Diskuze
Konec monopolu Českých drah. Začne boj o dotačních třináct miliard
Děkujeme za pochopení.
V95a25c69l19a92v 66H83a38j73e67k
Možná proto, že aby to fungovalo, tak to není jenom o ceně. Navíc vidíte jak to dopadlo s autobusy.
Š39t17e30f57a26n 85F83r45i52č44a
Co chtějí soutěžit? Vždyť soukromí dopravci všichni dohromady nevlastní ani 1 % vozového parku. Nebo to snad opravdu hodlají zadat někomu, kdo teprve po vyhlášení výsledků výběrového řízení začne shánět vagony, hnací vozidla a personál?
V24a73c13l10a40v 47H78a60j23e19k
No taky je vidět s jakými vozy jezdí ALEX do Prahy a s jakými DB a nakonec i ČD do Berlína.
V21a36c46l85a94v 28H43a34j23e39k
Úplná bomba pro cestující může soutěžení dopravců být trať Praha -Ústí-Děčín:
EC- 1.dopravce-ČD- tyto vlaky by se neměly soutěžit, ČD tarif, národní tarif;
R-Praha -Děčín -2. dopravce národní tarif, tarif dopravce, možná i s tarifem PID-
R-Praha-Ústí-Cheb- 3.dopravce-národní tarif, tarif dopravce+
OS vlaky Praha-Roudnice-4 dopravce-národní tarif, tarif dopravce. tarifem PID
Os vlaky Roudnice-Děčín 5.dopravce- národní tarif, tarif dopravce, tarif DÚK
Štastní to cestující.
V69a20c28l87a30v 77H14a11j48e42k
ten nadpis neni uplny .... a nahradime ho my vybranych tratich monopolem jineho dopravce.
R59o39m47a26n 48P65o14l29á26č77e16k
1) Rok 2019 bude nová vláda, nový ministr dopravy.
2) Rok 2023 Bude ještě Evropská komise ? Zvlášt s dnešním odchodem GB z EU...
R33a31d43e33k 49J10a77n21a35t89a
1) nová vláda bude, ale strana stejná, možná i ministr stejný
2) bude. Británie stejně nikdy v EU pořádně nebyla. Měli výjimky ze spousty věcí.
B98o83h96u80m13i55l 25P79e62š42e76k
Legracni je, ze stat financuje infrastrukturu, prihodi kopec penez na provoz a presto se najdou Jancurove, kteri mluvi o tvrde praci podnikatele, kterou snad ani nedelaji pro penize.
SZDC i CD jsou docela tragedi, ale nemyslim, ze to nejak vyresi lide kteri pod hlavickou podnikani chteji hlavne jiste penize od statu.
Melo by se riznout do regionalnich trati, nektere se asi opravdu uz nikdy nevyplati a zafinancovat dulezite trate. Primarne spojeni krajskych mest tak, ze 100 km vzdusnou carou zvladne vlak pod hodinu a pak pokracovat regionalnimi tratemi. Jenze prelozit a narovnat trate je proste prilis prace a tak ministri dopravy radeji resi blbosti.
O21d79s59t80r88a29n47ě39n23ý 23U17ž45i32v45a87t83e63l
J79a76n 35J88e23m52e60l55k49a
Podle mě je zjednodušení, možná i manipulace říkat, že protijsou hlavně odbory. Akademik, ekologickésdružení, odborář, ekoterorista,sluníčkář a spol., jsou známé hanlivé nálepky, když chce někdonějakou variantu diskreditovat.
Ono by bylo fajn, kdyby někteří četli nějaké ty argumenty, jako ředitele ČD nebo té zlé hlásnétrouby „Železničáře.“ Jsou tam doceladobré argumenty. Ne jen tady ty „komerční„ zjednodušeniny.
Já nemám nic proti omezené zastropované, prospěšnéliberalizaci a ani nic moc proti soukromým dopravcům. Za pevných podmínek - systém tr10 včetně slev. Tady jde o nastavení systému. Ne že se z tohostane vítaná záminka pro politiky pro „reformu“ železnice v podobě záměrně neřízené ceny jízdného, jízdenkovéhobordelu, neřízené "privatizace", monopolistických smluv a modelu dojné .. (soutěž o exklusivitu na nejmenší dotaci/nejvyšší koncesi a záměrně nestanovené neomezené jízdné ).
Šumavské tratě. Kraj soutěží na „nejmenší“ dotaci pro stát. Cena jízdenky nevidím, že by byla ve smlouvě stanovena nebo limitována, pokud jsem četl dobře - dopravce navrhne, kraj musí odsouhlasit. Neníve smlouvě řešeno ani konkrétní zapojení do integrovaného systému (o tom a kompenzacích se má následně případně teprv jednat jednat - ale již s vybraným dopravcem, se smlouvou do 2032). Natož státní tarif do budoucnosti a povinnost dopravce se do něj zapojit- neřeší. Dopravcemůže prodávat lístky téměř jakkoliv - bez průvodčího, pokladen, když chce – automat, internet. Neřešíjakýkoliv provoz nádraží. Úschovny, půjčovny, čekárny. Nic. Low cost. To v Anglii někdy dopravci řeší některá nádraží. Regio sprinter.. A smlouva tu bude do cca 2032.
J45a44n 20N87o49v63á44k
Takže to nakonec skončí jako u autobusů - vysoutěží se nejlevnější nabídka a stát potom bude z rozpočtu vyrovnávat strojvedoucím mzdy
P38e21t51r 83N52o60v80o40t81n21y
Eventuelně ještě někdo vymýšlel půjčovnu vozidel, takže i zde by se náklady srovnaly. A opravdu jediné, čím by mohli dopravci srazit cenu, by byly ty mzdy.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...
K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa
Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...
Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum
Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...
Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury
Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...
Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii
Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...