Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusy SOR mění po letech design, dostanou modernější vzhled

Jedna z nejrozšířenějších značek autobusů na českých silnicích prochází velkou designovou proměnou. Firma SOR Libchavy, která patří na českém trhu v posledních letech k největším hráčům, představila v novém designu svůj elektrobus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T35o14m46á38š 29S51o79u53k77u34p 4583625870590

Hned jak jsem ten design viděl, bylo mi jasný že to kreslil Kotas. Všechno na efekt, ale funkce žádná.

+1/0
9.4.2017 8:57

J59a29r18o40s42l10a52v 21J80o25s73e91f 5432980520984

Design nic převratného. Podobné autobusy jsem už někde viděl.

0/0
8.4.2017 18:53

L41u28k44á74š 88S57e69d88l41á87č19e36k 1233547437230

Vypadá docela dobře, navíc to jistě sníží odpor Cx, což má vliv i na spotřebu a ekologii, tak že i účelné.

0/−1
8.4.2017 0:14

V36l94a49s86t73i82m95i16l 76K42o70c47u85r30e20k 4606183120454

Akorát z toho mám pocit, že tendesign dělali jen zepředu, zdadu nevím?

Ale myslím, že tenhle autobus nečeká žádná mezinárodní cena zs design, rád bych se ale spletl.

0/0
7.4.2017 21:40
Foto

R10o92m97a28n 71K20o81z27e87l 4657396843844

Tak pořád asi lepší SOR, než levné čínské autobusy.

http://www.regionvalassko.cz/aktuality_zobraz.php?lang=1&id=198&akt=8412&page=1

+2/0
7.4.2017 19:39

M74i85l28a59n 12V46o31l97e56k 5969883676479

Pan Kotas chce být tak strašně IN, že je úplně OUT. Je to asi jako když chce někdo zbohatnout na burze a dělá to samé, co (skoro) všichni ostatní. Taky se mu to nemůže podařit.

Ego je takové svinstvo, že DPP, který má svoje barvy žlutou a červenou, v nich už asi čtvrt století žádný nový typ vozidla neměl. Zanechat svoji stopu je nejsnazší v barvičkách...

+2/0
7.4.2017 19:32

L18u79d38v52í18k 42M24a35t71o12u54š77e61k 1311447978214

Toto konečně vypadá jako autobus, ty současné jak z Ruska !

0/0
7.4.2017 18:36

J40i89n23d21r44a 49S97t21e14p21a22n76e62k 6832276899298

a vleze se tam 11 lidi,tak že se budem zas mačkat :-/

+1/0
7.4.2017 18:18

P12a48v12e61l 93S36l39a16d22o64v83n60í90k 6157413847456

Dojde i v nových autobusech na klouzavé dřevěné sedačky jako v T15?

0/0
7.4.2017 18:07

M61i49l68a36n 14M68a26j74e55r58č96í45k 1510100154756

V nově dodávaných TRAM s tzv. faseliftem již jsou plastové sedačky z výroby a ve 125 kusech 15T s původním designem (čel) se již začalo s jejich postupnou obběnou za původní tzv. dřevěné (přesně překližkové) sedačky, které kromě klouzavosti mají nevýhodu v rychlém stárnutí - díky poškrabání od různých cvočků apod. na oděvech cestujících a následnému účinku vody z očisty interiéru !!

0/0
7.4.2017 21:13

M10i36l17a67n 14V28o35l38e59k 5539443666359

Vy si nejspíš děláte legraci, ale v Praze se skutečně dávají do autobusů i naprosto tvrdé plastové sedačky. To je (zvláště na našich silnicích) pohodlíčko!

+1/0
8.4.2017 8:55

P67e59t72r 17P35e78t58r 8731538568892

Bohužel i v Brně, takže v zimě je to fakt o zdraví. Proto když na zastávku přijedou vozy z dob totality a do 10 let stáří poté, jsem nesmírně šťasten. Naopak SORy patří k těm nejhorším šrotům co zde jezdí.

0/−1
8.4.2017 9:38

S14t26a51n35i33s40l22a37v 75K92r86e85j15c55a85r 2181158123106

Ale to je koncepcí rozdílů mezi jednotlivými typy použití. MHD, regionální , dálkové mají opravdu rozdílné výbavy včetně sedadel. Ale to platí v celém světě, můžete porovnat Německo i USA o Ruském jednotném standartu nemluvím. Je to i o ekonomice provozu a délce setrvání cestujících na sedadlech mezi stanicemi.

