Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se, jak se změní interiér pendolin. ČD je zmodernizují samy

České dráhy poprvé ukázaly, jak promění interiér svých nejrychlejších vlaků. Jednotky Pendolino projdou velkými úpravami do příštího léta. Na cestující čekají nové sedačky s koženým potahem v první třídě a látkovým ve druhé. Oproti stávající podobě se tak budou lišit už nejen barvou potahu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P10a98v72e19l 52Š44m82í49d27e30k 6939520833928

Bude to vypadat pěkně podle fotek.Pro diskutéry, že ČD nasazují staré pantografy (řada 451 pod názvem žabotlam), je to operativní záloha, když je elefant porouchaný, tak jede, ta záloha stojí na nádraží v Praha Vysočany.Holt diskutující měl smůlu ten den.;-D Pro autora článku dík za infoR^

0/0
5.4.2017 2:40

S79t12a55n86i53s92l74a75v 22N32ý10v14l53t 2774355583

Proč se nepřepravuje po kolejích ten vrak k renovaci?

0/0
5.4.2017 0:49

P67a18v32e33l 29S32o75v78i59č35k76a 4406738325532

Není pojízdný a není k ispozici vhodný vůz, na kterém by se dal přepravit.

0/0
5.4.2017 18:23

V44a22š20e51k 82Ř29í47h36a 2833383558152

Nevím kdo dělal rendery, ale jsou celkem zoufalé.;-( To nemám ani jako nástin natož s tím lézt do novin.

0/0
4.4.2017 19:42

M97a42r39t21i82n 45K73ü51h68n 9926265841564

Pantografi jezdí pouze a jenom na lince S41 Praha Libeň - Roztoky u Prahy. Po nasazení rekonstruovaných patrových vozů na linku do Berouna jinde už nasazovány nejsou v provozu jsou cca 3. jednotky každý den včetně víkendů.

0/0
4.4.2017 19:56

P78e36t64r 77M24a24r50š45o90u36n 5815988436226

Super pokud dají do jedničky tu "kůži".

Člověk se poslední dobou bál i v jednicce na ten silenej potah sednout. (Zažil jsem i kdysi cestou z Vídně čůně, co evidentně chodilo měsíc v sandálech, a v Pendolino si dalo samozřejmě nohy na protější sedačku...)

0/−1
4.4.2017 18:44

M48i26c34h13a84l 92S47t46e32h54l37í43k 9114611481189

Tak jako OK,ale hlavně by se měly vyřadit z provozu staré pantografy.O víkendu jsem jednu viděl v Praze a nevěřil jsem vlastním očím, že ještě jezdí

0/−5
4.4.2017 18:36

L70u70k51á57š 66Č44e89r56n57ý 2737778898831

Vyřadit zcela je nemůžou, jak byly předloni? Krátkou dobu ty extra mrazy tak jednotky City Elefant to nedali, ale staré city Frog ( pantografy) jezdili bez problémů, jsou to šílené křápy, ale co týče provozu za extrémních teplot jsou to vskutku nezmaři, dráhy je mají tzv do rezervy.

+2/0
4.4.2017 18:44

Z91d92e30n56ě63k 73S18t55o53d10o59l53a 8927431265406

Nevím jak pantografy snášejí mrazy teď, ale v devadesátkách jsem na Středu několikrát zažil ohřev ohněm z palet a to byly mrazy kolem -20°C. Do Klánovic jsme jeli s nedovřenými dveřmi....masakr.

0/0
4.4.2017 20:25

P91e68t22r 11P89e74t42r 6903712518963

Pokud vím tak pantograf jezdí jen jeden a to na jedné lince u Prahy o víkendu, jinak už nejezdí vůbec...

+1/0
4.4.2017 18:51

L67u67k68á94š 46Č89e72r53n63ý 2537518178401

Jezdí, jde třeba první spoj Kolín - Nymburk - Praha ( viděl jsem ho hodně často) , dále se nasazuje i na Praha - Stránčice..... ( sem tam, pokud nevyjde nová jednotka City Elefant) těch případů se najde více, těch jednotek mají dráhy mnohem více.

