- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Životnost baterek je cca 1500-2000 cyklů. Těch opravdu kvalitních, levný šunt ... škoda mluvit. Bude-li nabíjet 1x deně tak po šesti letech konec. Trolejbus vydrží jezdit 20 let a hádám že stavba trolejového vedení nebude o moc dražší než koupě 3 busí místo jednoho.
To se nemuze nabijet 1x denne, to by ta linka byla hodne kratka... Ve mestech je lepsi volbou trolejbus, rozdil v cenach vam bohate pokryje infrastrukturu... A vozy pak mate levnejsi bez toho, aby se clovek staral o baterie. Mohou byt hybridni, ve meste elektrina, mimo diesel, ev. klidne pak tedy i baterie... nebo v pripade vyluky...
Ciste elektrobus se zatim moc nevyplati, zatim je to v zacatcich, spise bych to videl na palivove clanky...
Tak v Budejcich je to vypsano proto, ze mesto chce zajistit MHD na namesti Premysla Otakara II. (hlavni namesti), nebot dochazkova vzdalenost od soucasnych zastavek MHD je od namesti daleko. Jednat o midibusy s tim, ze pojedou kazdych deset minut s tim, ze jedna linka bude vedena na predmesti kde bude zachytne parkoviste P+R. Navic klasicky autobus by mel problem projet uzkymi ulickami, proto midibus. Domnivam se, ze Hradec Kralove to chce obdobne jako Budejce. Hradec chce take dostat MHD primo na Velke namesti a Male namesti a ma se tez jednat o midibusy. Ten clanek docela zkresluje, kdyz zminuje Trinec, protoze tam se jedna o klasicky kratky (12 metrovy) autobus na elektropohon a jde ve smes o nahradu naftovych autobusu, v CB a HK ne, tam ma jit o nove linky, ktere zajisti obsluhu centra mesta 1 - 2 linkami navic midibusech, ktere maji 7,5 na delku oproti klasickemu (12 - 13 metru).
Díky za informaci. Velikost midi jako vhodnější do starého centra chápu, chápal bych i smysl elektrobusu do centra, kde je omezený vjezd pro veškerá vozidla, ale vto v případě Českých Budějovic neplatí - v čem se zlepší ekologie, když na náměstí zajede 4 x za hodinu elektrobus, ale zároveň i několik desítek vozidel z nichž je třetina dodávek s naftovými motory?
Znečištění z dopravy je cca 10% celkového "bordelu".
Ono mnohdy stačí jet na vesnici v zimě a je tam horší vzduch než na magistrále u Muzea...
Elektrika má pořád hrozně moc otázek. Hlavně výdrž baterií a že zrovna u busů co je venku 20 hodin denně dostanou sakra zabrat...
No ve mestech je znecisteni z dopravy zpravidla zdlake nejvetsi soucast. Vesnice v zime bohuzel trpi spantym topenim (a dopravy tam moc neni ze)...
A co raději koupit čtyřnásobek autobusů na CNG?
Franta prodává elektrobusy sakra... Je to švára, tak musíme elektrobusy
Jestli jsem to dobře pochopil, tak Třinec dostal na deset elektrobusů dotaci 135 milionů a o kus dál se píše, že jeden takový bus vyjde na 13 milionů. Takže Třinec dostal dotaci, která mu pokryla celou cenu busů a ještě možná něco zbylo?
V dotaci je počítáno i s náklady na vybudování potřebných technologií (hlavně dobíjecí stanice). Ale i tak je to ve skutečnosti tak, že proč brát něco levného (co musím platit ze své kapsy), když mohu vzít něco drahého (a zaplatí mi to z velké části někdo jiný).
Pánové, zdraví je k nezaplacení a elektrobusy, to je čistější vzduch!
Ano máte pravdu, jen proč to zdraví ve velkých městech mají datovat i lidé z vesnic (kterým zavřeme pošty i obchody s potravinami, protože na to nejsou peníze).
V zemích na západ od nás začali omezovat vjezd dieselovych osobních automobilů do center měst. Starší dieselové osobáky se prodají na východ, tedy i k nám. Pár předražených autobusů to nezachrání... navíc jak fungují Li akumulátory v zimě? A co s nimi po pár letech? Budou se recyklovat zase za dotace... v praxi to vypadá tak, že se odvezou do nějaké rozvojové země a tam je hodí do rokle. To je dotovaná ekologie v praxi.
A vyhazování "tužkových" článků do komunálního odpadu Vám nevadí? Články z elektromobilů jsou podstatně větší a nikdo je házet na skládku nebude.
Mělo by tam být správně slovo akumulátor
Asi se opakuji ale tyhle připomínky akumulátor/baterie jsou mimo mísu. Baterie je soubor článků (nebo taky něčeho jiného). Jestli jsou ty články primární (nedobíjecí) nebo sekundární (akumulátory) je úplně jedno. Asi to někoho překvapí, ale správně technicky tužkový článek není baterie.
"Elektrobusy mohou být budoucností veřejné dopravy ve městech"... stejně jako můžou být vrtulníky/tuk-tuky/minivany atd.. cokoliv bude stát dotovat.. mrzí mě, že o budoucnosti dopravy nerozhoduje, co za technologie jsou schopni vyvinout výrobci, ale to co úředníci zadotují...
Tak ono mimo prahu se dotuji vsechny busy (i naftove) z EU operacnich programu...