Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Obří koráby silnic šetří dopravcům peníze i šoféry. Chtějí další

Zatím je to spíše okrajová záležitost, počet těchto souprav ale na českých silnicích roste. Někteří jim říkají gigalinery, jiní XXL soupravy. Jejich délka může dosáhnout až 25,5 metru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47a42v96e29l 55N75o25v24á42k 2555517102502

Jaké pak pomáhání lodní a železniční dopravě? Ta by měla být prioritní, bohužel není...

0/0
14.4.2017 16:20

T93o46m22á60š 95K96u31c50h86a80ř 3717521348631

Oni už dnes běžně řidiči kamionů za sebou jedou cca 2..3m, není často možné se mezi nimi protáhnout na exit, takže pro nás ostatní žádné změna. :-P

(Fakt nechápu, že jim nevadí, že vůbec nevidí, co se před nimi děje,a že pokud by to ten před ním zašlápl, tak je z něj placka.)

0/−1
14.4.2017 13:27

G93e63o18r61g 36K21o20m73b93e52r76e42c 9204891846561

by me zajimalo jak to delali drive, zadny dalnice, kamionu jezdilo oproti dnesku minimalne a nikdo hlady neumiral. Lidi taky nepribylo.

+1/0
13.4.2017 22:55

T27o49m71á44š 82T43a11t30í31č31e80k 5290262900198

a) Nevozili věci zbytečně sem a tam a b) vozili je vlakama.

0/0
15.4.2017 19:19

M47a83r32t90i59n 48J90i43r48o23u82s35e48k 7666525305878

Možná by nebylo od věci přesunout ty korány na koleje.

+2/0
13.4.2017 22:52

M39a95r95t25i35n 83J91i58r79o73u60s15e88k 7886925735368

* koráby

0/0
13.4.2017 22:55

V85á32c71l15a61v 64P66o10u79s10t44k29a 3270931822

Furt dokola. ;-D;-D

0/0
14.4.2017 8:10

O63n37d98ř37e60j 23K51r68k96o16š67k89a 4219697863182

Pro všechny odborníky-zeleznice je tak přetížená že Vaše oblíbené zboží v Lidlu či Tescu byste asi marně a dlouho hledali protože by v tu dobu kdy jej potřebujete nejspíše stalo někde u Studénky.

Po okresních silnicích? To by zboží do Ostravy jelo celý den a vyjeli by se na něem 2 řidiči.

Bojujeme za emise a tady nam skoro 2x více zboží zanechá poloviční uhlíkovou stopu. Když stojí dalnice stojí auto.

Jsme opět papežtější než papež-jedte se podívat do Skandinavie jak dlouhé soupravy tam jezdí, v USA platí pro kamiony stejná maximální rychlost jako pro osobní auta, kolik tisíc komentářů by na toto téma by tady bylo. pokud chceme vidět méně kamionu s českými SPZ na našich dálnicích, musíme konzumovat zboží od výrobců v oklolí obchodu kde nakupujeme -což je bohužel řádové dražší než jsme zvyklí, na druhou stranu jsme tranzitní země a všichni na dálnicích vidí kolik madarskych,rumunských,bulharských kamionu u nás jezdí A to je to co by nás mělo trápit.[>-]

+5/0
13.4.2017 21:07

T93o46m54á91š 26T44a65t66í89č43e59k 5670822210578

Řádově dražší? ;-)

0/0
15.4.2017 19:22

M44i53r43o20s15l34a65v 74U98r34b19a30n 1466637571989

To bude vytecne je potkavat na usecich, kde chybi dalnice a veskery provoz se odehrava na pretizene silnici 1. tridy...

+1/0
13.4.2017 19:45

J20i68ř40í 57K21o33c57u38r71e21k 6645704925328

31 kusů v celé ČR, to nebude zas tak častý jev. Kombajnů o žních vyjíždí násobně víc.

+1/0
13.4.2017 20:02

J18a39n 32O55p41i75s 3253538962875

To bude sranda v zimě na vysočině s jednou hnanou nápravou.[>-];-D;-D;-D

0/0
13.4.2017 18:07

M22i88r27o27s19l56a46v 53M78e11d 3674726

Tak on a to je mnohdy sranda i s "normálními" kamiony.

+1/0
13.4.2017 19:43

S52t27a86n42i19s62l75a62v 53N19ý37v40l85t 2224385343

Česká pusinka musí jíst "jogurt" za 5,90 Kč a jiné, a proto se dějou takovéhle divnosti.

