Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

O17n46d45ř42e40j 74Š95i35m86e55k 5403442177398

Problém je v tom, že taxikáři nemají dobrou pověst. Jejich reputace je známá všem, hlavně Ti pražští se rovnou přezdívají za zloděje. Neříkám, že okrádají všichni, ale víme, jak to v Praze chodí. Koho neokradli aspoň o stovku? Uber na druhou stranu je naprosto transparentní, jednoduchý a dokonce se u nich dá jízda reklamovat. Pokud je řidič arogantní a má špatná hodnocení, tak pro Uber dlouho nejezdí. Taxikáři pořád nadávají, ale odmítají si přiznat, že dokud se nebudou chovat jako Uber, tak je tahle služba bude válcovat. Je to o přístupu...

+21/−3
doporučit
29.3.2017 15:36

E66v75a 73H24a15s14n10í92k97o91v58á 1344481286944

Je doba internetu, tj. starý byznys zaniká a nový ho válcuje.

Co kdyby "odbory" kamenných obchodů prosadily zákon proti eshopům? Tiskaři proti elektronických knížkám? Svaz chovatelů koňů proti automobilům?

Tady jde možná o to, že uber nesplňuje normy pro taxíky, ale není prostě taxislužba zastaralá?

+15/−4
doporučit
29.3.2017 15:47

J15i92ř30í 87H15o34v43o71r95k64a 2566157790971

Uber prostě porušuje stávající legislativu a regulaci.

Jasně, řekněme, že díky technologiím už je legislativa zastaralá (k čemu místopis, když je navigace? k čemu koncese a kontroloři, když si hodnocení sdílí uživatelé mezi sebou a dohlíží Uber? atd.)

OK, zrušíme regulaci a přenecháme trh Uberu.

Jenže co když se za pár let Uber dostane do sporu se státem, nebo zaměstnanci, nebo prostě změní názor a ze dne na den se v Praze vypne? To může, je to soukromá firma!

Tím pádem by se celý systém v Praze zhroutil! Než by mohla zase vzniknout legislativa a vrátila se pravidla, trvalo by to minimálně měsíce! Čili bychom byli zajatci jedné soukromé korporace...

Podle mého je jediné řešení najít legislativní cestu, jak kromě klasických taxikářů přidat i nějakou formu licence pro takovéto síťové firmy. S tím, že aby tu licenci získali, museli by dodržovat aspoň základní pravidla. Tím pádem by zůstala pestrost a nehrozilo by, že by trh stál a padal na jednom monopolu. A že by turista neměl možnost vzít si taxíka z ulice.

+12/−3
doporučit
29.3.2017 15:53

R62o80b14i24n 10Ž68i96ž92k25a 2598634876826

Nic jiného než státem posvěcené rozbíjení strojů, protože berou lidem práci.

Taxikáři jsou regulovaní už léta a jejich pověst dobře známe a bohužel ji ještě lépe znají nešťastníci z ciziny, kteří jejich služeb využili.

Über přišel a skokově zlepšil kvalitu celé služby. Jedinou rolí státu by mělo být, aby srazil paty a respektoval, že trh nakopal regulacím zadek.

Daně mají řidiči Überu povinnost platit úplně stejně jako kdokoliv jinej, takže tady není pro regulaci absolutně žádný argument.

+8/−1
doporučit
29.3.2017 18:42

A97l26o47i35s 80S75t47a80r31ý 3959719217742

Nejsměšnější na tom je, že veškerá ta regulace oficiálně existuje hlavně kvůli ochraně zákazníka (tedy vsadil bych se, že by to tvrdilo nejméně devět politiků z deseti). Ale jakmile se objeví služba, se kterou jsou zákazníci spokojení i bez regulace, tak prý je to najednou špatně.

+11/−4
doporučit
29.3.2017 16:31

T19o70m93á26š 51K33u95c77h97a32ř 3607411338681

Nemíním stranit taxikářům, ale Uber je vlastně jen dohazovač kšeftů černým taxikářů. Taxislužba je licencovaná živnost, nemůže ji dělat kde kdo jako bokovku, pokud nesplní vše co musí splnit "normální" taxikář.

+10/−4
doporučit
29.3.2017 15:25

L40u26k20á32š 71N67o97v62á95k 6589828355187

Proč by měl mít taxikář taxametr, pokuď cenu znám dopředu a předem s ní souhlasím?

