Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stát prodává další lokálky. Co kilometr, to statisíce korun

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) nabídne letos k prodeji zájemcům další trať, kde už dlouho nejezdí žádné vlaky. Na začátku května vyhlásí prodej trati z Dobronína do Polné na Vysočině. Už přes rok hledá zájemce o lokálku z Velké Kraše do Vidnavy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M69a94r23t87i27n 87K16u80b46í25k 9757579506443

Ještě k trati Dobroním-Polná, není pravda, že je celá trať nesjízdná do poloviny tratě jezdí pravidelně nákladní vlak pro obsluhu frekventované vlečky. Ve vyloučeném úseku byl po roce 2007 generálně opraven železniční přejezd na silnici Polná-Jihlava (dousud tam bliká výstražné světlo!), na generální rekontrukci tratě bylo v roce 2007 vydáno stavební povolení, že stavba nebyla nikdy zahájena je podivné. Na té trati mohl být obnoven pravidelný provoz s přímými příměstskými moderními motorovými vlaky Jihlava město- Polná s návazností na busy! Místo toho se lidé kodrcají autobusy. Asi jim to je jedno.

+3/0
4.4.2017 15:32

M82a61r38t96i92n 14K58u24b18í65k 9807809426643

Na všech tratích na seznamu byla cíleněn zlikvidována osobní doprava nekompetentními úředníky, kterým dávali sami typy úředníci od dráhy. Když jede ve vlaku málo lidí štve se na lokálky, ale když jede v regionálních busech lidí ještě méně je ticho po pěšině. Navíc se již léta tunelují tratě vnitřně například tím, že osoby starší 70 let jezdí v PIDu zcela zdarma a ve vlaku platí, hádejte čím pojedou? Navíc i v jiných případech byla za ministra financí Kalouska důchodcům odňata výrazná sleva na vlak i mimo PIDu. Nejprve se záměrně pokazí jízdní řády nepřípoji či trvalým ujížděním přípojů či přestupy na krajských hranicích. Hádejte čím pak lidé pojedou? Prodej tratí není řešením. řešení je zatraktivnit regionální tratě častou frekvencí spojů a návazností na busy, kam nevede trať, zvýšení traťové rychlosti, místo toho vlak pomalu dává přednost autu. Ať mi někdo vysvětlí proč v Rakousku se jezdí i na úzké trati 70 km/h a zde to nejde!!!;-€

+6/0
4.4.2017 15:05

P80a49v38e54l 69M39a54t38o40u53š77e23k 5390547238324

Při současné (ne)údržbě tratí bude za pár let na zrušení asi většina naší sítě. V tragickém stavu jsou i hlavní tratě, natož pak lokálky. Asi lze pochopit nerentabilitu některých uvedených úseků, ale jak může být nerentabilní např. spojnice Chrudimi a Heřmanova Městce nebo spojka z Rumburka do Ebersbachu, odkud je rychlé spojení do Drážďan, to mi fakt hlava nebere.

+2/0
4.4.2017 12:09

J82i82ř94í 61E88r17b28e92n 1783134216797

No ona se prodává trať (fyzické kolejiště a drážní těleso), nikoliv provoz na ní.

Ten provoz tam pak může zajišťovat kdokoliv - a je na něm, zda se mu to vyplatí. Mimochodem už za monarchie byl provoz na spoustě lokálek zajišťován právě státními drahami, protože všechny by byly jinak dost prodělečné (výjimkami byly Buštěhradská, Ústecko-Teplická a Košicko-Bohumínská dráha) například kvůli svým nepřestupním drahým tarifům.

+2/0
4.4.2017 12:23

P15e32t46r 17N73e26c52h44a35n28i94c74k53ý 7163986668490

Ta trať z Chrudimi musí úvratí a Heřmanův Městec má nádraží docela daleko. Ebersbach by byl fajn, ale obávám se, že to je i na Nemcich, kteří z kriminality co se tam k nim od nás přelévá nejsou nadšení

+1/0
4.4.2017 17:03

M35a45r83t63i51n 58K96u58b68í41k 9907429196613

Úsek Chrudim město -Heřmanův Městec by byl využíván, kdyby ce postavila bezúvraťová spojka na trať na H.Městec, požadoval to PC kraj při minulém vedení (Dušek), nyní je ticho po pěšině. Rumburk-Jiříkov-Ebrsbach zničil Ústecký kraj neobjednáním vlaků ve spolupráci se Saskem. Přitom mohl jezdit výhodný pendl (Löbau)-Ebersbach-Rumburk-Dolní Poustevna-Bad Schandau-Děčín..Aspoň, že se povedla ta část přes Sebnitz-Poustevna.

+2/0
5.4.2017 13:55

M90a35r43t58i34n 30K41o15l65l37e70r 7861563645104

At se klidně některé lokálky zruší, většině cestujících bude víc vyhovovat autobus. Vlak by měl naopak sloužit jako dálková doprava, ale v ČR to úplně nefunguje, spousta lidí jezdí autobusem třeba z Prahy do Brna, Plzně, nebo Budějovic, i když vlak je rychlejší a pohodlnější. Naopak ale rušení lokálek všem lidem vadí.

+4/−5
4.4.2017 12:06

R86a44d10i29m 36S38i76m75u94n51e80k 2860190246564

je to tak.. nemá smysl udržovat 6 vlaků denně, kde jede 5 lidí.. kdyby každýmu objednali taxík, tak se ještě polovinu ušetří..

