí jaký reálný vliv to bude mít na váš způsob používání auta.

0/0
24.3.2017 12:26

P35e57t37r 74Č45e71r41m40á87k 9608665169320

Tak ono se nejedná o nápravu v pravém slovasmyslu, je to jen aktualizace, auto plní homologace s ní nebo bez úplně stejně.

0/0
24.3.2017 12:24

J12i34ř42í 88K44o76n34d67r41á20t 4515511358

A tím se tady jako chlubíte? 8-o

0/0
24.3.2017 11:42
Foto

K98a57r96e78l 34M56a16l23ý 6526204930271

Aha, takze kdyz napisu do diskuze svou zkusenost, tak se chlubim, nevim, kdo tu ma zvlastni myslekove pochody ;-)

0/0
24.3.2017 11:48

J26i65ř79í 33K96o71n61d69r72á41t 4955501748

No, hlavně jste napsal svůj postoj: všichni jste mi u zadele, já ty škodliviny nedýchám.

0/0
24.3.2017 11:57
Foto

K54a90r50e39l 57M33a69l42ý 6356294880141

Aha, tak o skodliviny jde, pujdu se udat na ministerstvi ZP, jaky jsem to znecistovatel ;-D

Ja samozrejme sleduju svuj zajem, protoze jsem SVE financni prostredky jsem investoval do veci, u ktere mi nyni chteji menit parametry. A stou veci me navic de facto podvedli a nejen me.

0/−1
24.3.2017 12:03

J88i12ř69í 37K96o54n28d29r45á34t 4825171508

Njn, hlavně ať jsou plný regály, celkem běžný uvažování.

0/0
24.3.2017 12:09
Foto

K74a39r28e53l 63M46a86l33ý 6466384160401

Ach jo, na mem miste by sis nechal predelat auto, platil vyssi spotrebu, mel nizsi vykon, vetsi opotrebeni? To neni bezne uvazovani:-)

0/0
24.3.2017 12:15
Foto

J67i61n68d63ř68i92c95h 46C96o76u81f57a80l 7697709689520

spíš mě fascinuje jak si koncern jistý. V EU je podvádět normální? Automobilky měli jasně říci, že tady je max aby se úředníci vrátili na zem a nevymýšleli blbosti.

+4/0
24.3.2017 10:28

M30a35r70t15i15n 74K25a28r67á94s11e44k 9508523258468

Automobilkam ty normy naopak vyhoujou, protoze tim eliminuji nejakou novou konkurenci napr z ciny apod (kde by museli vyvijet nove motory specialni pro EY, USA a japonsko, coz stoji ranec a uspech je nejisty)...

+4/0
24.3.2017 10:31

P89a68v48e87l 60S82e64d28l47á57k 3770926318761

Není to pravda, automobilky protestovaly, ale bylo jim to houby platné. Když jde o regulace průmyslu, je eurokracie nekompromisní. Viz. např. poměrně tvrdá regulace RoHS - redukce škodlivin v elektroprůmyslu. V podstatě je to správně, jenže proč je potom povolené aby zubaři používali rtuťový amalgám? Skoro to vypadá, že někdo dostává za likvidaci evropského průmyslu nějaké kapesné.

+2/0
24.3.2017 11:06

M80a88r15t62i75n 68K62a20r41á89s63e57k 9938763778778

No automobilky protestovaly akorat kvuli pokutam za nadlimitni CO2, emisni normy jako takovy jsou vzdy x let dopredu s automobilkama odsouhlasene. Mimochodem ty normy neplati jen pro evropsky prumysl ale pro kohokoli kdo chce v EU ty auta prodavat (tj z principu to evropske vyrobce poskozovat nemuze)...

+1/0
24.3.2017 11:25

P11e75t47r 16Č38e54r34m77á82k 9808475209310

Není důvod aby si jistý nebyl, v EU nic neporušili a všechny zainteresované instituce to velmi dobře vědí. A evropským automobilkám to vyhovuje maximálně - mají ekonomický nástroj na pravidelnou obnovu vozového parku...

0/0
24.3.2017 10:49

L50e56o77š 69M88a11r78š67a68l 5622194822248

To se to někomu soudí při těch ziscích co si nahrabal.Ještě,že jsme si před zákonem všichni rovni.Ale kdo na to má,že?:-(

+1/0
24.3.2017 10:24

P98e84t76e 29S92i10g69h53e80r 6103250292108

Ano, ano,

před zákonem jsme si sice všichni rovni, ale najdou se i tací, kteří jsou ještě rovnější.

0/0
24.3.2017 10:29
Foto

J43i81n76d18ř50i90c79h 38C92o79u42f16a46l 7977179879100

křištálovější než křištál ;-)

0/0
24.3.2017 10:36

O95n78d46r74a 44P51r62o82c95h70a90z37k50a 4858336879881

Neříkejte, kdo jiný by to měl platit? :D

0/0
24.3.2017 10:20

V85á59c67l35a80v 41P73a73v18e15l47e35k 1230666626164

Prohry v dieselgate se může bát jen zákazník a spotřebitel, jelikož to VW oseká u dodavatelů a už teď je mnoho součástí na štíru s životností a trvanlivostí. A ten tlak na snížení provozních nákladů měl VW enormní už před dieselgate.

A co se týká motorů, tak tam to bude také bída, protože ty limity jsou velmi, velmi těžko splnitelné.

+1/0
24.3.2017 9:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.