Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusy SOR mění po letech design, dostanou modernější vzhled

Jedna z nejrozšířenějších značek autobusů na českých silnicích prochází velkou designovou proměnou. Firma SOR Libchavy, která patří na českém trhu v posledních letech k největším hráčům, představila v novém designu svůj elektrobus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T47o84m17á22š 42S32o49u46k59u56p 4883785190120

Hned jak jsem ten design viděl, bylo mi jasný že to kreslil Kotas. Všechno na efekt, ale funkce žádná.

+1/0
9.4.2017 8:57

J30a35r94o60s55l85a93v 71J96o64s76e62f 5492500810814

Design nic převratného. Podobné autobusy jsem už někde viděl.

0/0
8.4.2017 18:53

L74u48k98á69š 63S40e38d49l22á60č58e90k 1603817377580

Vypadá docela dobře, navíc to jistě sníží odpor Cx, což má vliv i na spotřebu a ekologii, tak že i účelné.

0/−1
8.4.2017 0:14

V95l14a54s61t24i15m73i35l 83K87o93c55u40r14e72k 4536413140944

Akorát z toho mám pocit, že tendesign dělali jen zepředu, zdadu nevím?

Ale myslím, že tenhle autobus nečeká žádná mezinárodní cena zs design, rád bych se ale spletl.

0/0
7.4.2017 21:40
Foto

R73o73m44a76n 45K47o10z15e24l 4817306283644

Tak pořád asi lepší SOR, než levné čínské autobusy.

http://www.regionvalassko.cz/aktuality_zobraz.php?lang=1&id=198&akt=8412&page=1

+2/0
7.4.2017 19:39

M59i80l88a75n 16V15o46l36e48k 5939543816209

Pan Kotas chce být tak strašně IN, že je úplně OUT. Je to asi jako když chce někdo zbohatnout na burze a dělá to samé, co (skoro) všichni ostatní. Taky se mu to nemůže podařit.

Ego je takové svinstvo, že DPP, který má svoje barvy žlutou a červenou, v nich už asi čtvrt století žádný nový typ vozidla neměl. Zanechat svoji stopu je nejsnazší v barvičkách...

+2/0
7.4.2017 19:32

L20u84d61v78í69k 24M54a75t90o31u57š19e98k 1781147948874

Toto konečně vypadá jako autobus, ty současné jak z Ruska !

0/0
7.4.2017 18:36

J72i14n28d79r10a 64S22t50e94p32a15n25e68k 6772556139408

a vleze se tam 11 lidi,tak že se budem zas mačkat :-/

+1/0
7.4.2017 18:18

P29a30v14e59l 68S78l32a41d54o64v29n97í59k 6117153177276

Dojde i v nových autobusech na klouzavé dřevěné sedačky jako v T15?

0/0
7.4.2017 18:07

M89i94l22a40n 87M52a17j23e49r26č94í73k 1850240404296

V nově dodávaných TRAM s tzv. faseliftem již jsou plastové sedačky z výroby a ve 125 kusech 15T s původním designem (čel) se již začalo s jejich postupnou obběnou za původní tzv. dřevěné (přesně překližkové) sedačky, které kromě klouzavosti mají nevýhodu v rychlém stárnutí - díky poškrabání od různých cvočků apod. na oděvech cestujících a následnému účinku vody z očisty interiéru !!

0/0
7.4.2017 21:13

M13i66l72a17n 44V64o90l77e63k 5159893366369

Vy si nejspíš děláte legraci, ale v Praze se skutečně dávají do autobusů i naprosto tvrdé plastové sedačky. To je (zvláště na našich silnicích) pohodlíčko!

+1/0
8.4.2017 8:55

P64e13t11r 58P95e70t21r 8471498508662

Bohužel i v Brně, takže v zimě je to fakt o zdraví. Proto když na zastávku přijedou vozy z dob totality a do 10 let stáří poté, jsem nesmírně šťasten. Naopak SORy patří k těm nejhorším šrotům co zde jezdí.

0/−1
8.4.2017 9:38

S97t68a42n51i66s38l52a16v 33K36r48e62j64c65a60r 2911368783876

Ale to je koncepcí rozdílů mezi jednotlivými typy použití. MHD, regionální , dálkové mají opravdu rozdílné výbavy včetně sedadel. Ale to platí v celém světě, můžete porovnat Německo i USA o Ruském jednotném standartu nemluvím. Je to i o ekonomice provozu a délce setrvání cestujících na sedadlech mezi stanicemi.

