Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát prodává další lokálky. Co kilometr, to statisíce korun

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nabídne letos k prodeji zájemcům další trať, kde už dlouho nejezdí žádné vlaky. Na začátku května vyhlásí prodej trati z Dobronína do Polné na Vysočině. Už přes rok hledá zájemce o lokálku z Velké Kraše do Vidnavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67a12r51t73i88n 25K47u61b17í69k 9867229626103

Ještě k trati Dobroním-Polná, není pravda, že je celá trať nesjízdná do poloviny tratě jezdí pravidelně nákladní vlak pro obsluhu frekventované vlečky. Ve vyloučeném úseku byl po roce 2007 generálně opraven železniční přejezd na silnici Polná-Jihlava (dousud tam bliká výstražné světlo!), na generální rekontrukci tratě bylo v roce 2007 vydáno stavební povolení, že stavba nebyla nikdy zahájena je podivné. Na té trati mohl být obnoven pravidelný provoz s přímými příměstskými moderními motorovými vlaky Jihlava město- Polná s návazností na busy! Místo toho se lidé kodrcají autobusy. Asi jim to je jedno.

+3/0
4.4.2017 15:32

M43a40r69t55i70n 63K80u84b85í20k 9127949546813

Na všech tratích na seznamu byla cíleněn zlikvidována osobní doprava nekompetentními úředníky, kterým dávali sami typy úředníci od dráhy. Když jede ve vlaku málo lidí štve se na lokálky, ale když jede v regionálních busech lidí ještě méně je ticho po pěšině. Navíc se již léta tunelují tratě vnitřně například tím, že osoby starší 70 let jezdí v PIDu zcela zdarma a ve vlaku platí, hádejte čím pojedou? Navíc i v jiných případech byla za ministra financí Kalouska důchodcům odňata výrazná sleva na vlak i mimo PIDu. Nejprve se záměrně pokazí jízdní řády nepřípoji či trvalým ujížděním přípojů či přestupy na krajských hranicích. Hádejte čím pak lidé pojedou? Prodej tratí není řešením. řešení je zatraktivnit regionální tratě častou frekvencí spojů a návazností na busy, kam nevede trať, zvýšení traťové rychlosti, místo toho vlak pomalu dává přednost autu. Ať mi někdo vysvětlí proč v Rakousku se jezdí i na úzké trati 70 km/h a zde to nejde!!!;-€

+6/0
4.4.2017 15:05

P57a81v61e11l 52M51a56t94o95u40š40e21k 5150257958204

Při současné (ne)údržbě tratí bude za pár let na zrušení asi většina naší sítě. V tragickém stavu jsou i hlavní tratě, natož pak lokálky. Asi lze pochopit nerentabilitu některých uvedených úseků, ale jak může být nerentabilní např. spojnice Chrudimi a Heřmanova Městce nebo spojka z Rumburka do Ebersbachu, odkud je rychlé spojení do Drážďan, to mi fakt hlava nebere.

+2/0
4.4.2017 12:09

J51i49ř87í 64E77r11b56e89n 1593404856277

No ona se prodává trať (fyzické kolejiště a drážní těleso), nikoliv provoz na ní.

Ten provoz tam pak může zajišťovat kdokoliv - a je na něm, zda se mu to vyplatí. Mimochodem už za monarchie byl provoz na spoustě lokálek zajišťován právě státními drahami, protože všechny by byly jinak dost prodělečné (výjimkami byly Buštěhradská, Ústecko-Teplická a Košicko-Bohumínská dráha) například kvůli svým nepřestupním drahým tarifům.

+2/0
4.4.2017 12:23

P65e62t85r 29N91e79c58h86a34n21i19c57k47ý 7483446388250

Ta trať z Chrudimi musí úvratí a Heřmanův Městec má nádraží docela daleko. Ebersbach by byl fajn, ale obávám se, že to je i na Nemcich, kteří z kriminality co se tam k nim od nás přelévá nejsou nadšení

+1/0
4.4.2017 17:03

M58a58r65t88i74n 68K62u17b88í13k 9567349706513

Úsek Chrudim město -Heřmanův Městec by byl využíván, kdyby ce postavila bezúvraťová spojka na trať na H.Městec, požadoval to PC kraj při minulém vedení (Dušek), nyní je ticho po pěšině. Rumburk-Jiříkov-Ebrsbach zničil Ústecký kraj neobjednáním vlaků ve spolupráci se Saskem. Přitom mohl jezdit výhodný pendl (Löbau)-Ebersbach-Rumburk-Dolní Poustevna-Bad Schandau-Děčín..Aspoň, že se povedla ta část přes Sebnitz-Poustevna.

+2/0
5.4.2017 13:55

M22a65r38t39i42n 54K20o28l35l65e18r 7841393395394

At se klidně některé lokálky zruší, většině cestujících bude víc vyhovovat autobus. Vlak by měl naopak sloužit jako dálková doprava, ale v ČR to úplně nefunguje, spousta lidí jezdí autobusem třeba z Prahy do Brna, Plzně, nebo Budějovic, i když vlak je rychlejší a pohodlnější. Naopak ale rušení lokálek všem lidem vadí.

+4/−5
4.4.2017 12:06

R27a38d65i27m 74S10i81m29u38n89e93k 2330210136754

je to tak.. nemá smysl udržovat 6 vlaků denně, kde jede 5 lidí.. kdyby každýmu objednali taxík, tak se ještě polovinu ušetří..