0/−1
4.4.2017 18:58

K91a53r95e61l 94Ř14e66h83á46č62e23k 9562470971242

Staré pantografy jezdí už pouze jako záloha v případě poruchy Elefanta. Je logické, že nová souprava za 250 000 000 Kč nebude stát někde na záloze, ale bude jezdit na plánovaných výkonech. (Jo a ještě jezdí na městské lince, ale tam je to tak krátká trasa, že se zatím nevyplatí kupovat nové soupravy).

+2/0
4.4.2017 19:46

K78a91r39e81l 30Ř81e45h13á55č41e91k 9842970961362

Staré pantografy o víkendu už nejezdí vůbec (mohlo se jednat maximálně o nějakou mimořádnost).

+1/0
4.4.2017 19:47

J66a47n 15B68a59r81t43a 7501468751891

Ze chce i dnes v techto relativne starych vlacich, ktere si hraji na premiantskou tridu, Ceske drahy priplatek 70 Kc za misto plus premiova cena jizdenky, je zarazejici a prehnane. Fakt je, ze to filtruje urcita individua, ktera jezdi beznymi spoji, ale presto.....

0/−11
4.4.2017 18:10

J11a62k10u83b 58K82o75r26e16c 6654380711253

Cena jízdenky je stejná jako v jiných vlacích.

+6/0
4.4.2017 18:32

L11u19k33á23š 26Č91e57r34n91ý 2617638268301

Přesně, platí se pouze místenka, která už ke konci trasy ani není potřeba.

+1/0
4.4.2017 18:34

K79a59r19e20l 42Ř57e48h78á45č68e23k 9532780901102

Žádné prémiová cena za jízdenku do Pendolina není. Cena za jízdenku je stejná jako u jiných spojů. Jen musíte mít navíc tu místenku.

+2/0
4.4.2017 19:48

P49a23v59e50l 41P48r39o86k65o42p 6408232625720

Někdo si rád připlatí, že do cíle dorazí o pár desítek minut dříve, jiný zas ocení, že mu neujede poslední přípoj, a další se třeba ve vlaku rád nají normálním teplým jídlem a dá si točené pivo. Řekl bych, že ve všem jsou tyto "staré vlaky" proti konkurenci dost prémiové.

0/0
4.4.2017 23:05

L19u15k75á91š 96Č29e59r95n35ý 2167298618821

Spíš by to chtělo upravit životní prostor, tedy hlavně místo pro nohy, člověk je tam doslova jak sardinka, je jedno zda jde o 2 nebo 1 třídu, je to naprostá katastrofa

+2/−2
4.4.2017 17:36

D52a70n53i77e56l 78K13r55o10n60e24r 7134704386277

Zkuste se projet Leo Express, a pak presednete do Pendolina a budete si pripadat jako v raji. ;-)

+6/0
4.4.2017 17:48

J69a79n 54B91a16r47t31a 7161498441731

Nesrovnatelne, je to jina trida vlaku - Leo je upraveny primestsky vlak tak, aby jezdil mezi regiony. Na druhou stranu Pendolina Ceskych drah uz jsou zastarala a tento model se uz dlouho nevyrabi.

0/−3
4.4.2017 18:06

L25u18k51á93š 98Č54e15r42n19ý 2347818888691

Jan Bárta - právě, pro Itálii od kud jsou byli už zastaralé a nevyhovující pro provoz u nich podle jejich měřítek, holt pro naše měřítka to byl TOP.

0/0
4.4.2017 18:12

P68e83t26r 39H11o29r91s45k14ý 9565353958876

No vlak.. Spíš taková designová tramvaj.. :)

0/0
4.4.2017 19:14

L58u80k37á59š 64Č15e55r49n39ý 2677818838521

;-D;-D;-D;-D, ne teď vážně, místo je na pytel, zlaté vagóny co teď koupili ČD od OBB, prochází pouze úpravami a jdou na trať, v 1 třídě kupé buď pro standart 6, ale i PRO 4 LIDI, kožené sedačky a mraky místa, neříkám že Pendolino stojí komplet za h...., ale je vidět že je to kapacita na úkor komfortu

0/−1
4.4.2017 18:10

P71e18t70r 83P21e37t70r 6303192268773

ano ale ty vagony od OBB taky byly původně vyráběny na úplně jiné ceny jízdenek, samozřejmě, že pak si může dopravce dovolit méně šetřit místem, když stojí jízdenky násobky našich. Dokud bude u nás všechno dělané tak super úsporně tak budou prostě i malé vlaky.

