Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silnější koruna by mohla přilákat dělníky z východu, míní personalista

Uvolnění kurzu koruny a její případné posilování by podle personalisty Tomáše Surky mohlo prospět českým firmám, které mají potíže s nedostatkem zaměstnanců. Silnější měna by totiž mohla přilákat dělníky třeba z Bulharska nebo Rumunska. Podniky ale tak optimistické nejsou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20a94v26e86l 86K69u75n12c 9492299188758

Titulek je nepřesný. "Dělníci z východu" (Ukrajiny) se sem hrnou, jenže to holt není ten správný západní východ - EU.

0/0
8.4.2017 14:39

J51i25ř60í 89K32u56n66e24š 4830860585570

Myslíte, že ten padesátník za euro něco změní?

0/0
8.4.2017 12:08

P92e46t38r 28H23a50v27i80e70r10n38i24k 8542753721123

cim vice delniku z vychodu tim mensi tlak na platy mistnich lidi a pri nejblizsim utlumu a vyhazovu techto lidi z prace se z toho pak vsichni podelame...protoze oni nebudou chtit jit zpet a tim stoupne kriminalita...M..ert a jim podobni je zivit nebudou...zaplatime to my vsichni

+1/0
8.4.2017 9:30

P88e60t98r 50J54a66r88o60s94c70h 4637916266520

to určitě

0/0
8.4.2017 8:08

P33e53t79r 42V98o38n21d81r64a21c11e94k 7345331443890

Kecy, kecy , kecy - čím více tady bude cizinců , tím méně si tady budeme vydělávat !

Vzpomínám si, jak si Německo chránilo svůj pracovní trh po našem vstupu do EU

+2/0
8.4.2017 7:16

J88a92r42d22a 48Ž21í84d69e96k 5928947837615

No teda podobný blábol jsem dloho neslyšel.

Firmy si stěžují ,že nemají odborné zaměstnanace,ale ten bordel s personálními agenturami co lidem dají minimální mzdu a zbytek na ruku to bylo před 15 lety ,ale je to tu stále a že státu nevadí ,že podobný plebs rádoby agentur tady funguje je k zamyšlení.

Navíc si firmy samy zmrvily ,že nejsou ochotné odměnit člověka za práci a to je všech oborech stejné bez rozdílu,a pak se diví že lidi za ty preníze nejsou ochotní pracovat.

Já to říkám tak nejde vybudovat kapitalismus za socialistické peníze,ano jdou peníze vydělat ale člověk musí dělat přesčasy ,aby se nějak měl a byl schopný přežít .

Pak se všichni z firem diví včetně státu že nikdo nechce makat rukama a když je odborná práce,která vyžaduje cit a zkušenosti že lidi chcou zaplatit slušně za normální hodiny a chcou žít rodinný život a v pohodě jako Rakousko Německo lidi se nikde neženou naprostá pohoda a to jak v práci tak v soukromém životě.

+1/0
8.4.2017 2:21

M33a89r31t19i17n 17S22l70í30v32a 5928692887312

Jděte už do dupy s těmi kecy, že firmy nemůžou sehnat lidi.

Hledal jsem práci. Mám praxi 20 let ve strojírenství. Obešel jsem cca 10 firem a jak jsem řekl, že chci nástupní 20 hrubého, tak mě vždy slušně poslali někam.

+6/0
8.4.2017 0:46

V87á68c88l54a87v 64V69l46č29e12k 1368580894406

Tak to ať ji raději zase oslabují ;-O

+2/0
7.4.2017 22:51

J40i30ř24í 68P24r87a69ž37á48k 9700442121342

Silnější koruna by mohla přilákat do pracovního procesu i ty práce se štítící etnika.

+1/0
7.4.2017 18:55

M82i81c80h70a90l 26P28l25e79š74t15i36l 3937166456345

Zas až TAKHLE silná asi nikdy nebude... ;-)

+3/0
7.4.2017 20:42

R60a71d87i14m 84P22o40l90á61š48e74k 9626723799299

Kdo mluví o přijímáni cizinců do zaměstnání do českých firem, tak jen aktivně přispívá k tomu, aby období žebráckých platů, kdy v montovnách vyrábíme komponenty doslova za pár šušnů, trvalo i nadále. Ty komponenty dnes nesou vysoký zisk ne svým výrobcům, ale firmám, které je montují do hotových výrobků, to je třeba v Německu a těmi zisky dotují třeba vysoké německé platy a odvody a daněmi německou ekonomiku. Nebo jiné země Západní Evropy, kde české montovny dodávají své komponenty.