+7/−2
doporučit
29.3.2017 16:44

J18a85n 87H70o42l30o82u26b73e95k 5474618404

Je hloupé bránit něčemu, co je lepší a pokrokovější s argumentem "ochrany" taxikářů. Uber nebere práci taxikářům ani není jejich konkurentem, je jejich nástupcem. Toto musí především pochopit zákonodárci, kteří jsou krapet pozadu. Většina taxikářů se pak ráda stane "Uberisty" a bude klid, všichni budou spokojení.

+7/−3
doporučit
29.3.2017 15:33

S36t51a73n57i16s19l70a52v 74N23ý32v43l74t 2624905833

Protože taxamerty zaměstnávají mraky úředníků, dá se na nich vyvařit nádherná pokuta od čoiky, evidují všecky natočené kilometry, tak proto není v zájmu státu, aby se taxi platilo předem třeba přes platební bránu.

+6/−2
doporučit
29.3.2017 19:21
Foto

M62a84r40t62i61n 62K56o24p16á86s44e85k 9163100889674

Takže slušnou aplikaci, kde se dá jezdit za 9,90 Kč/km a kde celou Prahu mohu přejet za 250 Kč a ne za 600, jak po mně chtějí nenažraní taxikáři - tak takovou by někteří rádi zablokovali? Tak to se Dánům povedlo. Taxi mafie existuje na celém světě, nejen v Praze.

Jako mě je jedno, že řidič Uberu z těch mnou placených 250 Kč dostane po odečtení nákladů asi tak 50 Kč a ještě z toho musí odvést DPH, protože se tímto stal "identifikovanou osobou". Je mi jedno, že pracuje pod agenturou, aby se DPH vyhnul, a platí 35% provizi. To je jeho problém, že si svůj byznys neumí spočítat. Já s Uberem jezdím a jsem nesmírně spokojený. Pohodoví lidé, procvičím si ruštinu a aji jízdu si dám do nákladů.

Taxikáři zaspali dobu. Chít ve 21. století vydělávat desetitisíce je nesmysl, tlak na cenu jde dolů a je mi jedno, čím jedu. Nepotřebuji Mercedes, když mě z bodu A do bodu B doveze i Fabia. Myslím si, že taxikáři by měli snížit ceny na úroveň Uberu a pak je někdo začne brát vážně. Když se budou otáčet, tak při každodenní 18hodinové směně po odečtenní nákladů za skoro všechno si měsíčně vydělají i 20 čistého.

Jo, je to vtip a nadsázka. Každá mince má totiž dvě strany, ale málokdo to vidí. A ukazovat "jak to skutečně je" a ne "jak je to sluníčkově cool" se trestá.

+6/−3
doporučit
29.3.2017 15:31

M57i24c60h88a90e53l 82P68r13i73n43c 7335955860795

V čem je problém Uberu? Podvádí př i poskytoväní taxislužby, takže bude vždy levnější než legální konkurence.

+6/−4
doporučit
29.3.2017 16:06

J45o52s62e22f 43K89o46c34o49u17r87e50k 5167292139931

Tady je problem to, ze na takto moderni technologie (o autonomnich vozech nemluve) Neni zadny stat pripraven. No a misto toho abychom upravili zakony tak aby to bylo vyhodne pro vsechny tak holt budem jednu stranu persekuovat a druhou zvyhodnovat.... Protoze tam mame kamaradicky a ty nam dobre mazou. A je jedno jestli je to Uber nebo Airbnb...

Smutne natom je ze ted ty nasi dinosauri u nas dotali navod jak na to....

Celkem se tesim na dobu kdy samoriditelna auta sberou praci taxikarum, sice mi je lito tech par poctivych ale nemam strach ze nenajdou praci jinde...

+3/0
doporučit
29.3.2017 15:31

O60n61d43ř52e30j 79Š32i80m88e50k 5173662737828

Já bych se hlavně vsadil se všemi taxikáři, že Uber na daních odvádí mnohem víc, než oni, protože z peněz, které ukradnou zákazníkům, určitě daně neplatí. Hromada jede i na dohodu a taxametr si nezapíná. Peníze jim jdou do kapsy... Už z toho důvodu si myslím, že by měla skončit éra klasické taxislužby. Stačí se podívat na stream, kde ty hyeny společnosti, okrádají lidi jak se jim zachce. Je to svoloč taxikářská, která nemá mít možnost podnikat... Taxi zásadně jenom s elektronickou platbou, s GPS a možností taxikáře ohodnotit...

