Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

O60n27d64ř87e41j 65Š11i66m36e64k 5413812717308

Problém je v tom, že taxikáři nemají dobrou pověst. Jejich reputace je známá všem, hlavně Ti pražští se rovnou přezdívají za zloděje. Neříkám, že okrádají všichni, ale víme, jak to v Praze chodí. Koho neokradli aspoň o stovku? Uber na druhou stranu je naprosto transparentní, jednoduchý a dokonce se u nich dá jízda reklamovat. Pokud je řidič arogantní a má špatná hodnocení, tak pro Uber dlouho nejezdí. Taxikáři pořád nadávají, ale odmítají si přiznat, že dokud se nebudou chovat jako Uber, tak je tahle služba bude válcovat. Je to o přístupu...

+21/−3
doporučit
29.3.2017 15:36

E10v43a 26H78a88s57n26í94k65o10v20á 1894871916234

Je doba internetu, tj. starý byznys zaniká a nový ho válcuje.

Co kdyby "odbory" kamenných obchodů prosadily zákon proti eshopům? Tiskaři proti elektronických knížkám? Svaz chovatelů koňů proti automobilům?

Tady jde možná o to, že uber nesplňuje normy pro taxíky, ale není prostě taxislužba zastaralá?

+15/−4
doporučit
29.3.2017 15:47

J10i18ř41í 67H21o59v74o16r34k86a 2106737710971

Uber prostě porušuje stávající legislativu a regulaci.

Jasně, řekněme, že díky technologiím už je legislativa zastaralá (k čemu místopis, když je navigace? k čemu koncese a kontroloři, když si hodnocení sdílí uživatelé mezi sebou a dohlíží Uber? atd.)

OK, zrušíme regulaci a přenecháme trh Uberu.

Jenže co když se za pár let Uber dostane do sporu se státem, nebo zaměstnanci, nebo prostě změní názor a ze dne na den se v Praze vypne? To může, je to soukromá firma!

Tím pádem by se celý systém v Praze zhroutil! Než by mohla zase vzniknout legislativa a vrátila se pravidla, trvalo by to minimálně měsíce! Čili bychom byli zajatci jedné soukromé korporace...

Podle mého je jediné řešení najít legislativní cestu, jak kromě klasických taxikářů přidat i nějakou formu licence pro takovéto síťové firmy. S tím, že aby tu licenci získali, museli by dodržovat aspoň základní pravidla. Tím pádem by zůstala pestrost a nehrozilo by, že by trh stál a padal na jednom monopolu. A že by turista neměl možnost vzít si taxíka z ulice.

+12/−3
doporučit
29.3.2017 15:53

R32o89b66i27n 39Ž82i74ž20k92a 2128424956656

Nic jiného než státem posvěcené rozbíjení strojů, protože berou lidem práci.

Taxikáři jsou regulovaní už léta a jejich pověst dobře známe a bohužel ji ještě lépe znají nešťastníci z ciziny, kteří jejich služeb využili.

Über přišel a skokově zlepšil kvalitu celé služby. Jedinou rolí státu by mělo být, aby srazil paty a respektoval, že trh nakopal regulacím zadek.

Daně mají řidiči Überu povinnost platit úplně stejně jako kdokoliv jinej, takže tady není pro regulaci absolutně žádný argument.

+8/−1
doporučit
29.3.2017 18:42

A60l63o77i51s 76S18t53a36r55ý 3989249597692

Nejsměšnější na tom je, že veškerá ta regulace oficiálně existuje hlavně kvůli ochraně zákazníka (tedy vsadil bych se, že by to tvrdilo nejméně devět politiků z deseti). Ale jakmile se objeví služba, se kterou jsou zákazníci spokojení i bez regulace, tak prý je to najednou špatně.

+11/−4
doporučit
29.3.2017 16:31

T35o36m90á91š 88K83u54c95h43a19ř 3527721588191

Nemíním stranit taxikářům, ale Uber je vlastně jen dohazovač kšeftů černým taxikářů. Taxislužba je licencovaná živnost, nemůže ji dělat kde kdo jako bokovku, pokud nesplní vše co musí splnit "normální" taxikář.

+10/−4
doporučit
29.3.2017 15:25

L47u88k25á39š 34N24o93v24á51k 6569448325647

Proč by měl mít taxikář taxametr, pokuď cenu znám dopředu a předem s ní souhlasím?