Lidi si si pořád stěžují na kvalitu železnic a porovnávají se západem ale nějak zapomínají zmínit, že na tom západě stojí stejná vzdálenost 5x tolik a dojíždění do práce by si člověk s českým průměrným platem nemohl v Německu dovolit. Na východě na tom jsou stejně jako u nás a kvalita železnic je o dost horší.

+5/0
4.4.2017 18:54

L61u32k32á15š 71Č95e26r16n88ý 2527298188531

To máte pravdu, u těchto OBB ( Rakousko) to je na jejich území dělené na 2 třída, 1 třída a 1 třída komfort.

0/0
4.4.2017 19:03

K59a52r53e39l 15M63o37k76r10y42k 3476178923

tak to je blbost při nákupu jízdenky dopředu přes oebb či db se dá přejet půl evropy za 19 euro ..

0/0
4.4.2017 19:49

M42a47r63t22i76n 31K20ü17h49n 9476375921274

Ano ale druhou třídou zkuste někdy poroznat ceny v 1 potažmo v 1+

0/0
6.4.2017 15:23
Foto

L16e62n19k87a 36M65a28t27o64u12š82k20o76v65á 9860717976939

Máte pravdu. Třeba já mám 186cm a nikde si pohodlně nesednu. V žádných dopravních prostředcích, ani v letadle, ve vlaku nevyjímaje.. :/

+1/−1
4.4.2017 18:33

P55a14v39e57l 18P22l56z14á64k 3951763388422

Hernajs, není to nějak brzo na modernizaci. Opravdu starých vagónů jezdí po kolejích pořád mraky. Nějak mi to smrdí.

+3/−11
4.4.2017 17:23

L46u88k66á35š 43Č58e92r78n37ý 2297668758281

Není, Pendolinem jezdím dost často a opotřebení běžným provozem je už nějaký čas hodně znát.

+4/−1
4.4.2017 18:31

V45o57j73t47ě98c39h 83H60a64n94á32k 1609573796398

Pendolína jsou vlajkovou lodí ČD, proto musí nabízet vysokou kvalitu. Navíc za 12 let už opotřebení poznat jde ;-) Zároveň s rekonstrukcí budou sníženy náklady na provoz, což je taky dobře ;-)

Právě proto, aby se to nedostalo do fáze 30 let neudržovaných vozů, které občas vidíme a používáme je tato "brzká" modernizace potřeba

+1/0
4.4.2017 20:12

J27a52r71o23s98l16a16v 81C44h29a96l15u72p59a 8954211595305

Zajímalo by mě jestli jsou už Pendolina zaplacena, když už je chtějí modernizovat. Nákupem Railjetu dráhy ukázaly jak je vlastně Pendolino zbytečné a drahé. Než modernizovat, by je měli prodat a místo toho nakoupit další soupravy Railjet. Jen se obávám že ty pendolina by nikdo nechtěl.

+2/−8
4.4.2017 17:03

J88a54n 80Z85a28h48r13a89d42n16i14k 3154700487351

Pendolina nejsou zaplacena a nikdy nebudou.To byl tunel jak prase a malá domů:-P:-P

+1/−13
4.4.2017 17:12

J30i57r88i 48D32o56m32i57n66i41k 1271948641620

;-D

+2/0
4.4.2017 17:15

O58n31d72ř63e46j 29Z19d38e97r90a36d80i67č12k90a 6114225923988

Aa, expert ;-D

+4/−1
4.4.2017 17:24

J20a69n 78S39ů71r98a 4155573383942

Jsou zaplacena

http://ekonomika.idnes.cz/cd-se-zbavily-uveru-na-pendolina-da3-/eko-doprava.aspx?c=A141126_122549_eko-doprava_neh

+9/−1
4.4.2017 17:17

K89a45r58e24l 20M49o51k21r26y62k 3776828383

no já bych spíše přivítal větší prostor pro nohy a ne nové barvy.....ten není v pendolinu dostatečný ani v 1.třídě - zlatý EC ..

nedávno jsme jel vlakem na Taiwanu a místo pro nohy bylo dvojnásobné oproti "slavnému" pendolinu ..

+8/−2
4.4.2017 17:03

P79e20t34r 65P95e76t98r 6383362928513

No dokud se bude na Ostravu jezdit za těch 250kč (nebo za kolik to tam jezdí) tak asi moc místa na nohy nebude.

