Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová éra silné koruny: konec superlevných půjček a pád zájmu o dluhopisy

Skončila éra superlevného půjčování a o státní dluhopisy už se investoři nebudou prát. I tak budou vypadat dopady ve čtvrtek zastaveného režimu devizových intervencí České národní banky. Na to, co intervence přinesly a co vzaly, se názory různí. Že by ekonomice vyloženě ublížily, ale netvrdí nikdo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V79a30š82e18k 25Ř57í21h67a 2243793758842

Není to tak že by posílení koruny znamenalo konec levných půjček.

Je to přesně naopak celý tento tiátr s korunou byl hlavně kvůli levným půjčkám a skutečnosti, že banky najednou nemohly konkurovat světu se svým super drahým bankovnictvím.

0/−1
7.4.2017 19:36

K98a74r61e22l 17V66a33l56i57š 7509516158632

Ať je to jak chce, je celkem pravděpodobné, že dojde k rozpadu eurozony, případně celé slavné EU a potom nám zůstane za 2 biliony eur. To se pomnějem.

+1/−3
7.4.2017 15:38

R49a80d77e89k 11H86o19l71e19c54e66k 3566330988291

I kdyby se eurozóna rozpadla, tak co to má společného s hodnotou eura?

0/0
7.4.2017 15:56

K75a95r59e70l 22V81a60l23i37š 7439616268582

Obávám se, že už ho nikdo nebude chtít. Všechny státy se vrátí ke svým vlastním měnám.

0/−1
7.4.2017 16:05

R43o29s80t11i40s35l56a33v 58C51a70h31a 8275511510622

A to si jako myslite, ze ty vydana eura zustanou vevzduchu a nebudou se nijak prepocitavat? Mimochodem - CNB nedrzi jen menu, ale i dluhopisy a akcie.

0/0
7.4.2017 16:20

R92a40d70e72k 85H44o67l90e91c35e26k 3876630288551

Domnívat se můžete, ale myslíte si, že když se rozpadlo Československo, že závazky v Kčs zmizely? Domníváte se, že když přejde Německo či Francie na jinou měnu, že závazky v eurech už neplatí?

Když vstupovaly státy do EMU, závazky se převedly na novou měnu a stejně tak by se stalo při rozpadu EMU. Celá bilanční suma ECB by se rozdělila v určitém poměru mezi jednotlivé státy, tedy s hodnotou by se nestalo nic. Ta část, která by připadla např. Německu by pravděpodobně posílila, ta část, která by připadla Řecku či Itálii by oslabila, ale ve výsledku by hodnota těch eur byla prakticky stejná.

A to nemluvím o tom, že v eurech je jen cca 60 % devizových rezerv, zbytek je v jiných měnách.

+3/0
7.4.2017 16:20

E81m16i17l 41F83a97t42k96a 1800383960581

mě ten kurz přijde dále manipulovanej, bo koruna posílila tak málo, že je to uplnej nesmysl, kdyby to pustili uplně tak koruna posílila nejméně o korunu a to velmi rychle, takže to furt korigujou

+2/−3
7.4.2017 12:05

M53a17r18c29e50l 89S49t51a97r92ý 9358664173129

koriguje si to trh sám spekulanti nevrhnou větší množství koruny, protože by její kurz zase hned spadl, ČNB to tím velkým rozsahem intervencí velmi chytře zabetonovala na dost dlouho.....

+2/−1
7.4.2017 12:09

E92m47i21l 78F74a27t51k20a 1850333830541

to určitě sem profík a vím jak vypadá volný kurz, zažil jsem konec intervencí na mnoha párech

0/0
7.4.2017 12:16

R70o34s94t81i26s64l77a25v 26C11a51h82a 8285931380612

Jenze srovnavat CZK a CHF vubec nejde, ty dve intervence nemely nic spolecneho, krome toho, ze to byly intervence.

0/0
7.4.2017 13:14

R48a78d22e68k 30H15o32l25e54c70e51k 3736730978461

Už jsem vám psal před ukončením intervencí, že zatím nikdy nebyly žádné intervence ukončeny takhle transparentně. Vy si to ovšem nenecháte vysvětlit a pořád to srovnáváte s těmi, které byly ukončeny naprosto nečekaně.

