- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Špatné rozhodnutí, nejlepším nákupem ČD nebyly RJ - jakkoli ČD tvrdí opak, za stejné peníze mohly mít ČD minimálně dvoj nebo trojnásobek rakouských ojetin, které jsou stejně pohodlné jako RJ, resp. z hlediska kapacity a variability souprav mnohem výhodnější.
ČD řeší problémy s přeplňováním jedničky RJ, kde je nedostatek místa, zatímco u klasické soupravy by se jednoduše souprava posílila o další vůz. To je u českého RJ nemožné, byť formálně technicky ano, protože ČD, aby v rámci výhodnosti nákupu ušetřily, nezakoupily softwarovou nadstavbu pro lokomotivu, resp. řídící vozy, která dovoluje přidat další vozy za lokomotivu nebo řídící vůz na konec vlaku.
K RJ prostě nemůže přijít posunovač a na konec vlaku přidat jediný vůz, řídící SW to pozná a vlak nepojede ... v Rakousku se podle potřeby mohou na konec soupravy další vozy přidat ... v Česku to NEJDE, protože se ušetřilo ...
Takové výhodné nákupy dělají ČD .... veřejně to samozřejmě nikdo nepřizná ...
Bývaly časy, kdy měl Siemens výrobní závod v Praze. Od vlády Mirka Topolánka a Mírka Kalouska už není....
A kdo a kdy opraví konečně vozy Regiojetu, aby v nich šla pořádně klimatizace, záchody, WiFi a nekvílely jim tolik brzdy, jak u nich slyším často?
To je rozumné. Alespoň se to hned nerozpadne, jako kdyby to vyjelo z Parsu :)
Ono to bude lepší, než kdyby se v tom hrabal PARS a skončilo to stáním někde v kopřivách...
Ale za darmo to zrovna taky není :-) A bych ani nechtěl vidět, kolik dělá servis na vlak pro VRT.
Toto je snad normální ne, kde jinde a levněji by se mělo servisovat než u výrobce, který je za rohem- To snad muselo být jasno všem, kdo nákup schvaloval. Ale zde se zase objevuje Amerika.
Úplně normální to není,neservisuje se u výrobce, jine zahraniční soupravy se servisuji zde.