0/0
8.4.2017 14:13

K46a19r52e67l 29K78o48v71a97n53d25a 9702829834

SOR Libchavy patřící do skupiny EP Industries je v Česku druhým největším výrobcem autobusů po Iveco Czech Republic

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/sor-meni-design-svych-autobusu-dm2-/eko-doprava.aspx?c=A170406_085320_eko-doprava_suj

Kolik je v CZ výrobců autobusů?

Aby to nebylo jako v tom vtipu o předposledním místě pro vítěze a krásném druhém místě pro druhého při závodě dvou běžců...

0/0
7.4.2017 18:00
Foto

J81a43k72u15b 96V62a65š65k57o 1608794802503

3 + nějací výrobci kusovek

+1/0
7.4.2017 20:48

I35v42a48n 30G85a37l21a65m53b53i81c18a 4681381522930

Zajímalo by mě, jestli Ti lidé, kteří rozhodují o koupi autobusů SOR v tom někdy jeli? A nebo ještě jinak. Jestli v tom někdy jeli Ti, co to navrhují? Jezdím tím autobusem často (linka 125 v Praze). Když mám štěstí, tak přijede stará kloubová Karosa, ale většinou jezdí SOR. No to je děs a hrůza. Když si sednete a máte velikost nohy 45 (jako já), tak se Vám chodidlo prostě u některých míst nevejde rovně na podlahu. Musíte vybírat, kde si můžete sednout, kde ne. Pokud měříte 182 cm (jako já) musíte přemýšlet, kam si sednout, neboť některé sedačky Vás nutí mít hlavu na stranu, jinak hrozí náraz do stropu. O ostatních věcech nemluvím, jako třeba, že sloupek okna Vám nedovolí opřít si ruku a tak dále. Kdo ty autobusy dělal, tak tím nikdy nejel. A nebo je to 165 ti centimetrová žena.

+19/−1
7.4.2017 17:38

P58a23v80e18l 92S29l51a56d50o30v64n67í84k 6617923457986

To je stará zkušenost, interiér navrhují ti, co jeli naposledy autobusem nebo tramvajem za studií.

+3/0
7.4.2017 18:00

O51n21d26ř14e15j 39Č40a10p35k14a 6751531683174

Podle mě kdysi dávno v rámci kvót musel nějaký výrobce autobusů nebo tramvají přijmout trpaslíka. A protože pro něj nenašli žádnou jinou pozici, poslali ho testovat ergonomii interiérů. A teď, po letech, když už má v životopise dlouholetou praxi v oboru, tuhle práci dělá pro všechny firmy u nás :-)

+3/0
7.4.2017 18:01

L51a76d52i86s61l97a20v 63H15o77l80í44k 5332432749661

Zrovna DP Praha je v tom nevinně. Vozy musí kupovat na základě výběrových řízení a když vyhraje SOR, DPP s tím může nesouhlasit, může být proti, ale jiné (lepší) vozy koupit prostě nemůže.

0/0
7.4.2017 18:43

J12i42ř64í 13J62o98z22a 3938323190141

No co vim ja, tak SOR zalozili byvaly konstrukteri z KAROSY, kteri se nepohodli z vedenim Iveca. Iveco tenkrat koupilo Karosu od Renaultu... je tedy dost z podivem co byvaly konstrukteri vytvotili za levny paskvil. Jistou moznosti je podavat stiznosti dopravci s kterym cestujete nebo rovnou SORu jako zpetnou vazbu... Jina moznost neni. Co vim, tak jeden mestsky dopravni podnik take neni nadseny, ze je musi kupovat, nebot je take nepovažuje za kvalitni vozy a radeji to nechce rozebirat. Musi je kupovat, protoze akcionar (coz je mesto) nebude kupovat drahe autobusy, ale koupi proste levneji. Rozhoduje tedy cena a ne kvalita. Pred tim tento dopravce kupoval autobusy nemecke znacky MAN, a verte mi v nich je mista fakt pozehnane, ted je to SOR... Rozdil v kvalite od pohodli az po samotny rozjezd vozu je fakt znat

0/0
7.4.2017 19:35

M64i34l21a10n 79V97o43l12e69k 5739973876669

SOR vznikl již v roce 1991, Karosa šla do privatizace 1993 a Iveco do ní vstoupilo ještě později. Někdy v té době ministr Dlouhý říkal, že nakonec bude na celém světě jen pár velkých výrobců autobusů. Jaká je skutečnost se může každý přesvědčit sám, ale kariéru pana Dlouhého to neohrozilo.