+1/0
7.4.2017 13:16

L82u33m68í72r 84V73i81t75h33a 2247337836972

Proč by měla posílit? Ono totiž spousta lidí uvažuje stejně jako Vy. Navíc svoje koruny nakoupili na úvěr, takže se jich potřebujou co nejdřív zbavit, aby na úrocích neprodělali víc, než kolik vydělají na kurzovém rozdílu. Takže korun je a bude na trhu ještě dlouho dost na to, aby koruna moc neposíla. Jakmile se kurz zhoupne vzhůru, korunboví spekulanti rozbijou prasátka půjdou s korunou ven. Což zase kurz srazí.

+4/0
7.4.2017 12:11

E19m59i40l 94F14a81t88k80a 1100683100101

pane , já sem v plusu na short pozici a rozhodně neprodělám, kurz je stále drženej a pomalu uvolnovanej ČNB tak to je, nic jiného, místo rychlého propadu to bude řízené a pozvolné...klasickej bullshit

0/−1
7.4.2017 12:20

R81o31s17t28i28s93l91a57v 38C66a19h45a 8275141470242

Muzete laskave vysvetlit, kdo by dnes ve vetsim nez zanedbatelnem kurzu nakupoval koruny? Ti, co je chteli, uz je maji. To mirne posileni je tim, ze par zoufalcu kupovalo minutu po dvanacte.

+2/0
7.4.2017 13:08

R93o24s59t69i73s37l20a71v 80C69a73h15a 8975461100122

....vetsim nez zanedbatelnem mnozstvi nakupoval....

0/0
7.4.2017 13:09

P60e53t65r 79D89l28o94u56h24ý 5487809144224

Nesmysl, na prodej v krátkém horizontu je připraveno o mnoho stovek miliard korun víc, než může chtít někdo výrazněji pod 27 korun za euro nakupovat. Kdo koruny potřebuje se obvykle předzásobil. Osobně jsem spíš naopak překvapen, že koruna vzhledem k situaci posílila poměrně dost, uvidíme, jak to půjde dál.

+1/0
7.4.2017 13:31

R25a11d89e32k 29H16o72l57e37c29e22k 3566120308811

Jinými slovy přiznáváte, že jste se mýlil, a pravdu měli ti, co říkali, že nějaké skokové posílení je nesmysl.

+5/0
7.4.2017 13:12

B92o88r95e83k 10T38o54m98i19s 2896983559428

Komentár hlasatelky z radia F1." Banka z nás za noc udělala boháče". Tak vám k tomu bohatstvu gratulujem.

+1/0
7.4.2017 11:40

L55u57m57í36r 29V49i61t62h10a 2567697266872

Jojo, teď už si u nás nedáte ani gulášovku s tím vaším ojrem :-D

0/0
7.4.2017 12:12

V54l58a33d83i86m11i31r 20S56o85u93k80a94l 4310261541566

Kdyz se podivam na ten kurz ktery se krom 3 desetin od vcera nehybe..tam si rikam mnoho povyku pro nic

0/0
7.4.2017 11:38

Z75b70y57n46ě37k 87P66ř58i55k54r59y64l 4147439473605

Někdo mi vysvětlete - ekonomickému samoukovi - proč ČNB, která má nyní cca 12 000 EUR devizových rezerv na hlavu v ČR, nemůže třeba polovinu z nich připsat každému každému občanu na eurový státní individuální důchodový účet s tím, že by si ty peníze nikdo nemohl vybrat před 50 lety věku a také ne jednorázově - ale v horizontu třeba min. 10 let (aby nedošlo k inflačnímu šoku). Tento důchodový účet by byl předmětem dědictví, no super ne?

Vždyť ty eurové milionové devizové rezervy nashromáždili díky super výkonu naší české ekonomiky (naší jen v uvozovkách). Tedy jsou ty devizové rezervy tak trochu naše, občanů ČR. Pokud vstoupíme do EURozony o všechny eurové devizové rezervy přijdeme, odevzdáme do Frankfurtu. Pokud by je ČNB vydistribuovala chytře mezi občany, národ zbohatne... ;-);-);-);-);-)

0/−1
7.4.2017 10:28

R25o50s53t77i97s43l23a61v 61C59a35h41a 8805721720892

v pripade prechodu na EURO budou ztraty CNB zuctovany vuci statnimu dluhu.

0/0
7.4.2017 10:34

K14a63t28e81ř59i39n97a 13D72r29a81h66o82k59o40u44p50i13l96o87v13á 9926941262443

Protože ten penzijní fond ("účet") by stejně investoval do konzervativních věcí jako např. dluhopisy cizích zemí. Tak proč to neinvestovat rovnou. Ano, malá část je tam rizikovější.

