Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jízda Tesly pokračuje. Na burze je už největší americkou automobilkou

Výrobce elektromobilů Tesla je poprvé v historii největší automobilkou v USA, i když jen podle její hodnoty na burze. V pondělí překonala těsně růstem dlouholetou americkou jedničku General Motors.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D50a30n56i82e30l 19V14á43c33h40a90l 3286858275576

Elektromobily mám rád. Tesla vytváří luxusnější modely, ale proč by se boháči nemohli zabývat ekologií. Tahle zpráva mě potěšila.

0/0
13.4.2017 23:14

A48l51e44š 98V25í86t16e82k 2465492117681

Je to důvěra v pokračující dotace vládami z veřejných peněz, ne důvěra v rozumný produkt, který se časem obejde bez dotací.

+1/0
11.4.2017 11:06

A52l12e98š 21V74í68t97e62k 2295942837571

Ivestoři sázejí na ochotu vlád dotovat ekonesmysly z veřejných peněz, ne na praktickou a ekonomicky rozumnou budoucnost takového auta.

0/0
11.4.2017 11:04

A53l25e38š 84V97í76t60e39k 2805252637571

Je to důvěra investorů v rostoucí dotace vládními ekosocialisty na nesmyslné pseudoekovýrobky. Elektromobily jsou limitotovány akumulátorem a pokud jej budou používat, žádný převratný vývoj se konat nebude. Elektroauta tady byly dříve než auta se spalovacím motorem a evolučně (bez dotací) se ani za více než sto let neprosadily. A eko také nejsou, kouří komíny elektráren. Mimochodem spotřebují více energie než auta normální, musí s sebou tahat tunovou baterii..

0/0
11.4.2017 11:02

A56l77e19š 75V63í24t72e45k 2805172447901

Elektromobily mají předem daný limit a tím je akumulátor. Pokud někdo nepřijde s něčím novým, vždy narazí na ten samý problém, dojezd, ztráta kapacity během používání, problémy v zimě (vytápění dále sníží dojezd) atd. Elektromobily tady byly dříve než auta se spalovacím motorem a evolučně se neprosadily.

Pokud nepřijde někdo s jinou alternativou, jak skladovat elektrickou energii, nemá smysl elektroauta rozvíjet. Budou mít pořád stejné limity.

Investoři asi věří ekošíleným vládám, že budou dotovat nesmyslné "eko" výrobky (které spotřebují mnohem více energie než auta na benzín, protože tahají neustále s sebou tunovou baterii). A že tato Tesla čoudí koníny Prunéřovské elektrárny, to je další věc..

0/0
11.4.2017 10:58

M30i40c79h52a27l 28S94o28l55n60i51c71k71y 2775963483721

Viděl jsem Teslu S ale i další elektromobily na Ampéru. Tak Tesla S je jako auto zcela nepoužitelná. Když má někdo peníze na luxusní sporťák, tak mu asi nezáleží na nějaké té koruně na benzín. Kromě toho, že jezdí na elektřinu to má proti normálnímu sporťáku jenom nevýhody. Třeba to nabíjení - příšerné.

+2/0
11.4.2017 10:05

J49i38ř71í 85K45o63c28u89r87e85k 6655804205218

Blbé je, že je ten byznys z velké části postavený na dotacích. Když budou dotace na červené auto, tak se budou víc prodávat červená auta.

+7/−1
10.4.2017 23:23

V71l17a92s93t76i46m80i86l 63Š96t67e38c10h27e67r 1145915469755

Vždy,když je něco nového,tak je to ztrátová záležitost.Vůbec nic to neznamená.

+2/−6
10.4.2017 23:26

M96i18r67e15k 28G43a93j26e33r 5361406189620

Dotace brzdi vyvoj a strasne penez stat vyhodi za nevyvinutou technologii (viz zacatky solarnich panelu).

+3/−1
11.4.2017 1:20

R74o49m39a98n 63P83o12l70á35č68e51k 5186889775

Což je lež...