+7/−2
doporučit
29.3.2017 16:44

J27a71n 75H89o52l66o69u57b47e28k 5114228584

Je hloupé bránit něčemu, co je lepší a pokrokovější s argumentem "ochrany" taxikářů. Uber nebere práci taxikářům ani není jejich konkurentem, je jejich nástupcem. Toto musí především pochopit zákonodárci, kteří jsou krapet pozadu. Většina taxikářů se pak ráda stane "Uberisty" a bude klid, všichni budou spokojení.

+7/−3
doporučit
29.3.2017 15:33

S51t69a26n54i34s77l28a98v 16N46ý39v69l88t 2454755213

Protože taxamerty zaměstnávají mraky úředníků, dá se na nich vyvařit nádherná pokuta od čoiky, evidují všecky natočené kilometry, tak proto není v zájmu státu, aby se taxi platilo předem třeba přes platební bránu.

+6/−2
doporučit
29.3.2017 19:21
Foto

M84a43r56t66i28n 36K33o66p28á98s15e87k 9603980699244

Takže slušnou aplikaci, kde se dá jezdit za 9,90 Kč/km a kde celou Prahu mohu přejet za 250 Kč a ne za 600, jak po mně chtějí nenažraní taxikáři - tak takovou by někteří rádi zablokovali? Tak to se Dánům povedlo. Taxi mafie existuje na celém světě, nejen v Praze.

Jako mě je jedno, že řidič Uberu z těch mnou placených 250 Kč dostane po odečtení nákladů asi tak 50 Kč a ještě z toho musí odvést DPH, protože se tímto stal "identifikovanou osobou". Je mi jedno, že pracuje pod agenturou, aby se DPH vyhnul, a platí 35% provizi. To je jeho problém, že si svůj byznys neumí spočítat. Já s Uberem jezdím a jsem nesmírně spokojený. Pohodoví lidé, procvičím si ruštinu a aji jízdu si dám do nákladů.

Taxikáři zaspali dobu. Chít ve 21. století vydělávat desetitisíce je nesmysl, tlak na cenu jde dolů a je mi jedno, čím jedu. Nepotřebuji Mercedes, když mě z bodu A do bodu B doveze i Fabia. Myslím si, že taxikáři by měli snížit ceny na úroveň Uberu a pak je někdo začne brát vážně. Když se budou otáčet, tak při každodenní 18hodinové směně po odečtenní nákladů za skoro všechno si měsíčně vydělají i 20 čistého.

Jo, je to vtip a nadsázka. Každá mince má totiž dvě strany, ale málokdo to vidí. A ukazovat "jak to skutečně je" a ne "jak je to sluníčkově cool" se trestá.

+6/−3
doporučit
29.3.2017 15:31

M26i75c72h34a96e96l 32P66r14i65n21c 7345455300625

V čem je problém Uberu? Podvádí př i poskytoväní taxislužby, takže bude vždy levnější než legální konkurence.

+6/−4
doporučit
29.3.2017 16:06

J31o93s46e62f 84K54o55c39o24u45r59e35k 5347722399481

Tady je problem to, ze na takto moderni technologie (o autonomnich vozech nemluve) Neni zadny stat pripraven. No a misto toho abychom upravili zakony tak aby to bylo vyhodne pro vsechny tak holt budem jednu stranu persekuovat a druhou zvyhodnovat.... Protoze tam mame kamaradicky a ty nam dobre mazou. A je jedno jestli je to Uber nebo Airbnb...

Smutne natom je ze ted ty nasi dinosauri u nas dotali navod jak na to....

Celkem se tesim na dobu kdy samoriditelna auta sberou praci taxikarum, sice mi je lito tech par poctivych ale nemam strach ze nenajdou praci jinde...

+3/0
doporučit
29.3.2017 15:31

O16n76d25ř52e23j 72Š51i23m87e21k 5883622627258

Já bych se hlavně vsadil se všemi taxikáři, že Uber na daních odvádí mnohem víc, než oni, protože z peněz, které ukradnou zákazníkům, určitě daně neplatí. Hromada jede i na dohodu a taxametr si nezapíná. Peníze jim jdou do kapsy... Už z toho důvodu si myslím, že by měla skončit éra klasické taxislužby. Stačí se podívat na stream, kde ty hyeny společnosti, okrádají lidi jak se jim zachce. Je to svoloč taxikářská, která nemá mít možnost podnikat... Taxi zásadně jenom s elektronickou platbou, s GPS a možností taxikáře ohodnotit...

