Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zakázka na míru: tendr na tramvaje pro Plzeň mohla vyhrát jediná firma

Tuzemským dopravním podnikům se otevřela cesta k nákupu nových tramvají za evropské peníze. Ne všem se však soutěže daří – antimonopolní úřad už zrušil „tramvajový tendr“ olomouckého dopravního podniku, podmínky soutěže najednou mění i Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J42a51n 65C93h40o39b46o28t 5593988489287

Tahle miloučká naivita...

0/0
30.5.2017 23:33

J40a82n 84C40h59o80b31o82t 5473708469557

Jo, trošku toho štěstíčka a srdíčka, to je základ úspěchu. To vám potvrdí každý, kdo metá kulaté do hranatého...nebo šustivé do koženého.

0/0
30.5.2017 23:32

J82a80n 98C46h98o58b24o40t 5153118349827

Jo, to se to volci píchají...

0/0
30.5.2017 23:29

J54i26ř74í 97M61a53ť58a69š84e97j19e 6287592478

Že by pro někoho šla "malá domů"? Tak to už u velkých a středních tendrů chodí skoro povinně!

+2/0
4.4.2017 9:46
Foto

T56o71m82á51š 93D86v68o84ř93á93k 7405876147281

Někdy je třeba jít tomu štěstíčku trochu naproti.

+6/0
3.4.2017 9:30

R46o93m57a37n 67P64o61l28á77č34e77k 5846479465

O kolik se vsadíme, že vyhraje původní "výherce" ? ;-D

Stejně jako u "S karet" se upravila podmínka, aby do tendru mohli jít 3 nej banky a nakonec to stejně vyhrála ČS jako u původního;-).

Stíhací Passati to samé:-) Upravilo se VŘ a pak to stejně vyhrál Passat.

Vlk se nažral a koza zůstala celá:-).

+3/0
3.4.2017 9:15

P64e30t60r 88S36u74c71h45ý 1288429484886

Vzhledem k tomu, že často je ten proces schvalování příčinou opoždění dodávek vozů,tak celkem i chápu, že chtěli něco co už je schválené.

+3/0
3.4.2017 9:48

P60e84t86r 92M42a59r21š74o37u69n 5505628976286

Obecně se nedivim, že chtějí něco, co je schvaleno, aby to tu mohlo jezdit.

Ještě by pak mohl dopravní podnik doplácet za pozdní dodání kvůli chybějícím papirum dodavatele. ;)

No a teď konkrétně. Řešení, že schválení musí být do konce termínu dodání, stejně jako přísne sankce za nedodržení je čistší. Ovšem musí si pak někdo být schopen tuto podmínku pohlídat a vynutit.

+1/0
3.4.2017 8:58

J78a47k15u65b 55Š49a13f63a43n14d13a 7225417811741

Jenže někdo musel být první. Žádná firma si nenechá udělat certifikaci u Drážního úřadu když nemá na tu tramvaj zákazníka.

0/0
3.4.2017 11:04

J14a54n 67B75u81b77i67k 9852281222127

zeptejte se jakéhokoliv Plzeňáka, kdo to je Volopich .......

+8/0
3.4.2017 8:43

M57a76r94t11i32n 42J19e88d69l16i88č77k38a 7839552557

Už jenom to jméno je moooooc podezřelé.8-o

0/0
3.4.2017 9:53

M81a73r61t60i83n 16K30u68ř92í67t84k39a 6427606348125

V USA jedou podle politiky "Buy America". Proč bychom u nás nemohli preferovat tuzemského výrobce? Když nakoupíme tuzemské tramvaje, byť o něco dráž, tak společenský přínos je i v tom, že ji někdo u nás musí vyrobit - lidi mají práci.

+7/−7
3.4.2017 7:53

J17a78n 54S12ů41r10a 4935243513342

Buy Czech, Pay EU. Tenhle slogan se bude v Bruselu líbit.

+5/0
3.4.2017 7:59

M91a95r75t69i22n 29K10u13ř16í35t43k15a 6817876828365

Až na to, že do toho vrtají jenom české úřady a čeští novináři.