Kdo podporuje dovoz zahraničních pracovníků, tak s tím podporuje, aby to období žebráckých platů tady trvalo ještě další roky nebo dokonce desetiletí.

Přitom pokud jsou v ČR nízké mzdy, stát má taky příslušně nízké daně a odvody a nemá tak peníze na stavbu kvalitní infrastruktury ani na zaměstnávání kvalitních lidí ve státní správě. Současně schopní lidé z generaci, které zrovna končí vysoké školy za takových podmínek automaticky odcházejí z republiky za lepšími platy.

Pokud to období žebráckých mezd bude trvat příliš dlouho, 10 - 20 let a víc, nebudeme tady nakonec mít ani onu potřebnou vysoce kvalifikovanou a dobře placenou práci s vysokou přidanou hodnotou, protože nebudeme na to mít potřebnou infrastrukturu, v nekvalitním úřednictvu státní správy bude logicky bujet korupce a nebudeme tady ani mít kvalitní a vysoce kvalifikované lidi, protože všichni utečou.

+13/0
7.4.2017 17:57

A27l48e93š 35J44a93n29á54č77e29k 3493244126983

Policisté asi mají málo práce s cizinci z východu, tak je třeba sem dovézt další otroky aby se platy náhodou nedostali přes třetinu minimální mzdy v západní Evropě :-( Já bych začal nahrazováním personalistů levnějšmi vysokoškoláky z východu, jistě tam budou vzdělaní lidé co by mohli dělat personalisty v ČR za třetinu jejich platů, začit tu podnikat v oboru personálních agentur apod. I kancelářšký jsou nahradit levnější pracovní silou z východu. I když slavné Ukrajinské VŠ vzdělání co tam má skoro každý a tady jim to neználkové žerou přitom ty diplomy nelze nostrifikovat neb jejich VŠ sotva odpovídala úrovní našim SŠ :-) vysokoškoláků má Ukrajina jak málo kde na světě ale snad už se to tam normalizije a po éře SSSR a jeho rozpadu se začíná propracovávat na běžnou úroveň VŠ vzdělání a diplomy už se začínají mezinárodně akceptovat.

+6/0
7.4.2017 16:55

R82o42b42i41n 35Ž20i50ž61k94a 2778954586606

Cokoliv, co umožní kvalifikovaným lidem získat lepší práci je dobře. Je hrozná škoda když se lidi s maturitou, vyučením nebo dokonce vejškou upíchnou někde k pásu. To bych bez problémů nechal těm Rumunům.

Máme tady dost dobré vzdělání a podmínky na to, abychom vymýšleli a stavěli další podniky a z levné pracovní síly profitovali.

Pokud se budeme upínat na nekvalifikovanou práci, budeme vždycky jen montovna. My bychom chtěli MÍT montovny.

0/0
7.4.2017 16:47

A35l65e75š 15J21a41n56á74č88e96k 3403354376923

Jenže mě s SŠ a skoro VŠ humanitního směru nic jiného než dělat jako otrok v montovně nebo v maloobchodě nezbývá a ta pakáž co sem chtějí dotáhnout mi bere práci a je příčinou mizerných platů, když sem navozí soudruhy z EU (Rumunska a Bulharska) protože jim stačí 12 hrubého a ubytovna, i když většinou stejně po týdnu zdrhnou domu nebo dál na západ.

+3/0
7.4.2017 16:57

R80o70b88i88n 46Ž32i82ž37k50a 2858674526386

Vždyť je neskutečně nízká nezaměstnanost - v Praze firmy fakt teď berou skoro každého, kdo se umí podepsat. Chápu, že to v dost regionech je horší, ale na druhou stranu nejsme zas tak velká země, aby se nedalo přestěhovat/dojíždět/něco.

0/−1
7.4.2017 17:03

R24a33d11i91m 64P23o49l83á28š40e39k 9466183589879

To je hlupáci žvaní, že je neskutečně nízká nezaměstnanost.

Ve skutečnosti je spousta lidí, co práci sehnat nemůže, protože například mají věk 40+ a 50+ a ještě větší množství lidí, co dělá náhradní mizerně placené práce, napříkald jako OSVČ, i když by vzhledem ke svému vzdělání a praxi mohli dělat podstatně lepší a podstatně víc placenou práci. Pokud by firmky tyto lidi chtěly zaměstnat.