+1/0
7.4.2017 19:49

M27i16l87a81n 39V48o36l97e44k 5329503766409

To já jsem menší a to je možná ještě horší, protože se zdánlivě na vyvýšenou sedačku vejdu a pak jsem při jízdě po nerovnostech velmi zaskočen. Takový náraz je velmi nebezpečný pro krční páteř a vymyslet to mohli jen úplní idioti. Druhá věc je, že v dnešní době (samé ISO 9...), mají ty sedačky v každém autobusu různou výšku. Asi to tam někdo řeže od ruky.

0/0
7.4.2017 19:39

P74e84t42r 72H87a62m49ž97í40k 7651713752213

Rozkodrcané krámy, ve kterých je cítit každá dírka na silnici a kde jsou pro normálního člověka asi jen 4 místa k sezení. Zlaté staré Karosy.

+11/−2
7.4.2017 17:05

J69i35ř55í 17J48o95z53a 3828733240711

Podstatnou zmenou jsou tri dvere oproti soucasnym ctyrem... ze by vice mista na sezeni?

0/0
7.4.2017 17:02

J24a58n 10V67a36l33o58u36c66h 6162197798610

Něco více... Sice už z před půl roku, ale zvenku je nafťák stejný, v interiéru musíte přimyslet motorovou věž a někam šoupnout nádrž. Bohužel vzadu stále opičí dráha se 2 schody k sedadlům...

http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/9/21/pohled-do-interiru-novho-elektrobusu-sor?rq=Sor

+1/0
7.4.2017 16:47

R70o43m41a25n 90T16r45y61l35č 9315109408535

Fakt kvalitní novinařina. Článek o novém designu a k tomu jedna fotka. A když na oktávce změní kliky u dveří tak je to na elaborát na pokračování

+18/0
7.4.2017 16:40

L60i58b36o14r 26N25á84b74ě45l64e13k 3235413332552

Doufám, že kabina řidiče je stále ve stylu 80. let oblepená kobercem(čti pracholapem), silně neergonomická palubovka a displej, brzda je stále nepochopitelně výš oproti plynu. Pokud si drží stále svou kvalitu, mechanici budou mít pořád práce víc než dost.

+5/0
7.4.2017 16:29

V23a49c36l92a39v 26P41e59r90o56u52t24k41a 6708967504411

Design vem čert,pokud bude v uličce stát člověk a vystupující nebude moci projít,tak je něco špatně a tak je to v 80% dnešních městských autobusů.

+13/0
7.4.2017 16:27

P32a16v43e51l 91S70l54a76d48o39v19n84í34k 6777653187686

Ono se při výrobě předpokládá, že stojící cestující nejsou, že jezdí právě tolik autobusů v intervalech, aby všichni seděli. Pak si nepřekážejí. Jenže představa dopravních podniků o tvorbě zisku právě začíná na tom, že když se tam tabulkově vejde 150 lidí, že přepravit 200 najednou znamená úsporu a vánoční prémie pro management.

+2/0
7.4.2017 18:06

K95a15r67e79l 61L14a16n21g72r 2552277430428

Doufám, že tam půjde normálně složit nohy s botou 46, nějak mě to v některých sorech nejde...

+12/0
7.4.2017 15:59

K57a68r70e48l 62Č11e23r73n20ý 6275183152471

Kotasovi tramvaje, stanice metra, ....jsou neštěstím Prahy. ("Kotasovy stavby funkci plní mnohem složitě a také za mnohonásobnou cenu." ) Tak snad se povede vnitřní uspořádaní lépe.

+5/0
7.4.2017 15:53

J74i50ř32í 60J47o56z60a 3188923440291

No hura... ten soucasny nestoji za nic.

0/0
7.4.2017 15:44

D59a60v25i18d 58H57e96l17l77e89r 6566833200146

Ruku na srdce SORy potřebovaly facelift jako sůl. Většina jejich modelů vypadá jak materiál z devadesátých let.

+16/0
7.4.2017 15:12

J55i90r60k89a 66B91l39a38h53i68č 9644211469342

Tak když jim leští trasu ve výběrkách, tak aby nebyli úspěšnější Rv

+3/0
7.4.2017 14:53

D97a22v62i95d 52D62o89b14e13š 3155952297

Mně ten vnější design nepřijde úplně špatný (naopak - z boku pěkně zpracované), ale čelní pasáž pod sklem řidiče považuji za nepovedenou, nepěknou a agresivní (jak tvarování světel, tak maska).

Ostatně obdobný styl se mi nelíbí ani např. na kamionech a podobných "těžkých" dopravních prostředcích.

