Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jedna sedačka, žádné rádio. Výrobce elektrododávek bez příkras roste

Společnost StreetScooter, která vyrábí elektrické dodávky pro německou poštu, má velké plány. Chce se stát lídrem trhu v zelené logistice, dodávat užitkové vozy na baterky i dalším dopravcům a zvýšit produkci až na sto tisíc vozů ročně. Aby mohla konkurovat zavedeným výrobcům, osekává výbavu na minimum. O nasazení poštovních elektroaut přitom uvažují také tuzemští přepravci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L86u64k88á58š 43S87e51d92l69á57č62e54k 1693377257900

Když loni ukázala firma StreetScooter svoji elektrickou dodávku pro německou poštu na veletrhu v Hannoveru, šéf Volkswagenu Matthias Müller prohlásil, že je z ní „otráven až do morku kostí“. Důvod byl prostý: dříve jezdila německá pošta s dodávkami od Volkswagenu, nyní je však nahrazuje elektrododávkami vlastní výroby. „Ptám se sám sebe, proč Deutsche Post na vývoji nespolupracovala s námi,“ podivoval se loni Müller.

----------------

Ani se nedivím.;-DVolkswagen nasazuje takové ceny, že si velká firma raději založí vlastní automobilku.;-D

0/0
23.4.2017 14:43

P42a60v90e90l 58B12a11l80a 7537636926433

Každý dobře ví, že auto na baterie má sice ekologický provoz, ale výroba je krajně neekologická, hlavně při výrobě baterií. El. energii vyrábí dnes hlavně spalovací elektrárny, která smogem nahradí onu dodanou el. energii. Řidič je např. omezován na topení v zimně. Je velká energetická náročnost na dobíjení. Pokud se baterie poškodí, tak výměna stojí jak půlku auta. Mluvil jsem s několika lidmi co s tím jezdili, a všichni nadávali. Holt si někdo namastí kapsu a peníze z dotací si pěkně užije.

0/0
22.4.2017 19:53

L76u65k95á82š 77S42e27d19l11á33č45e74k 1263137347530

To je sice pravda, ale baterii má dnes každé auto, alespoň jednu. Samozřejmě baterie by měly mýt elektronickou ochranu. Bez toho to nemá smysl pořizovat.

0/0
23.4.2017 14:49

M69a81r97e16k 78J45a58n81e97č53k49a 1937306213911

"...proč Deutsche Post na vývoji nespolupracovala s námi,“ podivoval se loni Müller." Proč? Třeba proto, že by ve výsledku bylo to přibližovadlo výrazně dražší. Nicméně v našich podmínkách nevybavit již nový vůz klimatizací, bude v horkých letních měsících pro zaměstnance dosti vyčerpávající a dnes je to už i ve firemních flotilách standardní výbava. Nicméně všichni asi tuší, proč tam klimatizace není, bo baterky. Naopak vyhřívaná sedačka je v těch elektrododávkách naprostá zbytečnost. Ještě tam nedejte ani topení a zaměstnancům nafasujte na zimní období doplňující výbavu termosky a vaťákové doplňky s beranicí ;-D

0/0
20.4.2017 20:30
Foto

M14a72r60t51i47n 60P30i33š61t97o86r18a 8168308186599

Naprostý nesouhlas.

Klimatizace se v našich podmínkách hodí pár týdnů v roce. Ale vůbec v autě, ze kterého se každou chvílí vystupuje. Topení je to samé.

Naopak vyhřívaná sedačka se po nastoupení do vymrzlého auta hodí každému. Rozdíl oproti klimatizaci a topení je v tom, že stačí pár minut.

0/−1
20.4.2017 21:00

M94a32r45e93k 80J93a88n37e71č74k71a 1857936223461

Je vidět, že netušíte, jak únavné je jezdit celý den a mnohdy ještě ve stresu v rozpálené dodávce. Vyhřívaná sedačka bez topení v autě je dostačující? Inu, jak pro koho, někdo má raději teplo v kabině, než pouze pod zadkem a ruce na volantu mrznou a vše se ve voze krásně zamlžuje. Vyhřívaná sedačka než se vyhřeje kabina vozu je příjemný bonus, ale to je tak vše.

0/0
20.4.2017 23:15

P50e80t96r 24B94á79č71a 8555826735915

Ani zadarmo !!

0/0
20.4.2017 14:36

M85a69r84e62k 58W62o58l68f 3989417834292

Jeste me napadlo - vzhledem k tomu ze je to pro postaky jestli by nemelo smysl dat tomu volant doprava? Predjizdet s tim stejne nikoho nebudou a aspon by vystupovali rovnou na chodnik a ne do silnice.

