Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S parními vlaky patříme k evropské špičce, říká jejich šéf u Českých drah

V Česku patří mezi největší odborníky na parní lokomotivy a jiné historické vlaky. Jindřich Rachota do letošního jara vedl Depo historických vozidel Českých drah v Lužné u Rakovníka, nyní tu působí jako poradce. „Zájem o historické vlaky v posledních letech roste, je to vidět na obsazenosti vlaků,“ říká Rachota.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R19u58d87o96l25f 84R68u85b84e76š 3359305631514

České dráhy - expert na 19. století.

Evropa bledne závistí.

+1/−4
18.4.2017 1:13

B45l81a46ž74e42j 35M79o21t62y79č55k53a 8917937745930

za 200 000kč bych zatápěl i týden předem;-)

0/−1
17.4.2017 22:15

F85r58a66n17t73i67š31e10k 12M89ü46l37l53e11r 2223552229178

https://youtu.be/tIxx7z-nN40

0/0
17.4.2017 12:26

J78a59n 37W89a39c13l40a38v 7124435157308

Autoveteráni je snad splňují, pane chytráku?

+1/0
17.4.2017 11:38

J20a74n 10W36a20c27l55a94v 7294445797558

patří k příspěvku pana Zajíce...

0/0
17.4.2017 11:40

P38a14v80e77l 98V16e67r47n73e42r 1653833642817

Problem je, ze jinak jsme v te dobe (pary) nejak zamrzli.

0/0
17.4.2017 10:07

J27i37ř14í 39K62o10c88u36r89e20k 6275354545278

Ani ne. Praha-Ostrava se jezdí za polovinu času. Horší je to na vedlejších tratích.

Ale co je nejhorší, že v ČR je hromada všelijakých zabezepčovacích zařízení, každé je jiné a fíra musí umět všecky, ikdyž má papíry jenom na elektriku a ty prvorepublikové mechaniky jsou jen na nezadrátovaném nádraží. Místy jsou ruské zabezpečovačky ... a aktivní "tvořiči" předpisů místo zjednodušení přidávají další "pimprlátka".

+2/0
17.4.2017 10:58

R35o76s37t32i30s33l18a60v 14C33i70b63u69l72k63a 2359209270184

Jenom jestli je to něco, čím se máme chlubit...

0/−2
17.4.2017 9:22
Foto

J82a22n 26V41a29l54a52l65í28k 6866559330816

a proč by ne... jestli jste nečetl jen titulek....

Evropskou i světovou špičkou je Velká Británie, kde jsou stále stovky parních lokomotiv. Velmi silné je stále Německo, především díky silné fanouškovské základně. My jsme počty parních lokomotiv hned za nimi. V tomto ohledu jsme také v evropské špičce.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/jindrich-rachota-parni-vlaky-rozhovor-dhl-/eko-doprava.aspx?c=A170413_133125_eko-doprava_rts

+1/0
17.4.2017 9:49

M80i89c19h50a21e42l 74C13h76a93r65v49á69t 9899458633262

Kdepak nejkvalitnější černé uhlí.

To by daleko nedojeli.

Uhlí musí mít správnou výhřevnost a délku plamene. Proto se míchá černé s hnědým.

+1/−1
17.4.2017 7:52

S71t11a43n22i38s84l16a31v 84K66r12e46j62c37a32r 2511798543286

Ano, jak je to u těchto retro vlaků s vyškolením obsluhy? Pro obsluhu kotlů od středotlaku byly povinné topičské zkoušky a topičský průkaz. Uhlí stejně jako i v průmyslových kotelnách se používalo nižší kvality než pro domácnosti. Proto také lokomotivy jinak "smrděly" podle toho na jaké úhlí jely. Je pravdou, že u lokomotiv nebyl nikdy používán komínový ventilátor ,tam stačila jízda soupravy a krátké komínové těleso. Osobně by dnes mohlo i u výletních retro vlaků místo klasického uhlí a typického retro dýmu, Používat upravený plynový hořák a v tendru nádrž na plyn.

0/−2
17.4.2017 13:31

M60i31c59h16a50e23l 26C71h56a51r82v90á35t 9929268523422

Ten čmoud a smrad k tomu ale patří. Nějaká čmoudivá náhražka to nespraví. Občas, když se lokomotiva používala třeba na "vážení" mostů, tak dýmovnice dýmnici pro navození té správné fotografické atmosféry postačí, ale bez toho čmoudu z uhlí to není za jízdy ten správný rajc.

+2/0
17.4.2017 16:58

R93o95m73a67n 33J83e19s95c22h74k54e 9518845947505

Kolik jste toho odtopil ? Když mohli, jak fíra tak haizer brali černé uhlí. Hnědé když jiné nebylo aby se ušetřilo a ztopilo. Když byl štokr tak snad. Ale staré rakouské mašiny byly stavěny na černé uhlí. Proto byly zásobníky malé. Pak přišli odborníci jako VY a nařídili hnědé uhlí. Proto se musely stavět dřevěné nástavby na uhláky , aby uhlí vůbec vystačilo. Nebo u malých mašinek obrovské

plechové trychtýře na uhlí.

