Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Někteří řidiči autobusů pracují 350 hodin. Jsou přepracovaní, říká odborář

Ve čtvrtek má stávka dopravních odborů ochromit linkovou autobusovou dopravu na území celé republiky. Zatím se ke stávce hlásí stovky řidičů ve čtyřech krajích. Šéf odborového svazu dopravy Luboš Pomajbík říká, že kraje a zaměstnavatelé už teď zastrašují řidiče, aby je od stávky odradily. „Bez zásadního navýšení mezd se systém linkových autobusů zhroutí,“ dodává odborářský boss.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A37l56e59x81a78n75d74e22r 86N91o96v63á86k 2648235814854

Soudruh Pomazblitek působí silně oduševnělým dojmem.

0/0
6.4.2017 7:40

J48a62n 50D48l86o72u17h66ý 8426890923790

No to já dělám taky a nestávkuju...

0/0
5.4.2017 17:51

M65a82r79e10k 68H27r49u34b86y 6527882611858

Chapu to spravne, ze kdyz ridicum pridaji, budou min prepracovani? ;-):-P

+4/0
5.4.2017 13:03

V11l25a42d67i23s97l16a48v 98G29r58y54c 9484494828522

dost mizerné peníze. zdražit jízdné a hotovo.

0/−1
5.4.2017 12:05

M25i45r84o81s41l30a19v 26J62o27z46e72f57y 3988941732886

Ale pane odboráři a kdo za to muže že od devadesátých let nikdo netlačí na hodinovou sazbu? Stačil by každoroční narůst jen o inflaci ale v pevné složce mzdy. To že jste na to dlabali a skočili jste jen po nadstavbové složce (prémie) je jen výsledek vaší práce. Tlačte na hodinovku každý rok a ne jednou za 20let o 30kč. To že vám přidají prémie příplatky či za náročno je dost zcestné...

+1/0
5.4.2017 10:10

J62u85l57i74á97n 28K91l86a40p66a62l 8300554308765

Můj soused dělá řidiče autobusu u jedné firmy,a ty karty ma 2

+1/−1
5.4.2017 8:48

M65i81r70o16s13l79a53v 79B16u25č14e95k 6603423891984

Před revolucí dělali řidiči ročně i 800 hod přesčas, (nyní ZP max 416 hod). Změnilo se toho málo - práce je více, než-li šoférů. Chudobu , směšných 75 - 100 Kč á hod, zakládá samotný Stát - Magistráty ! Výběrové řízení jde za nejnžší cenou, (pochopitelné), nicméně to pak odráží mzda ! Evidentně v zadání chybí zvýraznění momentu - ano cena provozu co nejnižší se zvýrazněním mzdy řidiče - Ta by měla být naopak co nejvyšší, (neděje se). Přijatelnou mzdu pak tvoří ony přesčasy - Člověk ovšem nežije, je stále před - po směně, i odpočinek má - pravda na sedadle autobusu , ovšem zase v jiném městě ! Dobré zejména pak v zimě ... Nejsem odborář - žádný revolucionář - Nicméně opravdu, za 28 let jsme měli být dále - Podporuji !

+5/−1
5.4.2017 7:04

P34e84t65r 85D63r35a76p27a27l 3925938103625

ne magistráty, ale Krajském úřady. problém se netýká MHD, ale linkových autobusů

+1/0
5.4.2017 8:33

M55i94r17o96s69l17a74v 38B88u70č18e19k 6153503581924

Ano, jsem v obraze, ale princip je stejný i u Magistrátů ! Celá historie dopravy je o tom, že řidiči nejsou a nebudou ! ... Jde i o právní problém - I kdyby prachy byly, nelze je řidičům přidat, protože bvy se porušily podmínky Výběrových řízení ! Ten vyřazený, má plné právo se IHNED ozvat! Složité a hlavně od ČSSD - B.Sobotky nedomyšlené - Třešeň na dortu - Neomarxová stávku podporuje ! To fakt nemá chybu ! ... :-)

+1/0
5.4.2017 9:30

P32e41t54r 50N67i38v45n89i43c22k39ý 3142534885197

Výběrové řízení na nejnižší cenu za dodržení kvalitatitvních požadavků - zcela správný přístup.

Problém je zcela jasně u dopravních firem, které se do výběrových řízení hlásí s podřezanými cenami, kde na mzdy řidičů zbydou jen tak malé částky, za které odmítají jezdit.