Bavíme se tady o desítkách tisíc nezaměstnaných na pracáku a o stovkách tisíc těšch dalších.

Ovšem když naše vlezdozadelkovská vláda přislíbila dovoz Ukrajinců, kteří jsou ochotni na pracovní pozici s platem 15 - 25 tisíc hrubého dělat za 12 - 14 tisíc hrubého, tak je jasné, že se objevila spousta firem, co naše zájemce o práci odmítají a bojkotují a čekají na dovážení Ukrajince.

+2/0
7.4.2017 17:22

R14o89b71i20n 42Ž59i60ž63k62a 2498614576986

Jací hlupáci? To říkají čísla....

A navíc se to nevylučuje s tím, co jste napsal. Nízká neznamená nulová.

Ale hlavně: ve výsledku je to přesně to co píšu. Spousta lidí dělá pod svojí kvalifikaci - většinou je to proto, že čekají, že je někdo zaměstná, ideálně do deseti kilometrů kolem jejich bydliště a spokojí se s málem. Takoví lidé jsou snadná kořist pro lovce levné pracovní síly.

Pokud má někdo kvalifikaci, kterou mu nikdo nechce zaplatit, a v jeho oboru je na trhu díru, co mu brání začít podnikat? Zaměstnavatelé jsou koneckonců taky jenom lidi, kteří někdy dříve udělali to samé.

+1/−2
7.4.2017 17:29

R52a90d95i56m 10P26o63l40á45š78e18k 9326833259569

Zaprvé je 380 tisíc nezaměstnaných na pracáku. Z toho jen část je skutečně nezaměstnatelných, velká část z nich je bez práce jen proto, protože personalisté a manažeři ve firmách by s nimi měli o trochu víc práce než s Ukrajinci a hlavně ti Ukrajinci se spokojí s podstatně nižším platem, takže firmy mají o to větší zisky.

A náhradní práci za mizerný plat lidi dělají proto, protože práci odpovídající jejich vzdělání a praxi by například kvůli svému věku 40+ a 50 + ve firmách kvůli různým výmluvám vůbec nedostali. Těch 10 kilometrů dojíždění je taky výmluva, pokud se ovšem nejedná o práci za minimální mzdu nebo o pár stovek výš, tam je skutečně každý 10 Kč za jízdné denně vidět. Ale to zase jsme na nízkých platech, dejte lidem pořádní platy a budou dojíždět třeba 50 - 100 kilometrů, dejte lidem pořádníé platy, aby si do 2 - 3 let po přestěhování vydělali těch pár set Kč, které přestěhováním automaticky ztratí a lidi se prostě začno ustěhovat.

A právě každé dovážení zahraničních pracovníků období, kdy u nás budou mízké mzdy, prodlužuje dále o další roky a o další roky prodlužuje ten marast, který tady díky plošně nízkým přííjmům stále trvá.

Mimo Prahu ovšem, ta je na evropsky špičkové úrovni, ale v regionech jsou příjmy až dvakrát nižší.

+4/0
7.4.2017 18:09

R49a14d27i91m 52P89o42l36á78š47e47k 9176133909509

Oprava: vydělali těch pár set tisíc Kč, které přestěhováním ztratí.

0/−1
7.4.2017 18:23

S41t11a60n98i32s69l40a86v 55H21o12r87á87č35e41k 5741628515384

Moje řeč, tvrdím, že jestli je tady 400tisíc lidí bez práce tak polovina z toho by se dala včlenit kdyby dostali slušné platy. Za 15hrubého se opravdu nechce většině lidí vstávat, raději se uskrovní a žijou ze socek, podpor, sem tam něco na černo...znám takových víc než dost. Raději volí toto než pracovní režim a buzeraci ve firmě za pár šupů.

