Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Uber má v Itálii utrum. Je nekalou konkurencí, dal soud zapravdu taxikářům

Římský soud zakázal v Itálii používat aplikace společnosti Uber pro alternativní taxislužbu. Dal totiž zapravdu žalobě tradičních taxislužeb, podle které tyto aplikace představují nekalou konkurenci. Uber tak podle médií nesmí v Itálii používat mobilní aplikace Black, Lux, Suv, X, XL, Select a Van. Soud firmě také zakázal propagovat v Itálii její služby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61e44t81r 68Č91a71p98k53a 6547472721908

Uber používám vždy, když jsem vy Praze, nemá konkurenci, to je pravda. TAXI bych nedal ani korunu.

+1/0
9.4.2017 19:37

T79o59m48á56š 78J84e48ž56i88š13e20k 1650144403820

Dobrý den, tohle může rict jen neznalek, tohle opravdu snad neni mozne, jak se někteří lidé hned na všechno chytí, je to jasne podnikání za účelem zisku, tedy taxislužba, a ta musi splňovat spoustu podmínek, mít ověřeny a certifikovaný taxametr, zaevidované vozidlo v evidenci vozidel taxislužby, ridic musi byt rovněž veden v evidenci, míst místopisné zkoušky, auto musi byt řádně pojištěno dle zákona a podobne. To uz vůbec nemluvim o technickém stavu spousty aut, to je kapitola sama pro sebe, realne náklady se pohybují včetně paliva v rozmezí 5-8Kc/km, kazdy ujety, zalezi na typu a kvalitě auta, zákazník si sam zvolí například komfort jízdy a služby, jako jsou Wi-Fi ve voze, skutečně, ne nlby hit spor, občerstvení, TV, video, filmy, platbu kartou a podobne. Například havarijní pojištěni je dle zákona pro taxi o 50% dražší, což nemá většina ani taxikářu, vždy se muze neco stát, nemluvim o pojištěni sedadel a podobne, lepsi dohledatelnost a vymahatelnost díky uvedeným evidencim a uložení sankci nezbedovi nějakému, uroven a kvalita vozu uz je vec druha, cena také, zda si ridic váží své práce, odvádí dane z přijmu například, a všecky dalsi, což z Uberu nedělá nikdo, porušují mnohem více zákonu najednou, ne pouze jeden, ale hned několik, a vy je tady někteří jeste hajite argumentem, ktery by nevymyslelo ani dítě ze školky z poradu Kluci holky z naši školky na Rádiu Čas? Ze vy jste seděli všichni spolu u stolu a nasavali vajecny likér? Například Liftago je v tomhle velmi přísne a navic na můj popud a nápady jeste zpřísnilo, sam tuto aplikaci používám jak jako ridic, tak i zákazník, několik pitomcu někde neco napíše zcela bez rozmyslu a ostatní se hned chytají? To pouze svědci o stylu myšlení daných zapojených jedinců, nic více, nic mene, zarážející je, ze takto obskurne uvažující jedinci vůbec vlastní řidičský průkaz, podobne jako kdyz mi nekdo argumentuje však nafta zlevnila (například z 33 na 31Kc a to řekne ridic profik, treba i kamionak nebo obchodak, hrůza, co někteří

+4/−2
9.4.2017 8:06
Foto

A76l28b20e22r80t 62P25ě52n81i61č41k78a 2560458415337

Tady k tomu napsal kdosi pěkné zamyšlení, tak si to přečtěte, třeba se vám taky trochu rozsvítí. ;-)

http://binko.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=597784

0/0
9.4.2017 10:51

P63a83v28e38l 82S93u52d92a 8161910474479

A pokračování je zde.

http://www.mesec.cz/clanky/mesic-taxikarem-oblibeny-ridic-zlodej-a-neplatici/

0/0
8.4.2017 19:32

P57a33v25e64l 61S87u32d35a 8441350914379

Doporučuji přečíst.

http://www.mesec.cz/clanky/mesic-taxikarem-formality-regulace-a-hrozba-pokut/

Mimochodem, takhle si představuji seriózní novinářskou práci.