+2/0
17.4.2017 17:19

F38r13a19n31t86i27š49e81k 43M33a40t59ě72j84č92e29k 7423352773221

Za to se dávaly i úplatky, abych dostal Ostravské, Kladenské stálo za prd a hnědé, údržba.

+2/0
18.4.2017 0:10

J30i43ř51í 35O47s41i94n71a 5407762152225

I s výrobou gramofonových desek. Česko - špička retra, kterénemají ani v Rumunsku.:-(;-D;-D

0/−8
16.4.2017 23:43

M68a87r25t71i39n 34K92y22p62r 2502375734204

Možná jste si nevšiml, ale máme kapitalismus. Jediné co je důležité je trh. Je zájem o vinyly? Lisují se vinyly. Mají turisté a rodinky s dětmi zájem o parní vlaky? Jezdí parní vlaky. Jestli se to vám zdá jako retro na rumunský způsob je zcela bezpředmětné.

+9/0
17.4.2017 0:30

R34a12d92i41m 28Z73a72t74o16p86e87k 9652775352257

A opravdu si myslíte, že si ty parní lokomotivy vydělají na svůj provoz a údržbu? Nebo to bude tím, že do toho ČD lijou peníze, které by se daly využít nějak účelněji?

0/0
17.4.2017 9:58

M85i72r75o30s64l51a44v 11Z55i67k35m30u72n36d 6838562337278

Určitě by se daly lépe využít peníze, které stát daruje církvi v rámci tzv.restituce "co bylo ukradeno musí být vráceno", ale církev nevrací majetek který v podstatě historicky ukradla v rámci násilné katolizace ... stejně tak by se lépe daly použít peníze, které stát dává církvím jako příspěvek, ačkoli církve pro většinu daňových poplatníků nic nedělají ...

+1/0
17.4.2017 10:43

J33a53r98o76m97í66r 12K98r35á79l 4320469454239

Co to sem pletete ? 8-o

0/0
17.4.2017 10:51

R48a29d46e42k 85J85a39n19a78t43a 9665216554472

Hlavní díl nesou ti členové spolků. Je to pro ně koníček, starají se o to zadarmo.

+3/0
17.4.2017 10:45

M87i28r82e68k 64K21o78n58e27č28n70ý 6767935835284

Parní lokomotiva je fyzika, chemie a technika v jednom, od A až do Z. Kromě toho je to krása a umění. Fandové to udržují, rodiny s dětmi na to jdou za své peníze. Mnohem lepší, než dotované, umělé a nezáživné vzdělávací neziskovky.

+3/0
17.4.2017 11:01

J96o64s41e29f 16U82l39m49a97n 8260230478895

Rovněž ve výrobě petrolejových lamp si vedeme velice dobře.

+1/−4
16.4.2017 23:07

K85a86r30e60l 78N82o25v65o25t21n67y 2851955299580

Nadherne stroje! V

+18/0
16.4.2017 22:53

P68e48t11r 66Z41a54j47i23c 5609370254969

Jak tohle splňuje evropské emisní normy, to netuším ;-D

+1/−4
16.4.2017 21:59

P89e11t69r 31N74o35v90o37t65n49y 1861610371

Vzhledem k tomu, že se v tom podle minulého článku musí topit jen nejkvalitnějším černým uhlím a tah to má jak tovární komín. Tak kdejakej expert s polským hnědým uhlím v dakonu nam za...znečišťuje vzduch daleko víc.

+5/−2
16.4.2017 23:20

J68i17ř39í 77K44o10c56u24r90e48k 6415844685108

A on spálí doma 2 tuny za den??

0/0
17.4.2017 10:51

P75e35t59r 14N62o88v81o55t44n49y 1841750581

Ne, akorát jich není pár desítek v republice, ale statisíce.

0/0
17.4.2017 11:10

R39o78m70a17n 21J41e58s12c75h12k22e 9138235347585

Ono je také více druhů uhlí nejenom hnědé a černé. Různé velikosti, různé šachty.

0/0
18.4.2017 15:42

J57a26r11o30m97í98r 41K33r12á60l 4140159914289

Řekl bych, že s oxidy dusíku problém nebude. ;-)

0/0
17.4.2017 9:18
Foto

L31u62k29á14š 31K85o16b79e16r81a 3814913978

A ještě v něčem patříme na železnici ke světové špičce?

Druhdy jsem mě auto v servisu a tak jsem si řekl že dobrodružně vyzkouším komutovat do práce vlakem. Přijel motorák který pamatoval asi ještě Husáka s interiérem provoněným močí... To co autem jedu 15 minut jel jsem vlakem 35...

+4/−19
16.4.2017 21:05

K63a31r45e79l 14V40e65č53e24ř51a 8853446347366

A ještě patříme ke špičce s off topic kecama...:-(

+25/0
16.4.2017 21:22

P28e65t11r 28Ž23á37k 1498562965909

No a vidis-ja co bych jel autem 45 minut jedu 35 vlakem.

