Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jedna sedačka, žádné rádio. Výrobce elektrododávek bez příkras roste

Společnost StreetScooter, která vyrábí elektrické dodávky pro německou poštu, má velké plány. Chce se stát lídrem trhu v zelené logistice, dodávat užitkové vozy na baterky i dalším dopravcům a zvýšit produkci až na sto tisíc vozů ročně. Aby mohla konkurovat zavedeným výrobcům, osekává výbavu na minimum. O nasazení poštovních elektroaut přitom uvažují také tuzemští přepravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L84u50k29á37š 13S82e41d75l32á20č11e19k 1103577397730

Když loni ukázala firma StreetScooter svoji elektrickou dodávku pro německou poštu na veletrhu v Hannoveru, šéf Volkswagenu Matthias Müller prohlásil, že je z ní „otráven až do morku kostí“. Důvod byl prostý: dříve jezdila německá pošta s dodávkami od Volkswagenu, nyní je však nahrazuje elektrododávkami vlastní výroby. „Ptám se sám sebe, proč Deutsche Post na vývoji nespolupracovala s námi,“ podivoval se loni Müller.

----------------

Ani se nedivím.;-DVolkswagen nasazuje takové ceny, že si velká firma raději založí vlastní automobilku.;-D

0/0
23.4.2017 14:43

P29a84v11e78l 79B36a55l21a 7207746296973

Každý dobře ví, že auto na baterie má sice ekologický provoz, ale výroba je krajně neekologická, hlavně při výrobě baterií. El. energii vyrábí dnes hlavně spalovací elektrárny, která smogem nahradí onu dodanou el. energii. Řidič je např. omezován na topení v zimně. Je velká energetická náročnost na dobíjení. Pokud se baterie poškodí, tak výměna stojí jak půlku auta. Mluvil jsem s několika lidmi co s tím jezdili, a všichni nadávali. Holt si někdo namastí kapsu a peníze z dotací si pěkně užije.

0/0
22.4.2017 19:53

L31u32k60á22š 12S78e70d96l32á20č23e34k 1983727947510

To je sice pravda, ale baterii má dnes každé auto, alespoň jednu. Samozřejmě baterie by měly mýt elektronickou ochranu. Bez toho to nemá smysl pořizovat.

0/0
23.4.2017 14:49

M13a54r53e29k 33J67a78n18e30č64k88a 1587946183261

"...proč Deutsche Post na vývoji nespolupracovala s námi,“ podivoval se loni Müller." Proč? Třeba proto, že by ve výsledku bylo to přibližovadlo výrazně dražší. Nicméně v našich podmínkách nevybavit již nový vůz klimatizací, bude v horkých letních měsících pro zaměstnance dosti vyčerpávající a dnes je to už i ve firemních flotilách standardní výbava. Nicméně všichni asi tuší, proč tam klimatizace není, bo baterky. Naopak vyhřívaná sedačka je v těch elektrododávkách naprostá zbytečnost. Ještě tam nedejte ani topení a zaměstnancům nafasujte na zimní období doplňující výbavu termosky a vaťákové doplňky s beranicí ;-D

0/0
20.4.2017 20:30
Foto

M37a62r42t54i98n 59P88i16š31t86o42r50a 8188708756799

Naprostý nesouhlas.

Klimatizace se v našich podmínkách hodí pár týdnů v roce. Ale vůbec v autě, ze kterého se každou chvílí vystupuje. Topení je to samé.

Naopak vyhřívaná sedačka se po nastoupení do vymrzlého auta hodí každému. Rozdíl oproti klimatizaci a topení je v tom, že stačí pár minut.

0/−1
20.4.2017 21:00

M16a40r13e18k 65J31a98n73e62č53k51a 1907476893221

Je vidět, že netušíte, jak únavné je jezdit celý den a mnohdy ještě ve stresu v rozpálené dodávce. Vyhřívaná sedačka bez topení v autě je dostačující? Inu, jak pro koho, někdo má raději teplo v kabině, než pouze pod zadkem a ruce na volantu mrznou a vše se ve voze krásně zamlžuje. Vyhřívaná sedačka než se vyhřeje kabina vozu je příjemný bonus, ale to je tak vše.

0/0
20.4.2017 23:15

P12e24t92r 85B71á65č28a 8955906245475

Ani zadarmo !!

0/0
20.4.2017 14:36

M32a42r90e26k 69W46o54l83f 3819277904102

Jeste me napadlo - vzhledem k tomu ze je to pro postaky jestli by nemelo smysl dat tomu volant doprava? Predjizdet s tim stejne nikoho nebudou a aspon by vystupovali rovnou na chodnik a ne do silnice.