0/0
8.4.2017 19:31

M63i16c65h93a46l 15K91u21d57l78á56č80e84k 9111104814

Zdroj: Uber, vy jste vtipálek.

0/0
8.4.2017 13:12

M74a26r15i87a24n 76P94e57š45t76a 6278688228158

By měli spíš srovnat podmínky pro všechny - na co potřebují taxikáři regulace, licence, žlutá auta, cedulky, taxametry, stojánky apod.? Ať se každý jen zaregistruje přes internet jako podnikatel v dopravě, platí daně a nic víc nepotřebuje. Jestli použijí dispečink Uber či jiný je na nich. Jaké ceny nabídnou, způsob účtování je na nich - stačí, když je budou jasně deklarovat. Zákazník si vybere, co udělá - zda si chytí někoho na ulici, zavolá na dispečink, objedná přes aplikaci xy, zavolá svému na mobil, cenu dojedná osobně, bude akceptovat taxametr či nějakou aplikaci. Konkurence určitě prospěje a ti dobří zvítězí.

Třeba v Řecku "náš" taxikář jezdil na přímé zavolání, na dispečink i na uberu - neměl s tím problém. Bral co bylo ze všech stran, byl vytížen a vydělal si.

+2/0
8.4.2017 12:24

P88a37v91e90l 74K75ř37í58ž 3560108109367

9

0/0
8.4.2017 11:55

K89a77r76e44l 79F59a86j49t 5608282291143

Za mě OK

0/−1
8.4.2017 11:12
Foto

A22l86b21e18r58t 69P87ě32n97i52č89k28a 2870928365347

Pro mě UBER nebo Lyft jasná volba. Jen pro představu z poslední doby:

Taxikem z letiště: $65

Uber na letiště: $28

-

Taxíkem do downtown: $35

Uber z downtownu: $15

Uber R^ - cena a trasa jasná PŘEDEM na Google maps, cena placena automaticky aplikací, žádné zdržování s kartou nebo hotovostí;

Taxi Rv - cena nejasná, trasa nejasná, zdržování při placení, ksichty za male dýško. Kur\/a dražší.

+2/−1
8.4.2017 10:22
Foto

A54l26b69e15r86t 87P86ě26n79i11č95k66a 2800728535697

Nemluvě o tom, že první jízda přes Uber nebo LYFT zdarma po nainstalování aplikace + další jízdy zdarma, když někomu Uber nebo Lyft doporučíte.

Nabízí nějaká Taxi služba podobné služby? ;-)

+1/−1
8.4.2017 10:27

M18i87c77h86a63l 28D98o86l21e77ž38e47l 8869573551857

jsem velkej zastance principu Uberu, ale uz me taky zacina stvat, ze se porad chovaj jako maly dite a odmitaji se sejit nekde na pul cesty mezi pravekem (taxi) a 21. stoleti (sdilena ekonomika). Misto toho, aby rekli ,,ok jsme taxiky a pojdme dohodnout nejaky smysluplny pravidla pro vsechny,, tak se porad tvari ublizene. Ackoliv ty pravidla realne obchazej.

+6/0
8.4.2017 9:25
Foto

A33l62b94e44r58t 24P27ě34n98i93č38k57a 2720318505357

No jo, ale když UBER není taxislužba, ale jen platforma na spojování poskytovatelů jedné služby se zákazníky. Proč by tedy měl dělat nějaké ústupky? ;-)

Stupidní zákony by se měly zrušit / změnit, když neslouží lidem ale jen a pouze lobbingu taxikářských firem.

+2/−2
8.4.2017 10:09

M97a29r20i10a24n 48P69e36š26t82a 6928188598498

Myslím, že aplikaci uber nelze zakázat. To je jako zakázat nějakou komunikační aplikaci, protože si tam lidi domlouvají nežádoucí aktivity (třeba whatsapp a pod.). Někdo si s někým píše a něco si domluví. Je jedno jestli taxi či sex, jedno zda zdarma či za peníze. A státu do toho nic není.

