- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Silnice a dálnice v Německu, jsou postavené za peníze Německých daňových poplatníků. A tak je tomu v každém státě. Takže kdo chce užívat naše výrobky, ať zaplatí. My už jsme zaplatili prostřednictvím daní, tak budeme mít slevu.
Země, kde je mýto normální záležitostí, chtějí Německo žalovat. A co na to Belgie, Holandsko, Dánsko, kde se mýto neplatí? Také hysterčí?
Tvl. všichni léta jezdíme po luxusních německých dálnicích zadarmo. Já se jim divím, že to nezpoplatnili dávno. Rakušáci ať se jdou bodnout. Ale jim vadí úplně všechno, je prostě takovej přihlouplej národ, ještě o dost horší než Češi.
Vzhledem k systému jako celku mi to přijde správné, naopak bych to zavedl úplně stejně i u nás. Ať všichni platí silniční daň (v nižší hodnotě, než je nynější dálniční známka) a dálnice v ceně. Následně dálniční poplatek, ale ten odečíst od daně. Než mě začněte mínusovat, tak se zamyslete nad schizofreností nynějšího systémemu - stát chce, aby auta místo okresek jezdili na dálnici, ale zároveň je za to aktivně trestá dálničním poplatkem. To nedává smysl.
Ani mi tak nevadí zavedení mýta, na což má jistě Německo právo, ale vadí mi selekce podle emisí a doslova nemohu rozdýchat to, že elektromobily mýto platit nebudou vůbec. To jako když mám menší emise, tak odjíždím tu dálnici méně? Nebo jaký je důvod, že se mají na obnově a výstavbě dálnic podílet méně? A o ekologičnosti elektromobilů bychom mohli diskutovat hodiny a hodiny. Počínaje těžbou lithia do baterií, kterou nám chtějí zničit Krušné hory, přes těžbu uhlí či uranu, kterou nám už Krušné hory ničí teď, výrobou elektřiny a následnou nemožností recyklace vyjetých baterií. Ale to jsem odbočil. Jen nechápu tuhle metodiku odpuštění mýta. Chápal bych metodiku například podle hmotnosti vozu. Čím těžší auto, tím větší zátěž pro dalnici.
berte to jako podporu snižování emisí. Třeba to někoho nahlodá při koupi nového vozu.
Rakousko ať je ticho. Ty jejich dálnice s maximální rychlostí 100 km/h, to je pěkná chuťovka.
A proč se nikdo nepozastavuje nad tím, že Němci vůbec platí nějakou daň z motorových vozidel?
to uz tady bylo tolikrat napsane .. ale mistni znalci pomeru to v klidu odignorujou :)
Vtipný je, že pokud se to udělá, jak si přejí okolní země, tak výsledkem bude že, budou diskriminováni Němci resp. majitelé aut registrovaných v Německu. Oni to prostě platí v té silniční dani. Nevim proč to prostě pořád nikdo nechápe...
Neplatí to v silniční dani. Je to mýto. Mýto a silniční daň jsou dva samostatné pojmy. Daň je poplatek za registrované vozidlo, ať jezdí nebo nejezdí. Mýto je odpustek za použití dálnice.
Němci jsou hloupí, být na jejich místě tak zruším úplně daň z motorových vozidel a zpoplatním dálnice podle stejného klíče jak se dodnes vypočítává ta daň - Němci by prakticky platili pořád stejně, cizinci by platili víc jak mají platit podle dnešního návrhu ale nikdo by diskriminovaný nebyl.
Hlavně češi by se divili, že je u nich daň z auta tak vysoká a plakali by nad každým průjezdem DE.
no tak ta silniční daň se netýká jen dálnic ...