Bruselu je úplně jedno, kdo to bude vyrábět. Spíš nám dá ještě pokutu za nevyčerpané dotace.

+2/0
3.4.2017 8:08

J26a91n 98S58ů63r66a 4975203333362

Bruselu opravdu není jedno, jakým způsobem se rozdělují dotace. Jeden příklad za všechny: zvedání mostu v Kolíně.

+7/0
3.4.2017 8:12

D52a54n61i66e32l 36T67s87c39h59e55r72n67a80y 2335172279282

Jasne, jenze to v podstate nejsou dotace, ale dlouhodobe pujcky, jen s jinym nazvoslovim. Takze EU pujci, ouradove prosustrujou, stat zaplati

0/0
11.4.2017 7:13

R30o29m94a27n 84P49o11l45á59č83e35k 5806729495

Nechci prudit, ale nevyrábí se náhodou budoucí ostravské Stadlery v Bělorusku u zlého Lukašenka? ;-D;-D

0/0
3.4.2017 9:18

J27a67n 67S43ů80r78a 4665553743312

Část se má dělat tady. To byla reakce na ty ochranářské nápady.

0/0
3.4.2017 9:34

M42a19r68t45i67n 91R41u44z46i78c25k16a 1502138526257

V USA kupuji i tramvaje od Inekonu, made in Czech Republic...

Oni jsou predevsim patrioti a made in usa je pro ne znacka, ale kupuji i ze zahranici... Musite byt ale dobri...

Skoda ma v usa spatnou povest kvuli tomu co provedla prave tehdy prazskemu inekonu, a tam se to rychle rozkrikne... Totez treba volkswagen, diesel si tam malokdo koupi, ale vw urcite ne...

To co myslite jsou podminky, kdy musite cast vyrobit v usa a zamestnat lidi... Asi jako u nas, kdy pepsi vyrabi v CR, .... I ldyz by stacilo, aby tohle platilo pro celou EU,...

0/0
3.4.2017 8:03

R16o47m10a85n 25P89o42l86á15č34e10k 5546499705

Což není tak úplně pravda, že ;-)

Opravdu Made in CZ je pouze elektrická výzbroj, zbytek je vyroben v USA.:-). Sice podle plánu z ČR, ale to je tak vše.

+1/0
3.4.2017 9:09

P52e97t85r 84S57u49c80h19ý 1148249474566

To není pravada. Navíc proto, co se dá označit jako "Made in ČR" nebo "Made in USA" samozřejmě existují pravidla a ení to tak, že někdo udělá plány a hned tam bude název té země .... představujete si to jak hurvínek válku.

0/0
3.4.2017 9:51

R65o65m98a23n 25P51o36l43á77č80e40k 5846889545

A v čem jsme ve sporu?

Tramvaje mají z ČR výzbroj, ale zbytek je MADE IN USA:-)

0/0
3.4.2017 10:08

M14a44r44t23i51n 69R90u47z91i39c57k11a 1322438216917

O tom mluvim, v usa pozaduji, aby cast byla vyrobena u nich... Totez by melo platit v eu...

0/0
4.4.2017 19:23

J10a53n 29Č58e90k28a71l 7629965654764

Pane Kuřitka, až tu bude stejně velký trh, jako ve Státech, tak můžeme preferovat "místní" výrobce, protože i tak zůstane zachována konkurence.

Ale v českých poměrech to znamená kupovat jen a pouze Škodu a její deriváty, což znamená dráž, později, a méně kvalitně, a s výhledem na další a další zhoršování, protože proč by se snažila, když to má jisté...

+1/−1
3.4.2017 10:00

J68i40ř67í 19K41o80c22u14r66e66k 6435324985638

A máte zaděláno na kartel. Tomu se uzavřené trhy velmi líbí, neboť si může dovolit vyšachovat konkurenci jak domácí tak z ciziny. Nakonec zbyde monopolní výrobce vozidel s produkcí alá Škoda 120. Ony ty T3 v roce 1988 byly takovou Škodou 120 - neschopnou obstát jinde než na monopolním zregulovaném trhu.

