- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
co si vláda nadrobila, to si musí taky uklidit. Slíbila - nedala... Ty firmy na to nemají zdroje.
Vláda si nic nenadrobila, vláda pouze přesunula funkcí řidič do vyšší tarifní třídy ...
Za "ošklivého" socialismu byly všichni řidiči, počínaje okresem Cheb a konče okresem Snina zařazeni do stejné tarifní třídy. Tzv. katalog zaměstnání měl pro kategorii řidič obvykle dvě stupnice, podle náročnosti výkonů - podobně to bylo na železnici, resp. u někdejších ČSD, kde byla kategorie strojvedoucí ve dvou tarifních třídách, podle náročnosti výkonů. Strojvedoucí na posunu byl v nižší tarifní třídě než strojvedoucí na traťových výkonech. Zohledňovala se tím náročnost práce ...
Není důvod, aby řidič jezdící pro dopravce v Chebu na výkonech objednaných KV krajem měl jiný základní hodinový plat než řidič jezdící u dopravce ve Frýdku Místku na výkonech objednaných tamním krajem.
Pokud si v rámci zaměstnavatele vyjednají při kolektivním vyjednávání vyšší základní mzdu, tak to je jiná věc. Problém je ovšem v tom, že dopravce má s krajem dlouhodobou smlouvu uzavřenou na základě "nejnižší ceny" a taková smlouva prostě nepočítá s nárůstem základní mzdy ať již na základě vládního nařízení o přesunu kategorie řidič do vyšší tarifní třídy - i tak je minimální hodinová mzda u řidiče pod 100 Kč žebrácká almužna - a nebo když si v rámci kolektivního vyjednávání odbory vyjednají vyšší základní hodinovou mzdu.
Ten dopravce je limitován smlouvu s krajem ...
Celé to je špatně (z hlediska zdravého rozumu), ale nikdo pořádně neví co s tím, protože každé nastíněné řešení je označováno za špatné ... jedni tvrdí, že smlouvy nelze změnit, jiní že ano, ale bojí se, že postup by mohl být označen jako nezákonný ...
Měla by být celostátní vzorová smlouva, kde budou základní pevně stanovené parametry a cena za km se stanoví podle daného vzorce, bude možno pracovat s proměnnými hodnotami ... Když se proměnné hodnoty změní, tak se změní i výsledná cena za kilometr - to je v podstatě jednoduchý vzoreček (sčítání, násobení, dělení) což zvládne excelová tabulka a kraj bude tímhle vzorečkem vázán ...
Z některých příspěvků se mi chce zvracet - to opravdu mají někteří tak zmasírované mozky propagandou, že někteří jedinci nejsou schopni nic jiného než nadávat na odboráře ???
Tak například - společnost Ariva měla za rok 2015 zisk 203 milionů .. . opravdu nevím, proč by stát měl na jedné straně něco dotovat a na druhé straně soukromý subjekt měl vytvářet stamilionové zisky .
kdyz Vy neco nevite, tak to nutne neznamena ze to je spatne, spise to znaci, ze jste tak blby.
pokud se zamestnanci neilbi prace nebo mzda kterou za praci dostava, muze vyuzit sve svobodne volby a z takove prace odejit. paklize i nadale v praci zustava, znamena to, ze jinde by se lepe neuplatnil, ergo jeho soucasna mzda zcela odpovida jeho postaveni na trhu prace.
Jo - může se stát otrokem v montovně ...... Krpec - uvědom si , že ne všude je Praha !!
"Nejlepší" na tom je, že "odpory" chtějí celorepublikovou stávku, tedy i tam, kde řidiči přidáno dostali. Jo, kolektivní tresty - to soudruhům vždycky šlo.
Jen jsem zvědav, kolik lidí si na ten den vezme volno, kolik jich zjistí, že to autem je lepší a následně, při poklesu cestujících, budou dopravci po krajích chtít další zvýšení dotace (za propad v jízdném) či při stejných smlouvách budou muset ušetřit jinde (starší vozy, případně proškrtání spojů)...
Soudruhy (včetně toho, co nařídil zvýšení, ale nedal ani korunu) takto uvažující postavit na kraj propasti a zavelet "kupředu levá" .
autobusáka chce dělat každý brigádník, přece ve stávce může řidič přijít o své skvěle placené místo, a to skoro 15 býků a to stejně jako před 15 roky, na nádraží a zastávkách stojí fronty lidí co vás můžou ihned zastoupit, zapamatujte si hlavně nestávkujte ale bouchněte si ještě dalších přesčasů, aby jste měli těch pod 50kč/hod, a váš zaměstnavatel jezdil limuzínou
v poradku... ... fandim kazdemu, kdo si nenecha kalet na hlavu (take bych si to nenechal libit) ... doporuji delsi stavku...treba 3 dny... a kdyz nepomuze stavka, tak hromadne vypovedi urcite ano
Proč se stát plete do vztahu mezi soukromým zaměstnavatelem a jeho zaměstnanci? Mzda je přece vždy věcí dohody - zaměstnavatel nabídl nějakou mzdu a zaměstnanec to akceptoval.
Jedno nechápu - mají málo peněz, ale do průmyslu, který má neustále nedostatek pracovitých a šikovných lidí se jim jít nechce ... takže to se vlastně až tak špatně asi mít nebudou - a proč si vlastně nezkusit místo práce vystávkovat větší dotace , že
Zajímavé je jak brečej, že jezděj za pár šupů a po přidání se profláklo, že nedostali příplatky! Tak za kolik měsíčně skutečně dělaj V hodnotě doplňovače v supermarketu, jak tvrděj, to asi nebude.
A takhle to dopadá když se soutěží za nejnižší ceny... Autobus je mnohdy hodně podobný, spotřebu taky mají hodně podobnou, mýto platí všichni stejně a kde tedy ušetříme... Už pak zbývá jenom ten řidič a Pepa v garáži...
Anebo třeba úspory ve firme, nižší platy managoru a vedeni. Koupit si novou několika milionovou karu az za 4 roky a ne za dva, atd.