Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Další země postaví trať pro rychlovlaky. Indii s nimi pomůže Japonsko

Na mapě světa přibude další země, kde budou moci cestující jezdit vlaky rychlostí vyšší jako 300 kilometrů za hodinu. Indie, která je známá spíše velmi pomalou železnicí, začala projektovat první vysokorychlostní trať mezi Bombají a Ahmedebadem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L52u13k72á16š 56N49a32j14m90a17n 9532684986755

Oprávněně byla ČR zařazena mezi rozvojové země. D1 nemáme dostavenou ani po šedesáti letech a železnice do roku 2030 v ČR rychleji jak 160 nepojede. To jsme to dopracovali.;-(;-(

+1/0
28.3.2017 8:27

J86i96ř13í 65K21o88c67u71r15e35k 6555394165878

505 km za šest hodin? To na tom nejsou vůbec špatně. V dobách "největšího rozkvětu železnice", tesně před začátkem "kapitalistického úpadku železnice v ČR" se ze Vsetína do Prahy cestovalo 6 hodin, je to cca 350 km. (Dnes je to o 2 a 1/4 hodiny rychlejší.)

+1/0
27.3.2017 14:02

K96a90r87e10l 85S47t57r61ž80a12n11o51v28s89k94ý 1898195275

Když ty naše elektrické lokomotivy ze šedesátých let jsou takové pěkné, za dalších pár desítek let sem za nimi budou jezdit turisti. :-)

0/0
27.3.2017 11:24

R53a85d97e77k 64J40a16n28a20t82a 9145956284582

O lokomotivy nejde. Hlavní investice je stavba (nové) trati.

0/0
27.3.2017 12:01

P45a65v91e12l 48K81u63n73c 9302579898248

Indie je "řádově" větší země. VRT u nás potřebuje Evropa, ne my.

+1/−4
27.3.2017 10:36

R67a30d10e67k 85J67a76n92a58t13a 9865556714962

VRT potřebujeme především pro naši vnitrostátní dopravu. Aby přejet republiku netrvalo 7-8 hodin, ale 3-4 hodiny. Abyste se odkudkoliv dostal do hlavního města do 2 a půl hodiny. Abyste se nemusel štosovat na D1.

+1/0
27.3.2017 11:11

M14a95r37t39i17n 93K14a32r85á87s82e75k 9788353238578

No rekl bych ze my potrebujeme spise to, aby cesta pak desitek km do prace netrvala hodiny jako ted. Trasa kterou jsem u nas jezdil asi hodinu (a to mame na ceske pomeru nadstandardni vlakove spojeni) jezdil treba v Barcelone primestksy vlak 20 minut. Tj zatimco v CR mi pak cesta trvala realne vlakem hodinu tricet a tak je jasna volba jizda autem cca 30 minut, tak pri poradnem primestskem vlaku uz jste na cele ceste pod hodinu a to uz stoji za to uvazovat usetrit penize za cestovani autem

0/0
27.3.2017 17:54

R66a49d41e97k 48J13a78n38a29t40a 9745706674312

a) stavba VRT se nevylučuje s modernizací současných tratí

b) po VRT výjezdech z měst může jezdit i příměstská doprava

0/0
27.3.2017 18:01

J96i70ř12í 80K94o95c95u36r98e86k 6375224585128

No podívejte. Praha má milion obyvatel, tam jsou autobusy s rychlostí 80 km/h potřeba. Ale takový Bruntál, tomu by stačily autobusy s rychlostí 30 km/h.

+2/0
27.3.2017 13:57

D62a88n39i46e84l 63V98á63c68h83a24l 3376268125266

Myslím, že v Indii ji potřebují dřív než u nás (velké vzdálenosti, špatná silniční doprava, chudoba atd) Přeju jim to.

+1/0
27.3.2017 10:19

M59i37r63o90s87l49a78v 96F49r16i82š 8813959817202

Mě hlavně děsí ta naše středoevropská "akceschopnost". U nás "možná" v 2025 začneme VRT stavět, v Indii 2023 jezdit. A to je tam délka o hodně větší.

+2/0
27.3.2017 9:37

M10a76r11t97i42n 33R43u47z71i80c92k84a 1222988286157

No vemte si, ze zacnou stavet po cca 3-4 letech? V evrope (na zapad od nas) bezne po 6-9 letech. U nas tak odhadem pri delce rizeni tak odhadem po 20-30 letech, pokud to dobre pujde...

