Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Správce železnic má unikátní vozy pro troleje. Jeden za 59 milionů

Správa železniční dopravní cesty převzala tento týden po mnoha letech první nové speciální vozidlo pro kontrolu, údržbu a opravu trakčního vedení. Vyrobila ho jednička v oboru speciálních vozidel pro železnice, rakouská společnost Plasser & Theurer.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T66o83m85á82š 52T89a40t87í69č64e32k 5770222450608

Jé, tři drezíny za stoosmdesát melounů. :-P;-D:-P;-D:-P;-D:-P

0/−5
14.4.2017 18:42
Foto

B63r92o89n14i68s48l46a30v 89G68a91b71r61y15š 2102499871

To nejsou lecjaké drezíny. A s ohledem na mínusy tomu asi nerozumíte tak, jak byste potřeboval.

+1/0
14.4.2017 23:38

D44a74n82i16e17l 45V14á80c35h85a35l 3176798505836

Výborný stroj. Sice doufám, že nebude moc potřeba, ale díky za něj.

0/0
13.4.2017 23:06

P96e20t48r 97M45a63x72a 8916282477659

Preventivní údržba se už nenosí?

0/0
15.4.2017 9:54

J91i83ř96í 67K35o64c63u81r88e77k 6705774565858

Tak to už by mohlo zapichovat sloupy samo. A taky že ano, když to má dva jeřáby.

0/0
13.4.2017 20:31

P54e98t87r 22N59o94v82o88t51n86y 1641930611

A hned si to můžou u H. Počernic vyzkoušet. :-)

0/0
13.4.2017 19:00

L50u52k79á12š 90K87r68a78u21s 4968381277980

V Rusku se stále používá jednoduchá pojízdná plošina a její cena je asi tisíckrát nižší, než tahle hračka

+1/−11
13.4.2017 16:59

T51o25m67á93š 29Š49v69e51c 6599191720

Nojo... v Rusku. V zemi, kde zítra již znamená včera! Tak to je jasné.

+5/0
13.4.2017 18:25
Foto

B14r16o86n70i19s94l54a79v 70G70a12b41r46y96š 2672869681

My ale nejsme Rusko. Investice do tohoto zařízení se vždy vyplatí, neboť usnadňuje práci montérům i projektantům.

+4/−1
13.4.2017 18:26

S26t74a87n89i82s42l94a40v 72K83r91e44j53c90a98r 2921708383866

Ano, naši tátové a dědové volili po zkušenostech se Západem, úzkou spolupráci s sssr, a na čtyřicet let nás totálně zašlapali do marastu. Od Havla po Zemana dnes spíše nakupujeme vyspělou techniku, než by jsme byly schopni ji vyrábět a nakonec i prodávat. Nejde pouze o železnici, ale i Sací bagry na údržbu vodních toků a rybníků a jezer. Čtyřicet let se musí někde projevit, jen aby naši potomci, měli čím půjčky a dotace a dluhy splácet a nebyla čr jen historickou vzpomínkou.

+1/−1
13.4.2017 19:06

M80i81r18o12s12l83a46v 38Z80i22k36m57u32n80d 6828822427448

Od Plasser & Theurer nakupují dlouhá desetiletí i v Německu, Švýcarsku - což jsou nejvyspělejší evropské železnice. Kupovaly je i ČSD za "bolševika" ...

Technika pro železniční infrastrukturu se vyrábí více méně ručně, není to žádné sériová výroba na rozdíl od automobilového průmyslu. Čili podobně jako "vojenská technika". Často se výrobek přizpůsobuje požadavkům zákazníka, např. pro práci v tunelech, kde je omezený pracovní prostor a tma 24 hodin denně.

Není třeba investovat stamiliony do vývoje ...

+3/−1
14.4.2017 8:01
Foto

P84a23t32r54i75k 77C31h70r87z 4358269212419

Tak všechno lze dělat různými způsoby. Někdy jde část práce nahradit technologií (tedy s pomocí moderní technologie zvládne stejnou činnost méně lidí, nebo stejný počet lidí zvládne větší úsek trati), nebo je také možné na údržbu rezignovat a hasit až průšviny (někdy to vyjde levněji, někdy dráže). Dokážu si představit, že někde budou stejnou práci dělat s pomocí dronů. A u všech to může být při místních podmínkách (mzdové náklady, hustota tratí, vytíženost,...) to nejlepší řešení.

+1/−1
13.4.2017 19:03

M53i36r39o10s86l44a65v 84Z87i98k94m65u59n59d 6578442227728

Třeba dronem natahovat trolejový drát, vyměňovat izolátor ...

0/0
17.4.2017 11:36
Foto

P17a26t59r35i53k 72C58h36r42z 4338799222589

Minimálně kontrola s pomocí dronů dělat lze a už se dnes také dělá (nevím jestli u nás). Také je možné, že k obsluze moderního stroje je potřeba méně lidí, než když to budou ručně dělat na plošině. Psal jsem, že "někdy jde část práce nahradit technologií".

0/0
19.4.2017 6:53

J13i64ř11í 93K13o95c51u82r94e97k 6785984345338

A kdyby si vzali štafle, tak je to skoro zadarmo. Nakonec ... i to uhlí by se dalo vozit na tragači.

+4/0
13.4.2017 20:26

P59a19v28e70l 23Š52m22í53d14e25k 6929100843368

Mě se taky líbí a dík autorovi za reportR^R^R^

+1/0
13.4.2017 15:04

P38a17v32e60l 18Ř85a45p62e93k 7582626409265

6. pád: vedení

Ale stroj je to moc pěkný.

+2/0
13.4.2017 14:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.