Diskuze

Jiná národnost, jiná cena. Některé restaurace stále účtují dvojí ceny

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při kontrolách 19 možných případů diskriminačního chování vůči spotřebitelům. Jde o stejný počet jako v roce 2015. Nejčastěji šlo o účtování vyšších cen v restauracích cizincům. ČOI to v pátek uvedla v tiskové zprávě.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Případů bylo docela málo takže bych tušil specifické podniky

1) cizojazyčně mluvící zákazník - personál musí znát asi angličtinu, ruštinu, němčinu a další. Minimálně tak 3,4 aby zvládnul hosty z různých zemí pro jejich komfort.

2) servis hostů... personál musí znát zvyky a nároky z různých zemí. Více se asi bude platit zaměstnanec se znalostí japonského stolování a etikety s ní spojené než obsluha která jen donese talíř na stůl a usměje se.

3) chtěl bych vidět ten titulek v novinách až nějaká cestovka dá zájezd nějakému radikálovi/extremistovi který se k nám načerno dostal z některého státu kde byl x krát trestaný a je na listu fba/Interpolu. A na výletě od cestovky se někde odpálil.

Tyhle požadavky na personál se musí taky zaplatit. A pochybuju (teď se omlouvám a doufám že se nikoho nedotknu) že číšník se základkou, který hodí talíř na stůl, dostane smluvní plat jako číšník se znalostí AJ,NJ a k tomu třeba JP, znalostí podávání čaje. Holt každý se musí zaplatit a využití každého zaměstnance se pak může projevit na uctence.

U nás spropitné je třeba invidualni..V zahraničí bývá rovnou na účtu. Někdy je pevné, někdy můžete podle spokojenosti snížit nebo zvýšit, jinde číšníka propustí...

0 0
možnosti

J41a87n 20O33p22i75s

27. 3. 2017 13:16

A každá národnost má rozdílné platy.[>-]8-o

0 0
možnosti

J55a41n 86F76r72ý18d90l

25. 3. 2017 0:26

Proč to vlastně nejde?

Obsluha českého a zahraničního (pouze anglicky/rusky/jinak mluvícího) zákazníka jsou dvě odlišné služby.

Na českého stačí kolikrát obsluha ze základky, bez jakkýkoliv jazykových dovedností. Tedy někdo, kdo pracuje za pakatel.

Na cizojazyčného, který není schopen cokoliv kváknout, je potřeba kvalifikovanější obsluha a tudíž dražší.

Druhá služba je teda náročnější a proč by teda nemohla být dražší?

1 3
možnosti

Tak do restaurace kde zamestnavaji lidi, co ani nemaji zaklad anglictiny, bych nesel. Indikuje to velmi slabou kvalitu podniku.

0 1
možnosti

Asi prizpusobuji recepturu danemu narodu a podle toho uctuji cenu.

Inspirace u Mondelezu.

5 0
možnosti

Slovo národnost je zde použito špatně, znamená to úplně něco jiného, To by jsme si v dnešní těžké době meli uvědomit a rozlišovat národ, národnost, státní občanství a nezaměňovat to s tím, kterým jazykem kdo mluví.

2 0
možnosti

U našich mobilních operátorů jsou rozdílné ceny za stejné služby běžné a ještě se s tím i chlubí. Toto čojce nevadí?

5 0
možnosti

M47i21l70a64n 35V53o73l94e62k

24. 3. 2017 15:25

Copak o to, že je okrádají, na to jsou tu asi všichni zvyklí, ale oni jdou proti snahám ČNB! Oni vlastně zhodnocují korunu! Není to nakonec vlastizrada?

0 2
možnosti

To je snad vtip...jak by to asi dělali...a pročRv;-O??

1 0
možnosti
Foto

zajimalo by me to zemepisne. Kde jsou ty dotycne hospody.

1 0
možnosti

Ja se s jednou setkal vKlatovech.

1 0
možnosti

Pokud se zákazník nedomluví česky a podnik kvůli němu drží dražší číšníky s jazykovou vybaveností, tak dává smysl, aby si toho dražšího číšníka platil spíš on než já.

Ale asi by to měl ten zákazník vědět předem. Na hradech to bývalo běžné, že prohlídka s výkladem v cizím jazyce byla dražší.

0 8
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
4 0
možnosti