Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přímé vlaky do Polska zůstanou, více peněz dosype Liberecký kraj

České dráhy budou dál jezdit přímými vlaky z Liberce do polského města Szklarska Poreba. Podle původních plánů měly ke konci dubna tyto spoje skončit. Polákům se zdály příliš drahé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49i24r57o42s75l62a72v 17Z89i89k54m42u18n31d 6298912667798

Polákům se vlaky zdály příliš drahé ... úsměvné, ale vybírat vysoké poplatky za použití nekvalitní dopravní cesty přes Glucholazy nebo mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou jim divné nepřipadá ....

+4/0
13.4.2017 13:04

L95u74c14i50a71n 56P89a28p48a46z91i17a86n 5504957861775

Ono polské město má také český název, který by do českého textu lépe pasoval a to Sklářská Poruba.

+2/−1
13.4.2017 1:44

M75a15r77t71i82n 53R53u88z62i76c34k50a 1732268406587

taky by se lepe v ceskych mediich melo respektovat Slezsko, tedy "slezske mesto sklarska poruba"

0/−1
14.4.2017 11:57

M41i12r90o81s77l66a67v 24P36a25č80e10s 8130497576542

Přeshraniční úsek je Harrachov-Jakuszyce a měří cca 6 km. Z toho je něco přes 5 km na polském území....

+2/0
12.4.2017 23:24

J40i54ř24í 24K94o95c51u30r24e86k 6935324495538

1902 - postaveno

1923 - elektrifikováno

1958 - zastaven rovoz, trakce snesena*

2010 - obnoven provoz

*) asi nebyla dělnického původu, ale buržoazního. Německých 15 kV 16,7 Hz.

+4/−1
12.4.2017 21:27

J32i15ř43í 75E83r58b24e18n 1203184906507

Dost vám toho chybí a něco máte špatně.

1945 - zastaven pravidelný provoz na celém úseku Kořenov - Jakuszyce

1947 - projel poslední mimořádný přeshraniční vlak

1951 - trakce snesena na celém polském úseku od Sklářské Poreby až po státní hranici na jizerském viaduktu

1958 - výměna území s Polskem až za zastávku Tkacze/Harrachov, snesení zbytkové nepotřebné dvoukilometrové troleje, počátek důkladné rekonstrukce celé trati od Tanvaldu do Harrachova včetně důkladné opravy kořenovského nádraží

1963 - obnoven pravidelný provoz na celé trati Tanvald - Harrachov

1992 - první vlak po 45 letech projel celou trať Tanvald - Sklářská Poruba, následovalo 18 let tahanic s Poláky, jestli dovolí obnovit pravidelný přeshraniční provoz

1997 - zastaven provoz na trati Tanvald - Harrachov, rozkradení kolejiště

1998 - obnoven provoz na trati Tanvald - Harrachov

2010 - obnoven pravidelný přeshraniční provoz

+3/0
13.4.2017 12:15

M55i12r53o50s49l14a32v 92P94a58č12e45s 8610887816752

To už je podstatně lepši časový popis provozu na této horské dráze, myslím ale že i tady by se dalo o některých uvedených údajích u dobrého piva, které točí v útulné hospůdce u Mašinky na Mýtinách diskutovat.

+1/−1
13.4.2017 22:55

J94i83ř43í 28E69r14b19e47n 1343284896437

To bezpochyby - a třeba se tam někdy setkáme :-)R^

+1/−1
15.4.2017 19:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.