0/−2
3.4.2017 13:02

V36á18c96l90a80v 40M44a43l33ý 3604818934699

Plzeňská radnice hýří podivnými zakázkami už dlouho, to nejsou jen tramvaje, ale i depo pro MHD, divadlo a mnohé další. Radniční sestava ČSSD a ODS si tu dělá co chce.

+4/0
3.4.2017 7:43

P81e51t46r 77S46o81k38o33l 8382601587441

Když potřebujete aby po kolejích jezdila tramvaj xy tak zakázku musíte vypsat tak aby vyhrála tramvaj xy. Pak ji sice dodává taky jedna konkrétní firma, ale to je problém daný tím, že zrovna tramvaje nejsou spotřební zboží.

+1/−3
3.4.2017 7:33

R96u64d75o77l68f 10K89o92m49á92r36e90k 7328629322529

jo tramvaj, to je slozita vec. jen v praze jich jezdi 6 druhu

+1/0
3.4.2017 7:47

P18e58t72r 48S58o39k75o35l 8302841157981

V tramvajích se rozhodně nevyznám. Ale celých šest druhů nezní zrovna jako číslovka umožňující konkrétní výběr produktu umožňující dodávku od tří různých dodavatelů. :-P

+1/0
3.4.2017 7:57

R70o12m77a72n 10P35o14l62á74č42e43k 5676419105

Opravdu nových jsou dva typy ;) 14T a 15T.

Zbytek jsou ex ČKD:-)

+1/0
3.4.2017 9:20

J43i90ř28í 82K55o92c73u79r60e88k 6115284685708

Vario je sice postavené na papírech starého vozu, ale má zcela jiný podvozek a o metr delší kastli. Už z toho důvodu je jasné, že kastle je také zcela nová.

0/0
3.4.2017 13:04

R44u90d71o69l39f 86K24o76m91á10r85e69k 7878899192499

musela být šedivá ;-D

+1/0
3.4.2017 7:21

M27i71l15a67n 20V91o79l36e20k 5349483806109

I v Praze si Škodovka brousila zuby na kompletní servis tramvají. Možná by bylo zajímavé sepisovat seznamy politiků. kteří kdy co takového prosazovali.

+5/0
3.4.2017 7:16

D58a13n39i90e22l 89J15a13n55á52k 8630173428142

Teoreticky vy to mohla vyhrát i Škoda. Tak ono takové Škodovky jsou modulární. 15T má konfiguraci od 2 do 5 článků. U 30T se taky dá vynechat prostřední článek.

0/0
3.4.2017 7:08

J58a94n 65S83ů33r61a 4875833433182

ŠT se vyjádřila, že se do soutěže hlásit nebude, protože nemá vhodné vozidlo.

0/0
3.4.2017 7:13

M76a90r18t79i46n 31R57u85z65i72c62k19a 1722798816857

Jo, ale ja bych se, po zkusenostech se spolupraci Skoda-Inekon, moc do souteze nehlasil, kdyz ma kompletni servis skoda,...

0/0
3.4.2017 8:05

R62o96m62a63n 71P62o61l95á24č51e86k 5726599955

Ono je nepsané pravidlo, že dlouho vozy (nad 30m) jsou z Plzně a krátké z TWT;-)

0/0
3.4.2017 9:10

J65a50n 36Č47e82k42a52l 7839555694864

To je ale náhoda, další pochybná soutěž, a zase v tom figuruje Škodovka... ;-D;-D

+10/0
3.4.2017 6:44

J90i53ř32í 41S78c23h78m31i36d98t 5330213804565

No hlavně v tom figurují ti, co ty zakázky vypisují nemyslíte?