0/0
27.3.2017 18:53

P65e58t51r 44D86l73o52u74h87ý 5347729374304

...rychlostí vyšší jako 300 km/h... Co to je za obrat?

0/0
27.3.2017 0:45

P35e35t45r 72D80l44o44u40h75ý 5947439764414

Překlad ze slovenštiny?

0/0
27.3.2017 0:46

P80e79t86r 71M76u98d17r82y48c43h 7334112267253

Czech Tourism: Navštivte nejrozsáhlejší historickou železniční síť na světě.

+3/0
27.3.2017 0:13

M64a12r78t37i66n 84K95o36ž92í29n 1415466201920

Akorát u nás budou koumesové spekulovat, že je pro nás VRT zbytečná. Indie, Maroko, aby to nebylo dřív i v Nepálu....

+3/0
26.3.2017 23:50

M42i38l38a25n 18V50o11l71e40k 5539933956419

Značnou část našich cestujících po železnici netrápí nedostatek rychlostí 300 km/h, ale přebytek rychlostí 30 km/h. Někde se přes nechráněné přejezdy jezdí i 10 km/h. Na dřívějším hlavním tahu Litoměřice - Mělník je standardní rychlostí 80 km/h, to je realita běžného dne. To ty lidi trápí víc, než že se ve světě nemohou chlubit, že taky máme VRT.

+2/−1
27.3.2017 6:59

M86a57r93t63i91n 92R71u66z41i68c21k93a 1432178796627

Tady nejde o to se chlubit, ale o to, ze mame uz dnes pretizene koridory a zel. se diky dalnicim stava nekonkurenceschopnou, pricemz je mnohem levnejsi a kapacitnejsi nez dalnice i co se tyce udrzby a zaboru pudy, take mnohem mene hlucnejsi a bezpecnejsi. Jako bonus je pak vyssi rychlost a napojene regiony ziskaji atraktivitu pro dojizdeni za praci na delsi vzdalenosti, stejne tak i pro investory bude zajimavejsi casove vyhodnejsi napojeni regionu na centra,...

Kdyz se jedilo na trati z Prahy do Ostravy 5h, take to nebylo atraktivni jako dnes... Kdyz je z okoli mest kvalitni doprava pro dojizdeni do mesta casove vvyhodna, take tyto oblasti lakaji k bydleni a investicim, s VRT napr. Jihlava muze vyrazne vzrust na atraktivite, dnes je nutne do takovych regionu investory premlouvat a pripadne jim davat ulevy, firmy tam i tezko shaneji zamestnance...

Nikdo ale netvrdi, ze se nema investovat do stavajicich trati, ty potrebuji take modernizaci zvyseni rychlosti a napojeni na hlavni trate, tak aby zel. tvorila slusnou rychlou dopravni sit... Je proste potreba stavet zeleznicni dalnice (VRT) s napojenim na regionalni zeleznici (okresky) a patricne je udrzovat,... uplne stejne jako u silnic...

+6/0
27.3.2017 8:24

M70i17l74a29n 79V26o62l46e96k 5179963836279

Železnice, není kapacitnější než dálnice. Je úspornější na energii díky malému valivému odporu a momentálně úspornější na pracovní sílu (závisí na stavu automatizace). V záboru půdy to také není velký rozdíl a protihlukové zdi se (bohužel) staví u všeho.

Koridory (nikoliv tratě pražské příměstské dopravy) jsou přetížené jenom administrativně, kvůli zavedené konkurenci. Žádný z dopravců nevyužívá maximální délku vlaků (obvykle využívají 25 - 50%).

0/0
27.3.2017 8:45

M91a84r93t37i55n 80Č27a52p28e68k 6160661987454

Jak může být železnice méně kapacitní než dálnice? Vaše tvrzení trochu odporuje fyzice, jelikož má silniční doprava větší zábor prostoru na jednotku kapacity. Do prostoru, který zabírá 8 vozová souprava, nenacpete autobusy o stejné kapacitě, natož osobní auta. To samé platí i v nákladní dopravě - jeden vagon má větší kapacitu a menší délku než kamion.

Tudíž když se to všechno sečte, tak na dálnici potřebujete pro stejnou kapacitu více prostoru.