0/0
11.4.2017 9:39

J34a28r72o30s81l72a43v 44P23o63r49t 7869747439515

Naleštěná bublina ...

+10/−2
10.4.2017 23:09

V64l63a36d65i58s75l34a76v 37N14o37h62e72j36l 7818977638201

presne to same jsem tu sel napsat ;-D

0/0
10.4.2017 23:10

P53e25t90r 14H63o20f36e88r41e15k 9252452245953

akcie TSLA dnes vyskocily o $10 (3.26%) a firma (a jeji akcionari) tak poskocila ve sve hodnote o vice jak MILIARDU dolaru za jediny den! Kolik znate takovych firem, ktere poskoci o miliardu za den?

Urcite tim nechci rict, ze TSLA jednoho dne nezacne klesat, ale dobre si vzpominam, jak tady loni na iDnes komentatori horlive mluvili o bubline Tesly, kdyz byla kolem $200 za akcii. Dnes je TSLA za $312 a tito odborni komenatori se pripravili o 50%-tni zisk za neceleho pul roku. Kolik vam dali % za tu dobu v bance..???

+5/0
10.4.2017 23:29

O37n37d83ř14e87j 81L32o28š58o92t94h 9910772444802

Bublina je to právě proto, že cena akcií roste i přesto, že to nemá žádné opodstatnění a je to jen důsledkem nadbytkem peněz na trhu, tedy jsou extrémně levné a investoři už neví, kam ty prachy nacpat.

Kdyby nastala nějaká menší krize, tak firma jako Tesla zkrachuje do týdne, protože vyrobí směšných 60 000 aut a to s obrovskou ztrátou.

+3/−3
11.4.2017 0:48

P71e86t81r 50H33o64f88e36r73e58k 9712552325853

Zatim-co s nazorem o bubline souhlasim, na krach Tesly to nevidim. Kazda bublina roste a roste (investori vydelavaji) az praskne, ale zcela jiste ne z $300+ na $0 a uz vubec ne do tydne! Je pravda, ze jak rychle akcie Tesly rostou, tak rychle zase muzou padat, pravdepodobe spise jeste rychleji, ale v urcitou chvili se to zase obrati, kdy velky investor v Tesle uvidi hodnotnou investici na burze nabizenou s velkou slevou... Otazka je kdy a za jakou cenu.

Nemyslim si, ze by Tesla vyrobila jen 60 tisic aut a zkoncila. Na statisice aut uz vybrala od zakazniku $1000 zalohu (=bezurocnou pujcku na par let), z toho postavili vyrobni linku ze ktere za par mesicu zacnou sjizdet dalsi (uz prodana) auta po desitkach tisic... Proc by v tom nepokracovali i kdyby prisla krize (mimochodem proc by mela prijit krize? nemela nahodou prijit podle mnoha clanku z iDnes uz loni a pak jeste po zvoleni Trumpa?) kdyz uz maji auto 'zkolaudovane', linku postavenou, lidi vyskolene, auta pred-prodane..??? Za kazde dalsi auto utrzi dalsich $29000 (spise vice) takze to vydrzi urcite nejmene nekolik let i v nejhorsim pripade. Cele to zavisi na tom, jaky bude dalsi krok Tesly, zatim se jeste nepochlubili, jake maji plany na dalsi roky, zatim se soustreduji na uspesne uvedeni Modelu 3 do provozu v nevidanem rustu produkce (coz se muze nebo nemusi podarit dle planu, zpozdeni se ocekava).

+1/0
11.4.2017 1:21

L92a70d21i68s23l65a45v 97T97r93i75s38k31a 4965417210

Záleží také dost na tom, kolik mají kde dluhů a za jakou cenu. Ekonomika není jen o plusech, ale i o mínusech.

