Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S rychlotratěmi Česku poradí britský odborník. Výhoda, že je nemáte, říká

S plány na vysokorychlostní vlaky má české vládě pomáhat britský odborník Andrew McNaughton, který stojí za projektem nové vysokorychlostní železnice HS2 ve Velké Británii. Na Železniční konferenci v Pardubicích to ve čtvrtek oznámil poslanec Martin Kolovratník. McNaughton by se měl podílet hlavně na chodu pracovní skupiny, která kvůli přípravě vysokorychlostních tratí vznikla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L80a94d61i37s91l13a79v 59K49o44b30r28l82e 2214123983296

Do Drážďan ? Až se budou zbavovat těch inženýrů ze středního ucha tak budou potřebovat něco rychlého do Prahy a řešení "původních" obyvatel Čech a Moravy bude moci konečně začít. XEUX

0/0
8.4.2017 17:12

D43a29l78i75b66o80r 59R51o66z69s13y17p62a91l 7870563786179

Co je na trase Praha- Drážďany tak důležitého, že se má na ni jako 1. postavit vysokorychlostní trať? Praha - Brno, Praha -Ostrava bych chápal. Ale proč Dražďany?

0/0
1.4.2017 20:32

R45a53d69e94k 90J72a21n74a41t91a 9375296794812

1) je kratší

2) je levnější

3) je snáze projednatelná

4) máme v EU závazek ji zprovoznit do 2030

5) je to nejkratší spojnice k západoevropské VRT síti

6) více na ni tlačí Němci

Jinak větší prospěch bychom měli pochopitelně z VRT Praha-Brno, ale je tu těch 6 bodů výše. Navíc je klidně možné stavět obojí současně, pokud bychom měli rozumné politiky (tj. rozumné voliče).

0/0
2.4.2017 18:57

R46i39c83h50a27r57d 23J24a12n84d34o42v76s51k86ý 2517419710

Tady vsude byste chtel, aby na VTR zastavoval vlak? :-))))

0/0
1.4.2017 7:29

R65i55c59h48a38r15d 63J91a48n66d24o46v88s30k69ý 2337189460

Vysokorychlostní tratě u nás nemají smysl. Budou to zbytečně vyhozené peníze a výsledek bude nulový. Aby se využilo rychlosti vysokorychlostní tratě budou vlaky zastavovat pouze v Praze a zbytek republiky bude akorát koukat. Význam mají tratě s maximální rychlostí 230 km/h. Jeďte se podívat do Švýcarska jak se dělá železnice.

+1/−10
1.4.2017 7:28

R38a31d92e31k 51J84a69n57a95t68a 9875896594642

a) se zastávkami nemáte pravdu. VRT, stejně jako jiná trať, zná vlaky různých vrstev, různých kategorií. Z Prahy do Brna budou jezdit jak spoje, co to pojedou nonstop (jízdní doba cca 1h), tak spoje, co budou mít cestou 4-6 zastávek (jízdní doba cca 1h20m-1h30m).

b) u tratí na max 230 km/h jste se bohužel nezamyslel, kudy by měly vést. Byla by to totiž tak jako tak novostavba. Současné tratě nelze na tuto rychlost přestavět, a i kdyby to šlo, nedává to smysl, protože velký problém k řešení je jejich nedostatečná kapacita (peřdeláním na vyšší rychlosti ji nezvýšíte, naopak snížíte). A pokud jde o novostavbu, rozdíl mezi tratí na 230 a 320 není velký. Rozdíl v přínosu ovšem je. Rychlost šetří náklady a přináší větší konkurenceschopnost.

+4/0
1.4.2017 12:17

J43i81r20k44a 14D73v77o79ř19á94k 4145580163598

Jasně. "Ani silniční dálnice nemají smysl. Význam mají jen silnice do 90 km/h. Nanejvýš tak do 110 km/h - Jeďte se podívat do USA jak se staví silnice." ;-D

0/0
4.4.2017 22:25

M22a15r77t52i72n 34Š27v38a70n56c16a24r 5812143

Nevím, u nás neumí postavit ani normální železnici, ketrá by jezdila víc než 50 km/h... pořád se vozíme po tratích císaře pána,,, rychlotratě je dobrý penězovod, jak vyvést státní peníze do různých studií, a poradců

+2/−7
31.3.2017 22:01

P85e34t56r 65N31o43v65o80t86n15y 1661420121

A která železnice se tu od císařepána postavila?