0/0
9.4.2017 18:48

A79l46e92š 22J53a80n60á48č15e23k 3733474266913

Do Prahy to mám daleko i když jsem se tam narodil a žil 25 let. Jenže bydlení tam stojí nesmysl. A s třemi dětmi, psem se z vlastního domu se zahradou neporhnu do pronájmu v Praze. Tady vědí, že do větších měst kde jsou slušné platy to je daleko a podle toho vypadají platy místní co tu žijí se nebudou stěhovat na druhý konec země jsou svázaní s domovy kde žili po generace. Být mladá holka sedím v kanclu, takhle nikde ozdobu neudělám takže vzdělání je mi dobré asi tak jako kdybych měl ZŠ. Ono je tu až hrozivě dost mladých co neudělali ani učňák a když je nahradí cizinci co budou hákovat za půldarma a posílat prachy domu tak je to dost odrovná. Když jsem žil v Praze a chodil do školy, o tom jak vypadá realita v chudších ale krásných částech ČR kde jsou k mání levné domy, jsem neměl tušení. Stejně jako mě zarazilo, že tu mladý kluci mají učňák a neumí vůbec jazyky, zažil jsem i vyučeného opraváře zemědělských strojů co byl negramotný (a přitom bílý), jejich koníčkem je hulení a chlast, a to ještě hromada nemá ani učňák dokončení. Ono další můj průšvih je zdravotní stav, přišel jsem o oko, jinak bych s maturitou šel dělat fízla, takhle mi zbývá než dělat v montovně nebo na krámě a z platu přežívat jak se dá. Pro mě je příliv levné pracovní silou ohrožením, že příjdu i o tu mizernou práci co mám. Nadějí je, že se platy díky nízké nezaměstnanosti budou zvedat a bude šance sehnal lepší džob.

+3/0
7.4.2017 18:22

R37a75d27i80m 52P24o95l49á80š56e60k 9656443309339

R^R^

0/0
7.4.2017 17:16
Foto

D89a59l22i75b38o37r 98B13a31r23t16o20š 5264590357169

HMHM Němci takto nabrali kdysi GASTARBEITERY z Turecka ajiných zemích a nyní s ejim to tak nějak nevyplácí...-a krom toho je nutné zdůraznit slovo GAST ve složenině Gastarbeiter.....ale oni jsou na té návštěvě moc dlouho.....

a na druhou strnau, pakliže skutečně přijde vlna robotizace a ta jistě přijde...pak co budeme s těmito lidmi dělat...vyženeme je pak domů do jejich původních zemí??? a koho ne a koho ano???

+10/0
7.4.2017 16:10

P16e88t24r 49D19l48o47u86h33ý 5567379324964

Tahat sem někoho ve velkém je každopádně nesmysl. Jedinou výjimkou jsou vysoce kvalifikovaní odborníci, ti se hodí vždy, ale pokud jsou opravdu dobří, většinou si zvolí bohatší stát než ČR.

+7/0
7.4.2017 16:13
Foto

D71a71l34i98b81o70r 92B49a56r66t78o60š 5464880807499

A) přesně..... půjdou někam kde jsou vyšší platy..a B) byla by to od nás pěkná neférovost brát chudším státům jejich odborníky....aby oni byli ještě chudší.....

+1/0
7.4.2017 16:38

R91o81b43i70n 40Ž11i39ž37k24a 2448754196136

S tou neférovostí máte určitě pravdu, ale svět prostě nefér je.

Buď na to můžeme fňukat a nechat z té neférovosti profitovat někoho dalšího, nebo můžeme popadnout šanci za pačesy.

+1/0
7.4.2017 16:44
Foto

D37a89l49i74b55o93r 90B19a47r53t34o35š 5344450947739

máte částečně pravdu...USA se takto neférově chová minimálně od druhé světové, kdy si vzala von Brauna a nechali ho stavět rakety, které oni sami postavit neuměli...a tisíce jiných

No a pokud vím u nás je nedostatek dělnických profesí....a ne vysoce kvalifikovaných....maximálně středně kvalifikovaných

0/−1
7.4.2017 16:53

R92o51b69i86n 50Ž43i75ž86k39a 2248384116936

Není to zdaleka jen USA, je to každá bohatá země. I když ty vědce přímo neunesou, stačí, že jim nabídnou víc peněz. Oni chodí sami. Proto je ostatně důležité moc neštvat tuzemské vysokopříjmové vrstvy blbostmi typu daňová progrese, protože jinak půjdou také,

Nedostatek kvalifikovaných je podle mě všude. Programátoři a další různí inženýři chybí všude od Sillicon Valley až po Prahu a nemusí jít jen o špičku, která mění svět - nejvíce chybí zruční intelektuální řemeslníci.