0/0
7.4.2017 11:15

L26u64m64í24r 76V53i91t36h77a 2157747446442

Devizové rezervy byly nashromážděny aktivitami ČNB, výkonem či nevýkonem ekonimiky moc společného nemají. Navíc kdybyste dostal 12000 eur, tedy něco přes 300 tisíc Kč, které byste mohl čerpat po padesátce a ještě jen desetinu ročně, k čemu by Vám to bylo? Koupil byste si za ně stejně jen to, co už takhle kupujete, třeba dovolenou, a místo šetření na ni byste utrácel za ptákoviny. Takže byste ani nezaznamenal, že jste něco dostal.

Navíc by se to okamžitě stalo předmětem spekulací. Lidi by začali prodávat dispoziční právo za míň, třeba za 200 tisíc, ale okamžitě, a pak by řvali, jak stát dopustil, aby je okradli. Viz kupónová privatizace a privatizační fondy.

+3/0
7.4.2017 12:01

K87a95r68e85l 93N48o13v77o21t57n62ý 7479386869766

Ano, několika jedincům devalvace koruny přinesla opravdu slušné zisky. Co na tom, že jsou generovány znehodnocením úspor každého z nás a zvýšenými životními náklady za vše co potřebujeme mi, nebo někteří výrobci k běžnému fungování.

Pak je možné o intervencích asi prohlásit - že by ekonomice vyloženě ublížily, ale netvrdí nikdo...

+2/−1
7.4.2017 10:06

M56a54r87c97e63l 67S81t84a16r76ý 9938244173329

no, v dnešní době mluvit o úsporách jako kriteriu životní úrovně nebo dobrého života je mimo mísu. obyčejní lidi žádné velké úspory nemají a nepotřebují, pro ně je v dnešní ekonomice mírou životné úrovně dobrý plat práci a rozumně nízké úroky na hypotéce a leasingu na auto. u boháčů je to už úplně jedno - ti si umí zhodnotit peníze jinak než na spořících účtech.

jinak zvýšené životní náklady - po celé 4 roky intervencí byla inflace kolem 0,5-1% až letos se zvedla na cílovou úroveň 2%....průměrný růst mezd v minulém roce byl 5%... takže zvýšené životní náklady se nekonají.....

+2/−1
7.4.2017 10:13

K48a70r43e75l 63N19o57v84o34t81n46ý 7629966869776

Já o voze, vy o koze. Jsem jak píšete "obyčejný" člověk, nic nikomu nedlužím, to co potřebuji si pořídím v okamžiku, když na to mám. Dnešní trend života na dluh mi nějak nesedí a navíc jsem tak konzervativní, že na začátku věty píšu velké písmeno...

Ale chápu, že asi patříte k těm, kdo podobné velice sporné kroky ČNB chtějí obhájit inflací a růstem mezd.

+1/0
7.4.2017 10:40

M86a66r31c64e92l 72S20t32a88r37ý 9678924803609

tak o co teda jde? jak konkrétně vás intervence ČNB poškodila, proč byla špatná?

+1/−1
7.4.2017 10:43

K63a55r76e68l 12N56o48v15o62t14n15ý 7399936579106

Cokoliv si jdu koupit, tak je dražší, peníze na mých účtech ztrácí hodnotu. Odkládám nákupy některých komodit pokud je to možné, odkládám třeba rodinnou dovolenou už z principu, nechci prostě platit víc. Tím vlastně navíc škodím například prodejcům.

Tak to vidím jen z pohledu běžného spotřebitele, vše jsem stručně popsal již v prvním příspěvku.

+1/0
7.4.2017 10:57

M30a75r10c60e29l 23S13t83a91r28ý 9938794773629

v této zemi nežijete sám, žije tu s vámi dalších 10 milionů lidí, z nichž cca 300 tis získalo za to období práci, 4 milionům zaměstnanců se zvedl plat skoro o 2-3 násobek inflace, 2,5 milionu důchodců vláda valorizovala důchody o víc než o inflaci, čili taky si polepšili, snižuje se schodek veřejných financí, atd...

výroku o ztrátě hodnoty peněz na vašem účtu moc nerozumím, to by dávalo smysl, pokud byste vydělával v ČR v CZK a utrácel, čili bydlel v EUR zóně, dovolené kvůli kurzu jistě dražší byly, ale je to jednorázový výdaj, který nikoho trvale nezatěžuje, navíc je ta položka zohledněna v celkovém inflačním koši, který jako celek nerostl více než mzdy.

stále nevidím negativní efekt

+1/−1
7.4.2017 11:13

K24a10r63e79l 26N32o34v97o57t44n82ý 7719566729736

Rád bych viděl zdroj ze kterého čerpáte zde publikované informace. Dále by tyto obecná čísla, bylo dobré trochu rozebrat. Opíráte svá tvrzení o dalších 10 miliónů lidí, kteří se mají po intervencích jako v ráji. Stále se opakujete s inflací, nárůstem mezd, nezaměstnaností. To všechno je podle vás asi prokázaným výsledkem intervencí o kterých se zde bavíme?