+1/0
27.3.2017 11:04

M95i50l66a24n 86V18o77l67e85k 5619373306919

Zapomněl jste na nutné mezery. Není to hlavní parametr, tak to nikdo tak nepočítá, ale když pojede každé 3 vteřiny autobus s 50 lidmi, dosáhnete (v jednom pruhu) kapacitu 1000 cestujících za minutu a to je ve stejném řádu jako železnice.

0/0
27.3.2017 11:39

M24a85r83t39i32n 64K91a22r88á94s41e95k 9208713648868

No ale taky na zeleznici nenastosujete vlaky jeden za druhym jako autobusy na dalnici. Pominme to, ze ty autobusy muzou jet kazdy jinam, a vlak abz byl kapacitni tak musi byt hodne dlouhy a pak je problem tak dlouhy vlak obsadit (ma jdinou trasu)...

0/0
27.3.2017 12:33

R88a81d43e84k 87J17a65n78a64t78a 9245206344852

Vlaky také mohou jet každý jinam. Uvažujete li reálně dosahovaný interval mezi spoji 5 minut (na LGV Sud-Est) a interval jedné linky 60 minut, tak můžete mít 12 různých linek, z nichž každá může mít třeba 5 zastávek.

Další destinace dosáhnete pomocí přestupů, to je u železnice, narozdíl od autobusů, běžná věc, protože na železnicí se zpravidla dosahuje vyšší přesnosti spojů a vyšší tarifní integrace než u autobusů.

0/0
27.3.2017 13:07

M57a40r14t23i13n 65K19a90r48á79s47e18k 9758583518378

No ale my tu resili kapacitu dalnice x VRT koridor. Jaka je ta kapacita VRT koridoru pri intervalu 5 minut? Oproti dalnici asi dost mizerna. I kdyby to byl nejaky ultradlouhy vlak pro 1000 cestujicich (bezne VRT ve svete maji kapacity mensi). Tak to je ekvivalent cca 20 mensich autobusu (tj 4 busy za minutu, na to nepotrebujete ani dalnici ale staci vam polni cesta). I kdyby ti cestujici jeli kazdy jednim autem, tak je to 200 aut za minutu - na D1 ve spicce jezdi mnohonasobne vice aut....

0/0
27.3.2017 17:25

M12a78r55t12i93n 49R47u34z60i28c75k21a 1732448756197

Vase prirovnani pokulhava min. v tom, ze vlaku muzete poslat vice za den, diky vyssi rychlosti za den preveze mnohem vice cestujicich nez zminene autobusy, ktere jaksi kazdou minutu pri rychlosti 90km/h (musi take dodrzovat mezi sebou bezpecnou vzdalenost) vam uplne zaseka celou dalnici, o pohodli v takovem autobuse s namackanymi sedadly na sobe bez jidelniho vozu s pidi zachodem, nemluvim, ... behem te doby nez dojedou do cile tech vlaku projede vice, ... K tomu si vezmete moznou nizkopodlaznost vlaku, prestupy a navaznosti... co se tyce prostoru tak to uz vubec nesouhlasi, na trati vam vetsinou staci dve koleje a bezpecny prostor kolem, ten je mnohem mensi nez u dalnice tam take musite pocitat s protihlukovymi stenami... u VRT vam to vyjde skoro na polovinu, pokud tedy nechcete pocitat 4 koleje...

0/0
27.3.2017 18:50

M77i14l16a34n 39V41o17l85e72k 5779573576369

Pěkně to motáte. Vyšší rychlost má na propustnost jen malý vliv (ano, při rychlosti 10 km/h by nemohly autobusy jet 3 vteřiny po sobě), kolik je současně vozidel na trati neřešíme, to kapacitu neovlivňuje. Ani kolik souprav vypravíte za den není podstatné, protože kapacita už je vztažena na časovou jednotku. A také porovnáváme jednu kolej a jeden silniční pruh.