+3/0
31.3.2017 23:00

J96i27r25k38a 20D66v40o49ř13á20k 4695690253538

Vcelku nic. Ale pár se jich podařilo o poznání zrychlit. Je ale znát že dost velká část koridoru Praha - Brno vede po bývalé lokálce.

0/0
4.4.2017 23:22

R48a86d96e59k 95J74a67n18a78t12a 9505376864562

Tratě postavit umíme, jen nechceme. I VRT bychom zvládli postavit, však "naše" stavební firmy patří globalizovaných firmám, které VRT po světě běžně staví (např. Eurovia patři do skupiny Vinci).

Mimochodem, některé úseky modernizovaného 4. koridoru na Budějovice jsou poměrně velkorysé, v podstatě novostavba na 160-200 km/h. Stačí aby taková trať byla ještě o trochu víc rovná a delší souvislý úsek a hned máte na světě VRT. Není to žádné sci-fi. Hlavní trik je poloměr oblouků.

+3/0
1.4.2017 1:45

T33o90m47á16š 90M24o40r53a40v77č13í25k 3737106823235

Je pravda, že stačí málo a VRT úseků bychom tady pár měli. Například Brno-Břeclav na 230 km/h, kdyby se zrušil jeden úrovňový přejezd

0/0
1.4.2017 2:15

J86a94r15d89a 27S93k88o54d70a 8669436886471

Brit, který doma ještě měří v coulech a mílích a váží v librách nám má radit s technikou budoucnosti? To by nám také za ty prachy mohl poradit návrat k jízdě vlevo.

0/−6
31.3.2017 21:45

M23a86r82t78i83n 26H22o71d62í77k 2115225948557

Vzhledem k tomu, jak u nich perfektně dráhy fungují. Ano, myslím, že bych si od něj taky nechal radit.

+5/0
31.3.2017 22:12

M29i56r79e10k 67Z35á64v25o54d32n95ý 7382397110918

Pěkné. Tolik peněz za něco, co stejně u nás stát nebude :o)

0/0
31.3.2017 21:17

M45a33r80t51i15n 27N89e30č45a89s 8833693513339

Ten titulek ve spojení s úvodní fotkou nemá chybu. :-) "Ještě, že tu máte samé couráky" odfrkl odborník a podrbal kočku za ušima

+6/0
31.3.2017 20:28

M26a14r76t32i47n 68K97o89ž66í75n 1625816971420

;-D

+1/0
31.3.2017 20:32

P59e82t54r 86O21t79ý27p53k29a 8702883388392

Dráha VRT bude jeden velký tunel na státní peníze..Kolik příživků se na tom napakuje??...Kolik nateče na zahraniční konta úředníkům co to budou schvalovat...

+3/−9
31.3.2017 20:23

A35d43a19m 83B64e23r91n37a27r28d 3164907413936

Naše firma se na projekt rychlovlaků chystá. Máme na to založenou složku.

0/0
31.3.2017 20:26

P54e66t15r 87O32t29ý57p69k62a 8452963588702

A nezbyde tam něco i pro mě..???;-D

0/0
31.3.2017 20:29

A15d72a83m 16T42r19u39b72á55k 2561908978

Tady je všechno jeden velký tunel. To ale neznamená, že naše železnice není trapná a nemělo by se s ní nic dělat.

+1/0
31.3.2017 20:33

M67a16r14t42i63n 47K94y78p84r 2712865244824

Tak nebudeme dělat vůbec nic, zastavíme výstavbu dálnic, zastavíme opravy silnic, zastavíme rekonstrukce nemocnic, vždyť všechno jsou to státní peníze, na kterých se určitě pakuje spousta příživků. A bude dobře.;-D

+6/0
31.3.2017 20:39

A66d18a81m 64B80e73r86n16a51r85d 3644427223736

Postavíme nekompatibilní dráhu s okolními zeměmi. Bude jiná frekvence napájecího traktu, případně i rozvor. Rozchod už snad pro Evropu jiný nebude. Ale co když se bude napojovat na asijskou rychloželeznici? Jako v Korei, jako v Číně, nebo nám bude vzorem Japonsko či Indie, jako bývalá britská kolonie?