+5/0
3.4.2017 7:10

J79a76n 65V92a73l70o61u29c25h 6452257368400

Ale ono to není až tak na míru, tramvaj vyhovující parametrům postaví i jinde (viz Stadlery do Ostravy). Jenže vyvíjet něco kvůli párkusové zakázce v zemi, kde etalonem je krátká T3 a její reinkarnace, zatímco oni (a konec konců i Škoda) většinou vyrábějí vozidla o min. délce přes 30, spíše 40 i více metrů? Protože provozy, kde by jezdila sólo T3 (a jsou tedy vysoké náklady na údržbu trati v přepočtu na po ní přepravenou osobu) už dávno nahradily busy.

Takže pak se přihlásí jen Krnov s EVO, ouřada koukne do katalogů výrobců, tam logicky nic odpovídajícího nenajde (ono taky vyrobit tram s bezbarirérovým průchodem po celé délce vozu s otočnými podvozky není sranda) - a diskriminační VŘ je na světě... Tím neříkám, že Škoda a její partneři to nemají "ošéfované", ale prostě jsou požadovány vozy značně odlišné od většinové produkce.

+11/0
3.4.2017 6:44

J37a96n 40S92ů19r71a 4195483303812

Podmínky byly napsané tak, že se Stadler ani s nově vyvinutou tramvají pro Ostravu přihlásit nemohl.

+1/0
3.4.2017 7:58

M82a44r30t60i72n 36R83u84z92i56c70k26a 1482778236927

Nechapu porad tu celou bezbarierovost, na co proboha? U kratkych tramvaji a autobusu mi to prijde zbytecne... Jinak po Praze jezdila evo kratka jako T3, 4-dverova a cela nizkopodlazni,... Takze pokud to neni sranda vyrobit, tak neni problem vypsat radne vyberove rizeni...

0/0
3.4.2017 8:10

J49i71ř54í 38K95o10c51u26r48e37k 6265374235728

Měl jste někdy problémy s koleny nebo klouby obecně? Nejspíš ne. Na stáří to ale mnoho lidí čeká.

Stalo se vám někdy, že jste spěchal a před Váma se soukala tetina o dvou holích? Dtto kočárek.

0/0
3.4.2017 13:09

M59a73r96t41i45n 42R10u43z76i44c31k88a 1532198916587

O tom vim, vsak tetina o dvou holich co nastoupi v poslednich dverich autobusu, ktere jsou bezbarierove se dak nedostane pokud neni horolezec... O to mi jde, ten schod v busu vzadu umozni vice lidem snazsi pohyb a vice prostoru,... Tetina muze a taky tak urcite dela, nastupovat dvermi pro ne urcenymi... Taktez asi mene pohyblivi a starsi lide nebo mamky s kocarky nebudou projizdet celym vozem. U tramvaji, vlaku to je resitelne, u autobusu je to jaksi kockopes...

0/0
4.4.2017 19:29
Foto

P82e46t52r 47J26a80n52o30v40s65k94ý 1928430452238

Dotace je nejlepší nástroj na korupci a pokrivení trhu a v soukromém podnikání je to zhuverilost!!!!! ( penziony a vinařství )

+9/−3
3.4.2017 6:40

J21i34ř29í 59S38c80h15m76i79d26t 5150493654835

Dotace sama o sobě není nic špatného a je to nástroj, jak společnost chce ovlivňovat nějaké dění, třeba dotovaná městská doprava ovlivňuje pohyb aut v městě atd. Problém je, že jsme si do radnic navolili špatné lidi.

+7/0
3.4.2017 7:16

J86i18ř91í 42K12o83c77u20r42e30k 6395424405468

Dotace vytvářejí korupční prostředí, které pak přitahuje jisté typy lidí.

0/0
3.4.2017 13:18

L52u97c63i30e 65K19o12m38i25n38i85k80o13v29á 2474966609950

Tak v Plzni snad logicky budou jezdit plzensky tramvaje, ne...?

+1/0
3.4.2017 6:26

J64a21n 48S33ů92r18a 4645353803902

Škoda Transportation takovou tramvaj, která podmínkám vyhovuje, nemá.

+7/0
3.4.2017 6:29

R94u85d29o91l38f 16K22o58m60á94r47e36k 7688579322209

podminky, to je ten problem.

+1/0
3.4.2017 7:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.