+5/0
20.4.2017 11:53

J60i16r63k67a 90D55v18o96ř67á40k 4735390363258

Příliš velký nezvyk. Ale doprostřed...?:-)

0/−1
20.4.2017 12:17
Foto

M84a14r23t87i44n 21P93i27š97t65o82r45a 8828148456639

Volant vpravo se hodí i na předjíždění. Vlevo se používá na míjení.

0/0
20.4.2017 21:05

V18l93a21d24i42m78í17r 97F37i50b82i26g78e90r 5684601891544

VW se nemá co čílit, prostě nenabídli co chtěl zákazník a ten si spočítal, že ho vlastní vývoj a výroba vyjde levněji. Cena za kus je vysoká, když se vyrábí po tisících za rok, ale až se rozjede výroba na těch plánovaných 100000ks tak se fixní náklady rozmělní.

Ta cyklotříkolka by se hodila našim pošťakčám, u nás když mají kolo dostanou jen tašky a jsou ověšené jak Vietkong v džungli na Hočiminově stezce. Takhle by se jim tam vešlo vše pohodlně a s elektropohonem by to zvládly rychleji.

+4/0
20.4.2017 11:32

T61o50m69á93š 82M78a16c42e18j96k84a 6541712137617

A Vy si myslíte, že naše Pošta by byla ochotná něco udělat pro své pošťačky? 8-o. Možná jim nakázat více podomního prodeje a na přepážkách možná začít prodávat ještě banány a nafukovací lochnesky.

+9/0
20.4.2017 12:19

M14a32r79e28k 21W81o16l95f 3259597934382

Nemuzu se rozhodnout jestli je to vtipne nebo smutne.

+3/0
20.4.2017 13:26

J76a48n 16M96a31l55ý 1385529934928

Tak to docela přitlačili na cenu, když to původně mělo stát 135 000.

https://www.novinky.cz/auto/400301-nemecka-posta-si-vyrobi-vlastni-auta-elektromobily.html

+4/0
20.4.2017 11:12

M23a21r41t18i98n 70K19a22r82á77s78e63k 9738683878428

No to byly puvodni "reklamne odhadovane" vyrobni naklady.... ne "cena"

+1/0
20.4.2017 12:55

D77a71v54i54d 54P43e88c50a 1385934111106

Pošťák jezdí potichu...

+1/0
20.4.2017 10:51

M62a97r43t60i66n 21B19e68r86a13n 6819455856121

...a zvoní stejně tak :-P

0/0
20.4.2017 12:39

T76o25m58á23š 73M47a18c88e76j65k96a 6491482797317

Až bude elektroaut více než může bezedná státní kasa akceptovat, tak bude po výhodnosti.

+2/0
20.4.2017 10:50

I89g79o15r 68S19v59a83t43o28s 8965628597295

to je ale pekny napad pro "vrcholove manažééééry" Česke posty: co tak koupit treba znacku LIAZ a utopit v projektu "nase česka dodavka pro CP"...2-3 miliardy?

0/0
20.4.2017 10:45

J55i73ř88í 19E67r51b65e72n 1913244296637

Tu elektrododavku mel LIAZ vyvinutou uz v roce 1991 ;-)

0/0
22.4.2017 11:18

J90a73k30u77b 62S26e72k39e46r95a 6336760756765

Je v těch 32 000 Euro započítán i poplatek za zpětný odběr elektroodpadu??!!!!

+1/−1
20.4.2017 9:58

M52i92c81h40a25e20l 86C88h42a13r76v86á81t 9959238583972

Žádné rádio? Tak to budou odbory šílet...:-/

0/0
20.4.2017 9:49

J64a84n 14N28o84v62á65k 8640796897300

A hlavně OSA se nenapakuje na poplatcích.

+7/0
20.4.2017 10:58

J81i58r50k22a 42D90v97o72ř90á60k 4975190763128

O to asi jde hlavně při stlačování ceny.;-)

0/0
20.4.2017 12:16

J40i27ř10í 75E44r75b25e87n 1963674906717

Odbory na poste stoji za starou belu. Vedeni CP uz dvacet let uspesne podporuje rozpichavani kolektivu a oslabovani lidi, vznik vice soupericich organizaci a podobne. Rozdelit lidi a panovat jim. Pak se nedivte, jak ty sluzby vypadaji...

0/0
22.4.2017 11:21

J57a67n 40V25á75c45l30a66v16í83k 3612646531909

Pokud vynechame ekologii baterii a pokud to dava financne smysl, pak se jedna o jedno z rozumných vyuziti elektromobilu při soucasnem stavu techniky a umim si představit, ze budou vetsi města v nejakem delsim casovem horizontu po firmách požadovat pouziti elektromobilu při rozvozu zboží nebo třeba pro taxi sluzby.