+2/−2
4.4.2017 12:07

P20a53v92e18l 42M82a28t72o49u41š28e93k 5390287358804

Problém je v tom, co je lokálka. Za posledních pár desetiletí se staly lokálkami na pokraji zrušení i tratě, které bývaly hlavní. Místní autobus někdy lépe vyhovovat může, ale pokud má být vytížen, musí mít takovou trasu, aby pobral cestující z co možná největší spádové oblasti, což je ale bohužel na úkor rychlosti, a to někdy dost značně. Potom vlak vychází jako daleko rychlejší a kdyby mu zvedli traťovou rychlost z 50 (i méně) alespoň na 100 km/h, byl by rozdíl ještě daleko výraznější. Vše začíná a končí u stavu našich tratí.

+5/0
4.4.2017 12:18

J70i49ř93í 68E54r55b41e89n 1353614576677

Ona totiž železnice je celostní odvětví a je to také o dopravě "posledního kilometru". Zrušením lokálek možná trochu ušetříte, ale hlavně zlikvidujete spoustu dalších cestujících a vyženete je na (už tak roztřískané) okresní silnice bez použitelné veřejné dopravy.

+6/0
4.4.2017 12:25

J63i82ř49í 53K95o51c79u59r43e63k 6555664145268

Tak ono se v IDSJKM umí napojit na vlak i autobus. Jen ve zbytku ČR na to ještě za 15 let nepřišli.

Zrovna včera v noci čekaly autobusy DPMB na zpožděný vlak.

+2/−1
4.4.2017 13:29

P37e78t93r 20N82e45c75h25a98n25i68c30k87ý 7653966618270

V IDOL už to taky docela funguje

0/0
4.4.2017 16:57

R17o30m69a15n 84J57e78s49c42h76k54e 9308375857475

IDS JMK není dobrá. Včera a dnes nám ujel před nosem vlak od vlaku v Brně - Židenicích. Mám je za to snad chválit ? Rozdíl 2-3 minuty.

+1/0
5.4.2017 12:17

L11i49b39o13r 21Z40a51v74ř31e87l 8679496371362

jo, Kordis, to je to nejhorší co nás mohlo v JMK potkat. Radši už jezdím autem, abych dvě hodiny někde nečuměl do zdi čekárny a dispečer Kordisu se nesmál!!

+1/0
6.4.2017 16:38

J30o91s93e45f 12T37l59a82m56s32a 7921450403427

Proboha editore, čtete to vůbec? Doslova zapleveleno chybami.

0/0
4.4.2017 12:01

J13a98n 69V78a87l82o81u85c25h 6672577168750

Jenže zatímco v těch letech byla autobusová doprava v plenkách a auto si běžný pracující nemohl dovolit, dnes je údržba trati, po které jezdí zastaralý kolejový autobus ř.810 po dvou hodinách, hodně drahý špás. A jelikož se "udržuje" dle stavu financí, klesá přepravní rychlost a tím ubývají další cestující. A napumpovat tam prachy a jezdit v intervalu cestující neomezujícím (tedy aby si nemuseli denní program plánovat podle vlaku) možná pár cestujících přiláká, ale náklady ani náhodou nepokryje (zatímco při zrušení se dají finance odtud dát na posílení (většinou soubežné) bus dopravy či dopravy železniční na alespoň trochu rentabilních tratích (jako to funguje v okolí Prahy či Brna).

+4/0
4.4.2017 11:32

P78a94v82e96l 89M39a22t16o55u62š36e90k 5830207518664

Jak jste přišel na to, že údržba tratě je hodně drahý špás? Není to spíš nějaký zažitý mýtus? Ano, udržovat desítky let totálně zanedbávanou trať alespoň na hranici sjízdnosti může být drahý špás, ale kdyby se jednou opravila do perfektního stavu, pak by na ni několik let nemuselo být sáhnuto a vlaky by po ní mohly jezdit 2x rychleji.

+2/0
4.4.2017 12:22

J81i80ř27í 93E21r41b28e87n 1963704496527

Takže ... takový návrat před rok 1912, respektive 1928, že? Někdy v těch letech probíhaly větší postátňovací vlny, kterými stát dosáhl významných úspor díky provozní synergii hlavních a vedlejších tratí.

+3/0
4.4.2017 10:25

M48a16r77e76k 53S30l82a13b60i48h95o55u11d30e95k 7528171512953

Ty tratě jsou na zrušení, jenže stát je zrušit nemůže, protože by se šotouši zbláznili. Tak se jejich zánik pokusí oddálit či zakamuflovat prodejem.

0/−3
4.4.2017 11:52

J98i71ř43í 58E84r75b88e81n 1673624646187

A čo Vy si predstavujete pod takým pojmom "šotouš", Kefalín?

+1/0
4.4.2017 12:20

M92a67r71e62k 17S55l58a24b39i88h68o62u31d41e31k 7488191212313

Vás!

0/0
4.4.2017 16:39

R44o89m29a53n 53J76e71s29c91h76k41e 9108455977835

Úředníci mnoho let dopředu cíleně ničili mnoho lokálek. Ždánice, Morkovice atd. Jsou jich desítky. Také stovky vleček zrušili. Budeme je za to chválit ?

+1/0
5.4.2017 12:20

J86i62ř42í 57K42o45c60u91r81e68k 6815734945638

K návratu do roku 1928 budete muset zrušit všechny autobusy. Tehdy neexistovaly. Ale pokud ten rozdíl odmítáte přijmout...

+1/−1
4.4.2017 13:33

R43o67m42a57n 50J42e73s13c48h28k19e 9408825397315

Autobusy byly už za císaře pána odborníku.

0/0
7.4.2017 16:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.