0/0
27.3.2017 19:24

M56a12r51t74i98n 68R33u71z54i47c49k64a 1552708756627

Vzdyt to nevychazi, tech vlaku proste muzete vypravit vice nez autobusu, to jako kdyz vlak do brna dojede za hodinu, tak pocka az tam autobusy dovezou za dve hodiny stejny pocet cestujicich, aby to vyslo? Proste na te koleji tech vlaku pojede vic nez tech autobusu, pokud byste chtel aby ty autobusy za stejnou jednotku casu dovezli stejne cestujicich bude jich muset byt vypraveno vice. Na rychlosti zalezi, protoze na dalnici se stoupajici rychlosti musite mit vetsi rozestupy (bezpecna vzdalenost) nebo snizit rychlost,... to proste nedate, vy pocitate jen pocet cestujicich v namackanem autobuse (to muzete udelat i ve vlaku pokud chcete) a na delku vlaku a autobusu.. u vlaku vam dnes zabezpecovaci system dokaze vest vlaky pri nejvyssi rychlosti i 3min. po sobe, pokud jde o zastavky a aby nedochazelo ke zdrzenim tak samozrejme ten interval nedate na 3min.,...

Proste propustnost je u trati vyssi, nez po 200km trati dovezete 1000 cestujicich dvaceti autobusy, tak uplynou dve hodiny, za stejny cas tam dojedou vlaky dva a odvezou pri 8 vozech cca 2000 cestujicich... ale nedava smysl delat vlaky tak nekomfortni jako autobusy, kde se na sedacce ani nemuzete pohnout...

0/0
27.3.2017 20:36

M40a44r45t85i97n 69R51u97z33i61c90k14a 1202368836707

Pro zajimavost:

http://english.jr-central.co.jp/info/timetable/

Nektere vlaky odjizdeji za sebou i po 3 minutach, bezne se na nekterych stanicich predjizdeji...

V evrope a u nas to bude spise tak, ze trat vyuziji i klasicke expresy, ktere pak z hlavni trati sjedou na lokalni trate,...

0/0
27.3.2017 19:01

M43i28l36a87n 43V13o87l71e96k 5619303766589

U železnice dosáhnete nejvyšší propustnosti, když všechny vlaky jezdí nejvyšší konstrukční rychlostí tratě a mají maximální délku.

0/0
27.3.2017 19:27

M26i48r15e12k 19G86a91j55e80r 5971456389870

Neprekvapi me, kdyz bou rychlovlaky jezdit v Indii o 20 let driv nez u nas, ani kdyz tam postavi pro ne trate 20x levneji nez u nas.

+1/0
26.3.2017 22:28

J36i67ř49í 78S23c56h47m24i70d36t 5340183124365

Indie je země paradoxů, taky tam umítá nejvíce nezletilých z důvodu hladu, jsou v tomto na tom hůře, než v Africe. Než tohle, tak se radši bez těch vlaků obejdu.

+1/0
26.3.2017 22:47

T32o71m44á28š 87M25o47r39a32v49č65í68k 3147106753935

Je pravda, že Indie je asi tak na úrovni Konga a Nigérie, bída a zmar po celé zemi, jenže mají HDP až 30násobné oproti ČR, takže si nějaký ten kontrast určitě můžou dovolit. Je neuvěřitelné, že v tak obrovské a hustě zalidněné zemi, měli doteď jen "piditrať" s maximálkou 160 km/h, ČR má přes 400 km na 160 km/h, tedy víc než celá současná Indie.

0/0
26.3.2017 23:00

M71a33r90t58i21n 89R66u75z16i67c71k86a 1592788446687

Indie ma velmi hustou zeleznicni sit, buhuzel do ni neinvestovali nic od dob nezavislosti na Britanii... To mame spolecne, do zeleznice se tu od R-U take do 90let moc neinvestovalo (az na vyjimky)...

+1/0
27.3.2017 8:26

R17a78d98e42k 83J74a12n63a27t65a 9235516894842

Jakože dokud nevyřeší všechny hladové děti, tak nesmí investovat? Vždyť právě investice pomůžou zemi hospodářsky pozvednout. Pokud by se řidili vaši logikou, tak by neměli ani mobilní telefony, protože i ty sítě se musely za milardy dolarů vybudovat a přitom je tam tolik hladových dětí ...

Prostě slučujete dohromady nesouvisející věci.

+8/−1
26.3.2017 23:06

M12a94r82t20i85n 78K78o85ž69í63n 1665446511920

Až tam ti nezletilí přestanou umírat, tak už nám bude naše planeta víc než malá.

+1/0
26.3.2017 23:51
Foto

J53i24n47d72ř38i75c12h 38L92n18ě32n83i72č22k24a 5523811869

I ta Indie staví rychlovlaky a my stále jedeme svých 160 km/h. Prostě Banánistán.