Systémové řešení: požadovat po firmách, ať dodržují uzavřené smlouvy. Pokud spoje nevypraví, pokutovat až vypovědět smlouvy a vypsat nové výběrové řízení, kde se snad firmy poučí a budou v navízených cených mít zahrnuté i mzdy natolik zajímaví, aby řidiči ber remcání jezdili.

PS: Samozřejmě to podělal stát, kde z čista jasna nakázal platit více, i když jsou smlouvy uzavřené a platné.

+2/0
5.4.2017 8:46

S85t52a26n59i30s96l97a89v 35K24r69e45j24c56a76r 6577836273334

A jaký je tedy rozdíl mezi řidičem busu a kamionu. V dnešní době už neplatí, že řidič busu je čistší reprezentativnějším povoláním. Ano, profesionální řidiči, mají více přesčasových hodin, aby se platově vyrovnali pracovníkům v českých montovnách. Ale je druhá otázka, proč je tolik drží práce busáka a kamionáka, proč si nenajdou práci v obchodě nebo výrobě a službách. Proč tolik vyučených autoopravářů a opravářů zemědělských strojů raději utíká k volantu než by vykonávalo řemeslo jež se vyučili a vystudovali. V dnešní době by opravdu měl o výši platu podřízených měl rozhodovat zaměstnavatel a nikoli stát. U státních zaměstnání by jsme se možná měli vrátit k prvorepublikovému pojmu jako byla profesní definitiva zaměstnance.

+1/0
5.4.2017 9:48
Foto

T93o61m49á59š 94D27v58o26ř63á56k 7765706847981

Jen ať šoférům pořádně zaplatí!!!

+2/0
5.4.2017 6:40

J60a32n 66D88l90o38u95h34ý 8506290353960

Jasně. A zaplatí to cestující .

0/0
5.4.2017 17:52

L92o31u42i66s 64H54a85g30e94n 4578450913303

Linky do 50 km nespadají pod směrnici 581 a nemají ani digikartu. Tak že jezdit můžou. Já udělám 70 hodin za týden a nikoho nezajímá zákoník práce... Ani mě mě to baví... ale nedělám to za 100 Kč na hodinu to by mě nehlo...

+1/0
5.4.2017 6:24
Foto

M42i70r79e44k 43K57a53t84z45l 9630342198688

Být autobusákem je dost tvrdý chleba. Doteď jsem netušil, že jsou tak mizerně placeni. Zcela souhlasím s jejich rozhodnutí jít do stávky--i když to mnohým z nás znepříjemní život. Přeju jim ať se jim své požadavky podaří prosadit.

+4/0
5.4.2017 5:00

P92e88t37r 68N20i30v34n97i34c37k83ý 3952914315837

To jo, ale je spousta i jiných tvrdých zaměstnání. Každý se může rozhodnout, co se mu ještě vyplatí dělat a hledat optimální práci. Trh rozhodne.

0/0
5.4.2017 8:48

L64u14k12á85š 74F67o58k66t 5254892179703

Někdy aj 650h :-P

+1/0
5.4.2017 1:41

L80a21d56a 66N18o56v94a61k 4962913357

hm.. ale 744 je taková hranice.., pak už to začíná překračovat fyzikální limity...

+2/0
5.4.2017 2:29

T46o25m66a32s 17B42a95r47t50e36k 8686300411

Docela by me zajimalo za jak dlouho he tech 350 hodin. mesicne to urcite nebude, protoze by delali 12 hodinove sichty 29,5 dne. Tezko se mi nyni veri ze ostatni informace, napr o mzdach jsou pravdive.

+1/0
4.4.2017 23:47

L60a47d44i11s44l31a21v 78H13o59l53í85k 5762692759491

Máte směny dlouhé 15 hodin (do fondu pracovní doby jde třeba 8 hodin, protože zbytek je tady hodina čekání, tady 40 minut, tam 50 minut) x cca 22 pracovní dní = 330 hodin v práci, ale jen 176 hodin ve fondu pracovní doby. K tomu si uděláte 2 soboty v měsíci jako přesčas a jsme na 350 hodinách.

+3/−2
5.4.2017 0:36
Foto

I95v69a86n 71B77á64r70t18a 5441508332296

Ale ano, za měsíc, za jeden měsíc! A klidně může mít i volnou neděli ;-D

0/0
5.4.2017 17:39

L65u43k21á90š 24K16l69a21z93a26r 1741807553431

Ten nový příspěvek za ztížené prostředí je za co? Za sedavou práci, permanentní nedostupnost WC, nebo snad horko v létě? Jen abych věděl, za co přesně si nový příplatek autobusáků zaslouží dalších 90% profesí v tomto státě...