+1/0
7.4.2017 17:00
Foto

D97a52l42i77b15o79r 56B75a33r55t49o15š 5924970907339

takže máme všichni mizerné školství

0/0
7.4.2017 17:56

R32a85d75i13m 13P78o48l12á26š60e66k 9136983409789

Dokud bude u nás mzdová úroveň taková, jaká je, tak budem o ty odborníky prostě okrádáni, ve prospěch zemí Západní Evropy, USA a podobně.

+2/0
7.4.2017 18:11
Foto

D16a60l93i19b51o40r 37B81a12r26t68o22š 5944930637939

za to poděkujte komunistům, kteří tuto zem kompletně zničili...v roce1990 byla česká mzda cca jednou osminou mzdy německé......

0/−1
7.4.2017 18:13

R93a69d93i41m 32P14o78l17á32š48e39k 9986653779409

Už by to chtělo , 28 let po sametu a cca 33 let po perestrojce , nechat těch blbých žvástů o komunistech. Dnes to jsou jen výmluvy těch neschopných

+2/0
7.4.2017 18:17
Foto

D24a65l52i49b73o24r 91B40a39r22t43o44š 5754310757329

to není výmluva..to je jen historický fakt..jako světová válka

0/0
7.4.2017 18:49

R42a13d65i72m 49P15o46l19á22š29e71k 9156713329159

Historický fakt byla taky existence Husitství, které uvedlo České země z předního postavení v Evropúě do bídy nebo Národního obrození, které nás obralo o jednu světovou řeč - němčinu a nacionalizací o německé kontakty.

Přesto nikdo netvrdí, že díky husitům nebo národním obrozencům tady máme nízké platy.

I když stejně jako komunistická vláda je to tak dávno, že ten vliv prostě není.

za 28 let, nebýt naší neschopnosti a nenažranosti českých firem, ty mzdy mohly být třeba těm německým podstatně blíž.

+1/0
7.4.2017 19:08
Foto

D42a72l27i13b43o63r 78B96a51r53t94o79š 5484910747669

to se mýlíte, ten vliv je ještě pořád a například i v tom že si neuvědomujete vy osobně jak dlouhodobý dopad mají takové ekonomicko - kulturní systémy...i několik generací..........

například nesmyl o náboženství přetrvává již mnoho tisíc let.....i když se již dávno ví, že věřit v boha je nesmysl....

Němci jsou v tomto ohledu naporostou výjimkou....v poválečných letech, což ovšem má jiné souvislosti..naopak se podívejte na Rusko, které má ještě pořád většinou myšlení jako za cara

a jiných příkladů je na světě desítky a stovky..........

0/−1
7.4.2017 19:22

R73o86b71i18n 32Ž43i44ž36k58a 2918124446376

Gastarbeiteři se vyplatili a pomohli Německu vyřešit problém s nedostatkem lidí a od šedesátek růst. Příliv (převážně) Turků byl plánovaný, kontrolovaný a účelový a podle toho to také pozitivně dopadlo. Dnes jsou Turci ve srovnání s jejich přínosem naprosto bezproblémová menšina.

A samozřejmě nejvíc z gastarbeiterů profitovali němci, kteří logicky zastávali lépe placené pozice (protože jazyk, kontakty a vzdělání) a měli k ruce pracovní sílu, která na ně vydělala.

+1/−2
7.4.2017 16:42
Foto

D14a78l20i66b17o70r 22B70a87r13t14o39š 5684110937519

problém je , že nejsou bezproblémová menšina...nejvíce profitovali Turci, kteří část mzdy posílali domů a tím pomáhali růstu Turecka a svých rodin v Turecku....většina tureckých dětí je jen v nejnižší školní úrovni...i když občas se ukáže někdo velmi schopný...jenže těch schopných je málo a to je dáno i tím, že lidská skupina Turků má průměrné IQ 90 a tedy nemůže NĚMCŮM s jejich IQ 108 tak moc pomoci

+3/−1
7.4.2017 16:50

R62o91b23i42n 79Ž78i39ž15k58a 2278704646936

A) Máte nějaký zdroj pro ta čísla kolem IQ? A týká se to Turků v Německu? (Bez ohledu na to, že je to dost na houby metrika)

B) Nejvíc profitovali Němci. Do doby plné automatizace potřebujete někoho, kdo bude uklízet chodníky, makat u pásu, stlát postele. A pokud na tyhle činnosti vydáte méně vlastních zdrojů, zbyde vám jich víc na cokoliv jiného a můžete je investovat do věcí, které vám vydělají více. To přesně bohaté národy dělají a proto rostou stejně rychle nebo rychleji než národy, které by je měly teoreticky dohánět.