+2/−6
31.3.2017 20:11

M81a12r30t97i19n 23K89o63ž22í52n 1375976971110

Napájecí soustava pro VRT je v Evropě 25kV 50Hz. Obvykle ty vlaky zvládají ještě minimálně 15kV 16,7Hz a případně 3kV SS.

+5/0
31.3.2017 20:16

M78a84r42t84i69n 33K74y10p57r 2172745824144

Frekvence napájecího traktu? Myslíte snad kmitočet napájecí soustavy? Nebo něco úplně jiného?;-D

+1/0
31.3.2017 20:46

M90a25r29t48i98n 51K72o23ž76í64n 1725766101920

Taky by to mohly být tři piva za hodinu.

+1/0
31.3.2017 20:47

J12i95ř38í 37K82o74c84u37r65e52k 6785724885978

A co vadí na rozvoru? Jakože vzdálenost náprav na podvozku je určující pro to, aby po kolejích o rozchodu 1435 mm vlak projel?

A nekompatibilní napájení? To jako že 25 kV 50 Hz se jinde v Evropě nepoužívá? No můj ty smutku...

+1/0
31.3.2017 21:01

M80a53r23t33i36n 19H97o47d91í14k 2375555348877

Pán evidentně naráží trochu zmateně na potíže, které mělo Pendolino od počátku s technickou nekompatibilitou s německými a rakouskými standardy, pro které tam nemůže zajíždět. V tom ohledu jsme opět "specifický trh" a obava, že něco podobného nastane při budoucích stavbách je tudíž zcela oprávněná.

0/0
31.3.2017 21:48

J12i30r68k17a 69D39v72o14ř28á78k 4915170283638

Pán evidentně nenaráží na nic konkrétního. Žádný trakt pendolino nemá a s žádnou jeho frekvencí potíž nemělo. Je to právě naopak. VRT by měla být s okolními zeměmi kompatibilnější než ostatní naše tratě. Neví o tom nic jen blábolí.

0/0
4.4.2017 22:36

J58i75ř68í 36K62o74c42u32r50e49k 6505904935638

HS2 je velmi kontrovezrzní projekt. Zvedá se proti němu podobná vlna odporu, jako když se stavěla trať ze Stocktonu do Darlingtonu. Zdá se, že Angličané zažili na železnici už všechno (s výjimkou zemětřesení, cunami a výbuchu sopky) a teď si to hodlají zopakovat.

0/0
31.3.2017 19:53

R13a34d98e36k 50J96a34n44a83t71a 9135586354752

Je pravda, že v Británii zkazili na železnici co mohli. Ale aspoň ten pán ví, jak to nedělat. Já bych se inspiroval ve Španělsku jejich schopnosti stavět rychle a levně a v Německu, jak následně zorganizovat dopravu.

+4/0
31.3.2017 21:04
Foto

B34r44o41n28i89s44l87a25v 44G11a92b59r55y78š 2792299661

Já bych co do organizace a plánování volil Švýcarsko. :-)

0/0
31.3.2017 21:23

M77a45r18t11i93n 78R64u65z31i38c23k91a 1962338146487

Ja japonsko...

0/0
1.4.2017 13:23

M65a96r16t17i32n 10H59o74d86í88k 2975425908507

No, nevím. Kdybychom my tu tak pokazili na železnici co se dá jako v Británii, měli bychom tu efektivní, perfektní, fungující systém. Stačí u nich dráhu používat, aby člověk poznal rozdíl.

0/0
31.3.2017 22:11

R55a64d63e14k 34J22a27n74a40t64a 9755616674152

Myslíte extrémně drahé jízdné, i po přepočtu kupní síly, natož absolutně? Myslíte to, že se at nyní rozhoupali ke stavbě VRT, ačkoliv to bylo rozumné udělat už dávno? Kousíček směr Francie nepočítám, ten prakticky neslouží vnitrostátní britské dopravě.