+1/0
8.4.2017 12:28

J39a31n 54M20i42t28l77e19n21e92r 4701538871683

Zákon neslouží k lobbingu taxislužby, má zcela opačný záměr a to vymýtit nepoctivé taxikáře. Města si pak svojí vyhláškou můžou upravit například maximální cenu, povinnost znát místopis, minimální nároky na kvalitu vozidla stojících na štaflu ... Že se všechny nepoctivce nepodařilo postihnout je věc jiná....

+2/0
8.4.2017 13:02

R89a51d23e89k 36N12e48u66m47a54n70n 5842922688285

S tou svou "spolujízdou" jsou už směšní

+9/0
8.4.2017 9:18

I75g30o18r 74G59o64t16t12w62a87l32d 6577888180261

Uber je jako většina služeb podobného typu založen na předpokladu, že se nějací dobrovolníci budou ochotni podělit s jinými zájemci o službu či produkt, který jsou ochotni nabídnout, a to za úplatu, na které se služba přiživí. Původní myšlenka, že když pojedete z Prahy do Brna, máte v autě čtyři volná místa a vezmete s sebou jednoho či více lidí, kteří podobnou cestu potřebují absolvovat také, je skvělá. Ale cena tomu odpovídá a je zřejmě na hranici ekonomické únosnosti. Jenže jakákoliv regulace je v tomto ohledu špatná. Pokud je ta služba životaschopná a řidiči si vydělají dost na živobití i amortizaci auta, proč ji rušit? Je lží, že Vás taxikář, který složil zkoušky s místopisu, sveze vždy optimální trasou. Několikrát jsem zažil, kdy se taxikář snažil cestu natáhnout nebo spustil cinknutý taxametr, který se roztočil jak obrtlík a po sto metrech ukazoval cenu jak po projetí napříč celou Prahou. Pokud zná zákazník cenu předem, byť třeba přibližně, pak je to rozhodně velké plus. Navíc oboustranná identifikace evidovaná v nezávislém zdroj zvyšuje bezpečnost služby. Pokud by ceny byly opravdu tak dumpingové, že by řidiče neuživily, pak se jedná o nafouknutu bublinu, která postupně splaskne, a taxikáři se mohou mezitím poučit a převzít to, co se klientům na Uberu líbilo. Tj. informovat je předem o ceně, umožnit jim bezhotovostní platby apod.

+3/−3
8.4.2017 8:24

M39i70r59o10s45l73a68v 12H81r56a10c71h 9836989485575

To volný místo v autě o čem mluvíte nabízí Blablacar.cz s tím nikdo problém nemá. Uber nenabízí volné místo v autě, ale přijede pro vás a odveze vás tam kam chcete vy. Ekonomická únosnost je jiná, když máte rodinu v městečku na Ukrajině a nebo v Podolí. Uber je vhodný pro brigádníky co řeší jestli do Tesca doplňovat nebo zkusit jezdit a pak pro zahraniční pracovníky co posílají výplatu domu. A Americký turisti potom koulí očima když jedou na letiště z Kampy za cenu jednoho piva u nich v baru. Jenže protože jsou platby bezhotovostní dýško dostanete málokdy.

+1/0
8.4.2017 8:47

I35g19o89r 45G72o62t78t38w14a83l49d 6607128140541

Máte pravdu, měl jsem trošku zkreslenou představu, jak Uber funguje. Koukl jsem na jejich stránky a je to opravdu o tom dohodit řidiče, který klienta někam odveze. Nicméně jsem stále přesvědčený, že pokud ta služba je životaschopná, tak je špatné jí bránit, a pokud jsou ceny příliš nízké, tak umře sama od sebe. Pokud by se mělo něco regulovat, tak v zájmu klientů. Např. školení z předpisů či lékařské prohlídky apod. Ale ne jen pro řidiče Uberu, prostě stejné podmínky pro všechny. Obdobně si myslím, že zkoušky z místopisu jsou v dnešní době neaktuální. Vsadil bych se, že dnešní navigační systémy s živou projekcí hustoty dopravy v 90% hravě překonají optimalizaci trasy jen na základě znalosti ulic. Stačí jedna zácpa, změna značení apod., a člověk proti software prohrává. No a pak už by to bylo jen o ceně a službách.