+1/0
13.4.2017 17:53

J34i53ř77í 91Z24ý13k23a 9449443481530

pro jogurty v přepočtu za 5,9 jezdím do Německa. To co se tu prodává za 5,9 je kolikrát jen obarvený škrob.

+1/0
13.4.2017 17:56

A92n54t23o56n78í37n 16Š70v59i12h24n88o82s 8438447211592

Bodejť by nebyly přetížené koleje, návazně pak i silnice, když se nesmysly převážejí z jedné strany zeměkoule na druhou jen z toho důvodu, že na jedné straně je to o korunu levnější.

+2/0
13.4.2017 17:48

P44a17v88e78l 69P34a24ž54o76u24t 3933601123827

Jen houšť! Silnice zaplatíme všichni. Na dálnicích budou zdržovat ještě víc, ale zisky dopravců se navýší

+1/0
13.4.2017 16:42

J29i73ř27í 36Z18ý59k64a 9239833171830

raději 2 gigalinery, než 3 obyčejné soupravy.

+1/0
13.4.2017 17:25

M31i62r74e50k 63G12a41j69e78r 5321846149450

"Řidiče dlouhá souprava podle Havla neděsí." Řidiče tohoto XXL ne, ale vsechny ostatni řidiče to děsí.

+2/−1
13.4.2017 16:37

V14á74c53l31a63v 82P39o55u65s51t22k16a 3630681262

Řidiče kteří umějí řídit tohle vyděsit nemůže.

+2/0
13.4.2017 16:46

J83i50ř83í 51Z75ý93k61a 9509923901110

v jakém aspektu by to mělo ostatní řidiče děsit? Že to začnete předjíždět a najednou zjistíte, že je to delší než normálně?

Tak to pak neumíte jezdit. Před předjížděním si musíte být 100% jist, že to stihnete. Takže než začnete předjíždět, musíte odhadnout délku jízdní soupravy před Vámi a zároveň vypozorovat, jestli před touto soupravou nejede něco dalšího.

+1/0
13.4.2017 17:25
Foto

P73a39v57e69l 23P50o50k42o32r72n55ý 2896694620532

Já to pochopil, že se s tím může jezdit jen na dálnicích a víceproudých silnicích, tedy ta vaše úvaha o tom, zda to stihnete či ne nemá smysl.

+1/0
13.4.2017 18:29

J10i91ř16í 19Z97ý51k95a 9779103611480

"Vykládka a nakládka od těchto silnic může být maximálně deset kilometrů." ... takže nejspíše můžou i po obyčejných silnicích ke skladům.

+1/0
13.4.2017 18:52
Foto

P44a29v92e38l 80P90o80k69o90r37n81ý 2356934510922

Asi ano.

0/0
13.4.2017 18:57

J23i27ř82í 61T76e37p61r 4157410175495

Jojo kruháky :-(. Ať si s tím nějakej geňa co kreslí kruháky zkusí zajet do logistického centra v Počernicích.

Pak se můžeme o něčem bavit.

+3/0
13.4.2017 16:30

V11á84c91l75a87v 60P91o22u87s12t97k13a 3780271182

Na dálnici se obvykle kruháky nevyskytují.

0/0
13.4.2017 16:46

A78n80t83o19n63í34n 83Š13v10i13h64n81o77s 8858667901402

Píší vzdálenost vykl. míst max. 10Km od dálnice, to je šance mezitím dost kruháků potkat.

+1/0
13.4.2017 17:36

V32á48c82l41a68v 16P45o15u46s42t58k79a 3340251842

Jistě, šance tu je. Ale tyhle soupravy se většinou vezou do předem připravených míst, kde tohle nehrozí nebo se vůbec nevykládají, jen si druhý návěs zapřáhne jiný tahač.

0/0
13.4.2017 17:43

M58a97r20e52k 36K60l33u39f46a 3598184714876

Nedokážu si představit, až bude jedno tohle monstrum na dálnici předjíždět druhé tohle monstrum. Úsek Modletice - Rosice jim asi bude sotva stačit. ;-D

+1/0
13.4.2017 15:16

J57a37n 40M19a25l40ý 1215479934698

V Austrálii normální záležitost, u nás objevená Amerika.

+1/0
13.4.2017 15:06

J94a49n 24P13r28i28c46h70y50s33t39a66l 8911378683

Tak ono k tomu je treba trochu vic nez nejaka razitka. Je podle toho treba budovat komunikace a ty stavajici rekonstruovat. Zejmena kruhove objezdy. V australske pousti tohle problemem neni, tam se jede vicemene rovne, zadne ostre zatacky tam nejsou.