+5/−4
doporučit
29.3.2017 16:06

P98e30t97r 46V83e93s23e46l84ý 6691706469580

Tak co jiného čekat od levičáka?

Zákazy a omezení... Rv

+3/−2
doporučit
29.3.2017 17:00

M87i47c70h96a92l 73P27a14d57ě30r76a 7490572520327

V poradku. A tady bych jim utnul tipec taky. Minimalne nez pochopi, ze jsou plivancem do xichtu vsem slusnym taxikarum (ano, i takovi existuji).

+4/−6
doporučit
29.3.2017 15:13

M73i72c64h92a76e97l 45P38r37i87n87c 7445345690905

Uber využívá díry v zákoně, aby podváděl při platbě za koncesy i za daně spojené s podnikáním.

Díky tomu, že někteří taxikáři podváděli zákazníky, je to v pořádku, protože podvedení jsou u Uberu jen občané na daních a zákazník má lepší cenu.

To je dost absurdní logika zastánců Uberu.

+3/−4
doporučit
29.3.2017 15:40

V55o81j76t24ě62c75h 27R24ů95ž87e45k 1217502104302

Taxikářská mafie není jen v ČR. A vláda jim jde na ruku. Odporné.

+2/−2
doporučit
29.3.2017 23:40

P96a35v51e89l 71M22a15t77a68s 1591515190427

UBER je služba jako každá jiná a tedy by ten, kdo ji poskytuje, měl mít něco jako registrační pokladnu pro průhlednou evidenci tržeb. A proč vymýšlet vymyšlené, když to taxametr stoprocentně splňuje.

+2/−3
doporučit
29.3.2017 18:07

J18i15r38k91a 43S65e74k94o 2714435883560

Opravdu si myslíte že s uberem jedete za 9.90?Zkuste si přivolat Uber třeba v pátek večer nebo kdykoliv na kraji města, a budete rád že se vejdete do 30kc/km ale i bez přirážky jedete za cenu klasického taxi, navíc s řidičem bez pojištění a budete mít štěstí když se vůbec domluvíte,je to jeden velký podvod jak na zákazníky tak i na jejich řidiče a o státu nemluvím.Na co tady všichni oslavují aplikaci která není nijak výjimečná, ale hlavně že je cool, v ČR funguje Liftago které je mnohem transparentnější a rozšířenější a dokonce je tu déle než Uber.Bohuzel Uber sází na hloupost lidí, kteří tu opěvují tento nesmysl a hlavně na hloupost řidičů kteří jim to jezdí a vůbec si neuvědomují že jim vlastně vydělávají na vývoj autonomních aut která je jednou vystřídají, lidí neblbnete a začněte počítat, a nechte se oblbovat na první pohled zajímavou cenou.

+1/−1
doporučit
3.4.2017 0:28

M56i57c68h14a41e86l 93P37r16i89n62c 7925435960785

Uber by měl být legální alternativa k taxi. Uber ovšem není spasitel, kvůli kterému se mají měnit zákony, i sdílená ekonomika má dodržovat pravidla.

Aplikaci s platbou bez hotovosti nabízí mnoho konkurentů, se kterými nejsou žádné problémy. Proč se píše jen o Uberu? Je snad jejich reklamní kampaní být ve sporu se zákonem?

+1/−1
doporučit
29.3.2017 15:27

L49u14c17i63a20n 66P83a15p89a59z52i76a84n 5344357341905

Když to jde v Dánsku, proč to nejde v celé EU?

0/−3
doporučit
29.3.2017 23:44

L61u43d25v63i45k 72S37p72i56n80k36a 1272527440585

taxi by měl provozovat pouze stát a měl by mít monopol. tedy jako dříve třeba čd a čsad. taxikář by byl pod státním dohledem placen podle tabulek. tím odpadne hašteření i nekalá konkurence. zisk potom stát přerozdělí potřebným kterých je ve společnosti opravdu velmi mnoho.

0/−5
doporučit
29.3.2017 16:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.