Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČD zaplatily rozhovor samy se sebou. Kvůli vyšetřování Evropské komise

Stovky tisíc korun zaplatily České dráhy (ČD) za rozhovor s jejich generálním ředitelem Pavlem Krtkem v prestižním magazínu Politico. Tvrdí v něm, že konkurence na české železnici mezi Prahou a Ostravou nepřinesla Česku nic dobrého a ohrazují se proti svému vyšetřování Evropskou komisí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78a59n 28K21r46i52e72g17l42e34r 4541627775146

tvl... odborari dostavaji premie za prispevky pod clanky od CD?

0/0
2.4.2017 0:00

L33u37c23i49a86n 73P27a19p64a91z97i15a61n 5344387951815

Není to drahé, tak proč ne.

0/0
1.4.2017 15:47

A79l46a50n 87Ř70e75p70k37a 4755406

No co, když si může Jančura platit články na iDnes, tak proč ne dráhy jinde? ;-D

+8/−3
1.4.2017 9:09
Foto

T41o56m95á63š 20D40v49o13ř87á24k 7225796867171

Honzík je neúplatnej, to je jasný.

0/0
1.4.2017 13:47

R38a71d53i92m 36S87l80á19d37e71k 3291342813329

Pokud platí 400k jen za sebechálu,není to jen další formy zpronevěry?

+5/−2
1.4.2017 8:27

L52i90b71o61r 26J96a56n81e87č60e65k 4575655695271

Je to reklama jako kazda jina.

+1/−1
1.4.2017 12:06

V65a42c75l57a35v 74H89a88j63e97k 3136859479

dráhy jsou akciovka a není důvod proč by si nemohli zaplatit reklamu.

0/0
1.4.2017 13:17

J29a18n 82K11o13b77ě82r63s42k89ý 1360956441763

Jsem rád, že ČD se učí od konkurence a nenechávají si už všechno líbit i když některé věci jsou zkreslené, ale to se dá v PR článku očekávat.

+6/−3
31.3.2017 23:33

J55i55ř46í 54K98o29c52u78r16e58k 6165254895768

Samozřejmě že to nic nepřineslo. 30 roků staré ojetiny z rakouska nejsou o nic lepší než 50 roků staré koženkové béčka!

Jo, když ještě ty vagony byly v Rakousku, tak se říkalo, že libovolná rakouská dvojka je lepí než libovolná česká jednička. A železničáři souhlasně mručeli. I ti, co pak nadávali, že to nejde opravit kladivem jako Rybák. Jenže to už je dávno, ČD byly jediným dopravcem a všecko bylo vpořádku. I 810 jedoucí 140 km 4 hodiny.

+3/−3
31.3.2017 23:08

J43a46n 86K35o18b91ě82r84s74k28ý 1370566861253

Je to PR článek tak tam bude nějaké zkreslení situace ve prospěch toho kdo si to zaplatil. PR třeba v té hlásné troubě RegioJetu Žlutý kde se zase o ČD pro změnu nepíše nic pěkného vám nevadí?

+3/−1
31.3.2017 23:25

P62a63v91e92l 91O84d63e91h28n31a57l 6393109748195

RJ není černá díra placená z rozpočtu, prožraná skrz na skrz odboráři.

Jinak mi samozřejmě vadí dotace ČD i RJ, ale pochybuji, že byste souhlasil s tím, abychom konečně přestali zastaralý koncept železnic, o které není valný zájem, dotovat všude a nechali na jejich zákaznících, ať si to platí sami. A samozřejmě na šotouších. Každý z nich může sponzorovat nějakou mašinku.

+5/−8
1.4.2017 2:17
Foto

J62a58n 33V70a33l56a26l10í59k 6626979890296

Je zajímavé že počty cestujících ve vlacích stoupají. Jestli jezdíte autem platíte silniční daň?

+1/0
1.4.2017 3:45

L47i53b71o24r 54J34a50n58e71č90e62k 4355835495531

Ale to nemeni nic na veci, ze podnimky maji byt pro vsechny stejne a kraje maji vyhlasovat VZ na dotovane trate. Kdo chce jezdit vlakem at jezdi, kdo autem, je to jeho vec. Ale drahy maji byt (minimalne na hlavnich tratich) provozovany komercne bez dotaci.

0/0
1.4.2017 12:11

V11a71c25l73a60v 36H45a27j62e47k 3346669389

pokud by tratě mely něco vyhlašovat, tak zakázku na celý region a ne na tratě.

0/0
1.4.2017 13:11

R92o68m46a74n 83S13t39o30n41e38k 1919563139941

rakouske vagony jsou daleko lepši než 50 let stare koženky ČD

+1/0
1.4.2017 8:44
Foto

J18a33n 81V22a61l65a62l74í75k 6226539870566

Je zajímavé že dost vám vadí že ČD dostavají "dotace" za objednanou službu od státu ale že stát nyní na trati PH-OV vyplací víc než když tam jezdili ČD v zavazku tak to vám nevadí. Věřte že i soukromý dopravci budou jezdit i na regionálních tratí tak budou dostávat " dotace"

+12/−4
31.3.2017 23:03

J31i79ř20í 86K18o17c87u21r46e33k 6345414255138

No a co třeba zrušit státem nařízené slevy, které stát musí proplácet? Kdyby je neproplácel, tak se bude jezdit za plné jízdné...