+5/0
20.4.2017 11:53

J71i42r86k65a 39D11v19o49ř35á46k 4135170453598

Příliš velký nezvyk. Ale doprostřed...?:-)

0/−1
20.4.2017 12:17
Foto

M46a43r67t19i61n 59P40i31š41t40o68r72a 8438868656329

Volant vpravo se hodí i na předjíždění. Vlevo se používá na míjení.

0/0
20.4.2017 21:05

V78l58a84d51i95m14í55r 53F35i52b75i38g41e48r 5364271531964

VW se nemá co čílit, prostě nenabídli co chtěl zákazník a ten si spočítal, že ho vlastní vývoj a výroba vyjde levněji. Cena za kus je vysoká, když se vyrábí po tisících za rok, ale až se rozjede výroba na těch plánovaných 100000ks tak se fixní náklady rozmělní.

Ta cyklotříkolka by se hodila našim pošťakčám, u nás když mají kolo dostanou jen tašky a jsou ověšené jak Vietkong v džungli na Hočiminově stezce. Takhle by se jim tam vešlo vše pohodlně a s elektropohonem by to zvládly rychleji.

+4/0
20.4.2017 11:32

T12o27m46á66š 10M25a56c37e54j31k42a 6591512347967

A Vy si myslíte, že naše Pošta by byla ochotná něco udělat pro své pošťačky? 8-o. Možná jim nakázat více podomního prodeje a na přepážkách možná začít prodávat ještě banány a nafukovací lochnesky.

+9/0
20.4.2017 12:19

M39a41r56e63k 19W17o70l14f 3359697354422

Nemuzu se rozhodnout jestli je to vtipne nebo smutne.

+3/0
20.4.2017 13:26

J86a34n 38M22a31l15ý 1425719184938

Tak to docela přitlačili na cenu, když to původně mělo stát 135 000.

https://www.novinky.cz/auto/400301-nemecka-posta-si-vyrobi-vlastni-auta-elektromobily.html

+4/0
20.4.2017 11:12

M34a37r51t91i53n 79K57a23r92á94s22e28k 9348773318918

No to byly puvodni "reklamne odhadovane" vyrobni naklady.... ne "cena"

+1/0
20.4.2017 12:55

D82a70v69i40d 21P37e87c92a 1515944821226

Pošťák jezdí potichu...

+1/0
20.4.2017 10:51

M48a34r23t81i15n 84B61e98r49a26n 6229585856111

...a zvoní stejně tak :-P

0/0
20.4.2017 12:39

T91o13m50á13š 62M68a81c20e76j54k77a 6661982517257

Až bude elektroaut více než může bezedná státní kasa akceptovat, tak bude po výhodnosti.

+2/0
20.4.2017 10:50

I13g66o40r 97S52v37a41t95o71s 8125218287455

to je ale pekny napad pro "vrcholove manažééééry" Česke posty: co tak koupit treba znacku LIAZ a utopit v projektu "nase česka dodavka pro CP"...2-3 miliardy?

0/0
20.4.2017 10:45

J90i90ř66í 28E36r57b68e15n 1823734496147

Tu elektrododavku mel LIAZ vyvinutou uz v roce 1991 ;-)

0/0
22.4.2017 11:18

J55a49k82u97b 77S47e54k62e55r21a 6846260856835

Je v těch 32 000 Euro započítán i poplatek za zpětný odběr elektroodpadu??!!!!

+1/−1
20.4.2017 9:58

M88i72c67h59a22e95l 49C54h61a18r48v94á91t 9589478693632

Žádné rádio? Tak to budou odbory šílet...:-/

0/0
20.4.2017 9:49

J82a42n 29N14o82v77á49k 8590266947410

A hlavně OSA se nenapakuje na poplatcích.

+7/0
20.4.2017 10:58

J61i11r27k98a 68D23v61o28ř60á30k 4655100183628

O to asi jde hlavně při stlačování ceny.;-)

0/0
20.4.2017 12:16

J89i45ř37í 24E63r22b43e50n 1383174756367

Odbory na poste stoji za starou belu. Vedeni CP uz dvacet let uspesne podporuje rozpichavani kolektivu a oslabovani lidi, vznik vice soupericich organizaci a podobne. Rozdelit lidi a panovat jim. Pak se nedivte, jak ty sluzby vypadaji...

0/0
22.4.2017 11:21

J66a92n 40V15á57c94l95a79v40í98k 3892876731369

Pokud vynechame ekologii baterii a pokud to dava financne smysl, pak se jedna o jedno z rozumných vyuziti elektromobilu při soucasnem stavu techniky a umim si představit, ze budou vetsi města v nejakem delsim casovem horizontu po firmách požadovat pouziti elektromobilu při rozvozu zboží nebo třeba pro taxi sluzby.