+5/−4
doporučit
29.3.2017 16:06

P21e71t52r 73V11e94s68e75l49ý 6601696729540

Tak co jiného čekat od levičáka?

Zákazy a omezení... Rv

+3/−2
doporučit
29.3.2017 17:00

M68i87c58h32a16l 68P30a22d53ě73r16a 7900932440957

V poradku. A tady bych jim utnul tipec taky. Minimalne nez pochopi, ze jsou plivancem do xichtu vsem slusnym taxikarum (ano, i takovi existuji).

+4/−6
doporučit
29.3.2017 15:13

M47i60c78h74a81e74l 15P92r80i39n79c 7515345860175

Uber využívá díry v zákoně, aby podváděl při platbě za koncesy i za daně spojené s podnikáním.

Díky tomu, že někteří taxikáři podváděli zákazníky, je to v pořádku, protože podvedení jsou u Uberu jen občané na daních a zákazník má lepší cenu.

To je dost absurdní logika zastánců Uberu.

+3/−4
doporučit
29.3.2017 15:40

V73o64j71t57ě25c21h 67R38ů63ž92e67k 1907262364552

Taxikářská mafie není jen v ČR. A vláda jim jde na ruku. Odporné.

+2/−2
doporučit
29.3.2017 23:40

P36a50v25e93l 93M73a54t75a91s 1251885450337

UBER je služba jako každá jiná a tedy by ten, kdo ji poskytuje, měl mít něco jako registrační pokladnu pro průhlednou evidenci tržeb. A proč vymýšlet vymyšlené, když to taxametr stoprocentně splňuje.

+2/−3
doporučit
29.3.2017 18:07

J44i98r94k65a 50S94e57k94o 2334655803130

Opravdu si myslíte že s uberem jedete za 9.90?Zkuste si přivolat Uber třeba v pátek večer nebo kdykoliv na kraji města, a budete rád že se vejdete do 30kc/km ale i bez přirážky jedete za cenu klasického taxi, navíc s řidičem bez pojištění a budete mít štěstí když se vůbec domluvíte,je to jeden velký podvod jak na zákazníky tak i na jejich řidiče a o státu nemluvím.Na co tady všichni oslavují aplikaci která není nijak výjimečná, ale hlavně že je cool, v ČR funguje Liftago které je mnohem transparentnější a rozšířenější a dokonce je tu déle než Uber.Bohuzel Uber sází na hloupost lidí, kteří tu opěvují tento nesmysl a hlavně na hloupost řidičů kteří jim to jezdí a vůbec si neuvědomují že jim vlastně vydělávají na vývoj autonomních aut která je jednou vystřídají, lidí neblbnete a začněte počítat, a nechte se oblbovat na první pohled zajímavou cenou.

+1/−1
doporučit
3.4.2017 0:28

M78i68c61h47a35e48l 64P76r85i45n16c 7955575940915

Uber by měl být legální alternativa k taxi. Uber ovšem není spasitel, kvůli kterému se mají měnit zákony, i sdílená ekonomika má dodržovat pravidla.

Aplikaci s platbou bez hotovosti nabízí mnoho konkurentů, se kterými nejsou žádné problémy. Proč se píše jen o Uberu? Je snad jejich reklamní kampaní být ve sporu se zákonem?

+1/−1
doporučit
29.3.2017 15:27

L84u28c47i22a26n 25P11a87p67a44z72i67a60n 5554517571805

Když to jde v Dánsku, proč to nejde v celé EU?

0/−3
doporučit
29.3.2017 23:44

L63u56d67v35i89k 98S15p78i82n49k75a 1492177200465

taxi by měl provozovat pouze stát a měl by mít monopol. tedy jako dříve třeba čd a čsad. taxikář by byl pod státním dohledem placen podle tabulek. tím odpadne hašteření i nekalá konkurence. zisk potom stát přerozdělí potřebným kterých je ve společnosti opravdu velmi mnoho.

0/−5
doporučit
29.3.2017 16:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.