+6/0
26.3.2017 21:44

V76í73t 82H96r84u95b60e78š 2550643888

AŽD neumí zabezpečit trať pro rychlost nad 160km/h, proto se v Česku rychlotrati hned nedočkáme. Už jen stav zavádění ETCS je díky této monopolní firmě žalostný.

+1/0
26.3.2017 22:04

L23i40b87o90r 90U77l48r85i36c81h 4354275670533

kdyby v Praze žilo 15 milionů lidí a v Brně 10, tak by moderní rychlovlak byl rentabilní a možná by dráha byla postavená.

+3/−5
26.3.2017 23:31

M89a65r70t41i15n 57K93o61ž38í50n 1435696691510

Zajímavé, že mezi např. Antverpami a Rotterdamem to může fungovat (obé města s cca půl milionem obyvatel) a u nás požadujete dvacetinásobek.

+5/0
26.3.2017 23:55

M34i58l85a92n 24V61o29l34e34k 5979753616449

Vytrháváte to z kontextu. Rotterdam je největší evropský přístav, těsně sousedí s Haagem (sídlo nizozemských úřadů) a trať je napojuje na Brusel (centrum EU). V neposlední řadě jde i o spojení s Londýnem, kterému nemůže příliš konkurovat automobilová doprava. Navíc stejný počet obyvatel, neznamená stejnou kupní sílu.

+2/−1
27.3.2017 7:55

M95a26r97t62i42n 94R15u92z28i21c91k28a 1822628946727

Automobilo doprava nemuze vubec na takovych usecich konkurovat zeleznici, ani poctem prepravenych lidi, ani rychlosti, ani naklady na vystavbu a udrzbu...

Tim nechci rict, ze nema automobilova doprava smysl, vlak do kazde dediny nikdy nebude, ani nakladni doprava nemuze byt pouze na zeleznici, musite ji rozvazet,....

+1/0
27.3.2017 8:31

P44e11t35r 16M17a79r77š86o72u87n 5265208296956

Brno těsně sousedí s Vídní.

+1/0
27.3.2017 8:37

M29a16r56t71i10n 47Č76a30p18e45k 6700741717234

Řekněte to francouzům, že to udělali špatně, že se jim to nemohlo nikdy vyplatit, když má samotná Paříž jen 2,25 mil. a Lyon 0,5 mil. obyvatel.

0/0
27.3.2017 11:10

V88e75r25o97n85i39k29a 14E57x49n52e77r43o45v66á 2696591147679

a na placených dálnicích 80

0/0
27.3.2017 0:16

P21e14t21r 49T94y88č16k55a 6335802389862

Tak za takových podmínek by jsme si mohli ty šikanzeny dovolit taky.

+6/0
26.3.2017 21:21

T10o33m16á85š 35S21e94d11l83á34k 3538441422817

Přesně. A to nepotřebujeme stavět podmořský tunel, tak že by to vyšlo ještě levněji. Prakticky by trať vyšla přes celou republiku.

+2/0
26.3.2017 21:37

P34e31t78r 44P78e26t65r 6263312708213

za jakych? Jim na to nekdo pujci s dobrym urokem. My si temer stejnou castku muzeme vyzadat od EU aniz bysme ji museli vracet. Tak jak za "takovych" podminek? :D

0/0
27.3.2017 2:26

J42a79n 40J26e78m24e46l46k45a 1405370

Tak 300 miliard / 5 mil obyvatel. 60 tisíc na obyvatele + 4 kč/ km jízdenka. A můžem jezdit.

0/0
27.3.2017 7:24

M47a55r60t23i36n 32R38u34z14i87c42k18a 1622948606327

no, pocitejme, ze EU zaplati 75%, tak to mame 75mld./5mil., cca 15tis. na obyvatele, ... kdyz by nam japoncici dali 0.1% urok a to mame lepsi rating nez indove, ... tak to neni vubec problem... a kdybychom to staveli cele za sve, tak kdyz bych secetl co stoji 300km dalnice, tak v tom az tak rozdil nevidim...

Nicmene je nutne stavet i dalnice samozrejme...

0/0
27.3.2017 20:46

P42e65t89r 34Š61i13m41e60k 2319677676378

My budeme fakt skanzen.

+11/0
26.3.2017 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.