Sociální problémy s chudšími Turky jsou ve srovnání s takto získaným bohatstvím zanedbatelné.

+1/0
7.4.2017 16:55
Foto

D69a98l37i30b15o48r 18B67a74r69t80o17š 5584120737119

a) Steven Pinker Harvard

b) omyl.....ještě ano ale vlastní obyvatelstvo pak nemá práci.........i v německé a i v naší společnosti jsou lidé, kterým nemůžete dát jinou práci než držet praporek, stlát postele , mýt nádobí nebo podávat něco robotovi u běžícího pásu...jenže jich bude zapotřebí neustále méně.....a chytří lidé se tak rychle nerodí....jde o rozpor v tempu růstu

C) prosím o výpočet jak jste došel k tomu, že poměr získaného bohatství a problémy s Turky v SRN jsou zanedbatelné..rád si takový výpočet přečtu...děkuji

+1/−1
7.4.2017 17:00

R29o29b38i15n 66Ž56i97ž60k80a 2448904466406

A) To je jen jméno, zajímá mě konkrétní studie a metodika.

B) Těch, kdo by skutečně nezvládli nic lepšího, je absolutní minimum. Je spousta činností, i podnikatelských, na jejichž realizaci je potřeba naprosto minimální inteligence (tedy na faktickou činnost). Tady jsou překážky jen v podobě buzerace státu a složité byrokracie i kvůli pečení rohlíků nebo prodeji ořechů.

C) Stačí, že si je tam Němci nechali i po domluvené době a dokonce za to lobbovali (původně to byla časově omezená akce). A v té době Německo dost raketově rostlo až do ropné krize.

0/0
7.4.2017 17:16
Foto

D87a76l65i63b52o26r 48B20a68r69t73o72š 5464240827559

a) najděte si nemám povinnost pro vás pracovat

b) to tedy máte pravdu,že i na mnoho podnikatleských činností nemusíte moc vědět...a je to velmi často vidět

c) byla skutečně jen na čas.....proto slovo Gastarbeiter..a uvědomte si, že Německo a kterýkoliv jiný stát neroste jen prací rukama..ale mozkem..někdo musí něco vymyslet, a jiný to pak udělá....bez hlavy není nový produkt....

proto také sedí inženýři u počítačů a vymýšlejí a počítají...a když jim vše vyjde..pak to jde do výroby.....

ropné krize byly minimálně dvě, spíše tři..kterou máte na mysli?

+1/0
7.4.2017 18:01

J67a20r96d32a 55Ž55í52d69e44k 5748417927695

Dobrý večer Pane Bartoš.

Obdivuhodně komentujete věci kterým absolutně nerozumíte.

Turci se dotáhli do Německa z jednoho prostého důvodu mužská populace byla zdecimována 2 světovou válkou a žena jak je všeobecně známo mají taky svoje potřeby a jelikož Turci byli strategický partner Adolfa proč né sem s nima je třeba doplnit stav obyvatelstva a jak je známo sémě bez vagíny prostě nevyroste do muže.

Navíc pracoval jsem v Německu 2 roky a s Turky jsem splupracoval a můžu dpovědně říci že je to jako u nás Romové chráněná skupina občanů.

Takže doporučuji se prvně podívat do světa a pak soudit reálně na základě životních zkušeností nežli blábolů z ,kterých vy čerpáte Pane Bartoš

+1/0
8.4.2017 2:41
Foto

D73a16l87i36b32o83r 32B50a29r81t46o20š 5574120797279

Vám dobré ráno pane ŽÍDKU.

Děkuji za výraz obdivuhodně komentuje, již méně se mi zamlouvá pokračování , že tomu absolutně nerozumím. Vy sám píšete, že jste byl v Německu dva roky já tam žil 15 let. A potkával jsme nejen Turky ale i Španěly a Italy, ale i Američany a další příslušníky nejrůznějších jazykových skupin. A tak mám s příslušníky jiných lidských skupin podstatně více zkušeností než vy.