0/0
11.4.2017 9:17

M67i27r57e53k 59G43a38j62e72r 5721716489560

Firma nezkrachuje, ale cena akcii muze jit klidne na polovinu. Za jediny den muze hodnota firmy snadno klesnout o deset miliard dolaru.

0/0
11.4.2017 1:26

R40o38m19a76n 95H71o10r34k79ý 9186310243361

Investoři kupují budoucnost, která nemusí nastat !!! Ačkoli je automobilka vysoce ztrátová a vyšší výroba produkuje vyšší ztrátu, důvěra zatím drží firmu nad vodou!!! Mám rád moderní technologie budoucnosti, ale jako investici bych rozhodně akcie Tesly nekupoval. Se zájmem budu pozorovat další vývoj!!!8-o8-o

0/0
10.4.2017 22:29

M87i82r56e56k 35G67a38j41e47r 5131386739420

Neni vylouceno, ze prijde na americky trh nejaky cinsky konkurent a bude moci ukrojit velkou cast "elektrickeho" trhu. Majitele akcii pak splacou nad ztratami.

+2/0
10.4.2017 22:36

M42i37c82h15a49l 92V72a59n50ě62k 1466286534112

Zatim Teslu neumi zreplikovat ani premiove nemecke znacky. Ze by se to v dohledne dobe povedlo ryze cinskemu projektu je vysoce nepravdepodobne. Obdobne napriklad cenove vyhodne cinske mobily ukrajuji kolac Samsungu a Applu se ani nedotknou.

0/0
10.4.2017 23:19

M69i20r43e47k 49G32a44j17e49r 5781266259460

Presne, jak rikate, Tesla muze zustat nejluxusnejsi a muzou prijit jini, kteri nebudou nabizet tak perfektni auto, ale podstatne levneji.

+1/0
10.4.2017 23:21

L80a28d98i90s15l48a31v 39T66r95i96s13k81a 4315637380

Jak víte, že to jiní nezvládnou vyrobit stejně? Nemůže být například důvodem toho, že s tím nejdou ještě na trh také fakt, že je to v současné době ekonomicky ztrátové a firmám se to nevyplatí?

Klidně tu může být taky scénář, že si ostatní počkají, až to nebude tak ztrátové a pak se do toho vrhnou. V té době však může mít Tesla už velké problémy se splácením dluhů z minulosti (teď současnosti), když prodávala se ztrátou. Dluhy se musí platit a tak je jednou můžou pěkně dohnat.

0/0
11.4.2017 9:22

O42n92d20ř16e23j 37N71o36v69á90k 9347204979309

Tesle se trh velmi rychle zmensuje, jen to uspesne taji ... takovemu BMW i3 nemuze konkurovat ani cenou, ani kvalitou ... a uz se rozjizdeji vsechny automobilky ... a reci o 'technologickem naskoku' jsou proste jenom lzi ... nic takoveho neexistuje - tedy krome zabijeciho autopilota a krome horicich a vybuchujicich baterii ...

+1/−4
10.4.2017 23:25

V42l35a33s77t35i78m32i63l 54Š22t15e78c39h53e46r 1495455509235

Pokud by to byly lží,asi by akcie Tesly nevyroslty ze 40USD NA 310USD.Investoři zase nejsou tak hloupí.:-)

+3/0
10.4.2017 23:29

M53i21r46e32k 14G39a66j89e37r 5641456579950

Ve skutecnosti BMW i3 vubec nemuzete s Teslou srovnavat, to cili na uplne jiny segment trhu. Ma ani ne polovicni kapacitu baterii, zdaleka nema ani polovicni dojezd, zrychleni ma BMW take polovicni (potrebuje 2x delsi cas na dosazeni z 0 na 100 km/h).

Samozrejme, ze levnejsich, pomalejsich a obycejnejsich aut se proda v Evrope vice nez luxusnich aut jako je Tesla S.