+2/0
20.4.2017 9:47

M96a49r66e46k 65W75o37l26f 3539447644882

Skutecne ekologicke auto (tedy takove ktere je energeticky nenarocne jak na vyrobu, tak na provoz) prakticky neexistuje. Nejvetsi nevyhodou elektroaut jsou vysoke vyrobni naklady (zatim), limitovany dojezd a potreba vymeny drahych baterii kazdych X let. Na druhou stranu prime naklady na jeden km, zejmena v mestskem provozu, jsou daleko nizsi. Elektroauta jsou taky o hodne jednodussi - zadna spojka, prevodovka, vyfuk, rozvody, vymeny oleje v motoru atd. I brzdy se diky brzdeni elektromotorem a rekuperaci pouzivaji daleko min, jen se s tim musi clovek naucit trochu jezdit. Co se pouzitych baterii tyce, na ty uz si brousi zuby spousta firem - daji se totiz vyuzit ke skladovani elektriny, coz pomuze vyresit nejvetsi problem obnovitelnych zdroju elektricke energie - jejichz vykon casto zavisi na pocasi a je tudiz promenlivy. Ono totiz baterie ktera ma 40-50% puvodni kapacity je sice v aute uz k nicemu, ale to neznamena ze je nepouzitelna.

+3/0
20.4.2017 9:43

T45o24m14á93š 60L81u30d70v42í40k 1410757844622

Náklady jsou nižší jen kvůli daním jinak by byly vyšší. Kdyby se z benzínu odebrala daň jezdili bychom téměř zadarmo.

+3/−2
20.4.2017 10:19

J88i19r94k56a 65D45v31o53ř77á75k 4315600123258

Jenže odebrat daň z benzínu je naprostý nesmysl. Automobilisté si musí z něčěho platit mj. např. celou dopravní policii.

+1/0
20.4.2017 12:21

J44i41ř23í 95K59o85c98u16r62e22k 6325784435828

Daň z paliv dělá ročně asi 80 miliard Kč. To je nějakých 10 mega na jednoho dopraváka. Plus pokuty.

0/0
20.4.2017 14:31

V57á66c17l90a61v 13J86ů27z30a 6961777286

A elektromobilisté tu dopravní policii nepotřebují? A kdyby ji platili tak vrchovatě, jako benzíňáci a nafťáci, tak ta výhodnost také není taková.

0/0
20.4.2017 14:42

M66a91r45t38i72n 10J79u14r36e10č26k45a 2253974631811

Brzdit motorem se dá i u klasického auta, pokud máte diesel, tak je dost efektivní, brzdění rekuperací u elektromotorů není nejúčinnější. Jinak samozřejmě, elektrické motory jsou jednodušší než spalovací, o tom žádná.

0/0
20.4.2017 10:45

M56a82r33e85k 12W48o94l21f 3679397974982

Ridil jste nekdy elektromobil? Ja jsem uz po dvou dnech jezdeni v Nissanu Leaf brzdy skoro nepouzival, pravda s dieslem zas tak moc zkusenosti nemam, mam radsi benzin a ten v porovnani s rekuperaci teda moc nebrzdi.

0/0
20.4.2017 11:13

M38a26r21t26i27n 40J29u16r69e34č48k32a 2983394551561

Elektromobil jsem neřídil, ve škole jsme se elektromotory učili a praxi pak převáděli na motory v tramvajích, kdy se využívá také rekuperace, mnohem účinější je však brzdění protiproudem.

Diesel mám a pokud dám nohu z plynu, tak ani z hodně prudkého kopce rychlost nahoru nejde a spíše klesá. Benzín je na brzdění zkutečně o ničem. U nákladních diesel aut se pro brzdění motorem ještě používá klapka výfuku, která přiškrtí motor ještě víc a tím dojde ještě k účinnějšímu brzdění.

Asi by to chtělo v praxi porovnat, byl to spíše můj odhad, že rekuperace u auta až tak účinná nebude.

0/0
20.4.2017 13:39

J50i70ř74í 62K49o14c70u46r72e91k 6265284955348

Čistě teoreticky můžete rekuperovat plným výkonem elektromotoru. Tedy brzdit stejěn prudce jako se rozjíždíte.

+1/0
20.4.2017 14:32

O69n42d11ř80e75j 19V88a98r28o83š78č56á22k 9311430117867

Tady je zase chytraku, kteri neustale melou dokola, jak jsou ti Nemci uplne blbi, jak se jim sype energetika, jak neumeji vyrabet, jak i ta nova elektrododavka stoji za kulovy... Zatimco realita je nekde jinde. Zkuste si par mesicu zit v Nemecku. Ne jen zajet do prvniho Lidlu za hranicema. Ten rozdil, mezi Zapadem a Vychodem sice uz neni tak markantni jako pred 30 lety. Ale v hlavach lidi je porad. Proto to taky v Cesku vypada tak, jak to vypada. Dodavku vyvinuli studenti z RWTH, zalozili si firmu, s velkym uspechem ji prodali DP/DHL a cely ten projekt funguje a vyplati se, i kdyby mel vyrabet jen pro DP. A DP si umi moc dobre spocitat, proc to udelala a proc "nespolupracovala" na vyvoji s VW.