Turci nebyli dotaženi do Německa násilím, i když máte pravdu Německo po válce skutečně potřebovalo pracovní sílu, protože veliká část německých mužů zemřela ve válce. To je pravda. Je ale i pravda, že v Turecku byla nekonečná bída a tak lidé Turci odcházeli do Německa velmi rádi, protože pomohli jak sobě tak i svým rodinám, protože jim část své německé mzdy posílali do Turecka svým rodinným příslušníkům- A skutečně se jim říkalo GASTARBEITEŘI...tedy host na práci nebo pracující host, či hostující pracovník. Tedy vůbec ne někdo, kdo má zůstat na věčné časy.

Problém s Turky v Německu je podobný jako problém s jinými přistěhovalci do Francie , do Británie nebo Holandska.

Pokud mi nevěříte, zajeďte si na delší dobu do těchto zemí a popovídejte si s policiií, která musí denně řešit trestnou činnost těchto přistěhovalců, která jde tak daleko, že tito přistěhovalci napadají i policisty. Což bylo celkem nedávno i v českých médiích, jenže se to děje denně.

Důvodem k této trestné činnosti těchto lidí je, že mají v hlavě rozpor mezi tím co kolem sebe vidí a tím, co jsou sami schopni vyprodukovat, protože jejich vzdělání je většinou velmi nízké, výjimky pochopitelně existují, ale jsou to jen výjimky a je jich tedy málo a nemohou posloužit jako pravidlo. Přesto si chtějí života užívat ale nevydělají si a tak obchodují s drogami, dělají podvody, kradou, a tak podobně. Navíc na základě svého islámského vyznání podle koránu nenávidí nás všechny jako nevěřící a pociťují jako naprosté bezpráví, že nám se daří lépe než jim.

Běžte se podívat do NO GO zón a uvidíte sám pokud to přežijete.

+1/0
8.4.2017 9:21

R45a95d81i34m 24P66o60l44á78š29e89k 9546193179989

A dále potom lidí ve věku 40+ a 50+. Ti mohou mít jaké chtějí vzdělání a praxi, ale jak se ocitnou bez práce, s velkou pravděpodobností zůstanou nezaměstnaní. Přes dnešní kinderpersonalisty a kindermanažery se k práci nedostanou.

+2/0
7.4.2017 18:13
Foto

D56a14l45i37b76o13r 98B39a35r55t32o82š 5864560127739

a to je další problém..lid v tomto věku a s relativně nízkým vzděláním budou mít problém..ano.......... lidé s vyšším vzděláním mají šanci stále....ale jek kde a jak kdy...

0/0
7.4.2017 18:16

R19a42d21i41m 93P23o56l73á90š81e73k 9696713489539

Jqaké relativně nízké vzdělání? Nezaměstnaní v tomto věku jsou firmami bojkotování kompletně, bez rozdílu vzdělání a praxe.;-€;-O

+1/0
7.4.2017 18:18
Foto

D30a39l36i37b13o57r 55B74a81r18t29o77š 5354840407149

máte o tom statistiku?

0/0
7.4.2017 18:50

R22a94d42i42m 51P44o96l66á44š71e50k 9236303399179

Mám osobní zkušenosti s takovým chováním personalistů a manažerů firem , jako dlouhodobě nezaměstnaný vysokoškolák s technickým vzdělání ma praxí ve věku 50+. A známé podobného věku v místě bydliště a na "mém" ÚP, kteří jsou na tom stejně.

Takže žvásty o údajném nedostatku lidí beru jako drzou lež manažerů firem, majitelů firem, personálních agentur a podobně kteří se lidem jako já touto lživou propagandou doslova vysmívají, ve snaze zaměstnávat místo lidí jako já levnější Ukrajince a ušetřit každý měsíc na mzdě na takové pracovní pozici pár ušmudlaných tisícovek , v zájmu co největšího ziksku firmu, bez ohledu na cokoliv.;-O;-O

+3/0
7.4.2017 19:14
Foto

D56a61l85i60b44o43r 35B72a46r81t38o63š 5854290417489

mohu se zeptat jaké technické vzdělá přesně a jakou praxi máte?

0/−1
7.4.2017 19:23

R53a22d55i88m 38P66o36l57á87š95e84k 9916163899209

Jistě.

Univerzita Pardubice obor technologie anorganických výrob a praxe 15 let jako projektant, technolog a technik povrchových úprav, lakování a galvanování v Tatře Kopřivnici.

0/0
8.4.2017 8:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.