0/0
11.4.2017 1:36

V29l68a75s63t76i57m52i37l 58Š20t39e64c92h17e58r 1415815329505

Vždy se kupuje budoucnost,na tom není nic neobvyklého.Když například Pfizer vyvine nový lék,tak trvá deset let,než se objeví na trhu a začne vydělávat.Nejdříve jsou nápady a dluhy.Pak se teprve ukáže,jestli to byl ůspěch.Takže mě se Tesla líbí,akcie bych koupil hned,ale nyní už je momentálně překoupená.

+1/0
10.4.2017 23:22

B87r68a83n75o 31S88c10h72l95o21s42s36e89r 8750578823204

Uz vidim,ako ludia na sidliskach budu v noci hadzat z okna predlzovacky aby si do rana dobili svoje elektromobily..svetla buducnost zacina :)

+2/−1
10.4.2017 20:50

P84e69t85r 68H91o69f25e61r36e92k 9492452595413

Tak za prve, kde jste v USA videl ty "sidliste" jak v Petržalce??? Ani jedno!

Za druhe, v severnich oblastech USA a Kanady jsou uz DAVNO zasuvky pro kazde auto na parkovisti pred bytovkami - lide si tim muzou udrzovat teply benzinovy ci naftovy motor (elektrickou spiralou v motoru jak ve varne konvici) v extremnich mrazech uz desitky let - tak proc by se to nemohlo rozsirit vice a dale, pokud by o to byl zajem - za penize nebo v cene najmu?

A za treti, nemyslim, si ze by Tesla chtela masove oslovit zakazniky ze sidlist a uz vubec ne tech Slovenskych! Celkem jiste ma vetsina movitych zakazniku Teslu (v USA) i pekny rodinny dum s garazi a zasuvkou...

+8/−2
10.4.2017 21:05

J95a81r23o16s17l59a83v 10B41r87ü57m79m40e47r 4777120742260

Nejde jen o Teslu a jen o USA

+1/0
10.4.2017 21:27

P59e74t30r 96H61o63f29e76r23e59k 9682622175323

Tak za prve... Tesla je Americka firma a jeji hlavni cilova skupina (ted) je movity American, ne chudobny Cinan nebo Vychodo-Evropan ci African. Nejvice aut na svete se prodalo v USA, je to nejvetsi trh a Tesla tam prodala nejvice svych aut.

A za druhe - mam pocit, ze i ve zbytku sveta maji elektriku a kdyz na to dojde, tak i elektricke zasuvky venku. Ale priorita Tesly je expandovat nejdrive v USA, kde zasuvky jsou, podobne jako v zapadni Evrope.

+4/0
10.4.2017 21:35

R59o61m11a40n 17H62o50r74k60ý 9106690533791

Otázka zní, zda Tesla přežije?!

+1/−1
10.4.2017 22:31

O44n88d83ř24e57j 89N73o28v98á65k 9747844609519

Neprezije ... bude rada, kdyz ji nekdo koupi ...

+1/−1
10.4.2017 23:17

V87l81a69s49t72i35m49i56l 80Š85t76e71c67h63e18r 1105685959905

Určitě přežije.Otázka je spíše,jak se bude tomuto segmentu dařit v dalších letech.

0/0
10.4.2017 23:25

P20e49t42r 33H75o54f14e26r58e41k 9612442645313

Tato otazka zustava nad kazdou firmou. I dobra firma muze udelat zasadni chyby a zkrachovat (treba Kodak, ktery vymyslel digitalni fotak a pak zkrachoval, kdyz uz o jejich foto-produkty nebyl zajem, nebo General Motors, nejvetsi vyrobce aut zkrachoval po 100 letech uspechu). Nekdy je to otazkou nahody (napr. krach nekolika aerolinii po utoku na dvojcata). Nebo naopak spatna firma se bankrotu vyhne diky novemu skvelemu managementu (napr. Apple pred 14-ti lety pod $1 !!!) a vystreli do nebes... (dnes $143). Kdo by nebral 143-ti nasobek vkadu za 14 let???

