Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přímé vlaky do Polska zůstanou, více peněz dosype Liberecký kraj

České dráhy budou dál jezdit přímými vlaky z Liberce do polského města Szklarska Poreba. Podle původních plánů měly ke konci dubna tyto spoje skončit. Polákům se zdály příliš drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17i50r11o36s38l43a77v 15Z75i39k51m35u55n13d 6328492757138

Polákům se vlaky zdály příliš drahé ... úsměvné, ale vybírat vysoké poplatky za použití nekvalitní dopravní cesty přes Glucholazy nebo mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou jim divné nepřipadá ....

+4/0
13.4.2017 13:04

L13u36c88i42a98n 10P26a83p66a22z15i21a38n 5624737301545

Ono polské město má také český název, který by do českého textu lépe pasoval a to Sklářská Poruba.

+2/−1
13.4.2017 1:44

M45a65r57t90i36n 86R36u75z61i70c69k25a 1912938446907

taky by se lepe v ceskych mediich melo respektovat Slezsko, tedy "slezske mesto sklarska poruba"

0/−1
14.4.2017 11:57

M86i76r85o21s18l49a84v 52P70a31č72e92s 8460767776142

Přeshraniční úsek je Harrachov-Jakuszyce a měří cca 6 km. Z toho je něco přes 5 km na polském území....

+2/0
12.4.2017 23:24

J10i66ř65í 91K83o76c26u10r23e80k 6375404105908

1902 - postaveno

1923 - elektrifikováno

1958 - zastaven rovoz, trakce snesena*

2010 - obnoven provoz

*) asi nebyla dělnického původu, ale buržoazního. Německých 15 kV 16,7 Hz.

+4/−1
12.4.2017 21:27

J71i76ř23í 34E61r75b62e21n 1143604236857

Dost vám toho chybí a něco máte špatně.

1945 - zastaven pravidelný provoz na celém úseku Kořenov - Jakuszyce

1947 - projel poslední mimořádný přeshraniční vlak

1951 - trakce snesena na celém polském úseku od Sklářské Poreby až po státní hranici na jizerském viaduktu

1958 - výměna území s Polskem až za zastávku Tkacze/Harrachov, snesení zbytkové nepotřebné dvoukilometrové troleje, počátek důkladné rekonstrukce celé trati od Tanvaldu do Harrachova včetně důkladné opravy kořenovského nádraží

1963 - obnoven pravidelný provoz na celé trati Tanvald - Harrachov

1992 - první vlak po 45 letech projel celou trať Tanvald - Sklářská Poruba, následovalo 18 let tahanic s Poláky, jestli dovolí obnovit pravidelný přeshraniční provoz

1997 - zastaven provoz na trati Tanvald - Harrachov, rozkradení kolejiště

1998 - obnoven provoz na trati Tanvald - Harrachov

2010 - obnoven pravidelný přeshraniční provoz

+3/0
13.4.2017 12:15

M69i63r92o88s98l83a65v 68P57a35č11e59s 8240697766722

To už je podstatně lepši časový popis provozu na této horské dráze, myslím ale že i tady by se dalo o některých uvedených údajích u dobrého piva, které točí v útulné hospůdce u Mašinky na Mýtinách diskutovat.

+1/−1
13.4.2017 22:55

J39i79ř19í 83E60r97b54e58n 1683844106247

To bezpochyby - a třeba se tam někdy setkáme :-)R^

+1/−1
15.4.2017 19:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.