+2/0
20.4.2017 9:47

M58a38r17e72k 46W14o15l49f 3709447984312

Skutecne ekologicke auto (tedy takove ktere je energeticky nenarocne jak na vyrobu, tak na provoz) prakticky neexistuje. Nejvetsi nevyhodou elektroaut jsou vysoke vyrobni naklady (zatim), limitovany dojezd a potreba vymeny drahych baterii kazdych X let. Na druhou stranu prime naklady na jeden km, zejmena v mestskem provozu, jsou daleko nizsi. Elektroauta jsou taky o hodne jednodussi - zadna spojka, prevodovka, vyfuk, rozvody, vymeny oleje v motoru atd. I brzdy se diky brzdeni elektromotorem a rekuperaci pouzivaji daleko min, jen se s tim musi clovek naucit trochu jezdit. Co se pouzitych baterii tyce, na ty uz si brousi zuby spousta firem - daji se totiz vyuzit ke skladovani elektriny, coz pomuze vyresit nejvetsi problem obnovitelnych zdroju elektricke energie - jejichz vykon casto zavisi na pocasi a je tudiz promenlivy. Ono totiz baterie ktera ma 40-50% puvodni kapacity je sice v aute uz k nicemu, ale to neznamena ze je nepouzitelna.

+3/0
20.4.2017 9:43

T18o29m15á93š 18L85u92d21v28í65k 1470297304742

Náklady jsou nižší jen kvůli daním jinak by byly vyšší. Kdyby se z benzínu odebrala daň jezdili bychom téměř zadarmo.

+3/−2
20.4.2017 10:19

J22i43r35k41a 17D30v50o26ř18á38k 4105670723768

Jenže odebrat daň z benzínu je naprostý nesmysl. Automobilisté si musí z něčěho platit mj. např. celou dopravní policii.

+1/0
20.4.2017 12:21

J14i57ř73í 35K21o48c19u12r68e22k 6435514675528

Daň z paliv dělá ročně asi 80 miliard Kč. To je nějakých 10 mega na jednoho dopraváka. Plus pokuty.

0/0
20.4.2017 14:31

V61á45c93l80a41v 39J82ů63z33a 6611167976

A elektromobilisté tu dopravní policii nepotřebují? A kdyby ji platili tak vrchovatě, jako benzíňáci a nafťáci, tak ta výhodnost také není taková.

0/0
20.4.2017 14:42

M63a45r51t10i45n 44J59u81r72e19č62k78a 2173864331541

Brzdit motorem se dá i u klasického auta, pokud máte diesel, tak je dost efektivní, brzdění rekuperací u elektromotorů není nejúčinnější. Jinak samozřejmě, elektrické motory jsou jednodušší než spalovací, o tom žádná.

0/0
20.4.2017 10:45

M89a73r94e22k 49W19o86l35f 3739767154662

Ridil jste nekdy elektromobil? Ja jsem uz po dvou dnech jezdeni v Nissanu Leaf brzdy skoro nepouzival, pravda s dieslem zas tak moc zkusenosti nemam, mam radsi benzin a ten v porovnani s rekuperaci teda moc nebrzdi.

0/0
20.4.2017 11:13

M77a50r22t31i34n 74J14u58r30e94č12k80a 2723594651371

Elektromobil jsem neřídil, ve škole jsme se elektromotory učili a praxi pak převáděli na motory v tramvajích, kdy se využívá také rekuperace, mnohem účinější je však brzdění protiproudem.

Diesel mám a pokud dám nohu z plynu, tak ani z hodně prudkého kopce rychlost nahoru nejde a spíše klesá. Benzín je na brzdění zkutečně o ničem. U nákladních diesel aut se pro brzdění motorem ještě používá klapka výfuku, která přiškrtí motor ještě víc a tím dojde ještě k účinnějšímu brzdění.

Asi by to chtělo v praxi porovnat, byl to spíše můj odhad, že rekuperace u auta až tak účinná nebude.

0/0
20.4.2017 13:39

J90i13ř17í 45K27o42c53u45r36e41k 6315584785738

Čistě teoreticky můžete rekuperovat plným výkonem elektromotoru. Tedy brzdit stejěn prudce jako se rozjíždíte.

+1/0
20.4.2017 14:32

O59n33d22ř35e17j 67V60a42r82o14š15č59á93k 9341450147187

Tady je zase chytraku, kteri neustale melou dokola, jak jsou ti Nemci uplne blbi, jak se jim sype energetika, jak neumeji vyrabet, jak i ta nova elektrododavka stoji za kulovy... Zatimco realita je nekde jinde. Zkuste si par mesicu zit v Nemecku. Ne jen zajet do prvniho Lidlu za hranicema. Ten rozdil, mezi Zapadem a Vychodem sice uz neni tak markantni jako pred 30 lety. Ale v hlavach lidi je porad. Proto to taky v Cesku vypada tak, jak to vypada. Dodavku vyvinuli studenti z RWTH, zalozili si firmu, s velkym uspechem ji prodali DP/DHL a cely ten projekt funguje a vyplati se, i kdyby mel vyrabet jen pro DP. A DP si umi moc dobre spocitat, proc to udelala a proc "nespolupracovala" na vyvoji s VW.