0/0
8.4.2017 14:13

K30a24r64e17l 25K88o55v21a30n57d78a 9362769864

SOR Libchavy patřící do skupiny EP Industries je v Česku druhým největším výrobcem autobusů po Iveco Czech Republic

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/sor-meni-design-svych-autobusu-dm2-/eko-doprava.aspx?c=A170406_085320_eko-doprava_suj

Kolik je v CZ výrobců autobusů?

Aby to nebylo jako v tom vtipu o předposledním místě pro vítěze a krásném druhém místě pro druhého při závodě dvou běžců...

0/0
7.4.2017 18:00
Foto

J83a85k30u10b 82V61a73š58k78o 1158774842753

3 + nějací výrobci kusovek

+1/0
7.4.2017 20:48

I34v70a21n 83G89a47l65a88m91b48i89c37a 4731801622280

Zajímalo by mě, jestli Ti lidé, kteří rozhodují o koupi autobusů SOR v tom někdy jeli? A nebo ještě jinak. Jestli v tom někdy jeli Ti, co to navrhují? Jezdím tím autobusem často (linka 125 v Praze). Když mám štěstí, tak přijede stará kloubová Karosa, ale většinou jezdí SOR. No to je děs a hrůza. Když si sednete a máte velikost nohy 45 (jako já), tak se Vám chodidlo prostě u některých míst nevejde rovně na podlahu. Musíte vybírat, kde si můžete sednout, kde ne. Pokud měříte 182 cm (jako já) musíte přemýšlet, kam si sednout, neboť některé sedačky Vás nutí mít hlavu na stranu, jinak hrozí náraz do stropu. O ostatních věcech nemluvím, jako třeba, že sloupek okna Vám nedovolí opřít si ruku a tak dále. Kdo ty autobusy dělal, tak tím nikdy nejel. A nebo je to 165 ti centimetrová žena.

+19/−1
7.4.2017 17:38

P45a22v51e57l 25S97l76a67d52o45v51n24í48k 6617453707136

To je stará zkušenost, interiér navrhují ti, co jeli naposledy autobusem nebo tramvajem za studií.

+3/0
7.4.2017 18:00

O46n96d94ř32e80j 21Č83a40p45k69a 6471681633224

Podle mě kdysi dávno v rámci kvót musel nějaký výrobce autobusů nebo tramvají přijmout trpaslíka. A protože pro něj nenašli žádnou jinou pozici, poslali ho testovat ergonomii interiérů. A teď, po letech, když už má v životopise dlouholetou praxi v oboru, tuhle práci dělá pro všechny firmy u nás :-)

+3/0
7.4.2017 18:01

L58a36d60i82s82l95a72v 91H92o34l50í46k 5302832539391

Zrovna DP Praha je v tom nevinně. Vozy musí kupovat na základě výběrových řízení a když vyhraje SOR, DPP s tím může nesouhlasit, může být proti, ale jiné (lepší) vozy koupit prostě nemůže.

0/0
7.4.2017 18:43

J64i86ř17í 54J76o17z70a 3358203710151

No co vim ja, tak SOR zalozili byvaly konstrukteri z KAROSY, kteri se nepohodli z vedenim Iveca. Iveco tenkrat koupilo Karosu od Renaultu... je tedy dost z podivem co byvaly konstrukteri vytvotili za levny paskvil. Jistou moznosti je podavat stiznosti dopravci s kterym cestujete nebo rovnou SORu jako zpetnou vazbu... Jina moznost neni. Co vim, tak jeden mestsky dopravni podnik take neni nadseny, ze je musi kupovat, nebot je take nepovažuje za kvalitni vozy a radeji to nechce rozebirat. Musi je kupovat, protoze akcionar (coz je mesto) nebude kupovat drahe autobusy, ale koupi proste levneji. Rozhoduje tedy cena a ne kvalita. Pred tim tento dopravce kupoval autobusy nemecke znacky MAN, a verte mi v nich je mista fakt pozehnane, ted je to SOR... Rozdil v kvalite od pohodli az po samotny rozjezd vozu je fakt znat

0/0
7.4.2017 19:35

M37i41l54a46n 12V65o38l96e47k 5409893206599

SOR vznikl již v roce 1991, Karosa šla do privatizace 1993 a Iveco do ní vstoupilo ještě později. Někdy v té době ministr Dlouhý říkal, že nakonec bude na celém světě jen pár velkých výrobců autobusů. Jaká je skutečnost se může každý přesvědčit sám, ale kariéru pana Dlouhého to neohrozilo.