+2/−2
4.4.2017 23:43

M64a22r45t40i71n 30Č97a53p66e81k 6580621947754

Za co? Sebevrazi v autech co vám v jedou přímo pod autobus, za cestující, kteří dělají ve voze bordel a když je chce člověk napomenout jsou urážení a stěžují si na řidiče a také za práci mechanika, jelikož na liniových autobusech si řidič dělá/zajišťuje vše od výměny žárovky po mytí autobusu.

+1/−1
5.4.2017 4:48

P36e65t93r 97D91r37a47p25a41l 3945628633155

rizikovým faktorem je i stres

+1/−1
5.4.2017 6:33

L37u12k52á22š 90K32l31a15z94a98r 1201607983531

:-) 350 hodin a říká se jim Stachanovci...

+2/0
4.4.2017 23:39

F21i76l39i42p 60K20r93a84t37o31c76h87v28i94l 4493795506762

No... za par let (odhadem maximalne 10-15) pujdou vsichni ridici na UP protoze je plynule nahradi systemy automatizovaneho rizeni. Ty budou bezpecnejsi, nebudou stavkovat a budou moci klidne odjezdit 600 i 700 hodin mesicne.

V ty dobe ocekavam odborarsky akce typu "Rozbij robota", "Skoc pod kola" a podobne. A pak uz nebude odborar v oblasti, ktera je jedna z nejsnazsich k nahrazeni umelou inteligenci.

+1/−4
4.4.2017 23:33

J18a24n 69N51o23v69á66k 6404734

Jenže v té době už tu bude nová daň - daň za automatizaci a lidé budou mít základní příjem od systému + přivýdělky.

+2/0
4.4.2017 23:45

F69i41l66i83p 46K92r83a35t47o12c61h11v53i21l 4523735306452

Jj... to urcite jo. Jinak by to stavajici system zhroutilo. Byla by to velmi rychla cesta k extremistickym formam vladnuti.

Ale to na faktu, ze ridicum jako profesi zvoni hrana nic nemeni.

+1/0
5.4.2017 0:04

S12t14a35n65i24s57l42a52v 83N82ý69v63l69t 2744305463

daň za automatizaci už je. Nově vznikající fabriky dostávají dotaci za to, že některé pracovní pozice nezautomatizují. Říkají tomu nějak vnešeně eurosocialisticky, ale má to tuhle funkci.

0/0
5.4.2017 0:40

J33a53n 70N47o39v93á43k 6684124

300-350 hodin? Za jak dlouho? Ročně?

Pokud měsíčně, tak bych rád viděl někoho, kdo pracuje 30 dní v kuse 10+ hod. :-))

+2/0
4.4.2017 23:30

M77i87l75a64n 13K27o76i91š 4347632361470

Já bohužel takových řidičů znám poměrně dost. Nemají třeba 350 hodin, ale 250 hodin měsíčně zcela běžně.... A někdy i víc.

+1/0
4.4.2017 23:32

J14a26n 19N50o92v19á10k 6654834

Tak jich znáte dost, nebo vlastně neznáte žádného s 300-350 hod ? :-)

+2/0
4.4.2017 23:34

M42i86l80a16n 87K97o13i81š 4157182691650

Vím že některý měsíc dosáhnou nebo i překročí těch 300 hodin, ale není to pravidelně každý měsíc.

+1/0
4.4.2017 23:39

M62a46r68t65i87n 80Č64a91p70e45k 6200921987284

Za měsíc. Počítejte se mnou: nástup ve čtyři ráno, konec kolem jedenácté večer, to je zhruba devatenáct hodin. Mezitím jsou přerušení, takže čistá doba jízdy vychází na zákonnou normu. A linky jsou přidělené, takže ridic jezdí každý den to samé. Takže to máme 19*20=380 hodin.

0/−1
5.4.2017 4:40

M36i61r95o46s84l43a13v 27J44o11z94e57f25y 3288731192286

No a kde jsou víkendy?pomalu všichni jezdí šest dní a to nebudu muluvit o sedmém dnu, že kolegové:)

0/0
5.4.2017 9:51

P55a66v80e51l 79N49o84v15o37t44n72ý 4220962751867

Tech 350 hodin je i s cekanim. Stejne to maji na drahach. Kdyz cekaji na tocne 2-3hodiny, dom jit nemohou. V praci pak jsou i tech 250-300hodin za mesic.

