Diskuze

Rakousko soudně napadne německé mýto. Míří pouze na cizince, namítá

Rakousko podá proti zpoplatnění německých dálnic pro osobní auta žalobu u Soudního dvora EU. V pátek to oznámil tamní ministr dopravy Jörg Leichtfried, podle kterého je to „mýtné pro cizince“. O podobném kroku uvažuje dle dřívějších vyjádření i Česká republika. Spolková německá rada v pátek mýto posvětila.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Silnice a dálnice v Německu, jsou postavené za peníze Německých daňových poplatníků. A tak je tomu v každém státě. Takže kdo chce užívat naše výrobky, ať zaplatí. My už jsme zaplatili prostřednictvím daní, tak budeme mít slevu.

1 0
možnosti

Země, kde je mýto normální záležitostí, chtějí Německo žalovat. A co na to Belgie, Holandsko, Dánsko, kde se mýto neplatí? Také hysterčí?

1 0
možnosti

J56o95s82e87f 74H91a62l91o

31. 3. 2017 17:56

Perte se a žerte se!

0 0
možnosti

Tvl. všichni léta jezdíme po luxusních německých dálnicích zadarmo. Já se jim divím, že to nezpoplatnili dávno. Rakušáci ať se jdou bodnout. Ale jim vadí úplně všechno, je prostě takovej přihlouplej národ, ještě o dost horší než Češi.

7 1
možnosti

Vzhledem k systému jako celku mi to přijde správné, naopak bych to zavedl úplně stejně i u nás. Ať všichni platí silniční daň (v nižší hodnotě, než je nynější dálniční známka) a dálnice v ceně. Následně dálniční poplatek, ale ten odečíst od daně. Než mě začněte mínusovat, tak se zamyslete nad schizofreností nynějšího systémemu - stát chce, aby auta místo okresek jezdili na dálnici, ale zároveň je za to aktivně trestá dálničním poplatkem. To nedává smysl.

1 1
možnosti

L22u33d79ě48k 68G79ü96h75l

31. 3. 2017 15:38

Ani mi tak nevadí zavedení mýta, na což má jistě Německo právo, ale vadí mi selekce podle emisí a doslova nemohu rozdýchat to, že elektromobily mýto platit nebudou vůbec. To jako když mám menší emise, tak odjíždím tu dálnici méně? Nebo jaký je důvod, že se mají na obnově a výstavbě dálnic podílet méně? A o ekologičnosti elektromobilů bychom mohli diskutovat hodiny a hodiny. Počínaje těžbou lithia do baterií, kterou nám chtějí zničit Krušné hory, přes těžbu uhlí či uranu, kterou nám už Krušné hory ničí teď, výrobou elektřiny a následnou nemožností recyklace vyjetých baterií. Ale to jsem odbočil. Jen nechápu tuhle metodiku odpuštění mýta. Chápal bych metodiku například podle hmotnosti vozu. Čím těžší auto, tím větší zátěž pro dalnici.

3 0
možnosti

berte to jako podporu snižování emisí. Třeba to někoho nahlodá při koupi nového vozu.

1 0
možnosti

Rakousko ať je ticho. Ty jejich dálnice s maximální rychlostí 100 km/h, to je pěkná chuťovka.

2 0
možnosti

no, to je tedy argument :-D

2 1
možnosti

A proč se nikdo nepozastavuje nad tím, že Němci vůbec platí nějakou daň z motorových vozidel?

5 0
možnosti

to uz tady bylo tolikrat napsane .. ale mistni znalci pomeru to v klidu odignorujou :)

3 0
možnosti

O19n50d48r43a 31P79e30š47e74k

31. 3. 2017 15:15

Vtipný je, že pokud se to udělá, jak si přejí okolní země, tak výsledkem bude že, budou diskriminováni Němci resp. majitelé aut registrovaných v Německu. Oni to prostě platí v té silniční dani. Nevim proč to prostě pořád nikdo nechápe...

9 0
možnosti

J17a87n 46T12a71r21a72b30a

31. 3. 2017 15:19

Neplatí to v silniční dani. Je to mýto. Mýto a silniční daň jsou dva samostatné pojmy. Daň je poplatek za registrované vozidlo, ať jezdí nebo nejezdí. Mýto je odpustek za použití dálnice.

0 5
možnosti

P48e50t77r 67P84e46t42r

31. 3. 2017 15:05

Němci jsou hloupí, být na jejich místě tak zruším úplně daň z motorových vozidel a zpoplatním dálnice podle stejného klíče jak se dodnes vypočítává ta daň - Němci by prakticky platili pořád stejně, cizinci by platili víc jak mají platit podle dnešního návrhu ale nikdo by diskriminovaný nebyl.

Hlavně češi by se divili, že je u nich daň z auta tak vysoká a plakali by nad každým průjezdem DE.

2 0
možnosti
Foto

J70a29n 25V49a65l53a86l49í37k

31. 3. 2017 15:10

no tak ta silniční daň se netýká jen dálnic ...

1 0
možnosti