+1/0
7.4.2017 19:49

M40i41l69a63n 76V43o19l28e12k 5489323166779

To já jsem menší a to je možná ještě horší, protože se zdánlivě na vyvýšenou sedačku vejdu a pak jsem při jízdě po nerovnostech velmi zaskočen. Takový náraz je velmi nebezpečný pro krční páteř a vymyslet to mohli jen úplní idioti. Druhá věc je, že v dnešní době (samé ISO 9...), mají ty sedačky v každém autobusu různou výšku. Asi to tam někdo řeže od ruky.

0/0
7.4.2017 19:39

P52e61t27r 94H90a28m15ž61í63k 7731893852283

Rozkodrcané krámy, ve kterých je cítit každá dírka na silnici a kde jsou pro normálního člověka asi jen 4 místa k sezení. Zlaté staré Karosy.

+11/−2
7.4.2017 17:05

J40i52ř40í 91J21o69z95a 3878483240531

Podstatnou zmenou jsou tri dvere oproti soucasnym ctyrem... ze by vice mista na sezeni?

0/0
7.4.2017 17:02

J95a44n 34V52a74l83o11u61c34h 6422687508570

Něco více... Sice už z před půl roku, ale zvenku je nafťák stejný, v interiéru musíte přimyslet motorovou věž a někam šoupnout nádrž. Bohužel vzadu stále opičí dráha se 2 schody k sedadlům...

http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2016/9/21/pohled-do-interiru-novho-elektrobusu-sor?rq=Sor

+1/0
7.4.2017 16:47

R32o86m93a75n 35T87r66y84l62č 9255199758585

Fakt kvalitní novinařina. Článek o novém designu a k tomu jedna fotka. A když na oktávce změní kliky u dveří tak je to na elaborát na pokračování

+18/0
7.4.2017 16:40

L61i90b98o29r 83N76á35b39ě38l15e65k 3885523862242

Doufám, že kabina řidiče je stále ve stylu 80. let oblepená kobercem(čti pracholapem), silně neergonomická palubovka a displej, brzda je stále nepochopitelně výš oproti plynu. Pokud si drží stále svou kvalitu, mechanici budou mít pořád práce víc než dost.

+5/0
7.4.2017 16:29

V38a93c28l21a67v 62P65e81r40o90u31t58k70a 6658807154391

Design vem čert,pokud bude v uličce stát člověk a vystupující nebude moci projít,tak je něco špatně a tak je to v 80% dnešních městských autobusů.

+13/0
7.4.2017 16:27

P34a63v26e47l 94S52l11a77d28o97v61n31í22k 6697943637136

Ono se při výrobě předpokládá, že stojící cestující nejsou, že jezdí právě tolik autobusů v intervalech, aby všichni seděli. Pak si nepřekážejí. Jenže představa dopravních podniků o tvorbě zisku právě začíná na tom, že když se tam tabulkově vejde 150 lidí, že přepravit 200 najednou znamená úsporu a vánoční prémie pro management.

+2/0
7.4.2017 18:06

K68a25r29e65l 74L79a42n91g47r 2972717170408

Doufám, že tam půjde normálně složit nohy s botou 46, nějak mě to v některých sorech nejde...

+12/0
7.4.2017 15:59

K75a35r45e50l 69Č86e22r43n95ý 6125803232951

Kotasovi tramvaje, stanice metra, ....jsou neštěstím Prahy. ("Kotasovy stavby funkci plní mnohem složitě a také za mnohonásobnou cenu." ) Tak snad se povede vnitřní uspořádaní lépe.

+5/0
7.4.2017 15:53

J55i35ř15í 15J54o80z88a 3838533460191

No hura... ten soucasny nestoji za nic.

0/0
7.4.2017 15:44

D37a52v49i29d 91H69e46l94l32e47r 6196773760746

Ruku na srdce SORy potřebovaly facelift jako sůl. Většina jejich modelů vypadá jak materiál z devadesátých let.

+16/0
7.4.2017 15:12

J59i67r20k62a 49B32l58a28h78i57č 9934821699302

Tak když jim leští trasu ve výběrkách, tak aby nebyli úspěšnější Rv

+3/0
7.4.2017 14:53

D95a56v72i65d 72D95o27b20e67š 3425852127

Mně ten vnější design nepřijde úplně špatný (naopak - z boku pěkně zpracované), ale čelní pasáž pod sklem řidiče považuji za nepovedenou, nepěknou a agresivní (jak tvarování světel, tak maska).

Ostatně obdobný styl se mi nelíbí ani např. na kamionech a podobných "těžkých" dopravních prostředcích.