0/0
4.4.2017 18:50

P69e59t29r 61Š92i67m89e46k 2399917426968

Pendolino je nejlepší. Jen JLV by mohlo zvednout kvalitu. Opravdová káva by byla fajn. I to rozdávání vody je takové trochu... jen trochu noblesy a bude to fajn.

+6/0
4.4.2017 17:01

P84e76t66e41r 86T12l52u56č89h93o17ř 3114552436281

Přesně. Před 2 týdny jsem musel jet do Práglu Vančurou kvůli času. Nicméně ten servis sto a jedna. Zatímco v RJ jsem si mohl říct o občerstvení 10x za cestu, v Penďasu jednou a dost. Zbytek via elektronické objednávky. A ano, o kafi nemá smysl mluvit. Ani o cenách jídla a pití obecně, v tomto srovnání.

0/−3
4.4.2017 17:23

R94o32m72a98n 23S46t30o87n26e96k 1819613959111

žadny vančura do prahy nejezdi

+4/0
4.4.2017 17:47

P83e25t48r 43M80a42r32š97o90u32n 5705938166496

Jasně kafe zdarma z termosky...

V Pendolino máte bistro. Tedy jidelak. A kafe vám udělají do porcelánu. Nojo No, není zadarmo...

Občerstvení si můžete koupit v Pendolino taky kolikrát chcete, jen si prostě dojdete do jidelaku. A nebo nemusíte a objednate online i zaplatíte dopředu online. Jídlo na porcelánu a klasické.

Nojo, Pendolino nemá na kazdy vagón poletuchu, ale proč by tam měl furt někdo chodit. Jestli to je ono sto a jedna....

+3/0
4.4.2017 18:38

P26e12t38r 67P85e66t43r 6133202958203

no vidíte, já kafe nepiju a neustálé "návštěvy" stewardek mi jsou celkem nepříjemné. Když jsem chtěl v RJ cestou do Prahy spát tak mě několikrát vzbudila, zda si něco nedám, i když jsem jí výslovně požádal, ať mě nechá být, že si řeknu, když budu chtít objednat. Omluvila se, že jí ty intervaly předepisuje nějaká jejich vnitřní směrnice a ona musí.

Oproti tomu v Pendolinu normálně funguje net, je rychlejší a když si nejdu místenku v tichém oddílu tak si jedu jak pán. Záleží co komu vyhovuje. Někdo prostě ocení víc kafe v porcelánu za peníze v pendolinu a někdo jiný zase kafe grátis do kelímku v RJ.

+1/0
4.4.2017 19:00

A34l84a62n 30Ř21e97p85k55a 4745386

mě třeba vyhovuje, že mě neustále neotravuje stewardka zda něco nechci ;) A v Pendolinu máte možnost si dát i plnéhodnotné teplé jídlo, v RJetu ne, takže to až tak moc srovnávat nejde

0/0
5.4.2017 6:55

J96i16r26i 39D94o84m24i89n50i11k 1311238581920

Pendolino je fajn, co mi ale vyrazilo dech jsou plastové kelímky na pití a saláty balené ve folii na tácku i v první třídě To jsem opravdu nečekal. Jinak spokojenost, mile mne překvapila i kvalita jídla.

0/0
4.4.2017 16:39

J19a57k64u58b 66Š43a97f58a14n40d69a 7465227721161

Mě se to prostě nelíbí. Vypadá to jak nějaká laciná MDF deska.

A ten prostor pro děti myslí vážně? Takový tmavý kout... To to nešlo udělat trochu veselejší?

0/0
4.4.2017 16:32

P68a50v82e17l 63D70o36m10i69n79i49k 8148175353808

Zmodernizují je samy, ale za peníze daňových poplatníků, takže malá domů pro někoho. Kino pro děti je zvrhlost podporující nezdravé návyky, jako by nestačilo, že většina věčně čučí na televizi nebo na monitor.

+2/−9
4.4.2017 16:31

R29o82b82e40r16t 61P15r75a96ž20á78k 4398726285800

To těžko. Pendolina si na sebe musí vydělávat. A taky tak činí.

+4/−1
4.4.2017 16:39

P89e54t54r 53S38v37o25b53o18d19a 5112935928321

Ani nahodou. Amortizase se neplati. Az jednou skonci, nebudou penize na nova...

0/−1
4.4.2017 17:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.