Pokud nevidíte negativní efekt, žijete v jiném světě, což nakonec potvrzují i vaše tolik pozitivní příspěvky.

0/−1
7.4.2017 11:28

M64a71r95c19e71l 68S24t63a18r88ý 9428684743989

ano, je to důsledkem intervencí + zvýšené poptávky v cílových zemích našeho exportu, rostli jsme rychleji než okolí, což by zhruba mělo ukázat na to, že oslabení koruny zvýhodnilo české exportéry. oborové organizace, které si dělají podrobné analýzy to vyčíslily na přínos 687 miliard přímo + 590 miliard nepřímo za ty 4 roky.

jinak letos jsem za exotickou dovolenou zaplatil víc kvůli slabé koruně, ale protože je to jen jednou do roka, nijak mě to nezruinovalo, na tyto výdaje se člověk připravuje delší ...

výplatu dostávám v CZK a žiju v ČR, elektroniku z dovozu nakupuji jednou za x-let, prostě nevím, co mě mělo poškodit

0/0
7.4.2017 12:07

L16u87m55í84r 34V46i81t79h41a 2457227276582

Však Vy ten negativní efekt taky nevidíte. Jen o něm mluvíte, ale nic konkrétního jste neuvedl.

Že odkládáte nákup dovolené na poslední chvíli, to je Vaše hloupost. Nehledě na to, že do letošních cen dovolené se zpevnění koruny, pokud nastane, nijak výrazně nedotkne. Koruna rozhodně nezpevní o 10 %, spíš o mnohem méně. Takže to ani nepoznáte. Možná si koupíte o 10 EUR víc, které uvalíte za tři teplá piva na pláži. O to myslíte, že Vás ČNB okradla?

0/0
7.4.2017 12:07

L28u37d85ě64k 50N17ě74m29e58c 5785261682724

Ptal jste se, jak konkrétně intervence poškodila pana Novotného. On Vám jasně odpověděl a najednou argumentujete pro něj cizími lidmi, kteří s jeho poškozením nesouvisí. Ano. Všechny nás intervence poškodila, protože se vše znatelně zdražilo.

+1/0
7.4.2017 12:04

M80a41r87c80e19l 43S78t23a33r97ý 9118904253369

no, napsal jen dvě věci:

-zdražila mu dovča (to je jednorázový výdaj a má ve spotřebním koši dost malou váhu, jinými slovy, jestli dám za dovču jedou v roce 90 nebo 100 tis, je už úplně jedno)

-snížila se hodnota úspor (to je problém jen kdybyste vydělával v CZK a utrácel V EUR-to drtivá většina lidí nedělá)

já argumentuji efekty pro celou naši zemi - ty jsou pozitivní, zdražení bylo jen cca 0,5-1% za poslední 4 roky a letos meziročně 2% při skoro 5% ním plošném, růstu mezd. jednoduchá matika 5 je víc než 2, takže jsme získali.

0/−1
7.4.2017 12:14

L60u46d23ě76k 81N84ě13m73e56c 5435681832894

Píšete nesmysly. Ptal jste se na JEHO poškození. Všechno se zdražilo. Tím se mu i snížila hodnota úspor. Co by Vám měl napsat víc, abyste tomu rozuměl?

0/−1
7.4.2017 12:21

R58o39s42t16i24s95l52a36v 47C11a27h22a 8245251660132

Hodnota uspor se mu zmensit nemusela. Za ty tri roky MOHL, kdyby chtel zhodnotit penize na sporicich uctech, myslim, ze za tri roky by 3.6% udelal.

0/−1
7.4.2017 13:19

L10u35d28ě36k 39N92ě44m55e15c 5695351132964

Pánaboha... tady je každej finanční expert. Nechtěl byste se tím živit? Určitě byste MOHL. Můžete začít tím, že budete radit důchodcům, jak nejlépe zhodnotit své úspory (viz tento případ). Nejlepší jsou investice. Třeba do nějakejch opravdu skvělejch nerezovejch kastrólů.