Nakonec podobně jako zmršení upgradované verze tramvaje 15T(4).

+4/0
7.4.2017 14:47

M29i21l92a98n 97M61a49j42e58r62č77í25k 1200600174186

nějak si odporujete:

1.) nelíbí se Vám obecně tzv. tvrdý/agresivní vzhled tzv. masek vozidel

2.) haníte nový jemnější/veselejší vzhled tzv. faseliftované 15T ptoti tomu původnímu, který splňuje popis v předešlém bodě !!

+2/0
7.4.2017 21:22

R41o56b29e92r18t 96S62e73d84l40á61r 4667242

Tak design by sme mali... ešte s kvalitou treba pohnúť....;-(

+11/−1
7.4.2017 14:45

M52a59r77t15i29n 39V50i31d26u82m18s51k17ý 5626817137237

Nemohu si vybavit nic, co by se mi od Kotase kdy líbilo... Tenhle pouťový design autobusů mi připomíná španělskou anonymní velkoprodukci tak deset let zpátky (Ayats, Beulas,...)

+6/0
7.4.2017 14:44

D86a66v76i87d 69D46o26b12e92š 3765132397

Tak nemůžu říci, zrovna M1 mi přijde slušný (i když opět ta čelní maska pod sklem... :-( ). Taky T6A5, která sice vycházela ze starších, ale docela pěkně to rozvinul, dotáhl a barevně (vč. stejného řešení KT8D5 s nízkopodlažní částí) dořešil...

+2/0
7.4.2017 14:53

R27o93m48a62n 74P81o73l17á78č93e57k 5236409385

Co je na T6 nového? Vyjma dveří, které si DPP vyštěkal je to vlastně pořád ta tramvaj z 80.let:-)

+3/0
7.4.2017 14:55

J27i12ř97í 69E43r86b91e20n 1333824716657

Například velmi dobře dotáhl nemastný neslaný design 14Tr/15Tr do verzí TrM, vyloženě pohledné jsou 21/22Tr, 15T i M1, svérázné a přitom zajímavé jsou RT6, povedené jsou terminál MHD v Liberci i tramvajová vozovna tamtéž...

0/0
7.4.2017 23:41

P38a28v49e86l 27S40e80d86l39á90k 3970286348891

Pěkné. Držím palce.

0/0
7.4.2017 14:43

J25i73ř93í 47M79u58ž57í88k 5586857212942

A začnou do nich konečně montovat tlumiče?

+10/0
7.4.2017 14:40

R58o77m48a11n 29P53o25l94á32č26e27k 5296179465

U nízké podlahy to moc pořešit nejde... Stačí se projet Citybusem od konkurenta a výsledek na silnicích je hodně podobný...

+5/0
7.4.2017 14:41

P28a81v59e77l 10S77e25d28l90á68k 3920156628641

V Brně začaly jezdit Solarisy, jakžtakž odpružené je to u řidiče, jinak bída. Staré SORky zdaleka nejsou nejhorší. Aby to nebylo málo, dávají teď všude tvrdé sedačky.

+4/0
7.4.2017 14:47

P29a20v46e88l 18S26v61o64b68o47d32a 4147230712352

Nevím zdali jsou SORy nejrozsirenejsi, ale z meho pohledu jsou nejosklivejsi.

+3/−1
7.4.2017 14:31

R94o63m57a57n 70P41o94l34á89č48e88k 5906459165

Podle počtu registrací určitě ;-).

Vzhled je hodně subjektivní... Velbloud není nic moc, ale řada NBxx je třeba hezká

0/0
7.4.2017 14:41
Foto

M23i15c65h94a66l 34N89a31j92m39a67n 7579363466530

Design je pěkný, ale jen ten kvalitní autobus nedělá.

SOR boduje pouze cenou. Jinak je to technicky nepovedený stroj se zoufalou kvalitou zpracovaní.

To ,že se dobře prodává je dáno kritérii při výběrovkách, které jsou nastaveny z 80 - 90% na nízkou cenu.

+6/−6
7.4.2017 14:27
Foto

R64o93m22a29n 60K66o77z71e21l 4327956713824

Zas v mém kraji jezdí tyto autobusy z roku 2001 i starší a pořád v dobré kondici, do šrotu se nechystají.

0/0
7.4.2017 15:16

L10i44b53o32r 49N44á17b79ě53l41e11k 3485383332792

To,že to jezdí neznamená, že to není tragédie z pohledu řidiče a mechanika.

+3/0
7.4.2017 16:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.