0/0
8.4.2017 9:01

R59a58d30e25k 10N34e91u32m54a16n27n 5352272588925

stejně jako jsi měl zkreslenou představu, jak Uber funguje,

tak máš zkreslenou představu, jak platí daně - nijak

je to taxislužba, ale neplní podmínky pro taxíky - nekalá konkurence

+6/0
8.4.2017 9:05

M31a12r24i40a96n 48P97e71š53t76a 6918318958618

Pokud neplatí daně, tak to má řešit finanční úřad. V zásadě by ti lidi měli mít registrovanou živnost a deklarovat zisk ke zdanění, příp. i DPH u větších objemů transakcí. Tím by to mělo končit.

0/0
8.4.2017 12:32

R34a18d10e76k 12N49e22u62m83a47n32n 5422852458385

Jenže Uber není spolujízda

Ježen Uber neplatí daně

+4/−1
8.4.2017 9:02

I54g36o61r 78G21o61t46t45w70a16l15d 6617868760481

V té spolujízdě máte pravdu, k tomu jsem se již vyjádřil.

Ale daně? Ty musí zaplatit jak řidič, tak i společnost Uber, byť je zaplatí v nějaké jiné zemi. Ale to je daň za globalizaci, to samé se děje u nespočetného množství jiných společností a existují i české firmy, které u nás daní příjmy pocházející z globálního internetového podnikání. To je jen takový výkřik do tmy. Pokud někdo daně neplatí, tak to není důvod mařit někomu jinému podnikání. Pak by se totiž obdobně mohli zrušit taxikáři, protože část z nich okrádá zákazníky a někteří také neplatí řádně daně. No a potažmo by se mohlo úplně zakázat podnikat, protože se vždy najde nějaká černá ovce.

+2/0
8.4.2017 9:08

R18a13d95e70k 29N97e27u57m25a18n79n 5682282758185

jenže ti řidiči je neplatí - tak z 95 %

většinou nemají ani živnostenský list

Uber by měl platit daně i v CZ

+5/−2
8.4.2017 9:17

R63a61d61e43k 97D49o40l52e83ž98a86l 2719383700950

Bez živnosťáku vás u Uberu nezaregistrují.

Musíte si platit daň z příjmu, silniční daň a navíc DPH (dostáváte prachy z Holandska bez DPH a tady musíte DPH vyúčtovat).

0/−1
8.4.2017 10:15

M87i35c84h44a39l 29K46u25d25l40á37č77e45k 9691404924

Neznám řidiče Uberu, který by to platil, dostal by se do mínusu. Jinak ŽL je vám k ničemu musíte mít koncesi.

+4/0
8.4.2017 10:36

M27a69r62t52i53n 98B53a77r97t76e59k 5217701421353

Právě že by neměl mít koncesi, jinak to postrádá smysl. měl by stačit živnosťák.

0/0
8.4.2017 11:58

M87a86r28i29a53n 82P83e45š88t27a 6468468128708

Taxikáři také daně neplatí. To se můžete spolehnout.

0/0
8.4.2017 12:33

M71i93c81h52a16l 69K11u75d27l52á88č81e16k 9451614684

To je možný, když neplatí ani ministr financí, ale jsou evidovaní a musí mít paměťovou jednotku na 5 let a finančák si je může dohledat zkontrolovat.

+1/0
8.4.2017 19:41

M35i53c82h14a48l 89K27u49d86l20á43č34e73k 9351164614

To co tady složitě popisujete je zjednodušeně podnikání na černo bez zdanění. Uber není žádná spolujízda do Brna kam vy jedete a máte volná místa.Uber jede tam, kam vy potřebujete. Ale to vám je jedno, vás zajímá jenom cena. Jenomže ty zastaralé zákony jsou především na ochranu spotřebitele, tedy zákazníka. Taky se vám může stát, že pro vás přijede poloslepý epileptik z Ukrajiny co se s vámi nabourá a vy skončíte jako invalida na vozíku. Od nikoho nedostanete ani korunu a ještě se vám budou smát. I Uber by měl zajistit minimálně pravidelné zdravotní prohlídky řidičů, pojištění přepravovaných osob a zavazadel, pracovní povolení či koncesi, výpis z trestního rejstříku aby vás nevozil kriminálník a úchyl, výpis z karty řidiče aby vás nevozil vybodovanej pirát silnic a doklad o evidenci u finančního úřadu. Potom to bude opravdu konkurence, teď je to jen podvod na stát a zákazníka, i když za levnou cenu.