+1/−1
4.4.2017 23:11

L17i68b71o50r 85V67e32n36g62l44á11ř 4664695402654

ale i to je nesmysl, museli by tam byt 12 hodin denne 30 dni v tydnu

0/0
4.4.2017 23:29

J46a28n 60Z26í64d36e27k 5769561219211

To je urcite nesmysl, tyden nema 30 dnu :)

+4/0
4.4.2017 23:55

J41i57ř97í 39R14y47s 2349189493553

Když pominu 30 dnů v týdnu, tak tyto směny mohou mít 15 hodin

0/0
5.4.2017 4:53

J56i32ř33í 60P33u39d27i16l 8770818243738

řidiči , kteří nedrží při sobě se musí nejdříve naučit toto pravidlo vyjednávání. Jinak je to o ničem. Nic moc nedosáhnou.Až budou všichni stávkovat týden, pak se uvidí! Ale takto ?;-(

+4/0
4.4.2017 22:54

M71i97l54a61n 80K21o59i89š 4917252381730

To není jen řidičích, ale o našem národu obecně, stále jsme nepochopili, že v jednotě je síla.... raději se budeme hádat mezi sebou o čemkoliv.

+4/0
4.4.2017 22:56

M36i74l37a33n 39K63o42i61š 4907192881940

Je potřeba si uvědomit, že řidič, který měsíčně najezdí 300-350 hodin, ohrožuje právě vás cestující. Protože unavený a nevyspalý řidič, je riziko samo o sobě.

+2/−1
4.4.2017 22:48

L37i64b40o95r 10V70e77n39g95l66á84ř 4984835522654

milane, nikdo nemuze najezdit tolik hodin, to je lez

+2/−1
4.4.2017 23:30

M57i59l63a40n 93K58o33i57š 4127922751230

Těch 350 jsou samozřejmě extrémy a ne moc časté. Ale 250 hodin je u řidičů, které znám osobně, běžnou praxí.

+1/0
4.4.2017 23:35
Foto

I49v62a82n 61B18á58r34t25a 5791628882306

Ne, to je realita, bohužel.

0/0
5.4.2017 17:44

J46a98n 77B69a88r38t48a 7861968291131

Pane odborari a veskere vedeni spolecnosti CSAD v teto zemi, vasi ridici by se zejmena meli naucit slusne chovat k zakaznikum. A tou slusnosti je umet pouhych par slovicek: Dobrý den, děkuji, prosím a nashledanou. Troufam si tvrdit, ze pres 90 % vasich ridicu nejenze neumi tato slovicka pouzit jako prvni, ale ani na ne zakaznikovi neodpovedet. Pozoruhodne je, ze v zadani Evrope a na severu to ridici umi. Vsichni. Snad toto tema novinari konecne otevrou, kdyz uz otevirate sve pozadavky na vyssi mzdy.

+2/−5
4.4.2017 22:34

L40a55d57i11s77l41a82v 93H16o93l63í88k 5422822339891

Ovšem cestující, ti vždy pozdraví, řeknou řidičovi kam jedou, rozloučí se a v neposlední řadě po sobě vždy zanechají čistý autobus...

+5/−1
4.4.2017 22:42

M35a28r50t42i93n 69P42e93t93r80z63i67l72e54k 5875254304595

ja jsem taky jeste pred sedmnacti lety chodil do prece bez usmevu,nalady.protoze jsem premyslel jestli poplatim vsechno co potrebuji.ted chodim do prace s chuti a usmevem.odesel jsem totiz z CR a ziji a pracuji v zahranici,kde si lidi co neco umi,vazi a dokazi je zaplatit.jsem od cerneho remesla,konstrukcni svarec,nc stroje atd.a tem zamestnavatelum v CR,co narikaji,ze jim chybi kvalifikovana sila,remeslnici a pak se nestydi uverejnit nabidku za patnact brutto se dnes jiz jen smeji

+2/0
4.4.2017 23:06

M51a15r59t56i55n 83Č96a68p82e35k 6810191447854

Jenže ty slovíčka dobrý den a podobně musí někdo zaplatit a hlavně zasloužit. Přece jenom spodní hranice prozákaznického přístupu je ochota zaměstnanců si nechat kálet na hlavu.

Ono když k vám přijde cestující, hodí vám tam peníze ani nezabučí a pak se jde dozadu nasvačit, tak to není na dobrý den, ale na to dát cestujícímu přes ústa a vyrazit po hlavě z autobusu.

0/0
5.4.2017 15:51

J65a47r23o68s56l86a18v 70S23t63u16p96k77a 6247309609164

350x120= 42.000 a ti nejlepší asi i víc ..... to už jsou dobrý peníze i na ulahné odboráře

+1/−3
4.4.2017 22:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.