Tesla nejsou jen auta, ale i dalsi vyrobky (velke domaci baterie, domaci nabijecky, obrovske baterie pro solarni elektrarny- napr. zdroj pro jeden cely ostrov na Hawaii), takze v autech bych probem nevidel. Horsi je to, ze Tesla je E. Musk, bez toho by nebyla. E. Musk je sice genius, ale jen jeden smrtelny clovek s 'jen' 24 hodinami za den a navic sve aktivity nijak nekroti (Space-X, LOOP, poradce Trumpa) takze se nemuze plne soustredit jen na Teslu. A to bude slabina Tesly, ktera se mozna casem projevi, zvlaste pokud Musk dostane opet novy skvely napad...

0/0
11.4.2017 0:00

J11i97ř86í 77K39o30c80u53r93e42k 6135384805288

Buď budou mít elektromobil všichni nebo nikdo! ;-D

0/0
10.4.2017 23:21

L16u64b90o65m15í88r 68K41a47m48e46n72s27k31ý 3320978493346

krásná ukázka toho jak je celá ekonomie zcela postavená na důvěře, v tomto případě už hraničící s vírou :)

Ovšem před Muskem klobouk dolů. To co dokázal se SpaceX nejde nazvat jinak než zázrak.

+19/0
10.4.2017 20:39

M41a16r45t61i20n 22D90u65f70e39k 3942487908714

Krásná ukázka... ta důvěra, ta sdílená představivost se poprvé objevila už vůči penězům.

0/0
11.4.2017 2:33

J26a32r97o51s75l69a78v 59Š42t42r66e48i39t 4923564620323

My tomu spíš říkáme matematika

0/0
11.4.2017 6:15

R70i43c63h14a49r22d 69M12i79k52u24l32e97n11k52a 1109547117104

No to by mě zajímalo, jak dlouho s tím pán do toho španělska jel. Jistě, jedná se o technologii budoucnosti, ale budoucnost ještě nezačala...

0/0
10.4.2017 20:24

R98a34d56a72n 63K61u55b13a29n52t 1733600729230

Asi si dá do itineráře Tesla nabíječky a jede. Ne?

0/0
10.4.2017 20:37

O75n71d76ř56e18j 22N82o84v80á72k 9897364449209

Uzasne cestovani od nabijecky k nabijecce se zoufalym vyrazem v kolone ...

+3/0
10.4.2017 23:26

R43o64m95a39n 48P55o61l33á46č86e89k 5506869655

Ještě malý dovětek. Akciové trhy se dnes nechovají moc logicky.:-) Bohužel doba, kdy se cena firmy určovala podle nějakých hodnot je z části pryč a sází se na pocity.

+10/0
10.4.2017 20:16

M66a82r36e78k 62S58a84j35d79a 2325960926878

Problem je, ze je strasne moc volnych penez - a je problem pro ne najit nejake rozumne umisteni.

+1/0
10.4.2017 20:29

P26e48t74r 98H72o35f20e92r84e87k 9772312345663

banky vam (a hlavne velkym firmam) v USA pujci za 0 az par %, akciovy trh v USA roste o +10% rocne (ted i vice), tak proc toho rozdilu nevyuzit dokud to jde. Az budou bankovni uroky vysoke, spekulace na akciovem trhu zvolni a pak uz ani ty akcie tolik nevyneou... Ale zatim to jde.

0/0
10.4.2017 21:42

M23i48r39e69k 27G71a94j29e24r 5891626579800

A jak se podle vas pozna, jestli to jeste jde vyuzit nebo ne? Kdy je bublina pred prasknutim a kdy je jeste cas investovat?

Kdybyste to vedel, tak jste hustej milionar.

