- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pristi rok je Mitsubishi full electric asi za 27.000
... to je krásna doba zarábať a zvyšovať hodnotu akcií takto..... hodnota automobilky ktorá vyrobí 25 tisíc áut 1/4 ročne podľa nejakých akciií je vyššia ako hodnota automobilky ktorá vyrobí 25 000 áut denne. Keby Tesla robila napríklad lietadlá, alebo raketoplány, ešte to pochopím, ono až taký rozdiel v tých autách nie je, že? :-) ... vedia to predať, čo európskym a japonským automobilkám veľmi chýba, aj keď osobne si myslím že hlavne európska trojka audi, mercedes, BMW (+volvo) budú v autonómnych elektro vozidlách ďalej
Je to nesmysl, podvod. Čas elektromobilů přijde možná až po vytěžení většiny zásob ropy a plynu.
V každém případě je podmínkou rozvoje v konkurenci aut se spalovacími motory zásadní zvýšení dojezdu na baterii na zhruba dvojnásobek dnešního a hlavně nalezení technologie, která by umožnila úplné dobití baterie v řádu minut. Pak musí přijít investoři a postavit sítě dobíjecích stanic. Než se to stane, jsou elektromobily jen líbivým vrtochem podivínů.
A co si myslíte o kvantové fyzice? Taky ještě nepřišla její doba?
Prostě jenom do doby, než se pořádně rozhoupou Japonci a Korejci ... pak celá slavná Tesla skončí .....
Třebas na Toyotu, jejich výrobní linky, zkušenosti mnoha desítek let, na její kvalitu a cenu ... prostě mít nebudou ....
Už i ten Hyundai se rozhoupal a začíná prodávat Ioniq ...
Tesla těží z designu závodního kupé ... to je vše ....
Hyundai má takové prodeje jen díky ceně, ne že by byl tak kvalitní a podobně.
Kdybych mohl prodat opci za současnou cenu se splatností za 5 let. hned do toho jdu.
Takhle z pohledu hodnoty nedává ocenění Tesly zatím racionálně smysl. Je před nima moc proměných a nejistot, které je potřeba překonat. Jistě mají skvěle našlápnuto, ale to je zatím otázka budoucnosti.
Jeden příklad za všechny - Nedávno koupila společnost Intel izraelskou firmu Mobil Eye s cca 600 zaměstnanci za 15 miliard USD. To není tím, že by tahle firmička měla dnes takovou hodnotu, ale tím, že Intel předpokládá, že velké automobilky budou v budoucnu používat senzory pro autonomní řízení právě od Mobil Eye. Takže do akciích se promítají různá růstová očekávání. U Tesly je to totožné.
Podle mě není daleko okamžik, kdy Tesla překoná GM a bude nejhodnotnější americkou "automobilkou". Stačí aby letos správně ošéfovali náběh produkce levnějšího Modelu 3, začali prodávat ty představené solární střechy a cena Tesly na burze půjde vysoko nad 50 miliard USD. Long TSLA...
solární panel střechy .. to měl mercedes na autech už asi před 15 lety ....
Nejen díky prodeji automobilů investoři věří Tesle, také díky budování velmi komplexního a pokročilého produktu. Automobily jsou jen částí a to konečnou, další je výroba energií (solární střechy), jejich skladování (baterie) včetně distribuce (superchargery) + další projekty kolem.
Jaké ukazatele autor myslí? Meziroční nárůst prodejů o 70%? Marže na prodaný vůz přes 25%? Vyprodanou produkci na dva roky dopředu? Skvělý rozjezd nového byznysu (stacionární baterie)?
V účetní ztrátě jsou jen kvůli obrovským investicím do růstu produkce. Veškeré zisky a ještě něco navíc investice do nových produkčních zařízení.
A přesto jsou ve ztrátě .... už spoustu let ...
A elektro auta vyrábí kde kdo ... a výrazně levnější a výrazně kvalitnější ....
dneska se může napumpovat kdejaká akcie , za jeden týden klidně o desítky procent, ty ceny na burze jsou tak nereálné a manipulované, že určovat hodnotu firmy cenou akcií je v dnešní době debilotina
Přesně tak. Skutečná hodnota Fordu resp. GM je už jenom díky nemovitostem mnohonásobně vyšší. V každém případě má Tesla určitý potenciál (a ten asi vyjadřují akcie), ale ten může snadno padnout. Ve vzduchu je prostě příliš mnoho ALE (např. stále vysoká cena vozů, problémy s dobíjením (doba/dostupnost), vozy jen pro horních 10 tisíc). Ostatně ani Model 3 nebude žádná větší masovka i když už bude relativně přístupnější. Cena startuje téměř na milionu s dojezdem 350 km, varianty s větším dojezdem přes 500 km stojí téměř 1,5 mil. korun.