- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslím si, že se bude muset zakázat řízení lidmi. Pak bude beznehodová a rychlejší doprava.
Já si myslím, že auto by měl stále někdo řídit - jsou prostě situace, který žádný stroj nedokáže vyhodnotit tak jako člověk - sníh na silnici, atd ...
Pokud někdo nezvládá řízení nebo se bojí řídit tak je jen dobře že neřídí !!
Proboha to jsou zase názory. Lidský řidič způsobí nehodu a z toho vyplývá ze autonomní auta jsou nebezpečná?
Přitom si trochu stačí přečíst o technologii a dosavadních úspěších a musí každému být jasné, že tohle už ani nelze nazývat budoucností. Už je to skoro tady a lepší a bezpečnější než jakýkoliv lidský řidič.
A s každou nehodou, ať ji už ji způsobí kterákoliv strana, bude paradoxně lepší a bezpečnější.
Mno... zatím tato auto bezpečná prostě nejsou. Ne proto, že by dělala chyby, ale proto, že v jejich okolí se vyskytuje veliká množina nepředvídatelných řidičů...
Autonomní auta nebudou o nic bezpečnější, než řízená lidmi, do té doby, dokud nebudou na silnicích jen autonomní... a toho se doufám nikdy nedožiji řízení je vášeň...
Kramy a slepa vetev, nic vic, tohle ldistvo nepotrebuje
Otazka je pouze jen, jestli by ridic, clovek, dokazal nehode zabranit. A zajimalo me, jak autopilot zvlada situaci po narazu. Kazdopadne chce to jeste hodne zkouseni.
Autopilot je schopen se chladnokrevně rozhodnout zda zachrání chodce nebo posádku vozidla. Rozhodování je na rozdíl od člověka naprosto chladnokrevné a je to dost etická otázka... jako řidič jednáte v rámci svých reflexů a pudu sebezáchovy...
Sice to pramálo souvisí s touhle nehodou, ale moje nedávná zkušenosti se Škodou Kodiaq s adaptivním tempomatem, automatickou převodovkou a lane asistentem se mi líbila a upřímně se těším, až takto vybavené auto pro mě bude dostupnější, protože desítky až stovky km po dálnici budou daleko příjemnější.
Tím ale neříkám, že mají všichni politici odhlasovat, že bude v určitých místech zákaz vjezdu bez autonomního řízení a že to někomu nutím.
Řízení je do značné míry koníček, já chápu, že někomu se líbí si během cesty dělat pracovní úkoly, ale ten může mít mnohem lepší podmínky ve vlaku...
Navíc s úrovní značení našich silnic, kdy v podstatě ani intuicí nejste kolikrát schopen určit zda jste či nejste v zóně 30 je autonomní řízení ve velkém dost scifi
Hlavne tomuhle by krasne slo zabranit v2x komunikaci. Ta by mela byt podle me prvni krok pred rozvojem autopilotu a s dnesnim stavem techniky by slo zabranit 90% nehod a to za celkem mizivy peniz (z pohledu skod na zdravi a majetku). I kdyz se samozrejme na samoriditelna auta moc tesim.
Umí to, co ho naučí. Ono je to jako u lidí, pokud někdo jezdí moc opatrně, tak by při silnějším provozu ve městě ani nevyjel, protože bude pořád čekat, až bude volno. Přijde mi, že při silnějším provozu lidi jezdí jinak, než o víkendu nebo na malém městě, kde se není potřeba tak cpát a nečeká se na křižovatkách tak dlouho.
jednoho dne nám řízení aut zakážou,protože nehody budou působit nepředvídatelní lidé řidiči a chudáci roboti si s tím nebudou vědět rady.
To nebude tak jednoduché, protože to nemůžou udělat dřív než za 20let a do té doby se ty roboti znemožní
To fakt může redaktora a šéfredaktora dělat každý kdo umí alespoň náhodně ťukat do klávesnice ? "Uber zastavil všechna svá samořízená auta, jedno z nich bouralo" - Nevím jak ostatní, já ten nadpis chápu přesně tak jak je napsaný tzn. že Uber (centrálně) zastavil samořízená auta a následkem toho jedno z nich bouralo.