0/0
31.3.2017 23:10

J77i27ř67í 85K52o29c97u53r70e59k 6525264425558

A taky zas na druhou stranu sleva na dani ve výši 13.000 ročně na dítě je směšná částka. Ono to vypadá hodně, ale co pořídíte za 1080 kč/mesíčně? Ani to jídlo ne - takže o ušetřené peníze zvýšit slevu na dani na děcko.

0/0
31.3.2017 23:14
Foto

J80a16n 79V21a19l37a27l75í53k 6806709750916

To by vyšlo ještě dráž neb všichni nejezdí vlaky

+2/0
31.3.2017 23:20
Foto

J17a98n 26V93a10l25a41l38í42k 6606199740706

Ty jsou pouze pro děti, studenty a ztp. Studentům by měla být však poskytována sleva jen když mají školu a ne vždy jak se to děje.

+1/0
31.3.2017 23:15
Foto

J87a44n 37V89a88l64a46l38í68k 6296909780606

PS: v objednaných spojích už v té ceně je ta sleva již započítaná.

+2/0
31.3.2017 23:18

V18a32c65l17a40v 68H75a75j26e81k 3936669449

Nárok ne slevu pro žáky a studenty je jen na cestu z místa bydliště do školy a mimo letní prázdniny včetně vysokoškoláků. Na to jsou žákovské průkazy a legislativní úprava. Problém je jak moc ji školy dodržují a dopravci kontrolují.

0/0
1.4.2017 7:52

R26o26m60a79n 89S47t82o76n76e17k 1119823919351

v RJ kontroluji každou jizdenku

0/0
1.4.2017 8:45

V48a12c28l43a79v 65H41a94j50e59k 3806519859

Na ČD prý chodí stížnosti od cestujících, že je na rozdíl od RJ průvodčí buzerují když po nich chtějí jízdenku. Tak nevím

0/0
1.4.2017 13:16

J18a62r57o75s60l24a71v 81K51o70m33o13ň 1740274804271

jenže problém je ten, že majitel průkazu bydlí a dojíždí do školy, jenže po mezi těmito městy může cestovat jak chce, i po části tratě. Uznat se mu to musí i na části mezi městy. Za kamarádkou, přítelem. Takže na to jezdí i ve volnu, když nejde do školy. Nedokážete mu, že tomu tak je. Neplatí to jen o hlavních letních prázdninách. Ale v jiných volných dnech jezdí klidně dál

0/0
1.4.2017 18:15

J82i39ř63í 60N74e92v34r56l55a 8642263819457

Opět článek idnes proti ČD. Tak pokud si firma chce takto udělat reklamu, vyloženě jako špatné bych to neviděl. (Navíc má pan Krtek v mnohém pravdu - třeba že je tady vlaku kvůli konkurenci ažaž, a nákladní doprava s osobními vlaky na to doplácejí.) Radim Jančura zase dělal reklamu mj. tím, že na Slovensku si zaplatil velké billboardy s "Vítejte v kraji korupce a klientelismu". O tom však "nezávislý" novinář pan Sůra už jaksi "nečekaně" nereferoval... :-)

+5/−9
31.3.2017 22:57
Foto

O94s47k94a96r 33Š94t34e31j91f29a 2443587877869

Fandím jim, solidní dopravce

+4/−1
31.3.2017 22:38

R55o61m37a93n 17S91t75o41n10e33k 1119353329921

ČD nejsou solidni dopravce jenom moloch ktery zamrzl v socialismu

+4/−5
1.4.2017 8:46

R25a84d31i47m 35Š95o16l17c 1305385325424

Praha - Ostrava opravdu ale nic státu nepřineslo. Spíš vzalo a za chvíli to bude uz půl miliardy. Ale hlavně, ze máme konkurenci.

+4/−10
31.3.2017 21:56

P32e86t59r 43P38o39k82o73r88n96ý 4672765692303

Jde o stát nebo o cestující?

+3/−1
31.3.2017 21:59

R17a10d40i12m 31Š90o94l11c 1295655955504

Před konkurenci tam už Pendolino jezdilo a cena tak strašná nebyla. Což je celkem jasné, když není ani po tolika letech rozhodnuto. O cestující jde, ale i ti by si měli uvědomit, ze stat přispívá na jejich cestu několikanásobně víc. Neco ve smyslu jako byly cedule v Ostravě v tramvajích, ze město přispívá na jednu cestu 17,-- Kč k zakoupené jizdence.