0/0
10.4.2017 22:22

P60e58t38r 25H16o50f62e73r17e97k 9222892765603

Existuje spousta technickych indikatoru, ktere investori bedlive sleduji, v tomto 'bublinovem' priapde Tesly (a jinych) je dulezite sledovat narust "shorts" a "naked shorts", protoze pokud bude vic a vic investoru 'sazet' na pokles ceny (= short), tak drive nebo pozdeji k tomu opravdu dojde nezavisle na uspechu/neuspechu firmy.

Tento web: http://nakedshortreport.com/?index=TSLA

vam zdarma denne ukazuje % investoru 'sazejicich' na pokles. Cim vetsi %, tim vice se prasknuti bubliny blizi. Muzete si tam natukat jakoukoliv akcii (v USA) a sledovat trendy (platici investori maji tyto informace detailnejsi a ihned z jinych investicnich platforem). Kdyz je "short" % pod 10% tak akcie spise roste (=90% investoru 'sazi' na rust a to dale podporuje dalsi rust), kdyz je to kolem 20% (jako ted TSLA) tak uz to zacina byt nahnute a kdyz je 'short %' nad 30% (jako ted treba obchodni domy JCP) tak uz ti 'shorts' stahuji cenu dolu.

Natukejte tam akcie General Motors "GM" a uvidite, ze den pote co, 'short' vyskocilo na 50% (dne 15/3/2017) tak od te doby akcie GM klesaji. Az se 'short' stabilizuje kolem 10% a mene, tak se i cena akcii stabilizuje.

Tady jsou presne soucty 'short' akcii a jejich pomer ke vsem akciim firmy 2x mesicne: http://shortsqueeze.com/?symbol=tsla

Jak ale rikam, "short %" jen jeden z MNOHA indikatoru, ktere investori bedlive sleduji a ani to jim nepomuze pokud prijde necekana zprava (pozitivni nebo negativni). Ale proti tomu se zase muzou investori pojistit (hedge) pres opce. Ceny a mnozstvi nakoupenych/prodanych opci jsou take bedlive sledovany a opet naznacuji, kterym smerem si vetsina investoru mysli, ze se cena akcii bude vyvijet.

0/0
10.4.2017 23:19

M54i73r96e48k 11G41a34j27e21r 5411926379740

To, co pisete, dava smysl. Protoze je vsak cena akcie vysledkem nabidky a poptavky, tak se na spekulacich da trochu vydelat jedine diky tomu, ze spousta investoru ty indikatory nesleduje a o penize prijde.

0/0
10.4.2017 23:25

P26e30t29r 60H19o20f77e39r41e36k 9582612255823

Souhlasim! Indikatory, ne-indikatory, pro drobneho investora je to vice o stesti v tom, jestli je prave na te spravne strane (long/short) ve spravnou chvili. Kdyz velky investor chce, aby akcie rostly, tak to svymi penezi proste zaridi, podobe jako jiny velky ivestor se bude snazit cenu tlacit dolu, pokud bude 'short'. Drobny akcionar se pak uz jen veze, nebo trpi ztraty - to vse do te doby doby, nez velci investori svou strategii zmeni... Ale do te doby: "Trend is your friend".

+1/0
11.4.2017 0:19

J14a49n 41K40o57t36a94s 9439730492916

Tak TSLA měla vždy velký podíl shortujících investorů. Hodně velký podíl (kolem 50%) měla v době těsně před skokovým růstem z 35USD na 180 USD. Na investičních webech byla v r.2013 spousta seriózních analýz o tom, že TSLA za 30-35 USD je předražená a že reálná hodnota akcie je pod 10 USD. Takže investoři shortovali hlava nehlava... a pak přišli o peníze. Jinak beru, že současná cena přes 300 USD je příliš vysoká a důvěra investorů prakticky závisí na vzdušných zámcích...

0/0
12.4.2017 9:12

V23l56a49s35t41i27m82i22l 23Š86t57e85c78h60e80r 1655825259425

To bylo vždy.Trhy se chovají racionálně jen velmi krátkou dobu.Většinu času jsou přeprodané,nebo překoupené.

0/0
10.4.2017 20:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.