- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Polákům se vlaky zdály příliš drahé ... úsměvné, ale vybírat vysoké poplatky za použití nekvalitní dopravní cesty přes Glucholazy nebo mezi Hrádkem nad Nisou a Žitavou jim divné nepřipadá ....
Ono polské město má také český název, který by do českého textu lépe pasoval a to Sklářská Poruba.
taky by se lepe v ceskych mediich melo respektovat Slezsko, tedy "slezske mesto sklarska poruba"
Přeshraniční úsek je Harrachov-Jakuszyce a měří cca 6 km. Z toho je něco přes 5 km na polském území....
1902 - postaveno
1923 - elektrifikováno
1958 - zastaven rovoz, trakce snesena*
2010 - obnoven provoz
*) asi nebyla dělnického původu, ale buržoazního. Německých 15 kV 16,7 Hz.
Dost vám toho chybí a něco máte špatně.
1945 - zastaven pravidelný provoz na celém úseku Kořenov - Jakuszyce
1947 - projel poslední mimořádný přeshraniční vlak
1951 - trakce snesena na celém polském úseku od Sklářské Poreby až po státní hranici na jizerském viaduktu
1958 - výměna území s Polskem až za zastávku Tkacze/Harrachov, snesení zbytkové nepotřebné dvoukilometrové troleje, počátek důkladné rekonstrukce celé trati od Tanvaldu do Harrachova včetně důkladné opravy kořenovského nádraží
1963 - obnoven pravidelný provoz na celé trati Tanvald - Harrachov
1992 - první vlak po 45 letech projel celou trať Tanvald - Sklářská Poruba, následovalo 18 let tahanic s Poláky, jestli dovolí obnovit pravidelný přeshraniční provoz
1997 - zastaven provoz na trati Tanvald - Harrachov, rozkradení kolejiště
1998 - obnoven provoz na trati Tanvald - Harrachov
2010 - obnoven pravidelný přeshraniční provoz