0/0
7.4.2017 13:23

R50o39s51t76i37s63l27a80v 71C63a88h97a 8245451310552

I to blby ING konto udelalo za dobu intervenci zhodnoceni 2% po dani. Pokud clovek vybiral ucty s lepsim zhodnocenim, jako ze byly, tak tech 3.6 udelal. Sorry jako.

+1/−1
7.4.2017 13:31

R73o80s59t84i46s26l50a34v 37C83a87h13a 8395181720662

Pan Stary Vam vse vycislil. Realne mzdy za 3 roky vyrostly, deficit statnich financi zamiril k nule, tedy neda se rici, ze bychom na to doplatili. Mozna na to doplatily importerske firmy, ale to se stava. Lezpsi je, kdyz na tom vydelaji firmy, ktere zamestnavaji lidi zde a take ti zamestnanci v techto firmach.

0/−2
7.4.2017 10:44

P10a59v19e47l 10V41a52l61e76n14t85a 7881961807653

Ta devalvace byla dočasná a přinesla rekordní zaměstnanost, 3% reálný růst platů meziročně v posledních 3 letech, přebytkový rozpočet a poměrně vysoký ekonomický růst. Pokud jste svoje úspory neutratil za zahraniční zboží a služby tak se vám zhodnotí zpátky až se kurz ustálí.

+3/0
7.4.2017 10:15

J21a84n 69C68o52n84s77t68a66n50t48i46n 1282891603790

velcí kucí si hrajou a my jen čumíme jak puci = bankismus.

0/−1
7.4.2017 9:39
Foto

P53ř51e97m81e92k 68H77o68m94o69l87a 5658605385496

okecat jde všechno :-P

0/0
7.4.2017 9:28

J67o25s45e27f 60L49e16b25d61u22š89k56a 4492613403175

Slabá koruna pomohla exportérům, nebo spekulantům? Exportéři nakupovali do svých výrobků drahé vstupy ze zahraničí, železné a ocelé počínaje, přes různé gumárenské výrobky, strojní díly a mikročipů konče, zato mohli platit menší mzdy. Tedy nula od nuly pošla. Kdo na tom vydělal byly zahraniční banky a podobné instituce i stát, který měl laciné půjčky a mohl zbytečně utrácet. Kdo prodělal? Obyvatelé země, ti platili zbytečně drahé vše z dovozu, ropou počínaje, přes průmyslové výrobky a potravinami konče. To se promítlo i do ceny tuzemských služeb.

+1/0
7.4.2017 9:27

M35a16r13c95e37l 12S95t25a24r81ý 9138914553389

máte to v článku, přínos 687 + 590 miliard za ty 4 roky. z toho firmy investovali, zvedaly platy a tvořili nová pracovní místa.

obyvatelé země díky tomu měli pracovní místa a zvedající se platy, pohonné hmoty byly laciné, před 4-5 lety jsme platili skoro 40 Kc za litr, pak a do dnes kolem 30-ti. jinak inflace za ty poslední roky byla kolem 0,5-1,0%, jen poslední rok se to zhouplo na 2%, a to byl hlavně jeden z účelů intervencí...

+2/0
7.4.2017 9:45

Š11t51e15f30a84n 78F83r44i27č98a 7632938583306

Problém nejspíš nastane už v nejbližší době všem, kdo budou refinancovat své dluhy, např. po skončení 5 leté fixace.

+2/0
7.4.2017 9:27

P61a61v52e61l 91Š73ť59a63s63t23n35ý 6844218524708

Dotaz znalým. Posílil v roce 2014 dolar, nebo oslabilo euro? Já vím, že to má vzájemnou souvislost. Jen by mě zajímalo, k čemu bychom se měli blížit víc...

0/0
7.4.2017 9:11

R32o47s64t20i40s36l21a72v 14C43a41h53a 8405571810432

Provnejte to s kosem svetovych men. Jen Vam neporadim, v jakem pomeru v tom kosi jsou, zkuste google.

0/0
7.4.2017 9:24

P74a58v43e33l 49Š31ť49a38s42t13n25ý 6394618584628

Proto jsem se ptal znalých.:-)

0/0
7.4.2017 9:53

R40o29s33t86i71s52l31a53v 86C30a18h21a 8145191400832

https://en.wikipedia.org/wiki/Special_drawing_rights

Porovnejte tedy dolar a euro vuci XDR

0/0
7.4.2017 10:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.