+3/0
13.4.2017 15:15

M80i86r95e87k 58G11a31j55e36r 5421586849310

Nemuze to byt objevena Amerika, kdyz je to normalni v Australii, nikoliv v Americe!

0/0
13.4.2017 16:31

V49á25c98l54a46v 59P25o82u40s20t19k36a 3280401702

V Americe jezdí taky.

0/0
13.4.2017 16:47

M11i47r34o96s72l26a87v 71M40e60d 3974816

Já bych se odvážil vycházet z předpokladu, že v Austrálii (a třeba i v Kanadě) se takto řeší absence železnice v dané oblasti. V Evropě je železniční síť poměrně hustá a takováto monstra na silnicích tudíž postrádají smysl.

0/0
13.4.2017 19:37

J46i47ř91í 56K90o85c87u84r28e83k 6245674475908

Jo, až na jednu drobnost: Na železnici to musíte přivézt v kontejneru. Přeložit na vlak, odjet, cestou pouštět osobní dopravu. Nebo počkat třeba 8 hodin na noc, až osobka utichne. Pak to z Plzně do Ostravy stihnete za 6 hodin. Následně kontejner přeložíte na kamion a hurá do cíle.

Když si spočítáte čas, tak zjistíte, že vlak je o 4 až 12 hodin pomalejší.

+1/0
13.4.2017 19:57

V18á64c14l65a76v 48P74o13u25s64t41k21a 3600341752

Ty hodiny změňte klidně na dny. Budete blíž pravdě.

+1/0
13.4.2017 20:04

V97á21c81l16a98v 27P10o92u71s27t78k36a 3540821262

Není zdaleka tak hustá, aby pokryla přepravované objemy.

+1/0
13.4.2017 20:05

L28u50k82á15š 78S96v62o74b55o41d15a 1963728875418

Nevadí mi že to je dlouhý, ale vadí mi ten nesmyslný stroboskopický maják nakonci. Kdo do toho má koukat desítky minut když za tim nesmyslem jede ? 8-o

+4/0
13.4.2017 12:31

L53u75k34á92š 17Š26l55e64h83o19f47e13r 1723149315949

A nenapadlo vás ten kamion předjet? ;-)

0/−3
13.4.2017 13:29
Foto

I75v69o 80P25e91t20e51r69k29a 4246295417529

Čím delší, tím hůř se předjíždí.

+1/0
13.4.2017 14:33

L84u94k94á97š 38S47v11o10b16o90d34a 1423658595238

Když vám to v noci šlehá do očí, tak toho proti sobě moc nevidíte. Je vidět, že s tím nemáte zkušenosti....

+1/0
16.4.2017 19:59

J22a53n 36P51r68i10c75h77y22s70t53a38l 8831248513

Za ten vsak nemuze kamion, ale hloupy predpis.

0/0
13.4.2017 15:15

T47o96m41á45š 51P65o61l18á76č15e92k 4577745684

překračuje povolenou délku jízdní soupravy takže je to vlastně nadměrný náklad.

+1/0
13.4.2017 16:42

L74u33k67á76š 84S20v15o11b75o14d10a 1263948295308

A kdo ho nechce zrušit ?

0/0
16.4.2017 20:00

J26a75n 56D70v32o76r82a93k 4687275762705

Dálniční poplatky by se měly hodnotit podle kvadratury návěsů a přívěsů a progresivně zvyšovat, aby dopravcům byla jasné, že čím větší auto tím větší poplatky za dálnice a silnice.

0/−2
13.4.2017 12:05

V86á74c43l91a93v 82P30o46u11s78t15k26a 3460661372

A čeho tím docílíte? Akorát se zdraží přepravované zboží.

0/0
13.4.2017 12:15
Foto

V90l40a69d47i65m45í22r 56Š84ť75a80s27t97n51ý 1561836825253

Co třeba vyšší výnos a tím více peněz na opravy silnic? Stejně je ničí především tyto soupravy.

+1/−1
13.4.2017 12:25

L91u38k40á87š 39Š66l33e10h46o10f78e73r 1763659165409

Maximální zatížení jedné nápravy je shodné s běžným kamionem ;-)

+1/0
13.4.2017 13:30

J25a65n 77P86r16i32c31h38y31s44t19a16l 8481298133

To ano, ale tech naprav to ma vice nez bezny kamion.

+1/0
13.4.2017 15:17

M37a58r41t62i50n 45K62a98r80á17s97e22k 9218203848968

No a mytne se prece plati podle poctu naprav....

+1/−1
13.4.2017 15:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.