+4/−2
8.4.2017 9:07

I50g17o36r 82G77o67t64t71w34a22l69d 6757408710751

No ale to samé jsem napsal před sedmi minutami - viz. vlákno. Ne zakázat, ale sjednotit podmínky.

+1/0
8.4.2017 9:10

M47a82r30i91u92s62z 97H32u81d75e41c65z95e35k 8760119911454

Taxikari i Uber'ari bojují než je definitivně nahradí robot. Počítám, ze do 20 let budou taxi bez ridicu.

0/0
8.4.2017 8:09

M36a40r98t19i78n 89B66a88r20t79e35k 5297501191243

To mnohem dříve.

0/−1
8.4.2017 8:37

M43i95r50o53s43l23a97v 51H84r53a16c45h 9116679465565

Blbost. Taxi by jste se divil plní i sociální funkci. Lidi si chtějí pokecat.

+1/−1
8.4.2017 8:55

M20a77r40t13i40n 75B37a14r39t34e13k 5527281951613

Nesmysl. Lidi se chcou dostat do svého cíle. Nemám potřebu se vybavovat s taxikářem.

0/0
8.4.2017 11:59

P35e31t51r 61T39a36b57o58r31s38k88y 8247642717537

Z Italske na Vaclavak za 350,- kdo chcete svezt ?

0/0
8.4.2017 7:15

M64i30c73h32a24l 51K20u16d82l66á67č45e23k 9181194554

Vážený pane, v centru jezdí repliky veteránů 30 minut za 1500,- Kč a ze strany turistů je značný zájem. Nikdo jim nic nezakazuje, cena je daná dopředu, tak zkuste něco podobného a zvolte třeba trasu po Starém městě a ne po Vinohradech. ;-D

0/0
8.4.2017 10:34

M32a87r91t80i24n 59S16e17d30o62n29a 2185746516619

Uber je nekalou konkurenci, protoze nedodrzuje plavidla (zakony a vyhlasky) pro taxisluzbu. Muze o sobe kolikrat rikat ze je splujizdou, ale to by jeho inzerce a cenik vypadali jinak. U spolujizdy neurcuje misto cile zakaznik, neplati taxu za minuty jizdy (vzdyt prece ridic ma stejnou cestu :-) ), inzerce by nebyla o vydelku ale prispevku na jizdu, o absenci sefa ci jezdeni podle vlastnich casovych moznosti - to nevypada na nahodnou cestu smerem co jede zakaznik ale jizde za ucelem vydelku.

+11/−3
8.4.2017 6:38

M71a42r84i68a82n 78P94e80š19t24a 6258678938708

Je otázka na co jsou ty pravidla pro taxislužbu. Ta by měla být naprosto jednoduchá - řidičák, živnost, registrace daní, max. pojistka. Samozřejmě provozuschopné auto.

+2/0
8.4.2017 12:36

M89i43r49o22s81l65a36v 72H89r39a15c24h 9656129615325

V Uberu jsou sedmilháři. Sám jsem u nich začínal. Neni to žádná spolujízda, ale normální taxi. Oni by v klidu mohli v tý svojí aplikaci dát možnost objednat si normální plnohodnotný taxi,ale nechtějí. Pro ně je výhodnější dávat práci amatérum, kteří díky tomu že nejsou taxikáři nemůžou brát lidi z ulice nebo jezdit pro jinou společnost. Ceny za který se u nich jezdí jsou směšně nízké a po odečtení provize musíte mít rodinu na Ukrajině nebo v Bangladéši aby jste hopkali radostí z výdělku. A to jako amatérovi vám nedochází, že se to auto taky ojíždí a to jsou skryté náklady. Potom, když chcete něco řešit, nikdo se s vámi nebaví, pokud nepíšete o problému který je vyjmenovaný v seznamu problémů. Když jim pošlete mail automat vám odpoví, že není určen ke komunikaci. Z každý jízdy sklízí provize, platby jsou realizovány bezhotovostní transakcí. Oni si na každé jízdě vydělaji vy moc né. Utržené peníze investují do reklamy a právníků, kteří je drží v legalitě. Zkuste si jet z centra Prahy na letiště za skvělých 180 kč výdělku, před zdaněním, před započítáním paliva a amortizace auta. Napadá mě jediné, jsou to k--dy.