+5/−2
20.4.2017 9:38

R71a91d47e70k 95D64o45l58e34ž54a73l 2539343240100

Další věc jsou podstatně nižší peníze za údržbu auta, ono si stačí uvědomit, kolik člověk nasype do oleje a obecně do údržby motoru, kdežto elektromotor nepotřebuje skoro žádnou. A speciálně po městě.

+3/0
20.4.2017 9:52

T19o45m63á16š 30C27h63r46a67s50t51n89ý 2821914901483

Zato potřebuje své pevné místo s přístupem k 380W, takže nic co půjde aplikovat na panelákové sídliště.

+2/−6
20.4.2017 9:56

O13n70d14ř53e36j 58V63a73r76o65š31č50á64k 9241540937697

Tenhle článek je o poštovních dodávkách. Ty se nikde na sídlišti nabíjet nebudou. Navíc StreetScooter se nabíjí z 230V příkonem max. 3,68kVA takže stačí 16A jistič.

+4/−2
20.4.2017 10:05

V78á46c75l67a37v 80K68o18n54í79č29e53k 1739613651425

Prosím tě, co kdybys místo toho naříkání proč něco nejde udělat trochu začal přemýšlet a přišel s nápadem, jak to udělat, aby to šlo?

+1/0
20.4.2017 10:09

T15o70m82á30š 69C72h60r81a89s38t63n94ý 2221804521943

Jednoduše, zkoupil pozemky kde ty parkoviště budou, vybudoval nějakou shity infrastrukturu, následně proloboval plošný zákaz provozu vozidel na fosilní paliva, a řádně zkásnul lidi na prodeji a pronájmu parkovacích míst kde si mohou dobýt auto.

0/0
20.4.2017 10:20

P57ř29e14m55y24s80l 74H88r44o44m80a77d43a 2294136138641

tak to zakupte a udělejte ;-)

0/0
20.4.2017 10:37

J18a58n 52N71o72v10á16k 8840936777970

Podle toho, jak se ti pletou jednotky, lze usuzovat jak se v oboru orientuješ.

+3/0
20.4.2017 11:00
Foto

M26a72r95t73i36n 33P94i53š57t20o27r34a 8948928846349

Až to přijde, nebude problém, aby byl sloupek u každého stání na sídlišti.

0/0
20.4.2017 21:12

J90a82n 47J69e35m59e40l13k32a 1985330

Zdá se, že rozdíl mezi českou a německou poštou je taky značný. Německá investuje. Česká v době eshopů neinvestuje, upadá, plánuje zavírat, prodávat pobočky v menších sídlech.

+6/0
20.4.2017 8:55

B83e29n 97P70a30v13k76a 1727703487171

V SRN žádnou takovou hustou pobočkovou síť jako v ČR pošta nemá. Takže to není úplně dobré srovnání. Kdyby pošta fakt ty achouvákové pobočky zavřela, tak má třeba i na ty elektrododávky. Ale to by si pak babka v Horní Dolní nemohla koupit los a vzít si poštovní půjčku.

+1/0
20.4.2017 8:58

O50n20d34ř58e55j 54V90a34r57o77š87č74á24k 9111560177727

Nemecka posta nema tak hustou sit pobocek, protoze ji nepotrebuje. Zije v Nemecku par let a na pobocce posty jsem byl asi 4x.

+1/0
20.4.2017 9:39

J65a42n 92D51ě36t98á20k 4341584489960

Tak ale zdražování a vysávání státních peněz jim jde skvěle.

0/0
20.4.2017 9:30

M30i28c30h23a85l 82Š41r36o45u75b14e84k 8224966513540

Na dodávku do města dává elektropohon smysl, dopoledne jedzí, přes oběd píchnout do rychlonabíječky a pak další runda, bez smradu hluku a za levno R^

+3/0
20.4.2017 8:51
Foto

P95r54e82m68y72s94l 14K16y38s54e65l23a20k 5235343954169

Relativně za levno a zatím. Navíc vy máte pocit, že náklady za kilowatu elektrické energie jsou levnější než za kilovatu spalovacího motoru? Omyl a pokud v celkovém součtu ano, tak je to jen spotřební daní, která činí téměř polovinu ceny benzínu. Ale nebojte, jakmile začnou jezdit elektromobily ve větším měřítku a elektrárny nebudou stíhat vyrábět energii bude i na elektřinu. A doposud nikdo nevyčíslil výměny baterií jejichž vlastnosti klesají s teplotou a věkem celkem rapidně a předpokládám, že při větším provozu půjdou baterie do kopru během tří let.

+6/−4
20.4.2017 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.