+2/0
17.4.2017 9:09

P27e17t54r 51Š75í43r 5183325430778

Vlaky jezdím 60 let (děda byl telegrafistou ve Staré Pace) Byly doby lepší i horší, teď je doba pro cestování vlakem lehce nadprůměrná. Nynější největší výhody - vlakem nejezdí cikáni (levnější je to v pěti osobách starým autem) , v podstatě se pouze výjimečně vyskytují špinavci a otrapové (je to drahé), ale především: vlakem necestují podobní fouňové jako je pan Kobera.

+3/−1
17.4.2017 9:19

R94a52d97i29m 48Z61a77t75o45p27e93k 9762135292147

Ono je to asi jak kde. Já třeba jezdím vlakem do práce, protože to, co dám vlakem za 15 minut, by mi autem trvalo minimálně půl hodiny poskakování v koloně (nebo více, v závislosti na hustotě deb.lů v provozu)

0/0
17.4.2017 10:00
Foto

J60a92n 54V41a45l10a72l13í38k 6356629640316

však něco takového tu bylo

Česko jako parní velmoc. Železniční nostalgie zažívá velký boom...

a mimo téma: proč se nedočtu že RJ nechce brat dvě děti do 6let zdarma a druhé musí plati poloviční jízdné a nebo že chce RJ převzít slovenské vlaky, ministerstvo v úsporu nevěří

+4/0
16.4.2017 21:04
Foto

M45i91c18h17a49l 81N38a97j27m49a50n 7469903326610

S parními vlaky sice možná patříme ke špičce ,ale v 21. století je vývoj kapku jinde a tam ČD řádně pokulhávají.....

+7/−5
16.4.2017 20:55

R29a87d97e12k 92J58a30n12a72t31a 9705736664272

ČD mají vozový park víceméně odpovídající české železniční síti (až na nedostatek svižnějších motorových jednotek). Průměrné stáří vozidel je 20 let, což je cca polovina životnosti, takže taky není nikterak hrozné.

V čem ČR zaostává, je výstavba nových rychlých tratí.

+13/0
16.4.2017 21:04

M45i64c27h26a85l 67M38a77r22e48k 2145127633202

Nevím jak vám, ale nepřijde mi v pořádku například to, co jezdí na R4(Praha-Děčín)...

0/−1
17.4.2017 14:33

R56o63m19a82n 79J84e15s35c41h13k43e 9298715697465

Jezdím denně do práce a vlak jede rychleji než auto. Doubravice nad svitavou - Brno - Židenice. A vlak jede ve špičce každou půlhodinu. Zpodění do 5 minut.

V klidu si čtu knížku nebo si zdřímnu. A jezdím na celodenní výlety vlakem a také spokojenost. Dnes to stihnu za jeden den co jsem dřív potřeboval 2 dny.

To snad není pokrok ?

0/0
18.4.2017 15:45

Z42d82e63n92ě42k 98W33e64r77n62h53a49r80t 6827945472818

Není hloupé dát k článku o parovkách u ČD fotky slovenského albatrosa 498.104?

+1/−2
16.4.2017 20:26

R12o66m91a88n 51J85e68s40c84h41k30e 9968535257305

Kdyby jste lokomotivu znal, tak jezdila na trati Praha - Česká Třebová - Bratislava z výroby v roce 1954. A je v lepším stavu než naše 498.106. Jinak ředitel muzea v BA je Čech.

+3/0
17.4.2017 7:40

F94r94a57n54t70i12š40e55k 77N11o64v43á97č11e19k 1874593110761

S parními vlaky patříme k evropské špičce

Tak ten nadpis, za ten by měl autor dostat odměnu.

Věřím že kdyby žil v Indii, tak pod fotografií po střechu obsazeného vlaku by napsal, "v množství cestujících patříme ke světové špičce"

+5/0
16.4.2017 20:25

Z37d82e27n60ě73k 51W78e61r22n12h79a48r56t 6667585902368

No, pozor, ale u nás je opravdu velmi hodně provozních parních lokomotiv. Stejně jako v SRN, tuším, což je řádově větší země, z jakéhokoliv pohledu. A to je opravdu věc, na kterou můžeme být pyšní.

+13/0
16.4.2017 20:29

R21a92d17e36k 33J65a36n54a52t83a 9585516354402

Však ano. Ono to i přinese nějaké peníze do ČR. Švýcarští "fotiči" si nezřídka u nás objednají jízdu parního vlaku, aby si ho mohli fotit, je to o dost levnější, než když totéž chtějí udělat doma ...

+4/0
16.4.2017 21:06

J52i69ř70í 96K69o31c52u78r92e58k 6105594165308

Jestli si dobře pamatuju, tak i Britové nebo Američani. Takže je potenciál, aby si ty páry na sebe vydělaly. Což je super.

0/0
17.4.2017 10:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.