Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Dotace rozhýbaly zájem o MHD na baterky. Městské vozové parky se zelení

Autobusů, z nichž při jízdě nejde žádný kouř, letos a v dalších letech na tuzemských silnicích přibude. Dopravní podniky začaly ve velkém hledat dodavatele nových elektrobusů. Zatím dvě největší zakázky vypsali v Hradci Králové a Českých Budějovicích.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Životnost baterek je cca 1500-2000 cyklů. Těch opravdu kvalitních, levný šunt ... škoda mluvit. Bude-li nabíjet 1x deně tak po šesti letech konec. Trolejbus vydrží jezdit 20 let a hádám že stavba trolejového vedení nebude o moc dražší než koupě 3 busí místo jednoho.

1 0
možnosti
MR

To se nemuze nabijet 1x denne, to by ta linka byla hodne kratka... Ve mestech je lepsi volbou trolejbus, rozdil v cenach vam bohate pokryje infrastrukturu... A vozy pak mate levnejsi bez toho, aby se clovek staral o baterie. Mohou byt hybridni, ve meste elektrina, mimo diesel, ev. klidne pak tedy i baterie... nebo v pripade vyluky...

Ciste elektrobus se zatim moc nevyplati, zatim je to v zacatcich, spise bych to videl na palivove clanky...

0 0
možnosti
JJ

J74i26ř89í 96J97o97z35a

9. 4. 2017 12:11

Tak v Budejcich je to vypsano proto, ze mesto chce zajistit MHD na namesti Premysla Otakara II. (hlavni namesti), nebot dochazkova vzdalenost od soucasnych zastavek MHD je od namesti daleko. Jednat o midibusy s tim, ze pojedou kazdych deset minut s tim, ze jedna linka bude vedena na predmesti kde bude zachytne parkoviste P+R. Navic klasicky autobus by mel problem projet uzkymi ulickami, proto midibus. Domnivam se, ze Hradec Kralove to chce obdobne jako Budejce. Hradec chce take dostat MHD primo na Velke namesti a Male namesti a ma se tez jednat o midibusy. Ten clanek docela zkresluje, kdyz zminuje Trinec, protoze tam se jedna o klasicky kratky (12 metrovy) autobus na elektropohon a jde ve smes o nahradu naftovych autobusu, v CB a HK ne, tam ma jit o nove linky, ktere zajisti obsluhu centra mesta 1 - 2 linkami navic midibusech, ktere maji 7,5 na delku oproti klasickemu (12 - 13 metru).

0 0
možnosti
MN

Díky za informaci. Velikost midi jako vhodnější do starého centra chápu, chápal bych i smysl elektrobusu do centra, kde je omezený vjezd pro veškerá vozidla, ale vto v případě Českých Budějovic neplatí - v čem se zlepší ekologie, když na náměstí zajede 4 x za hodinu elektrobus, ale zároveň i několik desítek vozidel z nichž je třetina dodávek s naftovými motory?

0 0
možnosti
RP

Znečištění z dopravy je cca 10% celkového "bordelu".

Ono mnohdy stačí jet na vesnici v zimě a je tam horší vzduch než na magistrále u Muzea...

Elektrika má pořád hrozně moc otázek. Hlavně výdrž baterií a že zrovna u busů co je venku 20 hodin denně dostanou sakra zabrat...

0 0
možnosti
MK

No ve mestech je znecisteni z dopravy zpravidla zdlake nejvetsi soucast. Vesnice v zime bohuzel trpi spantym topenim (a dopravy tam moc neni ze)...

3 2
možnosti
JF

A co raději koupit čtyřnásobek autobusů na CNG?

2 2
možnosti
RP

Franta prodává elektrobusy sakra... Je to švára, tak musíme elektrobusy;-D;-D

1 0
možnosti
PD

Jestli jsem to dobře pochopil, tak Třinec dostal na deset elektrobusů dotaci 135 milionů a o kus dál se píše, že jeden takový bus vyjde na 13 milionů. Takže Třinec dostal dotaci, která mu pokryla celou cenu busů a ještě možná něco zbylo? 8-o

0 0
možnosti
MN

V dotaci je počítáno i s náklady na vybudování potřebných technologií (hlavně dobíjecí stanice). Ale i tak je to ve skutečnosti tak, že proč brát něco levného (co musím platit ze své kapsy), když mohu vzít něco drahého (a zaplatí mi to z velké části někdo jiný).

2 0
možnosti
VO

V14í83t 11O17ž88a43n79a

9. 4. 2017 11:15

Pánové, zdraví je k nezaplacení a elektrobusy, to je čistější vzduch!

0 4
možnosti
MN

Ano máte pravdu, jen proč to zdraví ve velkých městech mají datovat i lidé z vesnic (kterým zavřeme pošty i obchody s potravinami, protože na to nejsou peníze).

0 0
možnosti
VO

V71í38t 25O12ž98a42n40a

9. 4. 2017 11:14

Vyrábí se i EKOVA ELECTRON.

1 1
možnosti
PL

V zemích na západ od nás začali omezovat vjezd dieselovych osobních automobilů do center měst. Starší dieselové osobáky se prodají na východ, tedy i k nám. Pár předražených autobusů to nezachrání... navíc jak fungují Li akumulátory v zimě? A co s nimi po pár letech? Budou se recyklovat zase za dotace... v praxi to vypadá tak, že se odvezou do nějaké rozvojové země a tam je hodí do rokle. To je dotovaná ekologie v praxi.

3 0
možnosti
VO

V77í32t 29O29ž90a18n81a

9. 4. 2017 14:04

A vyhazování "tužkových" článků do komunálního odpadu Vám nevadí? Články z elektromobilů jsou podstatně větší a nikdo je házet na skládku nebude.

1 2
možnosti
PL

Mělo by tam být správně slovo akumulátor

0 0
možnosti
MS

Asi se opakuji ale tyhle připomínky akumulátor/baterie jsou mimo mísu. Baterie je soubor článků (nebo taky něčeho jiného). Jestli jsou ty články primární (nedobíjecí) nebo sekundární (akumulátory) je úplně jedno. Asi to někoho překvapí, ale správně technicky tužkový článek není baterie.

0 0
možnosti
TP

"Elektrobusy mohou být budoucností veřejné dopravy ve městech"... stejně jako můžou být vrtulníky/tuk-tuky/minivany atd.. cokoliv bude stát dotovat.. mrzí mě, že o budoucnosti dopravy nerozhoduje, co za technologie jsou schopni vyvinout výrobci, ale to co úředníci zadotují...

2 0
možnosti
MK

Tak ono mimo prahu se dotuji vsechny busy (i naftove) z EU operacnich programu...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Čtyři jaderné bloky nestačí, bude třeba budovat další, říká exministr Grégr

26. dubna 2024

Premium Kromě výstavby až čtyř jaderných bloků v Dukovanech a Temelíně by už Fialova vláda měla plánovat i...

Místo dvou lvů jen jeden. Minerálka Magnesia po jedenácti letech mění logo

26. dubna 2024

Značka minerální vody Magnesia patřící do portfolia nápojářského gigantu Mattoni 1873 po jedenácti...

Německá atomová kauza pokračuje. Opozice hledá viníky za odklon země od jádra

26. dubna 2024

Německem v posledních dnech hýbe kauza zveřejněných dokumentů německého měsíčníku Cicero týkající...

České dráhy hledají nové sídlo. Musí být v docházkové vzdálenosti od vlaku

26. dubna 2024  15:26

Po tříleté pauze se České dráhy pokoušejí najít nové sídlo a vystěhovat se z ministerského podnájmu...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!