0/0
31.3.2017 22:06

J43a12n 65S18ů35r41a 4865103713462

Stát z cestujících také vybere mnohem více na DPH. Díky větší nabídce a zlevnění jízdného jezdí na této trase více lidí než v dobách monopolu.

+3/−2
31.3.2017 22:15
Foto

J19a66n 11V24a75l88a63l85í12k 6576579370386

A také je to tím že ta trať se zrychlila.

Je zajímavé že počet cestujících se zvyšuje i u ČD a není to jen na trati PH-OV.

+2/0
31.3.2017 22:56

P39e46t98r 30P31o12k29o65r67n48ý 4372205262763

Tady nejde jen o cenu, ale také tzv. "kulturu" cestování. Brání vám někdo využívat pouze ČD? Pokud by ČD byly takové terno, tak by se soukromníci neuchytili.

+7/0
31.3.2017 22:15

V47a63c64l20a60v 94H75a23j39e40k 3836819379

To že se uchytili má dva rozměry. Podnákladové ceny a větší nabídku spojů během dne. Ale máte pravdu, kafíčko a dortíček zdarma mají v české kotlince pro mnohé zásadní význam.

+2/−1
1.4.2017 8:07

J98a14n 89N17o85v57á10k 9187602967127

Ne. Zásadní význam má to, že nepřijede dobytčák s nevychovaným nevzdělaným hovadem v uniformě průvodčího.

+2/−1
1.4.2017 12:30

V57a62c72l26a87v 64H80a58j17e49k 3356749849

a ty lidi v regionálních vlacích které Radim a Leo vytlačili z rozumných časových poloh nejsou cestující??

+2/−1
1.4.2017 7:54

P72a28v55e82l 66M60o81r25a38v50e33c 3382399762688

Státu to možná nic nedalo, cestujícím ale ano.

+3/0
31.3.2017 22:04

V79a91c91l76a31v 39H96a69j58e20k 3576669199

jak kterým. V těch osobních vlacích rozhodně ne.

0/−1
1.4.2017 7:55

P25e84t16r 79P52o94k30o24r91n47ý 4192595522123

Pane Šolci, vy píšete v žoldu ČD?

+1/−2
31.3.2017 22:17

R10a34d48i73m 58Š72o44l35c 1985985945234

Nemám z toho ani korunu. Asi si napíšu o nějakou odměnu. A do Ostravy jezdím max 1x za rok. Jen se o to prostě zajímám.

+2/0
31.3.2017 22:21

P79e35t77r 61P37o62k22o65r28n92ý 4662295232903

Já jsem z Ostravy. Pokud jezdily pouze ČD, tak se velmi často stávalo, že jste celou cestu až do Prahy stál.

+2/0
31.3.2017 23:19
Foto

J61a90n 37V95a71l62a38l91í87k 6196169170566

Když jste si nekoupil místenku tak jo a víte že i u RJ když bude plno tak můžete jet na stojáka?

0/0
31.3.2017 23:24

P42e69t51r 35P43o45k27o95r31n28ý 4782665832813

A kolik bylo místenkových vozů? ;-)

0/0
1.4.2017 0:42
Foto

J90a74n 47V22a82l55a65l16í24k 6216179460136

Na té trati všechny. Dnes také můžete a nebo nemusíte mít místenku povinná je pouze v pendolinu.

+1/0
1.4.2017 4:13

P85e82t63r 25P32o44k74o12r59n20ý 4452345582713

Nemáte pravdu. V době, kdy na této trati jezdily pouze ČD, bylo v každém rychlíku pouze pár místenkových vozů. Tudíž nebylo vždy snadné místenku koupit.

0/0
1.4.2017 6:56

V65a27c55l20a10v 49H43a58j34e13k 3376249419

nemáte pravdu, prodej byl do všech vozů Ale existují mezinárodně platné podmínky pro jejich prodej. U běžných vlaků končí běžný prodej 2 hodiny před odjezdem vlaku z výchozí stanice a dále se prodává je omezený počet označený jako expresní rezervace. Pokud budu i jiní dopravci vozit vlaky na objednávku, tak jako u ČD tyto vlaky nebudou povinně místenkové a místenky by měly jít prodat u všech dopravců v Evropě jako je tomu u ČD.

+2/0
1.4.2017 8:00

R18a29d86k94o 68K37ř30i15v87á83n25e92k 7830303655670

Pan Pokorný pamatuje časy socialismu, kdy se místenkovalo ručně a v každém vlaku byl omezený počet místenkových vozů. Jenže to nebyly ČD, ale ČSD. Nějak to pomotal, nebo je sám žoldnéř, ač z toho obviňuje ostatní:-)

0/0
1.4.2017 16:34

J40o72s19e32f 44Š30e81m64e49l51í29k 7579751810237

Krtek by snad měl být ředitel metra, ne? Dráhy má řídit Zababa.

+15/0
31.3.2017 21:39

T81o73m20á70š 74B44r78a37b14e71c 2758956895346

S panem Blahošem z výtopny

+2/−1
31.3.2017 23:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.