0/0
1.4.2017 1:48

T73o33m46á76š 87M20o88r80a73v21č44í77k 3847426243145

Vše je relativní. Možná drahé jízdné, ale na druhou stranu tam už 20 let strmě roste obliba železnice a dotace jsou tam opravdu minimální oproti ostatním zemím EU (západním).

0/0
1.4.2017 9:48

J80a32n 74J79e81m58e38l91k98a 1905310

Ale výše používání je zhruba na úrovni ČR. Daleko pod Rakouskem a Švýcarskem.

Dotace minimální nebyly. Investovali do zabezpečení a modernizace.

Proto roste obliba, s dražším parkovným a spol.

0/0
3.4.2017 11:33

J90i66r50k40a 69D41v53o10ř63á52k 4305530793608

Potom ale nezažili to nejzajímavější! Japonci na železnici zažívají zemětřesení úplně běžně.

0/0
4.4.2017 23:14

P73e89t51r 69O56t36ý83p60k35a 8822533868872

Nevidím žádný důvod investovat obrovské sumy do rychlostních tratí pro velkoměsta...Vše se dělá jenom pro Vás...dálnice, rychlotratě...co taky něco nechat pro nás druhý

+1/−13
31.3.2017 19:39

T32o25m93á53š 77M96o88r97a24v32č79í73k 3457406413595

A kdo jsou ti druzi? I vesnicane casto musi po dalnici anebo pres velkomesta po rychlych tratich.

+2/0
31.3.2017 19:41

P61e59t77r 93O28t18ý68p85k32a 8522633468392

Nám by stačilo napojení na dálniční síť....rychlotrať zdude pro Vás pánivelkomožný

+1/−2
31.3.2017 19:43

M41a66r86t82i53n 31K84o68ž97í51n 1565906621590

Je to levnější a rychlejší než dálnice. Do 800km je to vůbec nejrychlejší způsob dopravy.

+7/0
31.3.2017 19:44

P66e70t95r 20O95t52ý10p72k32a 8752913688242

Rychlotrať napojí jenom ty největší města...už vidím jak jedu courákem do Prahy..plzně a přesedlám na rychlovlak...hmmm..To nemyslíte vážně..jsme malá země..sem ta superdrahá trať nepatří

+1/−10
31.3.2017 19:46

T56o17m31á35š 42M51o68r82a64v92č90í90k 3197556903625

A proc byste nemohl presednout na rychlovlak? Kde je problem?

+2/0
31.3.2017 19:47

P18e30t12r 65O58t11ý24p36k41a 8672933398672

Než ztratím čas jízdou courákem do velkoměsta to se raději pustím přímou cestou...budu tam rychleji

+1/−3
31.3.2017 19:49

T43o20m89á84š 17M38o60r76a25v23č48í93k 3757116773155

Zalezi odkud pojedete a kam? Kdyz z Domazlic do Ostravy, porad bude lepsi jet na rychlovlak do Plzne. 300 km{h nemuze nase D1 vubec konkurovat

+4/0
31.3.2017 19:51

P29e85t95r 19O20t24ý54p89k12a 8652543918932

Problém je, že rychlovlaky se budou stavět na nehorázné peníze....vlaková cesta je už daná...objíždí se kolem..nejede se přímou cestou. Zatím je v plánu rychlovlak Drážďany - Praha - Rakousko

+1/−2
31.3.2017 19:53

T93o74m57á38š 25M30o81r10a16v12č27í39k 3857916163635

Vsak dalnice je taky dana, VRT bude kopirovat vetsinu nasich dalnic. A nechtejte mi namluvit, ze nekdo od Plzne na Moravu jede primo, ze se vyhyba D1;-) Kdyz musite po dalnici, bude rychlejsi rychlovlak.

+1/0
31.3.2017 19:56

M71a81r98t46i31n 21K81o96ž30í57n 1295646101810

Pořád to budou menší peníze než za dálnice.

+1/−1
31.3.2017 19:56

P50e82t67r 81O31t48ý89p64k60a 8792943148222

To jsou kecy....pamatuji si dobře rekonstrukci tratě zde v Karlovarském kraji Cheb - Plzeň...stálo to obrovské nehorázné peníze a zrychlení je jenom o 20km/hod..to je k smíchu...A ještě jim to někde část trati ujížděl

+1/−1
31.3.2017 20:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.