+2/−2
4.4.2017 12:07

P12a62v63e69l 96M90a18t19o12u83š14e39k 5320107808894

Problém je v tom, co je lokálka. Za posledních pár desetiletí se staly lokálkami na pokraji zrušení i tratě, které bývaly hlavní. Místní autobus někdy lépe vyhovovat může, ale pokud má být vytížen, musí mít takovou trasu, aby pobral cestující z co možná největší spádové oblasti, což je ale bohužel na úkor rychlosti, a to někdy dost značně. Potom vlak vychází jako daleko rychlejší a kdyby mu zvedli traťovou rychlost z 50 (i méně) alespoň na 100 km/h, byl by rozdíl ještě daleko výraznější. Vše začíná a končí u stavu našich tratí.

+5/0
4.4.2017 12:18

J38i32ř77í 71E74r89b17e95n 1503404456107

Ona totiž železnice je celostní odvětví a je to také o dopravě "posledního kilometru". Zrušením lokálek možná trochu ušetříte, ale hlavně zlikvidujete spoustu dalších cestujících a vyženete je na (už tak roztřískané) okresní silnice bez použitelné veřejné dopravy.

+6/0
4.4.2017 12:25

J49i47ř30í 98K25o59c62u55r31e69k 6415484185298

Tak ono se v IDSJKM umí napojit na vlak i autobus. Jen ve zbytku ČR na to ještě za 15 let nepřišli.

Zrovna včera v noci čekaly autobusy DPMB na zpožděný vlak.

+2/−1
4.4.2017 13:29

P63e43t70r 69N58e29c57h10a65n11i43c41k10ý 7213556678280

V IDOL už to taky docela funguje

0/0
4.4.2017 16:57

R66o54m18a69n 63J63e14s24c72h46k34e 9688675897385

IDS JMK není dobrá. Včera a dnes nám ujel před nosem vlak od vlaku v Brně - Židenicích. Mám je za to snad chválit ? Rozdíl 2-3 minuty.

+1/0
5.4.2017 12:17

L62i55b36o72r 34Z80a80v26ř51e48l 8819296641832

jo, Kordis, to je to nejhorší co nás mohlo v JMK potkat. Radši už jezdím autem, abych dvě hodiny někde nečuměl do zdi čekárny a dispečer Kordisu se nesmál!!

+1/0
6.4.2017 16:38

J58o51s10e62f 51T74l92a98m59s98a 7781650543857

Proboha editore, čtete to vůbec? Doslova zapleveleno chybami.

0/0
4.4.2017 12:01

J82a32n 41V96a20l14o77u54c84h 6812427468840

Jenže zatímco v těch letech byla autobusová doprava v plenkách a auto si běžný pracující nemohl dovolit, dnes je údržba trati, po které jezdí zastaralý kolejový autobus ř.810 po dvou hodinách, hodně drahý špás. A jelikož se "udržuje" dle stavu financí, klesá přepravní rychlost a tím ubývají další cestující. A napumpovat tam prachy a jezdit v intervalu cestující neomezujícím (tedy aby si nemuseli denní program plánovat podle vlaku) možná pár cestujících přiláká, ale náklady ani náhodou nepokryje (zatímco při zrušení se dají finance odtud dát na posílení (většinou soubežné) bus dopravy či dopravy železniční na alespoň trochu rentabilních tratích (jako to funguje v okolí Prahy či Brna).

+4/0
4.4.2017 11:32

P38a65v30e80l 44M49a40t23o94u34š15e25k 5240457638944

Jak jste přišel na to, že údržba tratě je hodně drahý špás? Není to spíš nějaký zažitý mýtus? Ano, udržovat desítky let totálně zanedbávanou trať alespoň na hranici sjízdnosti může být drahý špás, ale kdyby se jednou opravila do perfektního stavu, pak by na ni několik let nemuselo být sáhnuto a vlaky by po ní mohly jezdit 2x rychleji.

+2/0
4.4.2017 12:22

J36i93ř68í 35E94r43b29e17n 1833184606157

Takže ... takový návrat před rok 1912, respektive 1928, že? Někdy v těch letech probíhaly větší postátňovací vlny, kterými stát dosáhl významných úspor díky provozní synergii hlavních a vedlejších tratí.

+3/0
4.4.2017 10:25

M13a65r28e30k 14S89l63a42b38i28h43o26u24d71e87k 7968351802943

Ty tratě jsou na zrušení, jenže stát je zrušit nemůže, protože by se šotouši zbláznili. Tak se jejich zánik pokusí oddálit či zakamuflovat prodejem.

0/−3
4.4.2017 11:52

J68i23ř58í 57E86r73b20e88n 1943464226957

A čo Vy si predstavujete pod takým pojmom "šotouš", Kefalín?

+1/0
4.4.2017 12:20

M36a88r34e19k 38S16l83a21b34i80h30o66u18d59e52k 7218331552313

Vás!

0/0
4.4.2017 16:39

R80o13m22a90n 91J54e18s40c56h92k10e 9688955267315

Úředníci mnoho let dopředu cíleně ničili mnoho lokálek. Ždánice, Morkovice atd. Jsou jich desítky. Také stovky vleček zrušili. Budeme je za to chválit ?

+1/0
5.4.2017 12:20

J17i36ř88í 61K58o89c51u69r70e86k 6925914485368

K návratu do roku 1928 budete muset zrušit všechny autobusy. Tehdy neexistovaly. Ale pokud ten rozdíl odmítáte přijmout...

+1/−1
4.4.2017 13:33

R31o98m65a49n 24J40e92s23c96h42k64e 9298755377275

Autobusy byly už za císaře pána odborníku.

0/0
7.4.2017 16:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.