Nakonec podobně jako zmršení upgradované verze tramvaje 15T(4).

+4/0
7.4.2017 14:47

M70i33l93a42n 29M59a71j69e79r63č31í79k 1490750644486

nějak si odporujete:

1.) nelíbí se Vám obecně tzv. tvrdý/agresivní vzhled tzv. masek vozidel

2.) haníte nový jemnější/veselejší vzhled tzv. faseliftované 15T ptoti tomu původnímu, který splňuje popis v předešlém bodě !!

+2/0
7.4.2017 21:22

R24o90b19e46r94t 10S64e24d10l51á80r 4157182

Tak design by sme mali... ešte s kvalitou treba pohnúť....;-(

+11/−1
7.4.2017 14:45

M35a30r36t95i33n 72V78i66d82u87m11s89k66ý 5836317577247

Nemohu si vybavit nic, co by se mi od Kotase kdy líbilo... Tenhle pouťový design autobusů mi připomíná španělskou anonymní velkoprodukci tak deset let zpátky (Ayats, Beulas,...)

+6/0
7.4.2017 14:44

D81a61v53i53d 19D13o50b80e29š 3285522887

Tak nemůžu říci, zrovna M1 mi přijde slušný (i když opět ta čelní maska pod sklem... :-( ). Taky T6A5, která sice vycházela ze starších, ale docela pěkně to rozvinul, dotáhl a barevně (vč. stejného řešení KT8D5 s nízkopodlažní částí) dořešil...

+2/0
7.4.2017 14:53

R34o92m38a44n 73P55o90l51á23č65e87k 5636579575

Co je na T6 nového? Vyjma dveří, které si DPP vyštěkal je to vlastně pořád ta tramvaj z 80.let:-)

+3/0
7.4.2017 14:55

J16i86ř87í 79E27r13b70e56n 1413774636367

Například velmi dobře dotáhl nemastný neslaný design 14Tr/15Tr do verzí TrM, vyloženě pohledné jsou 21/22Tr, 15T i M1, svérázné a přitom zajímavé jsou RT6, povedené jsou terminál MHD v Liberci i tramvajová vozovna tamtéž...

0/0
7.4.2017 23:41

P15a11v83e16l 98S78e50d31l19á41k 3190476538281

Pěkné. Držím palce.

0/0
7.4.2017 14:43

J43i92ř65í 34M54u65ž64í39k 5846477202722

A začnou do nich konečně montovat tlumiče?

+10/0
7.4.2017 14:40

R86o74m34a96n 86P36o59l66á56č22e10k 5906569555

U nízké podlahy to moc pořešit nejde... Stačí se projet Citybusem od konkurenta a výsledek na silnicích je hodně podobný...

+5/0
7.4.2017 14:41

P53a20v14e87l 53S93e24d92l57á15k 3900116918261

V Brně začaly jezdit Solarisy, jakžtakž odpružené je to u řidiče, jinak bída. Staré SORky zdaleka nejsou nejhorší. Aby to nebylo málo, dávají teď všude tvrdé sedačky.

+4/0
7.4.2017 14:47

P26a42v23e19l 80S11v90o23b70o51d83a 4967460612712

Nevím zdali jsou SORy nejrozsirenejsi, ale z meho pohledu jsou nejosklivejsi.

+3/−1
7.4.2017 14:31

R87o49m54a30n 65P22o69l24á90č88e14k 5806849815

Podle počtu registrací určitě ;-).

Vzhled je hodně subjektivní... Velbloud není nic moc, ale řada NBxx je třeba hezká

0/0
7.4.2017 14:41
Foto

M18i79c54h22a50l 84N55a30j86m29a14n 7709553726510

Design je pěkný, ale jen ten kvalitní autobus nedělá.

SOR boduje pouze cenou. Jinak je to technicky nepovedený stroj se zoufalou kvalitou zpracovaní.

To ,že se dobře prodává je dáno kritérii při výběrovkách, které jsou nastaveny z 80 - 90% na nízkou cenu.

+6/−6
7.4.2017 14:27
Foto

R26o65m54a68n 72K90o92z31e86l 4117366223614

Zas v mém kraji jezdí tyto autobusy z roku 2001 i starší a pořád v dobré kondici, do šrotu se nechystají.

0/0
7.4.2017 15:16

L38i37b71o30r 46N10á30b65ě38l76e59k 3415663262932

To,že to jezdí neznamená, že to není tragédie z pohledu řidiče a mechanika.

+3/0
7.4.2017 16:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.