+15/−6
8.4.2017 0:27

L12i41b41o15r 95J13a37n48e36č76e36k 4165815655971

Ale vzdyt vas nikdo nenuti pro Uber jezdit, nebo vam unesli deti a vydirali vas?

:-) Ze si nejste chopnem udelalt ekonomickou rozvahu, zda se pro vas jezdeni pro ne vyplati neno ne, tak za to muze jen vase hloupost. Kdo chce pro ne jezdit at to dela. Vzdyt vetsina taxiku to same dela pasazerum. Na taxiku mate nastupni sazbu ale dvere si otevrete sam, sam nastoupite, sam vystoupite. Tak za co si taxikari rikaji o poplatek za vstup do vozu?:-)

+3/−4
8.4.2017 6:36

J90a21n46a 39E28l78i94á91š85o35v98á 1513558633682

Asi nerozumíte psanému textu, pán hned na začátku psal, že u nich začínal, takže je evidentní, že si to uměl spočítat a raději pro ně přestal pracovat;-)

+5/0
8.4.2017 8:03

M22i92r29o86s22l83a36v 88H74r85a15c10h 9846149385295

Já pro ně nejezdím. Ekonomickou rozvahu jsem si udělal. Oni když jsem začínal měli trochu jiné ceny. Pak vždy v neděli poslali mail, že budeme od pondělí levnější a že to bude skvělý. Jim je jedno kdo ty lidi odveze. Když přijede vlak řidičů z Ulambátaru můžou se zapojit. Ano je to věc volného trhu. Naštěstí se jim to ale vrací, protože se lidem nelíbí, že řidiči neumí žádnej srozumitelnej jazyk a jsou dutý jak bambus co se týče Prahy.

+4/−1
8.4.2017 8:28

A90n34t40o24n12í29n 71Č42e52c16h 7486557796959

Když jezdím taxíkem s řidičem nebavim (celá informace o destinace je v aplikace) a cestu po Praze pěkně může říct i Google Maps či Waze.

+1/0
9.4.2017 0:22

M61a81r84t66i63n 43B86a94r52t24e63k 5327701531233

Do deseti let taxikařina jako taková zanikne. To už má větší perspektivu začít dělat horníka.

+2/−9
7.4.2017 23:47

L78i19b86o56r 15J18a27n24e49č65e91k 4305865435161

V OKD?:-)

+2/0
8.4.2017 6:37

M44a80r18t77i34n 33B24a28r49t93e42k 5947801261593

I tam.

0/0
8.4.2017 8:41

M79i57r28o29s73l95a60v 97V73e87r43n66e45r 3106716237100

Proc neuvolni podminky pro taxisluzbu, aby se vyrovnali. Potom uz rozhodne trh... At muze byt taxikar kdokoli, kdo se zaregistruje, vzdyt proc to delat slozitejsi. Nalozit a dovez z bodu A do bodu B neni o nic slozitejsi nez rozvazet baliky nebo provozovat jinou sluzbu. Zakaznici si vyberou, komu co vyhovuje.

+17/−3
7.4.2017 23:34

M61a46r79t81i23n 92B28a89r63t90e47k 5617721221453

Přesně tak. Tyhle podmínky už existují jenom proto, aby taxikářský lobbing neměl konkurenci.

+6/−5
7.4.2017 23:38

M97a88r85t44i11n 66C69e19r82n82y 2438882908653

Ale pri kazdem provozovani sluzeb musite splnit urcite podminky. At je to taxi a nebo hospoda. Splnte je a muzete vesele vyrazit do boje o zakazniky. Trh pak rozhodne.

+8/−2
7.4.2017 23:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.