+5/−2
20.4.2017 9:38

R42a73d68e91k 29D40o77l34e56ž91a42l 2569733500900

Další věc jsou podstatně nižší peníze za údržbu auta, ono si stačí uvědomit, kolik člověk nasype do oleje a obecně do údržby motoru, kdežto elektromotor nepotřebuje skoro žádnou. A speciálně po městě.

+3/0
20.4.2017 9:52

T32o22m37á51š 48C88h54r59a76s95t78n70ý 2401194101793

Zato potřebuje své pevné místo s přístupem k 380W, takže nic co půjde aplikovat na panelákové sídliště.

+2/−6
20.4.2017 9:56

O76n44d21ř89e80j 54V27a67r90o65š60č65á76k 9371290557627

Tenhle článek je o poštovních dodávkách. Ty se nikde na sídlišti nabíjet nebudou. Navíc StreetScooter se nabíjí z 230V příkonem max. 3,68kVA takže stačí 16A jistič.

+4/−2
20.4.2017 10:05

V66á70c48l73a67v 17K38o70n42í58č90e49k 1629423221655

Prosím tě, co kdybys místo toho naříkání proč něco nejde udělat trochu začal přemýšlet a přišel s nápadem, jak to udělat, aby to šlo?

+1/0
20.4.2017 10:09

T21o87m39á16š 59C35h71r55a59s24t28n43ý 2911924161573

Jednoduše, zkoupil pozemky kde ty parkoviště budou, vybudoval nějakou shity infrastrukturu, následně proloboval plošný zákaz provozu vozidel na fosilní paliva, a řádně zkásnul lidi na prodeji a pronájmu parkovacích míst kde si mohou dobýt auto.

0/0
20.4.2017 10:20

P15ř13e33m80y38s47l 28H53r71o36m47a41d60a 2564126358541

tak to zakupte a udělejte ;-)

0/0
20.4.2017 10:37

J16a51n 65N72o94v48á47k 8360566807600

Podle toho, jak se ti pletou jednotky, lze usuzovat jak se v oboru orientuješ.

+3/0
20.4.2017 11:00
Foto

M59a33r67t19i77n 61P11i44š88t50o38r72a 8568778586569

Až to přijde, nebude problém, aby byl sloupek u každého stání na sídlišti.

0/0
20.4.2017 21:12

J98a26n 49J18e57m55e48l53k54a 1795100

Zdá se, že rozdíl mezi českou a německou poštou je taky značný. Německá investuje. Česká v době eshopů neinvestuje, upadá, plánuje zavírat, prodávat pobočky v menších sídlech.

+6/0
20.4.2017 8:55

B34e51n 72P56a70v38k49a 1907703917571

V SRN žádnou takovou hustou pobočkovou síť jako v ČR pošta nemá. Takže to není úplně dobré srovnání. Kdyby pošta fakt ty achouvákové pobočky zavřela, tak má třeba i na ty elektrododávky. Ale to by si pak babka v Horní Dolní nemohla koupit los a vzít si poštovní půjčku.

+1/0
20.4.2017 8:58

O89n32d82ř55e57j 94V59a51r48o33š85č89á91k 9871120357807

Nemecka posta nema tak hustou sit pobocek, protoze ji nepotrebuje. Zije v Nemecku par let a na pobocce posty jsem byl asi 4x.

+1/0
20.4.2017 9:39

J58a97n 26D45ě30t90á72k 4941964799460

Tak ale zdražování a vysávání státních peněz jim jde skvěle.

0/0
20.4.2017 9:30

M24i65c55h75a10l 51Š31r89o65u18b32e61k 8634626903970

Na dodávku do města dává elektropohon smysl, dopoledne jedzí, přes oběd píchnout do rychlonabíječky a pak další runda, bez smradu hluku a za levno R^

+3/0
20.4.2017 8:51
Foto

P97r70e23m58y54s91l 28K10y96s95e60l20a85k 5685893114299

Relativně za levno a zatím. Navíc vy máte pocit, že náklady za kilowatu elektrické energie jsou levnější než za kilovatu spalovacího motoru? Omyl a pokud v celkovém součtu ano, tak je to jen spotřební daní, která činí téměř polovinu ceny benzínu. Ale nebojte, jakmile začnou jezdit elektromobily ve větším měřítku a elektrárny nebudou stíhat vyrábět energii bude i na elektřinu. A doposud nikdo nevyčíslil výměny baterií jejichž vlastnosti klesají s teplotou a věkem celkem rapidně a předpokládám, že při větším provozu půjdou baterie do kopru během tří let.

+6/−4
20.4.2017 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.